ניהול תוכן: 5 המשימות שיבטיחו החזר השקעה מהיר על פעילות השיווק של העסק

כתיבה והפצה של תוכן ממשיכות להיות אחד הכלים החשובים ביותר בשיווק הדיגיטלי, אם לא ה…. יתרה מכך: חברות שמשקיעות בתוכן בצורה שיטתית ועקבית, מדווחות על החזר גבוה במיוחד על ההשקעה. במילים אחרות: יש תוכן – יש תוצאות!
איפה אתם בסיפור הזה? האם גם אתם מייצרים תוכן לשיווק העסק? האם אתם מרוצים מהתוצאות העסקיות של פעילות התוכן שלכם? האם אתם מודדים את התוצאות, כדי לדעת מה לשפר ואיפה לשכפל?
שיווק אפקטיבי הוא לא כדור בדולח! צריך לדעת מה לעשות ומתי, איך לעשות וכמה, איפה להיות ולמה… ועוד הרבה שאלות – שאם אינכם שואלים אותן ואינכם עונים עליהן – מירב הסיכויים שאתם עובדים הרבה, קשה… אך לשווא!
אז מה התוכן שיוביל אתכם לתוצאות מעולות ברבעון ה-4 של שנת 2015, ואיך תבטיחו לעצמכם החזר השקעה מהיר (ROI) על  התוכן שלכם? על כך במאמר חדש בבלוג “בת התוכן”. מוזמנים לקרוא, ובעיקר – ליישם.

יש תוכן – יש תוצאות!
כמו שכתבתי, חברות שמשקיעות בתוכן בצורה שיטתית ועקבית, מדווחות על החזר השקעה גבוה במיוחד.

להחזר הגבוה על השקעת התוכן אין קשר, לא לגודל העסק ולא להיקף התקציבים המושקעים בתוכן. בעברית פשוטה: בין שאתם עסק קטן עם ידע גדול ותקציב מינימלי, ובין שאתם תאגיד ענק אם ידע בלתי מוגבל ותקציבי עתק, לכל תקציב ולכל ידע – יש אסטרטגיות תוכן זמינות ומועילות, עם אפקטיביות מוכחת.

כי זה בדיוק כל היופי בתוכן:
אפשר לבנות אותו בהתאם לצרכים ולמטרות העסקיות, ובהתאמה לכל תקציב, זמינות וכוח אדם. אם רק יודעים מה ואיך לעשות.

5 משימות להצלחתכם
לקראת הרבעון האחרון של שנת 2015, אני רוצה לצייד אתכם ב-5 משימות לביצוע, שיסייעו לכם להצטרף לכל אותן חברות מצליחות שנשבעות בפעילות התוכן שלהן, ומדווחות על היותה הפעילות העסקית שמניבה לעסק את ההחזר הגבוה ביותר על ההשקעה. ביצוע המשימות אחת לאחת יאפשר לכם ליישם 5 טקטיקות יעילות ביותר של שיווק באמצעות תוכן, ולהפוך את הרבעון הרביעי של 2015 לנקודת מפנה מבורכת בעסק שלכם. מוכנים? קדימה, נצא לדרך. 

משימה # 1
השקיעו בתוכן ויזואלי

pic-1

אנחנו חיים בעולם ויזואלי, וכשמדובר בשיווק מבוסס תוכן, תוכן ויזואלי הוא תוכן סופר ויראלי. העולם הדיגיטלי מעניק למשווקים כלים פשוטים ומה-זה-זמינים לספר את הסיפור שלהם באמצעות סרטוני וידיאו, אינפוגרפיקות, ממים או “סתם” תמונות מושכות ומעוררות עניין. הנה גם נתון סטטיסטי שיכול לעשות לכם את הרבעון הקרוב: בהשוואה לטקסט נטו, תוכן ויזואלי מקבל 94% יותר חשיפה – כמעט פי שניים! עכשיו תעשו את החשבון: אם תמונה אחת שווה אלף מלים… כמה שווה שילוב חכם של תמונה ומלים גם יחד? 

והמשימה שלכם היא:

  • שלבו מרכיב ויזואלי בכל פוסט, סטטוס, מאמר, ניוזלטר, פלייר או מה-שזה-לא-יהיה
  • אל תשכחו לחייך למצלמה. אנשים מעדיפים אנשים מחייכים
  • ואל תשכחו להכניס פנימה טקסט חלופי, בשביל גוגל.

משימה # 2
השתמשו במדיה החברתית

pic-2

נכון שלמשווקים בעולם הגדול יש מאות רשתות חברתיות לג’נגל ביניהן, ולנו יש בעיקר פייסבוק ולינקדאין, אבל אם אתם רוצים לפגוש אנשים ולהתחיל לבנות קשרים עם קהל המטרה שלכם (אתם רוצים! מאוד!) אתם רוצים להיות ברשתות החברתיות, אבל – בחוכמה. למשל:

  • אם הקהל שלכם מאוד צעיר – תכניסו לתמהיל התוכן שלכם נוכחות באינסטוש
  • אם אתם מכוונים לתוצאות החיפוש של גוגל – תשקיעו בגוגל פלוס
  • ואם אתם רוצים להגיע לנשים – יכול להיות שאתם רוצים לתקוע דגל ב-“פינטרסט” ולהתחיל לחשוב איך לתת למסרים שלכם ביטוי ויזואלי, בהתאם.

והמשימה שלכם היא:

  • גבשו אסטרטגיה של נוכחות חברתית
  • ואז התחילו לטוות קשרים, לייצר נוכחות, להגיב, לפרגן, להתפעל, לשאול שאלות, לענות על שאלות… אתם יודעים… כל הדברים האלה שחברים אמיתיים עושים בעולם האמיתי…
  • על הדרך הפיצו את התוכן שלכם, וצרו את התהודה המתאימה במקומות המתאימים.

משימה # 3
תנו לאחרים לעבוד בשבילכם

pic-3אם אתם עדיין חושבים (וכותבים) על העסק שלכם בגוף שני רבים, כדאי שתקראו את המשפט הבא בתשומת לב מיוחדת: יותר ויותר מתברר שהלקוחות שלכם לא מעוניינים בתוכן פרסומי ולא מגיבים לתוכן פרסומי, והדבר האחרון שמעניין אותם זה מה אתם אומרים על עצמכם. מה שהם מחפשים זה תוכן איכותי של מומחים בעלי שם.

במילים אחרות: הדרך המהירה ביותר לעבור מתוכן למכירות, היא להפסיק למכור. במקום למכור, התמקדו בלבנות לעצמכם מעמד של ספקי ידע בעל ערך. איך עושים את זה הכי מהר? אוספים חומרים איכותיים ברשת, ומגישים לקוראים את המידע שהם צריכים ורוצים – על מגש של כסף ומן המוכן.

והמשימה שלכם היא:

  • הפסיקו לייצר תוכן מהבוקר עד הערב (שגם לזה יש לי פתרונות, שעליהם נדבר בהזדמנות אחרת)
  • התחילו לאצור תוכן. פשוט לחפש תוכן איכותי ובעל ערך שכתבו אחרים, ולהגיש אותו לקוראים עם נגיעות אישיות שלכם
  • הם ייהנו מהמידע האיכותי. אתם תיהנו ממעמד האוטוריטה ומהמון זמן פנוי…

משימה # 4
תעשו לתוכן שלכם כבוד

pic-4

גם אם עומד לרשותכם צבא של כותבים ויצרני תוכן (ואצל רובנו – לא זה המצב), לא פשוט לייצר את כמויות התוכן הדרושות לחשיפה אפקטיבית על בסיס יומיומי. כדי לתת לעבודה שלכם מקסימום ערך, חשוב למנף אותה למקסימום נוכחות (ולייצר בין היתר יותר זמן פנוי, כבר אמרתי?).

כי עם כל הכבוד לשיווק והחשיבות של הפעילות השיווקית לעסק, התפקיד שלה הוא לשרת את העסק ולהוביל אותו לצמיחה, לא להפוך למרכז הפעילות שלכם.

והמשימה שלכם היא:

  • קחו מאמר שכתבתם. פרקו אותו לתת נושאים
  • הפכו כל נושא לסרטון וידיאו
  • עכשיו אספו כמה מאמרים, חברו אותם ברצף הגיוני, הוסיפו מבוא ופרק סיום, ושמרו את אסופת המאמרים כמדריך חינמי.

משימה # 5
התמקדו בנישה ספציפית

pic-5

פילוח ספציפי של קהלי מטרה, ו/או פילוח סופר ממוקד של פעילות בתוך שוק גדול ורחב, הוא אחד הכלים היעילים ביותר לזכות בתשומת לב בשלהי 2015. למען האמת, זוהי אולי הדרך היחידה של עסקים קטנים ודלי תקציב, לבלוט מעל התחרות בסביבה עסקית צפופה, רוויה ותחרותית – און ליין ואוף ליין, כאחד. 

והמשימה שלכם היא:

  • שלבו בתוכן שלכם ביטויי מפתח עם זנב ארוך, שמתאימים לנישה שנבחרה
  • התחברו לבלוגים ולאתרים מהתחום ובדקו מה האג’נדה שלהם ועל מה הם מדברים
  • חפשו את קהלי המטרה הרלבנטיים ברשתות החברתיות והעמיקו אתם את הקשר.

משימה # 6
לא עושים בלי שמודדים
הבטחתי 5 משימות, נתתי 5 משימות… והנה המשימה ה-6 והחשובה מכולם: רבעון 4/15 הולך להיות הרבעון שבו אתם מתחילים למדוד כל פעילות שאתם עושים. בלי לעקוב אחר הפעילות ולמדוד אותה בפרמטרים רלבנטיים, לעולם לא נדע מה עבד יותר ומה עבד פחות או מה לא עבד בכלל… בסופו של יום, לא משנה מה אתם עושים, הכי חשוב זה למדוד את התוצאות ולהעריך את ההחזר על ההשקעה.

והמשימה שלכם היא:
התמקדו ב-4 פרמטרים מובילים:

  • המסר השיווקי
  • הפורמט של התוכן
  • ערוצי ההפצה
  • מאמצי השיווק והקידום

כשתבינו איך כל אחד מהפרמטרים מתפקד, תוכלו להקצות טוב יותר את התקציב ולטרגט מחדש את התקציב כדי להגיע להחזר אופטימלי על ההשקעה.

בשורה התחתונה
כמו שיכולתם ללמוד מהמאמר, השיווק באמצעות תוכן הוא הכלי היעיל ביותר היום למיקסום ההחזר על ההשקעה השיווקית בעסק. הוא זול יותר מכל אסטרטגיה שיווקית אחרת, זמין, יעיל ומוביל לתוצאות מוכחות. ולכן, אם אתם רוצים להגדיל את מעגל הלקוחות ולהוביל את העסק שלכם לצמיחה – אתם חייבים להתמקד ברבעון האחרון של 2015 בייצור והפצה של תוכן איכותי ובעל ערך.

הצעד הבא שלכם להצלחה
רוצים לגלות איך למשוך לקוחות ולהגדיל את העסק בעזרת תוכן? רוצים ללמוד איך לעשות את כל התוכן שצריך – כמה שיותר מהר ויעיל בכמה שפחות זמן ומאמץ?

נותרו רק עוד 5 מקומות למחזור הקרוב של קורס “ניהול תוכן למקצוענים”, שבו אנחנו מקימים ביחד תשתית תוכן מושלמת לעסק – תוך 10 שבועות בלבד!
להצטרפות לקורס עדיין במחיר השקה מוזל עם בונוסים מדהימים והטבות מעולות – לחצ/י עכשיו על הקישור:
https://n.sendmsg.co.il/Minisites.aspx?p=31839-795465576-691

אודות עידית נעמן

עידית נעמן מובילה עסקים לתוצאות באינטרנט ובעולם האמיתי. דרך הקורסים ותכניות הליווי שפיתחה - היא עוזרת לבעלות ובעלי עסקים למנף את הידע המקצועי שלהם לתוכן בעל ערך, וליצור חשיפה אפקטיבית און ליין כדי להגיע ליותר לקוחות ולהגדיל את ההכנסות.

לגישה בחינם לקורס "שיווק בחיוך" שבו תתחילו לתכנן את תשתית התוכן שתזרים אליכם לקוחות משלמים - לוחצים עכשיו על הקישור "מבוא לשיווק בחיוך".

2 תגובות

  1. איציק מידן הגב

    מאמר מקיף, ממצה, משדר המון ידע, ניסיון ומקצועיות. ממליץ לכל עסק, קטן כגדול, לאמץ את המידע הרב וליישם.
    אני כבעל עסק, עובר לעשות שינוי של 180 מעלות ונכנס לפעילות חדשה לחלוטין, לומד את הכלים שמספקת עידית. תחילה לומד את הכלים החינאמיים, המכילים כמות אדירה של ידע ומידע ולאחר הטמעת הכלים, במקביל לפיתוח המוצרים החדשים שלי, המופנים גם לשוק חדש, מתכוון להעמיק ולשפר.
    מתוך שלל המאמרים שכבר עברתי, כבר הכנתי 4 דפי משימות לביצוע, עוד לפני שאתחיל את הפעילות השיווקית.
    אז המון תודה לך עידית,
    את לעזר רב לי
    ובברכת שנה טובה עם כל הברכות הנילוות,
    הרבה תודה
    איציק מידן

    • עידית נעמן הגב

      שלום איציק יקר! איזו הפתעה נעימה להתחיל אתה את השנה. זאת בדיוק המשמעות של שיווק באמצעות תוכן.
      לחלוק מהידע בנדיבות. תחילה בחינם. וכשתרצה להעמיק – אני כאן לרשותך. אגב, הקורס הקרוב לניהול תוכן למקצוענים נפתח ב- 15.10.15. ממש אוטוטו. ואם הפעילות החדשה שלך מצריכה אתר חדש ותשתית שיווקית חדשה – זה בדיוק המקום בשבילך!
      שנה טובה ובהצלחה! מעידית

השארת תגובה