ניהול תוכן לעצמאים: 5 טעויות קריטיות שהרבה מדי עצמאים עושים בשיווק באינטרנט (ומה צריך לעשות כדי להצליח)

ניהול תוכן הוא אחד הכלים היעילים והזולים ביותר לעצמאים שרוצים להגיע ליותר לקוחות בלי להוציא ים כסף על פרסום ממומן ו/או נותני שירותים יקרנים. רוצים לדעת מדוע? המשיכו לקרוא!

נתחיל מהנתונים: למעלה מ-90% מהעסקים משתמשים בתוכן כדי לשווק את העסק ולבלוט מעל התחרות. הם מקימים אתרים, כותבים מאמרים, שולחים ניוזלטרים, ומבלים שעות רבות מול מסך המחשב, בניסיון להגיע אל הלקוחות הרצויים להם. מהצד השני של המסך, למעלה מ-90% מהצרכנים משתמשים במנועי חיפוש (בישראל – גוגל), כדי למצוא את המוצרים / השירותים הדרושים להם. במלים אחרות: עסקים שרוצים להצליח בעידן הדיגיטלי – חייבים לבנות לעצמם נוכחות תוכן נכונה באינטרנט, ולדעת איך לשלב בין תוכן נכון לבין מיקום אפקטיבי בתוצאות החיפוש.

חושבים שזה פשוט כמו שזה נשמע? חשבו שוב. כי כשרוב העסקים כבר נמצאים בזירה הדיגיטלית, פירושו שהזירה הזאת מאוד-מאוד צפופה, וצריך הרבה מאוד ידע, מיומנות, כלים והדרכה מעשית כדי לעשות ולהצליח. על 5 טעויות שהרבה מדי בעלי עסקים עצמאים עושים בשיווק האינטרנטי (ומה כדאי לעשות במקום כדי להצליח) – במאמר שלפניכם. מוזמנים לקרוא, ליישם ולשתף! 

כשביל גייטס הכריז שהתוכן הוא המלך, הוא לא התכוון להפוך את העסקים בעולם למועמדים לפרס נובל לספרות. הוא בסך הכל הגדיר את השינויים הצפויים בהרגלי הצריכה של הלקוחות הדיגיטליים, וזה ממש פשוט: כשאנשים מפסיקים להגיע לנקודות מכירה פיזיות ומחפשים את מה שהם צריכים דרך מסך המחשב – מה שהם מוצאים שם, לא יהיה הדגם האחרון של “נייקי” וגם לא טיפול מפנק בכאבי גב תחתון, אלא תמונות של הנעליים החדשות, עם או בלי חוות דעת של כמה נסיינים ומפרט טכני והסברים נלווים, או מאמרים שמדברים על כאבי גב ועל דרכים שונות להיפטר מהם או לחיות איתם.

התמונות, העדויות, המאמרים, וכמותם גם סרטוני הווידיאו, תיאורי המקרה, הספרים האלקטרוניים והאינפוגרפיקות (רשימה חלקית מאוד) – כל אלה הם תוכן. כשאומרים שהתוכן הוא המלך – מתכוונים אליהם. אבל לכתר המלכות שלהם תהיה משמעות אך ורק אם יתקיימו שני תנאים משלימים:

  • האחד, שהצרכנים הפוטנציאליים יגיעו אליהם
  • והשני, שאותם צרכנים פוטנציאליים גם יתייחסו אליהם – יקראו, יצפו ויקשיבו, בשאיפה שהחיבור אל התוכן יהפוך לחשיפה מניבה, כלומר: חשיפה שמייצרת תוצאות עסקיות. 

על פניו, שיווק באינטרנט נראה כמו משחק ילדים

כאילו… מה הבעיה? מעלים אתר (יש אתרים אינסטנט שאפשר לתקתק אותם בחמש-עשר דקות); כותבים תוכן (מה כבר יכול להיות כזה ביג דיל בלכתוב כמה מלים על העסק הכי-הכי שלכם…); דוחפים כמה ביטויי מפתח כמו שהראו לכם בכמה מאמרים חינמיים שקראתם ברשת (מממ… חושבים שהרובוטים של גוגל יבינו? לא? אז תדחפו עוד!); ועכשיו, כל מה שנשאר זה רק להכין קפה, ולחכות שגוגל תתחיל להזרים לאתר לקוחות.

נשמע טוב, מה? ממש פיס אוף קייק

נשמע טוב, אולי, אבל לא באמת מספק את הסחורה. דווקא בגלל שהאינטרנט מפוצץ במומחים שמבטיחים לכם הרים וגבעות וכלים חינמיים זמינים ומפתים, חשוב לדעת בדיוק מה לעשות, איך לעשות ומדוע. המומחים אולי נשמעים משכנעים והכלים אולי חינמיים, אבל הזמן שלכם מאוד יקר ומחיר הנפילה ממרומי ההבטחות – עלול להיות מאוד כואב. אומרים שהמקום היחידי שבו הצלחה באה לפני עבודה היא המילון? זה גם המקום היחידי שבו הצלחה באה לפני למידה… כי בלי ללמוד ולהתמקצע – במיוחד במציאות האינטרנטית התזזיתית, שבה הדברים משתנים לעתים מקצה לקצה, בין ליל – זה לא יעבוד! 

אז איפה אתם במשוואה הזאת?

  • האם אתם בעלי עסקים עצמאים, שמרגישים שהמתחרים עוקפים אתכם בסיבוב, ואתם חייבים להבין מה ואיך עושים כדי להחזיר לעצמכם את המושכות לידיים?
  • או שאתם אנשי שיווק או מומחי תוכן, שקמו בוקר אחד וגילו שמישהו הזיז את השיווק שהכרתם ועכשיו אתם צריכים להמציא ו/או למצוא מחדש את הגלגל?
  • ואולי פשוט מיציתם את מה שעשיתם עד היום, ואתם מחפשים קריירה חדשה ועכשווית, עם אופק השתכרות אטרקטיבי וגידול מהיר בביקוש?

לא משנה באיזה צד של המשוואה אתם נמצאים כרגע, כדאי שתכירו את 5 הטעויות הגדולות שהרבה מאוד, הרבה מדי, בעלי עסקים עצמאים עושים בפעילות השיווק שלהם באינטרנט. ולא רק את הטעויות, אלא מה חשוב, כדאי וצריך לעשות אחרת, כדי להוביל עסקים בעידן השיווק הדיגיטלי לתוצאות העסקיות הרצויות – בין שאלה העסקים שלכם, העסקים של הלקוחות שלכם, או העסקים של הלקוחות שבהם אתם מעוניינים.

טעות קריטית מס’ 1: עושים שיווק בלי לבנות אסטרטגיה, תחילה

הטעות הראשונה שהרבה בעלי עסקים עושים היא, לעשות שיווק בכלל, ושיווק אינטרנטי בפרט, בלי לחשוב תחילה על ה”למה” וה”מה” שנגזר ממנו. וחבל, כי הטעות הזאת עלולה להוביל לפספוס אדיר ולמפח נפש גדול, שלא לדבר על כסף רב שייזרק לשווא.

בלי אסטרטגיה ברורה, שתואמת למטרות המכירה של העסק ומגדירה יעדים ברורים להצלחה – יכול להיות שתכתבו המון תוכן ותעשו מהלכים ממש מבריקים לקידום האתר, אבל בסופו של יום, אתם עלולים לגלות שכל הטרפיק שיצרתם – לא רלבנטי למוצרים או לשירותים שאתם רוצים למכור… ולא מייצר תוצאות בקופה…

אז מה צריך ונכון לעשות?

  • קודם כל להבין, שלפני כל מהלך שיווקי באינטרנט, חייבים להגדיר את היעדים העסקיים הרצויים ולהתאים אליהם את פעילות התוכן והקידום כמו כפפה ליד
  • ברור, שכל תכנית תוכן אסטרטגית חייבת לקחת בחשבון סקר ביטויי מפתח מקצועי ומעמיק, שישקף את החיבור הנכון עם קהל המטרה, ויאפשר לגוגל לעזור לכם ולהם להיפגש בתוצאות החיפוש.

תכנון אסטרטגי מוגדר היטב ורצוי שיהיה כתוב שחור על גבי מחשב, יאפשר לכם גם למדוד את האפקטיביות של המהלכים שביצעתם, ולטייב אותם במידת הצורך, לשיפור ה- ROI (ההחזר על ההוצאה).

טעות קריטית מס’ 2: מדברים כל הזמן על עצמם ועל העסק הנפלא שלהם

הטעות השנייה שעדיין הרבה מדי בעלי עסקים עושים בשיווק היא, שהם טרם נגמלו מההרגל המגונה להרבות בסופרלטיבים על עצמם ועל העסק שלהם. וזאת טעות גדולה מאוד, מפני שהקוראים לא מגיעים לאתר שלכם כדי לקרוא עליכם ועל ההצלחות המרשימות שלכם, אלא כדי למצוא את הפתרונות שיש לכם לבעיות שלהם, אותן בעיות שהביאו אותם לשם מלכתחילה.

אם לא תייצרו תוכן שבאמת עוזר להם ונותן להם מענה שימושי, מועיל ומושך – הסיכוי שהם יישארו באתר ויגלו עניין בעסק שלכם… איך לומר זאת בעדינות… שואף לאפס. וזה יהיה ממש חבל, כי אחרי שהשקעתם כל כך הרבה ידע, משאבים ואנרגיה כדי למשוך אותם לאתר – הדבר האחרון שאתם רוצים זאת נטישה המונית של לקוחות פוטנציאליים שלא מצאו את עצמם באתר שלכם.

אז מה צריך ונכון לעשות?

  • קודם כל להבין, שמאחורי כל ביטוי מפתח ומול כל שאילתה במנוע החיפוש – עומדים אנשים, אנשים עם צורך ספציפי וממוקד, שהגיעו לכאן כדי למצוא לו מענה. אתם לא רוצים לאכזב אותם
  • אז עם כל הכבוד לרקורד המקצועי המרשים שלכם, שימו אותו בבקשה בצד ושימו את הלקוחות שלכם במרכז.

איך עושים את זה? רמז: מתחילים עם איתור ביטויי החיפוש שבהם הם מתעניינים, וממשיכים עם כתיבה שיווקית שמתחברת אל הראש שלהם… כמו שהראש שלהם חושב…

וזה מוביל אותנו אל הטעות השלישית, שהיא אחת הטעויות החמורות ביותר שבעלי עסקים עושים בשיווק דיגיטלי, טעות שעלולה לפגוע בעסק שלהם בצורה קשה ביותר.

טעות קריטית מס’ 3: כותבים תוכן למנועי חיפוש ולא לבני אדם

הטעות השלישית שהרבה בעלי עסקים עושים היא, שהם משקיעים הרבה מאוד משאבים בהבנת הנקרא של גוגל, אבל על הדרך, שוכחים שלקוראים שלהם יש סדרי עדיפות והרגלי קריאה שונים לגמרי… וזאת טעות ממש טיפשית, שעלולה לגרום לכם ולקוראים שלכם תסכול רב, מפני שלא לתוכן כזה הם מצפים…

כתיבה עילגת למנועי חיפוש היא שריד מיושן מימיו הראשונים של העידן הדיגיטלי, כשמנועי החיפוש היו בחיתוליהם והיה צריך להאכיל אותם ביטויי מפתח בכפית, כדי שיבינו במה עוסק התוכן. להמשיך ולכתוב תוכן כזה היום, זה לא רק עלבון לאינטליגנציה של הקוראים שלכם. זה עלבון לאינטליגנציה של גוגל, ואחת הדרכים הבטוחות ביותר להטיס את האתר שלכם (או של הלקוחות שלכם) הכי רחוק שאפשר בתוצאות החיפוש…

אז מה צריך ונכון לעשות?

  • קודם כל להבין שהשיווק הדיגיטלי רץ קדימה, ואם חשוב לכם להצליח ו/או לשרת את הלקוחות שלכם נאמנה – אתם לא יכולים להתבסס על גישות אנכרוניסטיות של קידום אתרים שעבר זמנו…
  • היום, המלך האמיתי הוא הקורא. וכדי להמליץ על האתר שלכם, גוגל רוצה לראות שהקוראים מתחברים אל התוכן שלכם, מבלים אתו זמן איכות ומשתפים אותו עם החברים.

מבחינתה, זאת האינדיקציה החשובה באמת לאיכות התכנים שלכם, ורק על תכנים כאלה היא מוכנה להמליץ בדרכה האופיינית ולקדם אותם למקומות אטרקטיביים בתוצאות החיפוש.

טעות קריטית מס’ 4: ממקדים את הפעילות השיווקית אך ורק ברשתות החברתיות

הטעות הרביעית שעצמאים לא מעטים עושים בשיווק היא למקד את כל הפעילות השיווקית שלהם אך ורק ברשתות החברתיות, ולוותר על אתר האינטרנט (חבל על הכסף…), לא לשלוח מיילים ללקוחות (מה, לא שמעתם? השיווק באימייל מת…), ולא להתאמץ יותר להתקדם בתוצאות החיפוש של גוגל (כי ממילא כולם נמצאים רק בפייסבוק)… וזאת טעות ענקית שעלולה לעלות לכם ביוקר, ולהתנפץ לכם בפרצוף ברגע הכי פחות מתאים…

אין ספק שהרשתות החברתיות שינו את העולם והגדירו מחדש את גבולות התקשורת הבינאישית ואת מקומה בשרשרת השיווק. אבל כשלמעלה מ-90% מההחלטות הצרכניות בכל העולם מתחילות במנוע חיפוש – גוגל היא עדיין ערוץ השיווק המבוקש ביותר והיציב ביותר. ועוד לא אמרנו מילה על הוויראליות האורגנית בפייסבוק, שפעם נחשבה לאחת החוזקות של הרשת החברתית והיום היא עולם הולך ונעלם.

אז מה צריך ונכון לעשות?

  • קודם כל להבין שהפעילות השיווקית שלכם בפייסבוק מתבצעת מתחת לרדאר של גוגל, שפירושו שכל הפוסטים הנפלאים שלכם לא מאונדקסים, ולא יזכו לחיי נצח בתוצאות החיפוש
  • היוצא מן הכלל היחידי הוא שמו של הדף העסקי שלכם, אז כשאתם בוחרים שם – תחשבו טוב-טוב על ביטויי המפתח שיכולים להוביל אליכם לקוחות פוטנציאליים.

פייסבוק היא מקום מצוין להכיר מקרוב ולהדק את הקשר ביניכם לבין הלקוחות הפוטנציאליים שלכם, אבל שיווק אפקטיבי באמת מתחיל בבלוג שלכם, עובר אופטימיזציית תוכן מדויקת, ופוגש את האנשים הנכונים בדפי תוצאות החיפוש.

שום מאמר על טעויות קריטיות שעושים בעלי עסקים בשיווק לא יהיה שלם בלי הטעות החמישית, והיא הטעות הגדולה מכולן.

טעות קריטית מס’ 5: מבססים את פעילות השיווק על תוכן חינמי מהרשת

הטעות החמישית שהרבה יותר מדי עצמאים עושים, במיוחד עסקים קטנים בתחילת דרכם אבל לא רק, היא שהם מנסים לצמצם את ההוצאות. התוצאה היא, שבמקום ללמוד לעשות שיווק דיגיטלי בצורה מסודרת, הם מבססים את הפעילות השיווקית שלהם על ידע אקראי ממאמרים חינמיים ברשת. וזאת טעות מאוד גדולה, שעולה לכם המון כסף וגורמת לכם לעשות טעויות קשות.

למאמרים החינמיים ברשת יש תפקיד מאוד חשוב בשרשרת השיווק הדיגיטלית. גוגל, כן גוגל, אפילו נתנה לזה שם: ZMOT, שאלה ראשי התיבות של “רגע האפס של האמת” (Zero moment of truth). לטענתה, הצרכן הדיגיטלי עובר בממוצע 10 יחידות של תוכן, לפני שהוא מגבש את החלטת הרכישה. זה בדיוק התוכן שאליו כיוון ביל גייטס, והוא חלק בלתי נפרד מעולם התועלות של השיווק באמצעות תוכן, אבל הוא לא יכול להחליף, והוא לא נועד לבוא במקום, הכשרה מקצועית ו/או למידה סדורה, שיטתית ואיכותית ממישהו שבאמת מכיר ויודע, גם להנגיש לכם את השיטות והכלים וגם ללוות אתכם בדרך, כדי לוודא שאתם מתקדמים בכיוון הנכון באמת..

אז מה צריך ונכון לעשות?

  • קודם כל להבין שתוכן חינמי ברשת יכול להיות איכותי, נדיב ומעשיר, ממש כפי שהוא עלול להיות מגמתי, מסולף ומטעה. כך או כך, הוא לא יכול להיות חזות הכל ובוודאי לא חלופה ללימודים או ליווי מקצועי
  • חפשו תמיד את מקור המידע העדכני ביותר, והשתדלו להצליב מידע בין כמה מקורות, כדי לבדוק את נכונות המידע.

בדרך לקבלת ההחלטות הנכונות, אתם חייבים לראות את התמונה השלמה, ולא רק להסתמך על רסיסי מידע אקראיים, שלא זו בלבד שאינם מתייחסים אליכם ואל הצרכים שלכם באופן ספציפי, ואלא שחלקם מיושנים ולא רלבנטיים (שלא לומר מזיקים) במציאות הדיגיטלית המשתנה חדשות לבקרים.

בשורה התחתונה:

העידן הדיגיטלי פתח בפני כולנו עולם קסום של ידע, כלים ומיומנויות, המאפשרים לנו להגיע מהר יותר ויעיל יותר ללקוחות הנכונים עבורנו, אלא שעצמאים רבים הולכים לאיבוד בתוך כל השפע הדיגיטלי הזה. הם יורים מהמותן ללא הבחנה וללא תכנון, ממשיכים לטפוח לעצמם על השכם ולהאדיר את שמם, כותבים תוכן רדוד ומציק למנועי חיפוש, שורפים שעות בפייסבוק בניסיון לצוד לקוחות מזדמנים, ומבססים את פעילות השיווק הקריטית לעסק שלהם על קריאה מזדמנת של מאמרים חינמיים אקראיים. ככה לא בונים חומה!

כמו שיכולתם ללמוד מהמאמר, כדי שהפעילות השיווקית שלכם תצליח, היא חייבת להתחיל בתכנית אסטרטגית ברורה ומדויקת, לשים את הלקוחות במרכז, לשלב בין חקר מילות מפתח לבין כתיבה שיווקית נכונה, לצוד את עינה הבוחנת של גוגל בדרך למיקום אטרקטיבי בתוצאות החיפוש, ולהתבסס על הכשרה מקצועית איכותית, מעמיקה ועדכנית. עולם הקידום והשיווק רץ קדימה. טקטיקות שנחשבו בעבר כמתכון בטוח להצלחה, נחשבות היום לבזבוז זמן (במקרה הטוב) ולפוטנציאל נזק (במקרה הטוב פחות).

וזה בדיוק המקום שבו אתם יכולים להשתלב בתמונה.

ככל שעולם השיווק, התוכן והקידום רץ קדימה מהר יותר, כך עולה הביקוש לאנשי מקצוע מוכשרים ומיומנים, שיוכלו לתת מענה לדרישות המציאות המשתנה, ולחסוך לעצמם וללקוחותיהם טעויות מיותרות ויקרות. וכמו שכבר כתבתי בהתחלה, בלי ללמוד – זה לא יעבוד!

 

תכנית אלופי התוכן

עכשיו אתם

מניתי בפניכם 5 טעויות שיווק קריטיות שעושים בעלי עסקים רבים. מה תוכלו להוסיף מניסיונכם? איזו עוד טעות הייתם מוסיפים לרשימה, ומה הפתרון שהייתם מציעים? אנא, שתפו אותנו בתגובות, כדי שכולנו נוכל לצמוח ולהתגבר על האתגרים של השיווק הדיגיטלי, ביחד.

הצעד הבא שלכם לניהול תוכן דיגיטלי אפקטיבי באמת

אהבתם את המאמר? מוזמנים לשתף עם החברים (תודה מראש).

רוצים לשווק את העסק שלכם באמצעות כתיבת תוכן אבל לא בטוחים מאיפה להתחיל? יש לכם המון רעיונות אבל אין לכם מושג איך לרתום אותם לטובת השיווק? מרגישים שאתם הולכים לאיבוד בין כל הערוצים והאפשרויות ולא יודעים במה נכון לכם לבחור ולמה?

אל תשארו לבד!

אני רוצה להזמין אתכם לשיחת ייעוץ בטלפון או בסקייפ, שבה נבחן ביחד את מרכיבי הפעילות השיווקית שלך, נאתר את נקודות התורפה במשפך השיווקי שלך, ונחליט ביחד על הצעדים שיוציאו אותך מתקיעות לרווחיות. השיחה בחינם, אבל כדי שהיא תהיה אפקטיבית – חשוב למלא את הפרטים.

לכל הפרטים ולהרשמה לשיחה – לוחצים כאן

אודות עידית נעמן

עידית נעמן עוזרת לעצמאים שכותבים וכותבים ולא רואים תוצאות, להקים תשתית תוכן שיווקית מושלמת במהירות ובליווי צמוד, במטרה ליצור חשיפה אפקטיבית ברשת שתוביל אליהם את הלקוחות הנכונים ותאפשר להם להגדיל משמעותית את ההכנסות.

לגישה בחינם למיני קורס "שיווק בחיוך" שיגלה לכם מה באמת מניע את השיווק הדיגיטלי ואיך לתכנן צעד-אחר-צעד את תשתית התוכן השיווקית של העסק - לוחצים עכשיו על הקישור "מתחילים לעשות שיווק בחיוך".

השארת תגובה