ניהול תוכן: 5 טעויות קריטיות שהורגות את האפקטיביות השיווקית של התוכן שלך

91% מכלל העסקים משתמשים היום בתוכן כדי לשווק את העסק. מה זה תוכן? תוכן זה כל מה שמייצרים כדי להגיע לקוראים מתעניינים, במטרה להפוך אותם ללקוחות משלמים. נשמע מוכר? האם גם את כותבת מאמרים ומעלה אותם לאתר הבית? או שאת שולחת לרשימת הדיוור שלך ניוזלטרים מלאים וגדושים דברי חוכמה וחומרים מקצועיים רציניים? ולאן זה לוקח אותך? האם את מצליחה לתרגם את התוכן שלך לצמיחה עסקית, או שאת שורפת שעות וימים על כתיבה, ובמקום המחאות את רואה רק מחמאות? במאמר שלפניך תוכלי לקרוא על 5 טעויות קריטיות שהורגות את האפקטיביות השיווקית של כל תוכן (כן, גם את האפקטיביות השיווקית של התוכן שלך), ומה לעשות אחרת, כדי שהתוכן שלך ישרת אותך בצורה יעילה. מוזמנת לקרוא. ליישם. ולשתף.

למה זה לא עובד לי?

זאת השאלה שאני שומעת הכי הרבה מבעלות עסקים מתוסכלות שאני פוגשת בהרצאות, במפגשי נטוורקינג ובשיחות המיון לתכנית “ניהול תוכן לתוצאות”. זה לא שהן לא עושות. הם עושות ואפילו הרבה. הן כותבות – וזה לוקח שעות. הן מפרסמות – וגם זה גוזל לא מעט זמן. הן משקיעות את הנשמה בכל מאמר וגם כמויות אדירות של ידע ושל מלים… ולמרות הכל – הלקוחות לא מגיעים. ואם כן, אז הרבה פחות מהציפיות והרבה-הרבה פחות ביחס להשקעה העצומה.

תוכן עושים בחוכמה או שלא עושים בכלל

כולנו כבר יודעות שחומוס עושים באהבה או לא עושים בכלל. אני יכולה לחשוב על עוד הרבה מאוד דברים שאם לא עושים אותם באהבה – עדיף לא לעשות בכלל, וזה בוודאי נכון גם עם כתיבת תוכן. אבל לא רק. גם בגלל שעם אהבה לא הולכים למכולת. אבל בעיקר מפני שיותר נכון לשמור את האהבה כדי להרעיף אותה על הלקוחות. וכדי שתוכלי לעשות את זה – כדאי שאת התוכן שלך תעשי קודם כל ולפני הכל – בחוכמה.

אז מה את מציעה, עידית?

בדרך לכתיבה חכמה של תוכן שמייצרת שיווק חכם לעסק, צריך קודם כל להסתכל ישר בעיניים ל-5 הטעויות הקריטיות שהרבה מדי בעלות עסקים עושות, ופשוט הורגות במו ידיהן את האפקטיביות של התוכן שהן מייצרות. זה בדיוק מה שאנחנו הולכים לעשות השבוע, ואני מזמינה אותך לקרוא ולגלות, האם גם את עושה את 5 הטעויות הקריטיות הללו (ומה לעשות במקום!).

טעות קריטית # 1: לא מחברת את התוכן ליעד עסקי

הטעות הראשונה שרוב בעלות העסקים שכותבות תוכן עושות, זה לכתוב בלי לחשוב למה בכלל הן כותבות, וזאת טעות גדולה שעלולה להוביל לבזבוז זמן יקר ולהרבה מאוד תסכול ומפח נפש.

מה הדבר הנכון לעשות?

  • רשמי לעצמך את היעדים העסקיים אליהם ברצונך להגיע בחודש-חודשיים הקרובים
  • עכשיו גלגלי אחורה את “הסרט”, ובני את התכנים שיובילו אותך אל היעד

תמיד, תמיד, תמיד התחילי מהיעדים העסקיים של העסק שלך. התוכן הוא השיווק, ואין טעם לכתוב תוכן שלא משקלל, משרת ומקדם את האסטרטגיה העסקית שלך למקום הרצוי.

טעות קריטית # 2: עפה על עצמך במקום לשים את הלקוח במרכז

הטעות השנייה שרוב בעלות העסקים שכותבות תוכן עושות, היא לדבר על עצמן ולא על הקוראים שלהם. האמת היא שרוב הכותבות כבר יודעות שחשוב לשמור את הכנפיים בשביל הלקוחות… רק שלא תמיד הן מבינות מה זה אומר בתכל’ס.

מה הדבר הנכון לעשות?

  • חשבי למי את רוצה לפנות, וכתבי עליהם ואליהם
  • ככל שתשתמשי יותר במלים שלהם ובאופן שבו הם חושבים ומדברים – כך תעבירי את המסר טוב יותר

לקוראים שלך לא באמת אכפת כמה את גדולה, חזקה, עתירת פרסים או חזון מפוצץ במלים גדולות. יש רק דבר אחד שמעניין אותם: הם ומה שהם צריכים. אם לא תכתבי להם עליהם – הם לא יקראו!

טעות קריטית # 3: לא מתרגמת את הידע המקצועי לתועלת מעשית

הטעות השלישית שרוב בעלות העסקים שכותבות תוכן עושות, היא לכתוב מאמרים ארוכים ומפורטים עם טונות של חכמה ותיאוריות נשגבות, שלקוראים אין באמת מה לעשות איתם, חוץ מלהירדם, מתוסכלים.

מה הדבר הנכון לעשות?

  • תחשבי “פרקטי, מועיל, עוזר, קל ופשוט ליישום”
  • זה שאת מומחית בתחומך – זאת נקודת המוצא. אבל הדבר החשוב באמת הוא איך המומחיות הזאת משרתת את הקוראים שלך.

רק כאשר תפנימי את ההבדל הגדול שבין “ידע” ל-“יישום”, ותשני את המיינדסט שלך בהתאמה ובאמת, תתחילי לראות הבדל גם בתגובות של הקוראים ובאפקטיביות השיווקית של הכתיבה.

טעות קריטית # 4: מתעקשת להמציא את הגלגל מחדש בכל מאמר

הטעות הרביעית שרוב בעלות העסקים שכותבות תוכן עושות, היא להתחיל בכל פעם הכל מההתחלה, ולבזבז זמן יקר והמון אנרגיה מיותרת על כתיבה לא יעילה, שבאה על חשבון דברים חשובים אחרים, ועלולה לגרום להן להרים ידיים ולהשאיר הרבה כסף על השולחן.

מה הדבר הנכון לעשות?

  • להשתמש בתבניות תוכן מתוחכמות כדי לכתוב תוכן מדויק, שעונה על הכללים הנדרשים, שוב ושוב
  • למצוא קיצורי דרך מועילים, כדי לייצר יותר נוכחות ויותר חשיפה אפקטיבית בפחות זמן ומאמץ.

כשכתיבת תוכן היא כלי השיווק היעיל ביותר בעסק, וכאשר פעילות השיווק מחייבת כתיבת תוכן בהיקפים גדולים ועל בסיס קבוע – את חייבים למצוא דרכים לייעל את הכתיבה, לקצר תהליכים ולהספיק הרבה יותר בהרבה פחות זמן.

טעות קריטית # 5: מעלה תכנים לאתר ומצפה שהלקוחות יבואו בריצה

הטעות החמישית שרוב בעלות העסקים שכותבות תוכן עושות היא לבנות אתר, למלא אותו בתוכן, ולצפות שעוף השמים (או גוגל) יובילו את הקול והקוראים יבואו בריצה. וזאת טעות ענקית שגובה ממך מחיר יקר – פעמיים: בפעם הראשונה, כשאת שופת כסף על אתר מיותר, ובפעם השנייה, כשהאתר הזה לא מביא לך כל תועלת.

מה הדבר הנכון לעשות?

  • לבנות אך ורק אתר עם בלוג פעיל שבו תעלי מאמרים מועילים ומושכים, על בסיס קבוע
  • ואז, לא לחכות לגוגל, שיש לה מיליוני דפים חדשים לטפל בהם מדי יום ביומו, אלא להביא את הקוראים, במו ידיך.

אתר אינטרנט הוא כלי חשוב ומרכזי בשיווק העסק, רק אם וכאשר הוא חלק מתשתית שיווק שלימה, שמבוססת על תוכן חינמי, מייצרת תנועה מניבה של קוראים מעוניינים, ונותנת להם סיבות טובות לרצות להיות לקוחות משלמים.

בשורה התחתונה

אין טעם לעשות תוכן רק כי אמרו לך שצריך או כי שמעת שהתוכן הוא המלך.

כמו שיכולת ללמוד מהמאמר, התוכן הוא המלך, אבל המלכה היא הכתיבה הנכונה וההפצה שאחריה. מה זה אומר? כתיבה שחייבת לקחת בחשבון את המטרות העסקיות האסטרטגיות שלך, לדבר אל הלקוחות בשפה שהם מבינים ועל הנושאים שחשובים להם, ולהיות מועילה, יעילה ושימושית, ואז לקצר תהליכים ולצאת להביא את הלקוחות הפוטנציאליים במו ידיך. מפני שאם תשבי ותחכי שגוגל תעשה בשבילך את העבודה – תחכי הרבה זמן… הרבה מאוד זמן…

עכשיו את

עד כאן מניתי 5 טעויות קריטיות שהרבה מדי בעלות עסקים עושות כשהן כותבות תוכן לשיווק העסק, וכך הן פוגעות ממש במו ידיהן באפקטיביות השיווקית של התוכן שהן מייצרות. מה תוכלי להוסיף מניסיונך? איזו עצה טובה תוכלי לתת לקוראות הבלוג בדרך לכתיבה נכונה של תוכן נכון שמביא לקוחות נכונים? אנא, שתפי אותנו בתגובות, למטה, כדי שכולנו נוכל ללמוד ולצמוח.

הצעד הבא שלך להצלחה

אהבת? שתפי את הטיפ עם החברות. רוצה עוד? אם עדיין לא הורדת את המדריך לניהול תוכן שכתבתי – הקליקי עכשיו על הקישור והורידי את המדריך הטוב ביותר בשוק לניהול תוכן – עם 38 עמודים מלאים בידע מועיל, כלים מעשיים, עצות טובות וטיפים שיעזרו לך לכתוב תוכן אפקטיבי ומושך לקוחות – באהבה ממני ולגמרי בחינם.

אודות עידית נעמן

עידית נעמן עוזרת לעצמאים שכותבים וכותבים ולא רואים תוצאות, להקים תשתית תוכן שיווקית מושלמת במהירות ובליווי צמוד, במטרה ליצור חשיפה אפקטיבית ברשת שתוביל אליהם את הלקוחות הנכונים ותאפשר להם להגדיל משמעותית את ההכנסות.

לגישה בחינם למיני קורס "שיווק בחיוך" שיגלה לכם מה באמת מניע את השיווק הדיגיטלי ואיך לתכנן צעד-אחר-צעד את תשתית התוכן השיווקית של העסק - לוחצים עכשיו על הקישור "מתחילים לעשות שיווק בחיוך".

השארת תגובה