שגרת תוכן: 5 הרגלים שיעזרו לך לייצר שגרת תוכן אפקטיבית (ולמה זה כל כך חשוב)

שגרת תוכן: 5 הרגלים שיעזרו לך לייצר שגרת תוכן אפקטיבית (ולמה זה כל כך חשוב)

שיתוף ב facebook
שיתוף ב google
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שגרת תוכן

אז כבר הבנו למה כתיבה והפצה של תוכן היא אחד הכלים העסקיים הקריטיים ביותר לצמיחה עסקית והגדלת הכנסות. אבל… כדי שבאמת תוכלי להפיק ממנו את המיטב – יש שני דברים שאת חייבת להקפיד עליהם: עקביות והתמדה. וזה אומר שכדאי מאוד שתדעי ליצור לעצמך שגרת כתיבה והפצה, שתעזור לך להפוך את פעילות התוכן העסקית שלך להרגל מועיל ואפקטיבי באמת. וזה לא מובן מאליו… כי כולנו אמנם “חיות” של הרגלים ודפוסי התנהגות, רק שכתיבה והפצה של תוכן על בסיס עקבי ומתמשך – זה לא אחד מהם…  

נשמע מוכר? האם גם את מנסה לתמרן בין המשימות ולשלב את הכתיבה, לא תמיד בהצלחה? האם גם את נמצאת כל הזמן במרדף אחרי הזנב של עצמך, ומרגישה בעיקר מותשת ומתוסכלת, כי את לא מספיקה אפילו חצי ממה שאת רוצה לעשות (או מאמינה שאחרים מספיקים ורק את לא…)? כי אם זה המצב (וזה המצב אצל רוב בעלות העסקים שאני מכירה) – המאמר החדש שהעליתי לבלוג “דרך התוכן” תפור עליך כמו כפפה ליד. מוזמנת לקרוא, ליישם וכמובן, לשתף עם החברות.

 

החיים של כולנו מורכבים מאוסף של הרגלים, שמשפיעים על יכולתנו להגיע לתוצאות שאנחנו רוצים. וכן, גם תכנון, רעיונות, כתיבה ו/או הפצה של תוכן הם הרגל. הרגל מעולה שיעזור לך למשוך לעסק יותר לקוחות ואת הלקוחות שאת רוצה. בדיוק כמו ששליפת פוסט חושפני מהמותן בדקה ה-90 ובלי שום קשר למטרות העסק שלך היא הרגל, רק הרבה פחות מועיל…

הבשורה הטובה היא שהרגלים הם לא גזירת גורל ולא תסמונת מולדת, אלא בסך הכל מעגלים חשמליים שנוצרים במוח כתוצאה מהתנהגות מסוימת. עם קצת מודעות והרבה התכווננות – תוכלי ליצור לעצמך 5 הרגלים חדשים שיעזרו לך לבנות שגרת תוכן מועילה ואפקטיבית.

הרגל # 1 ליצירת שגרת תוכן אפקטיבית: הכיני תחילה תכנית תוכן אסטרטגית

תוכן טוב הוא נמדד בתוצאות. איזה תוצאות? לא לייקים ולא תגובות בסגנון “מהממת שאת”, אלא בתוצאות שמקדמות את העסק: שיתוף, גיוס לידים, מכירות. כאלה. וכדי להגיע לתוצאות כאלה – צריך לשבת קודם כל ולתכנן מה את רוצה להשיג ואיזה תכנים יובילו אותך לשם.

תכנון טוב מתחיל בהגדרת היעדים העסקיים שלך, נגיד, לרבעון הקרוב, מתוך התכווננות לתכנית העבודה השנתית, בגדול, ובחיתוך ל-3 החודשים הקרובים, ברמה המעשית – ותמיד חודש אחד קדימה, לפחות. רק כך, תוכלי לראות את היעדים והמטרות שלך בצורה שקולה ונינוחה, לגזור מהם את המטרות הרבעוניות שלך, ומהן – לגזור את התכנים שיובילו אותך אליהן.

נכון, זה דורש ממך לעצור ולתכנן קדימה, להגדיר לעצמך יעדים, לחשוב ולהתלבט, אבל מרגע שתתחילי לעשות את זה – אני מבטיחה לך, שכל הקצב העסקי שלך ישתנה לטובה. הכל יהיה הרבה יותר נינוח, רגוע, יציב ואפקטיבי. תוכלי להגיד ביי-ביי לשליפות, ללילות הלבנים של הרגע האחרון, לאובדן העשתונות, לתחושת הבלבול וההצפה. כי את הלחץ של הרגע האחרון והג’ינגול עם הבלת”מים 24/7 – תחליף התנהלות מסודרת ומאורגנת, ממוקדת מטרות ויעדים, מתוזמנת מראש ותומכת בפעילות הפיתוח והמכירות שלך. גן-עדן!

בהמשך המאמר, תמצאי גם כלים מעשיים שיעזרו לך לאמץ את השגרה החדשה, אז כדאי שתמשיכי לקרוא.

הרגל # 2 ליצירת שגרת תוכן אפקטיבית: סגרי זמן תוכן ביומן ועמדי בו

מה אמרת? אין לך זמן? כמו שאמרה הקומיקאית לוסיל בול, כשצריך שמשהו באמת יתבצע – נותנים את המשימה למישהו עסוק. אנשים עסוקים הם אנשים עם מיינדסט ביצועי. אם את מרגישה שאף פעם אין לך זמן – כנראה שאת מאפשרת לדברים הלא נכונים לשתות את הזמן שלך, ולהשאיר אותך עם הלשון בחוץ. וזאת בדיוק הסיבה, שברגע שתתחילי לסגור זמן תוכן ביומן – זה הולך להשתנות, והרבה יותר מהר ממה שאת יכולה אפילו לדמיין לעצמך.

בואי נחשוב רגע ביחד. מה הטעם לתכנן על הנייר או במחשבה (על הנייר לוקח בגדול), אם את לא מקצה זמן ליישום בפועל, ולא סתם מקצה זמן – סוגרת ביומן “זמן תוכן”. יש לזה 2 יתרונות מופלאים:

האחד, זה יאפשר לך לפנות את הראש לדברים אחרים, במקום להזכיר לעצמך כל הזמן שאת צריכה לעשות… ואת חייבת לזכור… מורידים ליומן ומפנים את הפס לדברים אחרים.

והשני, זה יבטיח שהמשימות אכן יתבצעו, ומבעוד מועד.

וזה אומר, שכשאת סוגרת יומן – תוודאי שאת סוגרת זמן ריאלי, שאת לוקחת מרווח ביטחון לבלת”מים (מהסוף, על פי משנתו של ד”ר אלי גולדראט), והכי חשוב: שבזמן הכתיבה את סוגרת את כל זוללי הדעת: נייד על מצב טיסה (או בחדר אחר), ווטסאפ (במחשב) ומייל סגורים…

מה אמרת? ומה אם יחפשו אותך? … ומה אם היית עכשיו בטיסה לניו יורק? תגדירי לעצמך 2 פתחי התעדכנות קצובים בזמן, וחזרי למשימות התוכן שלך. ואם זה נשמע לך כמו משימה בלתי אפשרית – זו בדיוק הסיבה להתאמן על ההתנהלות הזאת ולאפשר לעצמך לאמץ אותה, כשגרת כתיבה ממוקדת מטרות ואפקטיבית.

הרגל # 3 ליצירת שגרת תוכן אפקטיבית: העזרי בצ’קליסטים ותבניות תוכן

כמו שכבר אמרתי, יצירה והפצה של תוכן היא משימה תובענית שלוקחת זמן. לא משנה כמה תתכנני ותתזמני את התוכן שלך, בסופו של דבר תצטרכי בכל פעם להתחיל את הכתיבה מההתחלה, ולכן, חשוב שתדעי לא רק לחזק את עצמך מבפנים, ולא רק לברור בקפידה את התכנים שבהם את  עוסקת, ולא רק לסגור זמן ביומן ולעמוד בו, בלי משא ומתן… אלא גם למצוא לעצמך כלי עזר, שיבטיחו שלא תשכחי דבר בדרך ותעשי כל מה שצריך בדיוק בסדר הנכון ובלי לדלג על שום שלב חיוני, ובעיקר, ימקדו את פעילות התוכן שלך ללקוחות הנכונים ובמסרים הנכונים שימשכו אותם אליך לעסק.

וזה המקום שבו אני ממליצה לך מאוד לאמץ לעצמך 3 דברים קריטיים:

  • קודם כל – צ’קליסטים לכל התהליכים שקשורים לניהול התוכן שלך. את בדרך לאמץ שגרת תוכן חדשה. אני לא מצפה ממך לזכור את כל התהליכים בע”פ, ובינינו – גם אין סיבה. צ’קליסטים של על תהליכי התוכן שלך, יבטיחו לך התקדמות מהירה, צעד-אחר-צעד, בלי שלכוח דבר, בלי לעשות דברים פעמיים ושלוש, בלי להמציא את הגלגל בכל פעם מחדש, ובאמת לאפשר לעצמך לחבק את ההזדמנות
  • שנית, תבניות תוכן מוכנות, שגם הן יובילו אותך צעד-אחר-צעד ופסקה-אחר-פסקה אל הפואנטה השיווקית שאליה נועד התוכן שלך לכוון (וזה ממש לא משנה אם מדובר במאמר בבלוג, פוסט בפייסבוק, דף נחיתה, דף מכירה או וידיאו שיווקי, שגם לו אמור להיות מבנה ברור ומדויק, כדי שיוכל לעשות עבורך את מלאכת השיווק). תבניות תוכן מיעלות את הכתיבה, חוסכות זמן, מאפשרות לך למקד את היצירתיות שלך בתוך הגבולות השיווקיים הנכונים, והופכות את זמן התוכן שלך לחוויה של הישג והספק.
  • ושלישית, יומן תוכן חודשי, שמצד אחד ייתן לך תמונה שלמה של תוצרי התוכן שלך, כך שתוכלי לבדוק שהם באמת תומכים במטרות וביעדים, אבל לא פחות חשוב מכך – תיעוד של ה- URL של כל המאמרים, וחיבורים בין סוגי התוכן השונים – מה שיקל עליך לעשות “קופי פייסט” לתכנית העקרונית, גם בחודש הבא, ובזה שלאחריו – ובאמת-באמת לייצר שגרת תוכן שתזרום לך בכיף ובצורה חלקה ומהירה.

הרגל # 4 ליצירת שגרת תוכן אפקטיבית: תחגגי את ההצלחות שלך

אחד המאפיינים הכי חשובים של יצירת הרגל חדש הוא לאפשר לעצמנו לחגוג את ההישג. בינינו, כשאת באה מהכאוס המוחלט, מהרגל של שליפות בדקה ה-90 וריצה אינסופית אחרי כל מיני גורואים מטעם עצמם ומשנתם השיווקית המשתנה חדשות לבקרים – זה לא פשוט לעצור ולשנות, ליצור את המודעות שתוביל לשינוי, לבחון את עצמך צעד-אחר-צעד ולשים לב לחריגות ולחריקות.

אז כשאת מצליחה – תני לעצמך לחגוג את ההצלחה. המוח שלך, התודעה שלך – זקוקים לחיזוק כדי להמשיך ולפעול בדרך החדשה שבה בחרת.  זה לא אומר, למשל, שאם החלטת לרדת במשקל וירדת 2 קילו – תחגגי בגלידריה השכונתית. בדיוק כמו שחגיגת תוכן אין פירושה לקחת לעצמך שבוע של חופש ולזרוק לזבל את כל ההישגים שצברת ביגע ויזע… זה אומר, שתבחרי לעצמך את החגיגות בצורה שקולה וכיפית, ומה שלא פחות חשוב, כתבי לעצמך ח”חים במחברת הוקרות מיוחדת, ואל תשכחי תבשרי על ההישג וההצלחה לעולם כולו. מגיע לך!

ככל שתתמסרי יותר להרגל לספר לעצמך ולאחרים על ההצלחות שלך – כך תצרי בתודעה שלך מעגל של הצלחה שיזין עוד ועוד את ההרגל החדש, וייתן לך רוח גבית לשגרת הכתיבה החדשה שאת מייצרת לעצמך.

הרגל # 5 ליצירת שגרת תוכן אפקטיבית: הזכירי לעצמך למה זה חשוב לך

מאיזה צד שלא נסתכל על זה, יצירה והפצה של תוכן היא משימה תובענית…  כן, אפשר לקצר, כן, כדאי להשתמש בתבניות תוכן ורשימות צ’קליסטים, אבל בסופו של יום – זאת עבודה: לתכנן, לתחקר, לכתוב, להעלות לאוויר, להפיץ, לעקוב… אם לא תזכרי למה זה חשוב לך – זה לא יחזיק מים לאורך זמן.

במאמר הקודם דיברתי על ה”למה” של כתיבת תוכן מהזווית של העסק. הפעם, אני רוצה שתזכירי לעצמך למה יצירה של שגרת תוכן אפקטיבית חשוב לך! להגשמה שלך! למימוש השליחות והיעוד שלך! ליכולת שלך לעשות ולהספיק ועדיין למצוא זמן לכל הדברים שחשובים לך וליהנות כל הדרך לאן שאת רוצה להגיע.

איך עושים את זה?

  • הזכירי לעצמך את היעוד שלך בבוקר במיטה, עוד לפני שאת פוקחת את העיניים
  • שימי לעצמך פתקי עידוד ומוטיבציה במקומות אסטרטגיים בבית: מעל מסך המחשב, על המקרר, בראי שמולו את מצחצחת שיניים בוקר וערב
  • הזיני לעצמך חיזוקים בהתראות הטלפון
  • שימי לעצמך פתק בארנק, שיקפוץ לך מול העיניים בכל פעם שאת פותחת אותו
  • ואת תשכחי להוסיף את הצעדים שעשית לטובת ה”למה” האישי שלך גם למשפטי הכרת התודה שלך, לפני השינה.

בשורה התחתונה

כדי להפיק מהתוכן שלך את המיטב – את חייבת להקפיד על עקביות והתמדה, שפירושו: שגרת כתיבה והפצה, שתעזור לך להפוך את פעילות התוכן העסקית שלך להרגל מועיל ואפקטיבי באמת.

כמו שיכולת ללמוד מהמאמר, אם גם את מנסה לתמרן בין המשימות ולשלב את הכתיבה, לא תמיד בהצלחה, ואם גם את נמצאת כל הזמן במרדף אחרי הזנב של עצמך, ומרגישה בעיקר מותשת ומתוסכלת – חשוב שתקפידי על חמישה הרגלים: הכיני תחילה תכנית תוכן אסטרטגית, סגרי זמן תוכן ביומן ועמדי בו, העזרי בצ’קליסטים ותבניות תוכן, פני זמן לחגוג את ההצלחות שלך, ולאורך כל הדרך – הזכירי לעצמך למה זה חשוב לך.

עכשיו תורך

עד כאן הסברתי לך איך תוכלי להפוך את הכתיבה וההפצה של תוכן להרגל ולייצר לעצמך שגרת תוכן יעילה ואפקטיבית. עכשיו הבמה כולה שלך. מה תוכלי להוסיף מניסיונך? ומה חסר לך, להרגשתך, כדי לשמור על עקביות והתמדה בניהול התוכן שלך? מוזמנת לשתף את המידע בתגובות, פה למטה.

הצעד הבא שלך להצלחה

אהבת? מוזמנת לשתף עם חברים. רוצה להיפטר אחת ולתמיד מהתסכול ולפרוץ קדימה אל הרמה הבאה? מוזמנת להצטרף אליי למחזור הקרוב של “קורס ניהול תוכן לעצמאיות”, ולהקים יחד אתי את תשתית התוכן שתאפשר לך לכתוב בקלות, להגיע ללקוחות הנכונים ולהגדיל משמעותית את ההכנסות. לכל הפרטים – לחצי כאן.

עידית נעמן

עידית נעמן

עידית נעמן - ניהול תוכן להעצמה אישית ועסקית. עוזרת לבעלות עסקים עצמאיות, שרוצות להרוויח יותר - למקד את השיווק, לדייק את הכתיבה, ולבנות עסק משגשג דרך תוכן. לגישה בחינם למיני קורס "שיווק בחיוך" שיגלה לך מה באמת מניע את השיווק הדיגיטלי ואיך להתחיל לתכנן את תשתית התוכן השיווקית של העסק שלך, צעד-אחר-צעד - לחצי עכשיו על הקישור "גם אני רוצה לעשות שיווק בחיוך".

אז מה חשבת?...

הגעת למקום הנכון!

שלום, עידית כאן. שמחה שהגעת!  הקמתי את בלוג “דרך התוכן” בשנת 2009, כדי לחלוק אתך את הידע והניסיון האדיר שצברתי בהעצמה אישית ועסקית דרך תוכן – כעיתונאית, נלפיסטית ומנטורית שיווקית. מוזמנת לקרוא, ליישם וכמובן – לשתף. 

פוסטים אחרונים

אם גם אצלכם בבית מבקרות בלילה כל מיני מפלצות או חיות טרף מפחידות – ספר הילדים החדש שכתבתי יעזור לכם לרתום את הפחד לתוצאות בלתי צפויות ומרגשות – עם חרוזים מתנגנים, עיצוב מלא-חן והדפסה איכותית שמותאמת במיוחד לאצבעות קטנות.  

מה עושים כשפוגשים אריה בחושך

במקום להמציא בכל פעם את הגלגל ולבזבז זמן יקר על כתיבת מאמר ארוך מדי, מבולבל ולא שיווקי, רכשו עכשיו את קובץ תבניות המאמרים המוכנות שלי, שיעזרו לכם לכתוב מאמרים מקצועיים איכותיים ושיווקיים – בחצי שעה ואפילו פחות. הקובץ כולל הדרכה מעשית ליישום התבניות + הדרכה לשילוב של כתיבה שיווקית.

12 תבניות מאמרים ספר

שיווק באמצעות תוכן מתבסס על תוכן רלבנטי, שפונה לדמות לקוח ספציפית ונותן לה מענה מותאם. הלקוח הזה הוא לקוח החלומות שלך וכדי להפיק מהתוכן את התוצאות הרצויות – חשוב שתדעי מיהו, מה מאפיין אותו, מה חשוב לו ומה הוא מחפש. כל אלה ועוד – בקורס הדיגיטלי “לקוח החלומות” שיוביל אותך אל הלקוח האידיאלי שלך ב-5 צעדים קצרים וממוקדים.

לקוח החלומות

סדנה דיגיטלית מעשית שבה אני מובילה אותך צעד-אחר-צעד לכתיבת 6 סוגי המאמרים המבוקשים ביותר ברשת – כולל 3 בונוסים מגבירי תוצאות לאיתור מילות המפתח הנכונות, לבניית תמונה מלווה למאמרים ולהפצה אפקטיבית שתזרים למאמרים עוד ועוד קוראים מעוניינים.

מישהו לכתוב אתו - סדנה דיגיטלית

למעבר לקורס החינמי שיגלה לך מה באמת מניע את השיווק הדיגיטלי ואיך תוכלי לתכנן תשתית תוכן שתזרים לעסק שלך לקוחות על אוטומט - מוזמנת למלא את הפרטים.

הפרטים שמסרת שמורים ובטוחים והם ישמשו אותי כדי לחלוק אתך ידע מועיל להצלחתך!

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן