ניהול תוכן לשיווק: למה הפכו עסקים בכל העולם לחברות מדיה ואיך זה קשור לעסק שלך

ניהול תוכן לשיווק: למה הפכו עסקים בכל העולם לחברות מדיה ואיך זה קשור לעסק שלך

שיתוף ב facebook
שיתוף ב google
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
ניהול תוכן לשיווק

ניהול תוכן לשיווק? למה צריך את זה? אז ככה… כמו שאמר ניטשה, “מי שיש לו למה שלמענו יחיה – יוכל לשאת כמעט כל דבר”. ואם נקליל את המשפט הזה לטובתנו, זה ייראה ככה: “כשאת מבינה את ה’למה’ שמניע אותך – כל היתר כבר מתקדם כמעט מעצמו”. ואני כמובן מדברת על ניהול תוכן לשיווק העסק שלך. ולא רק שלך. בכל העולם, עסקים בכל תחום ובכל נישה, הפכו להיות חברות מדיה פעילות, והמשפטים “בקרו אותנו באתר” ו/או “חפשו אותנו בפייסבוק” הם חלק מהז’רגון העסקי בכל העולם.

נשמע מוכר? כי אם גם את מנסה לג’נגל בין ערוצי השיווק ולעמוד בקצב התוכן… אבל לא לגמרי סגורה על ה”למה” ודי מתוסכלת – גם מהמטלות וגם מהתוצאות, בתום המאמר תביני אחת ולתמיד, למה כתיבת תוכן קריטית להצלחה העסקית שלך, ומהם 3 הדברים החשובים ביותר שרק אם תעשי אותם – תוכלי סוף סוף להגיע לתוצאות שאת רוצה. מוזמנת לקרוא, ליישם ולשתף. 

אז כמו שכבר הבנת, כתיבה והפצה של תוכן הפכה להיות כלי עסקי חיוני שאי אפשר בלעדיו. אממה, לא כל סוגי התוכן נולדו שווים, ואם את מרגישה שאת מבולבלת, מוצפת, מותשת ובעיקר מתוסכלת, כי למרות כל המאמצים – את לא רואה שמשהו באמת זז – אני ממליצה לך להכין לעצמך קפה, לקחת כמה נשימות מרגיעות, ו… להצטרף אליי למסע אחורנית בזמן, כדי להבין מה קרה בעולם, למה תוכן, ואיך גם את יכולה להשתלב במהפכה, בהצלחה.

מהפכת המידע הדיגיטלית

השנה היא 1998. גוגל באה לאוויר העולם ומייצרת במו ידיה את מהפכה המידע הדיגיטלית. אם עד אז, היה האינטרנט נחלתם הבלעדית של גיקים וחנונים – גוגל פותחת את תיבת האוצר לכל מי שרוצה, ועושה כל מה שרק ניתן כדי לפשט את השימוש באינטרנט ולהנגיש אותו לכל מי שרוצה להגיע בקלות ובמהירות למאגרי המידע שלה (לרבות מאותגרות טכנולוגיות, כמוני).

הגישה הישירה לאוצרות המידע של האינטרנט הולכת וצוברת תאוצה, ומושכת אליה מהר מאוד את המגזר העסקי שמנסה להבין איך גם הוא יכול להפיק תועלת מהדבר החדש והמלהיב הזה, אבל ההתלהבות העסקית הופכת מהר מאוד לבועה, שמתפוצצת ברעש גדול בסביבות שנת 2000. מי ששורד – קם על הרגליים ושוק האינטרנט מתחיל להתבסס מחדש.

מהפכת השיווק החברתי

ארבע שנים לאחר מכן, גוגל, ששרדה את המשבר כמו גדולה, משיקה אלגוריתם חדש ועוצמתי במיוחד, וברגע של שגעון גדלות היא מחליטה להוסיף למאגרי המידע שלה גם שחקנית אזוטרית, שעד אז נחשבה למקום די דלוח ושנוי במחלוקת – פייסבוק. המגזר העסקי מזהה את הפוטנציאל, דפי האוהדים הופכים לדפים עסקיים, ובמו ידיה מחוללת גוגל את המהפכה האינטרנטית השנייה: מהפכת השיווק החברתי.

 

כללי משחק חדשים – צרכן חד”ש

בתוך 6 שנים משתנה השוק בכל העולם מהקצה אל הקצה, ויחד עם השינוי צומח צרכן חד”ש:

ח = חיפוש. כשהצרכן החד”ש צריך משהו, הוא כבר לא מתייעץ פנים אל פנים עם המוכר או התועמלן, אלא הוא נכנס לאינטרנט והוא מחפש מה שהוא צריך או רוצה באופן עצמאי.

ד = דעתנות. כיוון שידע הוא כוח, הצרכן החד”ש נהיה יותר ויותר דעתן.

ש = שיתוף. מבחינתו, הוא נמצא במרחק קליק-שניים מהדאטא-בייס של הידע העולמי, ואת מה שהוא מוצא שם הוא לא שומר לעצמו, אלא משתף עם החברים ברשתות החברתיות, שמתחילות לצמוח כמו פטריות אחרי הגשם.

 

אבל זה לא כל הסיפור, כי ש = גם שליטה, או ליתר דיוק מאבק שליטה

הצרכן החד”ש נכנס לאינטרנט כדי לחפש מה שהוא צריך או רוצה, והוא מאוד רוצה לקנות את מה שעונה על הדרישות שלו… אבל הוא שונא שמוכרים לו. ועכשיו, לכי תבני מדינה…

בכל העולם עסקים מרגישים שהאדמה נשמטת להם מתחת לרגליים, מפני שהצרכן החד”ש לא רואה אותם ממטר. הוא נמצא באינטרנט והוא מכתיב את כללי המשחק. אלא שדווקא כללי המשחק החדשים הללו, הגדירו מחדש את ההזדמנות הגדולה של המגזר העסקי.

גוגל קוראת לזה ZMOTZERO MOMENT OF TRUTH

ומה זה אומר? פשוט מאוד. אם בעבר, נהגו צרכנים בכל העולם להגיע אל נקודת המכירה כדי להתרשם מהמוצר, וזה היה רגע האמת הראשון של חווית הצרכן. ואז, לאחר שבחרו ורכשו את המוצר, הגיע שלב מימוש הציפיות והיישום או השימוש –שהיה רגע האמת השני של חווית הצרכן.

לדברי גוגל, החיבור לאינטרנט יצר חוויה צרכנית חדשה, שהיא מגדירה אותה כרגע האמת האפס.

לפי גוגל, היום, הרבה לפני שהצרכן החד”ש מגיע אל נקודת המכירה, וברוב המקרים – הוא בכלל לא מגיע, הוא נכנס לאינטרנט ועובר 10 יחידות של תוכן בממוצע, בדרך לגבש לעצמו את החלטת הקנייה. יחידות התוכן האלה יהיו בדרך כלל מאמרים, מדריכים, המלצות, סרטונים ביוטיוב ועוד ועוד, והן מה שיגרום לו להתרשם, להתחבר, לרכוש און ליין או להרים טלפון כדי לברר פרטים נוספים.

וזה – יכול להיות גם חלון ההזדמנויות שלך

כי אם תצליחי להתברג לאותה רשימה נחשקת של 10 יחידות תוכן שהצרכן החד”ש בוחן בדרכו לקנייה – יכול להיות שהוא יחליט לבחור במוצר או בשירות שלך, ויכול להיות שהוא יחליט להוריד את המדריך החינמי שלך כדי שיוכל להכיר אותך יותר לעומק עד שהחלטת הקנייה תבשיל.

כך או כך, התוכן שלך הוא למעשה סוכן המכירות האינטרנטי שלך שאותו יפגשו הלקוחות הפוטנציאליים כשהם נכנסים לגוגל, כדי לחפש את הפתרונות הדרושים להם. אבל… כדי שהמפגש הזה יוכל להתקיים בהצלחה, את חייבת לכתוב ולהפיץ באינטרנט את התוכן הנכון. וזה אומר, בגדול, 3 דברים:

ניהול תוכן לשיווק – הדבר הראשון: להגדיר במדויק למי התוכן שלך פונה

בשפה השיווקית קוראים לו “הלקוח האידיאלי”, וזה אחד הדברים שרוב כותבות התוכן שפגשתי עד היום שמות בצד, ומקוות שאיכשהו – התוכן כבר יגיע למי שצריך.

אז צר לי להיות נושאת הבשורה, אבל בלי להגדיר מי הלקוח שאליו את מכוונת, מה שתכתבי יהיה אולי מעניין, ומשעשע, ואפילו מועיל – רק שלא בטוח שמי שיקראו את התוכן יהיו באמת אלה שהתוכן יועיל להם…

יש הבדל גדול מאוד בין תוכן מבריק ומיוחד לתוכן רלבנטי ובעל ערך. “מבריק ומיוחד” – זה בדרך כלל בעיניים שלך, בזמן ש”רלבנטי ובעל ערך” מתייחס לקהל מאוד ספציפי – אותו קהל שעבורו התוכן שלך יהיה רלבנטי ובעל ערך, ועל כן הוא יגרום לו לעצור, לגלות עניין ואפילו להרים טלפון. עד כדי כך “רלבנטי ובעל ערך” חשוב ומשמעותי לאפקטיביות של התוכן שלך. כי אחרת, את תשקיעי זמן ואנרגיה בכתיבה ובהפצה, אבל לא ייצא מזה שום דבר פרודוקטיבי… לא חבל?

ניהול תוכן לשיווק – הדבר השני: לוודא שגם גוגל מבינה למי התוכן שלך פונה

בשפה הדיגיטלית קוראים לזה SEO או קידום אתרים, וזה עוד עניין שרוב כותבות התוכן שפגשתי עד היום שמות בצד, וכמה שיותר רחוק, בתקווה ששום רובוט לא ידפוק בדלת ויבקש לראות את רשימת הביטויים שבהם משתמשים הלקוחות האידיאליים שלך כשהם מחפשים את השירות שאת מציעה…

אני יכולה להרגיע אותך. שום רובוט לא ידפוק בדלת בשום מקרה, אבל ללא ביטויי מפתח שיאותתו לגוגל במה עוסק התוכן שלך ולמי הוא מיועד – יהיה לה מאוד קשה עד בלתי אפשרי לעזור לך להגיע אליהם… וזה ממש חבל, כי כשלמעלה מ-90% מהחלטות הקנייה מתחילות במנוע חיפוש – את רוצה להיות שם, ואת רוצה להיות שם עם המילים הנכונות שיחברו אליך את הלקוחות הנכונים.

ניהול תוכן לשיווק – הדבר השלישי: לוודא שהתוכן שלך יעצור את הקוראים

וזה המקום שבו נכנסת לסיפור הכתיבה השיווקית – אותה כתיבה שתאפשר לך למכור את התוכן שלך לקוראים הנכונים, בעזרת בחירה במילים הנכונות, שילחצו על כפתורי הרגש הנכונים. וזה גם המקום שבו כל שלושת הדברים מתחברים לאימפקט שיווקי אחד משמעותי, שהופך את התוכן שלך למנוף שיווקי אפקטיבי. 

בשורה התחתונה:

יותר ויותר עסקים בכל תחום ובכל נישה, בכל העולם, הפכו להיות חברות מדיה פעילות, שמעסיקות מנהלי תוכן מקצועיים או כותבות תוכן בעצמן, ואם גם את מוצאת את עצמך מנסה לג’נגל בין ערוצי השיווק ולעמוד בקצב התוכן… חשוב שתביני תחילה את ה”למה” כדי לעבוד פחות, להפיק הרבה יותר מכל מהלך ולבנות עסק משגשג בעזרת תוכן.

כמו שיכולת ללמוד מהמאמר, כדי שכך יקרה, חשוב שתשימי לב ל-3 הדברים החשובים ביותר שרק אם תעשי אותם – תוכלי באמת להגיע לתוצאות שאת רוצה: לדייק את הלקוח שאליו את רוצה לפנות, למצוא את ביטויי החיפוש שיעזרו לגוגל לעזור לך, ולשכלל את השימוש בכתיבה שיווקית, שתיצור את ההשפעה הרצויה על הקוראים ותוביל אותם אליך כפרי בשל.

רק כך, יהיה לתוכן שלך סיכוי הוגן להיכנס לעשירייה הפותחת של סקירת התוכן של הלקוחות הפוטנציאליים שמחפשים את הפתרונות שאת מציעה, ואילו לך יהיה סיכוי סביר ללכוד את עינם ואת תשומת הלב שלהם, באותו רגע אמת נדיר, שבו הם מגיעים לאינטרנט למצוא את הפתרונות שדרושים להם.

עכשיו תורך

עד כאן הסברתי לך למה הפכו עסקים בכל העולם – בכל גודל ובכל נישה – לחברות מדיה, ומהם 3 הדברים החשובים ביותר שיעזרו לך לאמץ ניהול תוכן אפקטיבי לשיווק, ולכתוב ולהפיץ את התוכן הנכון – בצורה הנכונה ולקהל הנכון. עכשיו הבמה כולה שלך. מה תוכלי להוסיף מניסיונך? ומה חסר לך, להרגשתך, כדי לשפר את התוצאות ולדייק את הכתיבה? מוזמנת לשתף את המידע בתגובות, פה למטה.

הצעד הבא שלך להצלחה

אהבת? מוזמנת לשתף עם חברים.

רוצה להיפטר אחת ולתמיד מהתסכול ולפרוץ קדימה אל הרמה הבאה שלך ושל העסק שלך? מוזמנת להצטרף אליי למחזור הקרוב של “קורס ניהול תוכן לעצמאיות”, ולהקים יחד אתי את תשתית התוכן שתאפשר לך לכתוב בקלות, להגיע ללקוחות הנכונים ולהגדיל משמעותית את ההכנסות. רוצה לשמוע עוד? לחצי על הקישור ומלאי את הפרטים. חוזרת בשמחה. 

עידית נעמן

עידית נעמן

עידית נעמן - ניהול תוכן להעצמה אישית ועסקית. עוזרת לבעלות עסקים עצמאיות, שרוצות להרוויח יותר - למקד את השיווק, לדייק את הכתיבה, ולבנות עסק משגשג דרך תוכן. לגישה בחינם למיני קורס "שיווק בחיוך" שיגלה לך מה באמת מניע את השיווק הדיגיטלי ואיך להתחיל לתכנן את תשתית התוכן השיווקית של העסק שלך, צעד-אחר-צעד - לחצי עכשיו על הקישור "גם אני רוצה לעשות שיווק בחיוך".

אז מה חשבת?...

הגעת למקום הנכון!

שלום, עידית כאן. שמחה שהגעת!  הקמתי את בלוג “דרך התוכן” בשנת 2009, כדי לחלוק אתך את הידע והניסיון האדיר שצברתי בהעצמה אישית ועסקית דרך תוכן – כעיתונאית, נלפיסטית ומנטורית שיווקית. מוזמנת לקרוא, ליישם וכמובן – לשתף. 

פוסטים אחרונים

אם גם אצלכם בבית מבקרות בלילה כל מיני מפלצות או חיות טרף מפחידות – ספר הילדים החדש שכתבתי יעזור לכם לרתום את הפחד לתוצאות בלתי צפויות ומרגשות – עם חרוזים מתנגנים, עיצוב מלא-חן והדפסה איכותית שמותאמת במיוחד לאצבעות קטנות.  

מה עושים כשפוגשים אריה בחושך

במקום להמציא בכל פעם את הגלגל ולבזבז זמן יקר על כתיבת מאמר ארוך מדי, מבולבל ולא שיווקי, רכשו עכשיו את קובץ תבניות המאמרים המוכנות שלי, שיעזרו לכם לכתוב מאמרים מקצועיים איכותיים ושיווקיים – בחצי שעה ואפילו פחות. הקובץ כולל הדרכה מעשית ליישום התבניות + הדרכה לשילוב של כתיבה שיווקית.

תבניות לכתיבת מאמרים

שיווק באמצעות תוכן מתבסס על תוכן רלבנטי, שפונה לדמות לקוח ספציפית ונותן לה מענה מותאם. הלקוח הזה הוא לקוח החלומות שלך וכדי להפיק מהתוכן את התוצאות הרצויות – חשוב שתדעי מיהו, מה מאפיין אותו, מה חשוב לו ומה הוא מחפש. כל אלה ועוד – בקורס הדיגיטלי “לקוח החלומות” שיוביל אותך אל הלקוח האידיאלי שלך ב-5 צעדים קצרים וממוקדים.

מיני קורס לקוח החלומות

סדנה דיגיטלית מעשית שבה אני מובילה אותך צעד-אחר-צעד לכתיבת 6 סוגי המאמרים המבוקשים ביותר ברשת – כולל 3 בונוסים מגבירי תוצאות לאיתור מילות המפתח הנכונות, לבניית תמונה מלווה למאמרים ולהפצה אפקטיבית שתזרים למאמרים עוד ועוד קוראים מעוניינים.

מישהו לכתוב איתו

למעבר לקורס החינמי שיגלה לך מה באמת מניע את השיווק הדיגיטלי ואיך תוכלי לתכנן תשתית תוכן שתזרים לעסק שלך לקוחות על אוטומט - מוזמנת למלא את הפרטים.

הפרטים שמסרת שמורים ובטוחים והם ישמשו אותי כדי לחלוק אתך ידע מועיל להצלחתך!

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן