קהילת דיוור היא הנכס השיווקי היעיל והמעשי ביותר שלכם. כל כך יעיל ומעשי, שכל מומחי השיווק בעולם ממליצים באופן גורף, למקד את הפעילות השיווקית בהגדלתה ובהשבחתה. אחד הכלים לעשות זאת, הוא מדריך חינמי ממוקד ומכוון. האם יש לכם מדריך חינמי כזה? האם אתם נורא רוצים אבל לא יודעים מאיפה להתחיל? במיוחד בשבילכם כתבתי השבוע כתבה ובה 5 השלבים הקריטיים ל"בישול" מוצר ידע מושלם, שימשוך אליכם קהילת דיוור "רעבה" ומעוניינת. מוזמנים לקרוא ולשתף.
בשבוע שעבר דיברנו על משוואת הערך של השיווק באימייל, שאומרת כך: אנחנו, המשווקים, מספקים לקוראי המיילים שלנו ערך, ואילו הם, מצדם, מעניקים לנו זכות כניסה לתיבת המייל שלהם וכמה דקות יקרות מזמנם. אבל, כשיותר ויותר משווקים חסרי אחריות החלו להפר את המשוואה, ולהציף את תיבות המייל בדואר זבל, נדרשה חקיקה שתסדיר את אמות המידה הרצויות והמותרות לשימוש מסחרי בדואר אלקטרוני. כך נולדו חוקי הספאם. אבל, תוך זמן קצר, הפכה דרישת החוק לאסטרטגיה שיווקית, ומוצר הידע שתכליתו לשכנע גולשים להפוך למנויים בא לעולם- קהילת דיוור.
זוהי החוליה הראשונה של תשתית התוכן לגיוס לידים
או במילים אחרות: התחנה הראשונה בדרך לקהילת דיוור ממוקדת, פעילה ומניבה, ויש לה כמה וכמה תפקידים חשובים בדרך:
- ראשית, מוצר הידע הוא מחסום הכניסה הראשוני לרשימה, שקורץ וקוסם רק למי שהידע הספציפי רלבנטי עבורו. לא רלבנטי? לא נרשמים. כך בונים רשימה מאוד ממוקדת של אנשים שבאמת-באמת מעוניינים בתוכן שלנו.
- שנית, מוצר ידע – כשמו כן הוא: הוא מאפשר לנו לחשוף את הידע שלנו בתחום מסוים, ולזכות במעמד של מומחים באותו תחום.
- ושלישית, אנחנו לא סתם חושפים ידע. אנחנו משתמשים בידע שלנו כדי לסייע לקוראים בעצה טובה, הדרכה מועילה ו/או טיפים איכותיים – וזה בדיוק מה שהופך את הידע שלנו לערך, ואת מוצר הידע שלנו למגנט לידים אפקטיבי במיוחד.
ושאלת ה-64 מיליון דולר היא…
אז עכשיו, כשאנחנו מבינים למה צריך את זה ומדוע זה כל כך חשוב, נעבור לשאלת ה-64 מיליון דולר, והיא: איך בונים מוצר ידע בעל ערך, שיעשה את העבודה בצורה היעילה ביותר, מחד, אולם לא יגזול מכם ים של זמן וטונות של אנרגיה, מאידך. בזה בדיוק עוסק המאמר שלפניכם. אז… שנצא לדרך?
שלב קריטי מס' 1
חשיבה אסטרטגית
סוף מעשה במחשבה תחילה. לפני שאתם מתחילים לשפוך מהידע שלכם על הנייר, עצרו והגדירו לעצמכם את המטרות הרצויות. החלטתם לכתוב מדריך? לאן הוא יוביל את הקוראים. החלטתם לצלם סרטון וידיאו? מה יקרה בסופו. אסטרטגיה היא כמו GPS. כשאנחנו מגדירים לעצמנו את היעדים מבעוד מועד – סביר להניח שגם נגיע אל היעד, באופן הרצוי לנו. אבל מעבר לכך, הסיכוי שהמדריך שנכתוב יוביל את הקוראים שלנו לאותו יעד – גדל משמעותית.
הנה 3 השאלות שאתם רוצים לשאול את עצמכם לפני שתכתבו ולו מלה אחת:
- מה אנחנו רוצים שהקוראים ירגישו כשהם קוראים את המדריך
- מה אנחנו רוצים שהקוראים יעשו כשהם מסיימים לקרוא את המדריך
- האם התחושות והמעשים הללו תואמים את היעדים העסקיים שלנו?
שלב קריטי מס' 2
למי אתם מדברים?
יותר ויותר בעלי עסקים ומשווקים כבר הבינו שהתוכן הוא השיווק החדש, ושבלי תוכן – הסיכוי שמישהו בזירה הדיגיטלית ישמע על העסק שלהם וירצה לדעת עליו עוד – קלוש. הרבה פחות בעלי עסקים עוצרים לחשוב אל מי התוכן שלהם אמור לדבר… מה זאת אומרת אל מי? אל כולם, לא? אז זהו, שלא. ממש לא. הכי לא בעולם!
תוכן שמדבר אל "כולם" הוא תוכן שמדבר אל "אף אחד". אם אנחנו לא יודעים למי אנחנו פונים (ולמה דווקא אליהם) – מה שנכתוב יהיה תוכן גנרי, נטול אישיות ואמירה, שלא יחולל שינוי ולא יוביל לפעולה. תוכן כזה – יותר טוב לא לכתוב בכלל, כי גוגל – שוטרת התוכן העולמית, מאוד לא אוהבת תוכן שלא גורם לאנשים להגיב ולהתחבר (מקדמי אתרים יקרים – תפנימו!).
הנה 3 השאלות שאתם רוצים לשאול את עצמכם לפני שתכתבו ולו מלה אחת:
- מי קהל המטרה שאליו אנחנו מכוונים?
- מה אנחנו יודעים עליהם (מדמוגרפיה ועד פסיכוגרפיה)?
- מה אנחנו יודעים על הכישורים, הלימודים והיכולות שלהם?
שלב קריטי מס' 3
מה מעיר אותם בלילה
בואו נחפור עוד קצת בעניין הקוראים שלנו, כי בינינו, להבין אל מי אנחנו מדברים ולמי אנחנו יוצרים את המדריך החינמי (ובמלים אחרות: קהילת דיוור- את מי אנחנו רוצים שם) – זה הדבר הכי חשוב והכי משפיע על האפקטיביות של המדריך ועל התגובתיות של הרשימה.
אז הנה עוד 3 שאלות שאתם רוצים לשאול את עצמכם לפני שאתם מתיישבים אל המקלדת:
- את מי או את מה הם אוהבים או שונאים (אולי יש לנו אויבים משותפים או לחלופין, מטרות משותפות)?
- מה אנחנו יודעים על החלומות, השאיפות והרצונות שלהם (ואיך התוכן שלנו יכול לסייע להם בהשגתם)?
- והכי-הכי, מה מעיר אותם בלילה – מילולית או מטאפורית (כי זה מה שבוער בעצמותיהם ולא נותן להם מנוח)?
שלב קריטי מס' 4
איך אתם יכולים לעזור
עכשיו, כשאתם יודעים מה מעיר אותם בלילה, ומה הם הכי רוצים בעולם – תעצרו לרגע, כדי להבין איפה אתם יכולים להיכנס לתמונה, ואיך אתם יכולים לעזור… בעזרת התוכן הנכון.
חשוב להבין שאנחנו לא מדברים על עזרה מעשית, אלא על תוכן. למשל, אם כואב להם הגב – אנחנו לא נציע חגורה אורתופדית, אלא טיפים למניעת תנועות מזיקות.
ומה יהיו 3 השאלות שתשאלו את עצמכם בשלב הזה? הנה:
- האם יש לנו פתרון מתאים עבורם, שאנחנו יכולים לשלוף מהשרוול, ומהו?
- האם אנחנו רוצים ויכולים להתאים להם פתרון בתפירה אישית, שיתאים בדיוק לכאב שלהם?
- וכמובן, איך נוביל אותם מפתרונות התוכן החינמיים שלנו אל הפתרונות האמיתיים, בתשלום?
שלב קריטי מס' 5
טעימה קטנה ומפתה
עכשיו, כשמצד אחד אתם יודעים לאן אתם רוצים להוביל את הקוראים ואיזה מן אנשים חשוב לכם למשוך לקהילת הדיוור שלכם, ומצד שני – הבנתם מה הבעיה שכדי לפתור אותה הם צריכים אתכם ומה מעיר אותם בלילה… עכשיו – זה הזמן לחבר אחת ועוד אחת, ולארוז דוגמית קטנה אך נוצצת במיוחד מתוך סל הפתרונות שלכם.
הנה 3 שיקולים שכדאי לכם לקחת בשלב הזה:
- אל תציעו משהו גדול מדי – כדי לא לסתום להם את הרעב לפני שהגעתם לארוחה
- אל תציעו משהו בנלי מדי – כי חשוב מאוד שמוצר הידע הזה יוצאים אתכם מה-זה-מומחים
- ואל תציעו משהו רחב מדי – כי יהיה לכם מאוד קשה לדייק ולכסות את כל הפרטים והעובדות
תכל'ס? תנו להם ערך ממוקד ומועיל באריזה מרשימה ומושכת, או בשלוש מלים: טעימה קטנה ומפתה.
עד כאן אני. עכשיו תורכם:
מה לדעתכם הדבר הכי חשוב למי שמתכנן מוצר ידע לגיוס קהילת דיוור אפקטיבית? אנא, שתפו בתגובות – פה למטה – כדי שכולנו נצמח מהידע המשותף!
הצעדים הבאים שלכם להצלחה
אם עדיין לא הורדתם את "המדריך השלם לניהול תוכן למקצוענים" – אני מזמינה אתכם ללחוץ על הקישור ולקבל בחינם לגמרי 38 עמודים של מדריך מעולה וסופר מעשי, שיעזור לכם לארגן את המסרים שלכם בצורה יעילה יותר, ולהגיע להרבה יותר לקוחות נכונים בהרבה פחות זמן ומאמץ.
להורדת המדריך בחינם וללא כל התחייבות – לחצו על הקישור עכשיו
רוצים את עזרתי בתכנון, כתיבה ועיצוב של מדריך חינמי סופר אפקטיבי ואטרקטיבי, שיוביל אליכם בדיוק את הלקוחות שבהם אתם מעוניינים? צרו קשר. אשמח לספר לכם על שירותי הכתיבה והעריכה שלי.
שיהיה בהצלחה לכולנו!