האמת, זה די מתסכל. אתם עובדים קשה בעסק. אתם מכירים את התחום שבו אתם פועלים לעומקו. יש לכם משהו שאין לאף אחד אחר. ואתם כותבים את כל זה בבלוג העסקי שלכם. ו… אף אחד לא קורא. אף אחד לא נוגע בכפתורי השיתוף שלכם. ואף אחד גם לא מגיב. ואף אחד גם לא מצלצל. שום דבר לא קורה, כדי להצדיק את כל העבודה הקשה שלכם בכתיבת פוסט אחר פוסט מדי שבוע בשבוע… נשמע מוכר? האם גם אתם טורחים וכותבים ובודקים וחופרים אבל משיח לא בא… משיח גם לא מצלצל? יכול להיות שמה שדרוש לכם זה 5 טיפים בלתי צפויים לכתיבת מאמרים ממכרים בבלוג העסקי, וזה בדיוק מה שהכנתי בשבילכם במאמר שלפניכם. מוזמנים לקרוא, ליישם וכמובן לשתף.
קשר. זה כל השיפור
למה הבלוג שלכם לא זוכה לתשומת הלב שלה הוא ראוי? הרי ברור לכם לגמרי שאנשים זקוקים למומחיות שלכם ולתשובות שאתם מכינים עבורם. אז מה בכל זאת חסר? קרוב לוודאי שהבעיה נמצאת בחיבור. במילים אחרות: שהתוכן שלכם לא בונה קשר עם הקוראים… וקשר זה בדיוק מה שהתוכן שלכם, והתוכן של כולנו, חייב לעשות: הוא חייב לחבר. למשוך את הקוראים. לגרום להם להתמכר.
וזה לא בשמים
גם אתם יכולים ללמוד איך לכתוב מאמרים מושכים שבונים את הקשר הנכון עם הקוראים. בסך הכל, כל מה שאתם צריכים זה לעשות כמה שפצורים בתוכן, ואתם מסודרים. וזה בדיוק מה שיש לי בשבילכם השבוע: 5 טיפים פשוטים וקלים לביצוע, שיעזרו לכם לכתוב את הפוסטים שיגרמו לקוראים שלכם… להתמכר.
טיפ # 1 לכתיבה ממכרת: הכניסו פנימה את חמשת החושים
כותבים מאמר חדש לבלוג העסקי שלכם? הכניסו פנימה את חמשת החושים: מראה, צליל, ריח, טעם ומגע. עובדות זה דבר חשוב, במיוחד בבלוג עסקי, אבל כדאי מאוד שתציגו את התוכן שלכם בצורה מושכת. אנחנו, כולנו, מונעים על ידי חושים. אנחנו מגיבים לכתיבה שגורמת לנו להרגיש. וכך גם הקוראים שלכם.
איך עושים את זה הלכה למעשה?
- במקום לכתוב: לא קל לכתוב בלוג ולהגיע לקוראים
- כתבו: לכתוב בלוג משפיע ולרכז סביבו קהל נאמן, זה כמו לטפס על הר גבוה שנהיה גבוה ותלול יותר מצעד לצעד
ההרגשה של טיפוס על הר גבוה מוכרת לרובנו. זה קשה. זה מתיש. והתיאור מאפשר לקוראים שלכם להרגיש מיד את הקושי ואת ההתמודדות עליה אתם מדברים.
טיפ # 2 לכתיבה ממכרת: התחילו ישר ולעניין
כותבים מאמר לבלוג העסקי שלכם? התחילו ישר מלב העניין. הקוראים שלכם רוצים לדעת שאתם מבינים מה הם צריכים ושתספקו להם את הפתרונות שהם מחפשים. הכניסו אותם לעניינים מהרגע הראשון – הם פה כי זה מה שהם מחפשים. אם לא תצליחו למשוך את תשומת לבם – הם ילכו הלאה.
איך עושים את זה הלכה למעשה?
- במקום לכתוב: ארכיון ממוחשב הוא חלק ממערך שלם של קטלוג מסמכים, שמיד נעבור את כל מרכיביו אחד לאחד…
- כתבו: ארכיון ממוחשב מייעל את העבודה המשרדית ומגדיל את רווחיות העסק.
כשאתם ממחישים לקוראים שלכם שאתם מבינים את הכאבים שלהם כבר על ההתחלה, אתם נותנים להם סיבה טובה להמשיך לקרוא, וזה בדיוק מה שאתם רוצים.
טיפ # 3 לכתיבה ממכרת: אל תדברו על העסק. דברו על האנשים
כותבים מאמר לבלוג העסקי שלכם? השתדלו לדבר כמה שפחות על העסק שלכם (בדרך כלל זה מוביל אתכם לשימוש מרחיק ומתנשא של גוף שלישי). במקום זה, שימו בחזית הסיפור את האנשים. בינינו, כל ההישגים שלכם, כעסק, הם תוצרים של ההישגים שלהם כמומחים ושל הקשרים שלהם, כבני אדם.
איך עושים את זה הלכה למעשה?
- במקום לכתוב: חברת אברא קדברה חרטה על דגלה את החשיבות של מענה אישי לכל לקוח ולקוח
- כתבו: אנחנו פה, כדי לתת לכם את המענה הכי אישי שיש. זאת המומחיות שלנו. צריכים משהו? פשוט תרימו טלפון.
אנשים מעדיפים לעשות עסקים עם אנשים, כמותם. כשאתם כותבים כמו שאתם מדברים, וכשאתם מדברים לאנשים דרך הכתיבה, זה נשמע הרבה יותר קרוב, אנושי ומזמין.
טיפ # 4 לכתיבה ממכרת: תנו לחולשות שלכם לדבר
כותבים מאמר לבלוג העסקי שלכם? תנו לעצמכם להיפתח ולחלוק עם הקוראים לא רק סיפורי הצלחה, אלא גם כישלונות ודברים שבמחשבה נוספת, קרוב לוודאי שלא הייתם עושים. חולשות מייצרות עניין ומושכות תשומת לב. זה קצת כמו תאונה על כביש שש. כל הנהגים יאטו כדי לנסות ולראות מה קורה…
איך עושים את זה הלכה למעשה?
- במקום לכתוב: בתחילת הדרך עשיתי כמה טעויות זניחות, אבל בעבודה קשה הצלחתי להתגבר עליהן ולהצליח
- כתבו: כשהחלטתי לעזוב את העבודה כשכירה, הודעתי לעורך שלי שאין לו סיכוי לראות אותי עובדת שם בחיים, בטח לא אצל אידיוט כמותו…
כשאתם מספרים סיפור אמיתי שחושף אתכם ברגעים של חולשה או שיקול דעת מוטעה, אתם יוצרים חיבור מיידי עם הקוראים, שמזדהים בקלות רבה עם הנפילות הקטנות האלה, שעלולות לקרות גם להם…
טיפ # 5 לכתיבה ממכרת: בלי פוזות בבקשה
כותבים מאמר לבלוג העסקי שלכם? דברו בגובה העיניים. אל תנסו להרשים את הקוראים שלכם עם מילים מפוצצות ומונחים בגובה 20 אלף רגל מעל הראש. הדבר היחידי שיקרה הוא שתגרמו לקוראים שלכם להרגיש מטומטמים. ו… אני לא מכירה הרבה קוראים שישמחו לחזור לבלוג שלם, רק כדי להרגיש… נו… מטומטמים…
איך עושים את זה הלכה למעשה?
- במקום לכתוב: המודלים הפדגוגיים של המאה ה-12 מחייבים היערכות מחודשת של פרדיגמות להעצמת פעילות החקר של תלמידים
- כתבו: מורים שמבינים יודעים שככל שהנושא מרתק יותר – הלמידה מושכת יותר והתלמידים שמחים יותר ללמוד.
רוצים להמחיש לקוראים שלכם את המומחיות שלכם? השתמשו בשפה ברורה ומדויקת, בלי להעמיס. הקוראים שלכם נורא רוצים ללמוד מכם, אבל אם תשתמשו בז'רגון מעיק – זה לא יקרה.
לסיכום:
כדי לגרום לקוראים שלכם, לא רק לקרוא אלא להתמכר למאמרים שלכם, לכתיבה שלכם ולידע הנפלא שיש לכם בשבילם, אתם חייבים לעבור לכתיבה ממכרת. בשפה המקצועית קוראים לזה אנגייג'מנט. כמו אירוסין, אבל ביניכם לבין הקוראים שלכם. כמו שיכולתם ללמוד מהמאמר, יש 5 דרכים מעולות ליצור את האנגייג'מנט בכתיבה: להשתמש בכל החושים, להתחיל ישר מהעניין החשוב, לדבר על אנשים ולא על העסק, לחשוף גם רגעים של חולשה ולא להתפרע עם הפוזות. בסופו של יום, כתיבה שבונה קשר זה לא בשמים. כל מה שצריך זה רק ללכת בעקבות 5 הטיפים היעילים שלי, שיהפכו את הכתיבה שלכם מכתיבה שקל מאוד לוותר עליה, לכתיבה שאי אפשר לחיות בלעדיה.
עכשיו אתם
עד פה מניתי בפניכם 5 טיפים שיאפשרו לכם לייצר כתיבה מושכת, מחברת וממכרת. מה תוכלו להוסיף ל-5 הטיפים שלי מניסיונכם? אשמח אם תחלקו עם הקוראים את התובנות והידע שלכם, כאן למטה, בתגובות, כדי שכולנו נוכל ליהנות ולצמוח.
הצעד הבא שלכם להצלחה
מנסים לכתוב אבל נתקעים? כתיבת מאמרים לוקחת לכם שעות? במיוחד בשבילכם כתבתי את מדריך "מאמרים שמוכרים" עם טונות של עצות טובות, טיפים מעשיים והדרכה מעולה לכתיבת מאמרים אפקטיביים לשיווק. להורדת המדריך שיעשה לכם סדר בראש – לחצו את הקישור עכשיו.