ניהול תוכן: ששת הקשרים של השיווק באינטרנט – וזה לא מה שחשבתם…

ניהול תוכן: ששת הקשרים של השיווק באינטרנט – וזה לא מה שחשבתם…

שיתוף ב facebook
שיתוף ב google
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin

התיאוריה של ששת הקשרים נולדה איפשהו בשנות ה- 90′ של המאה הקודמת, עם איזה אחד, קווין בייקון, שהראה איך כמעט כל שחקן הוליבודי מתחבר אליו דרך שישה אנשים, במקסימום. קצת מצחיק לדבר על שישה קשרים במדינה שבה כל אחד מכיר את כל אחד, אבל לפי התיאוריה של ששת הקשרים, תוך שישה מהלכים נוצר קשר בין כל האנשים על כדור הארץ, וזה, אפילו במדינה צפופה ומסתחבקת כמו שלנו, כבר משהו…

טוב, ואיך כל זה קשור לשיווק באינטרנט?

שאלה מעולה. אז ככה: 

אם יש לנו 300 חברים, ואנחנו יכולים לספר להם על העסק שלנו, והם יחלקו את המסר העסקי שלנו עם 300 החברים שלהם, אזי מהר מאוד יגיע המסר העסקי שלנו ל- 90 אלף איש! ואם החברים של החברים שלנו יספרו לחברים שלהם על העסק שלנו – יגיע המסר העסקי שלנו כבר ל- 27 מיליון איש! בשלב הזה כבר אפשר להכריז על הנחת סוף עונה, כי זה השלב שבו יצטרכו החברים של החברים של החברים שלנו לספר על העסק שלנו רק ל- 222 מחבריהם, כדי שכל אדם על כדור הארץ יכיר את שמנו, ויגלה מה העסק שלנו ומה אנחנו יכולים לעשות בשבילו.

יופי. אז עכשיו כל כדור הארץ עובד בשבילנו (לא להיסחף, בבקשה… בזמן האחרון יש לכדור הארץ נטייה לעבוד שעות נוספות, ולייצר תפוקות ממש לא לעניין…).

אז מה זה קשור לשיווק באינטרנט?

שאלה סוף הדרך. הנה זה מגיע: 

איך (כמעט) אומרת שרי אריסון? החדשות הטובות אודות העסק שלנו מתחילות אצלנו. בבפנים שלנו. וזה אומר שאם אנחנו רוצים לתפוס טרמפ על תיאוריית ששת הקשרים, אנחנו חייבים להתחיל את התהליך עם המון אנרגיה והתלהבות. אנרגיות טובות והתלהבות הן הכוח האמיתי שמניע דברים. רק אם נכתוב על העסק שלנו בהתלהבות ונשקיע במסר את האנרגיה הדרושה, הרצויה, המתבקשת – רק אז ייווצר המומנטום הקוסמי הזה, שידביק את החברים שלנו בהתלהבות, ויגרום להם לרצות לחלוק את המסר שלנו עם החברים שלהם, והחברים שלהם עם שלהם, וכן הלאה וכן הלאה… עד למימוש המוחלט של תיאוריית ששת הקשרים…

אנרגיה והתלהבות זה שם המשחק. והן מגיעות מהמקום שבו אנחנו מרגישים, ממעמקי הבטן ועד קצות האצבעות, איך אנחנו יכולים לעזור לאחרים להשיג את מטרותיהם, להביא מזור למכאוביהם, לפתור את בעיותיהם ולהביא להם ולעולם ברכה. תחשבו רגע. זה מקום נפלא להיות בו! מקום שראוי וכדאי לחלוק אותו עם כל העולם!

עכשיו תגידו לי, מתי בפעם האחרונה סיפרתם על העסק שלכם לחבר, והרגשתם איך הניצוץ מהעיניים שלכם עובר לעיניים שלו ומדליק אותו באמת? מדליק אותו מספיק כדי להרים טלפון לחבר שלו ולספר לו על ההישג שלכם וכמה זה יכול לעזור גם לו?

כי אם אתם לא עושים את זה באהבה, באמונה, ובעקביות – אתם פשוט מפספסים בגדול. כמה בגדול? אתם מפספסים את כל העולם! לא חבל?

יש לי בשבילכם משימה. קחו לכם כמה דקות למחשבה על העסק שלכם. על הלקוח שפתרתם לו בעיה שהציקה לו המון זמן. על הלקוח ששימחתם אותו מאוד עם מוצר איכותי שזיכה אותו במחמאות רבות. על הלקוחה שפנתה אליכם כלאחר ייאוש ותוך מספר דקות נתתם לה מענה איכותי, אפקטיבי ולא יקר.

אף אחד מהם אינו מובן מאליו. אף אחד מהפתרונות שמצאתם עבור לקוחותיכם אינו מובן מאליו. אף מעשה ממעשי ידיכם אינו מובן מאליו. אלא אם תבחרו להכניס אותו למגירת ה”נושאים שטופלו” ולתת לשגרה לסחוף אתכם הלאה, כאילו לא אירע דבר…

הבחירה היא בידינו. לעצור או לעבור. להוקיר או לעקור. להתלהב או לא לשים לב.

תנו להתלהבות להוביל אתכם קדימה. תנו להתלהבות לתת לכם ולעשייה שלכם את הכנפיים הראויות לה. רק כך תוכלו, באמת, לעזור ליותר ויותר אנשים להשיג את מטרותיהם ולפתור את בעיותיהם. ואם ממש תתלהבו… יכול להיות שפתאום תקבלו טלפון מסוף העולם, שיתעניין בשירותים או במוצרים שלכם…

אתם יודעים… העולם הוא בסך הכל  כפר גלובאלי קטן… בינינו לבין כל יושבי הגלובוס מפרידים רק שישה קשרים…. לכו תדעו מי הולך להיות הלקוח הבא שלכם…

אז מה אתם עושים כדי לשמר את התלהבות העשייה שלכם, ולשווק אותה הלאה, לחברים?

עידית נעמן

עידית נעמן

עידית נעמן - ניהול תוכן להעצמה אישית ועסקית. עוזרת לבעלות עסקים עצמאיות, שרוצות להרוויח יותר - למקד את השיווק, לדייק את הכתיבה, ולבנות עסק משגשג דרך תוכן. לגישה בחינם למיני קורס "שיווק בחיוך" שיגלה לך מה באמת מניע את השיווק הדיגיטלי ואיך להתחיל לתכנן את תשתית התוכן השיווקית של העסק שלך, צעד-אחר-צעד - לחצי עכשיו על הקישור "גם אני רוצה לעשות שיווק בחיוך".

אז מה חשבת?...

הגעת למקום הנכון!

שלום, עידית כאן. שמחה שהגעת!  הקמתי את בלוג “דרך התוכן” בשנת 2009, כדי לחלוק אתך את הידע והניסיון האדיר שצברתי בהעצמה אישית ועסקית דרך תוכן – כעיתונאית, נלפיסטית ומנטורית שיווקית. מוזמנת לקרוא, ליישם וכמובן – לשתף. 

פוסטים אחרונים

אם גם אצלכם בבית מבקרות בלילה כל מיני מפלצות או חיות טרף מפחידות – ספר הילדים החדש שכתבתי יעזור לכם לרתום את הפחד לתוצאות בלתי צפויות ומרגשות – עם חרוזים מתנגנים, עיצוב מלא-חן והדפסה איכותית שמותאמת במיוחד לאצבעות קטנות.  

מה עושים כשפוגשים אריה בחושך

במקום להמציא בכל פעם את הגלגל ולבזבז זמן יקר על כתיבת מאמר ארוך מדי, מבולבל ולא שיווקי, רכשו עכשיו את קובץ תבניות המאמרים המוכנות שלי, שיעזרו לכם לכתוב מאמרים מקצועיים איכותיים ושיווקיים – בחצי שעה ואפילו פחות. הקובץ כולל הדרכה מעשית ליישום התבניות + הדרכה לשילוב של כתיבה שיווקית.

12 תבניות מאמרים ספר

שיווק באמצעות תוכן מתבסס על תוכן רלבנטי, שפונה לדמות לקוח ספציפית ונותן לה מענה מותאם. הלקוח הזה הוא לקוח החלומות שלך וכדי להפיק מהתוכן את התוצאות הרצויות – חשוב שתדעי מיהו, מה מאפיין אותו, מה חשוב לו ומה הוא מחפש. כל אלה ועוד – בקורס הדיגיטלי “לקוח החלומות” שיוביל אותך אל הלקוח האידיאלי שלך ב-5 צעדים קצרים וממוקדים.

לקוח החלומות

סדנה דיגיטלית מעשית שבה אני מובילה אותך צעד-אחר-צעד לכתיבת 6 סוגי המאמרים המבוקשים ביותר ברשת – כולל 3 בונוסים מגבירי תוצאות לאיתור מילות המפתח הנכונות, לבניית תמונה מלווה למאמרים ולהפצה אפקטיבית שתזרים למאמרים עוד ועוד קוראים מעוניינים.

מישהו לכתוב אתו - סדנה דיגיטלית

למעבר לקורס החינמי שיגלה לך מה באמת מניע את השיווק הדיגיטלי ואיך תוכלי לתכנן תשתית תוכן שתזרים לעסק שלך לקוחות על אוטומט - מוזמנת למלא את הפרטים.

הפרטים שמסרת שמורים ובטוחים והם ישמשו אותי כדי לחלוק אתך ידע מועיל להצלחתך!

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן