ניהול תוכן: מה משותף למשחק שחמט ולפעילות עסקית?

ניהול תוכן: מה משותף למשחק שחמט ולפעילות עסקית?

שיתוף ב facebook
שיתוף ב google
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin

גם במשחק שחמט וגם בעסקים המטרה היא לנצח. בשני המקרים, יש חשיבות רבה לחשיבה אסטרטגית, ליישום המדויק של האסטרטגיה וליכולת להתרכז במשחק כדי להגיע למטרה הרצויה.

מכירים את הימים האלה, שבהם אתם מרגישים שאתם עושים מיליון דברים אבל לא עושים שום דבר, בעצם? ימים של המון התחלות בלי סופים, המון התעסקות בלי תוצרת, המון רוח בלי גשם (בסימן אקטואליה…).
בעידן הצפת המידע שבו אנו חיים, קל מאוד ללכת לאיבוד. רגע אחד של הסחת דעת מול מסך הפייסבוק, ו… הופ, חצינו את הקו הדק שבין עבודה לבילוי חברתי. קליק אחד לא מתוכנן למאמר שכותרתו צדה את העין, ו… הלכנו לאיבוד במסע לא מתוכנן לעולמות רחוקים.

סליחה, יש לך משהו נגד בילויים חברתיים ומסעות ספונטניים?
אז זהו, שלא. אבל כמו שאמר קוהלת: לכל זמן ועת לכל חפץ מתחת לשמיים, או בגרסת המערב הפרוע של אלי וולך הבלתי נשכח: when you have to shoot – shoot, don’t talk!. נחזור לאסטרטגיה.

הצעד הראשון בבניית אסטרטגיה הוא הגדרת המטרה:

למשחק שחמט יש מטרה ברורה: לנצח. לעסק יש מטרה ברורה לא פחות: להרוויח. רק מה, כיוון שכללי המשחק העסקיים לא מוגדרים במדויק כמו אלה של משחק השחמט, וגם מספר השחקנים נתון לשינויים, קשה יותר להגדיר את המהלכים הנדרשים בדרך למטרה העסקית. אין להסיק מכך שניתן לוותר על התוויית המהלכים. להיפך, ככל שהסביבה שבה אנו פועלים כאוטית יותר, כך נדרשת יותר תכנון ויותר דבקות במסלול.

הצעד השני בבניית אסטרטגיה הוא תכנון הדרך אל המטרה:

זוכרים את המפגש של עליזה והשפן בארץ הפלאות? “באיזו דרך עליי ללכת”, שואלת עליזה את השפן. “לאן ברצונך להגיע”, מחזיר השפן שאלה. “לא משנה לי”, אומרת עליזה. “אם כך, לא חשוב באיזו דרך תבחרי”, משיב השפן. כבעלי עסקים, לא מומלץ לקחת את עליזה בתור דוגמה. אם רוצים להגיע למטרה, היא חייבת להיות רלבנטית ומוגדרת היטב. משהגדרנו את המטרה – אפשר ללכת אחורה, ולבנות את המסלול המשימות שיוביל להשגתה המוצלחת. יש אנשים שאוהבים להשתמש לשם כך במפות חשיבה. אחרים מעדיפים לבנות רשימת מטלות. מה שחשוב הוא “לגלגל את הסרט” אחורנית בסדר הנדרש והנכון.

הצעד השלישי בבניית אסטרטגיה הוא ליישם את התכנון בפועל:

שש צפרדעים ישבו על עלה של שושנת מים והתחממו בשמש (זה לא היה היום!). אחת הצפרדעים החליטה לקפוץ לתוך הבריכה. ועכשיו, שאלה: כמה צפרדעים נשארו על העלה? נו, כמה? שש. למה? כי היא רק החליטה, אבל היא לא מימשה את החלטתה… עניין היישום הוא בהחלט בעייתי, בעיקר משום שבכל התהליך כולו – הוא החוליה האחת שלגמרי, לחלוטין ובאופן שלא ניתן לחמוק ממנו – תלויה אך ורק בנו ובמשמעת שנגזור על עצמנו.

הצעד הרביעי בבניית אסטרטגיה הוא דבקות במשימה:

אז סימנו מטרה. התווינו את המסלול. הגדרנו את המטלות. עכשיו צריך לבצע. ולא סתם לבצע, אלא לבצע לפי התכנית. ללכת לפי הרשימה שכתבנו, ולהתקדם צעד-צעד, שורה-שורה, לפי הסדר. אני יודעת, זה קשה. כל מי שנפש יזמית בקרבו, מחפש (וגם מוצא) כל הזמן רעיונות חדשים, טובים יותר, מלהיבים יותר. וכמה קל לקפוץ מרעיון לרעיון ומנושא לנושא, בחיפוש היזמי הזה שלעולם אינו נגמר אחר גיזת הזהב… אבל אין ברירה: אם רוצים להגיע למטרה, צריך להתעלם מכל הפיתויים שמסביב ולדבוק באמת האחת. דבקות במשימה היא פתרון נהדר להישרדות בעידן ה- TMI, לניצול יעיל של הזמן (בוינה, החיים זה לא חזרה גנראלית…) ולגמילה ממצבי “פול גז בניוטרל”.

סוף דבר. אני שמחה שהחלטתי לכתוב. זה לקח לי משהו כמו חצי שעה (כולל חיפוש הציטוטים והתמונה), אבל אחרי יום שלם של המון רוח ומעט מאוד גשם – תרתי משמע, הייתי חייבת לעצמי להתחיל ולסיים לפחות משימה אחת: פוסט לבלוג.

עידית נעמן

עידית נעמן

עידית נעמן מלמדת עסקים לשווק ולהגיע ללקוחות הנכונים בעזרת תוכן. עסקים שאין להם היום תשתית שיווקית און ליין, מפסידים כסף! תכניות הליווי שפיתחתי - יעזרו גם לך להקים במהירות תשתית אוטומטית לשיווק ומכירה, ולטפח עסק משגשג וביטחון כלכלי - בלי לצאת מהבית. לגישה בחינם למיני קורס "שיווק בחיוך" שיגלה לך מה באמת מניע את השיווק הדיגיטלי ואיך לתכנן תשתית שיווקית לעסק, צעד-אחר-צעד - לוחצים עכשיו על הקישור "גם אני רוצה להצליח ולהרוויח".

אז מה חשבת?...

הגעת למקום הנכון!

שלום, עידית כאן. שמחה שהגעת! 

הקמתי את בלוג “דרך התוכן” בשנת 2009, במטרה לחלוק אתך את הידע והניסיון הרחב שצברתי – כעיתונאית, כנלפיסטית וכמנטורית שיווקית.

מזמינה אותך לקרוא, ליישם וכמובן – לשתף!  

פוסטים אחרונים

החתול משה התעורר מבואס. היום הוא יום הולדתו, ואף חבר לא הגיע לברך. “רוצה לחגוג את יום הולדתך? במקום לשבת סתם עצוב – תזמין את השמחה”, מציעה לו רות, חברתו הטובה, ושניהם יוצאים ביחד למסע קסום בעקבות המחשבות והמעשים שמחזירים לחתול משה את החיוך…
כל הפרטים – בלחיצה על הכפתור 

כמו שכבר בוודאי הבנתם, כתיבה היא כוס התה הכי-הכי שלי. תכל’ס, כל החיים…
אבל ברגע שהפכתי לסבתא, חיברתי לכתיבה את כישורי האימון והנלפ שרכשתי בדרך, יחד עם אהבת האיור ששמרתי שנים רבות במגירה והקמתי את 1001books.co.il
הוצאת ספרים שמתמקדת בספרי העצמה ואימון לפעוטות וילדים. 

במקום להמציא בכל פעם את הגלגל ולבזבז זמן יקר על כתיבת מאמר ארוך מדי, מבולבל ולא שיווקי, רכשו עכשיו את קובץ תבניות המאמרים המוכנות שלי, שיעזרו לכם לכתוב מאמרים מקצועיים איכותיים ושיווקיים – בחצי שעה ואפילו פחות. הקובץ כולל הדרכה מעשית ליישום התבניות + הדרכה לשילוב של כתיבה שיווקית.

תבניות לכתיבת מאמרים

שיווק באמצעות תוכן מתבסס על תוכן רלבנטי, שפונה לדמות לקוח ספציפית ונותן לה מענה מותאם. הלקוח הזה הוא לקוח החלומות שלך וכדי להפיק מהתוכן את התוצאות הרצויות – חשוב שתדעי מיהו, מה מאפיין אותו, מה חשוב לו ומה הוא מחפש. כל אלה ועוד – בקורס הדיגיטלי “לקוח החלומות” שיוביל אותך אל הלקוח האידיאלי שלך ב-5 צעדים קצרים וממוקדים.

מיני קורס לקוח החלומות

סדנה דיגיטלית מעשית שבה אני מובילה אותך צעד-אחר-צעד לכתיבת 6 סוגי המאמרים המבוקשים ביותר ברשת – כולל 3 בונוסים מגבירי תוצאות לאיתור מילות המפתח הנכונות, לבניית תמונה מלווה למאמרים ולהפצה אפקטיבית שתזרים למאמרים עוד ועוד קוראים מעוניינים.

מישהו לכתוב איתו

למעבר לקורס החינמי שיגלה לך מה באמת מניע את השיווק הדיגיטלי ואיך תוכלי לתכנן תשתית תוכן שתזרים לעסק שלך לקוחות על אוטומט - מוזמנת למלא את הפרטים.

הפרטים שמסרת שמורים ובטוחים והם ישמשו אותי כדי לחלוק אתך ידע מועיל להצלחתך!

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן