ניהול תוכן בדיגיטל: 5 הסיבות הקריטיות שבגללן את חייבת בלוג עסקי (ולא רק פייסבוק)

ניהול תוכן בדיגיטל: 5 הסיבות הקריטיות שבגללן את חייבת בלוג עסקי (ולא רק פייסבוק)

שיתוף ב facebook
שיתוף ב google
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
ניהול תוכן בדיגיטל

ניהול תוכן בדיגיטל מתבסס על יצירת נכסים שיווקיים שיהיו בבעלותך, בשליטתך ובהתאמה מושלמת לצרכים ולרצונות שלך. הרשתות החברתיות יכולות וצריכות להשתלב בתמהיל, אבל כשאת מבססת את החשיפה השיווקית של העסק שלך אך ורק על פייסבוק – את עושה טעות ענקית שעלולה לעלות לך המון. גם כסף.

אגדת הוויראליות החינמית של פייסבוק מתה מות קדושים בסוף חודש מאי 2012, כאשר פייסבוק הונפקה בבורסה, ומי שהייתה עד אז רשת חברתית מזמינה ומחבקת, הפכה לחברה ציבורית שנמדדת בשורת הרווח למשקיעים. נשמע מוכר? האם גם את גילית שמקמפיין לקמפיין את נדרשת להשקיע בפייסבוק הרבה יותר תקציב תמורת הרבה פחות חשיפה? האם גם את מתחילה להרגיש את המחיר בכיס והיית רוצה ליהנות מהפייסבוק אבל גם להקים נוכחות שיווקית משלך ובשליטתך? במאמר שלפניך תגלי את 5 הסיבות הקריטיות שבגללן את חייבת להעלות את התוכן שלך לבלוג עסקי משלך – ואז ורק אז – להפיץ אותו גם בפייסבוק וברשתות חברתיות נוספות. מוזמנת לקרוא, ליישם ולשתף עם החברים. 

למען הסר ספק, חייבת להגיד שאין לי שום בעיה עם המודל העסקי של פייסבוק. עסק הוא עסק הוא עסק. יש לי בעיה עם מי שמשמרים ומטפחים בכל מחיר את אגדת הרשת החברתית החינמית “שלנו”, ומגלגלים אותה הלאה, לפתחן של בעלות עסקים דלות תקציב, שמנסות לפלס את דרכן בסבך הג’ונגל השיווקי באינטרנט, ללא הגילוי הנאות המתבקש.

ועכשיו, בואי נדבר על הבלוג העסקי שלך

כשאני מדברת על בלוג עסקי, אני מדברת על בלוג שהוא חלק מאתר הבית שלך (מה, עוד אין לך אתר? בואי תציצי פה), ושתפקידו לשמש כזרוע השיווקית המובילה של העסק (וזה לא בלוג שהוא העסק, ולא פלטפורמת הבלוגים החינמית של גוגל, ולא פורמט הבלוגים של אתרים כמו: תפוז, סלונה, דה-מרקר קפה ואחרים).

יש?

אז עכשיו, כשכולנו מבינות איפה נמצאת החמאה ובאיזה צד של הפרוסה היא מרוחה – בואי נצא לדרך, ונבין צעד-אחר-צעד, מדוע כשאת מחליטה לכתוב תוכן במטרה ליצור חשיפה ברשת ולהוביל לעסק יותר אנשים שירצו להגיע אליך ולהיעזר בשירותים שלך – כתיבת בלוג עסקי עדיפה עשרות מונים על פני כתיבת סטטוסים או סטוריז או כל דבר אחר בפייסבוק (או באינסטגרם).

סיבה קריטית מס’ 1: פייסבוק לא שלך. הבלוג – כן

ההבדל בין כתיבת בלוג לבין סטטוסים בפייסבוק הוא ההבדל שבין דירה בבעלותך לדירה שכורה. במונחים של כסף, כמו שיגיד לך כל רו”ח מתחיל, זה ההבדל שבין השקעה להוצאה. אבל זה הרבה מעבר לעניין הכספי. כי כדיירת משנה בפייסבוק, את לעולם ועד נתונה לחסדיהם של בעלי הנכס:

  • הדף העסקי שלך לא באמת שלך
  • בסופו של יום – הוא לא בשליטתך
  • והתוצאה היא, שכל גרוש שהוצאת ותוציאי על שדרוג הדף או על קמפיין לידים – עלול, במוקדם או במאוחר, להתברר ככסף זרוק.

עסק שרוצה לבנות לעצמו נוכחות שיווקית יציבה ואפקטיבית (את רוצה!), חייב לשלוט שליטה מלאה בנכסים השיווקיים שלו. זאת בדיוק המשמעות של בלוג שהוא חלק מאתר הבית.

קנית אחסון (לא בשמים), רכשת דומיין (גרושים), שילמת על הקמת האתר (או קיבלת ממני אתר בנוי ומעוצב במתנה) – זה שלך! זה בבעלותך! זה בשליטתך! רק את תחליטי מה את רוצה לכתוב שם ומתי. ולזה – אין תחליף!

סיבה קריטית מס’ 2: פייסבוק לא יציבה. הבלוג – כן

אני בטוחה שלא אפתיע אותך אם אומר, שהדבר היציב ביותר בפייסוש, שמשנה את כללי המשחק חדשות לבקרים, הוא חוסר היציבות. אנשי הפיתוח של פייסבוק לא שואלים אף אחת מאיתנו מה אנחנו רוצות… הם עושים באתר שלהם כבתוך שלהם (אה… אופס… זה באמת שלהם…):

  • פיצ’רים באים והולכים וכפתורים צצים ונעלמים
  • הגבלות מהגבלות שונות צצות יש מאין (לרוב, לרעת המשתמשים)
  • דפים ופרופילים נסגרים מעכשיו לעכשיו (ואפשר רק לדבר אל הלמפה)
  • ומה שהיה עד אתמול מוסכם וידוע, הופך בן לילה לעבירה חמורה שעלולה לגרום להשבתת הדף העסקי ואפילו לסגירתו / מחיקתו (וכבר היו דברים מעולם … ועוד יהיו).

שום עסק שרוצה לייצר חשיפה מניבה באינטרנט שתתמוך באסטרטגיה העסקית שלו, לא יכול להפקיד את ניהול התוכן שלו בידיים זרות, שלא לומר, מונעות ופועלות משיקולים זרים.

לעומת זאת, כשאת מנהלת בלוג עסקי באתר שלך, את ורק את בעלת הבית. את מחליטה מה לכתוב, מתי לכתוב, למי לכתוב, למה וכמה. את קובעת את כללי המשחק בהתאם לצרכים שלך ולהעדפות שלך. השיווק שלך נמצא בידיים שלך, וגם השינויים וההתאמות מתבצעים לפי הצרכים שלך ובשליטה מוחלטת שלך!

סיבה קריטית מס’ 3: פייסבוק פרוצה להשמצות. הבלוג – לא

מדיניות הפרטיות (הפרטיות?) של פייסבוק מאפשרת לכל אחד, אמיתי או מפוברק, להיכנס לדף שלך, להשמיץ, ללכלך, ולנצל את הבמה הפרוצה לכל כדי לשפוך רעל חופשי-חופשי, לעתים בניסיון להשיג טובות הנאה או נקמנות לשמה (או במלים אחרות, סחטנות).

מה אמרת? תתלונני?

פחחח… גם אם תתלונני מהיום ועד מחרתיים, הסיכוי שפייסבוק תתערב לטובתך שואף לאפס, ומה שחמור שבעתיים הוא, שאין בכלל עם מי לדבר.

  • בכיכר העיר כמו בכיכר העיר – כל ד’אלים גבר
  • מחקת את ההשמצה מהקיר שלך? הצחקת אותם…
  • למזלך, הוויראליות האורגנית של פייסבוק שואפת לאפס. אבל היא עדיין לא לגמרי אפס… השמירה על הפרטיות שלך – נמצאת פחות או יותר באותו מקום…

בבלוג שלך, רק את קובעת מי יגיב ואיך. ולא… אני לא ממליצה לחסום תגובות באופן גורף. להיפך, גם תגובות ביקורתיות עשויות לפתוח את הדלת לשיח אינטראקטיבי פורה ומפרה, אבל שום עסק לא יכול ולא צריך לנווט את מהלכיו בין טיפות של ארס וסחטנות מילולית בלתי נשלטת. היכולת לאשר או לשלול תגובות, כמו גם היכולת לערוך שגיאות כתיב ותחביר לקוי – למען כבודם של המגיבים – היא זכות יתר שמגיעה כחלק מהבעלות על הנכס האינטרנטי שלך, והיא הדבר הנכון במקום הנכון.

סיבה קריטית מס’ 4: החשיפה בפייסבוק עולה כסף. בבלוג – לא

כשהמשקיעים של צוקרברג יושבים לו על הוורידים ורוצים לראות כמה שיותר החזר על ההשקעה (ע”ע 40% צניחה בשווי המניה בשנה הראשונה) – מה שמנהל את מנגנוני החשיפה בפייסבוק הם מודלים עסקיים שתפקידם להכניס כמה שיותר כסף, ומהר. תשכחי מכמות האוהדים בדף העסקי. אין לה יותר שום משמעות ויראלית. הכלל פשוט מאוד: לא תשלמי – לא תתקדמי!

  • רוצה שיראו את הפוסט שלך? תשלמי כסף
  • רוצה שיגיבו למסרים שלך? שימי מודעה בתשלום
  • מי שחושבת שבזה זה הולך להסתיים – שתקום!

בלוג עסקי במערכת וורדפרס, לעומת זאת, הוא אופציית החשיפה הכי כדאית באינטרנט, במונחים של עלות-תועלת. כל מה שנדרש ממך, זה להעלות תוכן מועיל ובעל ערך (לפרסונה שבחרת), ולהפיץ אותו במקומות הנכונים. כן, זה דורש מיומנות. כן, זה צורך זמן (גם פייסבוק). אבל אם תעשי את זה בצורה נכונה ובעקביות – תרוויחי חשיפה הרבה יותר גדולה, תנועה ממוקדת ומעוניינת לאתר שלך, ושיפור מיידי ומתמשך במיקום שלו בתוצאות החיפוש. וכן… את בהחלט יכולים לנצל את פייסבוק להגדלת החשיפה. גם, לא רק! רק קחי דבר אחד חשוב בחשבון: אין יותר בפייסבוק ארוחות חינם! היום פחות מתמיד! ומחר פחות מהיום…

סיבה קריטית מס’ 5: תכני הפייסבוק לא בגוגל. הבלוג – כן.

אם את צריכים רק סיבה אחת, אחת ויחידה, להעדיף כתיבת בלוג על פני סטטוסים בפייסבוק, הנה היא: רוב התכנים שאת כותבת בפייסבוק לא נמצאים בתוצאות החיפוש של גוגל, וגם לאלה שכן – אין באמת כתובת אמיתית וזמינה להפנות אליה. לבלוג שלך יש ויש, והוא זוכה אצל גוגל ליחס מועדף ולמיקומים הרבה יותר גבוהים, הרבה יותר מהר.

ולמה זה כל כך חשוב?

  • כי למעלה מ-90% מהחלטות קנייה בעולם מתחילות במנוע חיפוש
  • כי גוגל היא באופן גורף ערוץ השיווק היעיל ביותר שיש, שאנשים מגיעים אליו כי הם מחפשים ורוצים לקנות (בניגוד לפייסבוק, שאליה מגיעים כדי לראות, להיראות ולהשמיע)
  • כי לכתוב בחשכת הפייסבוק ולא לאפשר לתוכן שלך לתפוס מקום טוב בתוצאות החיפוש של גוגל – זו טעות שיווקית קריטית!

הסיבה היחידה, ה-י-ח-י-ד-ה, שאנחנו מייצרות תוכן, היא כדי לאפשר ללקוחות פוטנציאליים שמחפשים תשובות ברשת – להגיע אלינו, להתרשם מהידע שלנו, להתחבר אלינו, ובסופו של יום, להפוך ללקוחות משלמים. להשקיע את כל האנרגיה והתובנות שלך בפלטפורמה שלא נותנת לך חשיפה מיטבית – זה לירות לעצמך ברגל מבחינה עסקית, ולפעמים – ישר בראש. כך או כך, התוצאה המצטברת היא אכזבה, תסכול, פספוס ופעילות שיווקית פול גז בניוטרל. פלא שהתוצאות לא מתקרבות למה שציפית?

בשורה התחתונה:

הרבה מאוד בעלות (ובעלי) עסקים משתמשות בפייסבוק בתור הפלטפורמה השיווקית העיקרית של העסק, ובכך, מפקידות למעשה את הנכס השיווקי החשוב ביותר שלהן בידיה של רשת חברתית בעלת אינטרסים מנוגדים לשלך, פרוצה לכל השמצה ופייק ניוז, ומשנה את כללי המשחק חדשות לבקרים.

כמו שיכולת ללמוד מהמאמר, כשזה מגיע לשיווק העסק שלך, ולשאיפה להגיע ליותר לקוחות פוטנציאליים און ליין, יש לפחות 5 סיבות קריטיות להעדיף כתיבת בלוג עסקי על פני כתיבת סטטוסים בפייסבוק, וכל זאת, מבלי שנכנסתי כלל לסגנון הכתיבה, לנראות המסרים, לזמינות שלהם עבור הקוראים וליכולת להעניק להם תהודה מקסימלית גם מחוץ לגבולות ה”כאן ועכשיו” הצרים והקצרים של החשיפה בפייסבוק.

פייסבוק היא מקום מצוין לראות ולהיראות, וכל זמן שהנוכחות בו עובדת בשבילך – לכי גם על זה. גם, לא רק! וזכרי: רק כתיבת בלוג עסקי מאפשרת לך לנווט את הקשר שלך עם הלקוחות הפוטנציאליים שלך בצורה יציבה, נשלטת ולאורך זמן. אל תוותרי עליה! זאת נקודת ההתחלה והלב של כל שיווק עכשווי און ליין.

עכשיו את:

מה תוכלי להוסיף לכתבה מניסיונך האישי? אשמח אם תחלקי אתנו את התובנות שלך פה, בתגובות, כדי שכולנו נוכל ללמוד ולצמוח.

הצעד הבא שלך להצלחה

אהבת? שתפי את המאמר עם החברים. רוצה לקבל ממני עוד הכוונה, טיפים ורעיונות להשראה וליישום? רוצים להקים יחד אתי פס ייצור ללידים ולקוחות כדי ליצור יציבות עסקית ולהפוך למותג מוביל ומצליח בתחומך? מוזמנת להצטרף אליי למחזור הקרוב של קורס “ניהול תוכן למקצוענים” ולקבל ממני במתנה אתר מעוצב, עם הדרכה לכתיבת מאמרים בבלוג העסקי, כדי לבנות עסק משגשג ורווחי דרך תוכן. כל הפרטים – בלחיצה כאן.  

עידית נעמן

עידית נעמן

עידית נעמן - ניהול תוכן להעצמה אישית ועסקית. עוזרת לבעלות עסקים עצמאיות, שרוצות להרוויח יותר - למקד את השיווק, לדייק את הכתיבה, ולבנות עסק משגשג דרך תוכן. לגישה בחינם למיני קורס "שיווק בחיוך" שיגלה לך מה באמת מניע את השיווק הדיגיטלי ואיך להתחיל לתכנן את תשתית התוכן השיווקית של העסק שלך, צעד-אחר-צעד - לחצי עכשיו על הקישור "גם אני רוצה לעשות שיווק בחיוך".

אז מה חשבת?...

למעבר לקורס החינמי שיגלה לך מה באמת מניע את השיווק הדיגיטלי ואיך תוכלי לתכנן תשתית תוכן שתזרים לעסק שלך לקוחות על אוטומט - מוזמנת למלא את הפרטים.

הפרטים שמסרת שמורים ובטוחים והם ישמשו אותי כדי לחלוק אתך ידע מועיל להצלחתך!

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן