מטרות עסקיות: איך להגדיר לכל מכירה מטרה ולהתקדם להשגתה במהירות ובקלות

מטרות עסקיות: איך להגדיר לכל מכירה מטרה ולהתקדם להשגתה במהירות ובקלות

שיתוף ב facebook
שיתוף ב google
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin

מטרות עסקיות ברורות ומלהיבות הן תמיד, אבל תמיד, נקודת ההתחלה של כל פעילות שיווקית אפקטיבית. הבעיה היא, שהרבה מדי בעלות ובעלי עסקים עדיין מנהלים את העסק פחות או יותר מיום ליום, בשליפות של “בא לי” ו-“יש לי רעיון”, רק כדי למצוא את עצמם חודש-חודשיים אחר כך – מותשים, מאוכזבים ומתוסכלים, כי כל ההתלהבות והפעילות של התחלת התהליך לא באמת הובילו אותם לתוצאה הרצויה, בסופו.

נשמע מוכר? האם גם אתם קופצים בהתלהבות מיוזמה ליוזמה ומרעיון לרעיון ואז מגלים שבעצם… נשארתם פחות או יותר באותו מקום ולא באמת התקדמתם? במאמר שלפניכם תגלו כמה חשוב לפני הכל להציב לעצמכם מטרות ברורות ומלהיבות, ואז לעשות את מה שנדרש להשגתן – בצורה עקבית, יעילה ומדידה. מוזמנים לקרוא, ליישם ולשתף.

 

אז כמו שכבר הבנתם, הגדרת מטרות מדויקות ולא פחות מכך מאתגרות, היא חלק בלתי נפרד מכל פעילות עסקית ומהשיווק שנועד לקדם אותן. ולמה רוב בעלי ובעלות העסקים שאני פוגשת מתנהלים מעכשיו לעכשיו? אולי בגלל שלוש השאלות שמעכבות אותם, ואם זה קורה גם לכם – בואו נזיז אותן מהדרך ונתחיל להתקדם.

שאלה מעכבת # 1: אבל איך אפשר להחליט כשיש לי מיליון מטרות….

את המשפט הזה אני שומעת מתלמידים ולקוחות שוב ושוב, והנה התשובה שעוזרת להם לפתור את הדילמה. מיליון מטרות (או קצת פחות) זה נהדר, אבל אין פירושו שחייבים להגשים את כולן בעת ובעונה אחת. למען האמת, כשמתעדפים את המטרות, ומתמקדים בשתיים או שלוש בכל פעם – קל הרבה יותר להשיג אותן, ומה שלא פחות חשוב, להתחבר לתחושת ההישג ולהגדיל את הכנפיים שיעזרו לכם להשיג בהצלחה את מקבץ המטרות הבא.

ושיהיה ברור: אנחנו לא מוותרים על אף מטרה! אנחנו רושמים את כולן, שלא נשכח, ואז מחליטים – בהתאם לנסיבות, ליכולת ולגורמים נוספים – ממה מתחילים.

אני תמיד אומרת: במקום להכין רשימות משימות ומטרות אינסופיות, ואז להגיע לסוף היום (או השבוע או החודש…) בתחושה ש”לא הספקתם אפילו חצי ממה שרציתם” – עדיף להגדיר 2-3 מטרות, להשיג אותן בצורה יעילה (תיכף נראה כיצד), ואז, אם זה מתאפשר, לבצע עוד אחת או שתיים – מעל ומעבר – ולהרגיש על פסגת העולם!

שאלה מעכבת # 2: אבל מה לעשות שלא עולה לי שום מטרה בראש…

“לא עולה לי שום מטרה בראש” זה עוד משפט שאני שומעת מתלמידים ולקוחות, בעיקר בתחילת דרכנו המשותפת, שבא בנשימה אחת עם “כתבו על זה כבר” או “אין לי מה לחדש” – שני חסמי כתיבה שבהחלט עלולים לתקוע את הפעילות השיווקית שלכם ויחד אתה, את הצמיחה העסקית.

ומה אני עונה? קודם כל, אני מזכירה להם שאנשים לא קונים את המסר (ואפילו לא את המוצר). אנשים קונים את האדם. אתכם. את האופן שבו אתם אומרים את הדברים ואיך שאתם מציגים אותם, בדרך הייחודית שלכם ובטיעונים המיוחדים לכם. ואחרי שאנחנו מסירים את החסם המשתק של “אין לי מה להגיד” – אני מבקשת מהם להתחבר אל ה”למה” הגדול שהוביל אותם להקים את העסק או ללמוד את המקצוע, מלכתחילה. מה היה שם, שהלהיב אותם? שתדלק את המוטיבציה שלהם? שהוביל אותם למקום שבו הם נמצאים היום? ואז, כבמטה קסם, אני מבחינה בניצוץ מהבהב בעיניים (האמינו לי, רואים אותו גם בזום…), האינטונציה עולה כמה טונים, עוצמת הקול מתחזקת. אפילו הכתפיים מתיישרות טיפה… ואפשר לדבר על המטרות שהוציאו אותם לדרך, ועל המטרות שיאפשרו להם להתקדם ולהגשים את החזון – הלכה למעשה.

שאלה מעכבת # 3: אבל איך יודעים לאיזה מטרות לכוון?

בדיוק בשאלה הזאת עסקתי השבוע כשבניתי מצגת לשיעור בנושא ניהול תוכן, והיא סופר משמעותית לכל אותם  בעלות ובעלי עסקים שמתקשים למצוא את שביל הזהב בין מטרות גדולות לבין מטרות קטנות, ומה זה בעצם אומר…

אז בגדול, המטרות הגדולות הן המטרות שמגדירות את החזון העסקי שלנו. לאן אנחנו רוצים להוביל את העסק. אם תרצו, מה אנחנו רוצים להיות כשנהיה גדולים… בזמן שהמטרות ה”קטנות” הן אותם מטרות מעשיות וספציפיות שתפקידן להוביל אותנו אל מימוש החזון.

הנה 2 דוגמאות מתוך מערך השיעור שבניתי:

המטרה הגדולה של עסק יכולה להיות: “אני רוצה לצמוח להיות עסק מוביל בתחום השיווק, שמתמקד בהקמת משפכים שיווקיים לעסקים קטנים שרוצים למשוך את הלקוחות הנכונים”.

או, שהיא יכולה להיות: “אני רוצה לצמוח להיות עסק מוביל בתחום השיווק שמלמד עסקים קטנים איך להקים ולתחזק בעצמם את המשפך השיווקי שיאפשר להם למשוך את הלקוחות הנכונים”.

מה ההבדל?

ההבדל הוא שבדוגמה הראשונה – המטרה הגדולה היא לצמוח להיות עסק שנותן שירות ללקוחות, ואילו בדוגמה השנייה, המטרה הגדולה היא לצמוח להיות עסק שמלמד לקוחות לשרת את עצמם.

ואיך זה יבוא לידי ביטוי במטרות ה”קטנות”?

כדי להגשים את המטרה הגדולה לצמיחה כעסק שמספק שירות, תידרש מטרה “קטנה”, כגון: אני רוצה השנה לגייס 10 לקוחות לחבילות של בניית משפך שיווקי + קמפיין תוכן במחיר X, ואילו כדי להגשים את המטרה הגדולה לצמיחה כעסק שמלמד עסקים לעשות בעצמם – תידרש מטרה “קטנה”, כגון: אני רוצה השנה למכור 5 מחזורים של קורס X, במחיר Y, עם 25 תלמידים בכל מחזור.

וזה היופי בעניין

אתם יכולים וצריכים לפרוש כנפיים ולעוף ברמת המטרות הגדולות, ואז להתחבר אל הקרקע כדי להגדיר את המטרות ה”קטנות” – שהן תכניות הפעולה שיאפשרו לכם להגשים את החזון.

וכדי שהן יוכלו לעמוד בהגדרת המשימה הזאת – חשוב להגדיר אותן מההיבט הפונקציונלי שלהן, ולנסח אותן בצורה חיובית (מה אתם רוצים), ספציפית (הגדרה מדויקת מול מטרה מוגדרת היטב), מדידה (שניתן למדוד את תוצאותיה) ותחומה בזמן (שיש לה טווח השלמה ברור).

מטרות עסקיות

5 הצעדים שיעזרו לכם לדייק ולמקד את המטרות העסקיות לשנת 2021

צעד # 1 – התחברו מחדש אל המטרה הגדולה

חזרו אל נקודת ההתחלה והזכירו לעצמכם למה פתחתם את העסק מלכתחילה, או מה הוביל אתכם לעסוק בתחום שבו אתם עוסקים. חיבור אל נקודת ההתחלה, אל החלומות ואל השאיפות שהוציאו אתכם לדרך – ייתן לכם בוסט של מוטיבציה ובהירות, גם אם כרגע אתם מרגישים שקצת הלכתם לאיבוד או איבדתם גובה.

צעד # 2 – תנו לעצמכם לעוף על רעיונות חופשי-חופשי

שימו טיימר ל-10 דקות, קחו נייר ועט והתחילו לשפוך על הנייר כל מה שאתם רוצים שיקרה השנה (זה נכון לגבי כל תחום, אבל אנחנו נתמקד בענייני העסק והשיווק). כדי להקל על עצמכם את התהליך, לכו לפי נוסחת 4 הלמדים:  “להפסיק, להתחיל, לעשות פחות, לעשות יותר”. 

צעד # 3 – תעדפו את הרעיונות לפי הרלבנטיות שלהם לקידום המטרה הגדולה

בנוסחת ההצלחה של ה-נלפ קוראים לשלב הזה “חדות חושים”, או במלים אחרות: מה מבין כל הרעיונות שזרקתם על הנייר (בענייני שיווק וצמיחת העסק, זוכרים?) באמת יקדם אתכם למטרה שאליה חשוב לכם להגיע (אם השאלה לא ברורה – אני מזמינה אתכם לחזור אחורנית במאמר, אל הדוגמאות ששמתי תחת “שאלה מעכבת # 3”).

הפעלת הפילטר של חדות החושים פועלת כמו רדאר ענק שסורק כל צעד וצעד בדרככם אל המטרה הגדולה. הרדאר הזה יעזור לכם לזהות את הרעיונות שיעזרו לכם להתקדם (ושאותם כדאי לכם לשים בתיעדוף גבוה) ואת הרעיונות שאינם תומכים בהתקדמות, וכדאי לתעדף אותם בתחתית הרשימה (אם בכלל).

כי אם אתם כמו רוב בעלות ובעלי העסקים הקטנים שאני פוגשת, זה אומר שאתם גם יזמים בנשמה ושרעיונות וחלומות הם חלק בלתי נפרד ממי שאתם, והם תמיד קורצים ומפתים לעזוב את מה שיש ולהתחיל משהו חדש… הזכירו לעצמכם כל הזמן את החיבור למטרה ולמה זה חשוב לכם.

צעד # 4 – בחרו את 3 הרעיונות שתיעדפתם בראש הרשימה ופרקו אותם למטרות פרקטיות

זרקתם רעיונות. תיעדפתם את הרשימה ודייקתם אותה מול המטרה הגדולה שאליה אתם רוצים להוביל. עכשיו, הגיע הזמן לפרק את שלושת הרעיונות המובילים שבחרתם לתכניות פעולה מעשיות (מנוסחות בשפה חיובית, ספציפיות, מדידות ותחומות בזמן), שיאפשרו לכם ליישם ולהתקדם.

צעד # 5 – מה הכלים וההרגלים שיעזרו לכם לתמוך בהשגת המטרה

עכשיו, כשאתם יודעים לאן אתם מכוונים – גם ברמת החזון וגם ברמת הפרקטיקה, ערכו רשימה של כל הכלים וההרגלים שתומכים בהשגת המטרות הרצויות, ואיזה כלים והרגלים יכולים לסייע לכם להתקדם מהר יותר, מדויק יותר ובצורה יותר יעילה. אחד התרגילים הכי אהובים עליי לאיתור הפערים שיש להשלים, היא לדלג במחשבה שנה-שנתיים קדימה (בהתאם להגדרת המטרה הגדולה שלכם), אל המקום שבו אתם פי 10 יותר מצליחים, משגשגים ומרוצים… ואז לשאול את עצמכם (וכמובן לכתוב…), איזה כלים ואיזה הרגלים היה עליכם להטמיע כדי שזה יקרה… כי אלה הם הכלים וההרגלים שכדאי שתאמצו לעצמכם כבר עכשיו – כדי שתוכלו להתקדם ולהגיד למטרה הגדולה, כמו שאתם רוצים.

בשורה התחתונה

מטרות עסקיות ברורות ומלהיבות הן נקודת ההתחלה של כל פעילות שיווקית אפקטיבית. הבעיה היא, שהרבה מדי בעלות ובעלי עסקים עדיין מנהלים את העסק פחות או יותר מיום ליום, בשליפות של “בא לי” ו-“יש לי רעיון”, רק כדי למצוא את עצמם חודש-חודשיים אחר כך – מותשים, מאוכזבים ומתוסכלים, כי כל ההתלהבות והפעילות של התחלת התהליך לא באמת הובילו אותם לתוצאה הרצויה, בסופו.

כמו שיכולתם ללמוד מהמאמר, הדרך היעילה ביותר להגדיר מטרות ראויות ולהתקדם להשגתן ביעילות (ואפילו בהנאה), היא קודם כל לנטרל את השאלות המעכבות שעומדות בדרככם, ואז (ורק אז) – להתחבר מחדש אל החלומות ואל מקורות המוטיבציה, לתעדף את הרעיונות בצורה מושכלת, לפרוט אותם לתכניות פעולה מעשיות וקונקרטיות, ולהשלים את המשאבים הדרושים כדי לאפשר לעצמכם להגיע אל היעד.

עכשיו אתם

עד פה הצגתי בפניכם את 3 השאלות המעכבות שגורמות להרבה מאוד בעלות ובעלי עסקים לזגזג מעכשיו לעכשיו, ומהם 5 הצעדים שיעזרו לכם להציב לעצמכם מטרות עסקיות ברורות ולהפוך אותן לתכניות פעולה שיווקיות שיאפשרו לכם להתקדם, לשגשג ולהצליח.

עכשיו הבמה כולה שלכם. מה תוכלו להוסיף מניסיונכם? איזו עצה מעשית הייתם מוסיפים מעבר למה שהצגתי במאמר? מוזמנים להגיב פה למטה.

הצעד הבא שלכם להצלחה

אהבתם? מוזמנים לשתף עם החברים.

להורדת חוברת ההדרכה לעבודה מעשית בסדנה – לחצו כאן ומלאו את הפרטים.

רוצים לתכנן יחד אתי את המטרות השיווקיות שיובילו את העסק שלכם לצמיחה?

הצטרפו אליי להדרכה חינמית בלייב ביום חמישי הקרוב – 11.2.2021, בשעה 09:00 בדף העסקי שלי בפייסבוק – “ניהול תוכן להעצמה אישית ועסקית”.

להבטחת מקומכם בהדרכה לחצו על התמונה 

מטרות עסקיות

עידית נעמן

עידית נעמן

עידית נעמן מלמדת עסקים לשווק ולהגיע ללקוחות הנכונים בעזרת תוכן. עסקים שאין להם היום תשתית שיווקית און ליין, מפסידים כסף! תכניות הליווי שפיתחתי - יעזרו גם לך להקים במהירות תשתית אוטומטית לשיווק ומכירה, ולטפח עסק משגשג וביטחון כלכלי - בלי לצאת מהבית. לגישה בחינם למיני קורס "שיווק בחיוך" שיגלה לך מה באמת מניע את השיווק הדיגיטלי ואיך לתכנן תשתית שיווקית לעסק, צעד-אחר-צעד - לוחצים עכשיו על הקישור "גם אני רוצה להצליח ולהרוויח".

אז מה חשבת?...

הגעת למקום הנכון!

שלום, עידית כאן. שמחה שהגעת! 

הקמתי את בלוג “דרך התוכן” בשנת 2009, במטרה לחלוק אתך את הידע והניסיון הרחב שצברתי – כעיתונאית, כנלפיסטית וכמנטורית שיווקית.

מזמינה אותך לקרוא, ליישם וכמובן – לשתף!  

פוסטים אחרונים

החתול משה התעורר מבואס. היום הוא יום הולדתו, ואף חבר לא הגיע לברך. “רוצה לחגוג את יום הולדתך? במקום לשבת סתם עצוב – תזמין את השמחה”, מציעה לו רות, חברתו הטובה, ושניהם יוצאים ביחד למסע קסום בעקבות המחשבות והמעשים שמחזירים לחתול משה את החיוך…
כל הפרטים – בלחיצה על הכפתור 

כמו שכבר בוודאי הבנתם, כתיבה היא כוס התה הכי-הכי שלי. תכל’ס, כל החיים…
אבל ברגע שהפכתי לסבתא, חיברתי לכתיבה את כישורי האימון והנלפ שרכשתי בדרך, יחד עם אהבת האיור ששמרתי שנים רבות במגירה והקמתי את 1001books.co.il
הוצאת ספרים שמתמקדת בספרי העצמה ואימון לפעוטות וילדים. 

במקום להמציא בכל פעם את הגלגל ולבזבז זמן יקר על כתיבת מאמר ארוך מדי, מבולבל ולא שיווקי, רכשו עכשיו את קובץ תבניות המאמרים המוכנות שלי, שיעזרו לכם לכתוב מאמרים מקצועיים איכותיים ושיווקיים – בחצי שעה ואפילו פחות. הקובץ כולל הדרכה מעשית ליישום התבניות + הדרכה לשילוב של כתיבה שיווקית.

תבניות לכתיבת מאמרים

שיווק באמצעות תוכן מתבסס על תוכן רלבנטי, שפונה לדמות לקוח ספציפית ונותן לה מענה מותאם. הלקוח הזה הוא לקוח החלומות שלך וכדי להפיק מהתוכן את התוצאות הרצויות – חשוב שתדעי מיהו, מה מאפיין אותו, מה חשוב לו ומה הוא מחפש. כל אלה ועוד – בקורס הדיגיטלי “לקוח החלומות” שיוביל אותך אל הלקוח האידיאלי שלך ב-5 צעדים קצרים וממוקדים.

מיני קורס לקוח החלומות

סדנה דיגיטלית מעשית שבה אני מובילה אותך צעד-אחר-צעד לכתיבת 6 סוגי המאמרים המבוקשים ביותר ברשת – כולל 3 בונוסים מגבירי תוצאות לאיתור מילות המפתח הנכונות, לבניית תמונה מלווה למאמרים ולהפצה אפקטיבית שתזרים למאמרים עוד ועוד קוראים מעוניינים.

מישהו לכתוב איתו

למעבר לקורס החינמי שיגלה לך מה באמת מניע את השיווק הדיגיטלי ואיך תוכלי לתכנן תשתית תוכן שתזרים לעסק שלך לקוחות על אוטומט - מוזמנת למלא את הפרטים.

הפרטים שמסרת שמורים ובטוחים והם ישמשו אותי כדי לחלוק אתך ידע מועיל להצלחתך!

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן