ניהול תוכן: 5 אבני דרך יצירתיות ומעשיות במיוחד שיובילו אותך לעצמאות עסקית והצלחה

עצמאות היא מצב שבו אנחנו אחראיות לעצמנו, על כל הכרוך בכך, או כמו שסבתא שלי הייתה אומרת “הכל על הראש הקטן שלי”… נשמע מוכר? האם גם את הלכת בעקבות חלום או תשוקה או מקצוע שרכשת בעמל רב, והקמת עסק עצמאי, רק כדי לגלות כי מרגע שלקחת את המושכות לידיים שלך – עליך לשלוט ולכוון את הסוסים 24/7? האם את רוצה עצמאות עסקית? והאם את יודעת לאן ברצונך להוביל את העגלה, ולמה? על 5 השלבים שיעזרו לך לסלול את דרך המלך העסקית שלך לעצמאות מהנה ומתגמלת (ואיך לתרגם את השינוי לתוכן אפקטיבי) – במאמר שלפניך. מוזמנת לקרוא, ליישם ולשתף.

עצמאות-עצמאות… אבל כמו שבוודאי כבר הבנת, אין עצמאות נקנית אלא בעבודה רבת שעות ובאחריות רחבת גבולות.  ככה זה. אין מי שיגיד לך מה לעשות ואין מי שיעשה במקומך. אין מי שיקצץ לך את הכנפיים ואין מי שיעוף במקומך. ואם את רוצה להגביה עוף – כדאי שכל שלב בדרך יהיה מתוכנן היטב – גם במחשבה וגם במלים, ויוביל אותך לתוצאה מהנה ומתגמלת, כאחת. לשם כך, ליקטתי עבורך 5 אבני דרך חשובות, ואנחנו הולכות להפוך אותן ביחד, אחת-לאחת:

אבן דרך # 1 לעצמאות עסקית: סוף מעשה במחשבה תחילה

אחד הפטנטים היעילים ביותר שיעזרו לך להשיג מה שאת רוצה הוא פשוט להגדיר את התוצאה הרצויה, ולדמיין אותה בעיני רוחך.
את יכולה לאמץ את המשפט היפהפה מהכותרת – שכתב המקובל והפייטן שלמה אלקבץ כבר במאה ה-15, או את גרסתו המודרנית “Begin with the end in mind” מספרו של סטיבן קובי “7 ההרגלים של אנשים אפקטיביים במיוחד”. אנשי קראטה קוראים לזה קאטה, שהיא ויזואליזציה של תנועות קרב עתידיות שמאפשרת להם להיערך בגוף ובמחשבה לקרב האמיתי…

כך או כך, הכל מתחיל בזה שהמוח האנושי לא יודע להבדיל בין מציאות ממשית לבין מציאות דמיונית. מבחינתו, כאשר אנחנו יוצרות את התוצאה הרצויה לנו בדימיון – היא כבר חיה, קיימת ובועטת על תקן של “זיכרון עתידי”. במלים אחרות, התוצאה הרצויה כבר נמצאת אצלנו בראש, וכל מה שנשאר עכשיו – זה בסך הכל לחבר אליה גם את עצמנו. כלומר, לסגור את הפינות שבדרך.

על העשייה – אנחנו נדבר באבן הדרך הרביעית. אך תחילה, בואי נזין את סוף המעשה הרצוי לתוך ה- GPS של המחשבה שלנו, על מנת ליצור את הזיכרון העתידי שיכוון אותנו להצלחה.

איך עושים את זה:
• קודם כל, הגדירי לעצמך מה את רוצה – הכי ספציפי שאפשר, בלשון הווה ובשפה חיובית
• שלבי בתיאור כמה שיותר חושים והרגישי שאת ממש שם, ממש עכשיו – גוף, ראש ונפש
• ודאי שאת שלמה לגמרי עם התוצאות ושהתוצאה הרצויה תלויה אך ורק בך
• ולבסוף, תני לעצמך סימן שלפיו תדעי שהגעת אל היעד, כשתגיעי אליו.

משימת הכתיבה שלך:
עצרי לרגע את קריאת המאמר, הצטיידי בדף נייר ועט וקחי לעצמך את כל הזמן שצריך כדי לצאת למסע בחזרה להווה, לעבור נקודה-נקודה ולכתוב את התוצאה הרצויה לך בהתאם להנחיות. עצמי עיניים ותנו לעצמך להרגיש שאת ממש שם. שהעתיד שלך קורה כאן ועכשיו. כתבי את זה כאילו שאת כותבת יומן לעת ערב. וכיוון שאלוהים, כידוע, נמצא בפרטים הקטנים – תזרמי. תתפרעי. תתארי הכל ואל תחסכי דבר. המוח שלך צריך להשתכנע שזה אמיתי.

אבן דרך # 2 לעצמאות עסקית: להסתכל לחוויית הלקוח בעיניים

כיוון שמרביתנו לא חיים על אי בודד, הגשמת היעדים שלנו קשורה כמעט תמיד בתקשורת אפקטיבית עם האנשים שסביבנו – משפחה, חברים, נותני שירות ועוד. הדבר נכון שבעתיים בסביבה העסקית, כאשר ליכולת שלנו ליצור תקשורת אפקטיבית עם לקוחות ולקוחות פוטנציאליים, יש השפעה חד-חד ערכית על יכולתנו להתחבר אליהם, לעזור להם ולהוביל אותם לשינוי. כימייה בינאישית, בניית קשר, יצירת אנגייג’מנט ושפה משותפת הם מרכיבים קריטיים לחוויית לקוח אפקטיבית בינינו לבין הלקוחות שלנו.

איך עושים את זה:
• קודם כל, הקשיבי. הרבה מדי אנשים עסוקים בלדבר על עצמם ועל ענייניהם, ופחות מדי בהקשבה
• שאלי שאלות. אפשרי למי שנמצאים מולך להרגיש שאת באמת מתעניינת וקשובה לדבריהם – אלה שנאמרים ואלה שמסתתרים בין המלים
• התאימי את עצמך אליהם. מחקרים מראים שאנשים נוטים להתחבר יותר בקלות למי שהם מזהים כדומים להם
• קחי בחשבון שמבין 3 ערוצי התקשורת הבינאישית, למילים שאת אומרת יש בסך הכל 7% השפעה, בזמן שלאיכות הקול יש 38% השפעה, ואילו לשפת הגוף והפיזיולוגיה בכלל – 55%.

משימת הכתיבה שלך:
בפעם הבאה שאת כותבת מאמר בבלוג, ניוזלטר או פוסט בפייסבוק – חשבי על האנשים שנמצאים מצדו השני של המחשב, ואיך את יכולה לתרגם את מאפייני התקשורת שמשמשים אותך במפגש פנים אל פנים למאפיינים של תקשורת כתובה, שיאפשרו לך לבנות את האמון בדרך ללקוח הבא.
למשל, איך תעבירי להם באמצעות מילים בלבד את עוצמת ההשפעה הכל כך קריטית של שפת הגוף שהם אינם יכולים לראות? ואיך תשדרי להם דרך טקסט נטו את האפקט הכל כך חשוב של האיכות הקולית שבה היית נעזרת לו הייתם נמצאים זה מול זה?

אבן דרך # 3 לעצמאות עסקית: הפיקי את אסטרטגיית ההצלחה

אחרי שהגדרת את התוצאה שאליה את מכוונת ואת החיבור הנכון שלך לקהל המטרה, כדאי שתיקחי את הזמן כדי לתכנן את המהלכים שיחברו ביניהם. תכנון יסודי ומדויק יאפשר לך לבנות את הדרך הטובה ביותר, צעד-אחר-צעד, ולא פחות חשוב מכך (ואולי אפילו יותר), לחזות את הבורות והאתגרים הצפויים לאורכה, ולהיערך אליהם מבעוד מועד. כמו שהיטיב לומר ניל ארמסטרונג – האיש והאסטרונאוט: “שתי הבעיות היחידות שצריך לפתור כאשר אתה נוסע לירח, הן איך להגיע לשם ואיך לחזור משם, וכדאי שלא תצא לדרך לפני שפתרת את שתיהן”.

כשהירח שלנו הוא העצמאות העסקית שלנו, וכשהעצמאות העסקית שלנו תלויה במידה רבה בהיקף המכירות שלנו, וכשכל הפעולות שיובילו אותנו למכירה יושבות תחת הכובע של השיווק – ללא ספק, מה שדרוש לנו זאת אסטרטגיה שיווקית מובנית וסדורה, שנוכל לשכפל בקלות ולהתאים בקלות בעת הצורך. ואם תשכילי לבנות אותה על בסיס תהליך שכבר ביצעת והצליח לך, שיחקת אותה – שוס!

איך עושים את זה:
• קודם כל, קובעים תוצאה רצויה מוגדרת היטב (אבן הדרך מס’ 1) ומגדירים את הקריטריון להצלחה
• בסוף-בסוף, בודקים שבאמת יש התאמה בין התוצאה שאליה תכננת להגיע לבין אותו קריטריון שאומר לך שהתהליך הושלם והמטרות הושגו וכל כוחותינו יכולים לחזור לבסיסם
• ובין לבין, מאתרים את הטריגר שגורם לך לצאת לדרך ומתחילים לבנות או לשחזר את התהליך הדרוש – צעד אחר צעד, בדיוק לפי הסדר הנכון, כמו ספרות בקוד של כספת.

משימת הכתיבה שלך:
כדי שהתוכן שלך יעשה את העבודה השיווקית הנכונה, חשוב לבנות אותו בהתאמה מושלמת למהלכים העסקיים הרצויים. הכנת אסטרטגיה עסקית ברורה? מעולה! עכשיו צריך לבנות מולה תכנית תוכן אסטרטגית תואמת. מחקרים מראים שתכנית תוכן אסטרטגית כתובה – היא ההבדל הגדול ביותר בין עסקים שמגדירים את פעילותם השיווקית כמוצלחת לבין כאלה שלא. תכנית תוכן אסטרטגית נכונה תלווה את הקוראים לאורך תהליך הקנייה – בערוצי השיווק המתאימים ועם התכנים הדרושים והמתאימים לכל ערוץ, כדי לתת להם מענה לשאלות ולהתלבטויות, ולהוביל אותם – שלב אחר שלב, מהכחשה לרכישה.

אבן דרך # 4 לעצמאות עסקית: קחי צעד ראשון בכיוון הנכון

חידה: 5 צפרדעים ישבו על עלה של נימפיאה בנהר והרגישו שהן מתייבשות מהשמש. אז 3 צפרדעים החליטו לקפוץ למים. כמה צפרדעים נשארו על העלה? (התשובה בסוף המאמר)

אנחנו יכולות לקרוא מאמרים מפה עד מחרתיים ולצבור עוד ועוד ידע מעשיר, מאלף ומרשים. העניין הוא, שאם לא נעשה עם זה משהו פרקטי – כל התובנות הנפלאות ואוצרות הידע לא יעשו בשבילנו דבר. לא משנה כמה למדנו ומה אנחנו יודעות. כדי לחולל שינוי, כדי להגיע לתוצאות, וכדי להוביל את העסק לעצמאות – צריך לעשות, וזה המקום שבו רוב האנשים נתקעים. המלה “פעולה” נשמעת להם מאיימת. כאילו עליהם לחצות את ים סוף או לכל הפחות לבנות מחדש את בית המקדש…

יש הרבה סיבות שגורמות לאנשים להיתקע. לדחות. להזיז הצידה. להבטיח לעצמם ולא לקיים. בכל עשייה יש שינוי ובכל שינוי יש יציאה מאזור הנוחות. שבירת שגרה. מחויבות למשהו חדש. התמודדות עם משהו לא מוכר. וזה בדיוק הקטץ’: אם לא תעשי – זה ימשיך להיות זר, לא מוכר ומאיים. לעומת זאת, ברגע שמתחילים לעשות – ערפל הקרב מתפזר, צומחים הרגלים חדשים וברגע מסוים אנחנו פתאום שואלות את עצמנו: זה? זה מה שהיה לי כל כך קשה? זה הרי כל כך פשוט… לא כך?

איך עושים את זה?
• חלק בלתי נפרד מכל אסטרטגיה של הצלחה חייבת להיות פעולה, ולא סתם תכנון עתידי על הלוח אלא פעולה מיידית, נמרצת והחלטית
• אנטוני רובינס אומר שכדי לנוע קדימה, עלינו לעשות משהו בכיוון תוך 24 שעות
• וזאת לא צריכה להיות המהפכה התעשייתית החדשה. עשייה יכולה להיות ארגון של השולחן, רבע שעה של חשיבה, חצי שעה של חיפוש מידע בגוגל או שרבוט של ראשי פרקים ורעיונות
כמו שכבר אמר החכם הסיני לאו דז’ה: “כל מהלך של מאה מילין מתחיל בצעד אחד”.

משימת הכתיבה שלך:
פשוט לכתוב ולייצר הלכה למעשה את התוכן החיוני להנעת הפעילות השיווקית של העסק. כדי שהתוכן יעשה את העבודה הנכונה, הוא חייב להתבסס על התכנית האסטרטגית, לדבר ישירות אל קהל המטרה ובשפה שלהם, להיות שימושי, מעשי ורלבנטי, ולהתפרסם בצורה עקבית וסדירה. לצורך כך, חשוב שתהליך הכתיבה יהיה שיטתי, בהתאם לתכנית עבודה רבעונית ולפי תכנית ביצוע מעשית שבועית – גם לכתיבה וגם להפצה. שימוש בתבניות תוכן מובנות – יאפשר לך לייצר בדיוק את התוכן הדרוש לך במועד, וכמו שכבר הבנו – מהר מאוד תגלי שככל שאת כותבת יותר, את יכולה לייצר יותר תוכן נכון, בפחות זמן ומאמץ.

אבן דרך # 5 לעצמאות עסקית: הרשי לעצמך לטעות

מחקרים מוכיחים שכוח הרצון שלנו מתנהג בדיוק כמו שריר. כשאנחנו מעמיסות עליו כמות גדולה של משימות – הוא מתעייף, מאבד גובה והשליטה העצמית שלנו מאבדת גובה אתו. כאשת שיווק ומדריכה, המלווה בעלות עסקים בעשייה הדיגיטלית שכל כך זרה ולא ברורה מאליה למרביתן, אני חווה יום יום את ההתכווצויות של שריר המחויבות העסקית והשיווקית, שמאבד טונות של אנרגיה על ההסתגלות לסביבת המחשב, על הלהטוטנות בין ערוצי השיווק המשתנים חדשות לבקרים, ועל המיומנות החדשה שכל בעלת עסק נדרשת להכיר, ליישם ולשכלל – כתיבת תוכן.
התוצאה היא סף תסכול מאוד נמוך, עייפות חומר מצטברת, נטייה להרים ידיים ולזנוח משימות חשובות בקלות כמעט בלתי נסבלת, וכמובן – תסכול רב, הלקאה עצמית, תקיעות, ובשורה התחתונה: כל מה שלא מתאים, לא רצוי ולא לעניין למי שרוצות להוביל את העסק שלהן קדימה, כמוך.

כדי לאפשר לעצמך לצאת מהקופסה למסעות חדשים, כדי לתת לעצמך יותר משאבים להתמודד בהצלחה עם אתגרים ומהמורות לאורך הדרך, ובעיקר כדי להרשות לעצמך לקחת אותם בפרופורציות הנכונות ולהניח בצד מה שלא מקדם אותך – כדאי שתאמצי כמה עקרונות שיובילו אותך למיינדסט תומך ומעצים, במיוחד ברגעים קשים של תחושת תסכול וכישלון.

איך עושים את זה?
• לאנשים יש כל המשאבים שהם צריכים כדי להשיג את התוצאות הרצויות להם. ברגע שתאמצי את הרעיון הזה ללבך ולהתנהגותך – תגלי שהשמים הם רק ההתחלה, והם תמיד שם עבורך
• תני לעצמך להאמין שאנשים עושים את הבחירה הטובה ביותר שיש באפשרותם לעשות עם המשאבים הזמינים עבורם במצב נתון – ולכן אין מקום להאשמה, הלקאה עצמית וחרטה. מה שהיה – היה. אנחנו יכולות להשפיע אך ורק על העתיד
• ככלל, כל התוצאות הן הישגים. אין כישלון. יש רק משוב, ולכן, כל התנסות היא הזדמנות ללמידה עתידית. ככל שתאמצי את המשפט “אפשרי בעולם – אפשרי עבורי” כדרך חיים, כך תפתחי עוד ועוד דלתות חדשות לרווחה ותגדילי את ההזדמנות שלך להגיע לעוד ועוד הישגים
• גם אם משהו השתבש או נדמה לך שעדיין אינך מוכנה לצאת לדרך, זכרי שלא משנה מה את חושבים שאת – את תמיד הרבה יותר מזה.

משימת הכתיבה שלך:
עכשיו, כשכל אבני הדרך לפניך, ואחרי שהגדרת את התוצאה הרצויה ואת קהל המטרה, בנית אסטרטגיה ועשית את הצעד הראשון בכיוון הנכון – המשימה שלך היא לאמץ ולשנן את 4 נקודות ההפעלה ולעשות בהן שימוש יומיומי ברגעי הקושי והמשבר הקשורים לכתיבת התוכן לשיווק העסק.
הרשי לעצמך לנסות. אל תפחדי לכתוב. אל תפחדי למחוק. אל תתאהבי במלים. כווני תמיד לתוצאה. ככל שתעשי יותר – תגלי איך לדייק את מיומנויות הכתיבה שלך ולזהות באומץ את מיומנויות הכתיבה, השיווק והטכנולוגיה שעליך להשלים ו/או לשכלל.

בשורה התחתונה

עצמאות עסקית היא מצב שבו קיומנו כעסק איננו תלוי בגורם חיצוני, אלא אך ורק במיומנויות שיש לנו ובמחויבות שלנו להצלחתו – במחשבה, בהשקעה, ובעידן התוכן שבו אנחנו פועלים – גם בכתיבה.

כמו שיכולת ללמוד מהמאמר, יש 5 אבני דרך חשובות שיובילו אותך לעצמאות עסקית בצורה הטובה, היעילה והיציבה ביותר: להגדיר בצורה ברורה ומדויקת את התוצאה הרצויה, ליצור חוויית משתמש אפקטיבית לקהל המטרה, לחשוב אסטרטגיה, לעשות ו… לא לחשוש מטעויות. מי שלא עושה – לא טועה, אולי, אך מי שלא טועה – לא עושה. אין טעות גדולה מזו!

עכשיו את

עד כאן ציידתי אותך ב-5 אבני דרך לעצמאות עסקית, והראיתי לך צעד-צעד איך לתרגם את העקרונות העסקיים ושינוי המיינדסט לתוצרי תוכן אפקטיביים לשיווק העסק. מה תוכלי להוסיף מניסיונך? לאיזו אבן דרך את מתחברת ומה היית מוסיפה על מה שנכתב במאמר? הבמה כולה שלך! מוזמנת לכתוב, להוסיף ולהעשיר את כולנו.

הצעד הבא שלך להצלחה

אהבת? מוזמנת לשתף את המאמר עם חברות וקולגות. רוצה לקבל ממני עוד הרבה רעיונות מעשיים, עצות טובות וטיפים מועילים לשיווק אפקטיבי באמצעות תוכן? במיוחד בשבילך כתבתי את מדריך “מסלול ההגשמה שלך” ובו 3 השלבים שיובילו אותך בדרך להפוך את הידע והיכולות שלך לעסק משגשג – תוך חצי שנה או פחות. אם עדיין לא הורדת את המדריך, אני מזמינה אותך להוריד אותו עכשיו – במתנה ממני ולגמרי בחינם.

נ.ב זוכרת את 3 הצפרדעים שהחליטו לקפוץ? בגלל שהן לא קראו את המאמר הזה, הן לא עשו עם זה כלום, וכל 5 הצפרדעים נשארו על העלה והמשיכו לסבול מהשמש…ואני אומרת: רק כשעושים – יש תוצאות!

אודות עידית נעמן

עידית נעמן עוזרת לעצמאים שכותבים וכותבים ולא רואים תוצאות, להקים תשתית תוכן שיווקית מושלמת במהירות ובליווי צמוד, במטרה ליצור חשיפה אפקטיבית ברשת שתוביל אליהם את הלקוחות הנכונים ותאפשר להם להגדיל משמעותית את ההכנסות.

לגישה בחינם למיני קורס "שיווק בחיוך" שיגלה לכם מה באמת מניע את השיווק הדיגיטלי ואיך לתכנן צעד-אחר-צעד את תשתית התוכן השיווקית של העסק - לוחצים עכשיו על הקישור "מתחילים לעשות שיווק בחיוך".

השארת תגובה