ניהול תוכן דיגיטלי לתוצאות: שאלו את עצמכם את 5 השאלות האלה, והאתר שלכם יתמלא בקוראים נלהבים

ניהול תוכן דיגיטלי מציב בפני המשווקים אתגר משולש: לייצר את הכמות הנדרשת של התוכן, לייצר תוכן איכותי ובעל ערך, ולעשות את זה בצורה שיטתית, יעילה ומדויקת שתוביל לתוצאות. 

אחת השיטות היעילות ביותר ליצירת תוכן בקלי קלות, היא להקדים תכנון לכתיבה. במאמר שלפניכם הכנתי לכם צ’קליסט חמסה עם 5 שאלות. כל מה שתצטרכו לעשות הוא לוודא ששאלתם את 5 השאלות הנכונות, וכל היתר – יזרום בקלי קלות, ותוכלו למלא את האתר שלכם בתוכן שימשוך אליכם הרבה יותר לקוחות פוטנציאליים. מוזמנים לקרוא, ליישם ולשתף.

הבחירה באסטרטגיה של ניהול תוכן דיגיטלי מוכיחה את עצמה שוב ושוב כדרך היעילה ביותר לשיווק עסקים בכל העולם, בכל נישה ובכל תחום. הסקרים מדברים בעד עצמם:

  • 91% מבעלי העסקים הפונים לעסקים (B2B) משתמשים בטקטיקות של תוכן לשיווק העסק
  • בראש רשימת הטקטיקות: מדיה חברתית (87%) מאמרים בבלוג העסקי (83%) וניוזלטר (78%)
  • ו-54% מבעלי העסקים אמרו שהם מתכוונים להגדיל את תקציבי התוכן שלהם בהמשך

סת’ גודין, מי שנחשב לגורו מס’ 1 בעולם השיווק העולמי, אמר את זה בצורה הכי ברורה והכי נחרצת, ציטוט: “שיווק באמצעות תוכן הוא אסטרטגיית השיווק היחידה שעדיין עובדת…”

ניהול תוכן דיגיטלי שמבוצע כמו שצריך, עוזר למשוך תנועה לאתר, מגביר את אמינות המותג, וממצב אתכם כמומחים בתחומכם. נשמע טוב? יש רק קאטש אחד: בדרך לחשיפה אינטרנטית אפקטיבית, עליכם ללכוד, תחילה, את עינם הבוחנת של מנועי החיפוש. גוגל. כן. היא ולא אחרת, והיום יותר מתמיד (כשהחשיפה האורגנית בפייסבוק שואפת לאפס, מה שמסביר את רווחיות השיא שהציגה לאחרונה, ששברה את כל התחזיות).

שאלתם למה גוגל? הנה אני עונה:

משחק החשיפה הוא משחק של מספרים. לפי הסטטיסטיקה, קרוב ל-90% מההחלטות הצרכניות בעולם המערבי מתחילות במנוע חיפוש. למה לכתת רגליים או לשלם יותר, אם אפשר לתת לאצבעות ללכת במקומכם? בצד השני של המשוואה נמצאים המשווקים. כשללקוחות שלכם יש שאלה – מה שאתם הכי רוצים זה להיות התשובה שמנוע החיפוש יאחזר עבורם, ורצוי במקום גבוה וריאלי בתוצאות החיפוש.

זה לא יקרה בלי תוכן, ולא סתם תוכן – אלא תוכן כתוב: מילים. טקסט. אותיות. זה מה שעכבישי הגוגל יודעים לקרוא. זאת השפה היחידה שהם מבינים.

ואיך כל זה קשור אליכם?

נורא פשוט: במקום שבו יש מפגש אינטרסים של שני צדדים, כדאי לכם מאוד לדעת הכל על עצמכם, מחד, ועל הצד העומד מולכם, מאידך, אחרת לעולם לא תיפגשו… וגם אם תפגשו, לא בטוח שזה יהיה סיפור מוצלח של אהבה…

ועל כן, רק ניהול תוכן אסטרטגי, שמתחיל בשאלות הנכונות – יבטיח שמי שימצא את התוכן שלכם יהיה מי שהתוכן שלכם באמת נועד עבורו, וכך – יבטיח לכם תנועה אפקטיבית ומניבה לאתר.

כדי לעשות את זה הכי פשוט שאפשר, הנה חמש השאלות שיעזרו לכם לתכנן את התוכן הנכון ללא מאמץ, כך שהאתר שלכם ימשוך אליו את הקוראים הנכונים ויעשה בשבילכם את העבודה השיווקית הנכונה.

שנעבור לשאלות? קדימה:

שאלה מס’ 1: מה מטרת הכתיבה שלכם?

מה מטרת התוכן שלכם? האם הוא נועד להגביר מכירות, לשפר את קשרי הלקוחות, להניע לקוחות קיימים למכירה חוזרת או להגביר את האמון של מנועי החיפוש? בהחלט ייתכן שיהיו לכם כמה מטרות (לא להגזים…), אבל תמיד-תמיד חובה עליכם לדעת מהן, לפני שאתם מתחילים לכתוב ולו מילה אחת!

אני אתן דוגמה:
אם מטרת התוכן היא להניע לקוחות למכירה חוזרת, הפנייה שלכם תהיה לקוראים שכבר מכירים את המוצר או את השירות ומודעים לאיכויות שלו, ובתוכן שלכם תרצו להדגיש את הסיבות לקבל “עוד” מהמוכר והידוע. לעומת זאת, אם מטרת התוכן שלך הוא להרחיב את מעגל הלקוחות ללקוחות חדשים, תרצו למקד את התוכן בתיאור היתרונות של המוצר או השירות, מתוך הבנה שהיתרונות הללו עדיין אינם מוכרים וידועים לקוראים.

הדבר החשוב באמת לזכור הוא שהתוכן שלכם חייב לשרת את האינטרסים העסקיים שלכם. זה לא אומר שהוא צריך להיות מכירתי ובוטה. ממש לא. אבל הוא חייב להיות מתואם עם המטרות העסקיות שלכם ולעבוד בשבילן.

מסקנה מעשית: לפני שמתחילים לכתוב, עלינו להגדיר לעצמנו מה מטרת התוכן, ולוודא שהיא תואמת את המטרות העסקיות שלנו נכון לאותה עת.

שאלה מס’ 2: מי קהל המטרה שלכם?

בסדנאות ובקורסים שאני מעבירה, זה המקום שבו אני עוצרת כדי לצטט את הפתגם הערבי שאומר: “חכם השביל מההולך בו”. ובהשאלה: כשאנחנו כותבים תוכן, כדאי שניתן לו להוביל אותנו בדרך, כי הצורך להעלות את הדברים על הכתב – הוא הדרך היעילה ביותר לברר את כל השאלות שמקננות לנו בלב ובראש.

אני אסביר:

כשמתחילים לכתוב, מבלי לדעת למי כותבים – פשוט נתקעים… האם זו אישה או גבר? האם בעל עסק או שכיר? האם הוא מתעניין במוסיקה או בכדורגל (או בשניהם)? מה מציק לו? מה הוא או היא מחפשים?… מה הרגלי הקנייה שלהם? ואיפה בכלל הם נמצאים? בפייסבוק? ביוטיוב? או שאינטרנט לא מעניין אותם… כן… יש גם כאלה… תכל’ס, יש המון שאלות שאפשר וצריך לשאול לפני שכותבים ולו מילה אחת. דבר אחד ברור: כדי לכתוב את התוכן הנכון שיוביל לתוצאות הרצויות – כדאי מאוד שיהיה לכם מאוד ברור מי קהל המטרה שאליו אתם מכוונים. היופי הוא, שעצם הכתיבה תעזור לכם למצוא את התשובות הכי מדויקות, וזה עוד אחד מהקסמים שתוכן יודע לחולל.

מסקנה מעשית: לפני שמתחילים לכתוב, עלינו לבדוק טוב-טוב למי אנחנו כותבים, ומה הכאבים או התשוקות שיובילו אותם לבחור בתוכן שלנו.

שאלה מס’ 3: איזה מידע דרוש להם?

אנשים לא באים לאינטרנט כדי לקרוא ספרות יפה. חשבתם על זה פעם? אנשים באים לאינטרנט כדי למצוא פתרונות. כדי שתוכלו לצוד את עינם ולהתכוונן אל שאילתות המצוקה שלהם, כדאי מאוד שתאמצו טקטיקה של כתיבת תוכן מועיל, שימושי, רלבנטי ובעל ערך.

אנחנו לא נמצאים פה כדי למלא דפים במילים סתם. וגם לא כדי לחשוף בפני כל העולם ואשתו רגעים מביכים או אינטימיים מחיינו. בכלל, אנחנו לא העיקר פה. אנחנו בסך הכל הכלי שעוזר להם למצוא את התשובות שהם מחפשים. ואם יש משהו שכן קשור אלינו בתוכן – זהו הצורך לשכנע, להשפיע ולתת להם להבין שאנחנו יכולים להיות ב-ד-י-ו-ק הפתרון שהם מחפשים. לכן, כדי להפוך תנועה של גולשים להזדמנויות מכירה, ובהמשך להפוך את ההזדמנויות למכירה בפועל – תחשבו על נושאים שבאמת יתרמו לקוראים שלכם ויעשירו אותם, כי זאת המשמעות של תוכן בעל ערך: תוכן שמי שקרא אותו – יצא עם ערך מוסף שלא היה בחזקתו קודם לכן, למד משהו חדש, גילה פתרון לבעיה, זיהה דרך פעולה שהוא לא חשב עליה לפני הקריאה. רק כך, על הדרך, תתגבש סביבכם קהילה נאמנה של עוקבים והמותג שלכם יצבור מוניטין של אמינות ורצינות.

רוצים דוגמה? 

מעבר לפירוט של 5 השאלות, שאני מקווה ומאמינה שישלחו אתכם מהקריאה לעשייה עם מחשבות חדשות ומועילות, אני רוצה להוסיף עוד משהו שלמדתי לאורך השנים: אתם זה לא הלקוחות שלכם. כלומר, מה שנראה לכם שחוק, שגרתי ובנלי, הוא הרבה פעמים wow מטורף עבור הקוראים שלכם, חידוש מהפכני, בשורה שטרם פגשו כמותה, ו…כן.. משהו שממש עשוי לחולל שינוי משמעותי בחייהם. לכן, אף פעם אל תשפטו את התוכן שלכם דרך העיניים של עצמכם. תנו לקוראים לשפוט, והזמינו אותם לשתף אתכם ואת יתר הקוראים – למטה, בתגובות.

מסקנה מעשית: לפני שמתחילים לכתוב, עלינו להבין שהתוכן שלנו נועד לספק פתרונות, ולכן, הוא צריך להיות ממוקד בעיה, מועיל ומעשיר.

שאלה מס’ 4: איך תוכלו להגדיל את החשיפה האינטרנטית?

שם המשחק בניהול תוכן דיגיטלי הוא חשיפה. כשזה מגיע לתוכן שלכם, המשמעות היא שאחרי שכתבתם או יצרתם את התוכן – חשוב מאוד להפיץ אותו בערוצים שונים, בפורמטים שונים ועל פלטפורמות שונות. פוסט בבלוג זו התחלה מצוינת, אבל החוכמה הגדולה היא למנף את הפוסט האחד לעוד ועוד חשיפות חוצות-רשת.

נבהלתם?

אין סיבה. פשוט, לא מומלץ להמציא בכל פעם את הגלגל מחדש. זה לוקח זמן. זה דורש מחשבה, תכנון ויצירתיות. וכדאי מאוד שתוכלו לגלגל את התוכן שיצרתם בצורות חדשות למקומות חדשים ולעוד הרבה יותר עיניים.

אני אתם לכם דוגמה: 

בתכנית אלופי התוכן אני מלמדת איך למנף את התוכן למקסימום חשיפה במינימום מאמץ וזמן. למשל: כשאתם כותבים טיפים אתם יכולים לקבץ אותם למאמר טיפים, ואז לקבל כמה מאמרים למדריך טיפים, ואז להקליט את התוכן ולהפוך את המדריך למדריך אודיו בקובץ MP3, שאפשר לשמוע גם בפקקים בדרך אל ומהעבודה. כך – תוכלו לתת לקוראים שלכם הרבה יותר ערך, להגדיל את החשיפה הרבה מעבר לבלוג הבודד, לנצל את הכתיבה כדי לגייס לידים לקהילת הדיוור שלכם וגם להפסיק להתעצבן בפקקים – כי התוכן שלכם יהפוך עבורכם את הפקק מזמן רע לזמן השראה…

מסקנה מעשית: לפני שמתחילים לכתוב, כדאי לתכנן כמה מסלולים של מינוף תוכן, כדי להגביר – גם את החשיפה וגם את היצירתיות בעת הכתיבה.

שאלה מס’ 5: האם התוכן שלכם באמת עובד בשבילכם?

אפשר להגיד על האינטרנט המון דברים… אבל הדבר הנפלא מכולם הוא האפשרות שהוא מקנה לנו למדוד תוצאות. לא לנחש. לא להניף אצבע באוויר. וגם לא לשלם סכומי עתק לסקרים לא מועילים. האינטרנט מלא כלי מדידה אפקטיביים, רובם ככולם חינמיים. כל מה שנדרש מכם הוא להציב את המדדים הנכונים, ולעמיד את התוכן שלכם במבחן התוצאה.

מה אמרת? למה עכשיו?
אה, כי כדי להגיע למטרה, כדאי מאוד להגדיר מראש גם את המדדים הרצויים. מה הם יהיו? כמות התגובות? כמות הלייקים? כמות הנרשמים לקבלת הקורס החינמי שלכם? מס’ הכניסות לאתר או משך השהייה באתר?

סיפור מהחיים: כשהמתודולוגיה של ניהול תוכן דיגיטלי הייתה בחיתוליה, היו הרבה מאוד מנהלים שלא ידעו איך לאכול את זה, במיוחד כשלתמונה המעורפלת למדי נכנסו גם הרשתות החברתיות. אחד המאמרים שקראתי אז זכור לי במיוחד, מפני שהכותב שאל את מנהלי התוכן בחברות הגדולות בארה”ב מה הם רוצים להפיק מהנוכחות שלהם במדיה החברתית, והיה המום לגלות, שאף לא אחד לא דיבר על… כסף…

אז בואו נזכיר לעצמנו שעם לייקים (עדיין) לא הולכים למכולת, ו”מהממת” או “מקסימה שכמוך” או “אלופה” הם לא בדיוק פרמטר שמקדם את הלקוחות הפוטנציאליים בתהליך הקנייה… למרות שזה נורא נחמד להרגיש מחוזרים… ולכן, תשאלו את עצמכם כל הזמן, כ-ל ה-ז-מ-ן בשביל מה אתם שם (השורה התחתונה היא הכנסות לעסק) ואיך תדעו שהשגתם את המטרה (יותר לידים חמים? יותר לקוחות משלמים? יותר רווחיות? גידול בהישף ההכנסות? עלייה במחזור המכירות?…). אם לא תציבו נתונים – תישארו בערפל.

מסקנה מעשית: לפני שמתחילים לכתוב, כדאי לוודא שהאתר שלכם מחובר לתוכנת אנליטיקס החינמית של גוגל, שתוכל להפיק עבורכם את הנתונים הדרושים כדי לנתח את הפעילות השיווקית שלכם ולשפר אותה תוך כדי תנועה.

בשורה התחתונה

ניהול תוכן דיגיטלי מציב בפני בעלי עסקים בכל העולם אתגר משולש: גם לייצר את הכמות הנדרשת של התוכן, גם לייצר תוכן איכותי ובעל ערך, וגם לעשות את זה בצורה שיטתית, יעילה ומדויקת שתוביל לתוצאות.

כמו שיכולתם ללמוד מהמאמר, כדי לדייק את התוכן ולאפשר לגוגל לחבר ביניכם להין הלקוחות הנכונים לכם, כדאי מאוד שתשאלו את עצמכם, עוד לפני הכתיבה, 5 שאלות: מה מטרת הכתיבה שלכם, מי קהל המטרה שלכם, איזה מידע דרוש להם, איך תוכלו להגשי את החשיפה ולהגיע ליותר עיניים, ולבסוף, האם התוכן שלכם באמת עובד בשבילכם.

לסיום, הנה עוד שתיים ממסקנות הסקר שציטטתי בהתחלה:

  • 64% מבעלי העסקים המיישמים ניהול תוכן דיגיטלי בעסק אומרים, שהאתגר הגדול ביותר מבחינתם הוא לייצר תוכן בכמות הרצויה
  • ככל שעושים יותר ומיישמים יותר טקטיקות – מצליחים יותר ומאותגרים פחות מכל מה שקשור לכתיבה והפצה של תוכן לשיווק העסק.

תכנית אלופי התוכן

עכשיו אתם

חלקתי אתכם את 5 השאלות החשובות ביותר ליצירת חשיפה אפקטיבית ותנועה מניבה לאתר. עכשיו הבמה כולה שלכם. מה תוכלו להוסיף מניסיונכם? האם יש לכם שאלות נוספות שכדאי לדעתכם להוסיף לתהליך ההכנה של התוכן? מוזמנים לשתף את כולנו כאן למטה, באזור התגובות, ולהעשיר את כלל הקוראים.

הצעד הבא שלכם להצלחה בניהול תוכן דיגיטלי

אהבתם? מוזמנים לשתף את המאמר עם חברים.

מרגישים אבודים בין כל הערוצים והאפשרויות ולא יודעים במה לבחור ולמה? אני רוצה להזמין אתכם לשיחת ייעוץ בטלפון או בסקייפ, שבה נבחן ביחד את הפעילות השיווקית שלכם, נאתר את נקודות התורפה במשפך השיווקי שלכם, ונחליט ביחד על הצעדים שיוציאו אתכם מתקיעות לרווחיות. השיחה בחינם, אבל כדי שהיא תהיה אפקטיבית – חשוב למלא כמה פרטים.

לכל הפרטים ולהרשמה לשיחה – לוחצים כאן

אודות עידית נעמן

עידית נעמן עוזרת לעצמאים שכותבים וכותבים ולא רואים תוצאות, להקים תשתית תוכן שיווקית מושלמת במהירות ובליווי צמוד, במטרה ליצור חשיפה אפקטיבית ברשת שתוביל אליהם את הלקוחות הנכונים ותאפשר להם להגדיל משמעותית את ההכנסות.

לגישה בחינם למיני קורס "שיווק בחיוך" שיגלה לכם מה באמת מניע את השיווק הדיגיטלי ואיך לתכנן צעד-אחר-צעד את תשתית התוכן השיווקית של העסק - לוחצים עכשיו על הקישור "מתחילים לעשות שיווק בחיוך".

8 תגובות

  1. שרי גל - הגיל הפנימי הגב

    עידית,
    נהדר! מקצועי, מדריך, מעניין, מסקרן… כוהנת גדולה לתוכן.
    קראתי וקראתי, פתחתי עוד מסך ועוד אחד, נרשמתי, התרשמתי מהמקצועיות והידע.
    תודה גדולה!
    שרי גל – הגיל הפנימי

  2. דני וקסלר הגב

    אהבתי ושיתפתי ברשתות החברתיות … מוזמנת לביקור

    • עידית נעמן הגב

      תודה דני. אני מאוד אוהבת את היוזמה שלך לטובת בני ה 45+. אין ספק שזו שכבת הגיל הכי מתאימה לשיווק באמצעות תוכן, שהבסיס שלו הוא הידע הנצבר והניסיון המקצועי… בהצלחה לכולנו!

  3. ג'ודית הגב

    עידית יקרה,
    כתבה מ ע ו ל ה !
    תודה!
    תמציתית, מובנית, המון ידע, חכם, עם סיום הקריאה – המון תובנות. לי.
    ברשותך, אעשה קישור לזה בדף אחר שלי בפיסבוק. כי לפי דעתי, כל מי שאני מכירה – הייתי רוצה שייחשף לחומרים שלך ולאתר שלך:))
    חג אורים שמח, ושוב, תודה!
    לאתר שלך אכנס עוד כמה דקות דרך הקישור שלך.

    • עידית נעמן הגב

      חן חן לך ג’ודית,
      שימחת אותי מאוד ואני מאוד מודה על התגובה המפרגנת. חיבוק חם ביום קר… 🙂

  4. אמיר ברין הגב

    מעניין כרגיל……!

השארת תגובה