ניהול תוכן בדיגיטל: 5 הסיבות הקריטיות שבגללן אתם חייבים בלוג עסקי (ולא רק פייסבוק)

ניהול תוכן בדיגיטל: 5 הסיבות הקריטיות שבגללן אתם חייבים בלוג עסקי (ולא רק פייסבוק)

שיתוף ב facebook
שיתוף ב google
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
ניהול תוכן בדיגיטל

ניהול תוכן בדיגיטל מתבסס על יצירת נכסים שיווקיים בבעלותכם, בשליטתכם ובהתאמה מושלמת לצרכים ולרצונות שלכם. הרשתות החברתיות יכולות וצריכות להשתלב בתמהיל, אבל כשאתם מבססים את החשיפה השיווקית של העסק שלכם אך ורק על פייסבוק – אתם עושים טעות ענקית שעלולה לעלות לכם המון. גם כסף.

אגדת הוויראליות החינמית של פייסבוק מתה מות קדושים בסוף חודש מאי 2012, כאשר פייסבוק הונפקה בבורסה, ומי שהייתה עד אז רשת חברתית מזמינה ומחבקת, הפכה לחברה ציבורית שנמדדת בשורת הרווח למשקיעים. נשמע מוכר? האם גם אתם גיליתם שמקמפיין לקמפיין אתם נדרשים להשקיע בפייסבוק הרבה יותר תקציב תמורת הרבה פחות חשיפה? האם גם אתם מתחילים להרגיש את המחיר בכיס והייתם רוצה ליהנות מהפייסבוק אבל גם להקים נוכחות שיווקית משלכם ובשליטתכם? במאמר שלפניכם תגלו את 5 הסיבות הקריטיות שבגללן אתם חייבים להעלות את התוכן שלכם לבלוג עסקי משלכם, תחילה, ואז ורק אז – להפיץ אותו גם בפייסבוק וברשתות חברתיות נוספות. מוזמנים לקרוא, ליישם ולשתף עם החברים. 

למען הסר ספק, חייבת להגיד שאין לי שום בעיה עם המודל העסקי של פייסבוק. עסק הוא עסק הוא עסק. יש לי בעיה עם מי שמשמרים ומטפחים בכל מחיר את אגדת הרשת החברתית החינמית “שלנו”, ומגלגלים אותה הלאה, לפתחם של בעלות ובעלי עסקים דלי תקציב, שמנסים לפלס את דרכם בסבך הג’ונגל השיווקי באינטרנט, ללא הגילוי הנאות המתבקש.

ועכשיו, בואו נדבר על הבלוג העסקי שלכם

כשאני מדברת על בלוג עסקי, רצוי שהוא יהיה חלק מאתר הבית שלכם (מה, עוד אין לכם אתר? בואו תציצו פה), ושתפקידו לשמש כזרוע השיווקית המובילה של העסק שלכם. אבל היום, כשכל כך הרבה בעלות ובעלי עסקים נאבקים לשמור את הראש מחוץ למים הסוערים של התקופה – אפשר להסתפק בבלוג של גוגל, ולרוץ אתו קדימה ליצירת המודעות והחשיפה שכל כך חשובים לצמיחה העסקית. האתר יחכה…

יש?

אז עכשיו, כשכולנו מבינים איפה נמצאת החמאה ובאיזה צד של הפרוסה היא מרוחה – בואו נצא לדרך, ונבין צעד-אחר-צעד, מדוע כשאתם מחליטים לכתוב תוכן במטרה ליצור חשיפה ברשת ולהוביל לעסק יותר אנשים שירצו להגיע אליכם ולהיעזר בשירותים שלכם – כתיבת בלוג עסקי עדיפה עשרות מונים על פני כתיבת סטטוסים או סטוריז או כל דבר אחר בפייסבוק (או באינסטגרם).

סיבה קריטית מס’ 1: פייסבוק לא שלכם. הבלוג – כן

ההבדל בין כתיבת בלוג לבין סטטוסים בפייסבוק הוא ההבדל שבין דירה בבעלותכם לדירה שכורה. במונחים של כסף, כמו שיגיד לכם כל רו”ח מתחיל, זה ההבדל שבין השקעה להוצאה. אבל זה הרבה מעבר לעניין הכספי. כי כדיירי משנה בפייסבוק, אתם אף פעם לא יודעים מתי יבוא הקריז הבא של בעת הבית, ואתם נתונים לחסדיהם של בעלי הנכס:

  • הדף העסקי שלך לא באמת שלכם
  • בסופו של יום – הוא לא בשליטתכם, כמו כל דבר אחר בפייסבוק
  • והתוצאה היא, שכל גרוש שהוצאתם ועוד תוציאו על שדרוג הדף או על קמפיין לידים – עלול, במוקדם או במאוחר, להתברר ככסף זרוק.

עסק שרוצה לבנות לעצמו נוכחות שיווקית יציבה ואפקטיבית (אתם רוצים!), חייב לשלוט שליטה מלאה בנכסים השיווקיים שלו. זאת בדיוק המשמעות של בלוג שהוא חלק מאתר הבית. קניתם אחסון (לא בשמים), רכשתם דומיין (גרושים), שילמתם על הקמת האתר (או קיבלת ממני אתר בנוי ומעוצב במתנה) – זה שלכם! זה בבעלותכם! זה בשליטתכם! רק אתם תחליטו מה אתם רוצים לכתוב שם ומתי. ולזה – אין תחליף!

כמו שכתבתי, האופציה הטובה הבאה, שתאפשר לכם ליצור חשיפה מיידית וגם ליהנות ממנה בתוצאות החיפוש – זה בלוגר של גוגל. גוגל היא שחקן מאוד יציב ברשת, שחשוב לה לקדם את כל השירותים החינמיים שהיא מציעה. כך שהבלוג שלה הוא גם חינמי, גם פשוט מאוד להפעלה ואחרי השדרוגים שלו – מושקע גם ברמת הניראות, והכי חשוב: גוגל תקדם את המאמרים שלכם בתוצאות החיפוש ותדאג שיגיעו לעיניים הנכונות, ומהר.

סיבה קריטית מס’ 2: פייסבוק לא יציבה. הבלוג – כן

אני בטוחה שלא אפתיע אתכם אם אומר, שהדבר היציב ביותר בפייסוש, שמשנה את כללי המשחק חדשות לבקרים, הוא חוסר היציבות. אנשי הפיתוח של פייסבוק לא שואלים אף אחד מאיתנו מה אנחנו רוצים… הם עושים באתר שלהם כבתוך שלהם (אה… אופס… זה באמת שלהם…):

  • פיצ’רים באים והולכים וכפתורים צצים ונעלמים
  • הגבלות מהגבלות שונות צצות יש מאין (לרוב, לרעת המשתמשים)
  • דפים ופרופילים נסגרים מעכשיו לעכשיו (ואפשר רק לדבר אל הלמפה)
  • ומה שהיה עד אתמול מוסכם וידוע, הופך בן לילה לעבירה חמורה שעלולה לגרום להשבתת הדף העסקי ואפילו לסגירתו / מחיקתו (וכבר היו דברים מעולם … ועוד יהיו).

שום עסק שרוצה לייצר חשיפה מניבה באינטרנט שתתמוך באסטרטגיה העסקית שלו, לא יכול להפקיד את ניהול התוכן שלו בידיים זרות, שלא לומר, מונעות ופועלות משיקולים זרים.

לעומת זאת, כשאתם מנהלת בלוג עסקי באתר שלכם, אתם ורק אתם בעלי הבית. אתם מחליטים מה לכתוב, מתי לכתוב, למי לכתוב, למה וכמה. אתם קובעת את כללי המשחק בהתאם לצרכים שלכם ולהעדפות שלכם. השיווק שלכם נמצא בידיים שלכם, וגם השינויים וההתאמות מתבצעים לפי הצרכים שלכם ובשליטה מוחלטת שלכם!

כל זה, אגב, נכון ומתאים גם לבלוגר של גוגל, שמאפשר למי שרוצה להתחיל לבנות חשיפה אפקטיבית ברשת כדי להגיע כמה שיותר מהר אל הלקוחות, בלי להשקיע זמן ואנרגיה באתר השלם. כן, עוד יגיע הרגע ויהיה לזה זמן, אבל כשהעסק זקוק לחמצן של כסף ולקוחות כאן ועכשיו – גם הבלוג של גוגל יכול להיות פתרון מצוין. ויציב!

סיבה קריטית מס’ 3: פייסבוק פרוצה להשמצות. הבלוג – לא

מדיניות הפרטיות (הפרטיות?) של פייסבוק מאפשרת לכל אחד, אמיתי או מפוברק, להיכנס לדף שלכם, להשמיץ, ללכלך, ולנצל את הבמה הפרוצה לכל כדי לשפוך רעל חופשי-חופשי, לעתים בניסיון להשיג טובות הנאה או נקמנות לשמה (או במלים אחרות, סחטנות).

מה אמרתם? תתלוננו?

פחחח… גם אם תתלוננו מהיום ועד מחרתיים, הסיכוי שפייסבוק תתערב לטובתכם שואף לאפס, ומה שחמור שבעתיים הוא, שאין בכלל עם מי לדבר.

  • בכיכר העיר כמו בכיכר העיר – כל ד’אלים גבר
  • מחקתם את ההשמצה מהקיר שלכם? הצחקתם אותם…
  • למזלנו, הוויראליות האורגנית של פייסבוק שואפת לאפס. אבל היא עדיין לא לגמרי אפס… השמירה על הפרטיות שלכם – נמצאת פחות או יותר באותו מקום…

בבלוג שלכם, רק אתם קובעים מי יגיב ואיך. ולא… אני לא ממליצה לחסום תגובות באופן גורף. להיפך, גם תגובות ביקורתיות עשויות לפתוח את הדלת לשיח אינטראקטיבי פורה ומפרה, אבל שום עסק לא יכול ולא צריך לנווט את מהלכיו בין טיפות של ארס וסחטנות מילולית בלתי נשלטת. היכולת לאשר או לשלול תגובות, כמו גם היכולת לערוך שגיאות כתיב ותחביר לקוי – למען כבודם של המגיבים – היא זכות יתר שמגיעה כחלק מהבעלות על הנכס האינטרנטי שלכם, והיא הדבר הנכון במקום הנכון.

מסלול הכסף

סיבה קריטית מס’ 4: החשיפה בפייסבוק עולה כסף. בבלוג – לא

כשהמשקיעים של צוקרברג יושבים לו על הוורידים ורוצים לראות כמה שיותר החזר על ההשקעה (ע”ע 40% צניחה בשווי המניה בשנה הראשונה) – מה שמנהל את מנגנוני החשיפה בפייסבוק הם מודלים עסקיים שתפקידם להכניס כמה שיותר כסף, ומהר. תשכחו מכמות האוהדים בדף העסקי. אין לה יותר שום משמעות ויראלית. הכלל פשוט מאוד: לא תשלמו – לא תתקדמו!

  • רוצים שיראו את הפוסט שלכם? תשלמו כסף
  • רוצים שיגיבו למסרים שלכם? שימו מודעה בתשלום
  • מי שחושב שבזה זה הולך להסתיים – שיקום!

בלוג עסקי במערכת וורדפרס, לעומת זאת, הוא אופציית החשיפה הכי כדאית באינטרנט, במונחים של עלות-תועלת (ובלוגר של גוגל הוא דיל מעולה למי שעדיין לא בשלים להשקיע באתר, על כל מה שכרוך בו, אבל רוצים להפיק את כל יתר התועלות, ומהר).

כל מה שנדרש מכם, זה להעלות תוכן מועיל ובעל ערך (לפרסונה שבחרתם), ולהפיץ אותו במקומות הנכונים. כן, זה דורש מיומנות. כן, זה צורך זמן (גם פייסבוק). אבל אם תעשו את זה בצורה נכונה ובעקביות – תרוויחו חשיפה הרבה יותר גדולה, תנועה ממוקדת ומעוניינת לאתר שלך, ושיפור מיידי ומתמשך במיקום שלו בתוצאות החיפוש. וכן… אתם בהחלט יכולים לנצל את פייסבוק להגדלת החשיפה. גם, לא רק! רק קחו דבר אחד חשוב בחשבון: אין יותר בפייסבוק ארוחות חינם! היום פחות מתמיד! ומחר פחות מהיום…

סיבה קריטית מס’ 5: תכני הפייסבוק לא בגוגל. הבלוג – כן.

אם אתם צריכים רק סיבה אחת, אחת ויחידה, להעדיף כתיבת בלוג על פני סטטוסים בפייסבוק, הנה היא: רוב התכנים שאתם כותבים בפייסבוק לא נמצאים בתוצאות החיפוש של גוגל, וגם לאלה שכן – אין באמת כתובת אמיתית וזמינה להפנות אליה. לבלוג שלכם יש ויש, והוא זוכה אצל גוגל ליחס מועדף ולמיקומים הרבה יותר גבוהים, הרבה יותר מהר. וכך, בוודאי, גם הבלוג שתקימו במערכת בלוגר של גוגל.

ולמה זה כל כך חשוב?

  • כי למעלה מ-90% מהחלטות קנייה בעולם מתחילות במנוע חיפוש
  • כי גוגל היא באופן גורף ערוץ השיווק היעיל ביותר שיש, שאנשים מגיעים אליו כי הם מחפשים ורוצים לקנות (בניגוד לפייסבוק, שאליה מגיעים כדי לראות, להיראות ולהשמיע)
  • כי לכתוב בחשכת הפייסבוק ולא לאפשר לתוכן שלך לתפוס מקום טוב בתוצאות החיפוש של גוגל – זו טעות שיווקית קריטית!

הסיבה היחידה, ה-י-ח-י-ד-ה, שאנחנו מייצרים תוכן, היא כדי לאפשר ללקוחות פוטנציאליים שמחפשים תשובות ברשת – להגיע אלינו, להתרשם מהידע שלנו, להתחבר אלינו, ובסופו של יום, להפוך ללקוחות משלמים. להשקיע את כל האנרגיה והתובנות שלנו בפלטפורמה שלא נותנת לנו חשיפה מיטבית – זה לירות לעצמנו ברגל מבחינה עסקית, ולפעמים – ישר בראש. כך או כך, התוצאה המצטברת היא אכזבה, תסכול, פספוס ופעילות שיווקית פול גז בניוטרל. פלא שהתוצאות העסקיות לא מתקרבות למה שציפיתם?

בשורה התחתונה:

הרבה מאוד בעלות ובעלי עסקים משתמשים בפייסבוק בתור הפלטפורמה השיווקית העיקרית של העסק, ובכך, מפקידים למעשה את הנכס השיווקי החשוב ביותר שלהם בידיה של רשת חברתית קפריזית, בעלת אינטרסים שלא בהכרח תואמים את האינטרסים שלכם, כבעלי עסקים, שפרוצה לכל השמצה ופייק ניוז, ושמשנה את כללי המשחק חדשות לבקרים.

כמו שיכולתם ללמוד מהמאמר, כשזה מגיע לשיווק העסק שלכם, ולשאיפה להגיע ליותר לקוחות פוטנציאליים און ליין, יש לפחות 5 סיבות קריטיות להעדיף כתיבת בלוג עסקי על פני כתיבת סטטוסים בפייסבוק, וכל זאת, מבלי שנכנסתי כלל לסגנון הכתיבה, לנראות המסרים, לזמינות שלהם עבור הקוראים וליכולת להעניק להם תהודה מקסימלית גם מחוץ לגבולות ה”כאן ועכשיו” הצרים והקצרים של החשיפה בפייסבוק.

פייסבוק היא מקום מצוין לראות ולהיראות, וכל זמן שהנוכחות בו עובדת בשבילכם – לכו גם על זה. גם, לא רק! וזכרו: רק כתיבת בלוג עסקי שמגיע לתוצאות החיפוש של גוגל וצובר תאוצה עם כל יום שעובר – מאפשרת לכם לנווט את הקשר שלכם עם הלקוחות הפוטנציאליים שלכם בצורה יציבה, נשלטת ולאורך זמן. אל תוותרו עליה! זאת נקודת ההתחלה והלב של כל שיווק עכשווי און ליין.

עכשיו אתם:

מה תוכלו להוסיף לכתבה מניסיונכם האישי? אשמח אם תחלקו אתנו את התובנות שלכם פה, בתגובות, כדי שכולנו נוכל ללמוד ולצמוח.

הצעד הבא שלכם להצלחה

אהבתם? שתפו את המאמר עם החברים. רוצים לקבל ממני עוד הכוונה, טיפים ורעיונות להשראה וליישום? רוצים להקים יחד אתי תשתית תוכן סופר אפקטיבית שתוביל אתכם מתוכן למכירות – תוך 6 שבועות בלבד? אני מזמינה אתכם להצטרף אליי למחזור הקרוב של תכנית “מסלול הכסף” – הדרך הכי מהירה למכירה, ולהעלות את העסק שלכם על מסלול מהיר, יעיל ויציב לרווחיות והצלחה.  כל הפרטים – בלחיצה כאן.  

עידית נעמן

עידית נעמן

עידית נעמן I מתוכן לתוצאות - פשוט ולעניין! מדריכה בעלות ובעלי עסקים עצמאים שרוצים להגדיל את רווחיות העסק, איך למקד את הפעילות השיווקית, לדייק את הכתיבה, ולבנות עסק משגשג דרך תוכן. לגישה בחינם למיני קורס "שיווק בחיוך" שיגלה לך מה באמת מניע את השיווק הדיגיטלי ואיך להתחיל לתכנן את תשתית התוכן השיווקית של העסק שלך, צעד-אחר-צעד - לחצי עכשיו על הקישור "גם אני רוצה לעשות שיווק בחיוך".

אז מה חשבת?...

הגעת למקום הנכון!

שלום, עידית כאן. שמחה שהגעת! 

הקמתי את בלוג “דרך התוכן” בשנת 2009, במטרה לחלוק אתך את הידע והניסיון הרחב שצברתי – כעיתונאית, כנלפיסטית וכמנטורית שיווקית.

מזמינה אותך לקרוא, ליישם וכמובן – לשתף!  

פוסטים אחרונים

החתול משה התעורר מבואס. היום הוא יום הולדתו, ואף חבר לא הגיע לברך. “רוצה לחגוג את יום הולדתך? במקום לשבת סתם עצוב – תזמין את השמחה”, מציעה לו רות, חברתו הטובה, ושניהם יוצאים ביחד למסע קסום בעקבות המחשבות והמעשים שמחזירים לחתול משה את החיוך…
כל הפרטים – בלחיצה על הכפתור 

כמו שכבר בוודאי הבנתם, כתיבה היא כוס התה הכי-הכי שלי. תכל’ס, כל החיים…
אבל ברגע שהפכתי לסבתא, חיברתי לכתיבה את כישורי האימון והנלפ שרכשתי בדרך, יחד עם אהבת האיור ששמרתי שנים רבות במגירה והקמתי את 1001books.co.il
הוצאת ספרים שמתמקדת בספרי העצמה ואימון לפעוטות וילדים. 

במקום להמציא בכל פעם את הגלגל ולבזבז זמן יקר על כתיבת מאמר ארוך מדי, מבולבל ולא שיווקי, רכשו עכשיו את קובץ תבניות המאמרים המוכנות שלי, שיעזרו לכם לכתוב מאמרים מקצועיים איכותיים ושיווקיים – בחצי שעה ואפילו פחות. הקובץ כולל הדרכה מעשית ליישום התבניות + הדרכה לשילוב של כתיבה שיווקית.

תבניות לכתיבת מאמרים

שיווק באמצעות תוכן מתבסס על תוכן רלבנטי, שפונה לדמות לקוח ספציפית ונותן לה מענה מותאם. הלקוח הזה הוא לקוח החלומות שלך וכדי להפיק מהתוכן את התוצאות הרצויות – חשוב שתדעי מיהו, מה מאפיין אותו, מה חשוב לו ומה הוא מחפש. כל אלה ועוד – בקורס הדיגיטלי “לקוח החלומות” שיוביל אותך אל הלקוח האידיאלי שלך ב-5 צעדים קצרים וממוקדים.

מיני קורס לקוח החלומות

סדנה דיגיטלית מעשית שבה אני מובילה אותך צעד-אחר-צעד לכתיבת 6 סוגי המאמרים המבוקשים ביותר ברשת – כולל 3 בונוסים מגבירי תוצאות לאיתור מילות המפתח הנכונות, לבניית תמונה מלווה למאמרים ולהפצה אפקטיבית שתזרים למאמרים עוד ועוד קוראים מעוניינים.

מישהו לכתוב איתו

למעבר לקורס החינמי שיגלה לך מה באמת מניע את השיווק הדיגיטלי ואיך תוכלי לתכנן תשתית תוכן שתזרים לעסק שלך לקוחות על אוטומט - מוזמנת למלא את הפרטים.

הפרטים שמסרת שמורים ובטוחים והם ישמשו אותי כדי לחלוק אתך ידע מועיל להצלחתך!

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן