כתיבת תוכן מושכת היא ההבדל הגדול בין תסכול להצלחה. אמנם יותר ויותר בעלי עסקים מקדמים את העסק שלהם באמצעות תוכן, אך רבים מהם כותבים בלי לעצור ולהבין מה באמת התוכן הדרוש להם, כדי להגיע ללקוחות הנכונים.
והתוצאה? השקעה גדולה של זמן ומאמץ שלא מובילה לתוצאות העסקיות הרצויות. נשמע מוכר? האם גם אתם כותבים וכותבים אבל הלקוחות לא מגיעים? על 3 טעויות מיותרות של כותבי תוכן, ואיך להתגבר עליהן בהצלחה – במאמר שלפניכם. מוזמנים לקרוא, ליישם ולשתף.
כמו שיכולתם לראות… עסקים רבים משתמשים בתוכן במטרה למשוך לקוחות ולהגדיל את הרווחיות, אבל רבים מהם לא מגיעים לתוצאות הרצויות, מבזבזים זמן יקר ובסופו של דבר מרימים ידיים ומוותרים על הערוץ השיווקי היעיל ביותר היום לעסקים, אולי בגלל 3 טעויות מיותרות, שמונעת מהם לכתוב תוכן מושך ועומדות בינם לבין ההצלחה.
עוד מעט נראה מה הטעות החמורה מכולן, אבל תחילה – הנה הטעות הראשונה.
טעות מס’ 1: כותרת לא מספיק מושכת
הטעות הראשונה של מרבית כותבי התוכן היא בחירה בכותרת לא מושכת מספיק. וזאת טעות שעלולה לעלות להם ביוקר, כי כשהכותרת לא מושכת, הרבה לקוחות פוטנציאליים פשוט לא יקראו את המאמר.
אז מה צריך לעשות?
פשוט מאוד. כותרת טובה חייבת לכלול 2 מרכיבים:
- ראשית, את ביטוי המפתח הרלבנטי, לטובת מנועי החיפוש
- ולאחר מכן את הכאב ו/או התועלת לקורא.
כך תבטיחו שכותרת המאמר שלכם תמשוך לא רק את גוגל, אלא גם ובעיקר את הקוראים, שימשיכו לקרוא את המאמר, כדי למצוא את התועלות או את הפתרונות שהבטחתם להם בכותרת.
וזה עוד כלום לעומת הטעות השנייה…
טעות מס’ 2: לא מגדירים מה המטרה האסטרטגית של המאמר
הטעות השנייה של מרבית הכותבים היא שהם כותבים בשליפה מהמותן, בלי לכוון את המאמר למטרות האסטרטגיות של העסק. וזאת טעות גדולה מאוד שבגללה הם עובדים קשה אבל לא מייצרים תוצאות בקופה.
אז מה צריך לעשות?
הכלי היעיל ביותר לכתיבת תוכן אפקטיבי הוא תכנית תוכן אסטרטגית:
- שתאפשר לכם לכתוב על פי תכנית מובנית
- ובהתאמה ליעדים העסקיים שאליהם אתם מכוונים.
רק כך תדעו לצורך מה אתם כותבים את המאמר ולמי אתם מכוונים, ותוכלו למדוד ולשפר את התוצאות.
שום מאמר בנושא טעויות שבגללן התוכן שלכם לא מושך את הלקוחות המתאימים (ומה לעשות במקום) לא יהיה שלם, בלי לדבר על הטעות השלישית, שהיא החמורה מכולן…
טעות מס’ 3: אני… אני… אני…
הטעות השלישית של מרבית הכותבים היא לדבר על עצמם ועל העסק שלהם. וזאת טעות גדולה מאוד, שגורמת להם לפספס הרבה מאוד קוראים.
אז מה צריך לעשות?
- חשוב מאוד לשים תמיד את הקורא במרכז
- כי מה שמעניין אותו זה לא מה שאתם עושים, אלא מה שאתם עושים בשבילו, ומה ייצא לו מהתוכן שלכם.
זאת הסיבה היחידה שהוא יטרח לקרוא את המאמר שלכם, ואם לא תתמקדו בו – תאבדו אותו!
לסיכומו של עניין
יותר ויותר בעלי עסקים מקדמים את העסק שלהם באמצעות תוכן, אך רבים מהם כותבים בלי לעצור ולהבין מה באמת התוכן הדרוש להם.
כמו שיכולתם ללמוד מהמאמר, כדי שהשקעת התוכן שלכם תניב את הפירות הרצויים, חשוב להקפיד על כתיבת כותרות מושכות, לתכנן את התוכן בצורה אסטרטגית ותמיד-תמיד לשים את הלקוח במרכז.
עכשיו תורכם
עד עכשיו הצגתי בפניכם 3 טעויות מיותרות שבגללן התוכן שלכם לא מושך את הלקוחות המתאימים (ומה לעשות במקום). עכשיו הבמה כולה שלכם. מה תוכלו להוסיף מניסיונכם? איזו טעות הייתם מוסיפים מעבר ל-3 הטעויות שהצגתי במאמר? אנא, שתפו אותנו פה למטה, בתגובות (כדי שכולנו נוכל ללמוד ולהתקדם).
הצעד הבא שלכם להצלחה
אהבתם? שתפו את המאמר עם החברים.
רוצים לקבל ממני עוד הרבה טיפים מועילים, עצות שוות והדרכה מעשית לכתיבת תוכן מושכת שמביאה לקוחות נכונים? הקליקו עכשיו על הקישור והצטרפו בחינם למיני-קורס “שיווק בחיוך“, שילמד אתכם מה באמת מניע את השיווק הדיגיטלי ואיך להצליח ולהרוויח בלי לצאת מהבית – במתנה ממני.