ניהול תוכן: 5 הסיבות הקריטיות שבגללן את חייבת בלוג עסקי ולא רק פייסבוק

אגדת הוויראליות החינמית של פייסבוק מתה מות קדושים בסוף חודש מאי 2012, כאשר פייסבוק הונפקה בבורסה, ומי שהייתה עד אז רשת חברתית מזמינה ומחבקת, הפכה לחברה ציבורית שנמדדת בשורת הרווח למשקיעים, או במלים אחרות: שם המשחק הפך להיות “לא שילמת – לא נחשפת”. נשמע מוכר? האם גם את גילית שמקמפיין לקמפיין את נדרשת להשקיע בפייסבוק הרבה יותר תקציב תמורת הרבה פחות חשיפה? האם גם את מתחילה להרגיש את המחיר בכיס והיית רוצה למצוא חלופה יותר זולה ויציבה שתהיה בשליטתך? קבל מאמר חדש בבלוג “בת התוכן”: 5 סיבות טובות להעלות את התוכן שלך לבלוג עסקי משלך (ורק להפיץ אותו גם בפייסבוק). מוזמנת לקרוא, ליישם ולשתף עם החברות (אגב, הפוסט הזה נכתב במקור לפני 3 שנים. ומאז הנתונים רק הולכים ומתדרדרים)

Money makes the world go round
למען הגילוי הנאות, זהו לא רק אחד הנושאים האהובים עליי כמנטורית להצלחה ושיווק אפקטיבי באמצעות תוכן, זהו גם אחד הנושאים המקוממים ביותר בעיניי בתחום השיווק הדיגיטלי, מפני שאגדת הוויראליות החינמית והאטרקטיבית של פייסבוק, יחד עם טריליוני האנשים ש”רק מחכים לסטטוס שלך”, והעוצמה השיווקית של דף העסק בפייסבוק – כל אלה הלכו לעולמם כבר לפני חמש וחצי שנים, ליתר דיוק בסוף חודש מאי 2012, כשפייסבוק הונפקה בבורסה.

נכון, בשנה הראשונה צנחה המניה 40% משוויה בעת ההנפקה, שהוכתרה בתואר “אסון”, והמשקיעים המתוסכלים קראו את צוקרברג לסדר וקבלו על שיטת “דברו אל הלמפה” של פייסבוק (נשמע מוכר… מישהו?), אבל כמו שכתב “אחד שיודע” בתגובות לכתבה שהתפרסמה ב”כלכליסט” ביוני 2013: “… פייסבוק מכניסה סוגי פרסום נוספים ויקרים והכסף נכנס וייכנס הרבה יותר… “. אני חושבת שכולנו מבינים היום בדיוק למה הוא התכוון אז…

למען הסר ספק, אין לי בעיה עם המודלים העסקיים של פייסבוק. עסק הוא עסק הוא עסק. יש לי בעיה עם מי שמשמרים ומטפחים בכל מחיר את אגדת הרשת החברתית החינמית “שלנו”, ומגלגלים אותה הלאה, לפתחן של בעלות עסקים דלות תקציב, שמנסות לפלס את דרכן בסבך הג’ונגל השיווקי באינטרנט, ללא הגילוי הנאות המתבקש.

כשאת אומרת בלוג – למה את מתכוונת
עד כאן פייסבוק. ועכשיו כמה מילים בעניין הבלוג, כדי שכולנו נדבר באותה שפה ונתכוונן לאותו דבר. כשאני מדברת על בלוג – אני מדברת על בלוג עסקי, שהוא חלק מאתר הבית שלך, ושתכליתו לשמש כזרוע השיווקית המובילה של העסק. אני לא מתייחסת לבלוג שהוא העסק, לא לפלטפורמת הבלוגים החינמית של גוגל, ולא לפורמט הבלוגים של אתרים, כמו: תפוז, סלונה, דה-מרקר קפה ודומיהם.

עכשיו, כשכולנו מבינות איפה החמאה ובאיזה צד של הפרוסה היא מרוחה – בואי נצא לדרך, ונבין צעד-אחר-צעד, מדוע כשזה מגיע לשיווק העסק, כתיבת בלוג עסקי (בדגש על בלוג שהוא חלק בלתי נפרד מאתר הבית), עדיפה על פני כתיבת סטטוסים בפייסבוק עשרות מונים.

סיבה קריטית מס’ 1: פייסבוק לא שלך. הבלוג – כן

ההבדל בין כתיבת בלוג לבין סטטוסים בפייסבוק הוא ההבדל שבין דירה בבעלותך לדירה שכורה. במונחים של כסף, כמו שיגיד לך כל רו”ח מתחיל, זה ההבדל שבין השקעה להוצאה. אבל זה הרבה מעבר לעניין הכספי. כי כדיירת משנה בפייסבוק, את לעולם ועד נתונה לחסדיהם של בעלי הנכס:

  • הדף העסקי שלך לא באמת שלך
  • בסופו של יום – הוא לא בשליטתך
  • והתוצאה היא, שכל גרוש שהוצאת ותוציאי על שדרוג הדף – עלול, במוקדם או במאוחר, להתברר ככסף זרוק.

עסק שרוצה לבנות לעצמו נוכחות שיווקית יציבה ואפקטיבית, חייב לשלוט שליטה מלאה בנכסים השיווקיים שלו. זאת בדיוק המשמעות של בלוג שהוא חלק מאתר הבית.

קנית אחסון (לא בשמים), רכשתם דומיין (כסף קטן), שילמת על הקמת האתר (אתר וורדפרס הוא פתרון זמין, מעולה ולא יקר) – זה שלך! זה בבעלותך! ולזה – אין תחליף!

סיבה קריטית מס’ 2: פייסבוק לא יציבה. הבלוג – כן

אני בטוחה שלא אפתיע אותך אם אומר, שפייסבוק משנה את כללי המשחק חדשות לבקרים. אנשי הפיתוח של פייסבוק לא שואלים אף אחת מאיתנו מה אנחנו רוצות… והם עושים בה כבתוך שלהם (אה… אופס… זה באמת שלהם…):

  • פיצ’רים באים והולכים וכפתורים צצים ונעלמים
  • הגבלות מהגבלות שונות צצות יש מאין (לרוב, לרעת המשתמשים)
  • ומה שהיה עד אתמול מוסכם וידוע, הופך בן לילה לעבירה חמורה שעלולה לגרום להשבתת הדף העסקי ואפילו לסגירתו / מחיקתו.

עסק שרוצה לייצר חשיפה מניבה באינטרנט שתתמוך באסטרטגיה העסקית שלו, לא יכול להפקיד את ניהול התוכן שלו בידיים זרות, שלא לומר, מונעות ופועלות משיקולים זרים.

כשאת מנהלת בלוג עסקי באתר שלך, את ורק את בעלת הבית. את מחליטה מה לכתוב, מתי לכתוב, למי לכתוב, למה וכמה. את קובעת את כללי המשחק בהתאם לצרכים שלך ולהעדפות שלך. השיווק שלך נמצא בידיים שלך, וגם השינויים וההתאמות, לפי הצרכים שלך ובשליטה מוחלטת שלך!

המדריך לניהול תוכן אפקטיבי
איך לעבור מכתיבת תוכן חינמי למכירה בכסף ב-3 צעדים בלבד

סיבה קריטית מס’ 3: פייסבוק פרוצה להשמצות. הבלוג – לא

מדיניות הפרטיות (הפרטיות?) של פייסבוק מאפשרת לכל אחד, אמיתי או מפוברק, להיכנס לדף שלך, להשמיץ, ללכלך, ולנצל את הבמה הפרוצה לכל –  לשפוך רעל, לעתים בניסיון להשיג טובות הנאה או נקמנות לשמה (או במלים אחרות, סחטנות).

מה את אומרת? תתלונני? פחחח… גם אם תתלונני מהיום ועד מחרתיים, הסיכוי שפייסבוק תתערב לטובתך – שואף לאפס, ומה שחמור שבעתיים הוא, שאין באמת עם מי לדבר.

  • בכיכר העיר כמו בכיכר העיר – כל דאלים גבר
  • מחקת את ההשמצה מהקיר שלך? הצחקת אותם…
  • למזלך, הוויראליות האורגנית של פייסבוק שואפת לאפס. אבל עדיין לא אפס…

בבלוג שלך, רק את קובעת מי יגיב ואיך. ולא… אני לא ממליצה לחסום תגובות באופן גורף. להיפך, גם תגובות ביקורתיות עשויות לפתוח את הדלת לשיח אינטראקטיבי פורה ומפרה, אבל שום עסק לא יכול ולא צריך לנווט את מהלכיו בין טיפות של ארס וסחטנות מילולית בלתי נשלטת. היכולת לאשר או לשלול תגובות, כמו גם היכולת לערוך שגיאות כתיב ותחביר לקוי – למען כבודם של המגיבים, היא חלק מהבעלות על הנכס האינטרנטי שלך, והיא הדבר הנכון במקום הנכון.

סיבה קריטית מס’ 4: החשיפה בפייסבוק עולה כסף. בבלוג – לא

כשהמשקיעים של צוקרברג יושבים לו על הוורידים ורוצים לראות כמה שיותר החזר על ההשקעה (ע”ע 40% צניחה בשווי המניה בשנה הראשונה) – מה שמנהל את מנגנוני החשיפה בפייסבוק הם מודלים עסקיים שתפקידם להכניס כמה שיותר כסף, ומהר. תשכחי מכמות האוהדים בדף העסקי. אין לה כל משמעות ויראלית יותר. הכלל פשוט מאוד: לא תשלמי – לא תתקדמי!

  • רוצה שיראו את הפוסט שלך? תשלמי כסף
  • רוצה שיגיבו למסרים שלך? שימי מודעה בתשלום
  • מי שחושבת שבזה זה הולך להסתיים – שתקום!

בלוג עסקי במערכת וורדפרס, לעומת זאת, הוא אופציית החשיפה הכי כדאית באינטרנט, במונחים של עלות-תועלת. כל מה שנדרש ממך, זה להעלות תוכן מועיל ובעל ערך, ולהפיץ אותו במקומות הנכונים. כן, זה דורש מיומנות. כן, זה צורך זמן. אבל אם תעשי את זה בצורה נכונה ובעקביות – תרוויחי חשיפה הרבה יותר גדולה, תנועה ממוקדת ומעוניינת לאתר שלך, ושיפור מיידי ומתמשך במיקום שלו בתוצאות החיפוש. וכן… אתם בהחלט יכולים להשתמש גם בפייסבוק. גם, לא רק, אבל קחי דבר אחד חשוב בחשבון: אין בפייסבוק ארוחות חינם! והיום פחות מתמיד!

סיבה קריטית מס’ 5: תכני הפייסבוק לא בגוגל. הבלוג – כן.

אם את צריכה רק סיבה אחת, למה להעדיף כתיבת בלוג על פני סטטוסים בפייסבוק, הנה היא: התכנים שאת כותבת בפייסבוק לא נמצאים בתוצאות החיפוש של גוגל. הבלוג שלך, לעומת זאת, זוכה ליחס מועדף, ולמיקומים הרבה יותר גבוהים, הרבה יותר מהר. ולמה זה כל כך חשוב?

  • למעלה מ-90% מהחלטות הקנייה מתחילות במנוע חיפוש
  • גוגל היא באופן גורף ערוץ השיווק היעיל ביותר שיש
  • לכתוב בחשכת הפייסבוק ולא לאפשר לתוכן שלך להיחשף – זו טעות שיווקית קריטית!

הסיבה היחידה, ה-י-ח-י-ד-ה, שאנחנו מייצרות תוכן, היא כדי לאפשר ללקוחות פוטנציאליים שמחפשים תשובות ברשת – להגיע אלינו, להתרשם מהידע שלנו, להתחבר אלינו, ובסופו של יום, להפוך ללקוחות משלמים. בשלוש מילים: לכתוב. לעזור. למכור. עסקית, להשקיע את כל האנרגיה והתובנות בפלטפורמה שלא נותנת לנו חשיפה מיטבית – זה לירות לעצמנו ברגל, ולפעמים – ישר בראש. כך או כך, התוצאה המצטברת היא אכזבה, תסכול, פספוס ופעילות שיווקית פול גז בניוטרל. פלא שהתוצאות לא מתקרבות למה שציפית?

בשורה התחתונה:

הרבה מאוד בעלות עסקים משתמשות בפייסבוק בתור הפלטפורמה השיווקית העיקרית של העסק, ומפקידות למעשה את הנכס השיווקי החשוב ביותר שלהן בידיה של רשת חברתית שמשנה את כללי המשחק חדשות לבקרים.

כמו שיכולת ללמוד מהמאמר, יש לפחות 5 סיבות קריטיות להעדיף כתיבת בלוג עסקי על פני כתיבת סטטוסים בפייסבוק, וכל זאת, מבלי שנכנסתי כלל לסגנון הכתיבה, לניראות של המסרים, לזמינות שלהם עבור הקוראים וליכולת להעניק להם תהודה מקסימלית גם מחוץ לגבולות ה”כאן ועכשיו” הצרים והקצרים של החשיפה בפייסבוק. פייסבוק היא מקום מצוין לראות ולהיראות, וכל זמן שהנוכחות בו עובדת בשבילך – לכי גם על זה, אבל זכרי: רק כתיבת בלוג עסקי מאפשרת לך לנווט את הקשר שלך עם הלקוחות הפוטנציאליים שלך בצורה יציבה, נשלטת ולאורך זמן. אל תוותרי עליה! זאת נקודת ההתחלה והלב של כל שיווק עכשווי און ליין.

עכשיו את:

מה תוכלי להוסיף לכתבה מניסיונך האישי? אשמח אם תחלקי אתנו את התובנות שלך פה, בתגובות, כדי שכולנו נוכל ללמוד ולצמוח.

הצעד הבא שלך להצלחה

אהבת? שתפי את המאמר עם החברות. רוצה עוד הכוונה, טיפים ורעיונות להשראה וליישום? אם עדיין לא הורדת את “המדריך השלם לניהול תוכן למקצוענים” – הנה ההזדמנות שלך לקבל ממני 38 דפים של הסברים ברורים, הדרכה מעשית והמון טיפים ועצות טובות לכתיבת והפצה של תוכן לשיווק וצמיחת העסק. למדריך שילמד אותך כל מה שאת צריכה לדעת על שיווק אפקטיבי באמצעות תוכן – לחצי כאן.

אודות עידית נעמן

עידית נעמן עוזרת לעצמאים שכותבים וכותבים ולא רואים תוצאות, להקים תשתית תוכן שיווקית מושלמת במהירות ובליווי צמוד, במטרה ליצור חשיפה אפקטיבית ברשת שתוביל אליהם את הלקוחות הנכונים ותאפשר להם להגדיל משמעותית את ההכנסות.

לגישה בחינם למיני קורס "שיווק בחיוך" שיגלה לכם מה באמת מניע את השיווק הדיגיטלי ואיך לתכנן צעד-אחר-צעד את תשתית התוכן השיווקית של העסק - לוחצים עכשיו על הקישור "מתחילים לעשות שיווק בחיוך".

2 תגובות

  1. איציק עגם הגב

    היי עידית, אני נהנה לקרוא את ההתוכן שלך.
    המאמר הזה כל כך נכון!

השארת תגובה