ניהול תוכן: 10 טיפים מעולים לבלוגרים מתחילים

ניהול תוכן: 10 טיפים מעולים לבלוגרים מתחילים

שיתוף ב facebook
שיתוף ב google
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin

תחילתה של כתיבת בלוג דומה לצלילה במעמקי האוקיינוס. כולם מספרים על כל הדברים הנפלאים שנמצאים שם, אבל רגע לפני הקפיצה למים לא ממש ברור לך מה הולך לקרות בדרך… אז רגע לפני הקפיצה הגדולה, ברצוני לצייד אותך בכמה טיפים של עידוד, תמיכה, הדרכה וחיזוק. מניסיוני, בלוגרים מתחילים יהנו מהטיפים הללו שיתגלו כנחוצים וכמועילים ביותר, בדרך לגלות את מסתורי המעמקים של הקשר החדש שזה עתה יצרת עם הבלוגוספירה, ולקצור את הפירות הרבים והטובים של שיתוף הידע שלך עם הכלל.

טיפ 1 – התוכן הוא המלך

בלוגרים מתחילים כדאי לדעת שהדבר החשוב ביותר בבלוג שלך הוא איכות התוכן שלך. תוכן רלבנטי ואיכותי יזרים לאתר לינקים חוזרים (לשמחתם של מנועי החיפוש ולשמחך הרבה), וייצור לך קהל אוהדים נאמן ונלהב. מילה אחת חשובה לגבי תוכן. לעולם אין לחכות רגל על רגל למוזה שתגיע, כדי לכתוב. מוזות, כמו כל הדברים הטובים בחיים, באות רק למי שמזמין אותן לבוא, ואין דרך יעילה יותר לזמן את המוזה, מאשר… לכתוב. הנה כמה ציטוטים להשראה:

אני כותב כאשר יש לי השראה, ואני דואג לכך שתהיה לי השראה בכל בוקר בשעה תשע –  פטר דה פריס

כאשר ההשראה לא באה אליי, אני יוצא לפגוש אותה בחצי הדרך – זיגמונד פרויד

גאונות היא אחוז אחד השראה ותשעים ותשעה אחוזי של עבודה קשה – תומס אלווה אדיסון

טיפ 2 – הסוד הוא בקשר

אל לך להסתפק בהעלאת פוסטים (מאמרים בשפת הבלוג וספירה) ושליחתם לאוויר העולם סתם ככה… חשוב לפתח את הקשר עם הקוראים. לעודד שיתוף ותגובות  12 כללי אצבע שיגרמו לקוראים להתחבר לבלוג העסקי שלך בקלות  להגיב לתגובות ולטפח שיחה דו כיוונית

טיפ 3 – יש חיים מחוץ לרשת

להיות חלק מהבלוגוספירה זה אקט מאוד חשוב לקידום העסק שלך, אין ספק, אבל יש חיים גם מחוץ לאינטרנט, והם לא פחות חשובים לשגשוג העסק שלך. פגישות אישיות, נטוורקינג, השתתפות בכנסים וסמינרים (ולא רק סמינרשת). ללחוץ ידיים, להישיר מבט, להחליף כרטיסי ביקור… גדולי המשווקים בעולם מטפחים את קשרי הלקוחות שלהם באמצעות מוצרים פיזיים ושימוש בדואר הרגיל והטוב. כל קשר הוא קשר, וכבלוגרים מתחילים – חשוב לקחת את הקשר הזה גם אל העולם באמיתי.

טיפ 4 – מרבה ערוצים מרבה חשיפה

כל ערוץ תקשורת מגדיל את האפשרות שלך ליצור קשר עם בעלי עניין נוספים במה שיש לך להציע, להגיד או למכור. כדאי מאוד להשתמש בתוכן מבוסס וידיאו, אודיו ותמונות, ולא רק במילים כתובות ובנוכחות אישית.

טיפ 5 – קונסיסטנטיות היא שם המשחק

מרגע שלקחת על עצמך ליצור קשר מתמשך עם ציבור של קוראים שמחכים למוצא פיך, לקחת על עצמך מחויבות לשמר ולטפח את הקשר הזה על בסיס קבוע ועקבי. הקוראים שלך יפתחו ציפיות לקרוא מה שיש לך לומר אחת ל… ככל שהתדירות תוגדר על ידך. מצד אחד, חשוב שהתדירות הזאת תהיה הגיונית (בסופו של יום, יש לך גם עסק לנהל וחיים לחיות). מצד שני, הסטטיסטיקות מראות, שכדי לפתח קשר עם הקוראים – חשוב לעדכן את הבלוג פעמיים-שלוש בשבוע. מה שנותר לך לעשות הוא למצוא את שביל הזהב (ע”ע מדריך בזק למיחזור תוכן) , ולהיות במקום ובזמן שקוראיך ממתינים לך

טיפ 6 – לתת את הנשמה ואת הלב

גם בלוג עסקי צריך פנים ואישיות משל עצמו. חשוב לשים את עצמך בפנים. את הקול הייחודי, את המחשבה האישית, את האמירה המיוחדת. אפשר ומומלץ לוותר על הכרזות שנויות במחלוקת, אבל אפשר ורצוי להביע עמדה בנושאים רלבנטיים וגם להסביר את עמדתך. מהר מאוד יתברר לך שהבלוג שלך הוא השופר הכי אפקטיבי שלך.

טיפ 7 – המותג שלך הוא אתה

המותג שלך הוא הנכס מס’ אחת של הבלוג שלך. כדאי מאוד לסנכרן בין התוכן לבין ערכי המותג, ובשום אופן לא להתפתות לאמירות שאינן עולות בקנה אחד עם המסרים של העסק והמותג.

טיפ 8 – למי מדברת הכותרת

שום ערכת טיפים בענייני בלוג לא תהיה שלמה ללא התייחסות לעניין הכותרת. הכותרת שלך היא לא רק השורה הראשונה שקוראים הקוראים, ועל פיה מקבלים את ההחלטה אם להפוך לקוראים פעילים או להחזיר את המנדט ולעבור הלאה… זוהי גם השורה הראשונה שקוראים העכבישים הסורקים של גוגל. חשוב להקפיד על כותרת מסוג H1 (בעכבישית: הכי-חשוב!) ועל שימוש במילות המפתח הרלבנטיות לנושא שבו עוסק הפוסט.

טיפ 9 – דברים טובים כדאי למנף

כתבת פוסט וקטפת צרור תגובות מרענן ומרגש? סימן שכיוונת היטב לליבם ולעולמם של קוראיך. כדאי לנצל את המומנטום ולהעלות פוסט נוסף, באותו נושא, מזווית אחרת. הטעות הכי גדולה של כותבים היא שעליהם לחדש לקוראים כל הזמן עם רעיונות שונים ומבריקים. הקשבה לקוראים תגלה לך את הסוד המקצועי החשוב מכולם: בכל תחום, יש כמה נושאי עוגן, שהקוראים שלך מתעניינים בהם יותר, ורוצים לדעת עליהם עוד ועוד ועוד… ועוד. מילת המפתח היא מיחזור תוכן, ואני מזמינה אותך להוריד מדריך בזק למיחזור תוכן – במתנה.

טיפ 10 – גם את רומא לא בנו ביום אחד

כתיבת בלוג, כל בלוג, זקוקה לזמן הבשלה, צמיחה ופריחה. שום דבר לא קורה בין-לילה. אני ממליצה לך לחפש בספריות הווידיאו את הסרט “ג’ולי-ג’וליה“, שמספר על בלוגרית חובבת בישול, שהחליטה לכתוב בלוג ולתעד בו את ספר הבישול הצרפתי המיתולוגי של ג’וליה צ’יילד. הסרט מקסים בפני עצמו (עם מריל סטריפ, איך לא…). לענייננו, הסרט מספר גם על תהליך החשיפה של כותבת הבלוג לעולם. ואני חייבת להגיד שזה לא קרה ביומיים-שלושה… אבל זה קרה בגדול! (יותר מזה אני לא מגלה. בהחלט סרט שווה צפייה!)

זהו. עם עשרת הטיפים האלה בהחלט אפשר להתחיל במלאכת הכתיבה, והנה עוד ציטוט נפלא לדרך:

כשיוצאים, מגיעים למקומות נפלאים – ד”ר סוס.

אשמח לשמוע האם נעזרת בטיפים, והאם יש תחומים נוספים שבהם אוכל להיות לך לתועלת?

עידית נעמן

עידית נעמן

עידית נעמן - ניהול תוכן להעצמה אישית ועסקית. עוזרת לבעלות עסקים עצמאיות, שרוצות להרוויח יותר - למקד את השיווק, לדייק את הכתיבה, ולבנות עסק משגשג דרך תוכן. לגישה בחינם למיני קורס "שיווק בחיוך" שיגלה לך מה באמת מניע את השיווק הדיגיטלי ואיך להתחיל לתכנן את תשתית התוכן השיווקית של העסק שלך, צעד-אחר-צעד - לחצי עכשיו על הקישור "גם אני רוצה לעשות שיווק בחיוך".

אז מה חשבת?...

הגעת למקום הנכון!

שלום, עידית כאן. שמחה שהגעת!  הקמתי את בלוג “דרך התוכן” בשנת 2009, כדי לחלוק אתך את הידע והניסיון האדיר שצברתי בהעצמה אישית ועסקית דרך תוכן – כעיתונאית, נלפיסטית ומנטורית שיווקית. מוזמנת לקרוא, ליישם וכמובן – לשתף. 

פוסטים אחרונים

אם גם אצלכם בבית מבקרות בלילה כל מיני מפלצות או חיות טרף מפחידות – ספר הילדים החדש שכתבתי יעזור לכם לרתום את הפחד לתוצאות בלתי צפויות ומרגשות – עם חרוזים מתנגנים, עיצוב מלא-חן והדפסה איכותית שמותאמת במיוחד לאצבעות קטנות.  

מה עושים כשפוגשים אריה בחושך

במקום להמציא בכל פעם את הגלגל ולבזבז זמן יקר על כתיבת מאמר ארוך מדי, מבולבל ולא שיווקי, רכשו עכשיו את קובץ תבניות המאמרים המוכנות שלי, שיעזרו לכם לכתוב מאמרים מקצועיים איכותיים ושיווקיים – בחצי שעה ואפילו פחות. הקובץ כולל הדרכה מעשית ליישום התבניות + הדרכה לשילוב של כתיבה שיווקית.

תבניות לכתיבת מאמרים

שיווק באמצעות תוכן מתבסס על תוכן רלבנטי, שפונה לדמות לקוח ספציפית ונותן לה מענה מותאם. הלקוח הזה הוא לקוח החלומות שלך וכדי להפיק מהתוכן את התוצאות הרצויות – חשוב שתדעי מיהו, מה מאפיין אותו, מה חשוב לו ומה הוא מחפש. כל אלה ועוד – בקורס הדיגיטלי “לקוח החלומות” שיוביל אותך אל הלקוח האידיאלי שלך ב-5 צעדים קצרים וממוקדים.

מיני קורס לקוח החלומות

סדנה דיגיטלית מעשית שבה אני מובילה אותך צעד-אחר-צעד לכתיבת 6 סוגי המאמרים המבוקשים ביותר ברשת – כולל 3 בונוסים מגבירי תוצאות לאיתור מילות המפתח הנכונות, לבניית תמונה מלווה למאמרים ולהפצה אפקטיבית שתזרים למאמרים עוד ועוד קוראים מעוניינים.

מישהו לכתוב איתו

למעבר לקורס החינמי שיגלה לך מה באמת מניע את השיווק הדיגיטלי ואיך תוכלי לתכנן תשתית תוכן שתזרים לעסק שלך לקוחות על אוטומט - מוזמנת למלא את הפרטים.

הפרטים שמסרת שמורים ובטוחים והם ישמשו אותי כדי לחלוק אתך ידע מועיל להצלחתך!

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן