ניהול תוכן: 5 טיפים מהחלומות שיבטיחו לתמונות שלכם אפקטיביות שיווקית (ויעשו לכם חיים קלים)

ניהול תוכן: 5 טיפים מהחלומות שיבטיחו לתמונות שלכם אפקטיביות שיווקית (ויעשו לכם חיים קלים)

שיתוף ב facebook
שיתוף ב google
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin

תמונות הן סוג התוכן המשפיע והאפקטיבי ביותר בעידן הדיגיטלי. לא סתם אומרים שתמונה אחת שווה אלף מלים. שום תיאור של אוכל לא דומה לתמונת תקריב טובה של צלחת עם מנה מסודרת ומגרה. שום סופרלטיבים לא משתווים לתמונה אחת של תינוק עגלגל עם עיניים צוחקות. ושום סקירת נתונים, מחוצפת או חיה ככל שתהיה, לא משתווה למראה של לקוח מרוצה, שהחיוך שמשתרע לו בין האוזניים אומר הכל, בלי מלים. השאלה הגדולה היא מה אתם עושים עם זה? מצלמים או מתעלמים? מתאימים או תוקעים? כי כדי שתמונה תעשה את העבודה היא צריכה להתאים למקום שאליו היא מיועדת. איך עושים את זה? או, על כך בכתבה שלפניכם. מוזמנים לקרוא, ליישם ולשתף. 

לא כל התמונות נולדות שוות

העניין הוא, שלא כל התמונות מגיעות באותו הגודל או באותה האיכות, ולא כל המסגרות שאליהן אנחנו מיעדים אותן, באות באותם הגדלים ובאותן הפרופורציות. באתר המעוצב שאני מעניקה במתנה לתלמידי קורס “ניהול תוכן למקצוענים”, למשל, יש 8 סוגים שונים של תמונות, שמתאימות לצרכים שונים: סמל האתר, לוגו, באנר, תמונה מרכזית לבלוג ועוד… לכל אחת מהן יש מאפיינים אחרים. תמונות שאינן מותאמות לגודל הנכון ייראו הרבה פחות טוב: אם הן קטנות מדי, יישאר חלל ריק במסגרת שהותאמה לתמונה האמורה למלא אותה. אם הן גדולות מדי, הן יחרגו מגבולות המסגרת, וחלק מהתמונה פשוט ייעלם. אם הן לא פרופורציונליות למסגרת – זה ייראה פשוט… מכוער ולא שייך. גם “מכוער” וגם “לא שייך” זה לא משהו שאנחנו רוצים בסביבת השיווק שלנו…

איך להתאים כל תמונה לכל מקום

ברור לגמרי, איפוא, שלפני שנוכל לעשות שימוש מועיל בתמונות שצילמנו או רכשנו במיטב כספנו, עלינו לוודא שהן מתאימות למקום שאליו הן מיועדות. איך עושים את זה? איך ניתן לקבוע בדיוק מהן הפרמטרים המדויקים של התמונה הדרושה לנו, ואיך נתאים אותה לאותם פרמטרים בצורה היעילה והקלה ביותר (ורצוי גם ללא עלויות נלוות, או ללא עלויות גבוהות מדי)? בזה בדיוק אני הולכת לעסוק השבוע עם 5 טיפים מהחלומות, שייתנו לכם את כל התשובות שתמיד רציתם, ולא ידעתם לשאול.  מוזמנים לקרוא וליישם, כי זה הולך לחסוך לכם הרבה מאוד זמן, מאמץ, כסף ותסכול.

טיפ מהחלומות # 1: דעו מאין באתם ולאן אתם הולכים

pic-1

לרוע מזלנו, במיוחד כשמדובר ברשתות חברתיות אבל גם באתרים ובבלוגים שונים, אין שום אחידות בגדלים ו/או במבנים של התמונות המומלצות, ולכן, אין קיצורי דרך. לכל יעד צריך להכין תמונה בגודל המותאם אליו.

מה עושים תכל’ס?

  • הצעד הראשון להכנת התמונה המתאימה ביותר, הוא להחליט לאן היא מיועדת
  • רוצים להעלות תמונה לרשת חברתית כלשהי? הנה אינפוגרפיקה שבה תמצאו את הגדלים לכל התמונות הנפוצות ברשתות החברתיות המובילות: http://makeawebsitehub.com/2015-social-media-image-sizes-guide/
  • אם התמונה הדרושה לכם מיועדת לאתר או לבלוג שלכם – היכנסו למערכת הניהול ובדקו שם, מה הגודל האופטימלי ומה הפרופורציות המועדפות

כדי לייעל את הפעילות השיווקית שלכם ולחסוך זמן יקר (והרבה תסכול), כדאי מאוד להכין מסמך word שבו תשמרו את כל הנתונים בהישג יד (ותזכרו איפה שמרתם את המסמך!).

טיפ מהחלומות # 2: פיקסלית אני מדבר אליך

pic-2

הדבר הבא שצריך ליישר אתו קו בעניין התמונות הוא הערכים שבהם הן נמדדות. בסביבת האינטרנט, כל הוויז’ואלים נמדדים בערכים של פיקסל/אינטש. למומחי פוטושופ ותוכנות עיבוד תמונה אחרות, הפיקסלים הם חלק מהחיים. אבל לאנשי שיווק – פחות. רובנו חושבים ומחשבים ב… סנטימטרים… וזאת השפה שאנחנו מכירים.

מה עושים תכל’ס?

  • אופציה אחת, היא למצוא תוכנות עיבוד תמונה ידידותיות למשתמש ולכיס, שבהן נוכל להתמודד עם הפיקסלים בהצלחה (תיכף נגיע לזה)
  • אופציה שנייה, היא להמיר את הפיקסל/אינטש לסנטימטרים, כדי לשחק בשתי רגליים יציבות על המגרש הביתי שלנו
  • איך עושים את זה? הנה קישור למחשבון אמין ומאוד ידידותי למשתמשים, שעושה את העבודה בקלי-קלות:  http://www.unitconversion.org/typography/pixels-x-to-centimeters-conversion.html

אל תשכחו להוסיף את נתוני התמונות בסנטימטרים לטבלה מהטיפ הקודם. אה, ואזהרת מסע למכורי פוטושופ: בהמרה דרך פוטושופ קיבלתי סטייה של 25%. אז אם אתם מתעקשים לשמור נאמנות לאדובי – זה נחמד… אבל תבדקו את התוצאות ב-7 עיניים!

טיפ מהחלומות # 3: האתר שהולך לשנות לכם את החיים

pic-3

נחזור לרגע לעולם הפיקסלים, כי אם אין לכם בעיה עם הרפתקאות טכנולוגיות, אני רוצה להכיר לכם אתר חינמי שבו תוכלו להתאים את התמונות בדיוק-בדיוק למה שדרוש לכם, בכמה הקלקות מקש. אנשי פוטושופ אולי יגדירו אותו כ”פוטושופ לעניים”, אבל לאנשי שיווק כמונו הוא אוצר בלום, ואני ממליצה לכם לאמץ אותו בשתי ידיים. אני מדברת על www.pixlr.com.

מה עושים תכל’ס?

  • נכנסים לקישור הזה: https://pixlr.com/editor/ > לוחצים על “open image from computer” ומביאים את התמונה הרצויה
  • בשורה שמתחילה במלים constraint: no restriction > לוחצים על המשולש הפצפון, בוחרים: aspect ratio, וממלאים בהמשך השורה את נתוני האורך והרוחב של התמונה הרצויה. עם הזמן על התמונה מניחים את צלב החיתוך במקום הרצוי ומושכים עד להשלמת החיתוך > enter
  • עכשיו בוחרים בתפריט “image” > image size > וממלאים את הנתונים של אזור היעד של התמונה. לשמירה: חוזרים לתפריט ל “file” > save.

יש לכם עכשיו תמונה בדיוק בפרופורציות ובגודל שצריך. ככל שתחזרו על התהליך תשיגו שני יתרונות: גם תמונות איכותיות, וגם מיומנות לעשות את התהליך יותר יעיל ויותר מהר.

טיפ מהחלומות # 4: כבר יש לכם בבית כל מה שצריך…

pic-4

ועכשיו בואו נחזור לעולם הסנטימטרים. אם אתם כמוני, אתם מבלים חלק ניכר מימיכם מול המחשב, בכתיבת מסמכי טקסט בתכנת word של office. אבל אם תתנו עוד מבט תגלו שלסביבת המלים של ה-word יש גם עולם קסום וססגוני של יכולות עיצוב, שמאפשרות לתת פתרונות ויזואליים יפהפיים, בדיוק בגודל הדרוש לכם, ובסנטימטרים.

מה עושים תכל’ס?

  • בסרגל העליון בוחרים “הוספה” > תיבת טקסט> תיבת טקסט פשוטה. כשהתיבה שנבחרה נפתחת על המסך, בוחרים בסרגל העליון “עיצוב אובייקט” > גודל > וממלאים את הערכים הרצויים (בסנטימטרים), שהמרנו מפיקסלים בטיפ הקודם
  • קחו את הזמן לשחק עם המלים, הצבעים, הגדלים והרקעים – הכל שם, בסרגל העיצוב
  • כשתגיעו לתוצאה הרצויה – לכו לפאנל התוכנות של ה-windows > כלי החיתוך (באנגלית: snipping tool) > הניחו את צלב החיתוך על הפינה השמאלית העליונה ובזהירות בחרו את כל המשפט המדוד. ושמרו בפורמט הרצוי לכם (אני מעדיפה PNG על פני JPG).

לתמונה ללא מלים בחרו “הוספה” > תמונה, ואז חזרו ל”הוספה” > צורות > מלבן > עיצוב אובייקט > מילוי צורה > ללא מילוי. עכשיו הגדירו את הגודל הרצוי של המלבן השקוף והניחו אותו על גבי התמונה, כדי להגדיר את גודל החיתוך. הזיזו את המלבן כדי לבחור את אזור החיתוך הרצוי לכם.

טיפ מהחלומות # 5: חשוב כל הזמן להיות עם יד על הדופק

pic-5

סביבת האינטרנט כל הזמן מתחדשת, ויחד אתה חלים שינויים גם בכל מה שקשור לניראות ולוויז’ואלים און ליין. אם אתם רוצים להישאר בעניינים ולהבטיח לנוכחות השיווקית שלכם ניראות אופטימלית, חשוב מאוד כל הזמן להתעדכן ולתקן.

מה עושים תכל’ס?

  • בודקים אם כל הטקסט גלוי, כפי שתכננתם, והמסרים השיווקיים שלכם עוברים היטב (הקדישו זמן בירור מיוחד לפייסבוק, שבה השינויים הם בחזקת מגיפה סופנית)
  • על הדרך, כדאי לבדוק שכל התמונות באמת במקומן, כי לפעמים, בגלל עדכוני שרתים וכאלה, התמונות עלולות להיעלם לבלי שוב
  • ואם אתם כבר שם, תנו עוד מבט: האם התמונה שבחרתם לפני מספר חודשים או שנים, עדיין משרתת את הפעילות העסקית הנוכחית שלכם? האם היא תומכת במטרות השיווק העכשוויות שלכם? ואולי הגיע הזמן לחדש ולהתעדכן?

כדי להקל על עצמכם את המשימה, הכינו רשימה של כל המקומות שבהם יש לכם נוכחות ויזואלית באינטרנט, ואחת לחודש ערכו סיבוב בדיקה. אחרי כל המאמץ שהשקעתם ברכישת התמונה ובהתאמתה לגודל ולאיכות הנכונים – חבל שבסופו של יום מה שיראו הקוראים שלכם לא יהיה מה שרציתם להראות ולהתגאות.

בשורה התחתונה:

אין טעם לצלם תמונות איכותיות או להשקיע כסף בתמונות מאגר יקרות, אם לא עושים את הצד הבא, ומתאימים אותן בדיוק למקום שאליו הן מיועדות. כמו שלמדנו מהמאמר, יש כמה וכמה כלים סופר יעילים, ובעיקר חינמיים, שיכולים לסייע לכם להתאים את התמונות הרצויות לכם בצורה הטובה והמדויק ביותר. התאמה זו חיונית לניראות שיווקית מקצועית, ולהשפעה של פעילות השיווק שלכם על החלטות הקנייה של הקוראים-הלקוחות הפוטנציאליים.

עכשיו אתם

נתתי לכם 5 טיפים מעולים עם קישורים לכלים מעולים לא פחות שיעזרו לכם להתאים את התמונות לשימושים שלהן. מה תוכלו להוסיף מניסיונכם? האם יש כלי שאתם משתמשים בו? האם יש איזו תוכנה שעושה לכם חיים קלים יותר? אנא שתפו אותנו פה למטה, בתגובות, כדי שכולנו נוכל ללמוד ולצמוח.

הצעד הבא שלכם להצלחה

אהבתם? שתפו את הטיפ עם החברים. רוצים עוד הרבה טיפים מועילות, עצות שוות והדרכה מעשית לשיווק אפקטיבי באמצעות תוכן? הקליקו עכשיו על הקישור והורידו עכשיו את “המדריך השלם לניהול תוכן למקצוענים” – באהבה ממני ולגמרי בחינם: https://n.sendmsg.co.il/Minisites.aspx?p=31684-791593056-691

עידית נעמן

עידית נעמן

עידית נעמן I מתוכן לתוצאות - פשוט ולעניין! מדריכה בעלות ובעלי עסקים עצמאים שרוצים להגדיל את רווחיות העסק, איך למקד את הפעילות השיווקית, לדייק את הכתיבה, ולבנות עסק משגשג דרך תוכן. לגישה בחינם למיני קורס "שיווק בחיוך" שיגלה לך מה באמת מניע את השיווק הדיגיטלי ואיך להתחיל לתכנן את תשתית התוכן השיווקית של העסק שלך, צעד-אחר-צעד - לחצי עכשיו על הקישור "גם אני רוצה לעשות שיווק בחיוך".

אז מה חשבת?...

הגעת למקום הנכון!

שלום, עידית כאן. שמחה שהגעת! 

הקמתי את בלוג “דרך התוכן” בשנת 2009, במטרה לחלוק אתך את הידע והניסיון הרחב שצברתי – כעיתונאית, כנלפיסטית וכמנטורית שיווקית.

מזמינה אותך לקרוא, ליישם וכמובן – לשתף!  

פוסטים אחרונים

החתול משה התעורר מבואס. היום הוא יום הולדתו, ואף חבר לא הגיע לברך. “רוצה לחגוג את יום הולדתך? במקום לשבת סתם עצוב – תזמין את השמחה”, מציעה לו רות, חברתו הטובה, ושניהם יוצאים ביחד למסע קסום בעקבות המחשבות והמעשים שמחזירים לחתול משה את החיוך…
כל הפרטים – בלחיצה על הכפתור 

כמו שכבר בוודאי הבנתם, כתיבה היא כוס התה הכי-הכי שלי. תכל’ס, כל החיים…
אבל ברגע שהפכתי לסבתא, חיברתי לכתיבה את כישורי האימון והנלפ שרכשתי בדרך, יחד עם אהבת האיור ששמרתי שנים רבות במגירה והקמתי את 1001books.co.il
הוצאת ספרים שמתמקדת בספרי העצמה ואימון לפעוטות וילדים. 

במקום להמציא בכל פעם את הגלגל ולבזבז זמן יקר על כתיבת מאמר ארוך מדי, מבולבל ולא שיווקי, רכשו עכשיו את קובץ תבניות המאמרים המוכנות שלי, שיעזרו לכם לכתוב מאמרים מקצועיים איכותיים ושיווקיים – בחצי שעה ואפילו פחות. הקובץ כולל הדרכה מעשית ליישום התבניות + הדרכה לשילוב של כתיבה שיווקית.

תבניות לכתיבת מאמרים

שיווק באמצעות תוכן מתבסס על תוכן רלבנטי, שפונה לדמות לקוח ספציפית ונותן לה מענה מותאם. הלקוח הזה הוא לקוח החלומות שלך וכדי להפיק מהתוכן את התוצאות הרצויות – חשוב שתדעי מיהו, מה מאפיין אותו, מה חשוב לו ומה הוא מחפש. כל אלה ועוד – בקורס הדיגיטלי “לקוח החלומות” שיוביל אותך אל הלקוח האידיאלי שלך ב-5 צעדים קצרים וממוקדים.

מיני קורס לקוח החלומות

סדנה דיגיטלית מעשית שבה אני מובילה אותך צעד-אחר-צעד לכתיבת 6 סוגי המאמרים המבוקשים ביותר ברשת – כולל 3 בונוסים מגבירי תוצאות לאיתור מילות המפתח הנכונות, לבניית תמונה מלווה למאמרים ולהפצה אפקטיבית שתזרים למאמרים עוד ועוד קוראים מעוניינים.

מישהו לכתוב איתו

למעבר לקורס החינמי שיגלה לך מה באמת מניע את השיווק הדיגיטלי ואיך תוכלי לתכנן תשתית תוכן שתזרים לעסק שלך לקוחות על אוטומט - מוזמנת למלא את הפרטים.

הפרטים שמסרת שמורים ובטוחים והם ישמשו אותי כדי לחלוק אתך ידע מועיל להצלחתך!

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן