ניהול תוכן: איך למנף את המומחיות המקצועית שלך לתוכן איכותי, בעל ערך ובונה קשר (ועל הדרך, לבנות אוטוריטה שאף אחד לא יוכל להתעלם ממנה) ב-5 צעדים בלבד

כתיבת תוכן, או ליתר דיוק – שיווק באמצעות תוכן, הוא חלק בלתי נפרד מהפעילות השיווקית של כל עסק – קטן כגדול, פרטי וציבורי, ספק שירותים או ספר מוצרים, B2B  או B2C. מבלי להתעמק ב”למה” וב”איך”, אפשר לקבוע בוודאות מוחלטת, כי שיווק באמצעות תוכן הוא אחת הדרכים היעילות ביותר, שלא לומר הדרך האחת והיחידה, למנף את המומחיות המקצועית לנוכחות שיווקית, ולבנות אוטוריטה שתציב אתכם מעל התחרות. שאלת ה-64 מיליון דולר היא כמובן, איך עושים את זה. נשמע מוכר? האם הדרכים לכתיבת תוכן נכון ואפקטיבי מעסיקה גם אותך? על 5 צעדים קלים, פשוטים אך סופר יעילים לבניית אוטוריטה באמצעות תוכן – במאמר שלפניכם. מוזמנים לקרוא, ליישם וכמובן לשתף.

כולנו מוצפים בתכנים. הם מגיעים אלינו במייל. הם ממלאים אותנו בפייסבוק. הם קופצים לנו בסלולר. התוכן הוא לא רק המלך, התוכן הוא הכל, בכל מקום וכל הזמן, וכל בעל עסק או ארגון או גוף עסקי שעיניו בראשו – נדרש לייצר תוכן כדי לבנות קהל ואוטוריטה.

רק תוכן איכותי ובעל ערך – יגרום ללקוחות שלכם לשים לב אליכם. רק תוכן בונה קשר – יגרום ללקוחות שלכם להתחבר אליכם. ורק תוכן עקבי – יגרום ללקוחות שלכם לחפש אתכם ואת המוצרים או השירותים שלכם, כי אתם האוטוריטה, הודות ל-5 צעדים פשוטים אך חיוניים.

צעד # 1 – תנו למנועי החיפוש לעבוד בשבילכם

כדי להיות אוטוריטה – אתם חייבים לפני הכל למצוא את האנשים שמחפשים אתכם. רק כך תוכלו להתחבר אליהם, ולהפוך אותם מגולשים מזדמנים לקוראים מעוניינים, ומקוראים מעוניינים ללקוחות נאמנים. המשמעות המעשית היא, שאתם חייבים להיות במקום שבו אנשים מחפשים אתכם, קרי: במנועי החיפוש.

אז הנה 3 צעדים שיבטיחו לכם נוכחות אפקטיבית בגוגל:

  • בחרו בחוכמה את ביטויי החיפוש שבהם אנשים משתמשים כשהם מחפשים את השירות או המוצר שלכם
  • שלבו את ביטויי החיפוש הללו בתוכן, כמו שקיפודים עושים אהבה: בזהירות-בזהירות, בלי לפגוע בזרימה הטבעית של הטקסט
  • לא בטוחים איפה עובר הגבול הדק בין נוכחות אפקטיבית לעומס יתר? בחיל האוויר אומרים: אם יש ספק – אין ספק. מרגישים אי נוחות? ותרו על חזרה נוספת של ביטוי מפתח, לטובת השמירה על איכות הטקסט לקורא האנושי.

 צעד # 2 – ספרו לקוראים על העסק שלכם

עכשיו, כשאתם יודעים מה הלקוחות הפוטנציאליים שלכם מחפשים ומה דרוש להם – שאלו את עצמכם איך אתם יכולים לעזור להם. הרעיון הגדול של מינוף המומחיות שלכם לשיווק באמצעות תוכן, הוא לעזור תחילה בידע ובחינם, לבנות בדרך זו אוטוריטה, ואז לסייע בעזרת המוצרים או השירותים, בתשלום.

הנה 3 שאלות שיעזרו לכם לחבר בין הצורך של הלקוחות לבין העסק שלכם:

  • האם יש לכם מוצר או שירות שעונה על הצורך? ספרו עליו והביאו סיפור הצלחה, להמחשה
  • אין לכם עדיין מוצר או שירות קונקרטיים שעונים על הצורך, אבל יש לכם יכולות מתאימות לסיוע? התאימו פתרון לצורך, וספרו עליו בתוכן שלכם
  • כך או כך, ודאו שהתוכן שלכם מחבר בצורה הטובה ביותר, בין הצרכים של הלקוחות לבין היעדים העסקיים שלכם. שיווק באמצעות תוכן הוא כלי עבודה שנועד להצמיח את העסק. אל תכתבו סתם. כתבו חכם!

צעד # 3 – אל תפילו עליהם את הפרטים הקטנים 

הנטייה של כותבי תוכן בעלי מומחיות מקצועית, היא להעמיק, להרחיב ולהתייחס לכל הפרטים הכי קטנים. מומחים או לא מומחים? העניין הוא, שלקורא שפוגש אותנו דרך הטקסט – כל הפרטים הקטנים והכל כך חשובים האלה הם…בלבול מוח גדול.

לכן, כשאתם מייצרים תוכן במטרה לבנות אוטוריטה ולמשוך אליכם לקוחות מעוניינים, לכו על שטחיות מבריקה. זה (אולי) לא יוביל אתכם לעוד תואר אקדמי, אבל זה יביא לכם הרבה יותר לקוחות.

והפרטים הקטנים והחשובים?
יהיה לכם המון זמן להגיע אליהם אחר כך, כשהקוראים של התוכן החינמי יהפכו ללקוחות משלמים. זכרו: כשצריך למכור – מוכרים. לא חופרים!

צעד # 4 – דברו לקוראים בגובה העיניים

בדרך לתוכן מקצועי משובח שיבנה לכם את האוטוריטה המגיעה לכם, יש עוד 3 צפרדעים שכדאי מאוד לנשק, כדי להגיע ללקוחות הנפלאים שמחפשים אתכם ואת המומחיות שלכם בנרות:

  • הימנעו ככל האפשר (אפשר… אפשר…) מז’רגון מקצועי ומונחים מסובכים. הסבירו את הדברים בשפה מובנת ובגובה העיניים של הקורא, לא של הקולגות
  • מרגישים שהכל כבר נאמר ונטחן עד דק? דברים שרואים משם לא רואים מכאן. אתם והקוראים שלכם לא מסתכלים על התוכן מאותה זווית. ברוב המקרים, מה שמובן ולעוס לעייפה עבורכם – עבורם הוא חדשנות מרעישה וביטוי מובהק למקצועיות שלכם, כמומחים. שימו את עצמכם במקום הלקוחות וכתבו אליהם
  • ספרו סיפור. אנשים מתחברים לסיפורים אנושיים, לדרמה, לרגש. אל תעמיסו עליהם, לא נתונים סטטיסטיים יבשים, ולא עובדות ומספרים. הראו להם את האדם שמאחורי המספרים. את הכאב. את ההקלה. את הכרת התודה. זאת הסיבה שהם הגיעו אל התוכן שלכם, וזה מה שיגרום להם להבין שאתם יכולים לעזור גם להם.

צעד # 5 – שלבו בתוכן קישורים לתוכן קודם

אחת הטכניקות היעילות ביותר לחזק את מיצוב המומחים שלכם באמצעות התוכן, היא לשלב בתוכו קישורים לכתבות קודמות, בתוך הטקסט השוטף.

למה זה כל כך חשוב וכדאי?

  • הקוראים שלכם ירוויחו עוד ערך
  • מנועי החיפוש יזקפו לזכותכם את הקישורים החוזרים

ואתם תרוויחו:

  • גם דירוג יותר גבוה בתוצאות החיפוש
  • גם חשיפה מקצועית הרבה יותר רחבה
  • וגם ניצול יותר יעיל של המאמרים שהשקעתם עמל רב בכתיבתם, שהקישורים יוציאו אותם מחשכת הארכיון, בחזרה אל אוויר העולם ואל עוד לקוחות פוטנציאליים.

עכשיו תורכם:

מה אתם עושים אצלכם בעסק כדי להעצים את האוטוריטה המקצועית שלכם? אנא, שתפו, שכולנו נלמד ונצמח.

הצעד הבא שלכם להצלחה

אהבתם? שתפו את המאמר עם החברים. רוצים לקבל ממני עוד הרבה טיפים, עצות שוות והדרכה מעשית לניהול תוכן ממוקד לקוחות? הקליקו כאן – והורידו את “המדריך השלם לניהול תוכן למקצוענים” – באהבה ממני ולגמרי בחינם.

אודות עידית נעמן

עידית נעמן היא מומחית מובילה לשיווק וניהול תוכן באינטרנט. בקורסים ובהדרכות שפיתחה היא מלמדת בעלות ובעלי עסקים למנף את הידע המקצועי שלהם לתוכן שימושי, רלבנטי ובעל ערך, ולהקים משפך שיווקי שמזרים להם לקוחות ומגדיל את ההכנסות.
להורדת המדריך שיראה לכם צעד-צעד איך לעבור מכתיבה של תוכן חינמי למכירה שמייצרת לקוחות משלמים - אני מזמינה אתכם ללחוץ עכשיו על הקישור "המדריך המעשי לניהול תוכן אפקטיבי"

2 תגובות

  1. דני וקסלר הגב

    אין ספק עוד מאמר מצוייין בענייני תוכן שהפך להיות ה”מלך” בקידום אורגני בגוגל וגם בקידום ברשתות החברתיות. בנוסף לכתיבת תוכן בעל ערך מוסף ייחודי ושיווקי מומלץ לבצע מחקר מילות מפתתח ולשלב בתוכן את מילות המפתח האטרקטיביות ביותר על מנת לייעל את קידום האתר והעסק …

  2. עידית נעמן הגב

    תודה דני. מסכימה עם כל מילה. הנוכחות השיווקית און ליין היא הרבה יותר מורכבת מכפי שרואים במבט ראשון, וחושב להיערך נכון ולהבין נכונה מה ואיך לעשות. זה בדיוק מה שאני מלמדת ומראה בקורס “ניהול תוכן למקצוענים”.

השארת תגובה