מאמרים לפסח: 3 רעיונות ושיטה אחת לכתיבת מאמרים מעולים לפסח שהקוראים שלכם יקראו בהתלהבות 

מאמרים לפסח הם ריטואל תוכן שמחייב הכנה מראש ומנה גדושה של יצירתיות ורעיונות טובים. העניין הוא, שרעיונות לתוכן מושך הוא אחד החסמים המשמעותיים ביותר שבגללו בעלי עסקים רבים מוותרים על כתיבת תוכן לשיווק העסק, ועל הדרך מוותרים גם על לא מעט קוראים שיכולים להפוך ללקוחות.

האם גם אתם חוששים שיום אחד ייגמרו לכם הרעיונות ואתם תתקעו בלי מאמרים ובלי פתח מילוט? במיוחד בשביל בעלות ובעלי עסקים שכן רוצים לשווק את העסק בעזרת תוכן שימושי ובעל ערך, פיתחתי שיטה שתאפשר לכם להתמיד בכתיבה בכיף, ולכתוב מאמרים מעולים ומושכים במיוחד, בצורה עקבית וממש בקלות – בכל מצב ובכל נישה. גם ובמיוחד לכבוד פסח. מאמר חדש בבלוג “דרך התוכן” מציע 3 רעיונות מדליקים ושיטה אחת לכתיבת מאמרים שיווקיים לכבוד חג הפסח. מוזמנים לקרוא, ליישם ולשתף עם חברים. וכל המרבה לשתף הרי זה משובח! 

כמו שכבר הבנתם, סוגיית הרעיונות לכתיבה היא נושא שמעסיק הרבה מאוד כותבים, שחוששים להתחיל ולהתחייב לכתיבת תוכן לשיווק העסק, שמא יום אחד ייגמרו הרעיונות… וזה ללא ספק מטריד, שלא לומר מפחיד… מפני שמרגע שאתם מתחילים לכתוב – זה המוניטין העסקי שלכם, אלה הם הלקוחות הפוטנציאליים שלכם. הם כבר התרגלו לחכות למאמרים שלכם, ופתאום – דום שתיקה! אין לכם על מה לכתוב! נעלמתם מתחת לרדאר!

אז הבשורה הטובה היא, שמכל החסמים שבגללם בעלות ובעלי עסקים לא כותבים – הפחד ממחסור ברעיונות הוא הקל ביותר לפתרון, במיוחד כשיש לכם מעל הראש את כוכב הרעיונות הנוצץ והמבריק שלי, שמאיר לכם את הדרך עם שפע של רעיונות מעולים. אבל כיוון שכולכם כבר עסוקים עם הניקיונות לחג… אני אתמקד הפעם אך ורק ברעיונות למאמרים בנושא חג הפסח.

לצורך כך, אני רוצה לתת לכם כלי עבודה פשוט אך יעיל, שיעזור לכם למצוא את החיבור ממש בקלות. אני קוראת לו “טכניקת המעוף”, וזה הולך ככה:

אחרי שבחרתם את הנושא (ותיכף נראה 3 נושאים שונים שדרכם תוכלו להתחבר לחג הפסח), פשוט תשאלו את עצמכם 2 שאלות:

  • איך זה יכול להתחבר לעסק שלי?
  • איך זה יכול לעזור לקוראים / לקוחות שלי?

ועכשיו, תנו לעצמכם לעוף עם האסוציאציות. תתפרעו. תגייסו את הדמיון. שימו על עצמכם את הגלימה היצירתית של מספרי הסיפורים. ואל תשכחו להעלות את הרעיונות על הכתב, כי רעיונות, ובמיוחד כשהם יוצאים מהקופסה ומתחילים להתפרע – דרכם לבוא, לחלוף ולטבוע בים השכחה, ממש כמו פרעה וחילו… אז כמו שאומרים אצלנו, ההיפך מלשכוח (ולבכות) זה לרשום (ולקטוף את הפירות)!

שנתחיל? 

מודעה מומנטום

רעיון # 1 למאמר פסח מרתק: איך לנקות את מה שלא צריך

חודש וחצי לפני פסח, מתחילה מתקפת חומרי ניקיון על המדפים בסופרמרקט מתחת לבית שלי, והעגלות מתחילות להתמלא בתכשירים מוזלים (כאילו). רק תתחילו לנקות! התירוץ המסורתי הוא, שצריך לנקות מהבית את שיירי החמץ. בעולם הגדול, קוראים לזה “spring cleaning” ששם את הדגש על רענון הבית בחילופי העונות. כך או כך, המושג “ניקיון פסח” הפך זה מכבר למושג גנרי שמציין ניקיון מסיבי ומקיף, ולא משנה באיזה הקשר.

לאיזה הקשרים אנחנו יכולים לחבר אלינו את קרנבל הניקיון העונתי הזה?

תתחילו לחשוב על כל ההיבטים האפשריים בחיים האישיים או העסקיים שלכם, שבהם נדרש להחליף את הקיים במשהו אחר. בדיוק כמו שתוך כדי פעילות הניקיון אנחנו נפטרים מלכלוך לא רצוי – אנחנו יכולים לשאול את המטאטא הכשר לפסח כדי להוציא מחיינו חפצים לא רצויים, מסמכים שזמנם עבר, הרגלים לא מקדמים, אנשים מחלישים, אמונות מגבילות, פרדיגמות מעכבות ועוד ועוד…

איך עושים את זה בתכל”ס?

הרגע סיימתי שיחה עם הדיאטנית האישית שלי. דיברנו על שינוי הרגלים, ובהמלצתה דייקתי אותם כ”הרגלים לא מקדמים”. אז כן, לכולנו יש הרגלי אכילה לא מקדמים. ועכשיו, בואו ניתן לאנשים שרוצים להיפטר מהם – דרך לטאטא אותם החוצה מחייהם…

מה נעשה במאמר?

  • נתחיל מהטריגר העונתי ונדבר קצת על ניקיון הפסח
  • אחר כך נסביר מהם הרגלים לא מקדמים
  • ואז ניתן לקוראים כלים שיעזרו להם לזהות את ההרגלים הלא מקדמים שלהם בתחום האכילה וההתייחסות לאוכל בכלל
  • ולבסוף, נציע להם חלופות בריאות, מקדמות ויעילות
  • באופן אישי-מקצועי, אני הייתי מוסיפה גם נספח עם טבלה, שתאפשר לקוראים לתעד את ההרגלים הלא מקדמים שלהם ואת החלופות האפשריות. וזה חשוב, מפני שהמעבר מקריאה נטו לפעולה אקטיבית – מחזק את האנגייג’מנט שלכם עם הקוראים, ומקצר את תהליך ההמרה שלהם מקוראים לקונים.

עכשיו אתם: איך תוכלו לחבר את ניקיונות הפסח למאמר עכשווי ומושך בתחום שלכם.

רעיון # 2 למאמר פסח מרתק: איך לעבור את ליל הסדר בשלום

אם ניקיונות הפסח מתחילים בערך חודש-חודש וחצי לפני החג, המשפחתולוגיה של ליל הסדר מתחילה הרבה-הרבה קודם, בקריאת הקרב המסורתית “אז איפה אתם בסדר?”. תגידו, ארוחת ערב עם ספר “כולה”… ובכל זאת, שולחן הסדר הוא המקבילה הכי ישראלית לסרטי חג ההודיה האמריקניים, שבהם הכינוס החגיגי הופך במהירות לחשיפה ידועה מראש של כל הכביסה המשפחתית המלוכלכת… אצלנו, למזלנו, רוב הערב כולם עסוקים עם רבי בן זומא ועם זה שאינו יודע לשאול… ועדיין, הערב הארוך והצפוף הזה מזמן לנו לא מעט מוקשים שכדאי לצפות ולפרק מבעוד מועד…

לאיזה הקשרים אנחנו יכולים לחבר אלינו את ערב החג הכי מאתגר של השנה?

  • אנשי התפתחות אישית – יכולים לצייד את הקוראים בטיפים להעצמה וחיזוק האני הפנימי
  • אנשי ניהול ותקשורת – יכולים להציע פתרונות הושבה או הידברות שימנעו חיכוכים מיותרים
  • אנשי אורח חיים בריא – יכולים להציע תפריטים כשרים ובריאים או לחלופין, שיטות התמודדות עם תקרובת החג
  • יועצות שינה ומדריכות הורים – יכולות להציע איך להעסיק את הילדים ולהרדים את התינוקות
  • ואנשי שיווק – מוזמנים לזרוק על עצמם את גלימת מספרי הסיפורים, ולחבר את כאבי המפגש המשפחתי הטעון של ליל הסדר לכאבים אחרים, באמצעות טכניקת המעוף, שדיברתי עליה בתחילת המאמר.

איך עושים את זה בתכל”ס?

הנה 2 דוגמאות של שתיים מהבוגרות המוכשרות של תכנית “אלופי התוכן” – קורס ניהול תוכן לעצמאים:

עכשיו אתם: איך תוכלו למנף את אתגרי ליל הסדר למאמר עכשווי ומושך בתחום שלכם, כדי שגם הקוראים שלכם יוכלו לעבור את ליל הסדר בשלום. 

רעיון # 3 למאמר פסח מרתק: 4 מי יודע…  

ההגדה של פסח משופעת במספרים שחוזרים על עצמם ומזוהים לגמרי עם רוח החג: 6 המצרכים שמונחים על קערת הפסח; 15 הסימנים שמרכיבים את סדר הסדר; 10 מכות מצרים; אחד אלוהינו; ומקום טיפולוגי מיוחד ששמור למספר 4: גם 4 קושיות, גם 4 כוסות וגם 4 בנים.

מכאן – אתם מוזמנים לקחת את היצירתיות שלכם ביד, ופשוט להמריא.

לאיזה הקשרים אנחנו יכולים לחבר אלינו את המשמעויות המיוחדות של המספרים בהגדה? 

ככל שהמספר שבו תבחרו יהיה גבוה יותר, כמו למשל 12 סימני הסדר, כך תצטרכו להשקיע יותר בכתיבה, כדי לספק את הנתונים שיתמכו בו. רוב בעלי העסקים שפגשתי עד היום, הלכו על המספר 4, שהוא הבולט ביותר בהגדה.

ומכאן – כל האופציות פתוחות.

נקודת פתיחה של מאמר שמתחיל ברציונל הפסח, היא סיבה טובה לחרוג מחוק המספרים הלא זוגיים שמאפיינים בדרך כלל מאמרים שיווקיים, ולהציע, לשם שינוי, 4 טיפים, 4 כללי זהב או 4 מפתחות… ואם תרצו להיות ממש יצירתיים – אתם מוזמנים לשלב את נוסח ההגדה עם ההתאמות המתבקשות לעולם התוכן שלכם.

למשל:

  • להרים 4 כוסות לחיי …
  • לשאול “מה נשתנה ה… הזה מכל ה…” – בהקשר הרלבנטי שלכם
  • או לאמץ את 4 טיפוסי הבנים בנוסח ההגדה “כנגד ארבעה בנים דיברה תורה. אחד חכם. ואחד רשע. ואחד תם. ואחד שיאנו יודע לשאול”, ואז לשתול פנימה את ה”בנים” שלכם, ולשלב את הטוויסט המתבקש.

לפני מספר שנים הייתה לי לקוחה שהתמקדה בפיתוח מנהלים. לקראת הפסח, היא כתבה מאמר על 4 טיפוסים של מנהלים, והתאימה אותם להגדרות של ההגדה. לצערי, מאז היא עשתה הסבה מקצועית ולא הצלחתי למצוא את המאמר המעולה שכתבה… אבל אתם מוזמנים לשחק עם הרעיון, ולמצוא את הטוויסט הייחודי שלכם.

עכשיו אתם: איך תוכלו למנף את הרביעיות של ההגדה למאמר עכשווי ומושך בתחום שלכם.

בשורה התחתונה

רעיונות לתוכן מושך הוא אחד החסמים המשמעותיים ביותר שבגללו בעלי עסקים רבים מוותרים על כתיבת תוכן לשיווק העסק, ועל הדרך מוותרים גם על לא מעט קוראים שיכולים להפוך ללקוחות.

כמו שיכולתם ללמוד מהמאמר, אפשר בקלות לשבור את מחסום הרעיונות בעזרת חיבור אסוציאטיבי לעולם תוכן זמין ומיידי, ואז פשוט להוביל אותו אל עולם התוכן שלכם. כל מה שעליכם לעשות זה לבחור את הנושא שנראה לכם, ולשאול את עצמכם 2 שאלות:

  • איך זה יכול להתחבר לעסק שלי?
  • איך זה יכול לעזור לקוראים / לקוחות שלי?

מצוידים בתשובות, פתחו את הראש ותנו לאסוציאציות להוביל אתכם לכל הכיוונים: מה זה מזכיר לכם? למה זה דומה? איך זה מתקשר? וברגע שתחליטו על הכיוון – שימו על עצמכם את גלימת מספרי הסיפורים, וחברו את הדימויים ואת האסוציאציות לעולם התוכן הרלבנטי שלכם.

השימוש בטכניקת המעוף פותחת קשת רחבה של אסוציאציות ודימויים למגוון רחב ואפילו אינסופי של יישומים, ביניהם: מאמר שיווקי מושך ועכשווי לפסח. אז קחו אותה בשתי ידיים ולכו ליישם.

עכשיו אתם

שיתפתי אתכם בטכניקה אחת מני רבות שפיתחתי לאורך השנים לפיתוח רעיונות לתוכן שימושי, רלבנטי ובעל ערך לשיווק העסק. עכשיו הבמה כולה שלכם. מה תוכלו להוסיף? באיזו טכניקה אתם נעזרים כשאתם מרגישים שאתם זקוקים להתניע את מכונת הרעיונות שלכם? מוזמנים לשתף את כולנו פה למטה, בתגובות.

הצעד הבא שלכם להצלחה

אהבתם? מוזמנים לשתף את המאמר עם חברים וקולגות.

רוצים לקבל ממני עוד הרבה רעיונות טובים והדרכות פרקטיות שיעזרו לכם לעבוד פחות, להרוויח יותר ולבנות עסק משגשג בעזרת תוכן? מוזמנים להצטרף אליי ל”מומנטום” – מועדון השיווק באינטרנט לעצמאים, וליהנות מהדרכות מעשיות מעולות לשיווק באמצעות תוכן, בצירוף תמיכה שוטפת בקבוצת המועדון הסגורה. ועכשיו, לזמן מוגבל – חודש ראשון ב-65 ש”ח בלבד, ללא התחייבות ארוכת טווח.  לכל הפרטים על התועלות והיתרונות של מועדון “מומנטום” לשיווק באינטרנט – לוחצים כאן.

אודות עידית נעמן

עידית נעמן עוזרת לעצמאים שכותבים וכותבים ולא רואים תוצאות, להקים תשתית תוכן שיווקית מושלמת במהירות ובליווי צמוד, במטרה ליצור חשיפה אפקטיבית ברשת שתוביל אליהם את הלקוחות הנכונים ותאפשר להם להגדיל משמעותית את ההכנסות.

לגישה בחינם למיני קורס "שיווק בחיוך" שיגלה לכם מה באמת מניע את השיווק הדיגיטלי ואיך לתכנן צעד-אחר-צעד את תשתית התוכן השיווקית של העסק - לוחצים עכשיו על הקישור "מתחילים לעשות שיווק בחיוך".

השארת תגובה