ניהול תוכן: 5 טיפים אפקטיביים לצילום איכותי בסמרטפון שיחסכו לכם הרבה תסכול מיותר

ניהול תוכן: 5 טיפים אפקטיביים לצילום איכותי בסמרטפון שיחסכו לכם הרבה תסכול מיותר

שיתוף ב facebook
שיתוף ב google
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin

סטיב ג’ובס אמר שהמצלמה הכי טובה היא המצלמה שנמצאת עליך. והאמת היא, שאם אינכם צלמים מקצועיים, אין לכם שום סיבה להסתובב בעולם כשעל צווארכם מצלמות יקרות עם עדשות בגודל חדק של ממוטה. הסמרטפון שיש לכם בכיס יכול לעשות עבודה נהדרת, אם רק לא תפריעו… האם אתם משתמשים במצלמת הסמרטפון שלכם כדי לייצר תמונות איכותיות לשיווק העסק? האם אתם מודעות ליכולות של מצלמת הסמרטפון ולכללים הבסיסיים אך החשובים ביותר של צילום איכותי? כי בזה בדיוק עוסקת הכתבה שלפניכם. מוזמנים לקרוא, ליישם ולשתף הלאה.

מה זה נקרא להפריע?

להפריע – זה לשים את המכשיר ליד השניצל, או הסופגנייה, ואז לנקות את העדשה לפני הצילום עם קצת רוק והרבה שומן… להפריע – זה לקבוע לתמונות גודל מינימום, כדי לחסוך מקום, ואז לגלות שהפכתם לצלמי הבית של השירות הבולאי…  יש עוד המון דוגמאות, אבל אנחנו נגיע אליהן עוד מעט…

צילום זה צילום זה צילום

בסופו של יום, מעבר לכמה פיצ’רים ייחודיים של מצלמת הסמרטפון, צילום זה צילום זה צילום והכללים המקובלים לצילום בכלל, תקפים ונכונים גם פה. מה שמייחד אותו מבחינתנו, הם שני דברים שחשוב לתת עליהם את הדעת:

  • האחד, העובדה שהסמרטפון הוא חלק מהחיים, הרבה יותר מכל מצלמה. המשמעות בפועל היא, שאנחנו עושים בו שימוש הרבה יותר ספונטני ולא מתוכנן – לטוב ולרע. חשוב להבין את זה, כדי שנוכל להפיק את המיטב גם בצילום מהרגע להרגע, שלא נערכנו אליו מבעוד מועד. אותנטיות היא דבר נפלא, כל עוד היא איננה באה על חשבון האיכות…וזה מוביל אותנו לדבר השני…
  • לפחות מהמקום שממנו אני מציעה לכם את הטיפים שלי, שהצילום שלכם נועד לשרת את המטרות השיווקיות שלכם. וזה אומר שהתמונות שלכם הן למעשה סוכני מכירות. לכן, אתם לא יכולים להתייחס אליהן בקלילות כמו לצילום של הילד בגן או של הגולדנית בפארק. הצופים שלנו הרבה פחות סלחניים וחסרי סבלנות. מבחינתם, איכות התמונה מעידה על איכות השירות שבאפשרותכם לתת, וברוב המקרים – הם לא מוכנים להתפשר על פחות מהטוב ביותר…

סוף מעשה במחשבה תחילה

לפני שמדברים על כלים לעיבוד תמונה, חשוב לדבר על התמונה עצמה, ולוודא שתגיע לתהליך העיבוד במיטבה. גם עיבוד הפוטושופ הכי משוכלל בעולם לא יוכל להגדיל תמונה שצולמה ברזולוציה נמוכה מדי, וגם לא להסיר את כתמי השומן שדבקו בעדשה וטשטשו את תווי הפנים של גיבורת הפריים… כמו שאמרנו: סוף מעשה במחשבה תחילה. ולכן, השבוע אני רוצה לצייד אתכם ב- 5 טיפים אפקטיביים לצילום איכותי בסמרטפון, שיעזרו לכם להפיק תמונות יותר מקצועיות, תמונות שבאמת ישרתו אתכם בצורה מועילה ויעזרו לכם לבנות תשתית שיווקית ויזואלית אפקטיבית. קחו את הסמרטפון ליד. הנה אנחנו יוצאים לדרך.

טיפ # 1 – הקפידו על תמונה איכותית

pic-1

איכות היא אולי מושג חמקמק שאפשר להגדיר אותו במשפט האלמותי “כשתראו – תדעו”, אבל חמקמקה ככל שתהיה, כדי להגיע לתמונה איכותית בסמרטפון, יש כמה דברים שכדאי מאוד לתת עליהם את הדעת כשמצלמים.

אז על מה חשוב להקפיד

  • לנקות את העדשה – במיוחד לאור העובדה שהסמרטפון שלכם תקוע בכיס, זרוק בתיק, מונח ליד השניצל ומוחזק ביד, ויש סבירות גבוהה שהעדשה של המצלמה… איך לומר זאת בעדינות… פשוט מטונפת…
  • להגדיר מראש איכות צילום גבוהה במכשיר – זה אמנם תופס יותר מקום בכרטיס הזיכרון, אבל יאפשר לכם מרחב פעולה בעיבוד התמונה וביכולת למקד פרטים מבלי לאבד חדות
  • לא לזוז – ברצינות. כשאתם מצלמים, נסו לקבע את המרפקים לגוף, החזיקו את המצלמה בשתי ידיים, ואל תנשמו כשאתם מקליקים. ליתר ביטחון, צלמו יותר מתמונה אחת.

תמונה איכותית היא בסיס הכרחי לכל שימוש בהמשך. מודעות ושמירה על כמה כללי יסוד – תעשה לכם חיים הרבה יותר קלים, ותאפשר לכם למנף יותר תמונות ליישומים שיווקיים מועילים.

טיפ # 2 – התאימו את הצילום לתאורה

pic-2

האישון של המצלמה הוא הצמצם, שמגיב, בדיוק כמו האישון בעין, לכמות האור שהוא מזהה באזור המיועד לצילום. הרבה אור – גורם לו להיסגר, ואילו מעט אור – גורם לו להיפתח, ולהוסיף אור לתמונה. הבעיה היא ששיקול הדעת של הצמצם לא בהכרח משקף את נתוני האמת.

אז על מה חשוב להקפיד

  • לצלם כשהאור בגבכם – כך תבטיחו שאתם והמצלמה “רואים” את האובייקט שלפניכם עין בעין
  • לא להתבייש להשתמש בפלאש – אם אין ברירה ועליכם לצלם מול האור. כך תאזנו את האור הנגדי, תגרמו לצמצם להישאר פתוח, ותקבלו תמונה ברורה ובהירה, במקום צלליות כהות על רקע בהיר…
  • להשתמש בחוכמת האנדרואיד – כשאתם לוחצים עם האצבע על נקודות הפוקוס שעל גבי המסך, בחרו באזורים כהים. כך תאותתו לצמצם להבהיר את התמונה ולהכניס לתוכה עוד אור.

תאורה נכונה היא תנאי הכרחי לתמונה איכותית. לפני שאתם מצלמים, עצרו לרגע והעבירו בראש את כל מה שצריך לתת עליו את הדעת בהקשר זה. התוצאות יהיו הרבה יותר טובות.

טיפ # 3 – עצבו את התמונה בקומפוזיציה הנכונה

pic-3

כשאתם בונים את התמונה, על מרכיביה, הכניסו לרפרטואר המושגים שלכם את המושג “חוק השלישים”. חוק השלישים הוא חוק בסיסי בצילום בכלל, ומתאים מאין כמוהו גם לצילום איכותי בסמרטפון.

וזה הולך ככה:

  • חלקו את התמונה בדמיונכם ל-3 שלישים אנכיים ו-3 שלישים אופקיים, סה”כ: 9 מרובעים שווים בגודלם
  • עכשיו הזיזו את המסך כך, שהאובייקט שברצונכם להדגיש בתמונה ישב על הקו המחבר בין השליש  הראשון לשני באחד הצדדים
  • השתדלו מאוד שהאובייקט המרכזי בתמונה לא יהיה, חוזרת שנית, לא יהיה במרכז.

חוק השלישים מייצר תמונה עם קומפוזיציה מעניינת, שיש בה חלוקה מרחבית נכונה ומשחק בין האובייקט המודגש לבין הרקע שסביבו. בנוסף, ולא פחות חשוב, הוא מקנה לתמונה שלכם ערך מוסף של מקצועיות.

טיפ # 4 – כוונו את התמונה לגובה העיניים    

pic-4

מכירים את התמונות האלה עם הפרצוף המעוות, הפרופורציות העקומות או הסנטר הכפול? מכירים ולא אוהבים… הכל מתחיל ונגמר בזווית הצילום. אם אתם רוצים להוציא את גיבורי התמונות שלכם במיטבם – חשוב שתצלמו אותם מהזווית הנכונה.

אז על מה חשוב להקפיד?

  • מצלמים ילדים? גובה העיניים שלכם הוא ממש לא גובה העיניים שלהם. קחו את עצמכם אליהם. השתטחו על הרצפה אם צריך. וזה מאוד יעיל גם לצילום של הגולדנית
  • מצלמים אנשים ורוצים להוציא אותם טוב? רדו לעמדת כריעה. זווית צילום מלמטה למעלה הרבה יותר מחמיאה לאנשים מזווית צילום שבאה מלמעלה, והופכת אותם לבטטות שעבור הנדסה גנטית…
  • מצלמים אוכל? קומו בבקשה מהכיסא ותפסו זווית נכונה מלמעלה למטה. כך תוכלו להתמקד בתכולת הצלחת, ולא בכל מה שסביבה. ועל הדרך, אל תשכחו לשים לב גם לתאורה…

זווית צילום נכונה יכולה להיות ההבדל בין צילום מפוספס ואפילו מעוות לבין צילום מחמיא וייחודי, שהופך את התמונה לחוויה ויזואלית מזמינה ומושכת. נצלו את העובדה שהסמרטפון שלכם קל וקטן, כדי לתמרן את זוויות הצילום בקלילות, לזוז הצידה, להשתופף למטה, או לטפס על הכיסא, לפי הצורך והעניין

טיפ # 5 – תנו עוד מבט במה שקורה מסביב

pic-5

גם הדוגמנית הכי יפה בעולם, והתינוק הכי מתוק שיש, ייראו לא משהו, אם מאחורי האוזן שלהם יציץ הכבל השחור של הטלוויזיה, או גרוע מכך, הפח זבל השכונתי עם כל ארגזי הקרטון והאשפה שפזורה מסביבו. אז לפני שאתם לוחצים על הכפתור – תנו עוד מבט.

על מה חשוב להקפיד?

  • רקע אחיד – יאפשר לכם לשים את הדגש על האובייקט המרכזי של התמונה, בלי לגנוב ממנו את ההצגה
  • מצד שני – מומלץ ליצור ניגודיות בין הרקע לבין האובייקט המצולם, כדי שלא ייבלע ויאבד מעוצמתו
  • ותמיד-תמיד שאלו את עצמכם מה באמת רואים בתמונה: האם השלטר דבוק לראש? החוטים יוצאים בדיוק מהאוזניים? מנורת המסדרון מסנוורת מאחורי הכתף? שקית הזבל תקועה ברקע? ולמה כולם צריכים לראות את הסטיק של בדיקת ההיריון החיובית בתמונה של הצעת הנישואין? הוציאו מהפריים את כל הרעשים המיותרים – לפני שאתם לוחצים על הכפתור!

כדי למזער את הבעייתיות של רקע מבולגן או לא רלבנטי, פשוט התקרבו אל האובייקט המצולם. ולא, אל תעשו את זה דרך הזום של הסמרטפון, שיודע רק לקלקל את התמונה. ראו, הוזהרתם!

בשורה התחתונה:

יש לכם מצלמה מעולה בקצות האצבעות, ואין שום סיבה לא לעשות בה שימוש, ושימוש נכון. כמו שיכולתם ללמוד מהמאמר, עם 5 כללים בלבד, אתם ממש מסודרים, לצילום שייראה מקצועי לעילא, יאפשר לכם לתת ביטוי ויזואלי לפעילות השיווק שלכם, ולחסוך את כל הכסף שקודם שפכתם על תמונות מאגר כמו של כולם.

עכשיו אתם

עד כאן, ציידתי אתכם ב-5 טיפים מעולים לצילום איכותי בסמרטפון שלכם. מה תוכלו להוסיף מניסיונכם? מה השימוש הכי מועיל שאתם עושים במצלמת הנייד? אנא, שתפו אותנו פה למטה, בתגובות, שכולנו נוכל ללמוד ולצמוח.

אהבתם?

שתפו את הטיפ עם החברים. רוצים עוד הרבה טיפים מועילות, עצות שוות והדרכה מעשית לשיווק אפקטיבי באמצעות תוכן? הקליקו עכשיו על הקישור והורידו עכשיו את “המדריך השלם לניהול תוכן למקצוענים” – באהבה ממני ולגמרי בחינם: https://n.sendmsg.co.il/Minisites.aspx?p=31684-791593056-691

עידית נעמן

עידית נעמן

עידית נעמן - ניהול תוכן להעצמה אישית ועסקית. עוזרת לבעלות עסקים עצמאיות, שרוצות להרוויח יותר - למקד את השיווק, לדייק את הכתיבה, ולבנות עסק משגשג דרך תוכן. לגישה בחינם למיני קורס "שיווק בחיוך" שיגלה לך מה באמת מניע את השיווק הדיגיטלי ואיך להתחיל לתכנן את תשתית התוכן השיווקית של העסק שלך, צעד-אחר-צעד - לחצי עכשיו על הקישור "גם אני רוצה לעשות שיווק בחיוך".

אז מה חשבת?...

הגעת למקום הנכון!

שלום, עידית כאן. שמחה שהגעת!  הקמתי את בלוג “דרך התוכן” בשנת 2009, כדי לחלוק אתך את הידע והניסיון האדיר שצברתי בהעצמה אישית ועסקית דרך תוכן – כעיתונאית, נלפיסטית ומנטורית שיווקית. מוזמנת לקרוא, ליישם וכמובן – לשתף. 

פוסטים אחרונים

אם גם אצלכם בבית מבקרות בלילה כל מיני מפלצות או חיות טרף מפחידות – ספר הילדים החדש שכתבתי יעזור לכם לרתום את הפחד לתוצאות בלתי צפויות ומרגשות – עם חרוזים מתנגנים, עיצוב מלא-חן והדפסה איכותית שמותאמת במיוחד לאצבעות קטנות.  

מה עושים כשפוגשים אריה בחושך

במקום להמציא בכל פעם את הגלגל ולבזבז זמן יקר על כתיבת מאמר ארוך מדי, מבולבל ולא שיווקי, רכשו עכשיו את קובץ תבניות המאמרים המוכנות שלי, שיעזרו לכם לכתוב מאמרים מקצועיים איכותיים ושיווקיים – בחצי שעה ואפילו פחות. הקובץ כולל הדרכה מעשית ליישום התבניות + הדרכה לשילוב של כתיבה שיווקית.

תבניות לכתיבת מאמרים

שיווק באמצעות תוכן מתבסס על תוכן רלבנטי, שפונה לדמות לקוח ספציפית ונותן לה מענה מותאם. הלקוח הזה הוא לקוח החלומות שלך וכדי להפיק מהתוכן את התוצאות הרצויות – חשוב שתדעי מיהו, מה מאפיין אותו, מה חשוב לו ומה הוא מחפש. כל אלה ועוד – בקורס הדיגיטלי “לקוח החלומות” שיוביל אותך אל הלקוח האידיאלי שלך ב-5 צעדים קצרים וממוקדים.

מיני קורס לקוח החלומות

סדנה דיגיטלית מעשית שבה אני מובילה אותך צעד-אחר-צעד לכתיבת 6 סוגי המאמרים המבוקשים ביותר ברשת – כולל 3 בונוסים מגבירי תוצאות לאיתור מילות המפתח הנכונות, לבניית תמונה מלווה למאמרים ולהפצה אפקטיבית שתזרים למאמרים עוד ועוד קוראים מעוניינים.

מישהו לכתוב איתו

למעבר לקורס החינמי שיגלה לך מה באמת מניע את השיווק הדיגיטלי ואיך תוכלי לתכנן תשתית תוכן שתזרים לעסק שלך לקוחות על אוטומט - מוזמנת למלא את הפרטים.

הפרטים שמסרת שמורים ובטוחים והם ישמשו אותי כדי לחלוק אתך ידע מועיל להצלחתך!

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן