כתיבת תוכן בקלות: איך להתניע מחדש את שגרת הכתיבה לשיווק העסק ולסיים את 2020 עם יותר לקוחות

כתיבת תוכן בקלות: איך להתניע מחדש את שגרת הכתיבה לשיווק העסק ולסיים את 2020 עם יותר לקוחות

שיתוף ב facebook
שיתוף ב google
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
אתגר כתיבה ללא השראה

כתיבת תוכן לשיווק העסק היא אחד האתגרים הגדולים של בעלי עסקים עצמאים בכל העולם, שנדרשים לכתוב תוכן לשיווק העסק כחלק מהפעילות העסקית השוטפת שלהם.

כתיבת תוכן מאתגרת במיוחד אחרי תקופות של התרחקות, כמו חגים או חופשה, וכמו מגיפה או סגר שמשבשים את כל הקצב של החיים…

ונדרשת פעילות מיוחדת כדי לחזור לשגרה ולהתניע את הכתיבה מחדש.

נשמע מוכר? אם הקורונה הוציאה גם אתכם לגמרי משגרת העשייה העסקית, וקשה לכם לחזור למסלול ולהתניע מחדש את הפעילות השיווקית (לגמרי מה שאני חווה, עם אמא בת 95 שהבדידות של הקורונה הפילה לקרשים) – המאמר שלפניכם הוא בדיוק מה שאתם צריכים. במאמר אני עומדת לצייד אתכם באחת הטכניקה הכי יעילות שאני מכירה להתנעה מחודשת של היצירתיות והעשייה, שתיתן לכם בדיוק את הדחיפה שכל כך דרושה לכם בשלב הזה, בצירוף תכנית פעולה פשוטה אבל עוצמתית, שתוביל אתכם צעד-אחר-צעד לשגרת כתיבה מחודשת ועשייה למען העסק ועצמכם.

נ.ב. אם אתם רוצים שאני אלווה אתכם בתהליך הקאמ-בק, אני מזמינה אתכם להתייצב מחר בבוקר בשעה 08:08 בדף העסקי שלי, ונתחיל את התהליך הזה ביחד. תחכה לכם שם גם טבלה שתעזור לכם לעמוד באתגר החזרה לשגרה. הנה הקישור לדף:  https://www.facebook.com/content.time

נתחיל מהסבר קצר על מבנה המוח שלנו: 

בגדול, המוח של כל אחת ואחד מאתנו מחולק ל-2 המיספרות: ההמיספרה הימנית וההמיספרה השמאלית.

ההמיספרה הימנית אחראית על היצירתיות, העיצוב והחוש האמנותי. היא גם מכילה את מרכז השינה, את הדמיון ואת הזיכרון. ואילו ההמיספרה השמאלית אחראית על החשיבה, הקריאה והכתיבה, והיא האנטנה שלנו, שקולטת את המידע מהסביבה.

אנשים שההמיספרה השלטת שלהם היא ההמיספרה הימנית, הם אנשים בעלי דמיון וחשיבה יצירתית מפותחת, מהסוג שחולמים להיות סופרים, אמנים ויזמים. ואילו אנשים שההמיספרה השלטת שלהם היא ההמיספרה השמאלית, הם אנשים מעשיים ומציאותיים, שנוטים להיצמד לעובדות ופרטים, מהסוג שרוצה להיות מדענים ועורכי דין.

איך כל זה קשור לכתיבה ולתוכן שיווקי?

פשוט מאוד:

  • המוח השמאלי, הישר וההגיוני שלכם, אחראי בין היתר על פיתוח תבניות, אבל הוא ממש גרוע כשצריך למצוא רעיונות חדשים ומרשימים
  • לעומת זאת, כתיבת תוכן שיווקי, ממש כמו מוסיקה, ציור ואפילו תיכנות מחשבים, מושפעות מהמוח הימני שלכם, או מה שמכונה גם “הלא מודע” שלכם. הסופר סטיבן קינג קורא לחלק המסתורי הזה במוח “הילדים במרתף“. אבל ילדים כמו ילדים הם בלתי צפויים וברוב המקרים עושים מה שבא להם מתי שבא להם. בדיוק כמו יצירתיות – שגם היא איננה מובנת מאליו והרבה פעמים צריך לחכות להשראה כדי שהיא תפרוץ
  • העניין הוא, שכשהתוכן השיווקי שאנחנו יוצרים הוא חלק בלתי נפרד מהפעילות העסקית השוטפת, הוא כבר לא יכול לשבת לחכות עד שהמוזה תשרה עלינו, מפני שאי אפשר להגיד ללקוחות: מצטערים, היום אנחנו לא יכולים לעזור לכם כי אין לנו השראה…
  • ולכן, אנחנו רוצים לייצר מנגנון שיטתי להשראה ויצירתיות, כדי להעיר את הילדים במרתף ולגרום להם לעבוד בשבילנו. במילים אחרות: אנחנו רוצים למצוא דרך לשלוט בתהליך הייצור הזה ולהפעיל את כישורי הכתיבה שלנו לטובתנו – בכל מצב.

ולכן, חשוב מאוד שנתחיל להתיידד עם המוח היצירתי שלנו ונלמד לרתום אותו למטרות העסקיות והשיווקית שלנו בצורה עקבית ושיטתית – בכל רגע נתון.

למשל, עכשיו. כשהקורונה משבשת לרובנו את התכניות ואת השגרה העסקית המוכרת. או אחרי כל תקופת התנתקות ולא משנה למה – יצאתם לבידוד, הייתם חולים לא עלינו, הייתם עסוקים עם הילדים בבית – הרי החיים זה מה שקורה לנו כשאנחנו מתכננים משהו אחר… כי מרגע שהכתיבה הפכה להיות מיומנות עסקית שהכרחית ליכולת שלנו להרוויח כסף ולהתפרנס בכבוד – השראה היא לא אופציה, והילדים במרתף חייבים לשרת אותנו על פי פקודה.

איך עושים את זה? הנה 3 הצעדים שיהפכו אתכם לכותבים מתמידים והרבה יותר טובים, וישחררו אתכם לתמיד מהמוזה.

צעד # 1 בדרך לשגרת כתיבה אפקטיבית: תכתבו כל יום

ואני מתכוונת: כל יום! כי מרגע שאתם מתחילים – אין חופשות ואין פטורים. לא בחנוכה, ולא בחג המולד, וגם לכל שבת יש מוצאי שבת. כי מה שהכי חשוב בסידור הזה, זה שכל יום יהיה באמת כל יום!

ואל דאגה, כי אני לא מתכוונת שתכתבו מעכשיו ועד סוף כל הדורות – למרות שככל שתכתבו יותר – זה ממש יעזור לכם להשתפר. אני מדברת על מחויבות ל-30 יום בסך הכל. ובמהלך ה-30 ימים האלה – המשימה שלכם היא לכתוב כל יום פוסט אחד, או חלק של פוסט, או כל קטע שהוא שיש לו התחלה, אמצע וסוף (ראיתי – עשיתי – הבנתי). לא משנה מה – זה חייב להיות יום-יום במשך 30 יום בלבד.

ואני גם לא מדברת על שעות של כתיבה אלא על משהו כמו 20 דקות ביום בסך הכל. 

20 דקות זה לשבת ולכתוב עם הקפה של הבוקר או עם חליטת הפירות של הערב. זה ממש לא בשמיים.

ו… אתם לא חייבים להעלות לאוויר כל דבר שאתם כותבים.

למען האמת, עדיף שלא. מפני שמהר מאוד אתם תגלו, שכשאתם כותבים כל יום, אתם כותבים הרבה פעמים שטויות במיץ עגבניות – רק בגלל המחויבות שלכם לכתוב כל יום.

מזל טוב, אתם בדרך להפוך למקצוענים!

כי לכתוב שטויות זה בסדר גמור. לעומת זאת, לדלג על יום – זה לא. 30 זה 30. ואם אתם מגיעים ליום ה-29 ופתאום צץ משהו שלא מאפשר לכם להשלים את המשימה – אתם מתחילים אותה מחדש! בדיוק כך! אם משהו שבר את הרצף של 30 הימים – אתם מתחילים את התרגיל מההתחלה וכותבים כל יום במשך 30 ימים רצופים – בלי תירוצים ובלי יוצא מן הכלל.

 

לקוח החלומות

צעד # 2 בדרך לשגרת כתיבה אפקטיבית: תרשמו כל יום 2 רעיונות למאמרים

כל יום – כל יום, במשך 30 ימים, תרשמו לעצמכם 2 רעיונות למאמרים או פוסטים ותשמרו אותם בתיקיית הרעיונות שלכם. אם אתם רוצים לשמור אותם בצורה יותר יצירתית וממש להרגיש את הרעיונות שלכם בידיים – תרשמו אותם על פתקי נייר מרובעים, תקפלו פעמיים, ותכניסו לצנצנת רעיונות מיוחדת.

ממש כמו לגבי הפוסטים שכתבתם – גם הרעיונות שלכם לא חייבים להיות רעיונות מדהימים שאף אחד עוד לא חשב עליהם, ואתם ממש לא צריכים להמציא מחדש את הגלגל. למען האמת, קרוב לוודאי שרבים מהם יהיו ממש מטופשים ואפילו חסרי הגיון. זה ממש לא משנה.

מה שכן משנה זה שאתם חייבים לחשוב על 2 רעיונות כל יום, במשך 30 ימים, ולהוסיף אותם לרשימה או לצנצנת הרעיונות שלכם.

 

צעד # 3 בדרך לשגרת כתיבה אפקטיבית: תכתבו מאמר שלם פעם בשבוע

כן, אני יודעת שכרגע זה נשמע לכם קצת מאיים, ואפילו בלתי אפשרי… אז מהר מאוד תגלו, שאחרי 6 ימים של כתיבת פוסטים קצרים ו-2 רעיונות ביום – גם הכתיבה של מאמר שלם כבר לא כזאת משימה בלתי אפשרית…

וזוהי רק ההתחלה…

מפני שהמשימה שלכם היא לכתוב במשך 30 יום אך ורק מאמר אחד בשבוע – שזה בסך הכל 4 מאמרים. זה הכל. אבל, כשאתם כותבים את המאמרים האלה – אני מבקשת שתערכו אותם הכי טוב שאתם יכולים. כלומר, תשקיעו בהם משהו כמו שעה. שעה לכתיבת מאמר פעם בשבוע, 4 פעמים בלבד – זה כל מה שאני מבקשת.

איך עושים את זה?

  • הולכים לרשימת הרעיונות או לצנצנת הרעיונות ובוחרים רעיון אחד מבין כל הרעיונות שרשמתם לעצמכם.
  • עכשיו – מפרקים אותו לשלד של 3 מרכיבים, לא יותר. זה יכול להיות 3 בעיות או 3 טעויות או 3 יתרונות או 3 אתגרים…
  • ועכשיו – פשוט הכניסו פנימה את מה שיש לכם להגיד על זה. והנה, יש לכם טיוטה של מאמר.
  • כל מה שנשאר לכם לעשות עכשיו זה לעבור על מה שכתבתם, לערוך ולשפצר פה ושם. להוסיף כותרת ופתיח. לקצר משפטים ארוכים. ולוודא שכתבתם בשפה פשוטה וקלה להבנה.

מה עושים עם המאמר הגמור?

  • אם אתם מרגישים שהוא מוכן – אתם יכולים לפרסם אותו בבלוג שלכם.
  • אם אתם מרגישים שהוא עדיין זקוק לשפצור ומחשבה – שימו אותו בספריית המאמרים המוכנים שלכם ב”סטנד ביי”, כדי שתוכלו לחזור אליו ולצחצח אותו עוד קצת לפני שתעלו אותו לאוויר.

מה שחשוב הוא שתעשו את כל הדרך, יום אחר יום, ומאמר שלם פעם בשבוע. מפני שהמטרה העיקרית היא שתלמדו לעמוד במחויבות של עצמכם לעצמכם, ושהילדים במרתף – זוכרים אותם? – יבינו שאתם רציניים ונחושים.

הגעתם ליום ה- 31? יש!!!

ברכותיי! יצרתם לעצמכם הרגל חדש: לכתוב בלי לחכות להשראה. לכתוב בלי לחכות למוזה. לכתוב כמו שהמקצוענים כותבים – בכל רגע ובכל מצב. בלי למצמץ! וזה מה שהולך לקחת מכאן והלאה את הכתיבה שלכם ואת השיווק שלכם – הכי רחוק שאפשר!

כמו שאמר ג’ים ריאן: “מוטיבציה דוחפת אותנו לצאת לדרך. הרגלים גורמים לנו להמשיך להתקדם”. 

או כמו שכתבה לי אורלי נעמן (אין בינינו קרבת משפחה)- בוגרת קורס “ניהול תוכן למקצוענים”:

אני עדיין בהלם ובאלם מעוצמת הטכניקה ומהמקום שהגעתי אליו בזכותה. אני ניגשת היום לכתיבה ממקום בוטח, שיכול “להתניע” גם כשהמוזה לא שורה עלי יכולת הריכוז שלי הרבה יותר מהירה, ואני מצליחה להביא את עצמי להתיישב ולכתוב  ללא כל אותן דחיות קטנות שהפריעו לי בעבר. זה פשוט נהדר!”. 

אז מה עושה את התרגיל הזה לכזה נהדר?

ראשית,

אתם לא יכולים לכתוב טוב, אלא אם אתם לומדים להתעלם מאותו חלק במוח שלכם שדורש שלמות. כתיבה מדי יום ביומו תוציא אתכם מאשליית השלמות, אבל תאפשר לכם תרגול יומיומי שיביא את הכתיבה שלכם לרמה של “ממש טובה”. 

שנית,

בעזרת התרגיל, אתם רוכשים לא רק הרגל של כתיבה יומיומית, אלא גם של חשיבה מקורית יומיומית. אחרי שבוע בערך, הילדים במרתף יתחילו להבין שאתם רציניים, ואז הם יתחילו לשלוח לכם יותר ויותר רעיונות, יותר ויותר טובים. אתם תגלו שלפתע פתאום צצות לכם בראש פסקאות שלמות ואפילו דפים שלמים, כמו הכתבה מהלא מודע. השתמשו בהן, כי אם לא תהיו מוכנים לקבל את ההכתבות האלה – הן ייעלמו. 

ושלישית,

ההתמדה תוביל אתכם לגמילה מוחלטת מהמושג הכל כך רומנטי של השראה. מרגע שהפכתם את התוכן לכלי עסקי – אתם כבר לא יכולים להרשות לעצמכם לשבת מול גלי הים ולחכות למוזה. יש עבודה ויש מחויבות, ומה שתרכשו ב- 30 ימי הכתיבה שאני מציעה לכם, הוא מיינדסט חדש, ומאוד מאוד מקצועי, שיאפשר לכם להתניע כתיבה טובה ולייצר רעיונות מצוינים – על בסיס שיטתי.

ככה זה, כשהילדים במרתף מבינים שיש להם עסק עם מקצוענים!

ואתם תגלו, שאילוף הילדים או הלא מודע שלכם לטובתכם – יעבוד בשבילכם בכל סוג של עבודה יצירתית. ברגע שאתם מעבירים מסר של רצינות – כל מה שיכול לעבוד בשבילכם – מיישר קו אליכם! הדרך לשיפור פורץ דרך היא אימון יומיומי: יום אחרי יום אחרי יום אחרי יום במשך 30 ימים רצופים.

אחרי 30 יום אתם תגלו שהכתיבה שלכם הפכה להיות חכמה יותר, חדה יותר, מלוכדת יותר, והיא צורכת הרבה פחות מאמץ.

עכשיו, קחו לכם הפסקה של חודש-חודשיים וחזרו על התהליך. כל סיבוב כזה יהפוך אתכם לכותבים יותר ויותר טובים ויחזק את הקשר שלכם עם המוח היצירתי שלכם (או עם הילדים במרתף – אם אתם מעדיפים את ההגדרה של סטיבן קינג).

בשורה התחתונה

כתיבת תוכן בקלות היא אחד האתגרים הגדולים של בעלי עסקים עצמאים והיא מאתגרת במיוחד אחרי תקופות של התרחקות מהמחשב, כמו חגים או חופשה.

כמו שיכולתם ללמוד מהמאמר, תוכלו להתניע מחדש את הכתיבה, ולתמיד, בעזרת תכנית מעשית בת 3 צעדים למשך 30 יום, שבה: תכתבו כל יום, תירשמו רעיונות כל יום, ותכתבו מאמר פעם בשבוע. אם כך תעשו – תוכלו להתניע את היצירתיות ואת הכתיבה, ולהתחבר מחדש אל משימות השיווק ואל הלקוחות שמחכים לשמוע מכם – והיום יותר מתמיד.

עכשיו אתם

עד כאן חלקתי אתכם את אחת הטכניקות היעילות ביותר לכתיבה יעילה ואיכותית. עכשיו הבמה כולה שלכם. איזה עוד הצעות תוכלו להעלות פה, כדי לסייע לקוראים להתניע מחדש את הכתיבה לשיווק העסק? מוזמנים לשתף את כולנו בתגובות למטה, כדי שכולם ייצאו נשכרים.

כדי לעזור לכם להתקדם במהירות – הכנתי לכם תכנית פעולה של 30 יום עם המשימות. רק להוריד, לקבוע את יום ההתחלה ו… להתחיל להתקדם יום אחר יום ומשימה אחר משימה. וזה הולך לשנות כל מה שידעתם על עצמכם ועל כתיבה! התכנית וגם אני נחכה לכם בדף העסקי שלי, החל ממחר בבוקר, מוכנים להתחיל בפעילות (כי תמיד יש מחר ועוד מחר, אבל אם לא נתחיל – זה לא יקרה!). באים? הנה הקישור: https://www.facebook.com/content.time. מחכה לכם ב 08:80. אני מתחילה! 

 

הצעד הבא שלכם להצלחה

אהבתם? מוזמנים לשתף את המאמר עם חברים וקולגות. רוצים לקבל ממני עוד המון טיפים טובים, עצות מעשיות וקיצורי דרך מעולים לכתיבת תוכן שיווקי איכותי ומושך? אם עדיין לא נרשמתם למיני-קורס “שיווק בחיוך” שבו אני אגלה לכם מה באמת מניע את השיווק הדיגיטלי ואיך להתחיל לתכנן את תשתית התוכן שתזרים אליכם בדיוק את הלקוחות הנכונים – מוזמנים ללחוץ כאן ולהירשם למיני קורס לגמרי בחינם, מתנה ממני להצלחתכם.  

 

עידית נעמן

עידית נעמן

עידית נעמן I מתוכן לתוצאות - פשוט ולעניין! מדריכה בעלות ובעלי עסקים עצמאים שרוצים להגדיל את רווחיות העסק, איך למקד את הפעילות השיווקית, לדייק את הכתיבה, ולבנות עסק משגשג דרך תוכן. לגישה בחינם למיני קורס "שיווק בחיוך" שיגלה לך מה באמת מניע את השיווק הדיגיטלי ואיך להתחיל לתכנן את תשתית התוכן השיווקית של העסק שלך, צעד-אחר-צעד - לחצי עכשיו על הקישור "גם אני רוצה לעשות שיווק בחיוך".

אז מה חשבת?...

הגעת למקום הנכון!

שלום, עידית כאן. שמחה שהגעת!  הקמתי את בלוג “דרך התוכן” בשנת 2009, כדי לחלוק אתך את הידע והניסיון האדיר שצברתי בהעצמה אישית ועסקית דרך תוכן – כעיתונאית, נלפיסטית ומנטורית שיווקית. מוזמנת לקרוא, ליישם וכמובן – לשתף. 

פוסטים אחרונים

החתול משה התעורר מבואס. היום הוא יום הולדתו, ואף חבר לא הגיע לברך. “רוצה לחגוג את יום הולדתך? במקום לשבת סתם עצוב – תזמין את השמחה”, מציעה לו רות, חברתו הטובה, ושניהם יוצאים ביחד למסע קסום בעקבות המחשבות והמעשים שמחזירים לחתול משה את החיוך…
כל הפרטים – בלחיצה על הכפתור 

כמו שכבר בוודאי הבנתם, כתיבה היא כוס התה הכי-הכי שלי. תכל’ס, כל החיים…
אבל ברגע שהפכתי לסבתא, חיברתי לכתיבה את כישורי האימון והנלפ שרכשתי בדרך, יחד עם אהבת האיור ששמרתי שנים רבות במגירה והקמתי את 1001books
הוצאת ספרים שמתמקדת בספרי העצמה ואימון לפעוטות וילדים. 

במקום להמציא בכל פעם את הגלגל ולבזבז זמן יקר על כתיבת מאמר ארוך מדי, מבולבל ולא שיווקי, רכשו עכשיו את קובץ תבניות המאמרים המוכנות שלי, שיעזרו לכם לכתוב מאמרים מקצועיים איכותיים ושיווקיים – בחצי שעה ואפילו פחות. הקובץ כולל הדרכה מעשית ליישום התבניות + הדרכה לשילוב של כתיבה שיווקית.

תבניות לכתיבת מאמרים

שיווק באמצעות תוכן מתבסס על תוכן רלבנטי, שפונה לדמות לקוח ספציפית ונותן לה מענה מותאם. הלקוח הזה הוא לקוח החלומות שלך וכדי להפיק מהתוכן את התוצאות הרצויות – חשוב שתדעי מיהו, מה מאפיין אותו, מה חשוב לו ומה הוא מחפש. כל אלה ועוד – בקורס הדיגיטלי “לקוח החלומות” שיוביל אותך אל הלקוח האידיאלי שלך ב-5 צעדים קצרים וממוקדים.

מיני קורס לקוח החלומות

סדנה דיגיטלית מעשית שבה אני מובילה אותך צעד-אחר-צעד לכתיבת 6 סוגי המאמרים המבוקשים ביותר ברשת – כולל 3 בונוסים מגבירי תוצאות לאיתור מילות המפתח הנכונות, לבניית תמונה מלווה למאמרים ולהפצה אפקטיבית שתזרים למאמרים עוד ועוד קוראים מעוניינים.

מישהו לכתוב איתו

למעבר לקורס החינמי שיגלה לך מה באמת מניע את השיווק הדיגיטלי ואיך תוכלי לתכנן תשתית תוכן שתזרים לעסק שלך לקוחות על אוטומט - מוזמנת למלא את הפרטים.

הפרטים שמסרת שמורים ובטוחים והם ישמשו אותי כדי לחלוק אתך ידע מועיל להצלחתך!

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן