תכנון תוכן אפקטיבי הוא ללא ספק הדבר האחד המשמעותי ביותר שיוביל את העסק שלכם לסגירה מוצלחת ורווחית של שנת 2018.
גם אם קשה להאמין… המחצית השנייה של השנה כבר עומדת ממש בפתח, ואם גם אתם, כמו 93% מהעסקים בעולם, מייצרים מסרים שיווקיים כדי למשוך לעסק עוד לקוחות, זה הזמן לתכנן את פעילות התוכן שלכם ל-6 החודשים הבאים. כדי להקל עליכם את המשימה, הכנתי עבורכם 9 טיפים קצרים, יעילים ומאוד קלים לביצוע. קחו לכם כמה דקות לקרוא, ועוד דקה-שתיים להחליט מהם שלושת הטיפים שאתם הולכים ליישם ראשונים, ולקבוע תאריך יעד לביצוע ביומן. תיהנו!
1. דברו עם הלקוחות שלכם
אם הייתי צריכה לתמצת את המשמעות של שיווק באמצעות תוכן בשלוש מילים, אלו הן: לעזור כדי למכור. כדי שהתוכן שלכם יהיה אפקטיבי הוא חייב להתחבר לצורך של הלקוחות ולהיות רלבנטי עבורם.
מה רלבנטי עבור הלקוחות שלכם? אם לא תשאלו – לא תדעו. השתמשו בסקרים (יש מיליון אופציות לסקרים חינמיים באינטרנט), בשאלונים, וכמובן בפייסבוק או בלינקדאין, כדי ללמוד לעומק מה הצרכים המשתנים שלהם, לאן הם שואפים להגיע (גם בעזרתכם) ומה הכאבים שאתם יכולים לעזור להם לפתור ואפילו לחסל.
השתמשו במידע הזה כדי לייצר תכנית תוכן למחצית השנייה של 2018 שתענה ללקוחותיכם על הצרכים והמטרות.
2. תנו עוד מבט בערוצי התוכן בהם אתם פועלים
אני באמת שמחה לראות יותר ויותר בעלי עסקים, חברות וארגונים גדולים מצטרפים לספינת הדגל של השיווק באמצעות תוכן, ומתחילים לייצר את התוכן הדרוש לצמיחת העסק. ודווקא משום שיצירת תוכן היא משימה שצורכת זמן, אנרגיה, חשיבה ועשייה – חשוב שבעתיים לתכנן היטב את הנוכחות השיווקית שלכם.
איזה ערוצי שיווק עובדים עבורכם באופן הטוב ביותר? איפה אתם יכולים לשפר, לשפצר, לשנות, לעדכן ולעצב מחדש, כדי למקסם את הנוכחות שלכם בערוץ זה או אחר ולשפר בגדול את ההיענות למסרים השיווקיים שלכם בשנה הקרובה?
אני, למשל, ביליתי כמה שעות של עדכון בפרופיל הלינקדאין שלי, וכבר קיבלתי פנייה מלקוחה שראתה את הפרופיל המדוגם, והבינה מה אני יכולה לעשות בשבילה…
3. עכשיו… תנו עוד מבט בפורמטים של התוכן שלכם
לא כל הפורמטים נולדו שווים…ומן הסתם, לא כל פורמט מתאים לכל אחד – לא לנו, ככותבים ויוצרים, ולא ללקוחותינו, שהתכנים שלנו נוצרים עבורם.
כן, באופן פוטנציאלי, לתוכן "עשיר" שמועבר בווידיאו יש יותר היענות מלתוכן כתוב, אבל אם ללקוחות שלכם אין סבלנות להיתקע מול המסך, או שלא נוח להם להקשיב לווידיאו במקומות ציבוריים – זה לא יעבוד, ולא משנה מה אומרת הסטטיסטיקה… אז כשאתם שואלים, תכניסו גם שאלה לגבי הפורמט שבו הלקוחות שלכם היו רוצים לקבל את התכנים שלכם.
והתכוננו להיות מופתעים… העולם משתנה במהירות וגם הרגלי הקריאה והצפייה של לקוחותיכם משתנים איתו.
4. גלו מה אומרות התחזיות בענף שלכם
כל אחת ואחד מאיתנו שייך לענף עסקי ספציפי, וזו גם הפריזמה שבאמצעותה אנחנו מתחברים ללקוחות. חשוב להיות עם אצבע על הדופק, כדי לדעת מה קורה ומה מתחדש – כי אלה בדיוק יהיו הדברים שהלקוחות שלכם ירצו לדעת עליהם יותר, ואתם רוצים להיות שם עבורם עם המידע הכי עדכני והכי מועיל.
למשל: אם אתם פועלים בשוק הבנייה – שימו לב מה קורה בתחום המשכנתאות, תנאי התשלום, הפרוייקטים המתוכננים וכד'.
ואם אתם פועלים בתחום השיווק או נעזרים בו לשיווק העסק שלכם (ומי לא?…) – כדאי שתרכשו כלים ומיומנויות מקצועיות לניהול תוכן דיגיטלי, כי הלקוחות שלכם ירצו לקבל מכם את המענה הכי עכשווי ועדכני, שיעזור להם לבלוט מעל התחרות, והם לא יתפשרו על תוצאות בינוניות או שירות Old school.
5. חפשו את הקליק השיווקי וצרו מדריך דיגיטלי ללקוחות
אם אין לכם עדיין מדריך חינמי בתחום הפעילות שלכם, אני ממליצה בכל לב לשים את זה בתור משימה ביומן למחצית השנייה של 2018 ולהתחיל לתכנן.
בכל מערכת יחסים עם הלקוחות שלנו חייב להיות קליק שיווקי. זה המקום שבו אנחנו יכולים לדמיין בעיני רוחנו את צליל הקליק, כאשר הבעיות שלהם פוגשות את הפתרונות שלנו. על הקליק הזה בדיוק אמור לשבת גם המדריך הדיגיטלי שלכם.
מצאתם את הקליק השיווקי? יופי! עכשיו כתבו את המדריך והציעו אותו לקהל המטרה שלכם – בחינם, בתשלום או כחלק מחבילת שיווק שלמה.
6. מקדו את התוכן שלכם בהדרכות ומידע מסייע
רגע לפני שאתם רצים קדימה, עצרו ושאלו את עצמכם: מה קהל המטרה שלכם רוצה לדעת? מה קהל המטרה שלכם צריך לדעת? שמתם לב להבדל הקטן? הבדל קטן במילים, הבדל ענק במהות.
החכמה הגדולה: תנו ללקוחות שלכם מה שהם רוצים, אבל תמיד תמיד תציעו להם גם את מה שהם צריכים.
עכשיו, בואו נראה איך זה בא לידי ביטוי בתוכן: איזה ערך יש לכם להציע לקהל המטרה שלכם? האם יש לכם תשובות בשבילם? הכינו רשימה של נושאים פוטנציאליים, שעונים על מה שקהל המטרה שלכם רוצה וצריך. בהמשך, תוכלו למנף את הרשימה כדי לייצר מסרים שיווקיים מדויקים או סדנה – בין בחינם ובין בתשלום (ו…כן… גם קורסים וסדנאות הם חלק ממשפך התוכן האסטרטגי של השיווק באמצעות תוכן).
7. תנו עוד מבט בתכניות השיווקיות שלכם למחצית השנה הקרובה
מה, אין לכם תכנית כזאת? כי זאת בדיוק המשמעות של שיווק באמצעות תוכן: התוכן שלכם חייב לתמוך בתכנון השיווקי, למשוך אליכם את הגולשים המתאימים, לקרב אותם באמצעות התוכן הנכון שיהפוך אותם למנויים ברשימת הדיוור שלכם, להעמיק את הקשר ולהדק את החיבור ביניכם, ואז להוביל אותם לרכישה שתאפשר להם ולכם להרוויח בגדול: הם ירוויחו מענה לצרכים ולחלומות שלהם. אתם תרוויחו הכנסות וצמיחה עסקית.
אז מה שיעזור לכם ללוות השקות של מוצרים, שירותים ותכניות הדרכה, ולייצר עבורכם את המומנטום לקראת כל מהלך שיווקי מתוכנן נוסף. ללא ספק, שתי מילות המפתח הן: תכנון והתאמה של התוכן הנכון במשפך התוכן האסטרטגי שלכם.
8. הוסיפו ערוץ שיווקי חדש לרפרטואר הערוצים שלכם
תקופה חדשה היא הזדמנות לתנופה חדשה. אם שיווק באמצעות תוכן היא האסטרטגיה השיווקית שלכם, אני מניחה שיש לכם כבר נוכחות בכמה ערוצים שיווקיים בסיסיים, כמו: אתר בית, ניוזלטר, בלוג, פייסבוק ואולי גם יוטיוב… וכמו שאתם יודעים, אין זה פשוט לתחזק נוכחות תוכן בעלת ערך בחמישה ערוצים שיווקיים שונים.
ולמרות זאת, אני רוצה להציע לכם לנצל את ההתחדשות שסביבכם, ולהוסיף לרפרטואר ערוץ נוסף, חדש, שעדיין לא ניסיתם.
בתהליך מובנה של ניהול תוכן שיטתי, אפשר בהחלט לרקוד על כל החתונות ביעילות רבה, להפיק הרבה יותר תועלת בהרבה פחות מאמץ, והכי חשוב: ערוצים חדשים פירושם קהלים חדשים והזדמנויות חדשות, שאתם לא רוצים לפספס… אגב, כדי לבחור את הערוצים המתאימים, נצלו את השאלון מסעיף 1 כדי לשאול את הלקוחות שלכם איפה הם מסתובבים ברשת… והתכוננו להיות מופתעים…
9. תנו עוד מבט במשפך התוכן ובתהליכי המכירה שלכם
חשבתם פעם, איך לקוחות מוצאים אתכם? מה גורם להם לרצות לדעת עליכם עוד ומתי הם מחליטים לקנות מכם? בעצם, זהו תהליך הרכישה שכל לקוח שלכם עובר בדרך מההיכרות הראשונה עם המוצר או השירות שלכם ועד לקופה. בעולם האמיתי, התהליך הזה מתרחש פנים אל פנים, והוא מושפע לא מעט מהאינטראקציה בינינו לבין המוכר/ת בחנות.
בעולם האינטרנטי, הכלי היעיל ביותר להוביל את הלקוחות דרך התהליך, הוא התוכן… ובלבד שהוא נכתב מתוך ראייה נכונה והבנה של שלבי התהליך. עכשיו, כשאתם יודעים, קחו את הזמן כדי לתכנן ולהכין את התוכן שילווה את תהליך הקנייה של הלקוחות הכי טובים שלכם.
לתהליך הזה קוראים "משפך התוכן האסטרטגי" וכשעושים אותו נכון – הוא נותן תשובה נהדרת לכל צורכי הפיתוח העסקי, החל מאיתור הלקוחות הפוטנציאליים הנכונים, דרך גיוס הלידים המתאימים לכם ביותר והעמקת הקשר אתם, עד למכירה.
ולא רק למכירה אחת, אלא לעוד ועוד מכירות חוזרות… זה הקסם של משפך התוכן האסטרטגי, ואני הולכת לדבר עליו בכנס אינטרנטי מדהים, שיעסוק בהיבטים השונים של המשפך השיווקי. אני כמובן אעדכן אתכם במייל, ואם עדיין לא הצטרפתם לקהילת הדיוור שלי – אני מזמינה אתכם, יש המון דברים טובים בדרך וחבל שתפספסו…
בשורה התחתונה
תכנון תוכן אסטרטגי של המסרים השיווקיים שלכם, בהתאמה לתהליך הקנייה – זה הא"ב של כל תכנון עסקי בעידן הדיגיטלי.
כמו שיכולתם ללמוד מהמאמר, ככל שתתכננו את התוכן שלכם בצורה יותר מושכלת, כך יהיה לכם קל יותר לקשר בינו לבין קידום המוצרים והשירותים שלכם, ובה בעת להוביל את העסק שלכם לצמיחה.
עכשיו אתם
עד כאן ציידתי אתכם ב-9 טיפים שיעזרו לכם להיערך טוב יותר למחצית השנייה של שנת 2018 ולסיים את השנה ברגל ימין ובחיוך רחב (גם של מנהל הבנק)… עכשיו תורכם. איזה עוד טיפ הייתם מוסיפים מניסיונכם ותמונת העולם שלכם? אנא שתפו את כולנו, פה למטה בתגובות. כל מאמר הוא פתח לשיחה וצמיחה.
הצעד הבא שלכם להצלחה
אהבתם? מוזמנים לשתף את המאמר עם חברים וקולגות. רוצים לקבל ממני עוד המון טיפים מעשיים, עצות טובות והדרכות מעשירות ושימושיות שיעזרו לכם להתקדם ולהצליח בעולם התוכן והשיווק באינטרנט? במיוחד בשבילכם הכנתי את מיני קורס "שיווק בחיוך", שיגלה לכם איך באמת עובד השיווק הדיגיטלי, ואתם מוזמנים ולקבל ממני כלים מעשיים להתחיל לתכנן את תשתית התוכן שלכם לשיווק העסק – במתנה להצלחתכם ולגמרי בחינם. להרשמה למיני קורס – לוחצים פה.