ניהול תוכן בדיגיטל: 5 הסיבות הקריטיות שבגללן אתם חייבים בלוג עסקי ולא רק פייסבוק

ניהול תוכן בדיגיטל מתבסס על יצירת נכסים שיווקיים שיהיו בבעלותכם, בשליטתכם ובהתאמה מושלמת לצרכים ולרצונות שלכם. הרשתות החברתיות יכולות וצריכות להשתלב בתמהיל, אבל לבנות את החשיפה השיווקית של העסק אך ורק על פייסבוק – זו טעות ענקית שעלולה לעלות לכם המון כסף.

אגדת הוויראליות החינמית של פייסבוק מתה מות קדושים בסוף חודש מאי 2012, כאשר פייסבוק הונפקה בבורסה, ומי שהייתה עד אז רשת חברתית מזמינה ומחבקת, הפכה לחברה ציבורית שנמדדת בשורת הרווח למשקיעים. נשמע מוכר? האם גם אתם גיליתם שמקמפיין לקמפיין אתם נדרשים להשקיע בפייסבוק הרבה יותר תקציב תמורת הרבה פחות חשיפה? האם גם אתם מתחילים להרגיש את המחיר בכיס והייתם רוצה ליהנות מהפייסבוק אבל להקים נוכחות שיווקית שכולה בשליטתכם? במאמר שלפניכם תגלו את 5 הסיבות הטובות להעלות את התוכן שלכם לבלוג עסקי משלכם (ורק להפיץ אותו גם בפייסבוק). מוזמנת לקרוא, ליישם ולשתף עם החברות (אגב, הפוסט הזה נכתב במקור ב-2015, ומאז הנתונים רק הולכים ומתדרדרים)

למען הסר ספק, אין לי בעיה עם המודל העסקי של פייסבוק. עסק הוא עסק הוא עסק. יש לי בעיה עם מי שמשמרים ומטפחים בכל מחיר את אגדת הרשת החברתית החינמית “שלנו”, ומגלגלים אותה הלאה, לפתחם של בעלי עסקים דלי תקציב, שמנסים לפלס את דרכם בסבך הג’ונגל השיווקי באינטרנט, ללא הגילוי הנאות המתבקש.

כשאת אומרת בלוג, עידית, למה את מתכוונת
עד כאן פייסבוק. ועכשיו כמה מילים בעניין הבלוג, כדי שכולנו נדבר באותה שפה ונתכוונן לאותו דבר. כשאני מדברת על בלוג – אני מדברת על בלוג עסקי, שהוא חלק מאתר הבית שלכם, ושתכליתו לשמש כזרוע השיווקית המובילה של העסק. אני לא מתייחסת לבלוג שהוא העסק, לא לפלטפורמת הבלוגים החינמית של גוגל, ולא לפורמט הבלוגים של אתרים, כמו: תפוז, סלונה, דה-מרקר קפה ואחרים.

עכשיו, כשכולנו מבינים איפה החמאה ובאיזה צד של הפרוסה היא מרוחה – בואו נצא לדרך, ונבין צעד-אחר-צעד, מדוע כשזה מגיע לשיווק העסק, כתיבת בלוג עסקי (בדגש על בלוג שהוא חלק בלתי נפרד מאתר הבית) עדיפה עשרות מונים על פני כתיבת סטטוסים בפייסבוק.

סיבה קריטית מס’ 1: פייסבוק לא שלכם. הבלוג – כן

ההבדל בין כתיבת בלוג לבין סטטוסים בפייסבוק הוא ההבדל שבין דירה בבעלותכם לדירה שכורה. במונחים של כסף, כמו שיגיד לכם כל רו”ח מתחיל, זה ההבדל שבין השקעה להוצאה. אבל זה הרבה מעבר לעניין הכספי. כי כדיירי משנה בפייסבוק, אתם לעולם ועד נתונים לחסדיהם של בעלי הנכס:

  • הדף העסקי שלכם לא באמת שלכם
  • בסופו של יום – הוא לא בשליטתכם
  • והתוצאה היא, שכל גרוש שהוצאתם ותוציאו על שדרוג הדף – עלול, במוקדם או במאוחר, להתברר ככסף זרוק.

עסק שרוצה לבנות לעצמו נוכחות שיווקית יציבה ואפקטיבית, חייב לשלוט שליטה מלאה בנכסים השיווקיים שלו. זאת בדיוק המשמעות של בלוג שהוא חלק מאתר הבית.

קניתם אחסון (לא בשמים), רכשתם דומיין (כסף קטן), שילמתם על הקמת האתר (אתר וורדפרס הוא פתרון זמין, מעולה ולא יקר) – זה שלכם! זה בבעלותכם! זה בשליטתכם! ולזה – אין תחליף!

סיבה קריטית מס’ 2: פייסבוק לא יציבה. הבלוג – כן

אני בטוחה שלא אפתיע אתכם אם אומר, שהדבר היציב ביותר בפייסבוקש, שמשנה את כללי המשחק חדשות לבקרים, הוא חוסר היציבות. אנשי הפיתוח של פייסבוק לא שואלים אף אחד מאיתנו מה אנחנו רוצים… והם עושים בה כבתוך שלהם (אה… אופס… זה באמת שלהם…):

  • פיצ’רים באים והולכים וכפתורים צצים ונעלמים
  • הגבלות מהגבלות שונות צצות יש מאין (לרוב, לרעת המשתמשים)
  • ומה שהיה עד אתמול מוסכם וידוע, הופך בן לילה לעבירה חמורה שעלולה לגרום להשבתת הדף העסקי ואפילו לסגירתו / מחיקתו (וכבר היו דברים… ועוד יהיו).

עסק שרוצה לייצר חשיפה מניבה באינטרנט שתתמוך באסטרטגיה העסקית שלו, לא יכול להפקיד את ניהול התוכן שלו בידיים זרות, שלא לומר, מונעות ופועלות משיקולים זרים.

כשאתם מנהלים בלוג עסקי באתר שלכם, אתם ורק אתם בעלי הבית. אתם מחליטים מה לכתוב, מתי לכתוב, למי לכתוב, למה וכמה. אתם קובעים את כללי המשחק בהתאם לצרכים שלכם ולהעדפות שלכם. השיווק שלכם נמצא בידיים שלכם, וגם השינויים וההתאמות, לפי הצרכים שלכם ובשליטה מוחלטת שלכם!

המדריך לניהול תוכן אפקטיבי
איך לעבור מכתיבת תוכן חינמי למכירה בכסף ב-3 צעדים בלבד

סיבה קריטית מס’ 3: פייסבוק פרוצה להשמצות. הבלוג – לא

מדיניות הפרטיות (הפרטיות?) של פייסבוק מאפשרת לכל אחד, אמיתי או מפוברק, להיכנס לדף שלך, להשמיץ, ללכלך, ולנצל את הבמה הפרוצה לכל –  לשפוך רעל, לעתים בניסיון להשיג טובות הנאה או נקמנות לשמה (או במלים אחרות, סחטנות).

מה את אומרת? תתלונני? פחחח… גם אם תתלונני מהיום ועד מחרתיים, הסיכוי שפייסבוק תתערב לטובתך – שואף לאפס, ומה שחמור שבעתיים הוא, שאין באמת עם מי לדבר.

  • בכיכר העיר כמו בכיכר העיר – כל דאלים גבר
  • מחקת את ההשמצה מהקיר שלך? הצחקת אותם…
  • למזלך, הוויראליות האורגנית של פייסבוק שואפת לאפס. אבל עדיין לא אפס…

בבלוג שלך, רק את קובעת מי יגיב ואיך. ולא… אני לא ממליצה לחסום תגובות באופן גורף. להיפך, גם תגובות ביקורתיות עשויות לפתוח את הדלת לשיח אינטראקטיבי פורה ומפרה, אבל שום עסק לא יכול ולא צריך לנווט את מהלכיו בין טיפות של ארס וסחטנות מילולית בלתי נשלטת. היכולת לאשר או לשלול תגובות, כמו גם היכולת לערוך שגיאות כתיב ותחביר לקוי – למען כבודם של המגיבים, היא חלק מהבעלות על הנכס האינטרנטי שלך, והיא הדבר הנכון במקום הנכון.

סיבה קריטית מס’ 4: החשיפה בפייסבוק עולה כסף. בבלוג – לא

כשהמשקיעים של צוקרברג יושבים לו על הוורידים ורוצים לראות כמה שיותר החזר על ההשקעה (ע”ע 40% צניחה בשווי המניה בשנה הראשונה) – מה שמנהל את מנגנוני החשיפה בפייסבוק הם מודלים עסקיים שתפקידם להכניס כמה שיותר כסף, ומהר. תשכחי מכמות האוהדים בדף העסקי. אין לה כל משמעות ויראלית יותר. הכלל פשוט מאוד: לא תשלמי – לא תתקדמי!

  • רוצה שיראו את הפוסט שלך? תשלמי כסף
  • רוצה שיגיבו למסרים שלך? שימי מודעה בתשלום
  • מי שחושבת שבזה זה הולך להסתיים – שתקום!

בלוג עסקי במערכת וורדפרס, לעומת זאת, הוא אופציית החשיפה הכי כדאית באינטרנט, במונחים של עלות-תועלת. כל מה שנדרש ממך, זה להעלות תוכן מועיל ובעל ערך, ולהפיץ אותו במקומות הנכונים. כן, זה דורש מיומנות. כן, זה צורך זמן. אבל אם תעשי את זה בצורה נכונה ובעקביות – תרוויחי חשיפה הרבה יותר גדולה, תנועה ממוקדת ומעוניינת לאתר שלך, ושיפור מיידי ומתמשך במיקום שלו בתוצאות החיפוש. וכן… אתם בהחלט יכולים להשתמש גם בפייסבוק. גם, לא רק, אבל קחי דבר אחד חשוב בחשבון: אין בפייסבוק ארוחות חינם! והיום פחות מתמיד!

סיבה קריטית מס’ 5: תכני הפייסבוק לא בגוגל. הבלוג – כן.

אם את צריכה רק סיבה אחת, למה להעדיף כתיבת בלוג על פני סטטוסים בפייסבוק, הנה היא: התכנים שאת כותבת בפייסבוק לא נמצאים בתוצאות החיפוש של גוגל. הבלוג שלך, לעומת זאת, זוכה ליחס מועדף, ולמיקומים הרבה יותר גבוהים, הרבה יותר מהר. ולמה זה כל כך חשוב?

  • למעלה מ-90% מהחלטות הקנייה מתחילות במנוע חיפוש
  • גוגל היא באופן גורף ערוץ השיווק היעיל ביותר שיש
  • לכתוב בחשכת הפייסבוק ולא לאפשר לתוכן שלך להיחשף – זו טעות שיווקית קריטית!

הסיבה היחידה, ה-י-ח-י-ד-ה, שאנחנו מייצרות תוכן, היא כדי לאפשר ללקוחות פוטנציאליים שמחפשים תשובות ברשת – להגיע אלינו, להתרשם מהידע שלנו, להתחבר אלינו, ובסופו של יום, להפוך ללקוחות משלמים. בשלוש מילים: לכתוב. לעזור. למכור. עסקית, להשקיע את כל האנרגיה והתובנות בפלטפורמה שלא נותנת לנו חשיפה מיטבית – זה לירות לעצמנו ברגל, ולפעמים – ישר בראש. כך או כך, התוצאה המצטברת היא אכזבה, תסכול, פספוס ופעילות שיווקית פול גז בניוטרל. פלא שהתוצאות לא מתקרבות למה שציפית?

בשורה התחתונה:

הרבה מאוד בעלות עסקים משתמשות בפייסבוק בתור הפלטפורמה השיווקית העיקרית של העסק, ומפקידות למעשה את הנכס השיווקי החשוב ביותר שלהן בידיה של רשת חברתית שמשנה את כללי המשחק חדשות לבקרים.

כמו שיכולת ללמוד מהמאמר, יש לפחות 5 סיבות קריטיות להעדיף כתיבת בלוג עסקי על פני כתיבת סטטוסים בפייסבוק, וכל זאת, מבלי שנכנסתי כלל לסגנון הכתיבה, לניראות של המסרים, לזמינות שלהם עבור הקוראים וליכולת להעניק להם תהודה מקסימלית גם מחוץ לגבולות ה”כאן ועכשיו” הצרים והקצרים של החשיפה בפייסבוק. פייסבוק היא מקום מצוין לראות ולהיראות, וכל זמן שהנוכחות בו עובדת בשבילך – לכי גם על זה, אבל זכרי: רק כתיבת בלוג עסקי מאפשרת לך לנווט את הקשר שלך עם הלקוחות הפוטנציאליים שלך בצורה יציבה, נשלטת ולאורך זמן. אל תוותרי עליה! זאת נקודת ההתחלה והלב של כל שיווק עכשווי און ליין.

עכשיו את:

מה תוכלי להוסיף לכתבה מניסיונך האישי? אשמח אם תחלקי אתנו את התובנות שלך פה, בתגובות, כדי שכולנו נוכל ללמוד ולצמוח.

הצעד הבא שלך להצלחה

אהבת? שתפי את המאמר עם החברות. רוצה עוד הכוונה, טיפים ורעיונות להשראה וליישום? אם עדיין לא הורדת את “המדריך השלם לניהול תוכן למקצוענים” – הנה ההזדמנות שלך לקבל ממני 38 דפים של הסברים ברורים, הדרכה מעשית והמון טיפים ועצות טובות לכתיבת והפצה של תוכן לשיווק וצמיחת העסק. למדריך שילמד אותך כל מה שאת צריכה לדעת על שיווק אפקטיבי באמצעות תוכן – לחצי כאן.

אודות עידית נעמן

עידית נעמן עוזרת לעצמאים שכותבים וכותבים ולא רואים תוצאות, להקים תשתית תוכן שיווקית מושלמת במהירות ובליווי צמוד, במטרה ליצור חשיפה אפקטיבית ברשת שתוביל אליהם את הלקוחות הנכונים ותאפשר להם להגדיל משמעותית את ההכנסות.

לגישה בחינם למיני קורס "שיווק בחיוך" שיגלה לכם מה באמת מניע את השיווק הדיגיטלי ואיך לתכנן צעד-אחר-צעד את תשתית התוכן השיווקית של העסק - לוחצים עכשיו על הקישור "מתחילים לעשות שיווק בחיוך".

2 תגובות

  1. איציק עגם הגב

    היי עידית, אני נהנה לקרוא את ההתוכן שלך.
    המאמר הזה כל כך נכון!

השארת תגובה