ניהול תוכן לעצמאיות: עוד 5 טעויות קריטיות שהרבה מדי עצמאיות עושות בשיווק באינטרנט (ומה צריך לעשות כדי להצליח)

ניהול תוכן לעצמאיות: עוד 5 טעויות קריטיות שהרבה מדי עצמאיות עושות בשיווק באינטרנט (ומה צריך לעשות כדי להצליח)

שיתוף ב facebook
שיתוף ב google
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
ניהול תוכן לעצמאיות

ניהול תוכן הוא אחד הכלים היעילים והזולים ביותר לעצמאיות שרוצות להגיע ליותר לקוחות בלי להוציא ים כסף על פרסום ממומן ו/או נותני שירותים יקרים. רוצה לדעת מדוע? המשיכי לקרוא!

נתחיל מהנתונים: למעלה מ-90% מהעסקים משתמשים בתוכן כדי לשווק את העסק ולבלוט מעל התחרות. הם מקימים אתרים, כותבים מאמרים, שולחים ניוזלטרים, ומבלים שעות רבות מול מסך המחשב, בניסיון להגיע אל הלקוחות הרצויים להם. מהצד השני של המסך, למעלה מ-90% מהצרכנים משתמשים במנועי חיפוש (בישראל – גוגל), כדי למצוא את המוצרים / השירותים הדרושים להם. במלים אחרות: עסקים שרוצים להצליח בעידן הדיגיטלי – חייבים לבנות לעצמם נוכחות תוכן נכונה באינטרנט, ולדעת איך לשלב בין תוכן נכון לבין מיקום אפקטיבי בתוצאות החיפוש.

חושבת שזה פשוט כמו שזה נשמע? חשבי שוב. כי כשרוב העסקים כבר נמצאים בזירה הדיגיטלית, פירושו שהזירה הזאת מאוד-מאוד צפופה, וצריך הרבה מאוד ידע, מיומנות, כלים והדרכה מעשית כדי לעשות ולהצליח. על 5 טעויות שהרבה מדי בעלות (וגם בעלי) עסקים עצמאיות עושות בשיווק האינטרנטי (ומה כדאי לעשות במקום כדי להצליח) – במאמר שלפניך. מוזמנת לקרוא, ליישם ולשתף! 

כשביל גייטס הכריז שהתוכן הוא המלך, הוא לא התכוון להפוך את העסקים בעולם למועמדים לפרס נובל לספרות. הוא בסך הכל הגדיר את השינויים הצפויים בהרגלי הצריכה של הלקוחות הדיגיטליים, וזה ממש פשוט: כשאנשים מפסיקים להגיע לנקודות מכירה פיזיות ומחפשים את מה שהם צריכים דרך מסך המחשב – מה שהם מוצאים שם, לא יהיה הדגם האחרון של “נייקי” וגם לא טיפול מפנק בכאבי גב תחתון, אלא תמונות של הנעליים החדשות, עם או בלי חוות דעת של כמה נסיינים ומפרט טכני והסברים נלווים, או מאמרים שמדברים על כאבי גב ועל דרכים שונות להיפטר מהם או לחיות איתם והפניות לטיפול, בתשלום.

התמונות, העדויות, המאמרים, וכמותם גם סרטוני הווידיאו, תיאורי המקרה, הספרים האלקטרוניים והאינפוגרפיקות (רשימה חלקית מאוד) – כל אלה הם תוכן. כשאומרים שהתוכן הוא המלך – מתכוונים אליהם. אבל לכתר המלכות שלהם תהיה משמעות אך ורק אם יתקיימו שני תנאים משלימים:

  • האחד, שהצרכנים הפוטנציאליים יגיעו אליהם
  • והשני, שאותם צרכנים פוטנציאליים גם יתייחסו אליהם – יקראו, יצפו ויקשיבו, בשאיפה שהחיבור אל התוכן יהפוך לחשיפה מניבה, כלומר: חשיפה שמייצרת תוצאות עסקיות. 

על פניו, שיווק באינטרנט נראה כמו משחק ילדים

כאילו… מה הבעיה? מעלים אתר (יש אתרים אינסטנט שאפשר לתקתק אותם בחמש-עשר דקות); כותבים תוכן (מה כבר יכול להיות כזה ביג דיל בלכתוב כמה מלים על העסק הכי-הכי שלכם…); דוחפים כמה ביטויי מפתח כמו שהראו לך בכמה מאמרים חינמיים שקראת ברשת (מממ… חושבת שהרובוטים של גוגל יבינו? לא? אז תדחפי עוד!); ועכשיו, כל מה שנשאר לך לעשות זה רק להכין קפה, ולחכות שגוגל תתחיל להזרים לאתר לקוחות.

נשמע טוב, מה? ממש פיס אוף קייק

נשמע טוב, אולי, אבל לא באמת מספק את הסחורה. דווקא בגלל שהאינטרנט מפוצץ במומחים שמבטיחים לך הרים וגבעות וכלים חינמיים זמינים ומפתים, חשוב לדעת בדיוק מה לעשות, איך לעשות ומדוע. המומחים אולי נשמעים משכנעים והכלים אולי חינמיים, אבל הזמן שלך מאוד יקר ומחיר הנפילה ממרומי ההבטחות – עלול להיות מאוד כואב. אומרים שהמקום היחידי שבו הצלחה באה לפני עבודה היא המילון? זה גם המקום היחידי שבו הצלחה באה לפני למידה… כי בלי ללמוד ולהתמקצע – במיוחד במציאות האינטרנטית התזזיתית, שבה הדברים משתנים לעתים מקצה לקצה, בין ליל – זה לא יעבוד! 

אז איפה את במשוואה הזאת?

  • האם את בעלת עסק עצמאית, שמרגישה שהמתחרים עוקפים אותך בסיבוב, ואת חייבת להבין מה ואיך עושים כדי להחזיר לעצמך את המושכות לידיים?
  • או שאת אשת שיווק או מומחית תוכן, שקמה בוקר אחד וגילתה שמישהו הזיז את השיווק שהכרת ועכשיו את צריכה להמציא ו/או למצוא מחדש את הגלגל?
  • ואולי פשוט מיצית את מה שעשית עד היום, ואת מחפשת קריירה חדשה ועכשווית, עם אופק השתכרות אטרקטיבי וגידול מהיר בביקוש?

לא משנה באיזה צד של המשוואה את נמצאת כרגע, כדאי שתכירי לפני הכל את 5 הטעויות הגדולות שהרבה מאוד, הרבה מדי, בעלות עסקים עצמאיות עושות בפעילות השיווק שלהן באינטרנט. ולא רק את הטעויות, אלא מה חשוב, כדאי וצריך לעשות אחרת, כדי להוביל עסקים בעידן השיווק הדיגיטלי לתוצאות העסקיות הרצויות – בין שאלה העסקים שלך, של הלקוחות שלך, או של הלקוחות שבהם את מעוניינת.

טעות קריטית מס’ 1: עושות שיווק בלי לבנות אסטרטגיה, תחילה

הטעות הראשונה שהרבה בעלות עסקים עושות היא, לעשות שיווק בכלל, ושיווק אינטרנטי בפרט, בלי לחשוב תחילה על ה”למה” וה”מה” שנגזר ממנו. וחבל, כי הטעות הזאת עלולה להוביל לפספוס אדיר ולמפח נפש גדול, שלא לדבר על כסף רב שייזרק לשווא.

בלי אסטרטגיה ברורה, שתואמת למטרות המכירה של העסק ומגדירה יעדים ברורים להצלחה – יכול להיות שתכתבי המון תוכן ותעשי מהלכים ממש מבריקים לקידום האתר, אבל בסופו של יום, את עלולה לגלות שכל הטרפיק שיצרת – לא רלבנטי למוצרים או לשירותים שאת רוצה למכור… ולא מייצר תוצאות בקופה…

אז מה צריך ונכון לעשות?

  • קודם כל להבין, שלפני כל מהלך שיווקי באינטרנט, חייבים להגדיר את היעדים העסקיים הרצויים ולהתאים אליהם את פעילות התוכן והקידום כמו כפפה ליד
  • ברור, שכל תכנית תוכן אסטרטגית חייבת לקחת בחשבון סקר ביטויי מפתח מקצועי ומעמיק, שישקף את החיבור הנכון עם קהל המטרה, ויאפשר לגוגל לעזור לך ולהם להיפגש בתוצאות החיפוש.

