ניהול תוכן: 4 הקלפים המנצחים של תוכן אפקטיבי

ניהול תוכן: 4 הקלפים המנצחים של תוכן אפקטיבי

שיתוף ב facebook
שיתוף ב google
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin

לכל פעולה (שיווקית) יש מטרה, מרכיבים וכלים, שמיועדים להשלמתה באופן האופטימלי, בהתאם ליעדים הייחודיים לה, לאמות המידה האופייניות לה ולאסטרטגיה הכללית המנחה אותה. התוכן האפקטיבי הוא הבחירה הנכונה במרכיבים הנכונים ובטכניקות הנכונות – היא מה שיעשה את ההבדל בין יישום מוצלח לעמידה במקום, ובין הצלחה לכישלון.

התבוננות במקבץ אקראי של קמפיינים שיווקיים מבוססי תוכן מעלה כאלה שהצליחו למצב את המותגים כמומחים בתחומם וליהנות מתוצאות עסקיות מרשימות, לעומת אחרים, שהעמידו לטובת התהליך תקציבים מרשימים, בתוצאות מרשימות הרבה פחות.

מה הסיבה?
אחת הסיבות הראשונות במעלה היא איכות התוכן. כדי לעשות את העבודה, אין די בתוכן טוב גרידא. הוא חייב להיות תוכן משכנע, מספק, קל לעיכול על ידי הקורא ויעיל להפקה ולהפצה על ידיך. הבה נראה מה זה אומר:

תוכן משכנע

תוכן חייב להיות משכנע. להבטיח ולקיים. הוא חייב לגעת בצורך או בבעיה של קהל היעד, ולספק את הפתרון. אם אין לך פתרון – אל לך להעלות את הבעיה. תפקידך לא להציף בעיות, אלא לספק פתרונות. וכדאי שהפתרונות (והבעיות) יופיעו כבר בכותרת. ככל שהכותרת תהיה משכנעת יותר – כך יגדל מספר המקליקים, בחיפוש אחר התוכן המשלים.

זהירות. פתרונות לחוד ואשליות לחוד. לעולם אין להבטיח מה שלא ניתן לפתרון, ולעולם אין להבטיח מה שפתרונות אינו נמצא בתוכן הקשור אליו. בהחלט ייתכנו מצבים שבהם הפתרון יהיה פתרון נקודתי, לתחום פעילות מסוים. למען האמת בפרסום והאמינות של התוכן – עדיף לסייג את הדברים ולתחום את הרלבנטיות של הפתרונות.

תוכן מספק

הבטחת – עליך לקיים. הבטחת תשובה – צריך שתהיה תשובה. הבטחת ערך – חייב להיות ערך, כזה שיגרום לקורא למצוא בתוכן את מבוקשו ואפילו להעביר אותו הלאה, למי שעשויים למצוא בעניין גם כן. אגב, חלק מהגדרת הערך של התוכן הוא גם האופן שבו הוא ממוגדר. אם הוא לא דו”ח ראשון מסוגו, למשל, מוטב להימנע מלהגדיר אותו ככזה, רק למען תשומת הלב. התוצאה תהיה תשומת לב שלילית, ומאוד לא רצויה. ערכו האמיתי של התוכן לא נגזר מהכותרת, אלא מהמהות. פער בין הציפיות שמעוררת הכותרת לבין המהות – יעשו לו ולך שירות דוב.

תוכן קל לעיכול

לא כל תוכן מתאים לכל פורמט. למשל, תוכן מורכב שמחייב המחשות ויזואליות, יעבור מצוין בווידיאו, אבל עלול להתברר ככישלון מוחלט באודיו, שאינו מאפשר את המימד המחזק של האיורים. תוכן מודפס, שמאפשר קריאה חוזרת אקראית, על פי נוחותו וצרכיו של הקורא, לא יתאים לפורמט ווידיאו, שבו הרצף אינו מאפשר, אינו נוח לאיתור מהיר של מידע הדורש הבהרה והאזנה נוספת.  לפני שמחליטים על הפורמט, כדאי לערוך תיאום ציפיות בין קהל היעד לבין סוג התוכן, כדי לוודא שהפורמט שנבחר יאפשר לקהל היעד לצרוך את המידע בצורה הנוחה והחלקה ביותר. כל “רעש” מיותר בתהליך צריכת המידע – עלול לפגוע בחוויית הקשב, עד כדי נטישה מוחלטת ואיבוד של לקוח פוטנציאלי.

תוכן יעיל

תוכן הוא משאב. צריך לתכנן אותו, לכתוב אותו, לייצר אותו ולהפיץ אותו. התהליך הזה חייב להיעשות ביעילות, ולמקסם את התועלות שלך בכל הנוגע ליצירת התוכן ולערוצי ההפצה שלו בדרך לקהל היעד. ערכת ראיון עם מומחה? כדאי לנצל את המפגש לסדרת טיפים, שניתן יהיה להשתמש בה בהמשך. כתבת מאמר? רצוי לפרק אותו לגורמים, ולהפיץ אותו במנות קטנות וממוקדות יותר לעוד נקודות קצה ברשת.

שם המשחק הוא “אופציה למינוף”

המפתח להצלחת תהליכי ההתייעלות בייצור התוכן טמון בתכנון המקדים. כמו בתכנון נכון של מלתחה, הסוד הוא בהסתכלות קדימה, במקסום הממשק בין חלקי הלבוש, וביצירת סינרגיה, שבה השילוב בין שני פריטי לבוש יוצרים הרבה יותר מסתם בגד. כשזה מגיע לתוכן שלך, כדאי מאוד לייצר אותו כשיש לך בראש תכנון מקדים להפצה חוזרת – בערוצים נוספים, בפורמטים שונים ובפלטפורמות אחרות.

בשורה התחתונה:

צורת הסתכלות כזאת עשויה לחסוך לך זמן, עבודה, אנרגיה וכסף רב, ולמקסם את תהליך היצירה וההפצה של התוכן שלך. כך ניתן לשפר באופן משמעותי את יכולות הביצוע השיווקיות של התוכן שלך, ולהגביר את תרומתן להצלחתך.

האם יש, לדעתך, יש מרכיבים נוספים שעשויים לשפר את השפעת התוכן על מהלכי השיווק בעסק? אני מזמינה אותך לחלוק אותם עם יתר הקוראים.

עידית נעמן

עידית נעמן

עידית נעמן I מתוכן לתוצאות - פשוט ולעניין! מדריכה בעלות ובעלי עסקים עצמאים שרוצים להגדיל את רווחיות העסק, איך למקד את הפעילות השיווקית, לדייק את הכתיבה, ולבנות עסק משגשג דרך תוכן. לגישה בחינם למיני קורס "שיווק בחיוך" שיגלה לך מה באמת מניע את השיווק הדיגיטלי ואיך להתחיל לתכנן את תשתית התוכן השיווקית של העסק שלך, צעד-אחר-צעד - לחצי עכשיו על הקישור "גם אני רוצה לעשות שיווק בחיוך".

אז מה חשבת?...

הגעת למקום הנכון!

שלום, עידית כאן. שמחה שהגעת! 

הקמתי את בלוג “דרך התוכן” בשנת 2009, במטרה לחלוק אתך את הידע והניסיון הרחב שצברתי – כעיתונאית, כנלפיסטית וכמנטורית שיווקית.

מזמינה אותך לקרוא, ליישם וכמובן – לשתף!  

פוסטים אחרונים

החתול משה התעורר מבואס. היום הוא יום הולדתו, ואף חבר לא הגיע לברך. “רוצה לחגוג את יום הולדתך? במקום לשבת סתם עצוב – תזמין את השמחה”, מציעה לו רות, חברתו הטובה, ושניהם יוצאים ביחד למסע קסום בעקבות המחשבות והמעשים שמחזירים לחתול משה את החיוך…
כל הפרטים – בלחיצה על הכפתור 

כמו שכבר בוודאי הבנתם, כתיבה היא כוס התה הכי-הכי שלי. תכל’ס, כל החיים…
אבל ברגע שהפכתי לסבתא, חיברתי לכתיבה את כישורי האימון והנלפ שרכשתי בדרך, יחד עם אהבת האיור ששמרתי שנים רבות במגירה והקמתי את 1001books.co.il
הוצאת ספרים שמתמקדת בספרי העצמה ואימון לפעוטות וילדים. 

במקום להמציא בכל פעם את הגלגל ולבזבז זמן יקר על כתיבת מאמר ארוך מדי, מבולבל ולא שיווקי, רכשו עכשיו את קובץ תבניות המאמרים המוכנות שלי, שיעזרו לכם לכתוב מאמרים מקצועיים איכותיים ושיווקיים – בחצי שעה ואפילו פחות. הקובץ כולל הדרכה מעשית ליישום התבניות + הדרכה לשילוב של כתיבה שיווקית.

תבניות לכתיבת מאמרים

שיווק באמצעות תוכן מתבסס על תוכן רלבנטי, שפונה לדמות לקוח ספציפית ונותן לה מענה מותאם. הלקוח הזה הוא לקוח החלומות שלך וכדי להפיק מהתוכן את התוצאות הרצויות – חשוב שתדעי מיהו, מה מאפיין אותו, מה חשוב לו ומה הוא מחפש. כל אלה ועוד – בקורס הדיגיטלי “לקוח החלומות” שיוביל אותך אל הלקוח האידיאלי שלך ב-5 צעדים קצרים וממוקדים.

מיני קורס לקוח החלומות

סדנה דיגיטלית מעשית שבה אני מובילה אותך צעד-אחר-צעד לכתיבת 6 סוגי המאמרים המבוקשים ביותר ברשת – כולל 3 בונוסים מגבירי תוצאות לאיתור מילות המפתח הנכונות, לבניית תמונה מלווה למאמרים ולהפצה אפקטיבית שתזרים למאמרים עוד ועוד קוראים מעוניינים.

מישהו לכתוב איתו

למעבר לקורס החינמי שיגלה לך מה באמת מניע את השיווק הדיגיטלי ואיך תוכלי לתכנן תשתית תוכן שתזרים לעסק שלך לקוחות על אוטומט - מוזמנת למלא את הפרטים.

הפרטים שמסרת שמורים ובטוחים והם ישמשו אותי כדי לחלוק אתך ידע מועיל להצלחתך!

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן