ניהול תוכן בדיגיטל: 5 הסיבות הקריטיות שבגללן אתם חייבים בלוג עסקי ולא רק פייסבוק

ניהול תוכן בדיגיטל מתבסס על יצירת נכסים שיווקיים שיהיו בבעלותכם, בשליטתכם ובהתאמה מושלמת לצרכים ולרצונות שלכם. הרשתות החברתיות יכולות וצריכות להשתלב בתמהיל, אבל כשאתם מבססים את החשיפה השיווקית של העסק אך ורק על פייסבוק – אתם עושים טעות ענקית שעלולה לעלות לכם המון כסף.

אגדת הוויראליות החינמית של פייסבוק מתה מות קדושים בסוף חודש מאי 2012, כאשר פייסבוק הונפקה בבורסה, ומי שהייתה עד אז רשת חברתית מזמינה ומחבקת, הפכה לחברה ציבורית שנמדדת בשורת הרווח למשקיעים. נשמע מוכר? האם גם אתם גיליתם שמקמפיין לקמפיין אתם נדרשים להשקיע בפייסבוק הרבה יותר תקציב תמורת הרבה פחות חשיפה? האם גם אתם מתחילים להרגיש את המחיר בכיס והייתם רוצה גם ליהנות מהפייסבוק וגם להקים נוכחות שיווקית שכולה בשליטתכם? במאמר שלפניכם תגלו את 5 הסיבות הטובות להעלות את התוכן שלכם לבלוג עסקי משלכם – ואז ורק אז – להפיץ אותו גם בפייסבוק וברשתות חברתיות נוספות. מוזמנים לקרוא, ליישם ולשתף עם החברים. 

למען הסר ספק, חייבת להגיד שאין לי שום בעיה עם המודל העסקי של פייסבוק. עסק הוא עסק הוא עסק. יש לי בעיה עם מי שמשמרים ומטפחים בכל מחיר את אגדת הרשת החברתית החינמית “שלנו”, ומגלגלים אותה הלאה, לפתחם של בעלי עסקים דלי תקציב, שמנסים לפלס את דרכם בסבך הג’ונגל השיווקי באינטרנט, ללא הגילוי הנאות המתבקש.

ועכשיו, בואו נדבר על הבלוג העסקי שלכם

כשאני מדברת על בלוג עסקי, אני מדברת על בלוג שהוא חלק מאתר הבית שלכם, ושתפקידו לשמש כזרוע השיווקית המובילה של העסק (וזה לא בלוג שהוא העסק, ולא פלטפורמת הבלוגים החינמית של גוגל, ולא פורמט הבלוגים של אתרים כמו: תפוז, סלונה, דה-מרקר קפה ואחרים).

יש?

אז עכשיו, כשכולנו מבינים איפה נמצאת החמאה ובאיזה צד של הפרוסה היא מרוחה – בואו נצא לדרך, ונבין צעד-אחר-צעד, מדוע כשאתם מחליטים לכתוב תוכן כדי שיראו אתכם ברשת וירצו להגיע אליכם ולהיעזר בשירותים שלכם – כתיבת בלוג עסקי עדיפה עשרות מונים על פני כתיבת סטטוסים או סטוריז או כל דבר אחר בפייסבוק.

סיבה קריטית מס’ 1: פייסבוק לא שלכם. הבלוג – כן

ההבדל בין כתיבת בלוג לבין סטטוסים בפייסבוק הוא ההבדל שבין דירה בבעלותכם לדירה שכורה. במונחים של כסף, כמו שיגיד לכם כל רו”ח מתחיל, זה ההבדל שבין השקעה להוצאה. אבל זה הרבה מעבר לעניין הכספי. כי כדיירי משנה בפייסבוק, אתם לעולם ועד נתונים לחסדיהם של בעלי הנכס:

  • הדף העסקי שלכם לא באמת שלכם
  • בסופו של יום – הוא לא בשליטתכם
  • והתוצאה היא, שכל גרוש שהוצאתם ותוציאו על שדרוג הדף או קמפיין לידים – עלול, במוקדם או במאוחר, להתברר ככסף זרוק.

עסק שרוצה לבנות לעצמו נוכחות שיווקית יציבה ואפקטיבית, חייב לשלוט שליטה מלאה בנכסים השיווקיים שלו. זאת בדיוק המשמעות של בלוג שהוא חלק מאתר הבית.

קניתם אחסון (לא בשמים), רכשתם דומיין (כסף קטן), שילמתם על הקמת האתר (אתר וורדפרס הוא פתרון זמין, מעולה ולא יקר) – זה שלכם! זה בבעלותכם! זה בשליטתכם! ולזה – אין תחליף!

סיבה קריטית מס’ 2: פייסבוק לא יציבה. הבלוג – כן

אני בטוחה שלא אפתיע אתכם אם אומר, שהדבר היציב ביותר בפייסבוש, שמשנה את כללי המשחק חדשות לבקרים, הוא חוסר היציבות. אנשי הפיתוח של פייסבוק לא שואלים אף אחד מאיתנו מה אנחנו רוצים… הם עושים באתר שלהם כבתוך שלהם (אה… אופס… זה באמת שלהם…):

  • פיצ’רים באים והולכים וכפתורים צצים ונעלמים
  • הגבלות מהגבלות שונות צצות יש מאין (לרוב, לרעת המשתמשים)
  • דפים ופרופילים נסגרים מעכשיו לעכשיו (ואפשר רק לדבר אל הלמפה)
  • ומה שהיה עד אתמול מוסכם וידוע, הופך בן לילה לעבירה חמורה שעלולה לגרום להשבתת הדף העסקי ואפילו לסגירתו / מחיקתו (וכבר היו דברים… ועוד יהיו).

עסק שרוצה לייצר חשיפה מניבה באינטרנט שתתמוך באסטרטגיה העסקית שלו, לא יכול להפקיד את ניהול התוכן שלו בידיים זרות, שלא לומר, מונעות ופועלות משיקולים זרים.

כשאתם מנהלים בלוג עסקי באתר שלכם, אתם ורק אתם בעלי הבית. אתם מחליטים מה לכתוב, מתי לכתוב, למי לכתוב, למה וכמה. אתם קובעים את כללי המשחק בהתאם לצרכים שלכם ולהעדפות שלכם. השיווק שלכם נמצא בידיים שלכם, וגם השינויים וההתאמות, לפי הצרכים שלכם ובשליטה מוחלטת שלכם!

סיבה קריטית מס’ 3: פייסבוק פרוצה להשמצות. הבלוג – לא

מדיניות הפרטיות (הפרטיות?) של פייסבוק מאפשרת לכל אחד, אמיתי או מפוברק, להיכנס לדף שלך, להשמיץ, ללכלך, ולנצל את הבמה הפרוצה לכל כדי לשפוך רעל חופשי-חופשי, לעתים בניסיון להשיג טובות הנאה או נקמנות לשמה (או במלים אחרות, סחטנות).

מה אתם אומרים? תתלוננו?

פחחח… גם אם תתלוננו מהיום ועד מחרתיים, הסיכוי שפייסבוק תתערב לטובתכם – שואף לאפס, ומה שחמור שבעתיים הוא, שאין בכלל עם מי לדבר.

  • בכיכר העיר כמו בכיכר העיר – כל ד’אלים גבר
  • מחקתם את ההשמצה מהקיר שלכם? הצחקתם אותם…
  • למזלכם, הוויראליות האורגנית של פייסבוק שואפת לאפס. אבל היא עדיין לא אפס…

בבלוג שלכם, רק אתם קובעים מי יגיב ואיך. ולא… אני לא ממליצה לחסום תגובות באופן גורף. להיפך, גם תגובות ביקורתיות עשויות לפתוח את הדלת לשיח אינטראקטיבי פורה ומפרה, אבל שום עסק לא יכול ולא צריך לנווט את מהלכיו בין טיפות של ארס וסחטנות מילולית בלתי נשלטת. היכולת לאשר או לשלול תגובות, כמו גם היכולת לערוך שגיאות כתיב ותחביר לקוי – למען כבודם של המגיבים, היא חלק מהבעלות על הנכס האינטרנטי שלכם, והיא הדבר הנכון במקום הנכון.

סיבה קריטית מס’ 4: החשיפה בפייסבוק עולה כסף. בבלוג – לא

כשהמשקיעים של צוקרברג יושבים לו על הוורידים ורוצים לראות כמה שיותר החזר על ההשקעה (ע”ע 40% צניחה בשווי המניה בשנה הראשונה) – מה שמנהל את מנגנוני החשיפה בפייסבוק הם מודלים עסקיים שתפקידם להכניס כמה שיותר כסף, ומהר. תשכחו מכמות האוהדים בדף העסקי. אין לה כל משמעות ויראלית יותר. הכלל פשוט מאוד: לא תשלמו – לא תתקדמו!

  • רוצים שיראו את הפוסט שלכם? תשלמו כסף
  • רוצים שיגיבו למסרים שלכם? שימו מודעה בתשלום
  • מי שחושבים שבזה זה הולך להסתיים – שיקומו!

בלוג עסקי במערכת וורדפרס, לעומת זאת, הוא אופציית החשיפה הכי כדאית באינטרנט, במונחים של עלות-תועלת. כל מה שנדרש מכם, זה להעלות תוכן מועיל ובעל ערך, ולהפיץ אותו במקומות הנכונים. כן, זה דורש מיומנות. כן, זה צורך זמן (גם פייסבוק). אבל אם תעשו את זה בצורה נכונה ובעקביות – תרוויחו חשיפה הרבה יותר גדולה, תנועה ממוקדת ומעוניינת לאתר שלכם, ושיפור מיידי ומתמשך במיקום שלו בתוצאות החיפוש. וכן… אתם בהחלט יכולים להשתמש גם בפייסבוק. גם, לא רק, אבל קחו דבר אחד חשוב בחשבון: אין בפייסבוק ארוחות חינם! והיום פחות מתמיד!

סיבה קריטית מס’ 5: תכני הפייסבוק לא בגוגל. הבלוג – כן.

אם אתם צריכים רק סיבה אחת, להעדיף כתיבת בלוג על פני סטטוסים בפייסבוק, הנה היא: רוב התכנים שאתם כותבים בפייסבוק לא נמצאים בתוצאות החיפוש של גוגל, וגם לאלה שכן – אין כתובת אמיתית וזמינה להפנות אליה. לבלוג שלכם יש כתובת ברורה, והוא זוכה אצל גוגל ליחס מועדף ולמיקומים הרבה יותר גבוהים, הרבה יותר מהר. ולמה זה כל כך חשוב?

  • כי למעלה מ-90% מהחלטות הקנייה מתחילות במנוע חיפוש
  • כי גוגל היא באופן גורף ערוץ השיווק היעיל ביותר שיש
  • כי לכתוב בחשכת הפייסבוק ולא לאפשר לתוכן שלכם לתפוס מקום טוב בתוצאות החיפוש של גוגל – זו טעות שיווקית קריטית!

הסיבה היחידה, ה-י-ח-י-ד-ה, שאנחנו מייצרים תוכן, היא כדי לאפשר ללקוחות פוטנציאליים שמחפשים תשובות ברשת – להגיע אלינו, להתרשם מהידע שלנו, להתחבר אלינו, ובסופו של יום, להפוך ללקוחות משלמים. בשלוש מילים: לכתוב. לעזור. למכור. להשקיע את כל האנרגיה והתובנות בפלטפורמה שלא נותנת לנו חשיפה מיטבית – זה לירות לעצמנו ברגל מבחינה עסקית, ולפעמים – ישר בראש. כך או כך, התוצאה המצטברת היא אכזבה, תסכול, פספוס ופעילות שיווקית פול גז בניוטרל. פלא שהתוצאות לא מתקרבות למה שציפיתם?

בשורה התחתונה:

הרבה מאוד בעלי עסקים משתמשים בפייסבוק בתור הפלטפורמה השיווקית העיקרית של העסק, ומפקידים למעשה את הנכס השיווקי החשוב ביותר שלהם בידיה של רשת חברתית שמשנה את כללי המשחק חדשות לבקרים.

כמו שיכולתם ללמוד מהמאמר, יש לפחות 5 סיבות קריטיות להעדיף כתיבת בלוג עסקי על פני כתיבת סטטוסים בפייסבוק, וכל זאת, מבלי שנכנסתי כלל לסגנון הכתיבה, לניראות של המסרים, לזמינות שלהם עבור הקוראים וליכולת להעניק להם תהודה מקסימלית גם מחוץ לגבולות ה”כאן ועכשיו” הצרים והקצרים של החשיפה בפייסבוק.

פייסבוק היא מקום מצוין לראות ולהיראות, וכל זמן שהנוכחות בו עובדת בשבילכם – לכו גם על זה. גם, לא רק! וזכרו: רק כתיבת בלוג עסקי מאפשרת לכם לנווט את הקשר שלכם עם הלקוחות הפוטנציאליים שלכם בצורה יציבה, נשלטת ולאורך זמן. אל תוותרו עליה! זאת נקודת ההתחלה והלב של כל שיווק עכשווי און ליין.

עכשיו אתם:

מה תוכלו להוסיף לכתבה מניסיונכם האישי? אשמח אם תחלקו אתנו את התובנות שלכם פה, בתגובות, כדי שכולנו נוכל ללמוד ולצמוח.

הצעד הבא שלכם להצלחה

אהבתם? שתפו את המאמר עם החברים. רוצים לקבל ממני עוד הכוונה, טיפים ורעיונות להשראה וליישום? רוצים לאם עדיין לא הורדת את “המדריך השלם לניהול תוכן למקצוענים” – הנה ההזדמנות שלך לקבל ממני 38 דפים של הסברים ברורים, הדרכה מעשית והמון טיפים ועצות טובות לכתיבת והפצה של תוכן לשיווק וצמיחת העסק. למדריך שילמד אותך כל מה שאת צריכה לדעת על שיווק אפקטיבי באמצעות תוכן – לחצי כאן.

אודות עידית נעמן

עידית נעמן עוזרת לעצמאים שכותבים וכותבים ולא רואים תוצאות, להקים תשתית תוכן שיווקית מושלמת במהירות ובליווי צמוד, במטרה ליצור חשיפה אפקטיבית ברשת שתוביל אליהם את הלקוחות הנכונים ותאפשר להם להגדיל משמעותית את ההכנסות.

לגישה בחינם למיני קורס "שיווק בחיוך" שיגלה לכם מה באמת מניע את השיווק הדיגיטלי ואיך לתכנן צעד-אחר-צעד את תשתית התוכן השיווקית של העסק - לוחצים עכשיו על הקישור "מתחילים לעשות שיווק בחיוך".

4 תגובות

  1. איציק עגם הגב

    היי עידית, אני נהנה לקרוא את ההתוכן שלך.
    המאמר הזה כל כך נכון!

  2. שרית אמיתי הגב

    תודה עידית. באת לי בזמן עם המאמר הזה.

    • עידית נעמן הגב

      איזה יופי! אז אם אין לך עדיין פתרונות ו/או ידע – מוזמנת לקרוא על קורס “ניהול תוכן למקצוענים” שנותן כל מה שצריך כדי לבנות תשתית שיווקית משלך – ולהצטרף.

השארת תגובה