ניהול תוכן: 3 טעויות שהורגות את יעילות התוכן שלך (ומה לעשות במקום)

ניהול תוכן: 3 טעויות שהורגות את יעילות התוכן שלך (ומה לעשות במקום)

שיתוף ב facebook
שיתוף ב google
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin

91% מהעסקים משתמשים בתוכן כדי לשווק את העסק, אלא שבעלות עסקים רבות מדווחות שהפעילות הזאת גוזלת מהן זמן רב אך מניבה רק תועלת מועטה. נשמע מוכר? האם גם את מנסה לתרגם את התוכן שלך לצמיחה עסקית, אבל במקום המחאות את מקבלת בעיקר מחמאות? על 3 טעויות קריטיות שהורגות את יעילות התוכן (ומה לעשות במקום) – במאמר שלפניך. מוזמנת לקרוא. ליישם. ולשתף.

 

כמו שהבנת, בעלות עסקים רבות משקיעות שעות ארוכות ומייגעות בכתיבת תוכן לשיווק העסק, אבל הלקוחות לא מגיעים, בין היתר בגלל 3 טעויות קריטיות שהרבה מדי בעלות עסקים עושות בדרך, ופשוט הורגות במו ידיהן את האפקטיביות של התוכן שהן מייצרות.

עוד מעט נראה מה הטעות הקשה מכולן שבגללה פעילות השיווק שלך לא מייצרת את התוצאות הרצויות, אבל תחילה – הנה הטעות הראשונה.

טעות קריטית # 1: לא מחברות את התוכן ליעד עסקי

הטעות הראשונה שרוב בעלות העסקים שכותבות תוכן עושות, זה שהן כותבות בלי לחשוב למה בכלל הן כותבות. וזאת טעות גדולה מאוד, שעלולה להוביל לבזבוז זמן יקר ולהרבה מאוד תסכול ומפח נפש, מפני שכתיבה ללא מחשבה היא כמו נסיעה ללא מטרה. תשרפי הרבה דלק… אבל לא תגיעי לשום מקום.

אז מה הדבר הנכון לעשות?
• ראשית, רשמי לעצמך את היעדים העסקיים שאליהם ברצונך להגיע בחודש-חודשיים הקרובים
• עכשיו גלגלי אחורה את “הסרט”, ובני את התכנים שיובילו אותך אל היעד, מאמר אחר מאמר.
תמיד, תמיד, תמיד התחילי את התוכן מהיעדים העסקיים של העסק שלך. התוכן הוא השיווק. אין טעם לכתוב תוכן שלא משקלל, משרת ומקדם את האסטרטגיה העסקית שלך.

וזה עוד כלום לעומת הטעות הקריטית השנייה.

טעות קריטית # 2: עפות על עצמן במקום לשים את הלקוח במרכז

הטעות השנייה שרוב בעלות העסקים שכותבות תוכן עושות, היא לדבר על עצמן ולא על הקוראים שלהן. וזאת טעות מאוד גדולה, מפני שהקורא העכשווי מגיע לאינטרנט מתוך כאב או צורך, והוא מאוד מרוכז במציאת הפתרון הדרוש לו. אם לא תכתבו תוכן ששם אותו במרכז – הוא פשוט ימשיך הלאה, למקום שבו יתייחסו אליו ויציעו לו את הפתרונות הדרושים לו.

אז מה הדבר הנכון לעשות?
• קודם כל, חשבי למי את רוצה לפנות, וכתבי עליהם ואליהם
• ככל שתשתמשי יותר במלים שלהם ובאופן שבו הם חושבים ומדברים – כך תעבירי את המסר טוב יותר.
לקוראים שלך לא באמת אכפת כמה את גדולה, ותיקה, עתירת פרסים או בעלת חזון מפוצץ. למען האמת, יש רק דבר אחד שמעניין אותם: הם עצמם ומה שהם צריכים. אם לא תכתבי להם ועליהם, ותסבירי להם מה יוצא להם מזה – הם לא יקראו!

שום מאמר בנושא טעויות שעושות בעלות עסקים שכותבות תוכן לשיווק העסק לא יהיה שלם, בלי לדבר על הטעות השלישית והיא הקריטית מכולן.

טעות קריטית # 3: לא מתרגמות את הידע המקצועי לתועלת מעשית

הטעות השלישית שרוב בעלות העסקים שכותבות תוכן לשיווק העסק עושות, היא לכתוב מאמרים ארוכים ומפורטים עם טונות של חוכמה ותיאוריות נשגבות, שלקוראים אין באמת מה לעשות איתם, חוץ מלהירדם, מתוסכלים. וזאת טעות מאוד גדולה, מפני שאם התוכן לא יתרגם את הידע המקצועי שלך לתועלת מעשית עבור הקוראים – לא תהיה להם שום סיבה לקרוא אותו, והם פשוט יקליקו על העכבר וימשיכו לתוכן הבא… של המתחרות…

אז מה הדבר הנכון לעשות?
• קודם כל, תחשבי “פרקטי, מועיל, עוזר, קל ופשוט ליישום”.
• זה שאת מומחית בתחומך – זה מצוין, אבל הדבר החשוב באמת הוא איך המומחיות הזאת משרתת את הקוראים שלך.
רק כאשר תפנימי את ההבדל הגדול שבין “ידע” ל-“תועלת”, ותשני את המיינדסט שלך בהתאמה, באמת, תתחילי לראות שינוי גם בתגובות של הקוראים ובאפקטיביות השיווקית של הכתיבה שלך.

בשורה התחתונה

תוכן שמיועד לשיווק העסק לא נבחן במלים היפות, בעומק ההבעה או ברוחב הנושא, אלא ביכולת שלו לגעת בקוראים ולהבהיר להם שהגיעו בדיוק למקום שבו יש מי שיכולה לעזור להם, ויודעת איך לעשות את זה בצורה הטובה והמקצועית ביותר.

כמו שיכולת ללמוד מהמאמר, כדי שהתוכן שלך באמת יעבוד בשבילך, הוא חייב להתכוונן למטרות העסקיות שלך, לדבר אל הלקוחות בשפה שהם מבינים ועל הנושאים שחשובים להם, ולהיות מועיל ושימושי, עבורם. זכרי! הקוראים שלך באים לאינטרנט כדי לחפש עזרה פרקטית. תני להם מה שהם מחפשים, והם יהיו שלך לתמיד.

עכשיו את

עד כאן מניתי 3 טעויות קריטיות שהרבה מדי בעלות עסקים עושות כשהן מייצרות תוכן, ופוגעות במו ידיהן באפקטיביות השיווקית של התוכן שלהן. מה תוכלי להוסיף על 3 הטעויות שמניתי? איזו עצה טובה תוכלי לתת לקוראים מניסיונך? אנא, שתפי אותנו בתגובות, למטה, כדי שכולנו נוכל ללמוד ולצמוח.

הצעד הבא שלך להצלחה

אהבת? שתפו את המאמר עם החברים. רוצה לקבל ממני עוד הרבה טיפים מועילים, עצות שוות והדרכה מעשית לשיווק אפקטיבי שמביא לקוחות נכונים? הקליקי עכשיו על הקישור והורידי את “המדריך השלם לניהול תוכן” – במתנה ממני ולגמרי בחינם.

עידית נעמן

עידית נעמן

עידית נעמן - ניהול תוכן להעצמה אישית ועסקית. עוזרת לבעלות עסקים עצמאיות, שרוצות להרוויח יותר - למקד את השיווק, לדייק את הכתיבה, ולבנות עסק משגשג דרך תוכן. לגישה בחינם למיני קורס "שיווק בחיוך" שיגלה לך מה באמת מניע את השיווק הדיגיטלי ואיך להתחיל לתכנן את תשתית התוכן השיווקית של העסק שלך, צעד-אחר-צעד - לחצי עכשיו על הקישור "גם אני רוצה לעשות שיווק בחיוך".

אז מה חשבת?...

למעבר לקורס החינמי שיגלה לך מה באמת מניע את השיווק הדיגיטלי ואיך תוכלי לתכנן תשתית תוכן שתזרים לעסק שלך לקוחות על אוטומט - מוזמנת למלא את הפרטים.

הפרטים שמסרת שמורים ובטוחים והם ישמשו אותי כדי לחלוק אתך ידע מועיל להצלחתך!

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן