ניהול תוכן אפקטיבי: 5 צעדים לפעילות תוכן מושכת לקוחות בחזרה לשגרת העשייה השיווקית

ניהול תוכן אפקטיבי קשור בצורה ישירה לשגרת עבודה יומיומית של כתיבת תוכן לשיווק העסק. אלא ש-7 ימים של פסח, אבק מצות וריצות מאירוח לאירוח – יכולים בקלות להכניס כל מוח כותב לקומה. הוסיפו לזה את המתוקים של המימונה ועוד 4 כוסות – ועכשיו צריך להתניע אותו מחדש. נשמע מוכר? האם גם אתם מרגישים תקועים בסתלבט חול המועד ומתקשים להתניע מחדש את המחויבות שלכם לשיווק העסק? במאמר שלפניכם תמצאו 5 צעדים לפעילות תוכן שתחבר אתכם מחדש אל הלקוחות ותשים אתכם על המסלול המהיר לשגרת שיווק אפקטיבית.  

כמו שכולנו יודעים קל מאוד להתמכר לאי עשייה. מצד שני, אם אתם שייכים ל-93% של בעלי העסקים שכותבים לטובת שיווק העסק, אתם לא יכולים להרשות לעצמכם את הלוקסוס של הבטלה, כי התוכן שלכם הוא גם איש השיווק שלכם וגם סוכן המכירות שלכם.

למזלנו, בדיוק כמו שאי עשייה גוררת קיפאון ותקיעות, כך גם להיפך, עשייה גוררת עשייה. ולכן, הכנתי לכם מסלול של 5 צעדים פרקטיים במיוחד, שייקחו אתכם בחזרה לשגרת העשייה המבורכת. אבל… כדי שהעשייה הזאת באמת תקדם אתכם – חשוב לאפשר לה לשקוע פנימה ולחלחל לתודעה. ולכן, בכל צעד תמצאו 2 משימות משלימות לביצוע:

  • הראשונה – משימת עשייה
  • השנייה – משימת השריה

כי כמו שכולנו יודעים: לעשות – זה דבר אחד. לתת לעשייה לשקוע ולהפוך לחלק מאיתנו – זה כבר סיפור אחד, וזה הסיפור שיוביל אתכם קדימה באמת.

צעד מס’ 1 בדרך לניהול תוכן אפקטיבי: מיינדסט של עשייה

אם רק היה לנו מתג בראש, שאפשר היה להניע אותו בלחיצת אצבע קלה ממצב “כבוי” למצב “דלוק” ולאפשר לנו לעבור בקלילות ממוד של בטלה למוד של עבודה, יעדים. מדדים והכנסה… אז האמת היא שאולי אין לנו מתג, אבל יש לנו די הרבה פתרונות שיכולים להוביל אותנו בדיוק לאותו המקום.

איך עושים את זה? 

  • משימת העשייה שלכם:
    עמדו מול הראי, היישרו מבט והגידו לעצמכם: אני חיית תוכן. אני אלופת כתיבה. אני מלכת השיווק. אני המוכרת הכי טובה בעולם. חייכו אל עצמכם. תנו למילים להתגלגל בול רם. הגידו לעצמכם רק דברים טובים!למה זה כל כך חשוב?
    הדברים הקטנים והכביכול לא חשובים האלה שאתם עושים מול הראי – דווקא הרגעים הקטנים האלה מצטברים לתחושת סיפוק מאוד גדולה שמתחילה ליצור לכם מומנטום להתקדמות והצלחה. כן, עשיתם “וי”. כן, השלמתם משימה. כן, אתם על המסלול הנכון ואתם מתקדמים!וחוץ מזה, אנחנו כל כך טובים בלהגיד לעצמנו כמה אנחנו לא… – תְתַרגלו וְתִתְרגלו להגיד לעצמכם כמה אתם כן.
  • משימת ההשריה שלכם:
    קודם כל עצרו כדי להפנים את העשייה. הגידו לעצמכם: עמדתי מול הראי, אמרתי לעצמי שאני תותחית, הסתכלתי לעצמי בעיניים ואמרתי לעצמי שאני אלוף שיווק… שמים לב לחיוך? מרגישים את תחושת ההישג? אגורה לאגורה מצטרפת לחשבון גדול. הישג קטנטן אחד ועוד הישג קטנטן אחד – מצטרפים למומנטום שמתחיל לחמם את מנוע העשייה שלכם.ועכשיו – לכתוב. הדיווח הוא חלק מאוד חשוב בתחושת ההצלחה וההישג שלכם. כשאתם כותבים – אתם רואים את המילים מול העיניים. אתם חוזרים לחוויית העשייה. זה “נרשם” בספר ההישגים שלכם. זה הופך לא רק לעובדה מוגמרת, זה הופך לגלגל תנופה לעוד עשייה ועוד הישגים.

מתחילים כבר להרגיש את עקצוץ ההתרגשות בגוף? אתם כבר שם… תחשבו כמה אפשרויות חדשות כבר מחכות לכם ולאנרגיות החדשות שלכם – אנרגיות של התנעה. יש? בואו נתקדם לצעד הבא:

המדריך לניהול תוכן אפקטיבי
איך לעבור מכתיבת תוכן חינמי למכירה בכסף ב-3 צעדים בלבד

צעד מס’ 2 בדרך לניהול תוכן אפקטיבי: הגדירו תוצאה רצויה

אנחנו עדיין בשלב החימום. ובדיוק כמו שלא מתחילים פעילות גופנית במרתון, גם אנחנו לא מזיזים הרים וגבעות על ההתחלה. אנחנו מתקדמים לאט לאט… ובשלב הזה, אנחנו בעיקר רוצים לייצר בקלות ובמהירות הישג נוסף, שימשיך את המומנטום ויקדם את השינוי שחשוב לנו ליצור: לחזור לשגרת שיווק אפקטיבית ולפעילות תוכן שמתחברת ללקוחות – עוד היום!

איך עושים את זה? 

  • משימת העשייה שלכם:
    ליצור עוד היום מסר בונה קשר עם הלקוחות. למשל, לכתוב פוסט קצר שעונה על שאלה של לקוח/ה ולסיים אותו בטיפ קטן ומועיל. אתם יכולים לכתוב אותו במייל – אם יש לכם רשימת דיוור, או בפייסבוק. מה שחשוב הוא, שזה יהיה קצר, פשוט ולעניין. לא יום לימודים ארוך, ובלי לשרוף חצי יום על וויקיפדיה… מה למשל? קבלו דוגמה:שאלה לדוגמה: על מה אפשר לכתוב ליום העצמאות?
    והתשובה היא… תלוי מי הלקוחות שלכם ומה התוכן שיעניין אותם. אם אתם פיזיותרפיסטים – תוכלו לתת 3 עצות שיעזרו לקוראים שלכם לחזור מהפיקניק בלי לתפוס את הגב. ואם אתם מאמנים עסקיים – תוכלו לכתוב על 3 דברים שיום העצמאות מלמד אותנו, כבעלי עסק עצמאיים.
    לסיום, תנו לקוראים טיפ קטן. למשל: יום העצמאות הוא יום מאוד עמוס. תנו לקוראים שלכם תוכן קצר, רלבנטי ומאוד מאוד שימושי. כשהפטישים נוחתים להם על הראש – אין להם זמן וסבלנות, אבל הם ישמחו לעזרה פרקטית ומועילה.למה זה חשוב? 
    ברגע שאתם מגדירים לעצמכם תוצאה רצויה – המוח שלכם מתביית עליה, ממש כמו משגר טילים, ומרגע זה הוא יתחיל לכוון אתכם בדיוק אליה. וזה הרעיון, לא כך? וזה מחבר אתכם אל משימת ההשרייה…
  • משימת ההשריה שלכם:
    דמיינו את עצמכם לאחר שהמשימה בוצעה: איפה? מה שומעים? רואים? מרגישים?… תרגישו ממש שם, אולי מול המחשב, אולי עם הנייד ביד – תראו את התגובות הנלהבות של הקוראים… מרגישים שהחיוך מתרחב?
    ועכשיו – לכתוב. להעלות את הרגשות והמחשבות והתחושות על הכתב. כי רק מה שכתוב – נרשם!

כבר מרגישים יותר בעניינים? מתחילים להרגיש עוד מהעקצוץ הזה של ההתרגשות בגוף?  אתם כבר שם… ואיזה כיף זה!

צעד מס’ 3 בדרך לניהול תוכן אפקטיבי: למה זה חשוב לכם

אם אתם פה – זה אומר אחד משני דברים: או שאתם כותבים תוכן לשיווק העסק ואתם צריכים התנעה כדי להתחבר מחדש לשגרת השיווק באמצעות תוכן … וליצור אנגייג’מנט עם הלקוחות. או שאתם מאוד רוצים לכתוב תוכן לשיווק העסק ועדיין לא התחלתם… וזה אומר שאתם פה כי אתם רוצים להתחיל … אז תשאלו את עצמכם למה. למה חשוב לכם לכתוב תוכן בונה קשר ללקוחות? מה המוטיבציה שמניעה אתכם לכתוב להם מסרים רלבנטיים ובעלי ערך שעוזרים להם?

למה זה חשוב?
אם דימיתם את התוצאה הרצויה למטרה שהמוח שלכם מתביית עליה כמו משגר טילים – המוטיבציה היא הדלק, הכוח המניע שיוביל אותנו להשגתה. ככל שה”למה” שלכם יהיה יותר עוצמתי – כך הוא יאפשר לכם להתגבר על כל מיני מכשולים בדרך אל התוצאה, או כמו שאמר ניטשה: מי שיש לו ‘למה’ שלמענו יחיה – יוכל לשאת כמעט כל ‘איך’.

דבר שני, כדאי שהמוטיבציה שלכם תהיה מוטיבציה חיובית
למשל: כשאתם רוצים לכתוב תוכן בונה קשר עם הלקוחות – כדאי שהמוטיבציה שלכם תהיה לעזור, להועיל ולשתף מידע, לעומת – לכתוב תוכן כי כל מה שעשיתם עד עכשיו לא עבד לכם, או “כי חייבים”, או “כי כולם אומרים שצריך” או “כי זאת הדרך היחידה היום להגיע ללקוחות” הכל נכון, אבל לא בטוח שזאת הדרך ליצור מוטיבציה חזקה ומניעה לפעולה…

איך עושים את זה? 

  • משימת העשייה שלכם:
    כתבו מה מניע אתכם. למה יצאתם לדרך? מומחי השיווק מדברים על “לשרת את הלקוחות” – קודם בתוכן ואחר כך במעשה. ולכן, ערכים כמו: שירות איכותי אכפתיות, עזרה, חינוך, שירות לקוחות, להוביל אנשים להצלחה, סיפוק… – מקדמי מוטיבציה הרבה יותר אפקטיביים. חשבתם? מצאתם?נעבור למשימת ההשריה…

  • משימת ההשריה שלכם:
    עכשיו – תנו לתחושה הטובה הזאת לחלחל פנימה… מרגישים איך החיוך מתרחב? מרגישים כמה זה ממלא אתכם לדעת שאתם מונעים מערכים חיוביים וטובים? מרגישים כמה אתם כבר רוצים להיות שם? להגיע ליותר לקוחות פוטנציאליים כדי לעזור ליותר אנשים? ואחרי שהרגשתם – תכתבו. תעלו את הכל על הכתב. תסתכלו במה שכתבתם ותנו להרגשה הנפלאה הזאת להציף אתכם.

שומעים עוד דלת נפתחת? רואים את האור שנכנס דרך החלון? יופי, נתקדם!

צעד מס’ 4 בדרך לניהול תוכן אפקטיבי: חפשו את האסטרטגיה 

עכשיו, כשאתם כבר לגמרי בדרך, שאלו את עצמכם מה יקדם אתכם לשם. יש לכם תוצאה רצויה. יש לכם מוטיבציה לפעולה. כדי להתקדם – חשוב שתדעו לזהות את האסטרטגיה האפקטיבית ביותר שתאפשר לכם להגיע לתוצאה בהצלחה. על מה לשים את הפוקוס.

ולמה זה חשוב? 
כי אם המוח שלכם הוא כמו משגר טילים שמתביית על המטרה, ואם המוטיבציה שלכם היא הכוח המניע – עכשיו אני מזמינה אתכם לדמיין רדאר ענק שסורק כל צעד בדרך שלכם אל התוצאה הרצויה – גם בדרך הפיזית, וגם במחשבה. כמו שאתם יודעים היטב, האנרגיה זורמת למקום שבו תשומת הלב מתמקדת…

איך עושים את זה? 

  • משימת העשייה שלכם:
    לזהות מה יעזור לכם להתקדם הלאה, לכתוב את הפוסט שיקרב אתכם אל הלקוחות, ולעשות את זה עוד היום….
    הרדאר שלכם יכול לזהות כל מיני הזדמנויות:
  • לעבור על מיילים של לקוחות כדי למצוא שאלות…
  • לעשות תחקיר קטן כדי להעמיק את התשובות…
  • לעשות סדר בשולחן הכתיבה – לחדד עפרונות, לעבור על רשימות? (כמו שהפנג שווי קובע, סדר בחוץ מייצר סדר בראש…)
  • ובעיקר – להכניס את התוצאה הרצויה לראש (כי האנרגיה זורמת למקום שבו תשומת הלב מתמקדת – זוכרים?)…ועכשיו אתם יכולים לעבור למשימת ההשרייה:
  • משימת ההשריה שלכם:
    תתחברו פנימה. נכון שאתם כבר מרגישים את האדרנלין? כבר מתחיל לגרד לכם בקצות האצבעות, לא כך? נכון שכבר ממש מתחשק לכם לרוץ לאינטרנט כדי למצוא רעיונות לשאלות וטיפים ולכתוב אותם… ולהעלות אותם לאוויר…? תנו לעצמכם להתרגש, ועכשיו תעלו את ההתרגשות הזאת על הכתב. תארו את התחושות ואת החוויה… אתם כותבים לעצמכם. אתם מתרגשים עם עצמכם. ואתם מתקדמים לשלב הבא…  

צעד מס’ 5 בדרך לניהול תוכן אפקטיבי: תכנית אלטרנטיבית  

כמו שאומר הפתגם, האדם מתכנן ואלוהים צוחק… וגם אם תכננתם ומצאתם ובדקתם והכנתם הכל לתפארת – תמיד יקרו בלת”מים, וחשוב לצפות לטוב ולהיערך לטוב פחות…

למשל: מה תעשו אם תגלו שהאסטרטגיה שהכנתם לא עובדת?

  • אולי הלקוחות לא השאירו שום שאלות בתיבת המייל
  • או שאולי אתם מסבירים כל כך טוב שהם מבינים הכל…
  • או שאולי גם הם עדיין תקועים עם המצות וגם הם צריכים מסיבת ריסטראט כדי לחזור לעניינים…

אז מה עושים? אפשר לקרוא לזה “גמישות”. ואפשר לקרוא לזה “עיקשות”. הרעיון הוא לתכנן מסלול עוקף מכשולים.

איך עושים את זה? 

  • משימת העשייה שלכם:
    תחשבו waze. “מחשב מסלול מחדש” ו”הגעת ליעד” הם כבר מזמן לא סתם צירופי מילים, אלא תפיסת עולם. כשמשהו לא הולך לפי התכנון – התוצאה לא משתנה. מה שמשתנה הוא המסלול,  כי מה שבאמת חשוב זה “להגיע ליעד”. לאותו היעד.  למשל:
  • לעבור על מיילים של לקוחות כדי למצוא שאלות > מה שואלים הלקוחות של הקולגות
  • לעשות תחקיר קטן כדי להעמיק את התשובות > תריצו שאלה בגוגל באנגלית – כדי להגיע למאמר מקצועי בחו”ל
  • גמרתם לסדר את השולחן > קחו פנקס קטן ועט וצאו לחצר. או קחו את הסמרטפון וצאו לסיבוב מסביב לשכונה – עם התוצאה הרצויה בראש. עשיתם? מצאתם? עוברים הלאה…
  • משימת ההשריה שלכם:
    ואיפה אתם עכשיו? נכון שאתם כבר לגמרי כאן ועכשיו? נכון שהראש שלכם מתחיל להפציץ אתכם ברעיונות וכיווני מחשבה לטובת התוצאה הרצויה שמחכה לכם? נכון שההתמודדות עם אתגר ההתנעה יותר כיפית מלהיתקע בפקקים בדרך לעוד אטרקציה בסימן יציאת מצרים?

ועכשיו – בואו נסגור מעגל: כי אחרי שעברתם בגבורה 5 צעדים – הכנתי לכם עוד צעד 6 – בונוס. 

צעד מס’ 6 בדרך לניהול תוכן אפקטיבי: פעולה מיידית! לעשות!

הכנתם תכנית עבודה, צעד אחר צעד. לצד התכנון – בניתם מיינדסט של עשייה ואפשרתם לעצמכם להתמסר מחדש למשימות של שגרת הפעילות השיווקית. עכשיו הגיע הזמן לעשות – כי התוצאה הרצויה שלכם היא לכתוב מסר שיווקי בונה קשר עוד היום!

הסופר פיטר דה פריס כותב: “אני כותב כאשר יש לי השראה, ואני דואג לכך שתהיה לי השראה בכל בוקר בשעה תשע”. השראה זה נחמד – אבל כמו שאומר ברנדון בורשארד: “מטרה שלא שמים אותה ביומן – היא בסך הכל חלום מבוזבז”.

איך עושים את זה? 

  • משימת העשייה שלכם:
    תקבעו עם עצמכם פגישת כתיבה ביומן של 50 דקות, נתקו את כל המכשירים האלקטרוניים, שימו טיימר – והתחילו לכתוב.
  • משימת ההשריה שלכם:
    סיימתם? העליתם? שלחתם? תנו לעצמכם להתרווח בכיסא ותנו לעצמכם טפיחה על השכם. עשיתם את זה. אתם אלופים!
    ועכשיו תכתבו בנייר הדיווח שלכם: סיימנו 5 משימות בהצלחה! אנחנו לגמרי כאן ועכשיו – מוכנים ומזומנים לפעילות השיווקית שתוביל את העסק שלנו להצלחה!

בשורה התחתונה 

כמו שיכולתם ללמוד מהמאמר, כדי להתחבר מחדש לשגרת שיווק אפקטיבית צריך קודם כל לאפס את המיינדסט, ואז לאפשר לעצמכם לעשות את הסוויץ’ צעד-אחר-צעד, בעזרת תכנית פעולה מוגדרת היטב שמשלבת תכנון, עשייה ו… השריה.
ברגע שתעשו את זה – תרגישו איך אתם מתקדמים עם האתגרים הקטנים והמתגמלים של השיווק והתוכן – ופתאום תגלו שאתם עושים תוכן – אליפות!

עכשיו אתם

עד כאן חלקתי אתכם 5 צעדים + לפניית פעילות תוכן מושכת לקוחות שתעזור לכם לצאת מהתקיעות של החופשה ולעבור למוד של עשייה שיווקית אפקטיבית. איזה רעיונות תוכלו להוסיף על מה שנכתב במאמר? מוזמנים לחלוק עם כולנו את הרעיונות שלכם – פה למטה, בתגובות, כדי שכולנו נוכל ללמוד ולצמוח.

 

הצעד הבא שלכם להצלחה

אהבתם? מוזמנים לשתף את המאמר עם חברים וקולגות.

רוצים לקבל ממני עוד המון טיפים מעשיים, עצות טובות והדרכות מעשירות ושימושיות שיעזרו לכם להתקדם ולהצליח בעולם התוכן והשיווק באינטרנט? במיוחד בשבילכם הכנתי את מיני קורס “שיווק בחיוך”, שיגלה לכם איך באמת עובד השיווק הדיגיטלי, וייתן לכם כלים מעשיים כדי להתחיל לתכנן את תשתית התוכן שלכם לשיווק העסק – לגמרי בחינם. לקבלת המתנה – לוחצים פה.

אודות עידית נעמן

עידית נעמן עוזרת לעצמאים שכותבים וכותבים ולא רואים תוצאות, להקים תשתית תוכן שיווקית מושלמת במהירות ובליווי צמוד, במטרה ליצור חשיפה אפקטיבית ברשת שתוביל אליהם את הלקוחות הנכונים ותאפשר להם להגדיל משמעותית את ההכנסות.

לגישה בחינם למיני קורס "שיווק בחיוך" שיגלה לכם מה באמת מניע את השיווק הדיגיטלי ואיך לתכנן צעד-אחר-צעד את תשתית התוכן השיווקית של העסק - לוחצים עכשיו על הקישור "מתחילים לעשות שיווק בחיוך".

השארת תגובה