תוכן שיווקי – 7 הסיבות לאנומליה של השיווק לפי מרכוס שרידן

תוכן שיווקי – 7 הסיבות לאנומליה של השיווק לפי מרכוס שרידן

שיתוף ב facebook
שיתוף ב google
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin

מרכוס שרידן שייך לפנתיאון הדמויות שהיו לאגדה בעידן השיווק באמצעות תוכן, ואחת הדוגמאות המוצלחות ביותר בהרצאות ובסדנאות שלי בנושא. שרידן הוא הבעלים של חברה לייצור ברכות שחייה מפיברגלס שהייתה חברה קטנה, מקומית ולא סיפור מי-יודע-מה-של הצלחה, עד לרגע שבו הוא החליט לאמץ את האסטרטגיה של תוכן שיווקי.

בשנת 2008, כשכל השוק האמריקני היה על הפנים, החברה של מרכוס שרידן עמדה בראש טבלאות המכירה. היום, כשהוא כבר יזם עטור פרסים ומרצה מבוקש בתחום השיווק, עם שלושה ספרים מאחוריו, החברה שלו נחשבת לגדולה מסוגה בעולם. על פי עדותו בבלוג שלו, לצמיחה המטאורית הזאת אחראית פעילות התוכן השיווקי של החברה והבלוג הפופולרי שלה…

השבוע, הגיע למייל שלי פוסט מעולה שכתב בבלוג שלו The Sales Lion. המאמר  מאיר בעיה מעניינת והחלטתי לתרגם עבור קוראיי הבלוג שלי קטעים נבחרים.

ומי לא קם… השיווק…
מסתבר, כי לפני כמה חודשים פנה מרכוס שרידן לקוראי הניוזלטר שלו וביקש שכל מי שמרגיש שהבלוג שלו לא עובד בשבילו, ישלח לו את הכתובת, לבדיקה. לדבריו, נדהם לגלות כי מתוך למעלה מ- 200 הקוראים שהגיבו, 30 ומשהו היו סוכנויות שיווק, בחלקן סוכנויות ענק…

זכות הדיבור למרכוס שרידן: “אחרי ניתוח הנתונים התחוור לי שכתיבת בלוג ושיווק באמצעות תוכן לא עושים את העבודה אצל סוכנויות רבות לשיווק, מדיה חברתית, ייעוץ תקשורתי וכל יתר העסקים הקשורים לעולם השיווק האינטרנטי, והשאלה ששאלתי את עצמי הייתה: מדוע? מדוע דווקא אצל החברות המלמדות איך להפיק תועלת מהאסטרטגיה של תוכן שיווקי ומטיפות לה תחת כל עץ רענן – זה לא עובד, בזמן שזה בהחלט עובד עבור הלקוחות שלהם…”.

והנה 7 הסיבות לאנומליה של שיווק השיווק (ביטוי שלי) על פי שרידן:

1.      מדד אי ספיקת תוכן גבוה בצורה מטורפת (הוא קורא לזה CSI  = Content saturation index)
מדד אי ספיקת התוכן של שרידן מדבר על הצפיפות הבלתי נסבלת של שוק השיווק באינטרנט, והכמות המטורפת של הבלוגים שעוסקים בנושא. לא זו בלבד שבעומס המידע הזה קשה מאוד להתבלט עם תוכן איכותי שמושך את הקוראים. גם למנועי החיפוש יש קושי אמיתי להתמודד עם העומס, כשכל הענף מטרגט אותם ביטויי חיפוש…

שרידן לא קושר לעצמו כתרים. לדבריו, הסיבה שהוא הצליח להתברג לשורה הראשונה של ענף בריכות השחייה כל כך מהר, הייתה העובדה שאף אחד לא עשה את זה לפניו, כך שהייתה לו גישה לכל ביטויי החיפוש הרצויים.

2.      כותרות בלוג מזוויעות
שרידן, כזכור, עבר על הבלוגים שנשלחו אליו אחד-אחד. כשהוא דן ברותחים את הכותרות הקריאטיביות של סוכנויות השיווק, הוא יודע מה הוא אומר. לדבריו, אנשי השיווק מעדיפים הצטעצעות במילים על פני היגיון צרוף של אופטימיזציה למנועי חיפוש. המסר שלו: את הקשה אנחנו מבצעים מיד. הבלתי אפשרי – אורך מעט יותר… זה שחלק גדול מביטויי החיפוש האטרקטיביים כבר תפוסים, לא אומר שאי אפשר לצוד את עינם של מנועי החיפוש. אבל לבטח, צריך להתכוונן לזה…

3.      טירגוט עלוב או חוסר טירגוט מוחלט של תעשיות ספציפיות 
קולגות יקרים, זה המקום שבו אפשר להרים טיפה את הראש, כי ההערה הכל כך חשובה הזאת משותפת למשווקים ולכולי עלמא, כאחד. בשפה המקצועית של מקדמי האתרים קוראים לזה ביטויי זנב ארוך.

שרידן מביא 3 דוגמאות:
א.      האם תוכן שיווקי עובד? (טובה)
ב.       כמה זמן לוקח לאסטרטגיית תוכן שיווקי לעבוד? (יותר טובה)
ג.       כמה זמן לוקח לאסטרטגיית תוכן שיווקי לעבוד בענף ההיי-טק? (הכי טובה)

הוא מסביר: ברמת אי ספיקת התוכן של שוק השיווק, המפלט האמיתי של המשווקים הוא בבחירה הנישתית. אבל מעבר לפורמליסטיקה, כשחושבים על, ובהנחה שהבלוג אכן פונה לענף ההיי-טק, מה לדעתכם יכתוב בגוגל מישהו מהענף שמתעניין בנושא תוכן שיווקי, אם לא “… כמה זמן לוקח לאסטרטגיית תוכן שיווקי לעבוד בענף ההיי-טק?…”.

ככל שהביטוי ממוקד יותר, כך קטנה התחרות והגידול בתנועה, בלידים ובמכירות גדלה משמעותית.

4.      בלה בלה בלה
אאוץ’. על פי שרידן, למרות שלדעתו עדיף לכתוב משהו מלא לכתוב בכלל, ענף הבלוגים השיווקיים מפוצץ בבלוגים משמימים, ללא קול אמיתי, ללא דעה נחרצת וללא שום אמירה שמותירה אחריה חותם. המסקנה: או שתהיה קר או שתהיה חם. פושר לא עובד, בטח לא בתעשייה אפופת תוכן כמו תעשיית השיווק האינטרנטי.

נוסחת הקסם על פי שרידן: להציג עמדה נחרצת בנושאים הרלבנטיים לבלוג שלכם או לקהל המטרה שלכם, ולגבות את הדברים בדוגמאות-אמת מניסיונכם.

5.      העדר כמעט מוחלט של סיפורי הצלחה והתנסות מקצועית אישית
אומר שרידן: “… אשקר אם לא אומר עד כמה הייתי מופתע מהכמות המועטה של סיפורי הצלחות של לקוחות בבלוגים של סוכנויות השיווק, לקוחות שהגיעו להצלחה הודות לעזרת כותבי הבלוג…”. לדבריו, קוראי הבלוגים עייפים מתיאוריות. הם רוצים לשמוע על הישגים וסיפורי הצלחה. הם  רוצים לדעת איך זה עובד והם רוצים לדעת שהעזרה של המשווקים תעזור להם לעשות יותר כסף ממה שהיא עולה להם…

באופן אישי-מקצועי, יש לי קושי לפרוס קמפיינים של לקוחות לאור השמש. אחרי שנים של כתיבה מאחורי הקלעים, זה מרגיש לי כמו סוג של סטריפטיז, שאני מרגישה אתו לא נוח. בה במידה אני מרגישה אי נוחות לפנות ללקוח ולבקש ממנו לשתף את העולם בקמפיין, ששלביו הראשונים, באופן מובהק, הם תמיד שלבים של אתגר, שלא לומר קושי, התמודדות, צורך וכאב. והדבר נכון שבעתיים בשוק השיווק הכל כך צפוף ומיוזע של ישראל…

מכל מקום, לטיעון הזה של שרידן מצאתי חיזוק מעניין בסקר שבדק את יישומי התוכן השיווקי לשנת 2012 בשוק האמריקני. בפעם הראשונה מאז הוחל בסקר בשנת 2010, התייצבו תיאורי המקרה בראש רשימת הטקטיקות המיושמות בתחום. אבל כשזה מגיע למאמרים, הסיפורים המתוארים מתחברים ברוב המקרים לחברות ענק, כמו קוקה קולה, נייק, פרוקטור אנד גמבל וכד’.

6.      שימוש לא מספק בעובדים בעלי כישורי כתיבה
אומר שרידן: אני תמיד מופתע לגלות חברות שיווק שהעובדים שלהן לא לוקחים חלק בבלוג. לטעמי, מי שמטיף לכתיבת בלוגים, צריך לשמש דוגמה. מעבר לכך, היכולת לעשות שימוש בכישרון הכתיבה של עובדים בחברה הוא נכס, שמעלה את כושר ייצור התוכן השיווקי האיכותי פלאים.

7.      שיתופי פעולה על הפנים
הסיבה הזאת מדברת בעד עצמה. אין ספק שבעידן שיווקי שבו שם המשחק הוא חשיפה, וכאשר שילוב כוחות עשוי להוביל להכפלה אקספוננציאלית של חשיפה לקהלי מטרה חדשים, שיתופי פעולה חייבים להיות בין המטרות הראשונות ברשימת המטרות של כל עסק. בוודאי עסק לשיווק.

זכות הסיכום למרכוס שרידן: אין תחליף לפגישה פנים אל פנים
הבעיה לא עומדת להיעלם, אלא להחריף. ככל שגדל מספר הבלוגים בתחום השיווק ובכלל, הקושי להשיג לידים (הזדמנויות מכירה) ולהגיע לקהלים חדשים הולך ומתעצם.

אחת הדרכים שבהן עסקים בתחום השיווק יוכלו להתמודד עם הבעיה היא: לדבר לאנשים אמיתיים בגובה העיניים. היינו: לצאת מהאינטרנט אל העולם האמיתי ולפגוש את האנשים האמיתיים.

“מי שרוצה להמשיך לשווק בכלים האינטרנטיים”, אומר שרידן, “יצטרך לחדד את קולו, לדייק את מסריו ולתת לקוראים ערך אמיתי ויוצא מן הכלל. זה לא קל, ברור. אבל למי שיבחר בדרך זו – ההזדמנויות עדיין שם…”.

את זה, אפשר וצריך להגיד לא רק למי שעוסק בשיווק כמקצוע, אלא לכל בעל ובעלת עסק, שחייבים לשווק את העסק שלהם בסביבה תחרותית וצפופה. כן, אנחנו מלמדים את הדרך. כן, אנחנו נמצאים בעין הסערה, והתחום שלנו הוא ככל הנראה הצפוף והתחרותי מכולם. אבל, כפי שגם מרכוס שרידן מדגיש, אין כל ספק שהתוכן הוא השיווק החדש, או כמו שאומר סת’ גודין בציטוט האלמותי מפיו: “שיווק באמצעות תוכן הוא השיווק היחידי שעושה את העבודה”.

את משפט האנגייג’מנט של מרכוס שרידן כל כך אהבתי, שהחלטתי להביאו בשלמותו, כדוגמה למשפט קשר מעולה, ואני כמובן מצטרפת לפנייה:
“עכשיו תורכם. חלקתי אתכם את מחשבותיי ועכשיו אשמח לשמוע את מחשבותיכם. האם אתם מסכימים או חולקים על הנקודות שהעליתי? ומה לדעתכם יכולות להיות סיבות נוספות לכישלון של בלוגים בתחום השיווק? מה הייתם מוסיפים לרשימה? קדימה, הרצפה כולה שלכם…”.

עידית נעמן

עידית נעמן

עידית נעמן I מתוכן לתוצאות - פשוט ולעניין! מדריכה בעלות ובעלי עסקים עצמאים שרוצים להגדיל את רווחיות העסק, איך למקד את הפעילות השיווקית, לדייק את הכתיבה, ולבנות עסק משגשג דרך תוכן. לגישה בחינם למיני קורס "שיווק בחיוך" שיגלה לך מה באמת מניע את השיווק הדיגיטלי ואיך להתחיל לתכנן את תשתית התוכן השיווקית של העסק שלך, צעד-אחר-צעד - לחצי עכשיו על הקישור "גם אני רוצה לעשות שיווק בחיוך".

אז מה חשבת?...

הגעת למקום הנכון!

שלום, עידית כאן. שמחה שהגעת!  הקמתי את בלוג “דרך התוכן” בשנת 2009, כדי לחלוק אתך את הידע והניסיון האדיר שצברתי בהעצמה אישית ועסקית דרך תוכן – כעיתונאית, נלפיסטית ומנטורית שיווקית. מוזמנת לקרוא, ליישם וכמובן – לשתף. 

פוסטים אחרונים

החתול משה התעורר מבואס. היום הוא יום הולדתו, ואף חבר לא הגיע לברך. “רוצה לחגוג את יום הולדתך? במקום לשבת סתם עצוב – תזמין את השמחה”, מציעה לו רות, חברתו הטובה, ושניהם יוצאים ביחד למסע קסום בעקבות המחשבות והמעשים שמחזירים לחתול משה את החיוך…
כל הפרטים – בלחיצה על הכפתור 

כמו שכבר בוודאי הבנתם, כתיבה היא כוס התה הכי-הכי שלי. תכל’ס, כל החיים…
אבל ברגע שהפכתי לסבתא, חיברתי לכתיבה את כישורי האימון והנלפ שרכשתי בדרך, יחד עם אהבת האיור ששמרתי שנים רבות במגירה והקמתי את 1001books
הוצאת ספרים שמתמקדת בספרי העצמה ואימון לפעוטות וילדים. 

במקום להמציא בכל פעם את הגלגל ולבזבז זמן יקר על כתיבת מאמר ארוך מדי, מבולבל ולא שיווקי, רכשו עכשיו את קובץ תבניות המאמרים המוכנות שלי, שיעזרו לכם לכתוב מאמרים מקצועיים איכותיים ושיווקיים – בחצי שעה ואפילו פחות. הקובץ כולל הדרכה מעשית ליישום התבניות + הדרכה לשילוב של כתיבה שיווקית.

תבניות לכתיבת מאמרים

שיווק באמצעות תוכן מתבסס על תוכן רלבנטי, שפונה לדמות לקוח ספציפית ונותן לה מענה מותאם. הלקוח הזה הוא לקוח החלומות שלך וכדי להפיק מהתוכן את התוצאות הרצויות – חשוב שתדעי מיהו, מה מאפיין אותו, מה חשוב לו ומה הוא מחפש. כל אלה ועוד – בקורס הדיגיטלי “לקוח החלומות” שיוביל אותך אל הלקוח האידיאלי שלך ב-5 צעדים קצרים וממוקדים.

מיני קורס לקוח החלומות

סדנה דיגיטלית מעשית שבה אני מובילה אותך צעד-אחר-צעד לכתיבת 6 סוגי המאמרים המבוקשים ביותר ברשת – כולל 3 בונוסים מגבירי תוצאות לאיתור מילות המפתח הנכונות, לבניית תמונה מלווה למאמרים ולהפצה אפקטיבית שתזרים למאמרים עוד ועוד קוראים מעוניינים.

מישהו לכתוב איתו

למעבר לקורס החינמי שיגלה לך מה באמת מניע את השיווק הדיגיטלי ואיך תוכלי לתכנן תשתית תוכן שתזרים לעסק שלך לקוחות על אוטומט - מוזמנת למלא את הפרטים.

הפרטים שמסרת שמורים ובטוחים והם ישמשו אותי כדי לחלוק אתך ידע מועיל להצלחתך!

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן