מאמרים לפסח: 3 רעיונות ושיטה אחת לכתיבת מאמרים מעולים לפסח שהקוראים שלכם יקראו בהתלהבות 

מאמרים לפסח: 3 רעיונות ושיטה אחת לכתיבת מאמרים מעולים לפסח שהקוראים שלכם יקראו בהתלהבות 

שיתוף ב facebook
שיתוף ב google
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
מאמרים לפסח

מאמרים לפסח הם ריטואל תוכן שמחייב הכנה מראש ומנה גדושה של יצירתיות ורעיונות טובים. העניין הוא, שרעיונות לתוכן מושך הוא אחד החסמים המשמעותיים ביותר שבגללו בעלות עסקים רבות מוותרות על כתיבת תוכן לשיווק העסק, ועל הדרך מוותרות גם על לא מעט קוראים שיכולים להפוך ללקוחות.

האם גם את חוששת שיום אחד ייגמרו לך הרעיונות ותתקעי בלי מאמרים ובלי פתח מילוט? במיוחד בשביל בעלות עסקים כמוך, שכן רוצות לשווק את העסק בעזרת תוכן שימושי ובעל ערך, פיתחתי שיטה שתאפשר לך להתמיד בכתיבה בכיף, ולכתוב מאמרים מעולים ומושכים במיוחד, בצורה עקבית וממש בקלות – בכל מצב ובכל נישה. גם ובמיוחד לכבוד פסח. גם ובמיוחד היום! מאמר חדש בבלוג “דרך התוכן” מציע 3 רעיונות מדליקים ושיטה אחת לכתיבת מאמרים שיווקיים לכבוד חג הפסח. מוזמנת לקרוא, ליישם ולשתף עם חברות. וכל המרבה לספר בכתיבת מאמרים לשיווק – הרי זה משובח! 

כמו שכבר הבנת, סוגיית הרעיונות לכתיבה היא נושא שמעסיק הרבה מאוד כותבות, שחוששות להתחיל ולהתחייב לכתיבת תוכן לשיווק העסק, שמא יום אחד ייגמרו להן הרעיונות… וזה ללא ספק מטריד, שלא לומר מפחיד… מפני שמרגע שאת מתחילה לכתוב – זה המוניטין העסקי שלך מול הלקוחות והלקוחות הפוטנציאליים שלך. הם מתרגלים לחכות למאמרים שלך, ופתאום – דום שתיקה! אין לך על מה לכתוב! נעלמת מתחת לרדאר!

אז הבשורה הטובה היא, שמכל החסמים שבגללם בעלות (וגם בעלי) עסקים לא כותבים – הפחד ממחסור ברעיונות הוא הקל ביותר לפתרון, במיוחד כשיש לך מעל הראש את כוכב הרעיונות הנוצץ והמבריק שלי, שמאיר לך את הדרך עם שפע של רעיונות מעולים. והפעם – רעיונות למאמרים בנושא חג הפסח.

לצורך כך, אני רוצה לתת לך כלי עבודה פשוט אך יעיל, שיעזור לך למצוא את החיבור ממש בקלות. אני קוראת לו “טכניקת המעוף”, וזה הולך ככה:

אחרי שבחרת את הנושא (ותיכף נראה 3 נושאים שונים שדרכם תוכלי להתחבר לחג הפסח), פשוט תשאלי את עצמך 2 שאלות:

  • איך זה יכול להתחבר לעסק שלי?
  • איך זה יכול לעזור לקוראים / לקוחות שלי?

ועכשיו, תני לעצמך לעוף עם האסוציאציות. תתפרעי. תגייסי את הדמיון. שימי על עצמך את הגלימה היצירתית של מספרת הסיפורים. ואל תשכחי להעלות את הרעיונות על הכתב, כי רעיונות, ובמיוחד כשהם יוצאים מהקופסה ומתחילים להתפרע – דרכם לבוא, לחלוף ולטבוע בים השכחה, ממש כמו פרעה וחילו… אז כמו שאומרים אצלנו, ההיפך מלשכוח (ולבכות) זה לרשום (ולקטוף את הפירות)!

שנתחיל? 

רעיון # 1 למאמר פסח מרתק: איך לנקות את מה שלא צריך

חודש וחצי לפני פסח, מתחילה מתקפת חומרי ניקיון על המדפים בסופרמרקט מתחת לבית שלי, והעגלות מתחילות להתמלא בתכשירים מוזלים (כאילו). רק שתתחילי לנקות! התירוץ המסורתי הוא, שצריך לנקות מהבית את שיירי החמץ. בעולם הגדול, קוראים לזה “spring cleaning” ששם את הדגש על רענון הבית בחילופי העונות. כך או כך, המושג “ניקיון פסח” הפך זה מכבר למושג גנרי שמציין ניקיון מסיבי ומקיף, ולא משנה באיזה הקשר.

לאיזה הקשרים אנחנו יכולות לחבר אלינו את קרנבל הניקיון העונתי הזה?

תתחילי לחשוב על כל ההיבטים האפשריים בחיים האישיים או העסקיים שלך, שבהם נדרש להחליף את הקיים במשהו אחר. בדיוק כמו שתוך כדי פעילות הניקיון אנחנו נפטרים מלכלוך לא רצוי – אנחנו יכולות לשאול את המטאטא הכשר לפסח כדי להוציא מחיינו חפצים לא רצויים, מסמכים שזמנם עבר, הרגלים לא מקדמים, אנשים מחלישים, אמונות מגבילות, פרדיגמות מעכבות ועוד ועוד…

איך עושים את זה בתכל”ס?

הרגלים הם חלק מהחיים. יש הרגלים טובים = מקדמים ומועילים, ויש הרגלים טובים פחות. לא משנה באיזה תחום אתם פועלת – בואי ניתן לאנשים שרוצים להיפטר מהרגלים לא רצויים – דרך לטאטא אותם החוצה מחייהם…

מה נעשה במאמר?

  • נתחיל מהטריגר העונתי ונדבר קצת על ניקיון הפסח
  • אחר כך נסביר מהם הרגלים לא מקדמים
  • ואז ניתן לקוראים כלים שיעזרו להם לזהות את ההרגלים הלא מקדמים שלהם ונציע להם חלופות מקדמות ומועילות יותר
  • באופן אישי-מקצועי, אני הייתי מוסיפה גם נספח עם טבלה, שתאפשר לקוראים לתעד את ההרגלים הלא מקדמים שלהם ואת החלופות האפשריות. וזה חשוב, מפני שהמעבר מקריאה נטו לפעולה אקטיבית – מחזק את האנגייג’מנט שלכם עם הקוראים, ומקצר את תהליך ההמרה שלהם מקוראים לקונים.

עכשיו את: איך תוכלי לחבר את ניקיונות הפסח למאמר עכשווי ומושך בתחום שלך?

רעיון # 2 למאמר פסח מרתק: איך לעבור את ליל הסדר בשלום

אם ניקיונות הפסח מתחילים בערך חודש-חודש וחצי לפני החג, המשפחתולוגיה של ליל הסדר מתחילה הרבה-הרבה קודם, בקריאת הקרב המסורתית “אז איפה אתם בסדר?”. תגידו, ארוחת ערב עם ספר “כולה”… ובכל זאת, שולחן הסדר הוא המקבילה הכי ישראלית לסרטי חג ההודיה האמריקניים, שבהם הכינוס החגיגי הופך במהירות לחשיפה ידועה מראש של כל הכביסה המשפחתית המלוכלכת… אצלנו, למזלנו, רוב הערב כולם עסוקים עם רבי בן זומא ועם זה שאינו יודע לשאול… ועדיין, הערב הארוך והצפוף הזה מזמן לנו לא מעט מוקשים שכדאי לצפות ולפרק מבעוד מועד…

לאיזה הקשרים אנחנו יכולות לחבר אלינו את ערב החג הכי מאתגר של השנה?

  • אנשי התפתחות אישית – יכולים לצייד את הקוראים בטיפים להעצמה וחיזוק האני הפנימי
  • אנשי ניהול ותקשורת – יכולים להציע פתרונות הושבה או הידברות שימנעו חיכוכים מיותרים
  • אנשי אורח חיים בריא – יכולים להציע תפריטים כשרים ובריאים או לחלופין, שיטות התמודדות עם תקרובת החג
  • יועצות שינה ומדריכות הורים – יכולות להציע איך להעסיק את הילדים ולהרדים את התינוקות
  • ואנשי שיווק – מוזמנים לזרוק על עצמם את גלימת מספרי הסיפורים, ולחבר את כאבי המפגש המשפחתי הטעון של ליל הסדר לכאבים אחרים, באמצעות טכניקת המעוף, שדיברתי עליה בתחילת המאמר.

איך עושים את זה בתכל”ס?

הנה 2 דוגמאות של שתיים מהבוגרות המוכשרות של קורס ניהול תוכן לעצמאיות:

עכשיו את: איך תוכלי למנף את אתגרי ליל הסדר למאמר עכשווי ומושך בתחום שלך, כדי שגם הקוראים שלך יוכלו לעבור את ליל הסדר בשלום? 

רעיון # 3 למאמר פסח מרתק: 4 מי יודע…  

ההגדה של פסח משופעת במספרים שחוזרים על עצמם ומזוהים לגמרי עם רוח החג: 6 המצרכים שמונחים על קערת הפסח; 15 הסימנים שמרכיבים את סדר הסדר; 10 מכות מצרים; אחד אלוהינו; ומקום טיפולוגי מיוחד ששמור למספר 4: גם 4 קושיות, גם 4 כוסות וגם 4 בנים.

מכאן – את מוזמנת לקחת את היצירתיות שלך ביד, ופשוט להמריא.

לאיזה הקשרים אנחנו יכולות לחבר אלינו את המשמעויות המיוחדות של המספרים בהגדה? 

ככל שהמספר שבו תבחרי יהיה גבוה יותר, כמו למשל 12 סימני הסדר, כך תצטרכי להשקיע יותר בכתיבה, כדי לספק את הנתונים שיתמכו בו. רוב בעלות העסקים שפגשתי עד היום, הלכו על המספר 4, שהוא הבולט ביותר בהגדה.

ומכאן – כל האופציות פתוחות.

נקודת פתיחה של מאמר שמתחיל ברציונל הפסח, היא סיבה טובה לחרוג מחוק המספרים הלא זוגיים שמאפיינים בדרך כלל מאמרים שיווקיים, ולהציע, לשם שינוי, 4 טיפים, 4 כללי זהב או 4 מפתחות… ואם תרצי להיות ממש יצירתית – את מוזמנים לשלב את נוסח ההגדה עם ההתאמות המתבקשות לעולם התוכן שלך.

למשל:

  • להרים 4 כוסות לחיי …
  • לשאול “מה נשתנה ה… הזה מכל ה…” – בהקשר הרלבנטי של עולם התוכן שלך (האמת, השנה – של כולנו…)
  • או לאמץ את 4 טיפוסי הבנים בנוסח ההגדה “כנגד ארבעה בנים דיברה תורה. אחד חכם. ואחד רשע. ואחד תם. ואחד שאינו יודע לשאול”, ואז לשתול פנימה את ה”בנים” שלך, ולשלב את הטוויסט המתבקש.

לפני מספר שנים הייתה לי לקוחה שהתמקדה בפיתוח מנהלים. לקראת הפסח, היא כתבה מאמר על 4 טיפוסים של מנהלים, והתאימה אותם להגדרות של ההגדה. לצערי, מאז היא עשתה הסבה מקצועית ולא הצלחתי למצוא את המאמר המעולה שכתבה… אבל את מוזמנת לשחק עם הרעיון, ולמצוא את הטוויסט הייחודי שלך.

עכשיו את: איך תוכלי למנף את הרביעיות של ההגדה למאמר עכשווי ומושך בתחום שלך?

בשורה התחתונה

רעיונות לתוכן מושך הוא אחד החסמים המשמעותיים ביותר שבגללו בעלות עסקים רבות מוותרים על כתיבת תוכן לשיווק העסק, ועל הדרך מוותרות גם על לא מעט קוראים שיכולים להפוך ללקוחות.

כמו שיכולת ללמוד מהמאמר, אפשר בקלות לשבור את מחסום הרעיונות בעזרת חיבור אסוציאטיבי לעולם תוכן זמין ומיידי, ואז פשוט להוביל אותו אל עולם התוכן שלך. כל מה שעליך לעשות זה לבחור את הנושא שנראה לך, ולשאול את עצמך 2 שאלות:

  • איך זה יכול להתחבר לעסק שלי?
  • איך זה יכול לעזור לקוראים / לקוחות שלי?

מצוידת בתשובות, פתחי את הראש ותני לאסוציאציות להוביל אותך לכל הכיוונים: מה זה מזכיר לך? למה זה דומה? איך זה מתקשר? וברגע שתחליטי על הכיוון – שימי על עצמך את גלימת מספרת הסיפורים, וחברי את הדימויים ואת האסוציאציות לעולם התוכן הרלבנטי שלך.

השימוש בטכניקת המעוף פותחת קשת רחבה של אסוציאציות ודימויים למגוון רחב ואפילו אינסופי של יישומים, ביניהם: מאמר שיווקי מושך ועכשווי לפסח. אז קחי אותה בשתי ידיים ולכי ליישם.

עכשיו אתם

שיתפתי אותך בטכניקה אחת מני רבות שפיתחתי לאורך השנים לפיתוח רעיונות לתוכן שימושי, רלבנטי ובעל ערך לשיווק העסק. עכשיו הבמה כולה שלך. מה תוכלי להוסיף? באיזו טכניקה את נעזרת כשאת מרגישה שאת זקוקה להתניע את מכונת הרעיונות שלך? מוזמנת לשתף את כולנו פה למטה, בתגובות.

הצעד הבא שלך להצלחה

אהבת? מוזמנת לשתף את המאמר עם חברות וקולגות.

רוצה לקבל ממני עוד תובנות חשובות, כלים אימוניים מעצימים ועצות פרקטיות לצמיחה עסקית?
כדי לעזור לך לנצל את התקופה הנוכחית על הצד הטוב ביותר ולצאת ממנה מחוזקת ומוכנה לעתיד המבטיח שמחכה לך ולכולנו – ריכזתי כמה מהמדריכים החינמיים הטובים ביותר שכתבתי לאורך השנים, בדף אחד – ואת מוזמנת להוריד, לקרוא, ליישם ולהתקדם – בחינם ובאהבה ממני להצלחתך! (כיוון שאני ממשיכה לעדכן את הדף בעוד ועוד מדריכים – ממליצה לך לשמור את הכתובת ולחזור אליו לפחות אחת לחודש, כדי להתעדכן במה שדרוש לך).

עידית נעמן

עידית נעמן

עידית נעמן I מתוכן לתוצאות - פשוט ולעניין! מדריכה בעלות ובעלי עסקים עצמאים שרוצים להגדיל את רווחיות העסק, איך למקד את הפעילות השיווקית, לדייק את הכתיבה, ולבנות עסק משגשג דרך תוכן. לגישה בחינם למיני קורס "שיווק בחיוך" שיגלה לך מה באמת מניע את השיווק הדיגיטלי ואיך להתחיל לתכנן את תשתית התוכן השיווקית של העסק שלך, צעד-אחר-צעד - לחצי עכשיו על הקישור "גם אני רוצה לעשות שיווק בחיוך".

אז מה חשבת?...

הגעת למקום הנכון!

שלום, עידית כאן. שמחה שהגעת!  הקמתי את בלוג “דרך התוכן” בשנת 2009, כדי לחלוק אתך את הידע והניסיון האדיר שצברתי בהעצמה אישית ועסקית דרך תוכן – כעיתונאית, נלפיסטית ומנטורית שיווקית. מוזמנת לקרוא, ליישם וכמובן – לשתף. 

פוסטים אחרונים

החתול משה התעורר מבואס. היום הוא יום הולדתו, ואף חבר לא הגיע לברך. “רוצה לחגוג את יום הולדתך? במקום לשבת סתם עצוב – תזמין את השמחה”, מציעה לו רות, חברתו הטובה, ושניהם יוצאים ביחד למסע קסום בעקבות המחשבות והמעשים שמחזירים לחתול משה את החיוך…
כל הפרטים – בלחיצה על הכפתור 

כמו שכבר בוודאי הבנתם, כתיבה היא כוס התה הכי-הכי שלי. תכל’ס, כל החיים…
אבל ברגע שהפכתי לסבתא, חיברתי לכתיבה את כישורי האימון והנלפ שרכשתי בדרך, יחד עם אהבת האיור ששמרתי שנים רבות במגירה והקמתי את 1001books
הוצאת ספרים שמתמקדת בספרי העצמה ואימון לפעוטות וילדים. 

במקום להמציא בכל פעם את הגלגל ולבזבז זמן יקר על כתיבת מאמר ארוך מדי, מבולבל ולא שיווקי, רכשו עכשיו את קובץ תבניות המאמרים המוכנות שלי, שיעזרו לכם לכתוב מאמרים מקצועיים איכותיים ושיווקיים – בחצי שעה ואפילו פחות. הקובץ כולל הדרכה מעשית ליישום התבניות + הדרכה לשילוב של כתיבה שיווקית.

תבניות לכתיבת מאמרים

שיווק באמצעות תוכן מתבסס על תוכן רלבנטי, שפונה לדמות לקוח ספציפית ונותן לה מענה מותאם. הלקוח הזה הוא לקוח החלומות שלך וכדי להפיק מהתוכן את התוצאות הרצויות – חשוב שתדעי מיהו, מה מאפיין אותו, מה חשוב לו ומה הוא מחפש. כל אלה ועוד – בקורס הדיגיטלי “לקוח החלומות” שיוביל אותך אל הלקוח האידיאלי שלך ב-5 צעדים קצרים וממוקדים.

מיני קורס לקוח החלומות

סדנה דיגיטלית מעשית שבה אני מובילה אותך צעד-אחר-צעד לכתיבת 6 סוגי המאמרים המבוקשים ביותר ברשת – כולל 3 בונוסים מגבירי תוצאות לאיתור מילות המפתח הנכונות, לבניית תמונה מלווה למאמרים ולהפצה אפקטיבית שתזרים למאמרים עוד ועוד קוראים מעוניינים.

מישהו לכתוב איתו

למעבר לקורס החינמי שיגלה לך מה באמת מניע את השיווק הדיגיטלי ואיך תוכלי לתכנן תשתית תוכן שתזרים לעסק שלך לקוחות על אוטומט - מוזמנת למלא את הפרטים.

הפרטים שמסרת שמורים ובטוחים והם ישמשו אותי כדי לחלוק אתך ידע מועיל להצלחתך!

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן