מאמר לפסח: 3 רעיונות לכתיבת מאמר שיווקי לפסח שיעשיר את הלקוחות שלכם בערך גם בחג

מאמר לפסח: 3 רעיונות לכתיבת מאמר שיווקי לפסח שיעשיר את הלקוחות שלכם בערך גם בחג

שיתוף ב facebook
שיתוף ב google
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
מאמרים לפסח

כתיבה מאמר לפסח היא הזדמנות להתחבר אל הכאן והעכשיו של החג כדי לשמור על הקשר עם הלקוחות ולהעשיר אותם בעוד ידע מועיל ובעל ערך, גם בין המצה והחרוסת… העניין הוא שבעלות ובעלי עסקים רבים מתקשים למצוא רעיונות לתוכן עכשווי ומיוחד, שיתחבר לרוח החג, ועל הדרך מוותרים על לא מעט קוראים שיכולים להפוך ללקוחות. לא חבל?

האם גם אתם מתקשים למצוא הזדמנויות לתוכן מיוחד ומלהיב? במיוחד בשביל בעלות ובעלי עסקים נמרצים כמוכם, שרוצים למנף את החג להידוק הקשר עם הלקוחות בעזרת תוכן רלבנטי ובעל ערך, פיתחתי שיטה שתאפשר לכם להתמיד בכתיבה בכיף, ולכתוב מאמרים מעולים ומושכים במיוחד, בצורה עקבית וממש בקלות – בכל מצב ובכל נישה. אז קבלו: 3 רעיונות מדליקים ושיטה סופר אפקטיבית שיעזרו לכם לכתוב בקלות ובמהירות מאמר מעולה לפסח, שיוביל את העסק שלכם אל הארץ המובטחת. מוזמנים לקרוא, ליישם ולשתף. וכל המרבה לספר בכתיבת מאמרים לשיווק – הרי זה משובח! 

 

כמו שכבר הבנתם, הקטע של רעיונות לכתיבה הוא נושא שמעסיק הרבה מאוד כותבים, שחוששים להתחיל ולהתחייב לכתיבת תוכן לשיווק העסק, שמא יום אחד ייגמרו להם הרעיונות… וזה ללא ספק מטריד, שלא לומר מפחיד… מפני שמרגע שמתחילים לכתוב – זה המוניטין העסקי שלכם מול הלקוחות והלקוחות הפוטנציאליים שלכם. הם מתרגלים לחכות למאמרים שלכם. הם לומדים לסמוך על התוכן וההכוונה שלכם. הם מתחילים להתחבר באמצעותם לעסק שלכם. ואז… פאףףף – דום שתיקה! אין לכם על מה לכתוב! נעלמתם להם מתחת לרדאר!

אז הבשורה הטובה היא, שמכל החסמים שבגללם בעלות ובעלי עסקים לא כותבים – דווקא הפחד ממחסור ברעיונות הוא הקל ביותר לפתרון, במיוחד כשיש לכם מעל הראש את כוכב הרעיונות הנוצץ והמבריק שלי, שמאיר לכם את הדרך עם שפע של רעיונות מעולים. והפעם – רעיונות למאמרים בנושא חג הפסח.

לצורך כך, אני רוצה לתת לכם כלי עבודה פשוט אך יעיל, שיעזור לכם למצוא את החיבור ממש בקלות. אני קוראת לו “טכניקת המעוף”, וזה הולך ככה:

קודם כל בוחרים נושא – ותיכף נראה 3 נושאים שונים שדרכם תוכלו להתחבר לחג הפסח.

אחרי שבחרתם נושא – פשוט תשאלו את עצמכם 2 שאלות:

  • איך זה יכול להתחבר לעסק שלי?
  • איך זה יכול לעזור לקוראים / לקוחות שלי?

ועכשיו, תנו לעצמכם לעוף עם האסוציאציות. תתפרעו. תגייסו את הדמיון. שימו על עצמכם את הגלימה היצירתית של מספרי הסיפורים. ואל תשכחו להעלות את הרעיונות על הכתב, כי רעיונות, ובמיוחד כשהם יוצאים מהקופסה ומתחילים להתפרע – דרכם לבוא, לחלוף ולטבוע בים השכחה, ממש כמו פרעה וחילו… אז כמו שאומרים אצלנו, ההיפך מלשכוח (ולבכות) זה לרשום (ולקטוף את הפירות)!

שנתחיל? 

רעיון # 1 למאמר פסח מרתק: איך לנקות את מה שלא צריך

חודש משהו לפני פסח, מתחילה מתקפת חומרי ניקיון על המדפים בסופרמרקט מתחת לבית שלי, והעגלות מתחילות להתמלא בתכשירים מוזלים (כאילו). רק שתתחילו לנקות! התירוץ המסורתי הוא, שצריך לנקות מהבית את שיירי החמץ. בעולם הגדול, קוראים לזה “spring cleaning” ששם את הדגש על רענון הבית בחילופי העונות. כך או כך, המושג “ניקיון פסח” הפך זה מכבר למושג גנרי שמציין ניקיון מסיבי ומקיף, ולא משנה באיזה הקשר.

לאיזה הקשרים אנחנו יכולים לחבר אלינו את קרנבל הניקיון העונתי הזה?

תתחילו לחשוב על כל ההיבטים האפשריים בחיים האישיים או העסקיים שלכם, שבהם נדרש להחליף את הקיים במשהו אחר. בדיוק כמו שתוך כדי פעילות הניקיון אנחנו נפטרים מלכלוך לא רצוי – אנחנו יכולים לשאול את המטאטא הכשר לפסח כדי להוציא מחיינו חפצים לא רצויים, מסמכים שזמנם עבר, הרגלים לא מקדמים, אנשים מחלישים, אמונות מגבילות, פרדיגמות מעכבות ועוד ועוד…

איך עושים את זה בתכל”ס?

הרגלים הם חלק מהחיים. יש הרגלים טובים = מקדמים ומועילים, ויש הרגלים טובים פחות. לא משנה באיזה תחום אתם פועלים – בואו ניתן לאנשים שרוצים להיפטר מהרגלים לא רצויים – דרך לטאטא אותם החוצה מחייהם…

מה נעשה במאמר?

  • נתחיל מהטריגר העונתי ונדבר קצת על ניקיון הפסח
  • אחר כך נסביר מהם הרגלים לא מקדמים
  • ואז ניתן לקוראים כלים שיעזרו להם לזהות את ההרגלים הלא מקדמים שלהם ונציע להם חלופות מקדמות ומועילות יותר
  • באופן אישי-מקצועי, אני הייתי מוסיפה גם נספח עם טבלה, שתאפשר לקוראים לתעד את ההרגלים הלא מקדמים שלהם ואת החלופות האפשריות. וזה חשוב, מפני שהמעבר מקריאה נטו לפעולה אקטיבית – מחזק את האנגייג’מנט שלכם עם הקוראים, ומקצר את תהליך ההמרה שלהם מקוראים לקונים.

עכשיו אתם: איך תוכלו לחבר את ניקיונות הפסח למאמר עכשווי ומושך בתחום שלכם?

רעיון # 2 למאמר פסח מרתק: איך לעבור את ליל הסדר בשלום

אם ניקיונות הפסח מתחילים בערך חודש-חודש וחצי לפני החג, המשפחתולוגיה של ליל הסדר מתחילה הרבה-הרבה קודם, בקריאת הקרב המסורתית “אז איפה אתם בסדר?”. תגידו, כולה ארוחת ערב עם קריאה מודרכת… ובכל זאת, שולחן הסדר הוא המקבילה הכי ישראלית לסרטי חג ההודיה האמריקניים, שבהם הכינוס החגיגי הופך במהירות לחשיפה ידועה מראש של כל הכביסה המשפחתית המלוכלכת… אצלנו, למזלנו, רוב הערב כולם עסוקים עם רבי בן זומא ועם זה שאינו יודע לשאול… ועדיין, הערב הארוך והצפוף הזה מזמן לנו לא מעט מוקשים שכדאי לצפות ולפרק מבעוד מועד…

לאיזה הקשרים אנחנו יכולים לחבר אלינו את ערב החג הכי מאתגר של השנה?

  • אנשי התפתחות אישית – יכולים לצייד את הקוראים בטיפים להעצמה וחיזוק האני הפנימי
  • אנשי ניהול ותקשורת – יכולים להציע פתרונות הושבה או הידברות שימנעו חיכוכים מיותרים
  • אנשי אורח חיים בריא – יכולים להציע תפריטים כשרים ובריאים או לחלופין, שיטות התמודדות עם תקרובת החג
  • יועצות שינה ומדריכות הורים – יכולות להציע איך להעסיק את הילדים ולהרדים את התינוקות
  • ואנשי שיווק – מוזמנים לזרוק על עצמם את גלימת מספרי הסיפורים, ולחבר את כאבי המפגש המשפחתי הטעון של ליל הסדר לכאבים אחרים, באמצעות טכניקת המעוף, שדיברתי עליה בתחילת המאמר.

איך עושים את זה בתכל”ס?

הנה 2 דוגמאות של שתיים מהבוגרות המוכשרות של קורס ניהול תוכן לעצמאים:

עכשיו אתם: איך תוכלו למנף את אתגרי ליל הסדר למאמר עכשווי ומושך בתחום שלכם, כדי שגם הקוראים שלכם יוכלו לעבור את ליל הסדר בשלום? 

רעיון # 3 למאמר פסח מרתק: 4 מי יודע…  

ההגדה של פסח משופעת במספרים טיפולוגיים שמזוהים עם רוח החג: 6 המצרכים שמונחים על קערת הפסח; 12 הסימנים שמרכיבים את ליל הסדר; 10 מכות מצרים; אחד אלוהינו; ומקום טיפולוגי מיוחד ששמור למספר 4: גם 4 קושיות, גם 4 כוסות וגם 4 בנים.

מכאן – אתם מוזמנים לקחת את היצירתיות שלכם ביד, ופשוט להמריא.

לאיזה הקשרים אנחנו יכולים לחבר אלינו את המשמעויות המיוחדות של המספרים בהגדה? 

ככל שהמספר שבו תבחרו יהיה גבוה יותר, כמו למשל 12 סימני הסדר, כך תצטרכו להשקיע יותר בכתיבה, כדי לספק את הנתונים שיתמכו בו. רוב בעלות ובעלי העסקים שפגשתי עד היום, הלכו על המספר 4, שהוא הבולט ביותר בהגדה.

ומכאן – כל האופציות פתוחות.

נקודת פתיחה של מאמר שמתחיל ברציונל הפסח, היא סיבה טובה לחרוג מחוק המספרים הלא זוגיים שמאפיינים בדרך כלל מאמרים שיווקיים, ולהציע, לשם שינוי, 4 טיפים, 4 כללי זהב או 4 מפתחות… ואם תרצו להיות ממש יצירתיים – אתם מוזמנים לשלב את נוסח ההגדה עם ההתאמות המתבקשות לעולם התוכן שלכם.

למשל:

  • להרים 4 כוסות לחיי …
  • לשאול “מה נשתנה ה… הזה מכל ה…” – בהקשר הרלבנטי של עולם התוכן שלכם (האמת, השנה – של כולנו…)
  • או לאמץ את 4 טיפוסי הבנים בנוסח ההגדה “כנגד ארבעה בנים דיברה תורה. אחד חכם. ואחד רשע. ואחד תם. ואחד שאינו יודע לשאול”, ואז לשתול פנימה את ה”בנים” שלכם, ולשלב את הטוויסט המתבקש.

לפני מספר שנים הייתה לי לקוחה שהתמקדה בפיתוח מנהלים. לקראת הפסח, היא כתבה מאמר על 4 טיפוסים של מנהלים, והתאימה אותם להגדרות של ההגדה. לצערי, מאז היא עשתה הסבה מקצועית ולא הצלחתי למצוא את המאמר המעולה שכתבה… אבל אתם מוזמנים לשחק עם הרעיון, ולמצוא את הטוויסט הייחודי שלכם.

עכשיו אתם: איך תוכלו למנף את הרביעיות של ההגדה למאמר עכשווי ומושך בתחום שלכם?

בשורה התחתונה

רעיונות לתוכן מושך הוא אחד החסמים המשמעותיים ביותר שבגללו בעלות ובעלי עסקים רבים מוותרים על כתיבת תוכן לשיווק העסק, ועל הדרך מוותרים גם על לא מעט קוראים שיכולים להפוך ללקוחות.

כמו שיכולתם ללמוד מהמאמר, אפשר בקלות לשבור את מחסום הרעיונות בעזרת חיבור אסוציאטיבי לעולם תוכן זמין ומיידי, ואז פשוט להוביל אותו אל עולם התוכן שלכם. כל מה שעליכם לעשות זה לבחור את הנושא שנראה לכם, ולשאול את עצמכם 2 שאלות:

  • איך זה יכול להתחבר לעסק שלי?
  • איך זה יכול לעזור לקוראים / לקוחות שלי?

מצוידים בתשובות, פתחו את הראש ותנו לאסוציאציות להוביל אתכם לכל הכיוונים: מה זה מזכיר לכם? למה זה דומה? איך זה מתקשר? וברגע שתחליטו על הכיוון – שימו על עצמכם את גלימת מספרי הסיפורים, וחברו את הדימויים ואת האסוציאציות לעולם התוכן הרלבנטי שלכם.

השימוש בטכניקת המעוף פותחת קשת רחבה של אסוציאציות ודימויים למגוון רחב ואפילו אינסופי של יישומים, ביניהם: מאמר שיווקי מושך ועכשווי לפסח. אז קחו אותה בשתי ידיים ולכו ליישם. עכשיו!

עכשיו אתם

שיתפתי אתכם בטכניקה אחת מני רבות שפיתחתי לאורך השנים לפיתוח רעיונות לתוכן שימושי, רלבנטי ובעל ערך לשיווק העסק. עכשיו הבמה כולה שלכם. מה תוכלו להוסיף? באיזו טכניקה אתם נעזרים כשאתם מרגישים שאתם זקוקים להתניע את מכונת הרעיונות שלכם? מוזמנים לשתף את כולנו פה למטה, בתגובות.

הצעד הבא שלכם להצלחה

אהבתם? מוזמנים לשתף את המאמר עם חברים וקולגות.

רוצים לגלות איך לכתוב תוכן אסטרטגי בעל ערך שיהפוך הרבה יותר קוראים לקונים, הרבה יותר מהר ובקלות? הצטרפו עוד היום לתכנית “מסלול הכסף” – ובואו להקים לעסק שלכם משפך מכירה אוטומטי שיזרים לעסק שלכם לקוחות מעולים – על אוטומט.
הנחה מיוחדת למקדימים להירשם. לכל הפרטים ולשיחת ייעוץ והתאמה אתי – לוחצים כאן. 

עידית נעמן

עידית נעמן

עידית נעמן מלמדת עסקים לשווק ולהגיע ללקוחות הנכונים בעזרת תוכן. עסקים שאין להם היום תשתית שיווקית און ליין, מפסידים כסף! תכניות הליווי שפיתחתי - יעזרו גם לך להקים במהירות תשתית אוטומטית לשיווק ומכירה, ולטפח עסק משגשג וביטחון כלכלי - בלי לצאת מהבית. לגישה בחינם למיני קורס "שיווק בחיוך" שיגלה לך מה באמת מניע את השיווק הדיגיטלי ואיך לתכנן תשתית שיווקית לעסק, צעד-אחר-צעד - לוחצים עכשיו על הקישור "גם אני רוצה להצליח ולהרוויח".

אז מה חשבת?...

הגעת למקום הנכון!

שלום, עידית כאן. שמחה שהגעת! 

הקמתי את בלוג “דרך התוכן” בשנת 2009, במטרה לחלוק אתך את הידע והניסיון הרחב שצברתי – כעיתונאית, כנלפיסטית וכמנטורית שיווקית.

מזמינה אותך לקרוא, ליישם וכמובן – לשתף!  

פוסטים אחרונים

החתול משה התעורר מבואס. היום הוא יום הולדתו, ואף חבר לא הגיע לברך. “רוצה לחגוג את יום הולדתך? במקום לשבת סתם עצוב – תזמין את השמחה”, מציעה לו רות, חברתו הטובה, ושניהם יוצאים ביחד למסע קסום בעקבות המחשבות והמעשים שמחזירים לחתול משה את החיוך…
כל הפרטים – בלחיצה על הכפתור 

כמו שכבר בוודאי הבנתם, כתיבה היא כוס התה הכי-הכי שלי. תכל’ס, כל החיים…
אבל ברגע שהפכתי לסבתא, חיברתי לכתיבה את כישורי האימון והנלפ שרכשתי בדרך, יחד עם אהבת האיור ששמרתי שנים רבות במגירה והקמתי את 1001books.co.il
הוצאת ספרים שמתמקדת בספרי העצמה ואימון לפעוטות וילדים. 

במקום להמציא בכל פעם את הגלגל ולבזבז זמן יקר על כתיבת מאמר ארוך מדי, מבולבל ולא שיווקי, רכשו עכשיו את קובץ תבניות המאמרים המוכנות שלי, שיעזרו לכם לכתוב מאמרים מקצועיים איכותיים ושיווקיים – בחצי שעה ואפילו פחות. הקובץ כולל הדרכה מעשית ליישום התבניות + הדרכה לשילוב של כתיבה שיווקית.

תבניות לכתיבת מאמרים

שיווק באמצעות תוכן מתבסס על תוכן רלבנטי, שפונה לדמות לקוח ספציפית ונותן לה מענה מותאם. הלקוח הזה הוא לקוח החלומות שלך וכדי להפיק מהתוכן את התוצאות הרצויות – חשוב שתדעי מיהו, מה מאפיין אותו, מה חשוב לו ומה הוא מחפש. כל אלה ועוד – בקורס הדיגיטלי “לקוח החלומות” שיוביל אותך אל הלקוח האידיאלי שלך ב-5 צעדים קצרים וממוקדים.

מיני קורס לקוח החלומות

סדנה דיגיטלית מעשית שבה אני מובילה אותך צעד-אחר-צעד לכתיבת 6 סוגי המאמרים המבוקשים ביותר ברשת – כולל 3 בונוסים מגבירי תוצאות לאיתור מילות המפתח הנכונות, לבניית תמונה מלווה למאמרים ולהפצה אפקטיבית שתזרים למאמרים עוד ועוד קוראים מעוניינים.

מישהו לכתוב איתו

למעבר לקורס החינמי שיגלה לך מה באמת מניע את השיווק הדיגיטלי ואיך תוכלי לתכנן תשתית תוכן שתזרים לעסק שלך לקוחות על אוטומט - מוזמנת למלא את הפרטים.

הפרטים שמסרת שמורים ובטוחים והם ישמשו אותי כדי לחלוק אתך ידע מועיל להצלחתך!

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן