תוכן בונה קשר: איך לבנות מערכת יחסים עם הקוראים בעזרת תוכן (ולמה זה כדאי)

תוכן בונה קשר: איך לבנות מערכת יחסים עם הקוראים בעזרת תוכן (ולמה זה כדאי)

שיתוף ב facebook
שיתוף ב google
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
תוכן בונה קשר

תוכן בונה קשר הוא אחד המרכיבים הקריטיים להצלחה של כל מהלך שיווקי און ליין, והוא גם אחת הסיבות היותר משמעותיות ליצירת תוכן מלכתחילה, לצד חשיפה, גיוס לידים, קידום מכירות באופן ישיר ועוד.

כי אין מה לעשות, חלק גדול מכל אסטרטגיית שיווק באמצעות תוכן מתבסס על בניית מערכת יחסים עם קהל המטרה שאליו השיווק שלך מכוון.

ואיפה זה פוגש אותך? חשבת פעם בשביל מה, בעצם, את יוצרת את כל התוכן הזה? האם גם את מחפשת דרכים לבנות מערכת יחסים עם הקוראים האנונימיים, כדי להוביל אותם אל התוצאות העסקיות הרצויות לך?

במאמר שלפניך תמצאי 4 טקטיקות מעשיות ופשוטות ליישום, שיעזרו לך ליצור תוכן בונה קשר, כזה שיתחבר וישפיע בדיוק על הקהל שאליו את מכוונת. מוזמנת לקרוא, ליישם, להגיב וכמובן, לשתף.

אחד המרכיבים הקריטיים בעולם האונליין, הוא בניית מערכת יחסים טובה עם קהל המטרה שאליו את מכוונת. נכון, המפגש הראשוני בין רוב האנשים לבין התוכן שלך קורה בעיקר בגוגל (ואם לדייק, למעלה מ-90% מהחלטות הקנייה בכל העולם, בכל נישה ובכל תחום, מתחילים במנוע חיפוש). ויחד עם זאת, יותר ויותר אנשים עוקבים אחר חברות ועסקים שהם אוהבים בפלטפורמות השונות, בעזרת התוכן שהם יוצרים. מה שהם מחפשים בעצם זה מומחים שניתן לסמוך עליהם, שיוכלו לעזור להם להתמודד עם הבעיות שלהם.

גם את יכולה למתג את עצמך כמומחית מובילה, בעזרת יצירת התוכן הנכון, שיפתח לך את הדלת לבנייה של מערכת יחסים דו-צדדית עם הקוראים. וזה ממש לא בקטע של אגו או פוזה, אלא הכי תכל’ס שאפשר, כי מחקרים מוכיחים שיחסים הדוקים עם קהל המטרה הופכים במהירות למרכיב משמעותי ורב השפעה על קידום המכירות.

נשמע מעניין? אז הנה 4 הטקטיקות שיעזרו לך במשימה.

טקטיקה # 1 ליצירת תוכן בונה קשר: התמקדי בלקוח

תחשבי רגע, איך את בונה מערכת יחסים עם אנשים בעולם שמחוץ לאינטרנט? אני אגיד לך מה את לא עושה. את לא תופסת אותם ברחוב או באירוע ומתחילה לדבר על עצמך ועל הצרכים שלך. את עושה את זה על ידי יצירת חיבור אותנטי בינך לבין מי שעומדים מולך, לא כך? ואת זה – את יכולה להשיג רק אם את מתמקדת, באמת ובתמים מתמקדת, במי שעומדים מולך.

אותו חוק חל גם בעולם האונליין, רק ששם, לא את עומדת מול קהל המטרה שלך, אלא התוכן שלך. הדרך הטובה ביותר לבנות מערכת יחסים עם לקוח פוטנציאלי היא להתמקד בו. הציעי לו את מה שהוא צריך – והוא שלך לנצח. ברור, שכדי להצליח, את חייבת להכיר את קהל המטרה שלך היטב: מה האתגרים שלהם, איזה שאלות מציקות להם, מה הבעיות שאתן הם מתמודדים… אם את יכולה לעזור להם בסוגיות האלה – את נמצאת על דרך המלך לבניית יחסים יציבים וחזקים.

טקטיקה # 2 ליצירת תוכן בונה קשר: צרי תוכן איכותי

על מנת לבנות מערכת יחסים חזקה ומשמעותית, כדאי שתציעי להם את התוכן הכי טוב שאת יכולה ליצור.

מה זה אומר?

זה אומר שאת רוצה לדעת איך ליצור תוכן ייחודי שיציע ערך אמיתי לקוראים שלך. וזה אומר שכאשר את יוצרת תוכן מתוך התחשבות באינטרסים ובצרכים של קהל היעד שלך, את רוצה להכניס פנימה ערך מוסף של משהו שונה, שאף אחד אחר לא מציע, וזה לא חייב להיות ארוך יותר. העדיפי תמיד איכות על פני כמות!

אז אל תחפשי קיצורי דרך, ואל תכתבי “עוד מאותו הדבר” כמו כולם, אלא חפשי תמיד את המשהו המיוחד הזה, שיענה בדיוק על הכאב ויפתור בדיוק את הבעיה, ותמיד-תמיד ייקח אותם עוד צעד אחד לפחות קדימה, מעבר לפתרונות המיידיים והמובנים מאליהם.

טקטיקה # 3 ליצירת תוכן בונה קשר: תהיי מי שאת

האינטרנט יכול להיות לפעמים סביבה מאוד לא-אישית, שבה כולם נשמעים אותו הדבר, נראים אותו הדבר, ומדברים באותה השפה, כמו עדת משובטים דיגיטלית. אל תתני לזה לבלבל אותך!

ברגע שתכניסי לתוכן שלך נגיעה קצת יותר אישית – תוכלי לראות איך את מושכת אליך בדיוק את האנשים שמעריכים את האמירה המיוחדת שלך, ומעדיפים אותה על האחידות המשמימה של כל היתר. והתוצאה? הסיכוי שלך לבנות מערכת יחסים איתנה עם קהל המטרה שלך – יגדל.

תכל’ס? היי את. היי שקופה והיי אותנטית. השתמשי בתמונות אמיתיות של עצמך לתמונות הפרופיל שלך. שתפי סיפורים והוסיפי אנקדוטות אישיות לתוכן שלך, כמובן, במקומות המתאימים. צרי חיבור אותנטי עם קהל המטרה שלך גם באמצעות הרשתות החברתיות.

טקטיקה # 4 ליצירת תוכן בונה קשר: עקבי אחר התוצאות

חלק חשוב מתהליך היצירה וההפצה של תוכן הוא הצורך לנטר את התוצאות ולהסיק את המסקנות המתבקשות. חלק מהנתונים זמינים וברורים, כמו בדיקה של כמות המבקרים באתר, או השינוי בהיקף המכירות בזמן קמפיין.

אבל איך מודדים מערכות יחסים? כמו בכל תחום שיווקי אחר, גם פה – החוכמה היא לאתר ולנטר את הפרמטר השיווקי הנכון, ואז, לבחון דרכו, האם מאמצי השיווק שלך עולים יפה.

הנה 3 מדדים שיעזרו לך לכמת ולהעריך את האפקטיביות של התוכן שלך:

  • שיעורי הפתיחה של הדיוור ושיעורי ההקלקה על קישורים בדיוור – אם יש לך יחסים טובים עם רשימת המנויים שלך, הם ייפתחו את המכתבים שלך ויבצעו פעולות דרך הקישורים ששילבת בהם
  • מעורבות ברשתות החברתיות – חשיפה ולייקים הם שני מדדים שלא באמת אומרים דבר. ראו את הפוסט? אז מה? לחצו על לייק? עם לייקים לא הולכים למכולת. בסולם המדדים החברתיים, כשאנשים מגיבים על הפוסטים שלך ובוודאי כשהם משתפים אותם – זה המדד שממנו את רשאית להסיק שהם באמת התעניינו במותג שלך (ובלבד שהפוסט עסק במותג ולא בענייני אקטואליה, חתולים וכד’…)
  • משך השהייה באתר – משך השהייה באתר הוא אחד המדדים הכי משמעותיים לגוגל, בעיקר משום שהוא מספק אינדיקציה לעניין של המבקרים שמגיעים לאתר, ולא פחות מכך, למידת הרלבנטיות של התוכן שלך עבורם. ככל שמשך השהייה ארוך יותר (או לחלופין, אחוז הנטישה נמוך יותר) – פירושו, שהצלחת לגרום למבקרים לעצור ולהשקיע בקריאת התוכן שלך. ברכותיי! את בכיוון הנכון ליצירת מערכת יחסים משמעותית ומניבה.

קורס ניהול תוכן למקצוענים

בשורה התחתונה

תוכן בונה קשר הוא אחד המרכיבים הקריטיים להצלחה של כל מהלך שיווקי און ליין, והדרך הקצרה והיעילה ביותר להפוך את העסק שלך מ”עוד עסק” בשוק תחרותי, ל”מותג” ייחודי ומוערך, שנמצא מעל התחרות, ומאפשר לקהל המטרה שלך להתחבר אליך ברמה אמוציונלית הרבה יותר עוצמתית ומשמעותית.

כמו שיכולת ללמוד מהמאמר, גם את יכולה למתג את עצמך כמומחית מובילה וראויה לאמון, בעזרת 4 טקטיקות תוכן יעילות ומעשיות: מקדי את התוכן שלך בלקוחות שאליהם את מכוונת, צרי תוכן איכותי וייחודי, השמיעי את קולך האותנטי, ותמיד-תמיד עקבי אחר הנתונים הרלבנטיים, כדי לבחון את התקדמות הקשר ולהוביל אותו לתוצאות הרצויות.

הצעד הבא שלך להצלחה

אהבת? שתפי את המאמר עם החברים.

רוצה לקבל ממני עוד הרבה ידע מועיל, הדרכות מעשירות וחומרי עזר שיעזרו לך לעבוד פחות, להרוויח יותר, ולבנות עסק משגשג דרך תוכן? במיוחד בשבילך כתבתי את מדריך הבזק “הגעתי ליעד” – שיוביל אותך צעד-אחר-צעד דרך 4 סוגי התוכן שאת פשוט חייבת כדי למשוך אליך את הקהל הנכון עבורך. להורדת המדריך – לגמרי בחינם ובאהבה ממני – לחצי כאן.

עידית נעמן

עידית נעמן

עידית נעמן - ניהול תוכן להעצמה אישית ועסקית. עוזרת לבעלות עסקים עצמאיות, שרוצות להרוויח יותר - למקד את השיווק, לדייק את הכתיבה, ולבנות עסק משגשג דרך תוכן. לגישה בחינם למיני קורס "שיווק בחיוך" שיגלה לך מה באמת מניע את השיווק הדיגיטלי ואיך להתחיל לתכנן את תשתית התוכן השיווקית של העסק שלך, צעד-אחר-צעד - לחצי עכשיו על הקישור "גם אני רוצה לעשות שיווק בחיוך".

אז מה חשבת?...

למעבר לקורס החינמי שיגלה לך מה באמת מניע את השיווק הדיגיטלי ואיך תוכלי לתכנן תשתית תוכן שתזרים לעסק שלך לקוחות על אוטומט - מוזמנת למלא את הפרטים.

הפרטים שמסרת שמורים ובטוחים והם ישמשו אותי כדי לחלוק אתך ידע מועיל להצלחתך!

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן