תוכן שיווקי: 3 טעויות שיווקיות נפוצות שרוב בעלי העסקים עושים (ו- 3 פתרונות יצירתיים)

תוכן שיווקי: 3 טעויות שיווקיות נפוצות שרוב בעלי העסקים עושים (ו- 3 פתרונות יצירתיים)

שיתוף ב facebook
שיתוף ב google
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin

אותי כבר לא צריך לשכנע. לי אין ספק שתוכן, כלומר: כתיבת בלוג, אתר אינטרנט, מאמרים, ניוזלטר, וידיאו, מצגות, וכמובן, נוכחות בעלת ערך ברשתות חברתיות – הם הכלי השיווקי האפקטיבי היחידי בעידן הנוכחי. רק מה… איכשהו, כשאנחנו עוסקים בתיאוריות המלומדות, נדמה לנו לפעמים שהחיים הם במקום אחר… אז זהו, שממש לא. התוכן השיווקי הוא חלק כל כך אינטגרלי וחיוני מהחיים ומהעסקים של כולנו, שלפעמים… כשאני רואה איך בעלי עסקים עוברים לידו מבלי להתייחס אליו – בא לי לצעוק… אחרי שזה קרה לי השבוע שלוש פעמים, החלטתי להקדיש לזה את הפוסט השבועי שלי. 3 טעויות שיווקיות נפוצות ומה הן הפתרונות, במאמר שלפניך.

תחום השיווק מלא בסטטיסטיקות ובנתונים, כגון: רק אחד מתוך עשרה ניסיונות מצליח. הייתי רוצה לשאול, אם רק אחרי תשעה כישלונות מותר לצפות להצלחה, מה הסיכוי שנצליח למנף את שבריר ההזדמנות הזה למשהו שבאמת יצליח… אבל השאלה שבאמת צריכה להישאל היא: למה. מה גרם לדורות של אנשי שיווק ומכירות לצאת בוקר-בוקר לעולם עם פרדיגמת כישלון מובטחת, ולהאמין באמת ובתמים שזה הרע במיעוטו? מה? אולי כי לא הייתה להם מציאות אחרת.

לנו, למזלנו, יש. אנחנו, למזלנו, מוזמנים ליהנות מפירותיה של מהפכת השיווק שחולל האינטרנט. וכמו שאמר אוגוסטינוס הקדוש במאה ה-4, הרבה לפני האינטרנט, החטא האמיתי הוא שלא לעשות שימוש בפרי.

אינטרנט. אם אתה לא שם – אתה לא קיים
הסטטיסטיקה מראה שקרוב ל-90% מכל החלטות הרכישה מתחילות במנוע חיפוש ובאיתור מידע באינטרנט. המשמעות: הלקוחות שלנו נמצאים שם, קשובים וצמאים למידע. לא לנצל את הבמות (החופשיות) שהאינטרנט מציע ולא לבנות נוכחות שיווקית אינטרנטית – זה פספוס אדיר שפירושו לוותר על המוני לקוחות ולהשאיר הרבה מאוד כסף על השולחן.

ולמרות זאת, בעלי עסקים רבים, רבים מדי, נאחזים בקרנות המזבח של השיווק הישן, מתעקשים לזרוק כסף על פליירים ססגוניים שנזרקים לפח, ולשלם עבור שיחות טלמרקטינג קרות, רק בגלל שזה מה שהם מכירים…אז הנה 3 טעויות שיווקיות נפוצות שרוב בעלי העסקים עושים, ו- 3 פתרונות תוכן שייקחו אותם למקום אחר (הרבה יותר טוב)…

טעות מס’ 1:
כולם רואים אותנו… אז בשביל מה צריך אתר…
השבוע, לרגל אחד מאותם טיפולי טיפוח תקופתיים, ביליתי כשעה וחצי במכון לקוסמטיקה. בעודי מטופלת בענייניי, נכנסו ובאו נשים, שהתעניינו אצל פקידת הקבלה בטיפולים שונים המוצעים במכון. כולן, ללא יוצאת מהכלל, היו לקוחות מזדמנות שנקלעו למקום לרגל עניינים אחרים, ועל הדרך ראו את המכון, ונכנסו לבירור לא מחייב. כולן שאלו בדיוק אותן שאלות (וגם פחות או יותר באותו הסדר…). שלושתן קיבלו תשובות מפורטות מפקידת הקבלה המנומסת. ושלושתן יצאו בתום הבירור עם כרטיס ביקור ביד. אף אחת לא קבעה תור לטיפול. בשלב הזה לא התאפקתי ושאלתי האם יש למכון אתר אינטרנט, או לפחות דף עסקי בפייסבוק. התשובה שקיבלתי הייתה שאין…

מאות נשים מטופחות – אינן טועות
את מה שניסתה לעשות פקידת הקבלה המקסימה, עושה אתר אינטרנט אסטרטגי אולי בפחות חן, אבל בהרבה יותר יעילות (ורק למען הסר ספק אדגיש: הם לא ברי חילוף. לכל אחד מהם יש מקום!)

בואו נסתכל על זה ביחד:

  • כל הנשים שנכנסו למכון בשעה שהייתי שם, עברו בקניון וקפצו פנימה על הדרך. כמה נשים גולשות באינטרנט בחיפוש אחר שירות כזה או אחר של מכון לקוסמטיקה? יותר. לאין שיעור יותר. האם כולן לקוחות פוטנציאליות? סביר שלא, אבל אתר אינטרנטי ממוקד מיקום גיאוגרפי, עם תוכן ממוקד לקוחות ותנועת גולשים ערה, יגיע וייגע בחלקן.
  • ונניח שבנינו אתר וחלקן באמת הגיע לאתר, האם הן קובעות מיד תור לטיפול? סביר שלא. הסטטיסטיקה מראה שרק 2% מהגולשים מקבלים החלטה מעשית בעת הגלישה. אבל אם האתר מכוון אליהן בצורה מתוכננת ויש בו תוכן שיווקי מדויק, סביר להניח שהן יישארו בסביבה ויבחנו גם שירותים נוספים.
  • ונניח שנתנו להן מספיק סיבות להשאיר באתר פרטי התקשרות, או טוב מזה – להצטרף לרשימת הדיוור המורשית שלנו, האם בזה הרגע הן ישלפו את הארנק? סביר שלא. הסטטיסטיקה מראה שרוב הגולשים זקוקים ל 7-5 חשיפות למסר, כדי להשתכנע. במקום הזה, האדיבות של פקידת הקבלה כבר לא ממש רלבנטית. בלוג נישתי עם מידע מעניין ועם קידום נכון ואפקטיבי יחד עם מנגנון אוטומטי לאיסוף לידים – ייצר את החשיפות המתבקשות, יבנה את הקשר הנדרש ויהפוך את הקוראות ללקוחות בזמן קצר ולאורך זמן.

טעות מס’ 2:
בשביל לשווק צריך לכתת רגליים בין רופאים…
כל שבוע אני מתייצבת לשעה של פיזיותרפיה, שמחזירה לגב שלי את האיזון והרוגע שנגזלים ממנו על ידי שעות מרובות של ישיבה עם מחשב ועכבר…  במהלך הטיפול אני שואלת שאלות על תהליכים, גורמי כאב, דרכי התמודדות ושיקולים מקצועיים לטיפול, והפיזיותרפיסטית המטפלת משיבה תמיד בהרחבה, מדגימה את דבריה הלכה למעשה, ומספרת לי על מחקרים ודיווחים בעיתונות מקצועית… אין מה לדבר, הגברת מקצוענית. השבוע, דיברנו על הצורך לשווק את המכון ולהגדיל את היקף הפעילות. תוך כדי שיחה גיליתי שהיא מתכננת להציג את הפעילות לרופאים באזור, אחד-אחד, וכיוון שמדובר לכל הדעות בפעילות סיזיפית ומייגעת… זה לא קורה… האפשרות למנף את אתר האינטרנט של המכון להשגת מטרות שיווקיות, ו/או לרתום את הידע המקצועי שלה ושל יתר אנשי הצוות לטובת השיווק – לא עלתה בדעתה…

לארוז את הידע. לגייס את התוצאות
העוצמה האמיתית של שיווק באמצעות תוכן היא ביכולת להשתמש בידע המקצועי ובתוצאות היישום שלו – כמנוף שיווקי. בואו נחשוב ביחד:

  • הידע שיש לכל אחת ואחד מאיתנו הוא בדיוק הסיבה שבגינה מגיעים אלינו הלקוחות. הידע הזה עונה בדיוק על צורכי הגולשים המחפשים פתרונות, והוא מאפשר לנו להציג את המומחיות שלנו במקום שבו מרבית האנשים פתוחים לקרוא ולהתרשם
  • האם אתר האינטרנט הוא המקום היעיל ביותר למשימה? אתר האינטרנט הוא הבית. הוא שלנו (בניגוד לפייסבוק, ששייך לצוקרברג ולהקתו), הוא באחריותנו (אף אחד לא יגיד לנו מה ואיך לכתוב), הוא מייצג את הניראות המיתוגית שלנו (ומחזק את המותג ואת הנאמנות למותג), והוא מכיל את המידע השיווקי והמקצועי שחשוב לנו לחשוף, באופן תדמיתי, מרשים ומושך
  • אבל… כדי שהאפקט השיווקי והקידומי יהיו מושלמים – אנחנו צריכים ורוצים לנהל בלוג. בלוג (יומן רשת) מאפשר לנו להוסיף עוד ועוד תוכן טרי, מעניין ובונה קשר, שמושך את עינם של מנועי החיפוש ורוכש את תשומת לבם ואת אמונם של הקוראים.
  • אבל על מה נכתוב בבלוג, שאלה אותי המטפלת… ואני הובלתי אותה בחזרה אל ריטואל השאלות והתשובות הרגיל שלנו, אלא שהפעם, כל אימת שסיימה להסביר דבר-מה, עצרתי והכרזתי על כותרת המאמר שזה עתה “כתבנו”. בתוך 10 דקות היה לנו חומר עשיר, מעניין וממוקד לקוחות לכמה וכמה מאמרים, עם אופציה מיידית לתיאורי מקרה מהשטח ועדויות של לקוחות מרוצים.

טעות מס’ 3:
התחום שבו אני פועלת הוא לא העסק שלי…
לסדנת תוכן בקלי קלות שערכתי בשבוע שעבר הגיעו שלוש חברות – נשים מקסימות, בעלות ניסיון מפואר בתחום אטרקטיבי ומתגמל, שהחליטו לקראת אמצע החיים כי בשלה העת לשינוי. בתחילת היום ביקשתי מכל הנוכחים להתמקד בתחום פעילות שישמש אותם לעבודה המעשית בסדנה, ושלושתן בחרו למקד את התרגול בתחום ה”עבודה מהבית”. באופן טבעי, אפילו די צפוי, מהר מאוד הכתיבה נתקעה, כי עבודה מהבית היא מושג רחב מאוד, ולא תחום עסקי ברור ומוגדר. הצעתי להן “לרדת” קומה-שתיים למטה ולהגדיר לעצמן באיזה שירותים או מוצרים ברצונן להתמקד, או במילים אחרות, עבור מה יגבו כסף מלקוחותיהן… באותו רגע נפתרה הבעיה והתוכן זרם בקצב.

תנו לקוראים לעשות עבורכם את העבודה
הפתרון היעיל ביותר לעניין ההגדרה העצמית הוא הקמת בלוג נישה. החלטתנו לצאת לדרך חדשה? בלוג יאפשר לנו לתעד מהלכים, מידע, נקודות ציון לאורך הדרך, אנשים, כלים ומחשבות. מה ייצא לנו מזה?

  • קודם כל – יהיה לנו תיעוד מפורט של תהליך השינוי, זמין ונגיש לקריאה חוזרת והעמקת הלמידה
  • שנית – ככל שנכתוב יותר על תחום הפעילות החדש שלנו, כך נזכה לדירוגים שיילכו וישתבחו במנועי החיפוש
  • שלישית – הנוכחות שנתחיל לייצר און-ליין תתחיל למשוך אלינו גורמים מתעניינים – ספקים, קולגות ולקוחות פוטנציאליים, שגם יגיבו לפוסטים שלנו, ויתחילו לראות בנו מובילי דרך
  • מעניין לעניין באותו עניין – התגובות שנקבל יתנו לנו אינדיקציה ברורה ואמיתית על הכיוונים הרצויים של העסק החדש שלכם. זה נורא פשוט: כתבנו בנושא מסוים ואף אחד לא הגיב? אולי הנושא לא מעניין. כתבנו בנושא אחר וזכינו לתגובות רבות? עלינו לבדוק מה אומרות התגובות. האם “דרכנו” לקוראים על יבלות רגישות, או שפתחנו עבורם דלת לתחום מושך ואטרקטיבי?
  • כך או כך, בלוג מתאים לשמש לא רק כמרכז הפעילות האינטרנטית שלנו. הוא יעיל מאין כמותו לתיעול המידע, בחירת הנישה, ברירת ההעדפות של הקוראים וניתוב הדרך להצלחה.

מכון קוסמטיקה. מכון פיזיותרפיה. קריירה שנייה. מה למדנו?

  • אני חושבת שכבר הבנו והפנמנו את העובדה שהכלים החינמיים (או המאוד לא יקרים ומאוד מאוד נגישים) שהאינטרנט מעמיד לרשותנו, הם מנוע הצמיחה היעיל ביותר של השיווק המודרני.
  • אני מאמינה שגם החשיבות הגדולה של התוכן, שהוא הדלק המזין את מנוע הצמיחה האינטרנטי, כבר הובנה, ולא פחות מכך – חשיבות התוכן כאמצעי ממיין וממקד שעשוי להגדיר עבורנו את השוק הנכון לפעילותנו העסקית
  • ואני רוצה לקוות שהצלחתי לשכנע אתכם, כי לכל אחת ואחד מאיתנו יש אוצרות ידע מקצועי שהם הבסיס הטוב, הזמין והאיכותי ביותר לבנייה והידוק קשר עם לקוחות ולקוחות עתידיים באמצעות תוכן שיווקי בעל ערך.

שלוש טעויות. שלושה פתרונות. שלוש משימות
בשורה התחתונה, כדי להזרים תנועה לאתר, ולהפוך את הגולשים ללקוחות משלמים – אנחנו צריכים לעשות רק שלושה דברים:

  • לתכנן תוכן שיווקי אסטרטגי שיניע לקוחות לפעולה
  • לייצר את התוכן הדרוש בהתאמה לתכנית האסטרטגית
  • לקדם את התוכן המיושם למקסימום חשיפה ותנועה  

הצעד הראשון בדרך לפתרונות הוא לתרגם את הידע המקצועי שיושב לכם בראש לתוכן שיווקי מזרים לקוחות. איך עושים את זה? איך עושים את זה בצורה שיטתית, יעילה ומתמשכת? זה רק אחד הדברים שאני מלמדת בסדנת “תוכן בקלי קלות“. אני מזמינה אתכם להקליק ולהצטרף אליי לסדנה הקרובה.

ומה אתכם? איך אתם עושים שימוש בידע המקצועי שלכם כדי לבנות קשר עם לקוחות בכוח ולהגדיל את מעגל הלקוחות בפועל? אני מזמינה אתכם לחלוק מניסיונכם ו/או לשתף שאלות ומחשבות עם יתר קוראי הבלוג. הבמה כולה שלכם!

עידית נעמן

עידית נעמן

עידית נעמן - ניהול תוכן להעצמה אישית ועסקית. עוזרת לבעלות עסקים עצמאיות, שרוצות להרוויח יותר - למקד את השיווק, לדייק את הכתיבה, ולבנות עסק משגשג דרך תוכן. לגישה בחינם למיני קורס "שיווק בחיוך" שיגלה לך מה באמת מניע את השיווק הדיגיטלי ואיך להתחיל לתכנן את תשתית התוכן השיווקית של העסק שלך, צעד-אחר-צעד - לחצי עכשיו על הקישור "גם אני רוצה לעשות שיווק בחיוך".

אז מה חשבת?...

הגעת למקום הנכון!

שלום, עידית כאן. שמחה שהגעת!  הקמתי את בלוג “דרך התוכן” בשנת 2009, כדי לחלוק אתך את הידע והניסיון האדיר שצברתי בהעצמה אישית ועסקית דרך תוכן – כעיתונאית, נלפיסטית ומנטורית שיווקית. מוזמנת לקרוא, ליישם וכמובן – לשתף. 

פוסטים אחרונים

אם גם אצלכם בבית מבקרות בלילה כל מיני מפלצות או חיות טרף מפחידות – ספר הילדים החדש שכתבתי יעזור לכם לרתום את הפחד לתוצאות בלתי צפויות ומרגשות – עם חרוזים מתנגנים, עיצוב מלא-חן והדפסה איכותית שמותאמת במיוחד לאצבעות קטנות.  

מה עושים כשפוגשים אריה בחושך

במקום להמציא בכל פעם את הגלגל ולבזבז זמן יקר על כתיבת מאמר ארוך מדי, מבולבל ולא שיווקי, רכשו עכשיו את קובץ תבניות המאמרים המוכנות שלי, שיעזרו לכם לכתוב מאמרים מקצועיים איכותיים ושיווקיים – בחצי שעה ואפילו פחות. הקובץ כולל הדרכה מעשית ליישום התבניות + הדרכה לשילוב של כתיבה שיווקית.

12 תבניות מאמרים ספר

שיווק באמצעות תוכן מתבסס על תוכן רלבנטי, שפונה לדמות לקוח ספציפית ונותן לה מענה מותאם. הלקוח הזה הוא לקוח החלומות שלך וכדי להפיק מהתוכן את התוצאות הרצויות – חשוב שתדעי מיהו, מה מאפיין אותו, מה חשוב לו ומה הוא מחפש. כל אלה ועוד – בקורס הדיגיטלי “לקוח החלומות” שיוביל אותך אל הלקוח האידיאלי שלך ב-5 צעדים קצרים וממוקדים.

לקוח החלומות

סדנה דיגיטלית מעשית שבה אני מובילה אותך צעד-אחר-צעד לכתיבת 6 סוגי המאמרים המבוקשים ביותר ברשת – כולל 3 בונוסים מגבירי תוצאות לאיתור מילות המפתח הנכונות, לבניית תמונה מלווה למאמרים ולהפצה אפקטיבית שתזרים למאמרים עוד ועוד קוראים מעוניינים.

מישהו לכתוב אתו - סדנה דיגיטלית

למעבר לקורס החינמי שיגלה לך מה באמת מניע את השיווק הדיגיטלי ואיך תוכלי לתכנן תשתית תוכן שתזרים לעסק שלך לקוחות על אוטומט - מוזמנת למלא את הפרטים.

הפרטים שמסרת שמורים ובטוחים והם ישמשו אותי כדי לחלוק אתך ידע מועיל להצלחתך!

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן