תוכן שיווקי: איך לתפוס טרמפ על החדשות כדי לשים את המותג שלך במרכז

תוכן שיווקי: איך לתפוס טרמפ על החדשות כדי לשים את המותג שלך במרכז

שיתוף ב facebook
שיתוף ב google
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin

בעלי עסקים המקדמים את העסק שלהם באמצעות תוכן שיווקי, מאותגרים מדי יום ביומו על ידי הצורך לייצר רעיונות תוכן חדשים, עדכניים ורלבנטיים. אתגר לא פשוט, שכבר זכה בכמה וכמה סקרים לתואר האתגר המוביל של עידן התוכן השיווקי. אחת הדרכים למצוא רעיונות טובים לתוכן מעניין ומושך תשומת לב, הוא לתפוס טרמפ על האקטואליה. רצוי על החדשות הכי חמות של היום. איך עושים את זה? זה הנושא בו עוסק המאמר שלפניך

לתפוס טרמפ על החדשות הלוהטות של היום
דייוויד מירמן סקוט, אשף היחצנות האינטרנטי, קורא לזה Newsjacking. הוא גם כתב על זה ספר. הטכניקה היא מאוד פשוטה ליישום ויעילה בתוצאותיה: לוקחים אייטם חדשותי לוהט, מחברים אותו למותג שלנו בדרך יצירתית, ו… זהו. יצרנו סוג של סינרגיה, שממקמת את המותג שלנו במקום הכי חם בסביבה, או אם תרצו, במקום שבו כל הקוראים שלנו נמצאים, עם עיניים פקוחות לרווחה.

זה לא חדש. זה חדש בשבילנו
עם יד על הלב. טרמפ חדשותי איננו איזה טריק חדש-דנדש ואין סיכוי שהוא ידיח את המצאת הגלגל מראש טבלת החדשנויות. אנשי יחסי ציבור עושים את זה כבר שנים רבות. למען האמת, זה בדיוק מה שהם עושים. גם עיתונאים עושים שימוש באג’נדה החדשותית, כדי לקחת אותה לסיפורי המשך או הרחבה. בשפה העיתונאית קוראים לזה “פולו-אפ”. כל ישיבת מערכת בכל עיתון שמכבד את עצמו (מאלה שעדיין נמצאים בשטח), מתחילה עם שולחן עמוס בעיתוני היום, ובתכניות הטוק-שואו והאירוח הטלוויזיוניות הפכו את זה מכבר לאמנות.

כל בעל עסק הוא גם איש תקשורת
אז מה בכל זאת התחדש? החידוש האמיתי הוא שאנחנו, בעלי העסקים, איננו מומחי יח”צ וגם לא עיתונאים מבטן ומלידה. אבל בפעם הראשונה בהיסטוריה, יש לנו אפשרות לשחק על המגרש של הגדולים, בלי להרגיש נחיתות. האינטרנט מאפשר לכל אחת ואחד מאתנו להיות איש או אשת תקשורת, לפנות לקהל המטרה שלנו בצורה ישירה ונטולת מתווכים, ולשווק את המותג שלנו באותם כלים ובאותן שיטות ששימשו בעבר אך ורק את המקצוענים. למשל, לתפוס טרמפ על החדשות כדי למקם את המותג שלנו בעין הסערה התקשורתית.

ארבע סיבות טובות לתפוס טרמפ חדשותי
עדיין מהססים? לא בטוחים אם זה כדאי? לא משוכנעים ש”יש לכם את זה”? הנה ארבע סיבות מצוינות שיעזרו לכם לשבור את מחסום הנוחות:

  • מה שנמצא בכותרות – נמצא גם בפוקוס של מנועי החיפוש. ברגע שמתחברים לשם, מעיפים לשמיים גם את תוצאות החיפוש של התוכן השיווקי שלך
  • מה שנמצא בכותרות – נמצא במרכז העניין הציבורי של הקוראים שלך. התחברת לשם – הרווחת תשומת לב ועניין. מישהו כבר עשה בשבילך את הסיפתח
  • מה שנמצא בכותרות – הוא קצה זמין של חוט רעיונות, שלא צריך לגלגל אותו לבד. הוא שם. הוא במרכז העניינים והוא פנוי להובלה. רק לקחת אותו, לחבר אותו למותג שלך וללכת קדימה
  • מה שנמצא בכותרות – לא בהכרח מתחבר באופן אוטומטי לנישה שלך. ברור, לא? אבל היכולת שלך לייצר את החיבור מקרינה עליך חדשנות, פריצת דרך, הובלה ויצירתיות. וזה, בכל קנה מידה, מקום מצוין להימצא בו אם בחרת להשתמש בתוכן שיווקי לקידום העסק.

אז מה עם דוגמה אחת או שתיים? בבקשה.
כמה מודעות ספרתם השבוע שבהן כיכבו הבחירות? כולנו נקראנו לבחור או הכרזנו על בחירתנו. מותגי אופנה הזמינו אותנו לבחור בסייל שלהם. קניונים קראו לנו לבחור ביום בילוי תחת קורת הגג הממוסחרת שלהם. רבים מעמיתיי בפייסבוק בחרו בכלב או בחתול הביתי (גם אני…). למרות שאנחנו בוחרים כל רגע וכל יום, השבוע, בגלל ההקשר הפוליטי, קיבל המושג “בחירות” הרבה יותר תשומת לב, שסייעה ללא מעט בעלי עסקים למנף את יום הבוחר לרווחים בקופה.

מהצוק הפיסקלי לחסכון בעלויות הטיסה
חברת התעופה ספיריט, המוכרת טיסות מוזלות, מיישמת אסטרטגיה של תוכן שיווקי כדי לטפח ולרכוש לקוחות חדשים ולשמר לקוחות קיימים. אחת הטכניקות שבהן משתמשת החברה כדרך קבע היא טרמפ תקשורתי. כך למשל, בתקופה שבה הנושא המדובר ביותר בארה”ב היה הצוק הפיסקלי, יצאה החברה עם ניוזלטר ששורת הנושא שלו הייתה: “… ובכן… בעניין הצוק הפיסקלי שכולם מדברים עליו…” הכי לוהט. הכי מסקרן. הכי מזמין לפתוח.

תשאלו מה הקשר? בבקשה:
הניוזלטר עצמו הציע למדוורים חסכון של 50 דולר ברכישת כרטיס טיסה, וחתם במסר שאמר: כשזה מגיע לטיסות שלך, אנחנו בספיריט מגלים תמיד אחריות פיסקלית”.

קצת מחשבה. קצת יצירתיות. והחדשות הכי חמות הופכות למנוף שיווקי אקטואלי ששם את המותג ממש מתחת לאלומת האור התקשורתית.

והנה לכם תרגיל מעניין למחשבה:
אני מניחה שלא אטעה בגדול אם אנחש כי בימים הקרובים יהיו יאיר לפיד ומפלגת “יש עתיד” בצנטרום של הפיילה החדשותית. לאן זה לוקח אתכם? איך, למשל, תוכלו לרתום את הסלוגן “יש עתיד” כדי למשוך את תשומת הלב של הלקוחות הפוטנציאליים לערך המוסף של המותג שלכם? אל תתעצלו. קחו נייר ועט, או מחשב, והעלו את הדברים על הכתב. תנו לעצמכם להתפרע. תיהנו.

טרמפ חדשותי היא רק טכניקה אחת מתוך טכניקות רבות נוספות שאני מלמדת ומתרגלת בסדנת תוכן בקלי קלות. אם הפוסט הזה מדבר אליך – אין לי ספק שהסדנה הזאת היא בדיוק בשבילך. אני אהיה שם. מה איתך? להרשמה לסדנה שתיתן לך כלים יצירתיים לתוכן אפקטיבי – נא ללחוץ כאן.

עכשיו תורך: אני משתמשת בטכניקות של טרמפ תקשורתי כדי לייצר רעיונות אקטואליים לתוכן שיווקי ממקד עניין. מה הטכניקה שעוזרת לך לייצר זרם רעיונות שיטתי ורלבנטי לתוכן השיווקי שלך? איזה דוגמאות יש באפשרותך להוסיף על אלה שמניתי למעלה, ולהעשיר את כולנו בעוד רעיונות טובים? הבמה שלך.

עידית נעמן

עידית נעמן

עידית נעמן - ניהול תוכן להעצמה אישית ועסקית. עוזרת לבעלות עסקים עצמאיות, שרוצות להרוויח יותר - למקד את השיווק, לדייק את הכתיבה, ולבנות עסק משגשג דרך תוכן. לגישה בחינם למיני קורס "שיווק בחיוך" שיגלה לך מה באמת מניע את השיווק הדיגיטלי ואיך להתחיל לתכנן את תשתית התוכן השיווקית של העסק שלך, צעד-אחר-צעד - לחצי עכשיו על הקישור "גם אני רוצה לעשות שיווק בחיוך".

אז מה חשבת?...

למעבר לקורס החינמי שיגלה לך מה באמת מניע את השיווק הדיגיטלי ואיך תוכלי לתכנן תשתית תוכן שתזרים לעסק שלך לקוחות על אוטומט - מוזמנת למלא את הפרטים.

הפרטים שמסרת שמורים ובטוחים והם ישמשו אותי כדי לחלוק אתך ידע מועיל להצלחתך!

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן