שגרת תוכן: 5 הרגלים שיעזרו לכם לייצר שגרת תוכן אפקטיבית (ולמה זה כל כך חשוב)

שגרת תוכן: 5 הרגלים שיעזרו לכם לייצר שגרת תוכן אפקטיבית (ולמה זה כל כך חשוב)

שיתוף ב facebook
שיתוף ב google
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שגרת תוכן

שגרת תוכן היא הרוח הגבית שמניעה את משפך המכירה ומאפשרת למי שמפעילים את משפך המכירה שלהם בצורה נכונה – לייצר תנועה המשכית של לידים לעסק כדי להפוך אותם ללקוחות משלמים ולהכנסות. נשמע מוכר? כי אם לא זה מה שקורה אצלכם בעסק – יכול להיות שמשהו תקוע במשפך שלכם וכדאי שתקדישו מחשבה נוספת לשגרת הכתיבה וההפצה של התוכן שלכם, שהיא כפתור ההפעלה שמתניע את העסק.

מה כדאי לעשות? מה חשוב לעשות? ואיך אני יכולה לעזור? על 5 הרגלים קריטיים שיעזרו לכם לייצר שגרת תוכן אפקטיבית, שתזין את משפך המכירה שלכם בלידים ולקוחות מהחלומות – במאמר שהעליתי לבלוג “דרך התוכן”. מוזמנים לקרוא, ליישם ולשתף (ואם אין לכם עדיין משפך מכירה – הנה מה שיעזור).

 

כמו שכבר הבנתם, משפך מכירה הוא בעצם הדרך שעובר לקוח פוטנציאלי מהרגע שהוא נתקל בכם ברשת באקראי ועד שהוא הופך ללקוח משלם. כשמתרגמים את התהליך הטבעי לתהליך דיגיטלי אסטרטגי ומתוכנן היטב, שגם מגובה בכלים הדיגיטליים החדשניים והיעילים, אפשר להכין את כל מרכיבי המשפך פעם אחת בלבד, ואז לחבר את כל המרכיבים לאוטומציה (פיס אוף קייק), ופשוט להתמקד ביצירת הטראפיק הנכון שיתניע את המשפך ויהפוך אותו למכונת לידים שעובדת בשבילכם 24/7.

העניין הוא, שהרבה מדי עסקים שיש להם משפך מכירה לעסק (או חלקים ממנו), לא מפעילים אותו בצורה יזומה ואסטרטגית, אלא ממשיכים להסתובב סביב הזנב של עצמם, פול גז בניוטרל, במקום לאמץ שגרת תוכן שתזרים למשפך טראפיק ממוקד ומדויק ותאפשר לו להמיר את התנועה לתוצאות. וזה ממש חבל, כי זה הרבה יותר זמין ואפשרי ממה שאולי נדמה לכם כעת…

 

למה את מתכוונת כשאת מדברת על “שגרת תוכן”?

החיים של כולנו מורכבים מאוסף של הרגלים, שמשפיעים על יכולתנו להגיע (או לא להגיע) לתוצאות שאנחנו רוצים. תכנון אסטרטגי של תוכן מדויק לקידום העסק הוא הרגל שכדאי לכם מאד לסגל לעצמכם, בדיוק כמו ששליפת פוסט מהמותן בדקה ה-90 ובלי שום קשר למטרות העסקיות שלכם – גם היא הרגל, רק הרבה פחות מקדם והרבה יותר מיגע…

הבשורה הטובה היא שהרגלים הם לא גזירת גורל, וגם לא תכונה מולדת שחייבים לחיות אתה… אלא בסך הכל מעגלים חשמליים שנוצרים במוח כתוצאה מחזרתיות על התנהגות מסוימת. ולכן, עם קצת מודעות והרבה התכווננות – תוכלו גם אתם ליצור לעצמכם 5 הרגלים חדשים, שיובילו אתכם לשגרת תוכן מועילה ואפקטיבית.

ולמה זה כל כך כדאי? כי לשגרת תוכן אפקטיבית תהיה השפעה די מיידית גם על חשבון הבנק שלכם! אז מה אתם אומרים? רוצים לגלות מהם ההרגלים שכדאי לכם לאמץ בחום?

 

הרגל # 1 ליצירת שגרת תוכן אפקטיבית: סוף מעשה במחשבה תחילה

תוכן טוב הוא נמדד בתוצאות. איזה תוצאות? לא לייקים ולא תגובות “מאממת”, אלא בתוצאות שמקדמות את המטרות העסקיות שלכם: חשיפה מניבה און ליין, גיוס לידים מתאימים, והגדלה של המכירות. כאלה. וכדי שתוכלו להגיע לתוצאות כאלה – צריך קודם כל לשבת ולחשוב מה אתם רוצים להשיג ואיזה תכנים יובילו אתכם לשם.

תכנון תוכן אפקטיבי מתחיל תמיד מהסוף:

מה הצעת המכירה שהתוכן שלכם נועד לקדם. זאת הסיבה שאנחנו כותבים תוכן, מלכתחילה, וזה מה שיכתיב איזה תוכן נייצר, ומתי.

וגם אם גילינו שביום שלישי חל יום הפיצה הבינלאומי, וביום שני שלאחריו זה יום  בועות הסבון (או משהו כזה) – רגע לפני שאתם יושבים לספר על חוויית הפיצה הכי ביזארית שלכם, או משתמשים בבועות הסבון כאנלוגיה לציפיות שמתנפצות כמו בועות סבון – עצרו וחשבו: איך זה מתקשר להצעת המכירה שאליה מכוון התוכן הנוכחי שלכם… אחרת – דלגו…

 

ומה עם לכתוב סתם כי בא לי? כי חשוב לי לעזור לאנשים? כי בכיף שלי לחלוק עם רשימת הדיוור שלי תובנות מקצועיות חשובות? מעולה! מקסים! מרגש! ועכשיו, חברו את הריגוש הזה להצעת המכירה שלכם. זה בדיוק ההרגל החדש שעליו אני מדברת:
העזרה הכי משמעותית שאתם יכולים להציע לקהילה שלכם – נמצאת בהצעת המכירה שלכם. כל מה שבא קודם – הם תכנים שעוזרים, וחולקים ידע ועונים על שאלות ומסבירים מה ולמה… כדי לאפשר לאנשים להבין מה הם צריכים ואיך אתם יכולים לעזור. בתשלום!

נכון, זה ידרוש מכם לעצור ולתכנן קדימה, להגדיר לעצמכם מטרות ויעדים, לתכנן מסלולי מכירה ולבנות להם קמפיינים של תוכן – אבל מרגע שתתחילו לעשות את זה – אני מבטיחה לכם שכל הקצב העסקי שלכם ישתנה לטובה. הכל יהיה הרבה יותר נינוח, רגוע, יציב ומוכן מבעוד מועד. סוף סוף תוכלו להגיד ביי-ביי לשליפות, לארוז אחת ולתמיד את תחושות הבלבול וההצפה, ולהפסיק לחפש נושאים לכתיבה תחת כל עץ רענן, ואת הלחץ של החיפוש הקדחתני אחר נושאים לכתיבה – תחליף התנהלות אסטרטגית ממוקדת מטרות עסקיות.

 

הרגל # 2 ליצירת שגרת תוכן אפקטיבית: סגרו זמן תוכן ביומן ועמדו בו

תכנון תוכן אסטרטגי זה א”ב, אבל כדי להוציא את התכנון מהכוח אל הפועל – נדרש זמן. וכן, אני בטוחה שאתם עסוקים, וזוהי בדיוק אחת הסיבות שאני כותבת את המאמר הזה, כי כמו שאמרה הקומיקאית לוסיל בול: “אם אתם רוצים שדברים יתבצעו – תנו את המשימה לאנשים עסוקים”.

בואו נחשוב על זה רגע ביחד.

אנשים עסוקים הם אנשים שיש להם סטייט אוף מיינד ביצועי, וזאת כבר נקודת פתיחה מבטיחה. והיא מבטיחה במיוחד דווקא אם אתם מאלה שעושים ועושים ועדיין מרגישים שאתם לא מספיקים דבר… כי המשמעות היא שיש לכם דווקא מיינדסט ביצועי לתפארת, רק שאתם מאפשרים לדברים הלא נכונים לשתות לכם את הזמן והאנרגיות…

וזאת בדיוק הבעיה שההרגל החדש שאני רוצה להציע לכם הולך לפתור אחת ולתמיד: הגדרתם מטרה עסקית? תכננתם את מסלול התוכן שיוביל אליה? עכשיו לכו ליומן וסגרו לעצמכם חלונות זמן לכתיבה והפצה.

לחלונות זמן ייעודיים וסגורים ביומן יש 2 יתרונות מופלאים:

האחד, הם מפנים לכם רוחב פס למקד את תשומת הלב בדברים אחרים, עד לרגע שבו אתם מגיעים לחלון הזמן, ומקדישים את כל-כולכם למשימה שהגדרתם לעצמכם לביצוע. בדיוק כך. במקום להתעורר עם זעה קרה ולהזכיר לעצמכם שוב ושוב את המשימות הפתוחות שמחכות לכם – מרגע שפיניתם להן זמן ויומן – נדרש רק מעקב אחר היומן, ודף תזכורות לדברים שקופצים לכם בראש על הדרך, כהכנה.

והשני, הם מלמדים אותנו לתכנן מדויק יותר ומעשי יותר. מכירים את אלה שמאחרים לכל פגישה, ותמיד מאשימים את הפקקים? בלת”מים הם חלק מהחיים ותשובה היא תכנון ריאלי, שלוקח גם אותם בחשבון. וזה אומר, שכשאתם סוגרים יומן – קחו תמיד מרווח ביטחון לתקלות ועיכובים בלתי צפויים, ומה שלא פחות חשוב: נטרלו את כל זוללי הזמן ומסיחי הדעת – כדי שתוכלו להפיק מחלון הזמן שהגדרתם את המיטב.

ומה אם מישהו יחפש אתכם? … ומה אם הייתם עכשיו בטיסה לאבו דאבי? אם הגדרתם לכתיבה חלון זמן של בוקר שלם – הגדירו לעצמכם רבע שעה של התעדכנות, בדיקת מיילים וטיפול במה שדורש מענה דחוף. ואם זה נשמע לכם כמו משימה בלתי אפשרית – זאת בדיוק הסיבה לאמץ את ההרגל החדש ולהתאמן עליו.

 

הרגל # 3 ליצירת שגרת תוכן אפקטיבית: העזרו בצ’קליסטים ובתבניות תוכן מוכנות

אז כולנו כבר יודעים שיצירה והפצה של תוכן היא משימה תובענית שלוקחת זמן. לא משנה כמה נתכנן ונתזמן את התוכן שלנו, בסופו של דבר נצטרך בכל פעם להתחיל את הכתיבה מההתחלה. ולכן, חשוב שנדע לא רק לחזק את עצמנו מבפנים, ולא רק לברור בקפידה את התכנים שבהם אנחנו עוסקים, ולא רק לסגור זמן ביומן ולעמוד בו, בלי משא ומתן… אלא גם למצוא לעצמנו כלי עזר, שיאפשרו לנו להפיק את התוכן המדויק ביותר בזמן הקצר ביותר.

וזה המקום שבו אני ממליצה לכם מאוד לאמץ לעצמכם 3 הרגלים חשובים שיאפשרו לכם לעשות כמה שפחות ולהפיק כמה שיותר מכל פיסת תוכן ומכל קמפיין:

  • קודם כל – להכין צ’קליסטים לכל התהליכים שקשורים לניהול התוכן שלכם. תבינו. אתם נמצאים היום בדרך לאמץ שגרת תוכן חדשה. אני לא מצפה מכם לזכור את כל התהליכים בע”פ, ובינינו – גם אין סיבה. צ’קליסטים של תהליכי התוכן החוזרים שלכם, יאפשרו לכם התקדמות מהירה, צעד-אחר-צעד, בלי לשכוח דבר (אוף…), בלי לעשות אותם דברים פעמיים ושלוש (ררר…), בלי להמציא את הגלגל בכל פעם מחדש (יאוש…), ובאמת לאפשר לעצמכם לחבק את ההזדמנות
  • שנית, לעבוד עם תבניות תוכן מוכנות, שיובילו אתכם צעד-אחר-צעד ופסקה-אחר-פסקה אל הפואנטה השיווקית של התוכן שלכם (וזה נכון לגבי מאמר בבלוג, פוסט בפייסבוק, דף נחיתה, דף מכירה או וידיאו שיווקי, שגם לו אמור להיות מבנה שיווקי שיטתי ומדויק). תבניות תוכן מיעלות את הכתיבה, חוסכות זמן, מאפשרות לכם למקד את היצירתיות שלכם בתוך המסגרות השיווקיות הנכונות, מאפשרות לקוראים לעקוב אחר התוכן שלכם בצורה יעילה ושיטתית, ובגדול, הופכות את זמן התוכן שלכם לחוויה של הישג והספק.
  • ושלישית, לתכנן את ניהול התוכן שלכם ברמת החודש (תמיד חודש אחד קדימה), בהתאמה ליעדים העסקיים שחשוב לכם להשיג. ניהול תוכן חודשי מאפשר לכם לראות את המפה השלמה של התכנים שלכם, כך שתוכלו לוודא שהם באמת תומכים במטרות וביעדים ומכסים את כל ההיבטים הנדרשים. בנוסף, ניהול יומן תוכן חודשי (נושאים, קישורים וחיבורים למשפך) – יאפשרו לכם לשמור את כל התוכן האפקטיבי (למשל ב”גוגל דרייב”) ולעשות בו שימוש בקמפיין הבא, בצורה ממוקדת ומהירה. 

 

הרגל # 4 ליצירת שגרת תוכן אפקטיבית: תאפשרו לעצמכם לחגוג את ההצלחות

אחד המאפיינים הכי חשובים של יצירת הרגל חדש הוא לאפשר לעצמנו לחגוג את ההישגים, ולו הקטנים ביותר (מה שצ’רלס דוהיג, מחבר הספר “כוחו של הרגל” מכנה “Small Wins”(. בינינו, כשאתם באים מהכאוס המוחלט, מהרגל של שליפות בדקה ה-90 וריצה אינסופית אחרי נצנצים שיווקיים מתחדשים לבקרים (Shiny Objects Syndrome) – זה לגמרי לא פשוט לעצור’ ולייצר מודעות חדשה שתאפשר לכם לבחון את המציאות שיצרתם ולשים לב לחריגות ולחריקות שזועקות לשינוי.

אז כשאתם סוגרים חלון זמן ביומן, כשאתם מחליטים להפוך תהליך לצ’קליסט, כשאתם מחליטים על ההצעה שאתם רוצים למכור בחודש הבא – תנו לעצמכם לחגוג את ההצלחה. המוח שלכם, התודעה שלכם – זקוקים לחיזוק כדי להמשיך ולפעול בדרך החדשה שבה בחרתם.  זה לא אומר, שאחרי שסגרתם שעה ביומן לכתיבת פוסט חדש בבלוג – אתם אורזים מזוודה ויוצאים למדבר יהודה לשבוע, להירגע… לפחות לא לפני שהגדרתם את מסלול התוכן שיתמוך בקמפיין, כתבתם אותו, תזמנתם אותו בבלוג ובניתם את מערך החשיפה שלו ברשתות החברתיות ובתכנת הדיוור (מישהו אמר צ’קליסט ואוטומציה?)…

לחגוג זה אומר, שתבחרו לעצמכם חגיגה מרעננת ומעוררת, שתכתבו לעצמכם משפטי הוקרה במחברת ההוקרות שלכם, ושתבשרו לכל העולם ואשתו על ההישג. כמו שאומרים אצלנו: עשיתם ולא חגגתם את העשייה – כאילו לא עשיתם!

חושבים שנסחפתי? חשבו שוב: ככל שתתמסרו יותר להרגל לספר לעצמכם ולאחרים על ההצלחות שלכם – גדולות כקטנות – כך תצרו במוח מעגל חשמלי חדש של הצלחה, שיזין עוד ועוד את ההרגל החדש, ויספק לכם רוח גבית לשגרת הכתיבה החדשה שבחרתם ליצור להצלחת העסק שלכם.

 

מסלול הכסף

 

הרגל # 5 ליצירת שגרת תוכן אפקטיבית: הזכירו לעצמכם למה זה חשוב לכם

מאיזה צד שלא נסתכל על זה, יצירה והפצה של תוכן היא משימה תובענית שאין לה סוף, כי נוכחות התוכן שלכם און ליין – היא הדרך היחידה שלכם להגיע ללקוחות הפוטנציאליים,  לחמם את הקשר ביניכם ולהוביל אותם למכירה. אם לא תזכירו לעצמכם למה זה חשוב לכם – זה לא יחזיק מים לאורך זמן.

אז מה מניע אתכם? כסף? כסף הוא חשוב. הוא מקנה לכם ביטחון פיזי. הוא מאפשר לכם להשיג מה שאתם רוצים וגם לתת ולעזור לאחרים. אבל הרבה מעל הצרכים הקיומיים, הוא מאפשר לכם להתחבר, לזכות בהערכה ולהגיע למימוש עצמי. אז איפה אתם בסיפור הזה? למה חשוב לכם לטפח את העסק? למה חשוב לכם להדהד אותו און ליין ולהגיע לכמה שיותר אנשים? למה חשוב לכם שקולכם יישמע, שדעתכם תיחשב ושהמקצועיות שלכם תבוא לידי ביטוי?

וזה לגמרי לא מובן מאליו. המוח שלנו לא אוהב לעבוד קשה, וברגעים של ספק ושל קושי הוא מיד מייצר לנו מחשבות שליליות, ממעיטות ומרפות ידיים. אל תאפשרו לו לגזול מכם את ההתלהבות הראשונית שהוציאה אתכם לדרך.

איך עושים את זה?

  • הזכירו לעצמכם את הייעוד שלכם בבוקר במיטה, עוד לפני שאתם פוקחים את העיניים
  • שימו לעצמכם פתקי עידוד ומוטיבציה במקומות אסטרטגיים בבית: מעל מסך המחשב, על המקרר, על הראי שמולו אתם מצחצחים שיניים בוקר וערב
  • הזינו לעצמכם חיזוקים בהתראות הטלפון
  • שימו לעצמכם פתק בארנק, שיקפוץ לכם מול העיניים בכל פעם שאתם פותחים אותו
  • ואל תשכחו להוסיף את הצעדים שעשיתם לטובת ה”למה” האישי שלכם גם למשפטי הכרת התודה שאתם כותבים, לפני השינה.

בשורה התחתונה

שגרת תוכן אסטרטגית היא הרוח הגבית שמניעה את משפך המכירה ומאפשרת למי שמפעילים את משפך המכירה שלהם בצורה נכונה – לייצר תנועה המשכית של לידים לעסק כדי להפוך אותם ללקוחות משלמים ולהכנסות.

כמו שיכולתם ללמוד מהמאמר, כדי לייצר שגרת כתיבה מתוכננת היטב שתזניק את העסק שלכם לרמה הבאה, חשוב שתקפידו על חמישה הרגלים: לפני הכל הגדירו את ההצעה שברצונכם למכור ורק אז הכינו את תכנית התוכן שתחמם את הקוראים בדרך למכירה, סגרו זמן תוכן ביומן ועמדו בו, השתמשו בצ’קליסטים, בתבניות תוכן וביומן תכנון חודשי כדי לקצר ולדייק את הדרך, אפשרו לעצמכם לחגוג את ההצלחות – קטנות כגדולות, ולאורך כל הדרך – הזכירו לעצמכם למה זה חשוב לכם. 

עכשיו תורכם

עד כאן פרשתי בפניכם את הדרך שתאפשר לכם להפוך את השיווק באמצעות תוכן לשגרת כתיבה יעילה ואפקטיבית. עכשיו הבמה כולה שלכם. מה תוכלו להוסיף מניסיונכם? ומה חסר לכם כדי לשמור על עקביות והתמדה בניהול התוכן שלכם? מוזמנים לשתף את המידע בתגובות, פה למטה. 

הצעד הבא שלכם להצלחה

אהבתם? מוזמנים לשתף עם חברים.

רוצים לתכנן ולהקים יחד אתי את משפך המכירה שיזרים לעסק שלכם את הלידים הנכונים ויהפוך אותם ללקוחות משלמים? זה בדיוק מה שאנחנו עושים בתכנית “מסלול הכסף” שבה אני מלווה אתכם צעד-אחר-צעד, עם משוב מקצועי, עזרה בחשיבה ובתכנון, אימון להגברת המוטיבציה ומענה אישי על כל שאלה והתלבטות. מוזמנים להצטרף ולתת לעסק שלכם הזדמנות חדשה לזרוח ולהרוויח בענק! מספר המקומות מוגבל!

לכל הפרטים ולתיאום שיחת ייעוץ והתאמה אתי – לוחצים כאן.
עידית נעמן

עידית נעמן

עידית נעמן מלמדת עסקים לשווק ולהגיע ללקוחות הנכונים בעזרת תוכן. עסקים שאין להם היום תשתית שיווקית און ליין, מפסידים כסף! תכניות הליווי שפיתחתי - יעזרו גם לך להקים במהירות תשתית אוטומטית לשיווק ומכירה, ולטפח עסק משגשג וביטחון כלכלי - בלי לצאת מהבית. לגישה בחינם למיני קורס "שיווק בחיוך" שיגלה לך מה באמת מניע את השיווק הדיגיטלי ואיך לתכנן תשתית שיווקית לעסק, צעד-אחר-צעד - לוחצים עכשיו על הקישור "גם אני רוצה להצליח ולהרוויח".

אז מה חשבת?...

הגעת למקום הנכון!

שלום, עידית כאן. שמחה שהגעת! 

הקמתי את בלוג “דרך התוכן” בשנת 2009, במטרה לחלוק אתך את הידע והניסיון הרחב שצברתי – כעיתונאית, כנלפיסטית וכמנטורית שיווקית.

מזמינה אותך לקרוא, ליישם וכמובן – לשתף!  

פוסטים אחרונים

החתול משה התעורר מבואס. היום הוא יום הולדתו, ואף חבר לא הגיע לברך. “רוצה לחגוג את יום הולדתך? במקום לשבת סתם עצוב – תזמין את השמחה”, מציעה לו רות, חברתו הטובה, ושניהם יוצאים ביחד למסע קסום בעקבות המחשבות והמעשים שמחזירים לחתול משה את החיוך…
כל הפרטים – בלחיצה על הכפתור 

כמו שכבר בוודאי הבנתם, כתיבה היא כוס התה הכי-הכי שלי. תכל’ס, כל החיים…
אבל ברגע שהפכתי לסבתא, חיברתי לכתיבה את כישורי האימון והנלפ שרכשתי בדרך, יחד עם אהבת האיור ששמרתי שנים רבות במגירה והקמתי את 1001books.co.il
הוצאת ספרים שמתמקדת בספרי העצמה ואימון לפעוטות וילדים. 

במקום להמציא בכל פעם את הגלגל ולבזבז זמן יקר על כתיבת מאמר ארוך מדי, מבולבל ולא שיווקי, רכשו עכשיו את קובץ תבניות המאמרים המוכנות שלי, שיעזרו לכם לכתוב מאמרים מקצועיים איכותיים ושיווקיים – בחצי שעה ואפילו פחות. הקובץ כולל הדרכה מעשית ליישום התבניות + הדרכה לשילוב של כתיבה שיווקית.

תבניות לכתיבת מאמרים

שיווק באמצעות תוכן מתבסס על תוכן רלבנטי, שפונה לדמות לקוח ספציפית ונותן לה מענה מותאם. הלקוח הזה הוא לקוח החלומות שלך וכדי להפיק מהתוכן את התוצאות הרצויות – חשוב שתדעי מיהו, מה מאפיין אותו, מה חשוב לו ומה הוא מחפש. כל אלה ועוד – בקורס הדיגיטלי “לקוח החלומות” שיוביל אותך אל הלקוח האידיאלי שלך ב-5 צעדים קצרים וממוקדים.

מיני קורס לקוח החלומות

סדנה דיגיטלית מעשית שבה אני מובילה אותך צעד-אחר-צעד לכתיבת 6 סוגי המאמרים המבוקשים ביותר ברשת – כולל 3 בונוסים מגבירי תוצאות לאיתור מילות המפתח הנכונות, לבניית תמונה מלווה למאמרים ולהפצה אפקטיבית שתזרים למאמרים עוד ועוד קוראים מעוניינים.

מישהו לכתוב איתו

למעבר לקורס החינמי שיגלה לך מה באמת מניע את השיווק הדיגיטלי ואיך תוכלי לתכנן תשתית תוכן שתזרים לעסק שלך לקוחות על אוטומט - מוזמנת למלא את הפרטים.

הפרטים שמסרת שמורים ובטוחים והם ישמשו אותי כדי לחלוק אתך ידע מועיל להצלחתך!

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן