ניהול תוכן: 5 מהלכים שיווקיים יעילים שיבטיחו לתמונות שלכם ערך עסקי ברור ומועיל

ניהול תוכן: 5 מהלכים שיווקיים יעילים שיבטיחו לתמונות שלכם ערך עסקי ברור ומועיל

שיתוף ב facebook
שיתוף ב google
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin

אי אפשר לדבר על תמונות לפעילות השיווקית של העסק, בלי לדבר על כמה מהלכים חיוניים שבלעדיהם, התמונות יהיו אולי יפות או מושכות או אפילו יותירו חותם מאחוריהן, אבל לא בטוח שיהיה להן ערך שיווקי מעשי. וזה נכון על תמונות בדיוק כמו שזה נכון על תוכן בכלל. אז מה, האם אתם זוכרים להכניס לתמונות שלכם פלפל שיווקי? האם אתם ערים לאותם מהלכים שחייבים להיעשות כדי שהתמונות שלכם יגרמו ללקוחות להתקשר? זה הכל עניין של קונטקסט. על 5 המהלכים שחייבים להיות חלק בלתי נפרד מחגיגת התמונות שלכם – במאמר שלפניכם. מוזמנים לקרוא, ליישם ולהעביר הלאה, שגם החברים ילמדו וייהנו.

תמונה זה תמונה ושיווק זה שיווק

לא לכל תמונה יש ערך שיווקי, ממש כשם שלא כל תוכן מקדם את השיווק. נדרשת לא מעט חשיבה אסטרטגית לפני מעשה, ויישום של טקטיקות שיווקיות במהלכו ולאחריו כדי להניע את גלגלי השיווק. מה אמרתם? יהיה בסדר?… תלוי למי… כי אם לא תניעו אותם במו ידיכם – זה לא יקרה.

אז מה, ככה לא בונים חומה

ממש לא. אם נאחז בהגדרה לפיה השיווק הוא כל הפעולות שנעשות בעסק על מנת להגיע למעמד המכירה, אזי כל מה שעליכם לקחת בחשבון זה, שתפקידן של התמונות הוא להביא לכם לקוחות. לא מחמאות. המחאות. לא תשואות חן, אלא תשואה על ההשקעה. וכדי שזה יקרה, יש 5 מהלכים שכדאי לזכור ולעשות. על חמשת המהלכים הללו אנחנו הולכים לדבר השבוע, אחד לאחד, ואתם מוזמנים לצאת אתי לדרך.

מהלך שיווקי # 1: כשאתם מפזרים את התמונות תחשבו גוגל

pic-1

שתי הרשתות החברתיות שזכו לפריחה במחוזותינו הן פייסבוק ולינקדאין, אבל האמת היא שבעולם הגדול יש עוד עשרות אם לא מאות רשתות חברתיות ובהן מיליונים רבים של חברים. אז אני לרגע לא רואה את המיליונים האלה מתעלפים מהתמונות שלכם ומיד מרימים טלפון לישראל… אבל אני כן רואה את גוגל קולטת את הדף שלכם בטמבלר או בפינטרסט, ומכניסה אותו לתוצאות החיפוש שלה. ותוצאת חיפוש היא תוצאת חיפוש היא תוצאת חיפוש…

אז מה עכשיו?

  • תפתחו לכם פרופילים בכמה רשתות חברתיות פחות מוכרות בישראל
  • כשאתם עושים הפצה לתמונות – שימו את התמונות שלכם גם שם
  • ואל תשכחו לשלוח אותן לעולם הגדול עם כיתובים שיווקיים מושכים

אם תעבדו נכון – התמונות שלכם עשויות להגיע לתוצאות החיפוש ולהתברג בהן במקום ריאלי עד אטרקטיבי.

מהלך שיווקי # 2: כשאתם שמים את התמונות תחשבו קהילה

pic-2

עם יד על הלב, מה המטרה הגדולה של כל הפעילות הזאת שלכם? למרק את העדשה, להתכופף לאובייקט, להיאבק עם התוכנה לעיבוד תמונה, להחזיק, להקליק, לא לנשום… כל זה, בשביל מה? אני אגיד לכם: בשביל למשוך לקוחות פוטנציאליים אל קהילת הדיוור שלכם, שם תוכלו לחמם את היחסים, לרכוש את אמונם ולהפוך אותם מלקוחות בכוח ללקוחות בפועל. זה לא יקרה – אם לא תתנו לתמונות שלכם לצמוח על קרקע שיווקית פורייה.

אז מה עכשיו?

  • תוודאו שיש לכם מדריך חינמי שמאפשר ללקוחות פוטנציאליים להיחשף לידע שלכם ולהצטרף לקהילת הדיוור שלכם
  • תוודאו שיש לכם דף נחיתה שיווקי שנותן ללקוחות פוטנציאליים את כל הסיבות להשאיר לכם את הפרטים שלהם
  • ועכשיו, תוודאו שהתמונה שלכם מובילה את הקוראים לקריאה ברורה ומושכת לפעולה.

מחקרים מראים שהוספת קריאה לפעולה לתמונות מעלה ב- 14% את ההיענות לסמנים חברתיים, כמו לייק, תגובה ושיתוף. אין לכם שום סיבה בעולם לוותר על ההזדמנות הזאת.

מהלך שיווקי # 3: כשאתם מעלים את התמונות תחשבו מיתוג

pic-3

מכירים את הריבוע הכתום? ואת הקשת האדומה? יש פה מישהו שלא יודע מי מתחבר למה? בשפה המקצועית קוראים לזה מיתוג. וגם אתם יכולים בקלות רבה למתג את עצמכם בעזרת התמונות שלכם. ולא סתם יכולים, צריכים.

אז מה עכשיו?

  • הוסיפו לתמונה את הלוגו שלכם. בקטן. בצד. למטה. אבל שיהיה שם. זה חלק בלתי נפרד מהניראות השיווקית שלכם
  • שלבו במסגרת התמונה את צבעי הלוגו, כדי לחזק את החיבור בין הצבע לבין מי שאתם
  • השתמשו בצבעי הלוגו גם בחלקים אחרים של המסרים השיווקיים שלכם, שמלווים את התמונה.

אם טרחתם והשקעתם במיתוג ובלוגו, הייתה לכם מן הסתם סיבה טובה. קחו אותה אתכם גם אל התמונות שלכם, ותנו לשפה המיתוגית שלכם לדבר בשבילכם, ולחבר אליכם את הקוראים, מעבר למילים.

מהלך שיווקי # 4: כשאתם שמים תמונות באתר תחשבו SEO

pic-4

אומרים שתמונה שווה אלף מילים, ומבטיחים לנו שתמונה מעלה את אחוזי האנגייג’מנט באחוזים רבים, ואני לא רוצה לקלקל את המסיבה, אבל יש לי משהו ממש חשוב להגיד לכם: אם התמונה שלכם לא תהיה מלווה בהסבר מילולי כתוב – כל הרובוטים של גוגל לא יוכלו לראות אותה ולעזור לכם להגיע ללקוחות הרצויים לכם, באמצעותה.

אז מה עכשיו?

  • כשאתם מעלים תמונה לאתר, הקפידו להוסיף לה תיאור מאחורי הקלעים. בשפה המקצועית קוראים לזה ALT TEXT ובעברית “טקסט חלופי”
  • זה מה שיאפשר לרובוטים של גוגל להבין מה יש בדבר השחור הלא מוגדר הזה שהם רואים (התמונה המהממת שלכם) ולאיזה שאילתות לחבר אותו
  • מקדמי אתרים נוהגים לכתוב ב”טקסט החלופי” כל מיני וריאציות שגויות של ביטויי המפתח הרלבנטיים. אני לא בטוחה שאני מתלהבת מזה. ולמה?

כי מעבר להכוונה למנועי החיפוש, לטקסט החלופי יש מטרה חברתית נעלה, והיא להנגיש את האתר שלכם לאנשים כבדי ראייה, הנעזרים בתכנה שקוראת להם את הטקסט שכתבתם. אל תקשו עליהם עם שגיאות ושטויות. קחו בחשבון שבקרוב מאוד נכנס לתוקפו גם חוק הנגישות הישראלי, כך שזה לא רק חשוב, זה אפילו קריטי. לכם.

מהלך שיווקי # 5: מעלים תמונות לפייסבוק? תחשבו 20% טקסט

pic-5

כאשר אתם מתכננים תמונה שתלווה את הפוסט שלכם בפייסבוק, חשבו צעד אחד קדימה, וודאו שכמות הטקסט בתמונה אינו עולה על 20%, אחרת תתקלו בסירוב מנומס אך נחרץ להפיץ את המסר השיווקי החשוב שלכם באמצעות הקידום הממומן של פייסבוק, וחבל.

אז מה עכשיו?

  • לפני שאתם מפרסמים את התמונה – העלו אותה על כלי המדידה של פייסבוק ובדקו את אחוזי הטקסט על פי ההנחיות. הנה הקישור: https://www.facebook.com/ads/tools/text_overlay
  • גם תמונה תמימה שיש בה רקע עם כיתובים שאינם קשורים אליכם – תזוהה על ידי המחשבים של פייסבוק כעבריינית מלים ולא תקודם בתשלום (ע”ע התמונה הנלווית)
  • ואם כבר מדברים, אז בעיני פייסבוק, גם הלוגו שלכם הוא מלים, והוא ייכנס למניין ה-20% ויגזול שטח מהמסר השיווקי העיקרי.

אז מה עדיף? לוגו או עוד מילה למסר? כמו בכל דבר בחיים, תלוי מה המטרה ומה רוצים להשיג. לטעמי,  רצוי להכניס את המיתוג דרך הצבע, ולפנות את מלוא במת המלים למסר השיווקי.

בשורה התחתונה:

כדי לתת לתמונות שלכם ערך שיווקי, היינו: להפוך אותן לכלי שבאמת פונה ללקוחות הפוטנציאליים הנכונים ומביא את הלקוחות הנכונים, חשוב לפרסם אותן בקונטקסט שיווקי. המשמעות, כמו שלמדנו במאמר, היא לחשוב על המטרה השיווקית שברצוננו להשיג, להקפיד להוסיף לתמונה טקסט שיווקי תומך ולמנף אותה להגדלת רשימת הדיוור שלנו – שהיא הכלי השיווקי המוביל בעידן הדיגיטלי.

עכשיו אתם

עד כאן מניתי 5 מהלכים שיווקיים חשובים שחייבים ללוות את פרסום התמונות. מה תוכלו להוסיף מניסיונכם? איזו עצה טובה תוכלו לתת לקוראים בדרך להפוך את התמונות לכלי שיווקי מעשי? אנא, שתפו אותנו בתגובות, למטה, כדי שכולנו נוכל ללמוד ולצמוח.

הצעד הבא שלכם להצלחה

אהבתם? שתפו את הטיפ עם החברים. רוצים עוד הרבה טיפים מועילות, עצות שוות והדרכה מעשית לשיווק אפקטיבי באמצעות תוכן? הקליקו עכשיו על הקישור והורידו עכשיו את “המדריך השלם לניהול תוכן למקצוענים” – באהבה ממני ולגמרי בחינם: https://n.sendmsg.co.il/Minisites.aspx?p=31684-791593056-691

 

עידית נעמן

עידית נעמן

עידית נעמן - ניהול תוכן להעצמה אישית ועסקית. עוזרת לבעלות עסקים עצמאיות, שרוצות להרוויח יותר - למקד את השיווק, לדייק את הכתיבה, ולבנות עסק משגשג דרך תוכן. לגישה בחינם למיני קורס "שיווק בחיוך" שיגלה לך מה באמת מניע את השיווק הדיגיטלי ואיך להתחיל לתכנן את תשתית התוכן השיווקית של העסק שלך, צעד-אחר-צעד - לחצי עכשיו על הקישור "גם אני רוצה לעשות שיווק בחיוך".

אז מה חשבת?...

הגעת למקום הנכון!

שלום, עידית כאן. שמחה שהגעת!  הקמתי את בלוג “דרך התוכן” בשנת 2009, כדי לחלוק אתך את הידע והניסיון האדיר שצברתי בהעצמה אישית ועסקית דרך תוכן – כעיתונאית, נלפיסטית ומנטורית שיווקית. מוזמנת לקרוא, ליישם וכמובן – לשתף. 

פוסטים אחרונים

אם גם אצלכם בבית מבקרות בלילה כל מיני מפלצות או חיות טרף מפחידות – ספר הילדים החדש שכתבתי יעזור לכם לרתום את הפחד לתוצאות בלתי צפויות ומרגשות – עם חרוזים מתנגנים, עיצוב מלא-חן והדפסה איכותית שמותאמת במיוחד לאצבעות קטנות.  

מה עושים כשפוגשים אריה בחושך

במקום להמציא בכל פעם את הגלגל ולבזבז זמן יקר על כתיבת מאמר ארוך מדי, מבולבל ולא שיווקי, רכשו עכשיו את קובץ תבניות המאמרים המוכנות שלי, שיעזרו לכם לכתוב מאמרים מקצועיים איכותיים ושיווקיים – בחצי שעה ואפילו פחות. הקובץ כולל הדרכה מעשית ליישום התבניות + הדרכה לשילוב של כתיבה שיווקית.

תבניות לכתיבת מאמרים

שיווק באמצעות תוכן מתבסס על תוכן רלבנטי, שפונה לדמות לקוח ספציפית ונותן לה מענה מותאם. הלקוח הזה הוא לקוח החלומות שלך וכדי להפיק מהתוכן את התוצאות הרצויות – חשוב שתדעי מיהו, מה מאפיין אותו, מה חשוב לו ומה הוא מחפש. כל אלה ועוד – בקורס הדיגיטלי “לקוח החלומות” שיוביל אותך אל הלקוח האידיאלי שלך ב-5 צעדים קצרים וממוקדים.

מיני קורס לקוח החלומות

סדנה דיגיטלית מעשית שבה אני מובילה אותך צעד-אחר-צעד לכתיבת 6 סוגי המאמרים המבוקשים ביותר ברשת – כולל 3 בונוסים מגבירי תוצאות לאיתור מילות המפתח הנכונות, לבניית תמונה מלווה למאמרים ולהפצה אפקטיבית שתזרים למאמרים עוד ועוד קוראים מעוניינים.

מישהו לכתוב איתו

למעבר לקורס החינמי שיגלה לך מה באמת מניע את השיווק הדיגיטלי ואיך תוכלי לתכנן תשתית תוכן שתזרים לעסק שלך לקוחות על אוטומט - מוזמנת למלא את הפרטים.

הפרטים שמסרת שמורים ובטוחים והם ישמשו אותי כדי לחלוק אתך ידע מועיל להצלחתך!

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן