מינוף תוכן: 5 צעדים שיקדמו אתכם בקלי-קלות מטיפ קטן לחשיפה אדירה – נס פח התוכן לכבוד החנוכה

מינוף תוכן הוא הפתרון שאתם מחפשים אם גם אתם משקיעים בתוכן שלכם שעות וימים ומרגישים שפעילות השיווק שלכם שואבת מכם כל רגע פנוי וממש משתלטת לכם על החיים.

כמו שאני תמיד אומרת, התפקיד של התוכן הוא לעזור לעסק שלכם ולייעל את גיוס הלידים שלכם. והיום אני הולכת לתת להראות לכם איך. הדרך היעילה ביותר לרסן את מפלצת התוכן היא להשתמש במינוף תוכן – שזאת אחת הטכניקות היעילות ביותר שאני מלמדת בתכנית “אלופי התוכן”, וכמובן משתמשת בה בעצמי, והיא עוזרת לבוגרי התכנית לייצר מקסימום חשיפה מניבה במינימום זמן, מאמץ והתעסקות. בסוף המאמר יהיו לכם 5 צעדים קלים ופשוטים שיעזרו לכם למנף טיפים קטנים לחשיפה אדירה, ולהגיע להרבה-הרבה יותר לקוחות פוטנציאליים במינימום זמן ומאמץ. מוזמנים לקרוא, ליישם ולשתף.

צעד # 1 לחשיפה אדירה ומהירה – בוחרים נושא אסטרטגי

למה הכוונה?

כשאני מדברת על “נושא אסטרטגי” אני מתכוונת לנושא שתומך ביעדים העסקיים שחשוב לכם לקדם בתקופה הקרובה – בחודש הקרוב, או ברבעון הקרוב.

איך זה קשור לתוכן שלכם? נורא פשוט, הסיבה היחידה שכל העולם וגם אתם התחלתם ליצור ולהפיץ תוכן – היא כדי לקדם את היעדים העסקיים שלכם, או במילים אחרות: להגיע ללקוחות הנכונים, שירצו לקנות את מה שיש לכם למכור.

ולכן, הצעד הראשון בכל תכנית תוכן היא להבין קודם כל מהם היעדים העסקיים שהתוכן שלכם נועד לקדם, ואז – לכתוב את התוכן שיעשה את העבודה.

יש? יופי… 

אז תעצרו רגע לחשוב, מה בעצם אתם רוצים לקדם בתקופה הקרובה: מכירות של מוצר מסוים? להגדיל את מספר המטופלים בקליניקה? לפתוח סדנה?

ועכשיו, כשברור לכם מה אתם רוצים למכור בחודש או ברבעון הקרוב תבחרו נושא, שמהווה חלק בלתי נפרד מעולם התוכן של אותה פעילות עסקית.

למשל:

אם אתם רוצים לפתוח קבוצה של אימון להרזיה, אחד הנושאים הרלבנטיים יכול להיות “אכילה ריגשית“. ואם אתם יועצים אסטרטגיים ואתם רוצים להגיע למנהלי מפעלים – יכול להיות שאחד הנושאים הרלבנטיים עבורכם יהיה “ניהול צוותי עובדים“.

עכשיו אתם:

מה יכול להיות נושא רלבנטי שתומך ביעדים העסקיים שלכם לרבעון הקרוב?

 

צעד # 2 לחשיפה אדירה ומהירה – מחליטים על ההקשר הספציפי

עכשיו, לאחר שבחרתם את הנושא האסטרטגי שבו אתם הולכים לעסוק בתוכן שלכם, המשימה שלכם היא להחליט מהו ההקשר הספציפי שבו אתם הולכים להתמקד.

למשל:  

בהנחה שהנושא שבו בחרתם היה “אכילה רגשית” – ההקשר הספציפי שבו תתמקדו יכול להיות “איך להפחית אכילה ריגשית במצבי סטרס“, או “איך לזהות סימנים מקדימים שעלולים להפיל אתכם לאכילה ריגשית“, וגם “איך להתמודד בהצלחה עם אכילה ריגשית”.

היופי הוא, שלכל נושא יש המון זוויות, ואפשר לבחון אותו מהמון צדדים.

בעצם, ההקשר הספציפי של הנושא שבו בחרתם – הוא סל הרעיונות שסביבו אתם יכולים לבנות את התוכן שלכם, וברגע שתתחילו לתכנן את התוכן בצורה שיטתית, כמו שאנחנו לומדים לעשות עכשיו – תגלו מהר מאוד שסל הרעיונות הזה אינסופי, והוא יכול להיות מחובר לכל דבר:

למוצרים או לשירותים שלכם, לעונות השנה, לחגים ומועדים, לשאלה של לקוחה, לבעיה שעלתה במפגש עם לקוח, או פשוט לתת לקוראים שלכם תמונת עולם רחבה יותר שתאפשר להם להתחבר אליכם ואל עולם התוכן שלכם מכיוונים שונים – כשהכל מתחיל מהתכווננות אל היעד האסטרטגי שחשוב לכם לקדם באותה נקודת זמן.

ועכשיו, כשאתם כבר במיינדסט יותר משימתי, הנה המשימה שלכם:

מה יהיה ההקשר הספציפי שבו תרצו למקם את הנושא האסטרטגי שלכם הפעם?

 

תבניות מאמרים

 

צעד # 3 לחשיפה אדירה ומהירה – כותבים 3 טיפים קשורים

עכשיו, לאחר שבחרתם את הנושא האסטרטגי הרלבנטי לתוכן שלכם, ואחרי שהגדרתם את ההקשר הספציפי שבו אתם הולכים להתמקד – השלב הבא הוא לכתוב 3 טיפים שיכולים לעזור ללקוחות הפוטנציאליים שלכם להתקדם, להשתפר או לפתור בעיות שקשורות לאותו נושא ובאותו ההקשר.

טיפים הם יחידת התוכן הכי בסיסית שיש, ולא במקרה, מפני שרוב האנשים מגיעים לאינטרנט כדי למצוא תשובה לשאלה או פתרון לבעיה.

אבל טיפים הם הרבה יותר מיחידת תוכן בסיסית

טיפים הם לב הידע שלכם. הם התמצית את המקצועיות שלכם. וכשחושבים על זה רגע, טיפים זה פחות או יותר מה שאתם מספקים ללקוחות שלכם רוב הזמן, כשהם שואלים ואתם עונים.

וזה אומר שכתיבת טיפים זה פחות או יותר הדבר הכי קל בעולם בשבילכם, כי זה בעצם – לתת ביטוי למי שאתם ולמה שאתם הכי יודעים!

ועכשיו, בואו נסתכל על זה מהצד השני – מהצד של הקוראים שמגיעים אל הטיפים שלכם:

כשאתם מספקים להם טיפ מעשי שעוזר להם להתקדם – אתם נותנים להם בדיוק את מה שהם הגיעו בשבילו: עזרה, תשובה, פתרון, סדר – וזה, כמובן, מייצר ממש מעצמו מצב של win-win ומתחיל לבנות את מערכת היחסים שתעזור לכם להפוך אותם ללקוחות נאמנים.

זה הערך המוסף של טיפ – ועכשיו תשאלו, ובצדק, אז למה צריך 3 טיפים? למה אי אפשר להסתפק באחד, או לפזר טיפים בודדים ברשת בצורה אקראית?

עקרונית, אפשר היה להסתפק בטיפ אחד כל פעם, ולפזר את הטיפים שלכם בצורה אקראית בכל מיני מקומות ברשת… אבל – אנחנו כאן כדי לגלות את הקסם של מינוף תוכן שיטתי שיחסוך לכם זמן ועבודה, זוכרים?

לכן, אני מבקשת שאחרי שבחרתם את הנושא ואת ההקשר – תכתבו לא טיפ אחד ולא שניים, אלא 3 טיפים שכולם עוסקים באותו הקשר ספציפי שבו בחרתם לעסוק.

למשל:

בואו נניח שההקשר הספציפי שבו החלטנו להתמקד הוא “איך להפחית אכילה ריגשית במצבי סטרס“, 3 הטיפים שלנו יכולים להיות:

  • התרחקו מהמטבח ומהמקרר
  • לכו לישון או צאו להליכה
  • קחו 5 דקות לתרגילי נשימה

זה כמובן רק השלד

ועכשיו בואו נראה איך כותבים טיפים איכותיים בקלות ובמהירות ב-4 מהלכים בלבד.

ניקח כדוגמה את הטיפ הראשון:

  • התחילו תמיד בהגדרת הבעיה. למשל: קורה לכם לפעמים שאתם ניגשים למקרר, לא מתוך תחושת רעב אלא כדי להטביע באוכל תחושה של תסכול או קושי לא פתור?
  • המשיכו ברמז מעורר סקרנות לפתרון. למשל: קל יותר להימנע מאכילה לא רצויה כשהפיתוי לא מנצנץ לנו מול העיניים.
  • עכשיו תגידו להם מה לעשות. למשל: כשאתם מרגישים תקועים והפתרון הכי מושך שעולה לכם בראש הוא פרוסה מעוגת הגבינה שיושבת במקרר – הקפידו לשמור מרחק מהמטבח ופשוט – אל תתקרבו לשם
  • ולבסוף, תסבירו למה זה מה שכן יעזור להם. למשל: מחקרים מראים שאכילה ריגשית נובעת הרבה פעמים מהרצון לברוח מקבלת החלטות מאתגרת או מפעילות תובענית שלא מאפשרת לנו להתקדם. אז במקום לאכול – פשוט עזבו את המשימה שתוקעת אתכם ומצאו לעצמכם משהו נעים ומושך יותר לביצוע, שיוציא לכם מהראש את העוגה.

 רק למען הסר ספק: אני לא יועצת תזונה ולא דיאטנית ואני כמובן לא מתיימרת לתת טיפים בנושא אכילה רגשית… אלא רק דוגמאות שיפתחו לכם את המחשבה ויקלו עליכם את ההבנה.

ועוד מילה אחת קטנה לפני שנתקדם:

  • טיפ זה טיפ. אל תעמיסו. אל תאריכו. ואל תחפרו מעבר ל-3 המהלכים.
  • אם יש לכם עוד הרבה מה להגיד בנושא – נהדר. תכתבו על זה מאמר נפרד.

עכשיו אתם:

איך ייראו 3 הטיפים שלכם בהקשר הספציפי שבו בחרתם?

צעד # 4 לחשיפה אדירה ומהירה – מחברים 3 טיפים למאמר

אז בחרתם נושא, ותחמתם אותו בהקשר ספציפי, וכתבתם 3 טיפים מקצועיים רלבנטיים להקשר – ומה עכשיו?

עכשיו, אנחנו רוצים למנף את 3 הטיפים שלכם למשהו יותר גדול ומשמעותי, שיעצים את הנוכחות שלכם ברשת ויאפשר לאנשים שמחפשים פתרונות מהסוג שיש לכם להציע – למצוא אתכם.

לצורך כך, אתם רוצים לחבר את 3 הטיפים שלכם ברצף – ואז, להוסיף מסביבם את יתר המרכיבים שיהפכו אותם למאמר התנעה מקצועי ורלבנטי ללקוחות הפוטנציאליים שלכם.

איך עושים את זה?

דבר ראשון – לוקחים את משפט ההקשר – ושמים אותו בתור כותרת.

למשל: איך להפחית אכילה ריגשית במצבי סטרס.

לפני שנתקדם – בואו נכניס לתוכו את הפואנטה של המאמר כדי לחזק את כוח המשיכה השיווקי שלו.

למשל: 3 טיפים פשוטים שיעזרו לכם להפחית אכילה ריגשית במצבי סטרס

שנית – נשים את 3 הטיפים ברצף, בזה אחר זה, וניתן לכל אחד מהם כותרת ממוספרת, שמשקפת את המבנה הלוגי של המאמר:

למשל: טיפ מס’ 1 להפחתת אכילה רגשית: התרחקו מהמטבח 

ועכשיו – נעטוף את לב מאמר הטיפים שזה עתה יצרנו – ביתר חלקי המאמר:

  • נוסיף פתיח בהתחלה – שיציג את הבעייתיות של אכילה רגשית ויבטיח פתרון במאמר, כדי לגרום לקוראים להמשיך בקריאה
  • נוסיף קטע מסכם אחרי הטיפ השלישי – שיסכם את תועלות המאמר עבור הקורא
  • וחשוב מכל – נוסיף קריאה לפעולה שתאפשר לנו להוביל את הקוראים עוד צעד קדימה אל היעד האסטרטגי שהמאמר נועד לשרת.
    זאת יכולה להיות הפניה להורדה של מדריך חינמי – כדי להכניס אותם לרשימת הדיוור שלכם, זאת יכולה להיות הפניה למאמר המשך או מאמר קשור – כדי להעמיק את הקשר ביניכם, וזאת יכולה להיות הפניה לדף מכירה שיאפשר לקוראים לרכוש מכם את המוצר או את השירות שבהם תומך המאמר.

החיבור של 3 הטיפים למאמר מגדיל משמעותית את פוטנציאל החשיפה שלכם און ליין ונותן לה הרבה יותר תהודה בהשוואה לתהודה של כל טיפ בנפרד.

עכשיו אתם:

איך תחברו את 3 הטיפים שלכם למאמר טיפים עם פתיח, מסקנות וקריאה לפעולה?

ועכשיו, בואו נראה איך אנחנו יכולים להמשיך ולמקסם גם את זה – וזה לוקח אותנו לצעד # 5:

 

צעד # 5 לחשיפה אדירה ומהירה – מחברים 3 מאמרים למדריך

מדריך חינמי שמשמש כמגנט לידים הוא חלק קריטי מכל משפך שיווקי, והכוח המניע שמזרים אליו לידים שיהפכו ללקוחות משלמים.

אחת הדרכים היעילות ביותר ליצירת מדריך חינמי כזה כמעט יש מאין, היא על ידי מינוף של מאמרים שכבר כתובים ומוכנים, ורק ימצאו את מקומם בהקשר אחר. 

זה מה שאני עשיתי ב- 2014, כאשר לקחתי 10 מאמרים מהבלוג, עטפתי אותם במבוא מקדימה והפניה שיווקית בסוף, וקראתי להם “המדריך השלם לניהול תוכן”. זה לקח לי בדיוק 4 שעות. תוך 10 ימים הצטרפו לרשימה 1700 איש ובהמשך נרשמו עוד ועוד שהפכו ללקוחות משלמים.

בשלב ראשון, אתם תתחילו ממינוף של 3 מאמרים בלבד, וכדי שתוכלו להגיע לזה – חשוב שתקפידו על שגרה של כתיבת מאמרים בצורה עקבית ומתמשכת, כדי שיהיה לכם “חומר גלם” לייצר ממנו מדריכים חינמיים.

יש? יופי. אז עכשיו בואו נבנה את המדריך שלנו בנושא “אכילה ריגשית”

איך עושים את זה?

  • דבר ראשון – בוחרים 3 מאמרי טיפים שכתבתם בנושא “אכילה ריגשית” ומארגנים אותם בצורה תהליכית, שמובילה את הקוראים מנקודת ההתחלה אל נקודת התוצאה.
  • דבר שני – לוקחים את הנושא המשותף של כל המאמרים שבחרתם, ובונים סביבו את שם המדריך.למשל: תוכלו לתת למדריך את הכותרת “מנצחים את האכילה הריגשית” – מדריך בזק שישנה את מערכת היחסים שלכם עם אוכל ואכילה” .
  • ולסיום – הוסיפו למדריך 2 דברים:
    * פרק מבוא – שייתן לקוראים קצת רקע ונתונים על אכילה רגשית
    * ופרק סיום – עם מידע ממוקד תועלות עליכם, שיהיו בו גם קישורים אל הפעילות האסטרטגית שאליה אתם רוצים להוביל את הקוראים.

ו… עכשיו אתם:

איך תחברו 3 מאמרים למדריך חינמי שיזרים לכם לידים ממוקדים לרשימה?

 

טיפ בונוס: ממנפים את החשיפה להגדלת הרשימה

אם הגעתם עד כאן – אני רוצה לתת לכם עוד שלב אופציונלי בשרשרת החשיפה שלכם:

ללא כל ספק, הגדלה של רשימת הדיוור היא המשימה הכי חשובה של כל עצמאית ועצמאי שחשוב להם לייצר תזרים של לקוחות פוטנציאליים לעסק. ולכן, תוך כדי עשייה – תעדו כל מה שאתם עושים, שלב אחר שלב ומשפט אחר משפט, כך שיהיה לכם רישום של כל הבחירות וההחלטות והתובנות שנתתם לקוראים שלכם.

הקדישו שורה לכל מהלך ונסחו את הפעולות בשפה משימתית.

למשל:

  • שמתם לב שאתם אוכלים בכל פעם שאתם לחוצים או לא מרוצים
  • החלטתם להפחית את האכילה הריגשית שלכם במצבי סטרס
  • בתור התחלה, החלטתם להתרחק מהמטבח ומהמקרר

 עכשיו:

  • שימו בולטים בצורת ריבוע ריק
  • ותנו לרשימה שם משימתי בצירוף המילה צ’קליסט

למשל: כך תיפטרו מהאכילה הרגשית צעד אחר צעד – צ’קליסט לביצוע.

צ’קליסט משימתי, שמוביל את הקוראים צעד אחר צעד לביצוע מטלות ומשימות –

  • חוסך זמן והתלבטויות
  • מארגן את כל מה שצריך לעשות בצורה יעילה
  • סוגר את האופציות הלא רצויות ושם בפוקוס את מה שכן
  • ותכל’ס – זה אחד הכלים הכי יעילים לניהול משימות – מה שהופך אותו גם למגנט לידים מעולה להגדלת רשימת הדיוור שלכם, בדיוק באנשים הנכונים.

כשאתם לוקחים את המאמרים שלכם והופכים אותם לצ’קליסט – אתם הופכים אותם לכלי עבודה מעשי, שעוזר לאנשים ליישם את הטיפים שלכם ולהגיע לתוצאות.

והנה המתמטיקה של התוכן השיווקי: הטיפים המעולים שלכם פלוס  התוצאות המעולות שלהם – שווה מקדם קשר נהדר, שמחזק את מערכת היחסים, ומעודד אותם להתקדם ממעמד של לידים ללקוחות משלמים.

בשורה התחתונה

יש לכם עכשיו שיטה סדורה, פשוטה וקלה לביצוע להפוך טיפ קטן לחשיפה גדולה.

כמו שיכולתם ללמוד מהמאמר, אתם מתחילים במיקוד הנושא, מגדירים את ההקשר הספציפי, ומכאן הכל זורם: 3 טיפים שצומחים למאמר טיפים שצומח למדריך חינמי שצומח לצ’קליסט לגיוס לידים – ממש נס פח התוכן שיוביל אתכם למקסימום חשיפה מניבה בקלות ובמהירות.

עכשיו אתם

נתתי לכם 5 מהלכים שיעזרו לכם למנף את הידע המקצועי שלכם למגה חשיפה ברשת ממש בכלום עבודה. עכשיו הבמה כולה שלכם. מה תוכלו להוסיף מניסיונכם? איך אתם ממנפים את הידע המקצועי שלכם לחשיפה אפקטיבית שתזרים לכם את הלקוחות הנכונים? מוזמנים לשתף את כולנו בתגובות, פה למטה.

הצעד הבא שלכם להצלחה

אהבתם? מוזמנים לשתף את המאמר עם חברים וקולגות.
רוצים לקבל ממני עוד המון טיפים מעשיים, עצות טובות והדרכות מעשירות ושימושיות שיעזרו לכם להתקדם ולהצליח בעולם התוכן והשיווק באינטרנט? הירשמו עכשיו למיני קורס “שיווק בחיוך” שיגלה לכם מה באמת מניע את השיווק הדיגיטלי, והתחילו לתכנן את תשתית התוכן לשיווק העסק שלכם – לגמרי בחינם. לקבלת המתנה – לוחצים פה.

אודות עידית נעמן

עידית נעמן עוזרת לעצמאים שכותבים וכותבים ולא רואים תוצאות, להקים תשתית תוכן שיווקית מושלמת במהירות ובליווי צמוד, במטרה ליצור חשיפה אפקטיבית ברשת שתוביל אליהם את הלקוחות הנכונים ותאפשר להם להגדיל משמעותית את ההכנסות.

לגישה בחינם למיני קורס "שיווק בחיוך" שיגלה לכם מה באמת מניע את השיווק הדיגיטלי ואיך לתכנן צעד-אחר-צעד את תשתית התוכן השיווקית של העסק - לוחצים עכשיו על הקישור "מתחילים לעשות שיווק בחיוך".

השארת תגובה