ניהול תוכן: 5 חוקים של מספרי סיפורים שכל כותב תוכן חייב לאמץ בדרך לשיווק מוצלח של העסק

ניהול תוכן: 5 חוקים של מספרי סיפורים שכל כותב תוכן חייב לאמץ בדרך לשיווק מוצלח של העסק

שיתוף ב facebook
שיתוף ב google
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin

הצרכנים החדשים תופסים פיקוד ועסקים הרוצים להגדיל את העסק ולפרוץ לקהלים חדשים, חייבים להתאים את עצמם למציאות החדשה ולקהל החדש. בדרך ליצירת תקשורת בעלת ערך ובונה-קשר, נדרשים בעלי עסקים בכל העולם, לאמץ טקטיקות של שיווק באמצעות תוכן, על מנת לספק את צורכי המידע של קהילות הצרכנים שלהם, ולבנות את מערכות היחסים המתבקשות כיועצים הראויים לאמון.  
אחת הדרכים היעילות היותר לעשות את זה היא… פשוט לספר סיפור. האם אתם יודעים מה הסיפור של העסק שלכם? האם אתם יודעים איך לספר אותו בצורה הנכונה? על 5 חוקי יסוד של מספרי סיפורים שיעזרו לכם למצוא את הסיפור הנכון של העסק שלכם – במאמר חדש שהעליתי לבלוג “בת התוכן”. מוזמנים לקרוא וליישם. 

סקרים מראים, ש-80% מהצרכנים מעדיפים לקבל מידע על חברה או מותג שהם מתעניינים בשירותיה דרך תוכן מושך ושימושי, ולא באמצעות טקטיקות שיווקיות מסורתיות, כמו: מודעות פרסום, פליירים מכירתיים וכד’.
מצד שני, קרוב ל-82% מהצרכנים מדווחים שיש להם היום הרבה פחות זמן פנוי לקריאה ו/או לעריכת סקר שוק לפני הקנייה – מה שהופך את זמנם ואת תשומת הלב שלהם ליקרי ערך פי כמה.

אז מה עושים עם המידע הזה בתכל’ס ואיך אנחנו יכולים לנצל את הנתונים לטובתנו, כדי לטפח את מעגל האמון החיוני בדרך לקנייה
מפתח הקסמים לרכוש את תשומת הלב של הצרכן העסוק, ולבנות את מערכת היחסים והאמון החיוניים בדרך להוביל אותו לקנייה, הוא סיפור סיפורים. פשוט, תספרו להם סיפורים.
סיפור סיפורים הייתה הטכניקה היעילה ביותר לאורך דורות, כדי  להעביר מסרים חשובים, לשמר את המורשת, להנחיל ערכים מדור לדור, ולבנות בסיס משותף לעמים וקהילות. היום, מאפשרת טכניקת הסיפוק למשווקים של המאה ה-21 לנהל את התקשורת עם הצרכנים, לפתח מודעות למותג, לבנות קשר עם קהלי המטרה ולספק את הערך שבונה את האמון.

נשמע לכם כמו משימה בלתי אפשרית? יש לי בשבילכם את הפתרון הכי יעיל שיש: 5 חוקי יסוד למספרי סיפורים. אם אי אפשר להתעלם מהם – הצטרפו אליהם, כמו גדולים!

חוק מס’ 1
שימו את הקוראים במרכז הסיפור

pic-1

כן, אני יודעת שזה נשמע קצת לא הגיוני. מה זאת אומרת זה לא הסיפור שלנו… אנחנו המספרים, לא? וזה הסיפור על המוצר שלנו, לא? אז זהו, שכן, אבל … לא בדיוק. תוכן אפקטיבי מתמקד במטרות, בבעיות ובצרכים של קהל המטרה או של הקהילה שלכם. זה מה שעוזר לנו לבנות קשרים ומערכות יחסים, וזה מה שמניע אנשים לפעולה. אם לא ניתן להם את הבמה ונהפוך אותם לגיבורי הסיפור – זה לא יקרה.

חוק מס’ 2
שימו את הסיפור בהקשר הנכון

pic-2

בעולם העיתונות קוראים לזה חמשת המ”מים: מי, מה, מדוע, מתי ומקום. כשאתם כותבים, השתמשו בחמשת המ”מים כדי להכניס את הקוראים למסגרת ההקשר המוכרת להם, שתואמת לצרכים ולעולמות התוכן שלהם. הם גיבורי הסיפור. ולכן, לא משנה על מה הסיפור שלכם. כך או אחרת, הם חייבים לשקף את החיבור בינם לבין המציאות של הקוראים.

חוק מס’ 3
ספרו את הסיפור בפורמט הנכון

pic-3יכול להיות שהסיפור שלכם משנה חיים, אבל אם לא תתאימו אותו להרגלי צריכת התוכן של הקוראים שלכם, הם לעולם לא ידעו מה הם הפסידו (אתם לעומת זאת, תפסידו אותם, ובגדול). האם הם מעדיפים סרטוני וידאו או תוכן טקסטואלי? האם הם אוהבים ביסים קצרים וקלים לעיכול או שהם מעדיפים מסמכי PDF מעמיקים, עמוסים בנתונים סטטיסטיים ותיאורי מקרה מהשטח?

תנו להם בדיוק את מה שהם רוצים וצריכים, והם יחזרו אליכם כדי לקבל עוד סיפורים ממאגרי התוכן שלכם.

חוק מס’ 4
הקשיבו לתגובות הקהל

pic-4

כמו שכל סטנדפיסט מתחיל יודע, אתה יכול לבנות רצף מדהים של בדיחות ופאנצ’ים ולעוף על עצמך כל הדרך לבמה, אבל מי שיכריע בסופו של דבר בין כישלון להצלחה – הן תגובות הקהל.

עקבו אחר התגובות של הקוראים שלכם. בדקו את אחוזי הצפייה ואת זמן הקריאה, חפשו את הלייקים ואת השיתופים. גם אם אתם משוכנעים שהסיפורים שלכם מרתקים ומושכים – לכו בעקבות הקוראים. לא בטוחים מה הם מעדיפים? תשאלו אותם. תשאלו ותזרמו עם התשובות. זאת הדרך הטובה ביותר למצוא את הסיפורים הטובים באמת.

חוק מס’ 5
שימו את העניבות בצד

pic-5

במילים הכי פשוטות: כשאתם מספרים את הסיפורים של העסק שלכם, אל תיקחו את עצמכם יותר מדי ברצינות. תנו לסיפורים שלכם לקחת את הקוראים לא רק אל ההצלחות והתועלות, אלא גם אל החלומות, והניסיונות שלא צלחו, והפעילות שלא עלתה יפה. כמו שאמר שייקספיר: הטעות היא אנושית. הסיפורים על רגעי ההתלבטות והאכזבה – הם אלה שיתנו לעסק שלכם את הפנים האנושיים שיאפשרו לקוראים שלכם להזדהות, לגלות אמפתיה, להתחבר רגשית, ולהרגיש קרובים מספיק כדי לשמש לכם שגרירים נאמנים.

בשורה התחתונה:
אם אתם רוצים לגעת בקוראים שלכם דרך התוכן הנכון, ולהפוך אותם לקונים נלהבים ונאמנים, ספרו להם סיפורים, לפי חמשת כללי היסוד שלמדנו במאמר. סיפור סיפורים היא טכניקה סופר יעילה למשוך תשומת לב ולייצר חיבור רגשי, ובכתיבה נכונה – תוכלו לאמץ את יתרונותיה כדי לחבר בין הקוראים הנכונים לבין העסק שלכם.

עכשיו אתם
באיזה טכניקות אתם משתמשים כדי להעמיק את הקשרים עם הקוראים שלכם? אנא, רשמו את הדברים בתגובות למטה, כדי שכולנו נוכל ללמוד ולצמוח!

הצעד הבא שלכם להצלחה
אם עדיין לא הורדתם את “המדריך השלם לניהול תוכן למקצוענים” – לחצו על הקישור וקבלו בחינם 38 עמודים של מדריך מעולה וסופר מעשי, שיעזור לכם לארגן את המסרים שלכם בצורה יעילה יותר, לגלות טכניקות נוספות של מספרי סיפורים, ולהגיע להרבה יותר לקוחות נכונים בהרבה פחות זמן ומאמץ.
להורדת המדריך בחינם וללא כל התחייבות – לחצו על הקישור עכשיו

רוצים להכיר מקרוב את הכללים לסיפור סיפורים מושך ומרתק, שיביא אליכם בריצה בדיוק את הלקוחות הנכונים? הצטרפו אליי לקורס הקרוב של “ניהול תוכן למקצוענים”. הנה כל הפרטים:
https://n.sendmsg.co.il/Minisites.aspx?p=31839-795465576-691

בהצלחה!

עידית נעמן

עידית נעמן

עידית נעמן - ניהול תוכן להעצמה אישית ועסקית. עוזרת לבעלות עסקים עצמאיות, שרוצות להרוויח יותר - למקד את השיווק, לדייק את הכתיבה, ולבנות עסק משגשג דרך תוכן. לגישה בחינם למיני קורס "שיווק בחיוך" שיגלה לך מה באמת מניע את השיווק הדיגיטלי ואיך להתחיל לתכנן את תשתית התוכן השיווקית של העסק שלך, צעד-אחר-צעד - לחצי עכשיו על הקישור "גם אני רוצה לעשות שיווק בחיוך".

אז מה חשבת?...

הגעת למקום הנכון!

שלום, עידית כאן. שמחה שהגעת!  הקמתי את בלוג “דרך התוכן” בשנת 2009, כדי לחלוק אתך את הידע והניסיון האדיר שצברתי בהעצמה אישית ועסקית דרך תוכן – כעיתונאית, נלפיסטית ומנטורית שיווקית. מוזמנת לקרוא, ליישם וכמובן – לשתף. 

פוסטים אחרונים

אם גם אצלכם בבית מבקרות בלילה כל מיני מפלצות או חיות טרף מפחידות – ספר הילדים החדש שכתבתי יעזור לכם לרתום את הפחד לתוצאות בלתי צפויות ומרגשות – עם חרוזים מתנגנים, עיצוב מלא-חן והדפסה איכותית שמותאמת במיוחד לאצבעות קטנות.  

מה עושים כשפוגשים אריה בחושך

במקום להמציא בכל פעם את הגלגל ולבזבז זמן יקר על כתיבת מאמר ארוך מדי, מבולבל ולא שיווקי, רכשו עכשיו את קובץ תבניות המאמרים המוכנות שלי, שיעזרו לכם לכתוב מאמרים מקצועיים איכותיים ושיווקיים – בחצי שעה ואפילו פחות. הקובץ כולל הדרכה מעשית ליישום התבניות + הדרכה לשילוב של כתיבה שיווקית.

12 תבניות מאמרים ספר

שיווק באמצעות תוכן מתבסס על תוכן רלבנטי, שפונה לדמות לקוח ספציפית ונותן לה מענה מותאם. הלקוח הזה הוא לקוח החלומות שלך וכדי להפיק מהתוכן את התוצאות הרצויות – חשוב שתדעי מיהו, מה מאפיין אותו, מה חשוב לו ומה הוא מחפש. כל אלה ועוד – בקורס הדיגיטלי “לקוח החלומות” שיוביל אותך אל הלקוח האידיאלי שלך ב-5 צעדים קצרים וממוקדים.

לקוח החלומות

סדנה דיגיטלית מעשית שבה אני מובילה אותך צעד-אחר-צעד לכתיבת 6 סוגי המאמרים המבוקשים ביותר ברשת – כולל 3 בונוסים מגבירי תוצאות לאיתור מילות המפתח הנכונות, לבניית תמונה מלווה למאמרים ולהפצה אפקטיבית שתזרים למאמרים עוד ועוד קוראים מעוניינים.

מישהו לכתוב אתו - סדנה דיגיטלית

למעבר לקורס החינמי שיגלה לך מה באמת מניע את השיווק הדיגיטלי ואיך תוכלי לתכנן תשתית תוכן שתזרים לעסק שלך לקוחות על אוטומט - מוזמנת למלא את הפרטים.

הפרטים שמסרת שמורים ובטוחים והם ישמשו אותי כדי לחלוק אתך ידע מועיל להצלחתך!

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן