ניהול תוכן: איך לאוורר ולחדש מסרים שיווקיים קיימים ב-5 מהלכים (ולתת לתוכן ישן מראה חדש, עדכני ומושך במיוחד)

ניהול תוכן: איך לאוורר ולחדש מסרים שיווקיים קיימים ב-5 מהלכים (ולתת לתוכן ישן מראה חדש, עדכני ומושך במיוחד)

שיתוף ב facebook
שיתוף ב google
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin

אחד היתרונות הנפלאים של שיווק באמצעות תוכן הוא היותו נטול תפוגה. העליתם מאמר, שמתם סטטוס – הם שם. לטוב ולרע – הם שם, והם צוברים “אבק” על המדף האינטרנטי ולעתים משוועים לניקיון ואוורור – ממש כמו הבגדים בארון בעונת המעבר… מומלץ מאוד לנצל את החלפת המלתחה כדי לרענן גם את המסרים השיווקיים שלכם. איך עושים את זה? מה להוציא ולמה, ומה להכניס תחתיו? על כך – במאמר שלפניכם. מוזמנים לקרוא, להגיב וכמובן לשתף 

השבוע, אולי לא באופן רשמי אבל בוודאי הלכה למעשה, התחלנו להיפרד מהאביב ההפכפך לטובת הקיץ הישראלי החמים, המהביל והמוכר. סוף סוף אפשר להיפרד מהמעילים, לקפל את המטריות ולקחת יום יומיים (או יותר) כדי לאחסן את בגדי החורף ולאוורר את המלתחה הקיצית.

המהפך בארון הבגדים הוא הזדמנות נהדרת לנקות את האבק שהצטבר על המדפים בחודשי הסתיו והחורף, להיפטר מבגדים שלא נלבשו עונה-שתיים (אל תזרקו דבר! תמיד יש אנשים שישמחו לקבל אותם וליהנות מהם), ולהשלים פריטי מלתחה סטייליסטים, שיבטיחו לנו הופעה עדכנית, מושכת ומתאימה למיתוג שברצוננו לשדר – אישי ומקצועי כאחד.

תפסתם ראש של ניקיון, סידור וארגון?
מצוין! עכשיו נצלו את הרוח הגבית כדי להמשיך בהילולת הסדר והניקיון גם באתר, בבלוג, בפייסבוק ובכל נוכחות שיווקית אחרת שנועדה לייצג אתכם בצורה עדכנית, מושכת ומתאימה – בדיוק כמו הבגדים ואביזרי האופנה שאתכם.

למען האמת, המלים, המשפטים, הטיעונים והמסרים השיווקיים שלכם – הם הדבר הראשון שמתעניינים ולקוחות פוטנציאליים שלכם יראו, הרבה לפני שתיפגשו, אם בכלל, פנים אל פנים. ועל כן, יש חשיבות קריטית לכך, שהמסרים הללו, והנוכחות השיווקית שלכם בכללה, ישדרו חדשנות, ייראו מצוין ויהלמו אתכם ואת הפעילות העסקית שלכם – להפליא!

לפניכם שיטה יעילה ואפקטיבית לאוורר וחידוש מסרים שיווקיים קיימים ולהלבשת התוכן הישן במראה חדש, עדכני ומושך – וכל זאת ב-5 מהלכים בלבד. שנצא לדרך?

מהלך מס’ 1: שחררו…

pic - 1
עומדים מול האתר והכל נראה לכם חשוב, חכם וחיוני? סיבה טובה לפצוח בטיפ הכי חשוב והכי קשה לביצוע מכולם: שחררו!

הגידו ביי-ביי לכל המילים המיותרות, לכפילויות המצטעצעות, לתוארי השם הכפולים, המשולשים והמרובעים, ולכל המשפטים המסורבלים שמלהגים את המסר השיווקי שלכם לדעת…

זה לא קל. לכולנו יש נטייה להתאהב במילים של עצמנו. לגלגל רעיון מתוך רעיון, לקשור דבר בדבר, לזרום עם המחשבות, ולספר ביציאת מצרים… וכל המרבה – הרי זה משובח… מה, לא? אז זהו, שממש לא.

ידידי טוד ויטלנד קורא לזה “להרוג את הצ’יר לידר”, שפירושו: תרגיעו. אל תעופו על עצמכם ואל תתנו להתלהבות שלכם מהעשייה שלכם, להסיט את המסרים שלכם מהמסלול המרכזי.

ואיך יודעים מה העיקר?
כלומר, מה לזרוק ומה להשאיר? תיכף נדבר על זה. בינתיים – שמרו עותק של כל הבלה-בלה, כגיבוי, ואז – התחילו למחוק…

מהלך מס’ 2:  חשבו 1-2-3

pic - 2
איך יודעים מה לזרוק ומה להשאיר? מה טפל ומה עיקר? מה חשוב ומה מיותר? תחשבו 1-2-3. אלו הן שלוש השאלות שעליכם לשאול את עצמכם, בדרך לתוכן ממוקד, נקי מהסחות דעת ובנוי לתלפיות: פשוט, ישר ולעניין:

  • מהי מטרת התוכן? לכל מסר צריכה להיות מטרה אחת ויחידה
  • מה הנושא המרכזי? לכל מסר צריך להיות ציר תוכן מרכזי, וציר תוכן מרכזי אחד בלבד
  • מה היקף התוכן? לכל מסר צריכה להיות נוכחות בעולם – בזמן או במקום. היקף התוכן הוא חלק בלתי נפרד מהיכולת של קהל היעד שלכם להתחבר אליו ולהקצות לו את הזמן ואת תשומת הלב שיגרמו לו להתחבר רגשית ולפעול בהתאם למטרה שהגדרתם.

כל מה שחורג (משלוש השאלות) – הורג (את המסר). קחו את העודף והעבירו למסר הבא, או שימו בפח.

מהלך מס’ 3: קחו אחריות על המנהיגות

pic - 3
אחרי שהעפנו את הצ’יר לידר, ויישרנו קו עם המסרים העיקריים של התוכן שלנו, הגיע הזמן להיפטר מעוד מטען עודף. מכירים את “לעניות דעתי”? אתם בוודאי מכירים את “אולי”, “לפעמים”, “ייתכן”, “יש אומרים” ודומיהם. במקום שממנו אני באה, קוראים לכל החבר’ה האלה “ביטויים מחלישים”. אלה הביטויים שאנחנו שוזרים בתוכן כמעט בלי להרגיש, כדי “להיות בסדר”: לא להישמע בוטים מידי, לא לחתוך חד מידי, או בשלוש מילים: לשחק אותה בטוח…

רוצים להיות אוטוריטה?
רוצים להוביל בתחומכם? להנהיג? קחו אחריות גם על המסרים שלכם. עמדו מאחוריהם בנחישות. גם אם לא כולם יסכימו אתכם – זה בסדר, ובלבד שיש מאחורי המילים הגיון פנימי ויושרה מקצועית.

דווקא למסרים שנויים במחלוקת יש אפקט ויראלי משובח. אז… לכו על זה.

מהלך מס’ 4: נקו את התכנים מסימני פיסוק מיותרים

pic - 4
עברתם על הארונות? הוצאתם פריטי לבוש מיותרים שהסתירו את פרטי הלבוש האהובים עליכם? עכשיו לכו אל התכנים שלכם, ונקו גם אותם.

נקו אותם מאי בהירות: קצרו את המשפטים, שימו נקודות במקום שבו הם מסתיימים, ושימו פסיקים במקום שבו צריך אוויר לנשימה. שמתם? עכשיו עברו על הטקסטים ונקו אותם מסימני פיסוק מיותרים.

ככה זה: אחרי שכותבים – עורכים:

  • האם כל הנקודות במקומן, או שמשפטים מתחברים זה לזה ומקשים על הבנת הנקרא?
  • האם הפסיקים שפיזרתם ביד נדיבה מקלים על הקריאה, או עוצרים את השטף (וגורמים לקוראים לדלג לאתר הבא)?
  • האם סימני הקריאה מדגישים את העיקר, או שהם הופכים את התוכן שלכם לצעקה אחת גדולה וסתמית?
  • האם שלוש הנקודות ששמתם פה ושם, ושם ופה, באמת מעוררות מחשבה או שהן גורמות למסר להישמע לא החלטי?

כן, אני יודעת שזה נשמע קצת כמו שיעור דקדוק מבית הספר היסודי… אבל האמינו לי: כל סימן מיותר או חסר – עלולים להסיח את דעתם של הקוראים שלכם מהמטרה השיווקית לשמה טרחתם ויצרתם את התוכן מלכתחילה ולשלוח אותם אל המתחרים. לא חבל?

מהלך מס’ 5: השאירו רק מה שבאמת תורם

pic - 5
לזרוק או לא לזרוק – זאת השאלה הראשונה שמעסיקה כל כותב תוכן ועקרת בית בחילופי העונות. עכשיו מגיעות שתי השאלות שאחריה: להשאיר או לא להשאיר, ולמה. וזה בדיוק המקום לקבל החלטה.

אז מה משאירים? בגדול, שני דברים:

  • דוגמאות ספציפיות – כדי להמחיש ולחזק את המסרים שלכם
  • סיפורים ממש חזקים – כדי להעצים את הקשר עם הקוראים ולבנות אוטוריטה.

עכשיו תורכם:
איך אתם מאווררים מסרים ותיקים ומתאימים את מלתחת המלים שלכם בחילופי העונות?
מוזמנים להעלות טיפים משלכם בתגובות – שכולנו נלמד ונתפתח!

הצעד הבא שלכם להצלחה

אהבתם? מוזמנים לשתף את הכתבה עם החברים. רוצים לקבל ממני עוד כללים מועילים, עצות טובות והדרכה מעשית לחשיפה אפקטיבית שתוביל אליכם יותר לקוחות ותאפשר לכם להגדיל את ההכנסות? הצטרפו אליי לקורס “שיווק בחיוך” והתחילו לתכנן את תשתית התוכן שתוביל אתכם להצלחה עסקית – במתנה ממני ולגמרי בחינם! לקבלת גישה בחינם לקורס לוחצים כאן.

עידית נעמן

עידית נעמן

עידית נעמן I מתוכן לתוצאות - פשוט ולעניין! מדריכה בעלות ובעלי עסקים עצמאים שרוצים להגדיל את רווחיות העסק, איך למקד את הפעילות השיווקית, לדייק את הכתיבה, ולבנות עסק משגשג דרך תוכן. לגישה בחינם למיני קורס "שיווק בחיוך" שיגלה לך מה באמת מניע את השיווק הדיגיטלי ואיך להתחיל לתכנן את תשתית התוכן השיווקית של העסק שלך, צעד-אחר-צעד - לחצי עכשיו על הקישור "גם אני רוצה לעשות שיווק בחיוך".

אז מה חשבת?...

הגעת למקום הנכון!

שלום, עידית כאן. שמחה שהגעת! 

הקמתי את בלוג “דרך התוכן” בשנת 2009, במטרה לחלוק אתך את הידע והניסיון הרחב שצברתי – כעיתונאית, כנלפיסטית וכמנטורית שיווקית.

מזמינה אותך לקרוא, ליישם וכמובן – לשתף!  

פוסטים אחרונים

החתול משה התעורר מבואס. היום הוא יום הולדתו, ואף חבר לא הגיע לברך. “רוצה לחגוג את יום הולדתך? במקום לשבת סתם עצוב – תזמין את השמחה”, מציעה לו רות, חברתו הטובה, ושניהם יוצאים ביחד למסע קסום בעקבות המחשבות והמעשים שמחזירים לחתול משה את החיוך…
כל הפרטים – בלחיצה על הכפתור 

כמו שכבר בוודאי הבנתם, כתיבה היא כוס התה הכי-הכי שלי. תכל’ס, כל החיים…
אבל ברגע שהפכתי לסבתא, חיברתי לכתיבה את כישורי האימון והנלפ שרכשתי בדרך, יחד עם אהבת האיור ששמרתי שנים רבות במגירה והקמתי את 1001books.co.il
הוצאת ספרים שמתמקדת בספרי העצמה ואימון לפעוטות וילדים. 

במקום להמציא בכל פעם את הגלגל ולבזבז זמן יקר על כתיבת מאמר ארוך מדי, מבולבל ולא שיווקי, רכשו עכשיו את קובץ תבניות המאמרים המוכנות שלי, שיעזרו לכם לכתוב מאמרים מקצועיים איכותיים ושיווקיים – בחצי שעה ואפילו פחות. הקובץ כולל הדרכה מעשית ליישום התבניות + הדרכה לשילוב של כתיבה שיווקית.

תבניות לכתיבת מאמרים

שיווק באמצעות תוכן מתבסס על תוכן רלבנטי, שפונה לדמות לקוח ספציפית ונותן לה מענה מותאם. הלקוח הזה הוא לקוח החלומות שלך וכדי להפיק מהתוכן את התוצאות הרצויות – חשוב שתדעי מיהו, מה מאפיין אותו, מה חשוב לו ומה הוא מחפש. כל אלה ועוד – בקורס הדיגיטלי “לקוח החלומות” שיוביל אותך אל הלקוח האידיאלי שלך ב-5 צעדים קצרים וממוקדים.

מיני קורס לקוח החלומות

סדנה דיגיטלית מעשית שבה אני מובילה אותך צעד-אחר-צעד לכתיבת 6 סוגי המאמרים המבוקשים ביותר ברשת – כולל 3 בונוסים מגבירי תוצאות לאיתור מילות המפתח הנכונות, לבניית תמונה מלווה למאמרים ולהפצה אפקטיבית שתזרים למאמרים עוד ועוד קוראים מעוניינים.

מישהו לכתוב איתו

למעבר לקורס החינמי שיגלה לך מה באמת מניע את השיווק הדיגיטלי ואיך תוכלי לתכנן תשתית תוכן שתזרים לעסק שלך לקוחות על אוטומט - מוזמנת למלא את הפרטים.

הפרטים שמסרת שמורים ובטוחים והם ישמשו אותי כדי לחלוק אתך ידע מועיל להצלחתך!

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן