ניהול תוכן: 5 טיפים שייתנו לעסק שלך תנופה שיווקית עם תוכן (וגם 2 כלים חינמיים שימושיים)

ניהול תוכן: 5 טיפים שייתנו לעסק שלך תנופה שיווקית עם תוכן (וגם 2 כלים חינמיים שימושיים)

שיתוף ב facebook
שיתוף ב google
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin

מקבץ חגי האביב ממלא את כולנו בחדוות משפחה וטיולים, אבל עבור העסק שלנו זוהי תקופה מגומגמת של ימי עבודה מקוצרים, נוכחות חלקית של עובדים וקושי אמיתי לשמור על רצף של נוכחות שיווקית, אוזן קשבת ומענה אפקטיבי בזירות התוכן. השבוע, אחרי שגם יום העצמאות בא וחלף, אפשר ליישר קו ולחזור לשגרה מבורכת של עשייה והתקדמות. למתקשים להיפרד מאווירת הקרנבל – הנה חמישה טיפים קלים ופשוטים, שייתנו לעסק תנופה שיווקית, שיעזרו גם לך להתאפס ולהשתלב בחזרה במסלול, בדרך להשגת היעדים והמטרות העסקיות. אני מזמינה אותך לקרוא, להגיב ולשתף.

טיפ מס’ 1: מומלץ לתכנן את התוכן קדימה
הרבה מדי בעלי עסקים שמנסים ליישם אסטרטגיה של שיווק בתוכן (Content Marketing) עובדים בשיטת “הדקה ה-90” ומנסים לשלוף נושאים מהמותן, רגע לפני הזמן המיועד לפרסום. כמו שכל קאובוי מתחיל יודע, שליפות זה עסק שקשה מאוד לבנות עליו לאורך זמן. אני מעדיפה תכנון מסודר, שלוקח בחשבון פרמטרים אסטרטגיים, כמו: יעדים עסקיים מוגדרים, הגדרה  ברורה של קהלי מטרה, זירות תוכן לשיתוף והפצה. תאריכי יעד ועוד. ורצוי מאוד, שהכל יוגדר מבעוד מועד, כך שכל תהליך הכתיבה יתבצע בהתאם לתכנית המוגדרת.

תכנון תוכן יעיל בעזרת מפת חשיבה
אחד הכלים היעילים ביותר לבניית תכנית תוכן בקלות הוא מפת חשיבה – ידנית או ממוחשבת. היתרון הגדול של מפת חשיבה הוא, שהיא מאפשרת לנו לזרוק רעיונות ולהעלות נושאים בצורה שאיננה היררכית. ביטול ההיררכיה, כפי שהיא באה לידי ביטוי, למשל, ביצירת רשימות, מאפשר למחשבה שלנו להתפרע באופן אסוציאטיבי ולשלוף לנו מהראש הרבה יותר מידע, הרבה יותר יעיל. אני משתמשת בתכנת freemind.com שהיא תכנה חינמית, מאוד קלה ללמידה ומאוד אינטואיטיבית לשימוש.

טיפ מס’ 2: מומלץ להשתמש בתכנת אנליטיקס
אם האתר שלך עדיין איננו מחובר לגוגל אנליטיקס – אני ממליצה לך למצוא כמה דקות בין מטלות היום, ולבצע את החיבור. כלי האנליטיקס של גוגל הוא כלי חינמי, קל לשימוש ומלא יכולות כרימון.

למען הגילוי הנאות, ממש בימים אלה אני משתתפת בקורס מקיף שבו אני לומדת להכיר לעומק את היכולות המדהימות (וגם את היכולות הפחות מוצלחות) של התכנה, ויש לי רק דבר אחד להגיד לך: גוגל אנליטיקס הוא כלי חובה לכל מי שעושה שימוש עסקי במרחב הדיגיטלי. נקודה.

אנליטיקס על קצה המזלג
אחד היתרונות הגדולים של גוגל אנליטיקס הוא בכך שהוא מאפשר לנו לראות מי הפוסטים/המאמרים הנקראים ביותר באתר/בבלוג שלנו, ולהתאים את תכנית התוכן שלנו ל”טעם הקהל” בצורה המיטבית.

טיפ מס’ 3: מומלץ להקצות זמן מתוכנן ליצירת תוכן
תוכן, ממש כמו כסף, לא צומח על העצים. כדי להגיע לתוכן נכון שעושה את העבודה הנכונה – חשוב מאוד להקצות זמן לחשיבה, תכנון ויצירה של תוכן.

כמי שנותנת שירותי תוכן לעסקים, ובה בעת גם אמורה לשווק את העסק שלי באמצעות תוכן, אני משתדלת לשמור על חלוקה סימטרית של זמן, שלוקחת בחשבון את צורכי הלקוחות ואת צורכי העסק.

זמן תוכן מתוכנן – מה זה אומר?
בגדול, שמחציתו הראשונה של היום – מוקדשת ללקוחות, ומחציתו השנייה – לשיווק העסק. את זמן הכתיבה שלי אני מתזמנת לשעות הבוקר המוקדמות, כשכולם ישנים, והראש נקי וטרי אחרי שנת הלילה. אחרי הרבה ניסיונות למדתי, ששעה כזאת של בוקר שקולה כנגד כמה וכמה שעות מרוחות ומקוטעות של אחר צהרים (ובוודאי כנגד שעות הלילה הקטנות וטרוטות העיניים), תוך תמרון בלתי פוסק בין זוללי זמן, עומס מחשבתי ועייפות מצטברת.   

איך לנצל את זמן הכתיבה בצורה טובה?
או.קי. שמנו שעון מעורר, קמנו, פתחנו את המחשב. מה עכשיו? עכשיו אני מחזירה אותך לטיפ הראשון: סוף מעשה בתכנון תחילה. היתרון הגדול של תכנון התוכן הוא ביצירת מתווה של נושאים, שהתוכן שלך צריך לתת להם גב של עניין, ערך ורלבנטיות לקהל המטרה.

הנה שלושה כיווני מחשבה מהירים לרעיונות שבהם ניתן להיעזר כדי למלא את הנושאים בתוכן מושך:

  • אקטואליה – איך באפשרותך לחבר בין חדשות היום לבין היעדים של העסק שלך (בז’רגון השיווקי קוראים לזה מחטף חדשות)
  • סוף ציטוט – איך באפשרותך לתפוס טרמפ על ציטוט של מנהיג או יצירה ידועה, כדי להמשיך אותה לתוכן שיווקי מבוסס יעדים
  • שאלות – איך באפשרותך להשתמש בשאלות של לקוחות כדי לבנות תוכן שמסייע ופותר בעיות גם ללקוחות אחרים וללקוחות פוטנציאליים

טיפ מס’ 4: מומלץ לבנות תכנית למיחזור תוכן
כמה שלא נייעל ונפשט את תהליך יצירת התוכן, עדיין תידרש מאתנו הקצאת זמן, משאבים ועבודה. כדי לייעל את ההשקעה שכבר השקענו, כדאי מאוד למחזר את התוכן לעוד ועוד צורות חשיפה, פלטפורמות ופורמטים. למשל: כתבת 5 טיפים קצרים לפייסבוק?

  • ניתן לצרף אותם ביחד, לפוסט לבלוג
  • ניתן להפוך אותם למצגת קצרה ולהעלות לסלייד-שר
  • ניתן לקצר אותם ולהפוך אותם למ”מים (כיתוב על גבי תמונות)

לפני כמה שנים כתבתי מדריך בזק למחזור תוכן. אם עדיין לא הורדת אותו – אני מזמינה אותך להירשם, להוריד, לקרוא וליישם.

טיפ מס’ 5: מומלץ להיעזר מעת לעת בכותבי צללים
כמו שכתבתי, תוכן טוב צריך לדעת לכתוב, ולפעמים הדבר הכי נכון לעשות הוא להבין שכדאי לכל אחד מאתנו לרכז מאמצים ולהתמקד בדברים שבהם אנחנו הכי טובים, ואילו את השאר – לתת לאחרים לעשות בשבילנו.

כשזה מגיע לטכנולוגיה, למשל, אני מיד מרימה טלפון לצוות הטכני שלי. האם אני יכולה ללמוד להסתדר בעצמי? אני מניחה שכן, אבל בזמן שייקח לי ללמוד, להתנסות, לטעות וחוזר חלילה, עד שאצליח – אני מעדיפה לשכור את שירותיהם של מומחים, ולנצל את הזמן ואת האנרגיות שלי, כדי לעשות את מה שאני עושה הכי טוב: תוכן שיווקי וניהול תוכן.

מה זה אומר מבחינתך, לכתוב?
אם כתיבה היא לא כוס התה שלך, אין לך שום צורך להתייסר עם משהו שקשה לך או לא מסב לך הנאה. מה כדאי לך לקחת על עצמך? רק מה שמרגיש לך נכון, קל וזורם.

  • תכנון, שיווק, הפצה… אם זמנך בידך – כל הכלים שם. בעזרת הדרכה מקצועית נכונה, באפשרותך לבצע את המשימות הללו ביעילות רבה
  • גם הכתיבה ויצירת התוכן השיווקי יכולה להיעשות על ידיך, בעזרת הדרכה מקצועית צמודה. מתאים? נהדר! לא מתאים? כל שעליך לעשות הוא למצוא כותב צללים מיומן בטכניקות של תוכן שיווקי ושל כתיבה שיווקית, שיסייע לך במלאכת הכתיבה, בהתאם לתכנון הבסיסי שלך.

מדריך לתכנון תוכן אסטרטגי חודשי
ושוב אנחנו חוזרים לטיפ הראשון ולחשיבות הרבה של תכנון תוכן. אבל אל דאגה. לפני למעלה משנה כתבתי מדריך לתכנון תוכן אסטרטגי חודשי, במטרה לסייע לבעלי עסקים לבנות תכנית תוכן חודשית בצורה יעילה ומתוכננת בהתאם ליעדים העסקיים.

אם עדיין לא הורדת את המדריך – באמת הגיע הזמן. הוא חינמי, קל ליישום ופשוט לביצוע, ואין לי ספק כי יסייע לך לצאת מאווירת הקרנבל של חגי האביב, להתאפס על משימות התוכן השיווקי שלך, ולמנף את הידע המקצועי שלך לנוכחות תוכן אפקטיבית ומושכת לקוחות.

עד כאן אני. עכשיו תורך. חלקתי אתכם חמישה טיפים פשוטים שייתנו לעסק שלכם תנופה שיווקית ברשת. מה דעתך? האם ברצונך להוסיף עוד טיפ, מניסיונך? להאיר? להגיב? להביע דעה שונה? הבמה שלך! בהצלחה!

עידית נעמן

עידית נעמן

עידית נעמן I מתוכן לתוצאות - פשוט ולעניין! מדריכה בעלות ובעלי עסקים עצמאים שרוצים להגדיל את רווחיות העסק, איך למקד את הפעילות השיווקית, לדייק את הכתיבה, ולבנות עסק משגשג דרך תוכן. לגישה בחינם למיני קורס "שיווק בחיוך" שיגלה לך מה באמת מניע את השיווק הדיגיטלי ואיך להתחיל לתכנן את תשתית התוכן השיווקית של העסק שלך, צעד-אחר-צעד - לחצי עכשיו על הקישור "גם אני רוצה לעשות שיווק בחיוך".

אז מה חשבת?...

הגעת למקום הנכון!

שלום, עידית כאן. שמחה שהגעת! 

הקמתי את בלוג “דרך התוכן” בשנת 2009, במטרה לחלוק אתך את הידע והניסיון הרחב שצברתי – כעיתונאית, כנלפיסטית וכמנטורית שיווקית.

מזמינה אותך לקרוא, ליישם וכמובן – לשתף!  

פוסטים אחרונים

החתול משה התעורר מבואס. היום הוא יום הולדתו, ואף חבר לא הגיע לברך. “רוצה לחגוג את יום הולדתך? במקום לשבת סתם עצוב – תזמין את השמחה”, מציעה לו רות, חברתו הטובה, ושניהם יוצאים ביחד למסע קסום בעקבות המחשבות והמעשים שמחזירים לחתול משה את החיוך…
כל הפרטים – בלחיצה על הכפתור 

כמו שכבר בוודאי הבנתם, כתיבה היא כוס התה הכי-הכי שלי. תכל’ס, כל החיים…
אבל ברגע שהפכתי לסבתא, חיברתי לכתיבה את כישורי האימון והנלפ שרכשתי בדרך, יחד עם אהבת האיור ששמרתי שנים רבות במגירה והקמתי את 1001books.co.il
הוצאת ספרים שמתמקדת בספרי העצמה ואימון לפעוטות וילדים. 

במקום להמציא בכל פעם את הגלגל ולבזבז זמן יקר על כתיבת מאמר ארוך מדי, מבולבל ולא שיווקי, רכשו עכשיו את קובץ תבניות המאמרים המוכנות שלי, שיעזרו לכם לכתוב מאמרים מקצועיים איכותיים ושיווקיים – בחצי שעה ואפילו פחות. הקובץ כולל הדרכה מעשית ליישום התבניות + הדרכה לשילוב של כתיבה שיווקית.

תבניות לכתיבת מאמרים

שיווק באמצעות תוכן מתבסס על תוכן רלבנטי, שפונה לדמות לקוח ספציפית ונותן לה מענה מותאם. הלקוח הזה הוא לקוח החלומות שלך וכדי להפיק מהתוכן את התוצאות הרצויות – חשוב שתדעי מיהו, מה מאפיין אותו, מה חשוב לו ומה הוא מחפש. כל אלה ועוד – בקורס הדיגיטלי “לקוח החלומות” שיוביל אותך אל הלקוח האידיאלי שלך ב-5 צעדים קצרים וממוקדים.

מיני קורס לקוח החלומות

סדנה דיגיטלית מעשית שבה אני מובילה אותך צעד-אחר-צעד לכתיבת 6 סוגי המאמרים המבוקשים ביותר ברשת – כולל 3 בונוסים מגבירי תוצאות לאיתור מילות המפתח הנכונות, לבניית תמונה מלווה למאמרים ולהפצה אפקטיבית שתזרים למאמרים עוד ועוד קוראים מעוניינים.

מישהו לכתוב איתו

למעבר לקורס החינמי שיגלה לך מה באמת מניע את השיווק הדיגיטלי ואיך תוכלי לתכנן תשתית תוכן שתזרים לעסק שלך לקוחות על אוטומט - מוזמנת למלא את הפרטים.

הפרטים שמסרת שמורים ובטוחים והם ישמשו אותי כדי לחלוק אתך ידע מועיל להצלחתך!

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן