משפך תוכן שיווקי: איך לבנות משפך ראשון בעסק ולהפוך לידים ללקוחות משלמים במהירות

משפך תוכן שיווקי בעסק מאפשר לכם להגיע לאנשים הנכונים ולהפוך אותם ללקוחות משלמים – בצורה יציבה, מתוכננת ומהירה ובאופן אוטומטי. 

אז… אם גיוס הלקוחות שלכם מתבסס בעיקר על טפטופי הפניות מפה לאוזן, ואם הפעילות השיווקית שלכם מתבססת בעיקר על פוסטים בפייסבוק, שבמקרה הטוב מייצרים לכם לייקים אבל לא לקוחות – בסוף המאמר תהיה לכם תכנית פעולה ברורה ושיטתית לבניית משפך תוכן שיווקי, שיזרים לעסק שלכם לידים מדויקים, ויעזור לכם להפוך אותם ללקוחות משלמים – בצורה לגמרי אוטומטית. מוזמנים לקרוא, ליישם ולשתף.

 

משפך שיווקי הוא הדימוי המקובל לאותו תהליך שלקוח פוטנציאלי עובר, מהרגע שהוא פוגש אותנו בפעם הראשונה – ועד שהוא הופך ללקוח משלם שקונה מאתנו. היופי הוא, שכשבונים את המשפך בצורה נכונה – הוא ממש יכול להוביל את האנשים מרכישה לרכישה, שלב אחר שלב, החל מרכישה של מוצר חינמי ועד לרכישה של מוצר הדגל שלנו. וכל זה – בעזרת טכניקות תוכן – שהן הכוח המניע של כל משפך שיווק אפקטיבי.

למען האמת, כל תהליך אפקטיבי של מכירה מתבסס על משפך ספציפי, שמוביל את הלקוח הפוטנציאלי מנקודת ההתחלה של אותו תהליך ועד להשלמת התהליך.

למשל: אם אתם מאמנים והחלטתם שאתם רוצים למכור סדנה לבניית לוח חזון לקראת 2019. קרוב לוודאי שתציעו את הסדנה לאנשים שכבר נמצאים ברשימת הדיוור שלכם, ותובילו אותם להירשם לסדנה בעזרת מסרים שיעוררו בהם את הרצון לבנות לעצמם לוח חזון.

כלומר, לא כל משפך מתחיל בהכרח ברגע המפגש הראשון שלנו ברשת. אבל, כדי להגיע למצב שבו יש לנו קהילה רוכשת, שאנחנו יכולים להציע לה משפכי שיווק ומכירה מותאמים לצרכיה – המשימה הראשונה שלנו היא לגייס את הלידים הנכונים ולהתניע את התהליך מלכתחילה – על ידי משפך תוכן שיווקי שהופך גולשים ללידים ולידים ללקוחות משלמים – בזמן הקצר ביותר.

אז איך עושים את זה? הנה 5 הצעדים שיעזרו לכם להקים את משפך התוכן השיווקי הראשון שלכם.

צעד # 1 לבניית משפך התוכן הראשון שלכם: לתכנן את ההצעה הנכונה

נקודת ההתחלה של משפך התוכן השיווקי הראשון שלכם היא מוצר ההמרה החינמי או כמו שנהוג לקרוא לו “מגנט הלידים”, כי זה בדיוק מה שתפקידו לעשות: למגנט אליכם את הלידים הנכונים. אבל, כדי שבסופו של התהליך יהיה לכם משפך אפקטיבי שיפתור את הבעיה הכי גדולה שלכם ברגע זה – שאין לכם מספיק לקוחות משלמים, אתם חייבים לדעת איך הלקוח/ה האידיאלי/ת שלכם מגדיר/ה את הבעיה הכי גדולה שלו/שלה ברגע זה.

ככל שמגנט הלידים שלכם יענה על צורך כואב יותר של הלקוח הפוטנציאלי שלכם, כך יגדל הסיכוי שלכם לתכנן את ההצעה הנכונה, שהוא לא יוכל לסרב לה, ושתוביל אליכם לידים רלבנטיים שיהיה לכם הרבה יותר קל להפוך ללקוחות משלמים.

ללא ספק, זה המקום שבו ההשקעה שלכם בהבנה ודיוק של לקוח החלומות שלכם – מתחילה להחזיר את עצמה, ולהיות ההשקעה הכי משתלמת ומשמעותית להצלחה העסקית שלכם.

מה זה אומר “לתכנן את ההצעה הנכונה”?

  • להחליט מי הלקוח/ה האידיאלי/ת שלכם
  • להבין מה הבעיה שהכי-הכי מטרידה אותו/ה כאן ועכשיו
  • להבין שאתם לא הולכים לתקן את העולם עם קובץ PDF של משהו כמו 12 עמודים, שמהם יש עמוד אחד של שער, עמוד אחד של תוכן עניינים, עמוד אחד עליכם וגם תמונות…
  • ולכן, אתם רוצים לחפש את הדבר האחד, הקטן, שאותו אתם דווקא כן יכולים לתקן במהירות, ולתת ללקוח או ללקוחה המוטרדים שלכם תחושה של הקלה.

למשל:

אם הלקוחות שלי הם בעלי עסקים שכותבים או רוצים לכתוב תוכן שיווקי לקידום העסק, והם חיים בחוויה של הצפה והישרדות, כי הם מרגישים שהם חייבים לאמץ תיכף ומיד כל שינוי וחידוש, ולהיות כל הזמן בכל מקום, וזה מייצר להם המון לחץ ותסכול ועייפות ענקית ותחושה מתמשכת של פספוס, שתוקעת אותם עוד יותר בתוך מחשבות מחלישות וחוסר שביעות רצון מעצמם…

אז ברור שבקובץ PDF  אחד אני לא יכולה להנדס להם מחדש את המחשבות וגם לא לפתור את תחושת החנק של המירוץ הדיגיטלי למיליון…

אבל אני כן יכולה… למשל…

  • להכין להם 101 משפטי העצמה מעוצבים, שיגיעו אליהם למייל כל בוקר ויאפשרו להם לעצור לרגע ולהתמלא באנרגיות חדשות ומחזקות
  • או להכין להם צ’קליסט ממוקדת לחשיפת תוכן און ליין, כדי לקצר להם את תהליך ההפצה, ולהוריד מהם את החשש שאולי הם שוב שכחו לעשות משהו או לבדוק משהו ממש חשוב. ובנוסף, לתת להם לגיטימציה לא להעמיס על עצמם עוד ועוד משימות, אלא ללכת בדיוק לפי הצ’קליסט שלי
  • או להכין להם מדריך חינמי לכתיבת תוכן שיווקי אפקטיבי, שיעשה להם סדר בראש, וייתן להם כלים מעשיים כדי לכתוב את התוכן שצריך בדרך היעילה והקצרה ביותר, ויאפשר להם למשוך לעסק את הלקוחות הרלבנטיים באמת, כדי להגדיל את ההכנסות ולהוריד את הלחץ.

3 רעיונות – 3 כיוונים שונים! ואיך יודעים באיזה כיוון לבחור?

תשאלו את עצמכם:

מה מפריע ללקוח האידיאלי שלי? מה הדאגות והכאבים שמציקים לו עכשיו?

והנה הדבר שהכי חשוב לקחת בחשבון כשאתם מתכננים את מגנט הלידים שלכם. מה אתם רוצים למכור בשלב הבא. כי זה מה שיכתיב את הכיוון שבו תבחרו למגנט הלידים החינמי שלכם.

 

לקוח החלומות

וזה לוקח אותנו אל הצעד הבא:

צעד # 2 לבניית משפך התוכן הראשון שלכם: להגדיר את התוצאה הרצויה

כמו שכתבתי בתחילת המאמר, כשבונים את משפך התוכן השיווקי בצורה נכונה – הוא מוביל את הלידים מרכישה לרכישה, החל במוצר ההמרה החינמי – מגנט הלידים ועד לִרְכישה של מוצר הדגל שלנו. אבל, כדי שזה יקרה – אנחנו חייבים לדעת או להחליט מה התוצאה הרצויה שאליה אנחנו מכוונים, ואז – לבנות את ההצעות שלנו כך, שהן יענו בכל פעם על הצורך הבא של הלקוחות, ויובילו אותם בהתאמה אל מוצר הכסף הבא במשפך.

כרגע, כשאנחנו מדברים על משפך התוכן הראשון שלנו, התוצאה הרצויה המיידית שאליה אנחנו מכוונים היא להפוך את הלידים החדשים ברשימה ללקוחות משלמים – הכי מהר שאפשר, כלומר: לגרום להם לרכוש מאתנו משהו בתשלום.

איך עושים את זה?

מציעים להם מוצר רלבנטי ובעל ערך במחיר זול במיוחד, כל כך רלבנטי וכל כך זול שהם ירכשו אותו בלי לחשוב פעמיים, וכך יהפכו מלידים מעוניינים ללקוחות משלמים – שזה הבדל מאוד גדול. למען האמת זה הבדל של 0:1 – וזאת הסיבה שלמכירה שהופכת לידים ללקוחות קוראים “מכירה בינארית”, והיא הצעד שמוביל אותנו אל התוצאה שהגדרנו.

איך זה עובד?

הסטטיסטיקה מראה שקל יותר למכור לאנשים שכבר רכשו מאיתנו, מפני שעצם הרכישה מאפשרת לאנשים לבלות איתנו יותר זמן ומייצרת רמת אמון גבוהה יותר. ולא סתם גבוהה יותר – גבוהה פי 6 בהשוואה לאנשים שעדיין לא רכשו מאיתנו. המשמעות המעשית היא, שכאשר אנשים רוכשים מאיתנו מוצר המרה בינארי – קודם כל הם הופכים מלידים ללקוחות משלמים, ושנית – והסבירות שהם ירכשו מאיתנו מוצרים נוספים גם בעתיד – עולה פי 6.

כמובן – כל זמן שנציע להם את הפתרונות המתאימים! 

וזה הדבר שהכי חשוב לקחת בחשבון כשאתם מתכננים את המכירה הבינארית: תמיד-תמיד תחשבו מה אתם רוצים למכור בשלב הבא. לכן, כדי לדייק את מה שאתם רוצים למכור בשלב הבא, תמיד-תמיד תחשבו מה הצעד המתבקש הבא של הלקוח האידיאלי שלכם, בדרך אל התוצאה הרצויה – לכם ולו!

לצורך ההמחשה – בואו נחזור אל הרעיונות של מגנט הלידים מהצעד הראשון:

  • מגנט לידים שמציע 101 משפטי העצמה – מתאים כנקודת פתיחה לפעילות שמתמקדת במיינדסט של הצלחה ושפע. התוצאה הרצויה שאליה אנחנו מכוונים יכולה להיות תכנית ליווי בסגנון “למצוא את המצליחן שבפנים”. ולכן, הצעד המתבקש הבא לאותם לידים שהצטרפו לרשימה כדי לקבל 101 משפטי העצמה – יכול להיות מוצר בינארי, כמו: מדיטציות או תרגילים לשחרור חסמים תודעתיים שמונעים מהם להרוויח.
  • בעוד שמגנט לידים שמציע צ’קליסט ממוקדת לחשיפת תוכן און ליין – מתאים כנקודת פתיחה לפעילות שקשורה לשיווק דיגיטלי. התוצאה הרצויה שאליה אנחנו מכוונים יכולה להיות קורס או תכנית ליווי לשיווק דיגיטלי מא’ ועד ת’. ולכן, הצעד המתבקש הבא לאותם לידים שהצטרפו לרשימה כי מה שדיבר אליהם הייתה צ’קליסט לחשיפת תוכן און ליין – יכול להיות מוצר בינארי, כמו: מיני קורס לזיהוי ואיפיון הלקוח האידיאלי, שיעזור להם למקד את הפעילות השיווקית שלהם בקהל המטרה הנכון ולהגיע לתוצאות טובות באמת.
  • ואילו מגנט לידים שמציע מדריך חינמי לכתיבת תוכן שיווקי אפקטיבי – מתאים כנקודת פתיחה לפעילות שקשורה באופן ספציפי לשיפור מיומנויות הכתיבה השיווקית. התוצאה הרצויה שאליה אנחנו מכוונים יכולה להיות קורס או סדנה לכתיבת תשתית התוכן לשיווק העסק. ולכן, הצעד המתבקש הבא לאותם לידים שהצטרפו לרשימה כי מה שדיבר אליהם היה המדריך החינמי לכתיבת תוכן שיווקי אפקטיבי – אנחנו יכולים להציע יכול להיות מוצר בינארי, כמו: תבניות תוכן לכתיבת מאמרים, שיעזרו להם לקצר את הדרך ולתרגל את מיומנויות הכתיבה.

תשאלו את עצמכם:

מה יכולה להיות ההצעה החינמית הרלבנטית לתוצאה הגדולה שאליה אתם מכוונים? ומה יהיה המוצר הבינארי שתומך בצעד המתבקש הבא של הלקוחות הרלבנטיים?

יש? בואו נעבור אל הצעד השלישי:

צעד # 3 לבניית משפך התוכן הראשון שלכם: להחליט על אופן ההגשה

עכשיו, אחרי שתכננתם את ההצעה הנכונה, ואחרי שתכננתם את החיבור בינה לבין התוצאה הרצויה שתהפוך את הלידים שלכם ללקוחות משלמים – הגיע הזמן להחליט על אופן ההגשה של ההצעה שתניע את משפך התוכן השיווקי הראשון שלכם.

איך תגישו את ההצעה החינמית שלכם? ומהי צורת ההגשה הכי נכונה לקהל המטרה שלכם?

למשל…

  • האם זאת הולכת להיות צ’קליסט שתצרפו למאמר התנעה בבלוג? (דוגמה)
  • או סדרת סרטוני וידיאו קצרים?
  • או אתגר בנושא רלבנטי שיועבר במייל וישלב גם פעילות בקבוצת פייסבוק?
  • ומה תהיה הקריאה לפעולה בסופה? לאן תרצו להוביל את המתעניינים?

ו… מה זה אומר מבחינת ההיערכות שלכם?

  • האם תסתפקו בטופס רישום עם קריאה לפעולה
  • או שתצטרכו דף נחיתה שיסביר את תועלות ההצעה לנרשמים הפוטנציאליים?
  • ואם החלטתם על אתגר עם פעילות בקבוצה – תצטרכו לפתוח קבוצה ולנהל את הפעילות
  • ומה לגבי תמונות? תמונות מגדילות את ההיענות של הקוראים בעשרות אחוזים!

למשל, לאורך 7 שנות קיומו של קורס “ניהול תוכן למקצוענים” מצאתי שהפורמט המהיר והיעיל ביותר להצעה החינמית הוא מדריך בזק ממוקד תועלת:

  • הכי קל וזול לייצר אותו
  • הרבה יותר פשוט לצרוך אותו
  • וקל מאוד לשלב אותו בפעילות השיווקית השוטפת שלכם.

תשאלו את עצמכם:

מה הפורמט הכי מתאים להצעה שלכם, ומהם ערוצי השיווק הכי יעילים כדי להעביר אותה ללקוחות הנכונים?

כי לא משנה באיזו צורת הגשה תבחרו – תזכרו, שכל בחירה שתעשו – גם לגבי צורת ההגשה, או הפורמט, וגם לגבי ערוצי השיווק שמהם יגיעו המתעניינים – תשפיע במידה רבה גם על בחירת ההצעה המתאימה.

עד פה התמקדנו בתכנון התוכן של משפך השיווק הראשון שלכם. עכשיו הגיע הזמן לחבר את כל החלקים ולהרכיב את המשפך הלכה למעשה, וזה הצעד הבא בתהליך:

צעד # 4 לבניית משפך התוכן הראשון שלכם: להרכיב את דפי המשפך

כשחושבים על זה, משפך תוכן שיווקי הוא כמו פאזל:

  • לוקחים תמונה
  • מפרקים אותה לחלקים
  • ואז מרכיבים את כל החלקים בסדר הנכון כדי לקבל מחדש את התמונה השלמה.

כשאנחנו מדברים על משפך תוכן שיווקי,

  • התמונה השלמה היא התוצאה הרצויה שאליה אנחנו מכוונים
  • חלקי הפאזל הם ההצעה והמוצר הבינארי, מחד, והלקוחות הפוטנציאליים, מאידך
  • וכדי להרכיב מחדש את התמונה השלמה – אנחנו צריכים לבנות את המערכת שתאפשר לנו לחבר בין מוצרי התוכן שלנו לבין הלקוחות הרלבנטיים:

המרכיב הראשון של המשפך הוא דף הנחיתה או טופס הרישום ש”מוכרים” את ההצעה החינמית.

מה צריך להיות בהם?

  • כותרת מבוססת תועלת (מה הם ירוויחו מהורדת ההצעה או מה הם יפסידו אם הם לא יורידו אותה)
  • פירוט של התועלות המרכזיות – בבוליטים
  • וקריאה חזקה לפעולה

המרכיב השני של המשפך הוא דף התודה, וזה גם המקום שבו נכנסת לתמונה ההצעה הבינארית שלכם.

מה תכניסו לדף התודה?

  • כותרת של תודה (תודה שבחרתם להוריד את המתנה… או כל הכבוד שהחלטתם להשקיע בעסק שלכם או בבריאות שלכם או באיכות החיים שלכם… בהתאם לתחום שבו אתם עוסקים)
  • תגידו להם מה לעשות עכשיו
    • להוריד את המתנה (אם יש כפתור להורדה)
    • לחכות למייל “ברוכים הבאים” שבו יהיה קישור להורדת המתנה)
    • להצטרף לקבוצת הפייסבוק שלכם (אם יש לכם)
  • ו… תציעו להם את השלב המתבקש הבא בתהליך (זוכרים את צעד # 2)
    • דברו על כאב כלשהו שקיים בשלב שבו הם נמצאים
    • ספרו להם על הפתרון המתבקש כדי להפיג את הכאב
    • צרו קריאה חזקה לפעולה והפנו אותם לדף מכירה של ההצעה הבינארית.

זהו. המשפך שלכם כמעט בנוי ומוכן, וכל מה שנשאר לכם לעשות זה להתחיל להזרים אליו לקוחות פוטנציאליים – מה שמעביר אותנו אל הצעד ה-5 והאחרון:

צעד # 5 לבניית משפך התוכן הראשון שלכם: להכין סדרת מיילים לטיפוח הלידים

בשלב הזה, רשימת הדיוור שלנו מתחילה לצמוח, וחשוב מאוד לטפח את הקשר עם הלידים החדשים ולקדם אותם בעזרת הצעות מכירה נוספות.

את זה – אנחנו עושים בעזרת סדרת מסרים אוטומטית, כאשר כל ליד שמצטרף לרשימה, מתחיל לקבל מסרים שיעזרו לו להפיק את המיטב מכל מה שיש לכם להציע לו.

המייל הראשון יהיה תמיד מייל “ברוכים הבאים”

מייל “ברוכים הבאים” יגיע אל הליד החדש כמה דקות לאחר שנרשם לקבל ההצעה החינמית שלכם, ומכל המיילים שתשלחו אי פעם – זה המייל שיהיו לו אחוזי הפתיחה הגבוהים ביותר. חשוב שתנצלו אותו בתבונה!

אז… מה תכניסו למייל קבלת הפנים?

  • קישור להורדת ההצעה החינמית
  • תיאום ציפיות לגבי המשך הקשר
  • וכמובן, תזכורת להצעה הבינארית שלכם – רצוי עם קוד הנחה ו/או טיימר של ספירה לאחור – כדי ליצור תחושת דחיפות להיענות להצעה.

בשורה התחתונה

יש לכם עכשיו תכנית פעולה מעשית לבניית משפך התוכן השיווקי הראשון שלכם, שיאפשר לכם להזרים לעסק לידים מתאימים ולהפוך אותם הכי מהר שאפשר ללקוחות משלמים – והכל – בצורה אוטומטית.

כמו שיכולתם ללמוד מהמאמר, משפך התוכן השיווקי שלכם לא מסתיים עם דף התודה ועם מייל קבלת הפנים. למען האמת, זוהי רק ההתחלה. כי עכשיו, אתם רוצים לטפח את הלידים שלכם, לחמם את מערכת היחסים ביניכם, לתת להם ערך רלבנטי באופן שוטף, וכמובן – להוביל אותם לעוד רכישות.

נראה כמו הרבה עבודה? כן, בהחלט נדרשת פה עבודת חשיבה ותכנון. אבל היופי הוא, שמרגע שכל המרכיבים כתובים, בנויים ומורכבים – הכל עובד בצורה לגמרי אוטומטית ומאפשר לכם להזרים לידים והכנסות לעסק ממש כמו מסוע של פס ייצור במפעל.

עכשיו אתם

עד כאן הובלתי אתכם לבניית משפך התוכן השיווקי הראשון שלכם, צעד-אחר-צעד. עכשיו הבמה כולה שלכם. מה תרצו להוסיף על מה שנאמר? לאיזה תובנות הגעתם במהלך הקריאה? מה המשימה שאתם בוחרים לבצע כבר עכשיו כדי לקדם את משפך התוכן השיווקי הראשון שלכם? מוזמנים לשתף את כולנו בתגובות. כמו שאמרתי, הבמה כולה שלכם!

הצעד הבא שלכם להצלחה

אהבתם? מוזמנים לשתף את המאמר עם החברים!

רוצים לקבל ממני עוד המון טיפים מעשיים, עצות טובות והדרכות מעשירות ושימושיות שיעזרו לכם להתקדם ולהצליח בעולם התוכן והשיווק באינטרנט? במיוחד בשבילכם הכנתי את מיני קורס “שיווק בחיוך”, שיגלה לכם איך באמת עובד השיווק הדיגיטלי, וייתן לכם כלים מעשיים כדי להתחיל לתכנן את תשתית התוכן שלכם לשיווק העסק – לגמרי בחינם. לקבלת המתנה – לוחצים פה.

 

אודות עידית נעמן

עידית נעמן עוזרת לעצמאים שכותבים וכותבים ולא רואים תוצאות, להקים תשתית תוכן שיווקית מושלמת במהירות ובליווי צמוד, במטרה ליצור חשיפה אפקטיבית ברשת שתוביל אליהם את הלקוחות הנכונים ותאפשר להם להגדיל משמעותית את ההכנסות.

לגישה בחינם למיני קורס "שיווק בחיוך" שיגלה לכם מה באמת מניע את השיווק הדיגיטלי ואיך לתכנן צעד-אחר-צעד את תשתית התוכן השיווקית של העסק - לוחצים עכשיו על הקישור "מתחילים לעשות שיווק בחיוך".

השארת תגובה