תכנון אסטרטגי מוגדר היטב ורצוי שיהיה כתוב שחור על גבי מחשב, יאפשר לך גם למדוד את האפקטיביות של המהלכים שביצעת, ולטייב אותם במידת הצורך, לשיפור ה- ROI (ההחזר על ההוצאה).

טעות קריטית מס’ 2: מדברות כל הזמן על עצמן ועל העסק הנפלא שלהן

הטעות השנייה שעדיין הרבה מדי בעלות עסקים עושות בשיווק היא, שהן טרם נגמלו מההרגל המגונה להרבות בסופרלטיבים על עצמן ועל העסק שלהן. וזאת טעות גדולה מאוד, מפני שהקוראים לא מגיעים לאתר שלך כדי לקרוא עליך ועל ההצלחות המרשימות שלך, אלא כדי למצוא את הפתרונות שיש לך להציע לבעיות שלהם, אותן בעיות שהביאו אותם לשם מלכתחילה.

אם לא תייצרי תוכן שבאמת עוזר להם ונותן להם מענה שימושי, מועיל ומושך – הסיכוי שהם יישארו באתר ויגלו עניין בעסק שלך… איך לומר זאת בעדינות… שואף לאפס. וזה יהיה ממש חבל, כי אחרי שהשקעת כל כך הרבה ידע, משאבים ואנרגיה כדי למשוך אותם לאתר – הדבר האחרון שאת רוצה זאת נטישה המונית של לקוחות פוטנציאליים שלא מצאו את עצמם באתר שלך.

אז מה צריך ונכון לעשות?

  • קודם כל להבין, שמאחורי כל ביטוי מפתח ומול כל שאילתה במנוע החיפוש – עומדים אנשים, אנשים עם צורך ספציפי וממוקד, שהגיעו לכאן כדי למצוא לו מענה. את לא רוצה לאכזב אותם
  • אז עם כל הכבוד לרקורד המקצועי המרשים שלך, שימי אותו בבקשה בצד ושימי את הלקוחות שלך במרכז.

איך עושים את זה? רמז: מתחילים עם איתור ביטויי החיפוש שבהם הם מתעניינים, וממשיכים עם כתיבה שיווקית שמתחברת אל הראש שלהם… כמו שהראש שלהם חושב…

וזה מוביל אותנו אל הטעות השלישית, שהיא אחת הטעויות החמורות ביותר שבעלות עסקים עושות בשיווק דיגיטלי, טעות שעלולה לפגוע בעסק שלהן בצורה קשה ביותר.

טעות קריטית מס’ 3: כותבות תוכן למנועי חיפוש ולא לבני אדם

הטעות השלישית שהרבה בעלות עסקים עושות היא, שהן משקיעות הרבה מאוד משאבים בהבנת הנקרא של גוגל, אבל על הדרך, שוכחות שלקוראים שלהן יש סדרי עדיפות והרגלי קריאה שונים לגמרי… וזאת טעות ממש טיפשית, שעלולה לגרום לך ולקוראים שלך תסכול רב, מפני שלא לתוכן כזה הם מצפים…

כתיבה עילגת למנועי חיפוש היא שריד מיושן מימיו הראשונים של העידן הדיגיטלי, כשמנועי החיפוש היו בחיתוליהם והיה צריך להאכיל אותם ביטויי מפתח בכפית, כדי שיבינו במה עוסק התוכן. להמשיך ולכתוב תוכן כזה היום, זה לא רק עלבון לאינטליגנציה של הקוראים שלך. זה עלבון לאינטליגנציה של גוגל, ואחת הדרכים הבטוחות ביותר להטיס את האתר שלך (או של הלקוחות שלך) הכי רחוק שאפשר בתוצאות החיפוש…

אז מה צריך ונכון לעשות?

  • קודם כל להבין שהשיווק הדיגיטלי רץ קדימה, ואם חשוב לך להצליח ו/או לשרת את הלקוחות שלך נאמנה – את לא יכולה להתבסס על גישות אנכרוניסטיות של קידום אתרים שעבר זמנו…
  • היום, המלך האמיתי הוא הקורא. וכדי להמליץ על האתר שלך, גוגל רוצה לראות שהקוראים מתחברים אל התוכן שלך, מבלים אתו זמן איכות ומשתפים אותו עם החברים.

מבחינתה, זאת האינדיקציה החשובה באמת לאיכות התכנים שלך, ורק על תכנים כאלה היא מוכנה להמליץ בדרכה האופיינית ולקדם אותם למקומות אטרקטיביים בתוצאות החיפוש.

טעות קריטית מס’ 4: ממקדות את הפעילות השיווקית אך ורק ברשתות החברתיות

הטעות הרביעית שעצמאיות לא מעטות עושות בשיווק היא למקד את כל הפעילות השיווקית שלהן אך ורק ברשתות החברתיות, ולוותר על אתר האינטרנט (חבל על הכסף…), לא לשלוח מיילים ללקוחות (מה, לא שמעתם? השיווק באימייל מת…), ולא להתאמץ יותר להתקדם בתוצאות החיפוש של גוגל (כי ממילא כולם נמצאים רק בפייסבוק)… וזאת טעות ענקית שעלולה לעלות לך ביוקר, ולהתנפץ לך בפרצוף ברגע הכי פחות מתאים…

אין ספק שהרשתות החברתיות שינו את העולם והגדירו מחדש את גבולות התקשורת הבינאישית ואת מקומה בשרשרת השיווק. אבל כשלמעלה מ-90% מההחלטות הצרכניות בכל העולם מתחילות במנוע חיפוש – גוגל היא עדיין ערוץ השיווק המבוקש ביותר והיציב ביותר. ועוד לא אמרנו אף מילה על הוויראליות האורגנית בפייסבוק, שפעם נחשבה לאחת החוזקות של הרשת החברתית והיום היא עולם הולך ונעלם.

אז מה צריך ונכון לעשות?

  • קודם כל להבין שהפעילות השיווקית שלך בפייסבוק מתבצעת מתחת לרדאר של גוגל, שפירושו שכל הפוסטים הנפלאים שלך לא מאונדקסים, ולא יזכו לחיי נצח בתוצאות החיפוש
  • היוצא מן הכלל היחידי הוא שמו של הדף העסקי שלך, אז כשאת בוחרת שם – תחשבי טוב-טוב על ביטויי המפתח שיכולים להוביל אליך לקוחות פוטנציאליים.

פייסבוק היא מקום מצוין להכיר מקרוב ולהדק את הקשר בינך לבין הלקוחות הפוטנציאליים שלך, אבל שיווק אפקטיבי באמת מתחיל בבלוג שלך, עובר אופטימיזציית תוכן מדויקת, ופוגש את האנשים הנכונים בדפי תוצאות החיפוש.

שום מאמר על טעויות קריטיות שעושות בעלות עסקים בשיווק לא יהיה שלם בלי הטעות החמישית, והיא הטעות הגדולה מכולן.

טעות קריטית מס’ 5: מבססות את פעילות השיווק על תוכן חינמי מהרשת

הטעות החמישית שהרבה יותר מדי עצמאיות עושות, במיוחד עסקים קטנים בתחילת דרכם אבל לא רק, היא שהן מנסות לצמצם את ההוצאות. התוצאה היא, שבמקום ללמוד לעשות שיווק דיגיטלי בצורה מסודרת, הן מבססות את הפעילות השיווקית שלהן על ידע אקראי ממאמרים חינמיים ברשת. וזאת טעות מאוד גדולה, שעולה לך המון כסף וגורמת לך לעשות טעויות קשות.

למאמרים החינמיים ברשת יש תפקיד מאוד חשוב בשרשרת השיווק הדיגיטלית. גוגל, כן גוגל, אפילו נתנה לזה שם: ZMOT, שאלה ראשי התיבות של “רגע האפס של האמת” (Zero moment of truth). לטענתה, הצרכן הדיגיטלי עובר בממוצע 10 יחידות של תוכן, לפני שהוא מגבש את החלטת הרכישה. זה בדיוק התוכן שאליו כיוון ביל גייטס, והוא חלק בלתי נפרד מעולם התועלות של השיווק באמצעות תוכן, אבל הוא לא יכול להחליף, והוא לא נועד לבוא במקום, הכשרה מקצועית ו/או למידה סדורה, שיטתית ואיכותית ממישהו שבאמת מכיר ויודע, גם להנגיש לך את השיטות והכלים וגם ללוות אותך בדרך, כדי לוודא שאת מתקדמת בכיוון הנכון באמת..

אז מה צריך ונכון לעשות?

  • קודם כל להבין שתוכן חינמי ברשת יכול להיות איכותי, נדיב ומעשיר, ממש כפי שהוא עלול להיות מגמתי, מסולף ומטעה. כך או כך, הוא לא יכול להיות חזות הכל ובוודאי לא חלופה ללימודים או ליווי מקצועי
  • חפשי תמיד את מקור המידע העדכני ביותר, והשתדלי להצליב מידע בין כמה מקורות, כדי לבדוק את נכונות המידע.

בדרך לקבלת ההחלטות הנכונות, את חייבת לראות את התמונה השלמה, ולא רק להסתמך על רסיסי מידע אקראיים, שלא זו בלבד שאינם מתייחסים אליך ואל הצרכים שלך באופן ספציפי, אלא שחלקם מיושנים ולא רלבנטיים (שלא לומר מזיקים) במציאות הדיגיטלית המשתנה חדשות לבקרים.

בשורה התחתונה:

העידן הדיגיטלי פתח בפני כולנו עולם קסום של ידע, כלים ומיומנויות, המאפשרים לנו להגיע מהר יותר ויעיל יותר ללקוחות הנכונים עבורנו, אלא שעצמאיות רבות הולכות לאיבוד בתוך כל השפע הדיגיטלי הזה. הן יורות מהמותן ללא הבחנה וללא תכנון, ממשיכות לטפוח לעצמן על השכם ולהאדיר את שמן, כותבות תוכן רדוד ומציק למנועי חיפוש, שורפות שעות בפייסבוק בניסיון לצוד לקוחות מזדמנים, ומבססות את פעילות השיווק הקריטית לעסק שלהן על קריאה מזדמנת של מאמרים חינמיים אקראיים. ככה לא בונים חומה!

כמו שיכולת ללמוד מהמאמר, כדי שהפעילות השיווקית שלך תצליח, היא חייבת להתחיל בתכנית אסטרטגית ברורה ומדויקת, לשים את הלקוחות במרכז, לשלב בין חקר מילות מפתח לבין כתיבה שיווקית נכונה, לצוד את עינה הבוחנת של גוגל בדרך למיקום אטרקטיבי בתוצאות החיפוש, ולהתבסס על הכשרה מקצועית איכותית, מעמיקה ועדכנית. עולם הקידום והשיווק רץ קדימה. טקטיקות שנחשבו בעבר כמתכון בטוח להצלחה, נחשבות היום לבזבוז זמן (במקרה הטוב) ולפוטנציאל נזק (במקרה הטוב פחות).

והנה עוד תועלת ללמידה מסודרת ושיטתית: קריירה חדשה!

ככל שעולם השיווק, התוכן והקידום רץ קדימה מהר יותר, כך עולה הביקוש לנשות מקצוע מוכשרות ומיומנות, שיוכלו לתת מענה לדרישות המציאות המשתנה, ולחסוך לעצמן וללקוחותיהן טעויות מיותרות ויקרות. וכמו שכבר כתבתי בהתחלה, בלי ללמוד – זה לא יעבוד!

עכשיו את

מניתי בפניך 5 טעויות שיווק קריטיות שעושות בעלות עסקים עצמאיות רבות. מה תוכלי להוסיף מניסיונך? איזו עוד טעות היית מוסיפה לרשימה, ומה הפתרון שהיית מציעה? אנא, שתפי אותנו בתגובות, כדי שכולנו נוכל לצמוח ולהתגבר על האתגרים של השיווק הדיגיטלי, ביחד.

הצעד הבא שלך לניהול תוכן דיגיטלי אפקטיבי באמת

אהבת את המאמר? מוזמנת לשתף עם החברות (תודה מראש).

רוצה לשווק את העסק שלך באמצעות כתיבת תוכן, אבל לא בטוחה מאיפה להתחיל? יש לך המון רעיונות אבל אין לך מושג איך לרתום אותם לטובת השיווק? מרגישה שאת הולכת לאיבוד בין כל הערוצים והאפשרויות ולא יודעת במה נכון לך לבחור ולמה?

אל תשארי לבד!

אני רוצה להזמין אותך לשיחת ייעוץ בטלפון או בשיחת ועידה און ליין, שבה נבחן ביחד את מרכיבי הפעילות השיווקית שלך, נאתר את נקודות התורפה במשפך השיווקי שלך, ונחליט ביחד על הצעדים שיוציאו אותך מתקיעות לרווחיות. השיחה בחינם, אבל כדי שהיא תהיה אפקטיבית – חשוב למלא את הפרטים.

לכל הפרטים ולהרשמה לשיחה – לוחצים כאן

עידית נעמן

עידית נעמן

עידית נעמן - ניהול תוכן להעצמה אישית ועסקית. עוזרת לבעלות עסקים עצמאיות, שרוצות להרוויח יותר - למקד את השיווק, לדייק את הכתיבה, ולבנות עסק משגשג דרך תוכן. לגישה בחינם למיני קורס "שיווק בחיוך" שיגלה לך מה באמת מניע את השיווק הדיגיטלי ואיך להתחיל לתכנן את תשתית התוכן השיווקית של העסק שלך, צעד-אחר-צעד - לחצי עכשיו על הקישור "גם אני רוצה לעשות שיווק בחיוך".

אז מה חשבת?...

הגעת למקום הנכון!

שלום, עידית כאן. שמחה שהגעת!  הקמתי את בלוג “דרך התוכן” בשנת 2009, כדי לחלוק אתך את הידע והניסיון האדיר שצברתי בהעצמה אישית ועסקית דרך תוכן – כעיתונאית, נלפיסטית ומנטורית שיווקית. מוזמנת לקרוא, ליישם וכמובן – לשתף. 

פוסטים אחרונים

אם גם אצלכם בבית מבקרות בלילה כל מיני מפלצות או חיות טרף מפחידות – ספר הילדים החדש שכתבתי יעזור לכם לרתום את הפחד לתוצאות בלתי צפויות ומרגשות – עם חרוזים מתנגנים, עיצוב מלא-חן והדפסה איכותית שמותאמת במיוחד לאצבעות קטנות.  

מה עושים כשפוגשים אריה בחושך

במקום להמציא בכל פעם את הגלגל ולבזבז זמן יקר על כתיבת מאמר ארוך מדי, מבולבל ולא שיווקי, רכשו עכשיו את קובץ תבניות המאמרים המוכנות שלי, שיעזרו לכם לכתוב מאמרים מקצועיים איכותיים ושיווקיים – בחצי שעה ואפילו פחות. הקובץ כולל הדרכה מעשית ליישום התבניות + הדרכה לשילוב של כתיבה שיווקית.

תבניות לכתיבת מאמרים

שיווק באמצעות תוכן מתבסס על תוכן רלבנטי, שפונה לדמות לקוח ספציפית ונותן לה מענה מותאם. הלקוח הזה הוא לקוח החלומות שלך וכדי להפיק מהתוכן את התוצאות הרצויות – חשוב שתדעי מיהו, מה מאפיין אותו, מה חשוב לו ומה הוא מחפש. כל אלה ועוד – בקורס הדיגיטלי “לקוח החלומות” שיוביל אותך אל הלקוח האידיאלי שלך ב-5 צעדים קצרים וממוקדים.

מיני קורס לקוח החלומות

סדנה דיגיטלית מעשית שבה אני מובילה אותך צעד-אחר-צעד לכתיבת 6 סוגי המאמרים המבוקשים ביותר ברשת – כולל 3 בונוסים מגבירי תוצאות לאיתור מילות המפתח הנכונות, לבניית תמונה מלווה למאמרים ולהפצה אפקטיבית שתזרים למאמרים עוד ועוד קוראים מעוניינים.

מישהו לכתוב איתו

למעבר לקורס החינמי שיגלה לך מה באמת מניע את השיווק הדיגיטלי ואיך תוכלי לתכנן תשתית תוכן שתזרים לעסק שלך לקוחות על אוטומט - מוזמנת למלא את הפרטים.

הפרטים שמסרת שמורים ובטוחים והם ישמשו אותי כדי לחלוק אתך ידע מועיל להצלחתך!

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן