ניהול בלוג עסקי: 5 רעיונות זמינים לניהול בלוג עסקי עם תוכן שיגרום לקוראים הנכונים לך לעצור

ניהול בלוג עסקי הוא ללא ספק הטקטיקה השיווקית הטובה ביותר לקדם את העסק שלך, במינימום זמן, עלות ו…בלבול מוח.

דרך הבלוג העסקי שלך את יכולה לספק לקוראים שלך מידע שיעזור להם להתקדם בקשר ביניכם – לפני, תוך כדי וגם אחרי הרכישה, ובצורה חכמה, שתמשוך אותם להגיע שוב ושוב. העניין הוא, שהרבה בעלות עסקים, שמבלות שעות על גבי שעות בפייסבוק (של צוקי), מפספסות בענק את אחת ההזדמנויות העסקיות המדהימות של האינטרנט, שיכולה לשנות את המציאות העסקית שלהן מקצה לקצה. ומה אתך? האם את כבר שם, או שהיית רוצה להתגבר על החסמים ולהתחיל ליהנות מכל היתרונות של בלוג עסקי משלך? במאמר שהעליתי לבלוג “דרך התוכן” תמצאי 5 רעיונות קלים ויעילים לפוסטים שיעזרו לך להגיע בדיוק אל הלקוחות שנכונים לך. מוזמנת  לקרוא, ליישם ולשתף.

נתחיל מהעובדות. הנה כמה דברים שממש כדאי לדעת על בלוג ולרוץ מהר-מהר לפתוח את הבלוג העסקי שלכם:

  • בלוג עסקי אפקטיבי חייב להיות חלק מאתר הבית שלך. בלוג הוא בעצם דף שהוא שער כניסה למחברת שלך און ליין, שבה את יכולה לכתוב את המאמרים שימשכו אליך קוראים ויגרמו להם לרצות לדעת עליך עוד
  • בדפי הבלוג יש מערכת תגובות, שמאפשרת לקוראים שלך לנהל אתך דיאלוג. כך תוכלי לנצל את המאמרים כדי להקים קהילה של קוראים, להקשיב להם, ללמוד מהם ולהדק עמם את הקשר – גם מחוץ למגרש הביתי של צוקי
  • כתיבת מאמר חדש בבלוג נותנת לך סיבה טובה להזמין את הקוראים להגיע. כך, את יוצרת תנועה לאתר במו ידיך, וגם גוגל מבינה שיש פה משהו טוב שכדאי לתת עליו את הדעת – מה שהופך את הבלוג שלך לכלי מאוד יעיל לקידום האתר כולו
  • ועוד לא אמרתי אף מילה על מיתוג – מפני שככל שתכתבי יותר ותניעי יותר קוראים להגיע ולקרוא – כך תמתגי את עצמך כמומחית מוערכת בתחומך. אני לא צריכה להסביר למה זה כל כך חשוב, נכון?

אז למה זה לא קורה?
למה עדיין מרבית בעלות העסקים בישראל – בתחומים שונים ובנישות שונות – בורחות מפתיחת בלוג (והקמת אתר משלהן) כמו מדרקון יורק אש? יש לזה מספר סיבות, אבל המשמעותית ביותר (ובאופן פרדוקסלי, גם הקלה ביותר לפתרון) היא החשש שלא יהיה להם על מה לכתוב…ואז… מה אז?…

אז בואי נדבר על רעיונות, ואני מבטיחה לך שעד לסוף המאמר, יהיו לך גם 5 רעיונות זמינים, פשוטים ליישום ומותאמים לקהל שאליו את מכוונת, וגם מתנה מדהימה ממני עם מלאנת’אלפים רעיונות למאמרים בלי סוף – לכבוד השנה החדשה, וכל השנה,

יאללה, התחלנו?

רעיון # 1 לניהול בלוג עסקי: כל שיחת מכירה היא בסיס לסיפור שיוביל אליך עוד לקוחות

כשאת פוגשת לקוחות לשיחת מכירה, יש המון ידע באוויר. השאלות שלהם והתשובות שלך. ההתלבטויות שלהם והמענה שלך. בין שהשיחה הסתיימה במכירה ובין שלא – יש שם המון סיפורים, והסיפורים האלה – זה בדיוק מה שימשוך אליך מתעניינים נוספים וישפיעו על החלטת הקנייה שלהם.

מה זה אומר הלכה למעשה?

  • עברת שיחת מכירה מול לקוח? ספרי על הלבטים וההתנגדויות שלו וספקי לקוראים שלך את התשובות שנתת לו
  • המכירה הסתיימה בהצלחה? חזרי אל הלקוח כדי לשמוע מכלי ראשון איך המוצר או השירות שלך שינה לו את החיים.

כל מפגש עם לקוח הוא בסיס נהדר לסיפור, שמשקף את מסע הלקוח הספציפי, ודרכו – את התועלת שיש לך להציע גם לקוראים אחרים.

רעיון # 2 לניהול בלוג עסקי: פתרת ללקוח בעיה? ספרי על הפתרון מהזווית שלו

זה נורא פשוט: אם אנשים מגיעים לאינטרנט בחיפוש אחר פתרונות, ואם את מעלה בבלוג העסקי שלך בעיה שהעסיקה לקוח פוטנציאלי ואז מספרת איך פתרת אותה לשביעות רצונו (מה שהפך אותו מלקוח פוטנציאלי ללקוח משלם) – תסמכי על הקוראים שלך, שהם כבר ידעו לעשות את המתמטיקה של “מה יכול לצאת גם להם”, ולהבין שתוכלי לפתור גם את הבעיות שלהם… ובלבד שתכתבי את הסיפור הנכון, כמובן.

מה זה אומר הלכה למעשה?

  • במקום לספר את הסיפור דרך המשקפיים של “אני… אני… אני…” – הציגי את הבעיה וספרי איך פתרת אותה. פשוט ולעניין
  • תמיד תמיד הציגי את הדברים דרך החוויה של הלקוח. למה זה כל כך חשוב? כי הקוראים שלך מזדהים עם הלקוחות שלך.

כל מפגש עם לקוח הוא פגישה עם כאב או חלום, והזדמנות לטפל בכאב ולהגשים את החלום, או לפחות להתוות את הדרך שתוביל להגשמה. סיפור טוב יעזור לך להעביר את התועלת בצורה הקלה והמזמינה ביותר, גם ללקוח הבא.

רעיון # 3 לניהול בלוג עסקי: תני לקוראים שלך הצצה אל מאחורי הקלעים של העסק

כמו שאומר השיר, דברים שרואים מכאן לא רואים משם. תחשבי על כל מיני אירועים שגרתיים לכאורה בעסק. למשל, איך עזרת ללקוחה לבחור לוגו לעסק (או מה אמרת לה, שפקח את עיניה להבין שאין שום סיבה בעולם להשקיע מאות שקלים בלוגו לפני שהעסק עומד על הרגליים), או איך פיצחת את הבידול של לקוח אחר (ואולי גרמת לו לפקוח את העיניים ולשנות את האסטרטגיה העסקית שלו ב- 180 מעלות – מה שקורה לי לא אחת בשיחות עם לקוחות… מתה על זה!). ואפילו איך העברת יום עמוס לעייפה בג’ינגול בין לקוחות ומשימות. אולי בשבילך זאת שגרה, אבל עבור הקוראים שלך – זאת הזדמנות לחוות אותך בזווית בלתי צפויה ומעניינת.

מה זה אומר הלכה למעשה?

  • סיפורים “אישיים” מחיי העסק – מקרבים אליך לקוחות ונותנים להם הזדמנות להכיר אותך לעומק
  • סיפורים מאחורי הקלעים מאפשרים לך לחשוף את הלקוחות (והלקוחות הפוטנציאליים) לפן האנושי של העסק: התמודדות עם אתגרים, פתרון דילמות, תושייה בתנאי לחץ, ויצירתיות – בדיוק מה שהלקוחות שלך מחפשים.

אז כן, כשיש לך בלוג עסקי, הוא מאפשר לך לתבל את מערכת היחסים שלך עם הלקוחות בטעמים ייחודיים ומיוחדים, הרבה מעבר לקורקטיות המקצועית שמאפיינת אותה בעשייה היומיומית. לכי על זה.

רעיון # 4 לניהול בלוג עסקי: התחברי לאקטואליה ותני לגוגל להזרים לך דם חדש של קוראים 

כמעט בכל ידיעה חדשותית יש משהו שיכול להתחבר אל העסק שלך. צריך רק להחליט שזה מה שאת רוצה, וה”קליק” יגיע בדקה-שתיים (אני יודעת, כי לפני כמה שנים טובות הייתה לי סדנה שקראתי לה “תוכן בקלי קלות”, ואחד התרגילים שעשינו בכיתה היה בדיוק זה: לקחת עיתון אקראי. לבחור ידיעה אקראית. ואז לחבר אותה לנושא עסקי שאנחנו רוצים לקדם בבלוג. וזה עבד כמו שעון שוויצרי – סדנה אחר סדנה!).

תכל’ס, קוראים לזה “מחטף חדשות” וזוהי אחת הטכניקות היעילות ביותר להתחבר לנושאים הכי לוהטים בעיר, ואז לייצר בצורה קלה ומהירה תוכן מושך במיוחד.

תשאלי, למה הוא מושך במיוחד? מפני שכשאת מחברת את הסיפור שלך לסיפור אקטואלי חם-חם-חם, את צדה שתי ציפורים בקליק אחד: את גם מתחברת אל מה שמעניין (גם) את קהל המטרה שלך. ואת גם מהדהדת את החיבור הזה הרבה מעבר לבלוג שלך, אל תוצאות החיפוש של גוגל, שמשקפות 1:1 את מה שמעניין את הציבור.

מה זה אומר הלכה למעשה?

  • חפשי ידיעה חדשותית שמייצגת בעיה (…) שנמצאת במקום גבוה במודעות של הקוראים שלך
  • עכשיו, מצאי דרך להתחבר אל החדשות, ולספק לקוראים שלך פתרון שיהיה רלבנטי עבורם ורלבנטי לקשר ביניכם.

ככל שתעשי את זה יותר תגלי, שבדיוק כמו רכיבה על אופניים – מיומנות היא כל השיפור.

רעיון # 5 לניהול בלוג עסקי: החליפי את פטיש הקרפיון במטרייה רחבה

הנה משהו שחשוב להבין ולא לעשות. הרבה בעלות עסקים שמנהלות בלוג מאמינות שהתפקיד של הבלוג הוא להיות מניפסט ולשמש שופר לפעילות העסקית שלהן, ואז… הן חוזרות שוב ושוב (ושוב) על אותם נושאים, כמעט כמו מטיף משולהב בהייד פארק, עד שהקוראים מתחילים להרגיש כמו קרפיון חבוט בערב ראש השנה… אז במקום להיות פטיש של קרפיון – התחילי לחשוב “מטרייה”.

מה זה אומר הלכה למעשה?

  • שימו את עצמכם בנעליהם של הקוראים וחשבו על כל הנושאים והמצבים שבהם אתם נפגשים
  • עכשיו, הכיני רשימה ארוכה של נושאים… עוד יותר ארוכה… שיכולים להיכנס מתחת למטרייה הרחבה והמגוננת של מרחב התוכן שלך.

אני יודעת שהעניין הזה עלול להיות מעט לא ברור, אז הנה דוגמה מעולם התוכן שלי. כמו שכבר הבנת, כל מה שאני עושה מתחיל בתוכן ונגמר בתוכן, אבל… מסתבר שזה הרבה מעבר לכתיבה, מילים ושיווק, כי כדי להתמיד בכתיבה – צריך פנאי (אז אני מרבה לעסוק בכל מה שקשור לפרודוקטיביות ואפקטיביות), וכדי לשווק בהצלחה – צריך מיקוד ובהירות (אז נסעתי עד סאן דייגו כדי להתמחות בשיטת High Performance וזה אחד הנושאים האהובים עליי בבלוג), וכדי ליצור נוכחות אפקטיבית און ליין (ובכלל) – צריך לדעת לשכנע ולעודד  (אז היום אני מאסטר NLP וגם בזה אני עוסקת בבלוג)… בקיצור, הבנת, נכון? עכשיו תחשבי, איזה נושאים נכנסים מתחת למטריית התוכן שלך, ובלי להציץ לך מעבר לכתף – אני כבר אומרת לך: תמשיכי… יש לך עוד המון נושאים!…

דרך התוכן

בשורה התחתונה:

ניהול בלוג עסקי הוא ללא ספק הטקטיקה השיווקית הטובה ביותר לקדם את העסק שלך, במינימום זמן, עלות ו…בלבול מוח, ולספק לקוראים שלך מידע שיעזור להם להתקדם בקשר ביניכם – לפני, תוך כדי וגם אחרי הרכישה, ובצורה חכמה, אלא שהרבה בעלות עסקים, שמבלות שעות על גבי שעות בפייסבוק (של צוקי), מפספסות בענק את אחת ההזדמנויות העסקיות המדהימות של האינטרנט, שיכולה לשנות את המציאות העסקית שלהן מקצה לקצה, רק מפני שהן מפחדות שייגמרו להן הנושאים.

כמו שיכולת ללמוד מהמאמר, כל מה שצריך זה בסך הכל לתעד שיחות מכירה, להעלות פתרונות, לתת לקוראים הצצה מאחורי הקלעים, לתפוס טרמפ על האקטואליה, ובעיקר – להרחיב את המטרייה (יש עוד מלא רעיונות, תיכף נגיע אליהם). ואם כבר אספת רעיונות, את מוזמנת לשלב אותם בתוכן שלך בצורה שיטתית (אני קוראת לזה “למדל”):

  • הכיני טבלה
  • הזינו את חמשת הרעיונות שנתתי לך במאמר
  • והנה לך בסיס לתוכן מושך ואיכותי לחודש הקרוב
  • עכשיו, שכפלי את הטבלה והציבי בה סיפורים חדשים מאותו סוג, חודש אחרי חודש.

נשמע טוב? כי בסופו של היום, זה מה שאני יכולה לעשות בשבילך הכי טוב: ללמד אותך איך לעבוד פחות קשה, להפיק הרבה יותר תועלת מכל מהלך ופעולה, ולבנות עסק משגשג בעזרת תוכן (כולל אתר מעוצב וכיפי לתפעול – ב-מ-ת-נ-ה, כשאת מצטרפת לתכנית “דרך התוכן”. שמה פה קישור לכל הפרטים. אל תהססי להתקשר אליי כדי שנבדוק ביחד האם התכנית מתאימה גם לך).

עכשיו את

שיתפתי אתך 5 רעיונות מעולים לניהול בלוג פשוט וקל, ועוד רעיון מעשי למידול הפעילות השיווקית שלך כדי לעבוד פחות ולהפיק הרבה יותר מכל מהלך. ומה אתך? אני בטוחה שגם לך יש רעיונות מעולים שאת יכולה לשתף עם קוראי הפוסט, אז קדימה. מוזמנת להשאיר מילה טובה או עצה טובה בתגובות, פה למטה.

הצעד הבא שלך להצלחה

אהבת? מוזמנת לשתף את המאמר עם חברות. רוצה לקבל ממני עוד רעיונות לתוכן שיעזור לך לבנות שגרת כתיבה זורמת ואפקטיבית ולמשוך לעסק שלך בדיוק את הלקוחות הנכונים לך? אם עדיין לא הורדת את מדריך “רעיון שיגעון” שיצייד אותך ברעיונות מעולים לתוכן שמוביל לקוחות לרכישה – לחצי עכשיו כאן והורידי את המדריך במתנה ממני – להצלחתך!

אודות עידית נעמן

עידית נעמן עוזרת לעצמאים שכותבים וכותבים ולא רואים תוצאות, להקים תשתית תוכן שיווקית מושלמת במהירות ובליווי צמוד, במטרה ליצור חשיפה אפקטיבית ברשת שתוביל אליהם את הלקוחות הנכונים ותאפשר להם להגדיל משמעותית את ההכנסות.

לגישה בחינם למיני קורס "שיווק בחיוך" שיגלה לכם מה באמת מניע את השיווק הדיגיטלי ואיך לתכנן צעד-אחר-צעד את תשתית התוכן השיווקית של העסק - לוחצים עכשיו על הקישור "מתחילים לעשות שיווק בחיוך".

4 תגובות

  1. חגית הגב

    שלום עידית, כיצד פותחים בלוג, אשמח לקבל פירוט בצד התכני. בנוסף אני מאמנת להפרעות קשב- ילדים ומתבגרים, יש לי מה לכתוב אך אני מתקשה להעלות את התכנים על הכתב, האם תועלי לתת לי דוגמה כיצד ניתן להתחיל פוסט או פסקה בבלוג שעוסקת בתפקוד בביה”ס

    • עידית נעמן הגב

      הי חגית. העלית כמה נושאים שכל אחד מהם ראוי לכתבה ואפילו לקורס שלם… בצד הטכני – תלוי איזה אתר יש לך היום, אם בכלל, והאם ניתן להוסיף לו בלוג או לחשוב על פתרון אחר. בצד התוכני – אני בטוחה שיש לך המון ידע מועיל ואיכותי, אבל השאלה האמיתי שעליך לשאול את עצמך, היא: איך התוכן שלי יהפוך את הקוראים לקונים. זאת המשמעות של “שיווק באמצעות תוכן”. לא לכתוב כדי לכתוב, אלא לכתוב. לעזור. למכור – וכל אחת משלוש הרגליים – חשובות ותומכות זו בזו.
      תכל’ס, כדי שהפוסט שלך יעזור בפתרון בעיה או כאב של לקוחותיך – זה המקום שממנו צריך להתחיל. אני בטוחה שכשזה מגיע לתיפקוד בבית הספר אצל ילדים עם הפרעות קשב – יש בעיות רבות. בחרי אחת. הגדירי אותה. הסבירי מה הפתרון. הרחיבי ותני דוגמאות מהעשייה שלך.
      מעבר לזה, אני יכולה להציע לך להצטרף אליי לקורס “ניהול תוכן למקצוענים” הקרוב, שייפתח ב- 26.1.16 בתל אביב, שהוא בדיוק, אבל בדיוק מה שאת צריכה, כדי למנף את הידע שלך להכנסות, באמצעות תוכן נכון. הנה הקישור. מוזמנת.

השארת תגובה