יצירת תוכן: איך ליצור את התוכן השיווקי שכל כך חשוב להצלחתכם בצורה עקבית, מהירה וסופר יעילה

יצירת תוכן היא הדרך היעילה ביותר למשוך אליכם תנועה חינמית של לקוחות פוטנציאליים, אבל הצורך ליצור עוד ועוד תוכן כדי להגיע לחשיפה משמעותית ברשת, עלול לשאוב מכם זמן ואנרגיות ולגרום לכם להרגיש מוצפים ואפילו חנוקים…

בסוף המאמר יהיו לכם 3 טיפים סופר שווים, שיעזרו לכם ליצור את התוכן השיווקי שכל כך חשוב להצלחתכם – בצורה עקבית, קלה ופשוטה. אני עומדת לחלוק אתכם את הטיפים שעוזרים לי לעמוד במשימות שלי, ואני בטוחה שהם יעזרו גם לכם לתגבר את הנוכחות השיווקית ברשת, גם כדי להגדיל את המודעות למותג שלכם, וגם כדי להגדיל את המכירות. מוזמנים לקרוא, ליישם ולשתף עם חברים.

טיפ מס’ 1 ליצירת תוכן עקבית – לתכנן מראש

הטיפ הראשון שלי הוא: תכננו את כל התוכן שאתם צריכים מראש, והכינו הכל מבעוד מועד.

בעצם, לטיפ הזה יש שני חלקים: קודם כל לתכנן את כל התוכן שאתם צריכים מבעוד מועד, ואז, פשוט להוציא אותו מהראש ולהעלות אותו על הנייר / על המחשב.

ולמה זה כל כך חשוב?

להכין את התוכן שדרוש לשיווק שלכם מיום ליום, על הדרך – זאת הדרך הבטוחה ביותר להיכשל. פשוט, אין מצב שזה יעבוד לאורך זמן.

  • גם בגלל שאתם רוצים שהתוכן שלכם יקדם את הפעילות העסקית שלכם, וחשוב ששני הדברים יהיו מסונכרנים, אסטרטגית,
  • גם בגלל שכמו שכולנו יודעים, החיים זה מה שקורה לנו בזמן שאנחנו מתכננים משהו אחר, ואם נבנה את שיווק העסק על מחויבות לכתיבה יומיומית – משהו תמיד יקרה בדרך, ולא נספיק, ולא נעשה, וזה לא יעבוד…
  • וגם בגלל שללא תכנון מקדים – אין כיוון ברור לפעולה, ויש סיכוי גדול מאוד שתתחילו לירות לכל הכיוונים, או להשקיע המון זמן בהתלבטות, ולא משנה מה ייצא בסוף – זה ייקח לכם הרבה-הרבה יותר זמן להגיע לשם.

 

ניהול יומן תוכן חודשי – הוא אחד הדברים הקריטיים להצלחה שלכם.

באמצעות היומן, אתם רוצים לוודא שאתם מכינים מראש – בדיוק מה שצריך, למשל:

  • תוכן שמשתלב באירועים שעומדים להתרחש (למשל: יום מכירות לכבוד בלאק פריידיי)
  • תוכן שתומך בקמפיינים שאתם עובדים עליהם (למשל: הובלה לקמפיין מכירה של קורס או סדנה)

למשל:

אם אתם מתכננים השקה ויש לכם מועד ספציפי להשקה, כל התוכן שלכם – באתר וברשתות החברתיות – חייב להיות קשור לזה ולהוביל להשקה של אותו מוצר או שירות, כדי למשוך אליכם תנועה חמה ורלבנטית. וזה אומר שכל הפעילות – השקות, מכירות, מבצעים וכד’ – חייבת להיכנס ליומן התוכן שלכם – מראש ובצורה מסודרת, כדי לחסוך לכם את ההתעסקות מעכשיו לעכשיו, ולהבטיח שהכל יבוצע ויפורסם בדיוק במועד הנכון!

הכלים שיעזרו לכם בעבודה

ועכשיו בואו נדבר על הכלים שיעזרו לכם לתכנן את התוכן שאתם רוצים, מראש.

הכנתם מאמרים? פוסטים? תמונות? סרטוני וידיאו? יש כמה כלים מדהימים שכדאי להשתמש בהם ולתזמן את התוכן שלכם קדימה:

  • בבלוג שלכם – אתם יכולים להעלות את המאמרים הרלבנטיים ולקבוע את מועד הפרסום, בהתאם ללו”ז שהגדרתם ביומן התוכן שלכם
  • ברשימת הדיוור שלכם – אתם יכולים להעלות את המיילים ולתזמן אותם, לא רק בהתאם ללו”ז, אלא גם בהתאם לתגובה של הקוראים, בתהליך אוטומציה שעובד במקומכם 24/7 תמיד
  • בפייסבוק – אתם יכולים להיעזר במתזמן של הדף העסקי, ולתזמן פוסטים עם תמונות קדימה, לכל החודש, שוב, בהתאם לתכנית שקבעתם לעצמכם
  • ואם אתם משתמשים באינסטגרם – אתם יכולים להיעזר באפליקציית later המדליקה והחינמית כדי לתזמן את הפוסטים שלכם בדיוק למועד המתאים. https://later.com/

היערכות מראש חוסכת כאב ראש

חלק חשוב מהיכולת לתכנן מראש, זה לוודא שיהיה לכם מה לתזמן, ולכן, כדאי שתכינו מראש כמה שיותר חומרים רלבנטיים, כמו: תמונות וסרטוני וידיאו, שתוכלו לעשות בהם שימוש.

בשלוש מילים: תתפרעו עם המצלמה וצלמו כמה שיותר.

בכל מקום שבו אתם נמצאים, ולא משנה מה אתם עושים – תצטלמו, מפני שלעולם אין לדעת מתי יגיע הרגע שבו התמונה שצילמתם תתאים לכם לתוכן, מאוחר יותר.

אופציה אחרת, ומאוד מומלצת, היא לתכנן יום צילומים מרוכז אחת לרבעון, או כל תקופה אחרת שמתאימה לכם. וכדאי לקחת צלם / צלמת מקצועיים שיעשו את העבודה.

המלצה שלי:

  • הכינו מראש רשימה של פוזות שיכולות להיות רלבנטיות לשיווק שלכם (למשל: פוזה עם ידיים שמצביעות הצידה, פוזה עם ידיים שמצביעות קדימה, פוזה עם טלפון ביד וכד’)
  • הקפידו על רקע אחיד וקונטרסטי – כדי שיהיה קל – לצלמת או לכם – להוריד את הרקע ולהשתמש בתמונה על רקעים שונים, שמתאימים לכם, לפי הצורך
  • לא בטוחים מה מתאים? צרו ספרייה של תמונות שיווקיות שמושכות את תשומת הלב שלכם, וביום הצילום – הכינו רשימה של פוזות, לפי הדוגמאות שמצאו חן בעיניכם. 

בשורה התחתונה:

  • תכננו מראש מה התכנים שתומכים בפעילות העסקית שלכם
  • שלבו אותם ביומן תוכן חודשי כדי להבטיח סינכרון אופטימלי
  • הכינו מראש כמה שיותר תוכן רלבנטי, ואכסנו אותו במקום נוח לשליפה בעת הצורך, כמו למשל: גוגל דרייב.

 

טיפ מס’ 2 ליצירת תוכן עקבית – 3 שכבות התוכן

במקום לשבור את הראש בכל פעם מחדש, על מה לכתוב ואיפה למצוא תוכן שהקוראים שלכם באמת יאהבו ויתחברו אליו, אתם מוזמנים לאמץ את מודל “3 השכבות של התוכן השיווקי”:

השכבה הראשונה של מודל 3 השכבות היא שכבת הלמידה:

שוברים את הראש ולא יודעים מה לכתוב או מה כדאי לפרסם? הפתרון הכי בטוח שלכם הוא להתחיל עם תוכן בעל ערך חינוכי. פשוט – תלמדו את הקוראים שלכם משהו חדש שהם לא יודעים, או משהו מבוקש – שהם מאוד רוצים לדעת, או שממש כדאי להם להכיר.

איך יודעים על מה ללכת? יש 2 שיטות מאוד יעילות שתמיד עובדות טוב:

  • האחת – השאלות שאנשים שואלים.

תשאלו את עצמכם, מה אנשים שפונים או מגיעים לעסק שלכם שואלים כל הזמן, ותנו להם תשובות. זה יכול להיות מאמר בבלוג, זה יכול להיות פוסט בדף העסקי, זה יכול להיות סרטון וידיאו קצר. לא משנה מה הפורמט שתבחרו – הרעיון הוא להיות אלה שעונים על שאלות ופותרים ללקוחות הפוטנציאליים שלכם בעיות.

  • השנייה – לשאול את הקהל שלכם מה מעניין אותם.

תשאלו אותם בכל הזדמנות מה הם רוצים, מה חסר להם ומה מעניין אותם. אתם יכולים להשתמש בשאלונים החינמיים של “גוגל forms” או בפורמט השאלונים של פייסבוק. ו… אתם יכולים גם להציע בתמורה – הטבה חינמית או הנחה משמעותית על מוצר מבוקש – כדי לעודד את האנשים לענות על השאלות שלכם ולהפיק את המידע ששווה לכם זהב טהור.

השכבה השנייה של מודל 3 השכבות היא שכבת ההשראה:

תוכן מעורר השראה הוא כל תוכן שמתחבר אל הלקוחות הפוטנציאליים שלכם ומעורר בהם השראה לעשות משהו או להרגיש משהו. והנה הדבר החשוב ביותר שאתם חייבים לזכור:

אתם לא מוכרים מוצר ואתם לא מוכרים שירות. אתם מוכרים רגש.

וזה אומר, שברגע שאנשים יחבבו אתכם ויכירו אתכם ויסמכו עליכם – הם גם ירצו להיות מחוברים אל העסק שלכם. לכן, בין שהם לקוחות פוטנציאליים ובין שהם לקוחות בפועל – תנצלו את התוכן כדי לגרום להם להרגיש משהו. תציתו  בהם השראה בתחומים שונים.

איך עושים את זה?

אחד מסוגי התוכן שנחשב למעורר השראה במיוחד הם ציטוטים, וכאן – אתם יכולים לבחור בשני סוגים של ציטוטים:

  • ציטוטים של ידוענים ומובילי דעה שרלבנטיים לעסק שלכם

פשוט קחו לכם שעה, עוד השבוע, והכינו רשימה של ציטוטים שמדברים אל הלקוחות והלקוחות הפוטנציאליים שלכם.

  • ציטוטים של עצמכם

תחשבו: מה המשפטים שיוצא לכם להגיד שוב ושוב. דברים שאתם אומרים ועושים לאנשים סדר ושכל. אמירות מכוננות שלוקחות את הלקוחות שלכם צעד אחד נוסף קדימה, וגורמות להם לעצור לרגע ולהגיד לעצמם, וגם לכם: wow, הנה רגע מעורר השראה. אז כאלה…

המלצה שלי:

כדי להבטיח לציטוטים שלכם חשיפה מקסימלית – הוסיפו להם טאץ’ של עיצוב. עכשיו, שלבו אותם בתכנית התוכן החודשית שלכם:

  • כתמונות בפייסבוק או באינסטגרם
  • כמצגת
  • או כמאמר שבנוי מכמה ציטוטים לא מעוצבים בבלוג שלכם

השכבה השלישית של מודל 3 השכבות היא שכבת הקהילה:

אחרי שארגנתם תוכן מלמד ותוכן מעורר השראה, מגיע התור של תוכן המשתמשים. שכבת התוכן הזאת היא הקלה והמהירה ביותר, מפני שזה המקום שבו אתם יכולים לנצל את התוכן של אחרים, במקום ליצור עוד תוכן בעצמכם.

למשל: כשבוגרים של תכנית “אלופי התוכן” מפרסמים מאמר חדש בבלוג שלהם – זה מספק לי תוכן מעולה, שבנוי בצורה שיווקית מושכת כמו שאני מלמדת), שאני יכולה לשים בקבוצה שאני מנהלת או אצלי בדף, ויש לזה לפחות 3 תועלות, שמאפשרות לי:

  • גם לפרגן לבוגרי התכנית חשיפה ללקוחות פוטנציאליים נוספים
  • גם להעשיר את יתר הקוראים בדוגמה לכתיבה שיווקית מצוינת
  • וגם לתפוס טרמפ על המאמרים כדי לדבר על התכנית ולעניין עוד תלמידים פוטנציאליים.

המלצה שלי:

פשוט שימו לב לתכנים של חברי הקהילה שלכם

  • שימו לב ל- # האש טאגים בנישות שקשורות לנושאים שמעניינים את הקהילה שלכם – כי זה מקור מעולה שממנו אתם יכולים לשאוב תוכן רלבנטי
  • השתמשו בצילומי מסך כשאתם רואים תוכן רלבנטי – כדי לתעד את התמונות (והקפידו לתת קרדיט לצלמים או לכותבים)
  • שימו לב במיוחד לתוכן עם ביצועים טובים – הרבה לייקים, הרבה שיתופים ותגובות, כמובן בקרב הקהילה שלכם – ושתפו אותם אצלכם על הקיר
  • שתפו תוכן שהלקוחות שלכם מעלים – אם הוא קשור למותג שלכם או לעסק שלכם

שימוש שיטתי וממוקד בתוכן של אחרים מתוך הקהילה שלכם או בתוכן שמעניין את הקהילה שלכם – יעזור לכם למצוא תוכן רלבנטי ובעל ערך בקלות ובמהירות, בלי ליצור אותו בעצמכם.

 

 אלופי התוכן מודעה

טיפ מס’ 3 ליצירת תוכן עקבית – אצירת תוכן

כשאנחנו מדברים על אצירת תוכן, אנחנו מדברים על שימוש בתוכן שראינו או אהבנו בכל מיני מקומות ברשת – בצורה מתוכננת שמותאמת לאסטרטגיית התוכן שלנו.

תחשבו על זה כמו על יצירה של בנק תוכן שאתם יכולים לעשות בו שימוש בעת הצורך. וכן, זה בהחלט אומר, שאתם רוצים להתחיל לאסוף חומרים ולבנות את בנק התוכן שלכם, כבר מרגע זה.

בניגוד לשכבה השלישית של 3 שכבות התוכן:

  • אצירת תוכן, כמו שהבנתם, היא בעצם בנק של תכנים. כך שאם בשכבת התוכן השלישית של תוכן המשתמשים – עיקר השימוש הוא מיידי – אצירת תוכן מאפשרת לכם לשמור תכנים לשימוש בהמשך
  • אצירת תוכן לא חייבת להיות קשורה לתכנים שנוצרים על ידי הקהילה שלכם, אלא היא מתבססת בעיקר על דברים שאתם אוהבים, או על תכנים של מומחים בעלי שם שקראתם ואתם רוצים לחלוק עם הקהילה שלכם
  • והכי חשוב: באצירת תוכן, במקום לשתף את הדברים כמות שהם, אתם רוצים להוסיף לחומרים האיכותיים שאספתם הקדמה או תקציר, מטעמכם, כדי למנף למעשה את מעמד המומחה שלכם מתוך מעמד המומחה של מי שיצר את התוכן, מלכתחילה.

איך מגיעים לחומרים הנכונים?

  • בבלוגוספירה – הדבר הראשון הוא להירשם לכמה בלוגים חשובים בתחום שלכם, ולעקוב אחר המיילים שמגיעים עם הפוסטים החדשים מהבלוג. תמצאו שם הרבה דברים איכותיים ששווה לשתף עם הקהילה שלכם
  • בגוגל – אחת לשבוע, הכינו לעצמכם רשימה של 5 נושאים שרלבנטיים לתחום שלכם ועשויים לעניין את הקהילה שלכם – והריצו חיפוש בגוגל. תחמו את עצמכם בזמן, כדי שלא תשרפו על זה את כל היום. ברגע שתכניסו את החיפוש הממוקד ללו”ז שלכם – תגדילו במהירות את מאגר התוכן והידע שתוכלו לשלב בפעילות אצירת התוכן שלכם
  • ברשתות החברתיות – חפשו האש טאגס שרלבנטיים לתחום שלכם
  • וכמובן, כשאתם משוטטים ברשת, ולא משנה לאיזה צורך או מאיזו סיבה – שימו לב למה שאתם פוגשים בדרך: תמונות, סרטונים, מאמרים, פוסטים – כל מה שמוצא חן בעיניכם וקשור לעסק שלכם – קרוב לוודאי שימצא חן גם בעיני הלקוחות והעוקבים שלכם.

ומה עכשיו?

נו, אתם כבר יודעים:

  • שמרו את מה שאתם מוצאים בגוגל דרייב
  • או שימו בתיקייה ספציפית אצלכם במחשב
  • או תפתחו לוח אצירת תוכן בפינטרסט, ופשוט תשתלו שם תמונות שאתם מוצאים ברשת
  • באינסטגרם – יש סימן של דגל שמאפשר לכם לשמור תמונות לתיקיית “שמורים” בקליק אחד

אצירת תוכן מאפשרת לכם לתפוס טרמפ על חוכמתם של אחרים, במקום להמציא את הגלגל וליצור את כל התוכן השיווקי בעצמכם. אז עכשיו, כשאתם בונים את תכנית התוכן החודשית שלכם – שלבו בה גם קישורים לחומרים שאספתם ברשת, והוסיפו תקציר מקדים או סיכום מהזווית המיוחדת שלכם.

בשורה התחתונה

יצירת תוכן היא הדרך היעילה ביותר למשוך אליכם תנועה חינמית של לקוחות פוטנציאליים, אבל הצורך ליצור עוד ועוד תוכן כדי להגיע לחשיפה משמעותית ברשת עלול לשאוב מכם זמן ואנרגיות וגורם לכם להרגיש מוצפים ואפילו חנוקים/

כמו שיכולתם ללמוד מהמאמר, בעזרת תכנון מקדים, שימוש ב-3 שכבות התוכן ומינוף של אצירת תוכן – תוכלו ליצור את כל התוכן השיווקי שאתם צריכים בצורה עקבית ובדרך המהירה והיעילה ביותר, כדי לאפשר לכמה שיותר לקוחות פוטנציאליים למצוא אתכם ברשת יותר בקלות. או ב-4 מילים: מקסימום חשיפה במינימום עבודה!

עכשיו אתם

עד כאם חלקתי אתכם את 3 הטיפים הכי טובים שלי ליצירת תוכן שיווקי מהיר ועקבי. עכשיו הבמה כולה שלכם. איזה טיפים תוכלו להוסיף מניסיונכם? מוזמנים לחלוק את ההתנסות הטובה שלכם, וכמובן, להגיב על המאמר – פה למטה, בתגובות.

הצעד הבא שלכם להצלחה

אהבתם את המאמר? מוזמנים לשתף אותו עם החברים.

רוצים לקבל ממני עוד הרבה עצות טובות, טיפים שווים ורעיונות מועילים ליצירה והפצה של תוכן שיווקי מושך ואפקטיבי? מוזמנים להירשם בחינם למיני קורס “שיווק בחיוך”, שבו אני מגלה מה באמת מניע את השיווק הדיגיטלי, ונותנת לכם כלים מעשיים כדי להתחיל לתכנן את תשתית השיווק להצלחתכם. להורדת המתנה – לוחצים כאן. 

אודות עידית נעמן

עידית נעמן עוזרת לעצמאים שכותבים וכותבים ולא רואים תוצאות, להקים תשתית תוכן שיווקית מושלמת במהירות ובליווי צמוד, במטרה ליצור חשיפה אפקטיבית ברשת שתוביל אליהם את הלקוחות הנכונים ותאפשר להם להגדיל משמעותית את ההכנסות.

לגישה בחינם למיני קורס "שיווק בחיוך" שיגלה לכם מה באמת מניע את השיווק הדיגיטלי ואיך לתכנן צעד-אחר-צעד את תשתית התוכן השיווקית של העסק - לוחצים עכשיו על הקישור "מתחילים לעשות שיווק בחיוך".

השארת תגובה