תוכן שיווקי: תמונה אחת שווה הרבה יותר מאלף מילים

תוכן שיווקי: תמונה אחת שווה הרבה יותר מאלף מילים

שיתוף ב facebook
שיתוף ב google
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin

הדיווחים על ההצפה בתחנת הרכבת של הרצליה, כעת חיה לפני שבוע, לקחו אותי כמה עשרות שנים אחורנית… למסע בזמן, אל הימים שבהם יצאתי מהבית תמיד עם מצלמה בתיק, כי לכי תדעי מה תגלי בדרך… היום, לרובנו יש מצלמה איכותית וזמינה בטלפון הנייד והאינטרנט מוצף תמונות. השאלה הגדולה שאנחנו, כבעלי עסקים, צריכים לשאול את עצמנו, היא, איך אנחנו יכולים לרתום תמונות לטובת העסק ולהפוך אותן לכלי שיווקי אפקטיבי.

 יום שישי בבוקר. יוצאים למשימה
הטלפון צלצל ועורך העיתון שבו עבדתי אז, ביקש שאגש לתחנת הרכבת של הרצליה, לסקר את טקס חנוכת התחנה החדשה. לילה קודם חזרתי משהות בחו”ל ומשימות עיתונאיות הרואיות לא היו בדיוק בראש שלי, אבל הוא ביקש והוא היה העורך, ואני התחמשתי במשקפי שמש, פנקס ועט ויצאתי לתחנה.

הגעתי בעיצומה של החגיגה. תזמורת מכבי האש (שככה יהיה לי טוב) ניגנה בממלכתיות המתבקשת, ראש העיר דאז נשא נאום חוצב להבות על הקידמה שהגיעה לעיר, קרונות תכולים משופצים בהקו בשמש ליד הרציף, ומישהו התפעל במיוחד מהטלפון שהותקן בקרון המסעדה לשירות הנוסעים… ממש ימות המשיח…

דברים שרואים מכאן לא רואים משם
עמדתי מהצד וחשבתי לעצמי, מה לעזאזל עבר לעורך בראש כשביקש ממני לסקר את האירוע ההזוי הזה, כשפתאום ניגש אליי איש קטן קומה ופתח בשיחה ערה. הוא הציג את עצמו כמנכ”ל הרכבת, ומרגע לרגע, ככל שהמשיך ודיבר, התברר לי כי מעבר להצגת התכלית המרשימה, אין באמת שום שינוי מהותי במצבה העגום של רכבת ישראל ושל תחנת הרכבת העזובה בהרצליה. הקרונות הבוהקים, תפארת האירוע וגודל השעה, עומדים לשוב בתום הטקס אל המוסך בחיפה, לתיקונים, הוא אמר, ובגמר העבודות ישמשו כקרונות שמורים, בתוספת מחיר… ואני הבנתי: הציבור ימשיך לנסוע בקרונות הישנים, החלודים והמוזנחים, לא טלפון נייד, לא תחנה חדשה ולא נעליים…

יום שישי בבוקר. יוצאים למשימה באמת
אם יש משהו שלמדתי לאורך שנים של תחקירנות עיתונאית, הנה הדבר: לעולם ועד, כשמשהו חורק בסיפור – יימצאו בו עוד הרבה מאוד חריקות, שרק מחכות לצאת לאור. זה היה הרגע שבו נחתתי סופית, חזרתי להיות עיתונאית במשרה מלאה ויצאתי לתור את התחנה שנחזתה להיות פאר היצירה. ממרחק השנים אני כבר לא זוכרת את כל הפרטים, אבל אפילו עכשיו אני יכולה להרגיש את פעימת הלב שהחסרתי, כשמאחורי שכבת הטיוח של הסיוד הטרי של קיטון השירותים, מצאתי אסלה מנותצת, טינופת ועזובה. בו ברגע שלפתי את המצלמה שהלכה אתי בתיק לאורך כל שנותיי כעיתונאית, ותיעדתי את הביזיון.

 רכבת ישראבלוף תצא בעוד שתי דקות מהתחנה
לכתבה, שהתפרסמה ביום שישי שלאחר מכן, קראנו “רכבת ישראבלוף”, והיא עוררה הרבה מאוד הדים, מחלוקות ותגובות. בין היתר, התראיין ראש עיריית הרצליה בתכנית הבוקר של אלכס אנסקי בגלי צה”ל, וקבע איתו ראיון טלפון ביום שני בבוקר, על הרציף, כדי להוכיח לו ולכל עם ישראל, ש… ציטוט: “הכתבת (זאת אני) נורא נחמדה, אבל היא לא מבינה כלום”. לרוע מזלו, ביום ראשון בבוקר עברתי ליד התחנה במקרה וראיתי שני אנשים ליד קיטון השירותים, מחליפים את האסלה. מיד שלפתי מהתיק את המצלמה. ברור…

 יום שני בבוקר. ציף ציף מעל הרציף
למחרת, יום שני, נסעתי לתחנת הרכבת של הרצליה, לחזות בראיון. ראש העיר עמד על הרציף, מוקף במעגל של פקידים ונושאי כלים, וניהל שיחה נרגשת עם אנסקי מהטלפון הציבורי שהותקן על קיר התחנה. רכבת חולפת צפרה ועברה על פני הרציף הריק. “אתה יכול לשמוע את צפירת הרכבות”, דיווח ראש העיר. “הרציף הומה אדם”.

אני ישבתי ברכב והאזנתי לראיון, אבל גם מהמקום שבו חניתי קל היה מאוד לראות, כי למעט ראש העיר ועושי דברו – לא היה במקום איש. יצאתי מהרכב. אחד מאנשי הפמליה של ראש העיר רץ לעברי, נסער.  “אני מזמין אותך לשבת על האסלה ולראות אם היא שבורה”, אמר בקול רועד, ואני הודיתי למזלי הטוב ולמצלמה. האמת המתועדת כבר הייתה מונחת על שולחן העורך.

 לצלם עם הסמרטפון. כל העולם בקליק אחד.
היום, כשאני מלמדת בעלי עסקים איך לעשות שימוש במצלמה של הסמרטפון כדי לייצר תוכן תמונות אפקטיבי, אני נוהגת לצטט את המשפט האלמותי של בריאן קלארק המייסד של  copyblogger. לדברי בריאן, לכל אדם יש היום בכיס יותר כוח מחשובי משהיה לחללית הראשונה שטסה לירח. נחמד, לא? וגם אם עובדתית, זה לא בדיוק כך, אין ספק שאנחנו בהחלט בכיוון.

השאלה הגדולה שאנחנו צריכים לשאול את עצמנו היא, האם אנחנו מנצלים היטב את היכולות הטכנולוגיות הנפלאות העומדות לרשותנו בקצות האצבעות.

  • האם אנחנו מנצלים את המצלמה שיש לנו בכיס, כדי לייצר מאגר תמונות זמין ורלבנטי לעולם התוכן שלנו?
  • האם אנחנו יודעים איך למנף את התמונות לתוצרי תוכן שיעזרו לנו לשכלל את פעילות השיווק ולהביא יותר לקוחות?
  • האם, למשל, כשאנחנו מעלים תמונה ישירות מהסמרטפון לפייסבוק, אנחנו יודעים ללוות אותה עם המסר הנכון?
  • או, האם אנחנו יודעים איך להפוך את התמונה שצילמנו לתוכן אטרקטיבי שמניע באזז ויראלי של שיתופים ויוצר עבורנו חשיפה לקהלי מטרה חדשים?

תמונה אחת שווה אלף מילים
תמונה אחת שצילמתי באקראי בתחנת הרכבת המוזנחת של הרצליה, אפשרה לי להוכיח שאמת דיברתי ולכתוב את הכתבה שתרמה לתיקון התרמית.

תמונה אחת עם שלוש-ארבע או חמש המילים הנכונות, יכולה להוביל מהלך שיווקי מבריק, שמייצר קשר וקשב, ומחולל את הקסם שהופך קוראים לקונים. תנסו. זה כיף. זה כדאי. וזה ממש בקצות אצבעותיכם.

בסדנת תוכן בקלי קלות אני מלמדת עוד הרבה שיטות לייצור תוכן שיווקי אפקטיבי בעזרת כלים חינמיים וחשיבה יצירתית. הירשמו עכשיו.

עכשיו תורכם: מה אתם עושים עם מצלמת הסמרטפון שלכם? איזה תובנות תוכלו להוסיף על אלה שמניתי למעלה, ולהעשיר את כולנו בעוד עצות טובות? הבמה שלכם.

עידית נעמן

עידית נעמן

עידית נעמן - ניהול תוכן להעצמה אישית ועסקית. עוזרת לבעלות עסקים עצמאיות, שרוצות להרוויח יותר - למקד את השיווק, לדייק את הכתיבה, ולבנות עסק משגשג דרך תוכן. לגישה בחינם למיני קורס "שיווק בחיוך" שיגלה לך מה באמת מניע את השיווק הדיגיטלי ואיך להתחיל לתכנן את תשתית התוכן השיווקית של העסק שלך, צעד-אחר-צעד - לחצי עכשיו על הקישור "גם אני רוצה לעשות שיווק בחיוך".

אז מה חשבת?...

הגעת למקום הנכון!

שלום, עידית כאן. שמחה שהגעת!  הקמתי את בלוג “דרך התוכן” בשנת 2009, כדי לחלוק אתך את הידע והניסיון האדיר שצברתי בהעצמה אישית ועסקית דרך תוכן – כעיתונאית, נלפיסטית ומנטורית שיווקית. מוזמנת לקרוא, ליישם וכמובן – לשתף. 

פוסטים אחרונים

אם גם אצלכם בבית מבקרות בלילה כל מיני מפלצות או חיות טרף מפחידות – ספר הילדים החדש שכתבתי יעזור לכם לרתום את הפחד לתוצאות בלתי צפויות ומרגשות – עם חרוזים מתנגנים, עיצוב מלא-חן והדפסה איכותית שמותאמת במיוחד לאצבעות קטנות.  

מה עושים כשפוגשים אריה בחושך

במקום להמציא בכל פעם את הגלגל ולבזבז זמן יקר על כתיבת מאמר ארוך מדי, מבולבל ולא שיווקי, רכשו עכשיו את קובץ תבניות המאמרים המוכנות שלי, שיעזרו לכם לכתוב מאמרים מקצועיים איכותיים ושיווקיים – בחצי שעה ואפילו פחות. הקובץ כולל הדרכה מעשית ליישום התבניות + הדרכה לשילוב של כתיבה שיווקית.

12 תבניות מאמרים ספר

שיווק באמצעות תוכן מתבסס על תוכן רלבנטי, שפונה לדמות לקוח ספציפית ונותן לה מענה מותאם. הלקוח הזה הוא לקוח החלומות שלך וכדי להפיק מהתוכן את התוצאות הרצויות – חשוב שתדעי מיהו, מה מאפיין אותו, מה חשוב לו ומה הוא מחפש. כל אלה ועוד – בקורס הדיגיטלי “לקוח החלומות” שיוביל אותך אל הלקוח האידיאלי שלך ב-5 צעדים קצרים וממוקדים.

לקוח החלומות

סדנה דיגיטלית מעשית שבה אני מובילה אותך צעד-אחר-צעד לכתיבת 6 סוגי המאמרים המבוקשים ביותר ברשת – כולל 3 בונוסים מגבירי תוצאות לאיתור מילות המפתח הנכונות, לבניית תמונה מלווה למאמרים ולהפצה אפקטיבית שתזרים למאמרים עוד ועוד קוראים מעוניינים.

מישהו לכתוב אתו - סדנה דיגיטלית

למעבר לקורס החינמי שיגלה לך מה באמת מניע את השיווק הדיגיטלי ואיך תוכלי לתכנן תשתית תוכן שתזרים לעסק שלך לקוחות על אוטומט - מוזמנת למלא את הפרטים.

הפרטים שמסרת שמורים ובטוחים והם ישמשו אותי כדי לחלוק אתך ידע מועיל להצלחתך!

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן