תוכן שיווקי: 7 טיפים וטריקים ליצירת תוכן שיווקי אטרקטיבי

תוכן שיווקי: 7 טיפים וטריקים ליצירת תוכן שיווקי אטרקטיבי

שיתוף ב facebook
שיתוף ב google
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin

האם גם לך יש הרגשה שכולם פתאום מדברים על תוכן? יש לזה סיבה טובה. יותר ויותר עסקים כבר מבינים את התרומה הישירה והעקיפה של תוכן שיווקי נכון להצלחה העסקית שלהם. רוצה גידול של 97% בלינקים החוזרים? רוצה 55% יותר תנועה לאתר? כדאי לך להתחיל לכתוב. אז אחרי שחלקתי אתך את 11 הסיבות הטובות שבעטיין כדאי לך מאוד מאוד להתחיל לכתוב, הרבה ושיווקי, הנה 7 טיפים וטריקים שיעזרו לך להתחיל להכניס תוכן שיווקי לעסק שלך בצורה היעילה ביותר.

תוכן שיווקי הוא כבר לא בגדר “Nice to have” אלא משימה קריטית, שחשיבותה ותרומתה להצלחה העסקית שלך – רבות ומגוונות. עדיין לא השתכנעת? הנה מקצת מהנתונים: מחקרים מראים שעסקים המייצרים ומפרסמים תוכן שיווקי על בסיס קבוע, מקבלים 97% יותר לינקים חוזרים ו- 55% יותר תנועה, בהשוואה לאלה שלא. נשמע טוב? נשמע נהדר, אבל בהחלט משימה מאתגרת המחייבת היערכות נכונה ומסלול ברור ושיטתי לביצוע.

כדי להקל עליך את ההשתלבות במסלול הכל כך חשוב הזה, של שיווק באמצעות תוכן, אספתי עבורך 7 טיפים וטריקים, שיעזרו לך בצעדים הראשונים ויעשו לך חיי תוכן הרבה-הרבה יותר קלים:

1.      חשוב לתפוס ראש של תוכן
אומרים שכל העולם במה וכל האנשים שחקנים? למה שלא נחשוב על זה קצת אחרת: כל העולם תוכן וכל האנשים סיפורים. כל פעילות עסקית, כל שאלה של לקוח הם קצה חוט לתוכן שיווקי. כל מה שצריך זה לסובב את הבורג הנכון בראש ולהתחיל לראות את העולם שסביבך כתוכן פוטנציאלי

2. אין צורך לייצר יצירת מופת ספרותית
תוכן שיווקי הוא לא מטרה אלא אמצעי. ככזה, הוא לא נבחן באיכויות העומק של המטפורות ובעושר הדמויות… אלא באטרקטיביות שלו לקוראים שלך. לכן, מה שחשוב באמת זה לתת להם תוכן שמדבר אליהם ועליהם, עוזר להם לפתור בעיות, מראה להם דרכים יעילות יותר להתמודדות ו/או מעמיק את הקשר בינם לבינך. אז אין מה לנסות להמציא את יצירת המופת הספרותית הבאה… וזה הרבה יותר פשוט ממה שזה נראה…

 3.      כששואלים שאלות – מקבלים תשובות
אנשים אוהבים לעזור. על אחת כמה וכמה נכון הדבר בעידן החברתי שבו אנו פועלים. את הנכונות האנושית הזאת כדאי לך מאוד לרתום ל טובת התוכן שלך. כתבת מאמר? שורות הסיום חייבות לאפשר לקוראים לקחת חלק בנושא. איך? על ידי הצגת שאלות, שילחצו על כפתור המענה הטבוע בתוכנה האנושית של כולנו. את התשובות והתגובות באפשרותך למנף למאמר נוסף, או לדיון מורחב בדילמות שעלו על הדרך.

 4.      כשמתחלקים בנטל – המשא הרבה יותר קל
אין כל ספק שכתיבת בלוג (שבועי) היא משימה מאתגרת, אבל בשום מקום לא כתוב שעליך לשאת בה לבדך. יש עוד עובדים בעסק? ספקים? לקוחות? קולגות? בעידן שבו התוכן הוא המלך, כולם מחפשים במה לתוכן שלהם, ואפשרות להגיע לעוד ועוד קהלי יעד. המשימה שלך היא להציג את המעורבות שלהם בתוכן שלך בצורה הנכונה. איך עושים את זה? בדיוק כמו שתום סוייר והקלברי פין שכנעו את כל ילדי העיר לצבוע עבורם את הגדר… בעזרת המילים הנכונות והגישה השיווקית המתאימה.

 5.      תוכן שיווקי – פנים רבות לו
בסדנאות ובקורסים שאני מעבירה לבעלי עסקים אני נוהגת לומר, שהחכמה האמיתית של יצירת תוכן, היא חכמת הניצול היעיל. תחקרת? אספת מידע? שאלת שאלות? כתבת? ערכת? לא חבל שכל העבודה שהשקעת תבוא לידי ביטוי רק פעם אחת, במקום אחד ובצורה אחת? וזה אחד הדברים הכי יפים באינטרנט: פנים וצורות רבות לו, וכל אחת מהן מאפשרת לך לקחת את התוכן שלך, להלביש אותו בלבוש שונה ולתת לו לפגוש אנשים אחרים במקומות אחרים. כמו שאמר ד”ר סוס: כשיוצאים, פוגשים דברים נפלאים. גם התוכן שלך יכול לצאת מהקופסא, ולזכות שעוד ועוד חשיפה, בתוספת שולית בלבד של השקעה מצדך.

 6.      תוכן שיווקי זה לא רק מילים
תוכן זה הכל. מאמרים כתובים. סטטוסים במדיה חברתית. סרטוני וידיאו. קלטות שמע וכמובן, תמונות. אם תמונה אחת שווה אלף מילים, תמונה עם מסר שיווקי – שווה הרבה יותר, והיא ממש ממש קלה לביצוע והפצה. אבל מלכת המסרים הוויזואליים היא האינפוגרפיקה – תוכן מילולי כתוב מבוסס עיצוב גרפי, המעביר את המסר בצורה יצירתית ופשוטה, והרבה  יותר קלה לעיכול על ידי הקוראים. אפשר להבין אותן לבד, ואפשר להיעזר בתכנות חינמיות, המאפשרות ליצור אינפוגרפיקות בקלות ובפשטות. וזה ממש ממש כדאי.

 7.      כשהמקצוענים מדברים – כולם מקשיבים
כעיתונאית לשעבר אני יכולה לומר לך עם יד הלב, שאין טכניקה פשוטה יותר ליצירת תוכן, מאשר לתפוס מומחה רלבנטי לקהל המטרה שלך, לראיין אותו ולהעביר את הראיון לקוראים שלך. אם עשית עבודת הכנה טובה – כל שעליך לעשות זה לשאול את . את התשובות ואת העניין, ולעתים גם את הדרמה והחדשנות, כבר יספק המרואיין.

בסמינר “תוכן שיווקי בקלי קלות” אני אקח אותך צעד-אחר-צעד, החל מבניית אסטרטגיה והיכרות עם מרכיבי המסר השיווקי, דרך טכניקות ליצירת מעין שופע של רעיונות לתוכן שיווקי אפקטיבי, ועד לתרגול מעשי של טכניקות לכתיבה שיטתית ומכירה, ראיון, בניית תמונות שיווקית ועוד.

לקבלת פרטים נוספים והצטרפות לסמינר הקרוב ב- 9.10.13 – יש להקליק על הקישור, כאן.

עידית נעמן

עידית נעמן

עידית נעמן - ניהול תוכן להעצמה אישית ועסקית. עוזרת לבעלות עסקים עצמאיות, שרוצות להרוויח יותר - למקד את השיווק, לדייק את הכתיבה, ולבנות עסק משגשג דרך תוכן. לגישה בחינם למיני קורס "שיווק בחיוך" שיגלה לך מה באמת מניע את השיווק הדיגיטלי ואיך להתחיל לתכנן את תשתית התוכן השיווקית של העסק שלך, צעד-אחר-צעד - לחצי עכשיו על הקישור "גם אני רוצה לעשות שיווק בחיוך".

אז מה חשבת?...

הגעת למקום הנכון!

שלום, עידית כאן. שמחה שהגעת!  הקמתי את בלוג “דרך התוכן” בשנת 2009, כדי לחלוק אתך את הידע והניסיון האדיר שצברתי בהעצמה אישית ועסקית דרך תוכן – כעיתונאית, נלפיסטית ומנטורית שיווקית. מוזמנת לקרוא, ליישם וכמובן – לשתף. 

פוסטים אחרונים

אם גם אצלכם בבית מבקרות בלילה כל מיני מפלצות או חיות טרף מפחידות – ספר הילדים החדש שכתבתי יעזור לכם לרתום את הפחד לתוצאות בלתי צפויות ומרגשות – עם חרוזים מתנגנים, עיצוב מלא-חן והדפסה איכותית שמותאמת במיוחד לאצבעות קטנות.  

מה עושים כשפוגשים אריה בחושך

במקום להמציא בכל פעם את הגלגל ולבזבז זמן יקר על כתיבת מאמר ארוך מדי, מבולבל ולא שיווקי, רכשו עכשיו את קובץ תבניות המאמרים המוכנות שלי, שיעזרו לכם לכתוב מאמרים מקצועיים איכותיים ושיווקיים – בחצי שעה ואפילו פחות. הקובץ כולל הדרכה מעשית ליישום התבניות + הדרכה לשילוב של כתיבה שיווקית.

תבניות לכתיבת מאמרים

שיווק באמצעות תוכן מתבסס על תוכן רלבנטי, שפונה לדמות לקוח ספציפית ונותן לה מענה מותאם. הלקוח הזה הוא לקוח החלומות שלך וכדי להפיק מהתוכן את התוצאות הרצויות – חשוב שתדעי מיהו, מה מאפיין אותו, מה חשוב לו ומה הוא מחפש. כל אלה ועוד – בקורס הדיגיטלי “לקוח החלומות” שיוביל אותך אל הלקוח האידיאלי שלך ב-5 צעדים קצרים וממוקדים.

מיני קורס לקוח החלומות

סדנה דיגיטלית מעשית שבה אני מובילה אותך צעד-אחר-צעד לכתיבת 6 סוגי המאמרים המבוקשים ביותר ברשת – כולל 3 בונוסים מגבירי תוצאות לאיתור מילות המפתח הנכונות, לבניית תמונה מלווה למאמרים ולהפצה אפקטיבית שתזרים למאמרים עוד ועוד קוראים מעוניינים.

מישהו לכתוב איתו

למעבר לקורס החינמי שיגלה לך מה באמת מניע את השיווק הדיגיטלי ואיך תוכלי לתכנן תשתית תוכן שתזרים לעסק שלך לקוחות על אוטומט - מוזמנת למלא את הפרטים.

הפרטים שמסרת שמורים ובטוחים והם ישמשו אותי כדי לחלוק אתך ידע מועיל להצלחתך!

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן