נושאים לכתיבת תוכן: איך להרחיב את מעגל התוכן כדי לכתוב עוד ועוד מאמרים בקלות

נושאים לכתיבת תוכן הוא אחד האתגרים שמעסיקים בעלי עסקים רבים שרוצים לשווק את העסק שלהם באמצעות תוכן.

למען האמת, הרבה מאוד בעלות ובעלי עסקים חיים בתחושה שהתחום שבו הם עוסקים לא מספק נושאים לכתיבת תוכן, והם מסתובבים בעולם מתוסכלים ואפילו מיואשים, מפני שבעולם שבו התוכן הוא הכלי השיווקי היעיל ביותר הקיים, וכאשר התחום שבו הם עוסקים מציע רק מעט מאוד, אם בכלל, נושאים שאפשר לכתוב עליהם – זה אומר שיהיה להם מאוד קשה להגיע ללקוחות שהם רוצים… אם בכלל…

נשמע מוכר? האם גם אתם מרגישים לפעמים שאין לכם יותר מה להגיד ושמיציתם כל מה שהיה לכם לומר על התחום שבו אתם עוסקים? או גרוע מזה, שבכלל אין מה להגיד על התחום שלכם ושהוא לא מעניין את אף אחד… ? אם זה המצב שבו אתם נמצאים – המאמר הזה בדיוק בשבילכם. מוזמנים לקרוא, ליישם ולשתף.

למצוא נושאים לכתיבת תוכן? למה זה חשוב

“מה כבר יש לכתוב על התחום שלי” זו אחת השאלות הכי נפוצות שאני נתקלת בהן, והיא גם אחת התוקעות ביותר.

למה? מפני שהנחת הבסיס שלה היא שאין מה לכתוב בנושא הזה. וזה אומר שמי שחושב בצורה כזאת – מגיע לעולם השיווק באמצעות תוכן עם אמונה מגבילה שסוגרת אותו אפריורית מכל הכיוונים. כי אם אין מה לכתוב על התחום – אין מה לצאת לדרך, כי זאת ממילא דרך ללא מוצא שלא מובילה ולא תוביל לשום מקום.

בשבוע שעבר, למשל, קיבלתי מייל מבעלת עסק שהתעניינה בסדנה האינטרנטית שלי לכתיבת מאמרים. היא כתבה:
האם הסדנה נותנת פתרון למצבים שבהם אין אפשרות לתת טיפים?  כי… איזה טיפים של הילינג כבר אפשר לתת? וכנ”ל גם לגבי הדרכות ו-טעויות… “.

ומישהי אחרת, שמעבירה סדנאות פיסול והתעניינה בקורס לשיווק וניהול תוכן באינטרנט, כתבה לי: “אני לא יודעת איך הקורס שלך יכול לעזור לי להגיע ללקוחות, כי מה כבר יש לכתוב על פיסול”… 

שתיהן נרשמו לפעילויות, אחרי שהסברתי להן כמה קל להרחיב את מעגל התוכן, ברגע שלומדים להסתכל על זה בצורה אחרת – כמו שאני הולכת ללמד אתכם, במאמר. 

תחשבו מים

לפני הכל – אני רוצה שתדמיינו לעצמכם תמונה מים.

מים רגועים. חלקים כמו ראי. יש? ועכשיו, דמיינו לעצמכם שאתם זורקים פנימה אבן קטנה. זוכרים מה קורה כשזורקים אבן למים? זוכרים איך ברגע שהאבן פוגעת במים – מתחילים להיווצר סביבה מעגלים-מעגלים של אדוות, שהולכות ומתרחבות והולכות ומתרחקות עד שהן נעלמות, והמים חוזרים להיות חלקים ורגועים כמקודם?עכשיו, שימו את התמונה של האדוות במקום כלשהו בזיכרון שלכם – מקום שתוכלו לחזור אליו בהמשך, ובואו נדבר על תוכן.

על מה בעצם מדבר התוכן שלנו?

כשאנחנו מחליטים לשווק את העסק שלנו באמצעות תוכן – הדבר הראשון שאנחנו צריכים להבין הוא מה בעצם אנחנו עושים… והבחירה הראשונה שלנו תהיה תמיד לדבר על התחום שבו אנחנו פועלים.

  • אם אני מאמנת עסקית – אני אדבר על אימון
  • אם אני מקדם אתרים – אני אדבר על קידום
  • אם אני נטורופתית – אני אדבר על נטורופתיה
  • אם אני סוכן נדל”ן – אני אדבר על נדל”ן…

העניין הוא שזה לא מה שאנחנו עושים. זה המקום שבו אנחנו נמצאים. זה המקום שממנו אנחנו פועלים. ובמקום הזה יש 2 חסמים שעלולים לתקוע אותנו:

  • החסם הראשון הוא – שאנחנו עלולים ליפול ל “מלכודת המסרים הגדולים”. לדבר על “אימון”, לדבר על “קידום” – כל הנושאים הגדולים האלה – עלולים להיות מאוד מאיימים, כי הם כל כך גדולים ורחבים – שעלול להיות לנו מאוד קשה למצוא את נקודת ההתחלה. ואז עולות שאלות כמו: מאיפה מתחילים… uעל מה אפשר לכתוב…
  • וזה מוביל אותנו לחסם השני, שהוא מלכודת “הכותב המיותר”… כי הרי, כבר כתבו על זה בלי סוף… אז מה כבר יש לי לחדש… ומה אני יכולה לכתוב שעוד לא כתבו…. או במילים אחרות: אין לי – לי, האישי, הפרטי – שום דבר להוסיף או להגיד על הנושא הזה… כי לא משנה מאיזה כיוון נסתכל על זה – מישהו כבר כתב על זה משהו…והמסקנה היא, שהנושא הזה סגור. חתום. ואין יותר מה לכתוב עליו.

אז על מה באמת מדבר התוכן שלנו?

אבל… כמו שכתבתי קודם, העניין הוא שזה לא מה שאנחנו עושים. זה המקום שבו אנחנו נמצאים. זה התחום שבו אנחנו פועלים – אבל זה לא מה שאנחנו עושים. כי את מה שאנחנו עושים – אנחנו לא עושים בשביל עצמנו. אנחנו עושים בשביל אחרים.

ה”אחרים” האלה הם הקוראים שלנו. ובשאיפה – הם לא סתם קוראים מזדמנים, אלא הם אותם האנשים שאנחנו כותבים להם כדי לעזור להם. לעזור להם תחילה דרך המילים, על מנת שהם יבינו איך אנחנו יכולים לעזור להם אחר כך גם במעשים…  וזה כבר סיפור אחר לגמרי. כך שכשאנחנו כותבים תוכן – זה בכלל לא סיפור על “התחום המקצועי” שלנו. זה סיפור על הלקוחות הפוטנציאליים שלנו והם אלה שנמצאים במרכז הסיפור הזה:  

הם – בין שהם בעלי עסקים או שכירים, זוגות צעירים או הורים, אנשים בעלי עודף משקל או אנשים עם בעיה רפואית כזאת או אחרת, משפרי דיור או משקיעים… ו… הקשיים שלהם. ההתמודדויות שלהם. התסכולים שלהם. הרצונות והצרכים שלהם. החלומות שלהם…

התפקיד שלנו בסיפור הזה – הוא רק לעזור להם:

  • להסביר את הקשיים > ולהציע דרכי התמודדות יעילות
  • לשקף את התסכולים > ולהציע פתרונות
  • להעלות את הרצונות והצרכים > ולספק רעיונות שימושיים
  • לדבר על החלומות ועל החסמים שלא מאפשרים להם להתממש > ולהראות להם איך אנחנו יכולים להוביל אותם לשם.

והסיפור הזה – הוא סיפור אינסופי, שהולך ומתרחב וצומח בדיוק כמו האדוות שנוצרות ומתרחבות במים, כשאנחנו זורקים פנימה אבן.

נקודת ההתחלה היא אבן העזרה

האבן שלנו היא מה שאנחנו עושים – ודרכה אנחנו משפיעים עליהם, בדיוק כמו שהאבן מייצרת את האדוות. 

ולכן, בכלל לא משנה אם אני מאמנת עסקית, מקדם אתרים, נטורופתית או סוכן נדל”ן – אבן הקסמים שתניע את מעגלי התוכן שלי תהיה “אבן העזרה”, וכשאני משליכה אותה למים – אני אשאל את עצמי:

“… איך אני עוזר/ת ללקוחות הפוטנציאליים שלי להגשים את החלומות שלהם, או לפתור את הבעיות שלבגןן הם לא הגשימו אותם עדיין או להתגבר על התסכולים בגלל הפער בין החלום והיכולות – דרך התחום שבו אני פועל/ת – בין שזה אימון או קידום אתרים או נטורופתיה או נדל”ן…”. או כל תחום אחר… 

ומהמקום הזה – אנחנו יכולים להתחיל להניע את אדוות התוכן…

האדווה הראשונה: מעגל הכאב

זה המקום שבו, אחרי שהחלטנו למי אנחנו פונים – מי הלקוחות הפוטנציאליים שלנו, אנחנו רוצים לדבר על הכאבים שלהם. אלה הכאבים שכדי למצוא להם מענה הם נכנסים לאינטרנט לחפש תוכן.

  • אם אני מאמנת עסקית – זה יהיה כאב שקשור להתנהלות העסקית – למשל: ניהול משימות
  • אם אני מקדם אתרים – זה יהיה כאב שקשור לקידום האתר – למשל: ביטויי חיפוש
  • אם אני נטורופתית – זה יהיה כאב שקשור לצריכה של מזון – למשל: תפריט ללא גלוטן
  • אם אני סוכן נדל”ן – זה יהיה כאב שקשור לנושא הדיור – למשל: דירה להשקעה

פה, אנחנו יכולים לדבר על טעויות שבגללן הם תקועים, על מיתוסים או אמונות מגבילות שלא מאפשרות להם להתקדם, על נזקים שחשוב למנוע, או על אורות אדומים שחשוב לשים אליהם לב… ועוד. שימו לב במיוחד למילה “למשל”, כי זאת הבחירה שאני עשיתי לצורך ההדגמה, ואתם – כמובן – יכולים לבחור כאבים אחרים, ולצערנו, יש לקוראים שלנו כאבים רבים לדבר עליהם.

האדווה השנייה: מעגל הפתרונות 

זה המקום שבו, אחרי שבחרנו בכאב שבו נעסוק בתוכן – אנחנו נציע עזרה מתוך סל הפתרונות והידע שלנו.למשל:

  • אם הכאב היה קושי בניהול משימות – נציע למשל פתרון לניהול משימות אפקטיבי
  • אם הכאב היה קושי במציאת ביטויי חיפוש – נציע למשל פתרון לאיתור ביטויי חיפוש מבוקשים
  • אם הכאב היה קושי להסתגל לתפריט ללא גלוטן – נציע למשל תהליך של 3 צעדים לאימוץ התפריט בקלות
  • אם הכאב היה צורך באיתור דירה להשקעה – נציע למשל 3 לוקיישנים עם דירות להשקעה במכירים סבירים…

האדווה השלישית: מעגל התמיכה

זה המקום שבו, אחרי שעסקנו בכאב, והצענו פתרונות – נגיע למסקנה שכדי לאפשר לקוראים שלנו לצאת מהתקיעות ובאמת ליישם את הפתרונות שהצענו להם – הם צריכים לקבל מאיתנו תמיכה שהיא לא בהכרח מהתחום הראשוני שבו אנחנו עוסקים.

הנה דוגמה מעולם התוכן שלי:

כשהבנתי שלאנשים יש קושי לנהל את פעילות התוכן בין כל יתר הפעילויות שלהם והם מתקשים למצוא את הזמן הדרוש לכתיבה – הסעתי לסן דייגו כדי לעשות מאסטר ב- high Performance שמאפשר לי היום לתת לתלמידים שלי פתרונות להוציא מעצמם הרבה יותר. זה לא קשור במישרין לתוכן, אבל ללא היכולות האלה – קשה להם מאוד לבצע את מטלות התוכן השוטפות.

וכשראיתי שלאנשים יש קושי לשמר את המוטיבציה ולהתקדם עם משימות הכתיבה – הלכתי לחפש פתרונות שיאפשרו לי להניע אותןם לפעולה בצורה יותר אפקטיבית, וכך הוסמכתי כמאסטר פרקטישיונר ב- NLP, שזה עוד כלי מעולה שאני חולקת בתכנים שלי, כדי לעזור לבעלי עסקים כותבים להאמין בעצמם, לחזק את המשאבים שלהם ולהתקדם בצורה טובה ומהירה יותר.

איך זה בא לידי ביטוי באופן פרקטי? 

  • כשאני מלמדת לכתוב מאמר – אני מלמדת, למשל, גם צעדים מעשיים של קידום אתרים (שיעזרו למאמר להתקדם בתוצאות החיפוש)
  • כדי לתמוך בקידום – אני מלמדת להכין תמונות בעזרת תוכנות קיימות ובלי להוציא כסף על מעצבים (כי לתמונה יש תפקיד חשוב בשיווק ובקידום של המאמר)
  • כדי לתמוך בעיצוב התמונות – אני מלמדת להכין מאגר תמונות רלבנטיות לעסק שלכם (וזה חוסך לתלמידים שלי המון כסף שהם לא צריכים להוציא על תמונות מאגר)
  • וכדי שהתמונות יתאימו לשיווק – אני מלמדת לעבד אותן באתר חינמי תואם פוטושופ (וזה מקנה למאמר ניראות רלבנטית, ייחודית, מרשימה ומושכת – בלי להוציא שקל אחד מהכיס).

נחזור למעגל התמיכה ולארבעת בעלי המקצוע שמלווים אותנו במאמר:

  • אם הצענו פתרון לניהול משימות אפקטיבי – יכול להיות שנציע צ’קליסט שתומך בו
  • אם הצענו פתרון לאיתור ביטויי חיפוש מבוקשים – יכול להיות שנציע סרטון קצר שיעזור לקוראים שלנו להתמצא במתכנן מילות המפתח של גוגל אדוורדס
  • אם הצענו תהליך של 3 צעדים לאימוץ תפריט נטול גלוטן בקלות – יכול להיות שנציע תהליך אימוני שיתמוך בשינוי ויטפל בחסמים בדרך אליו
  • אם הצענו 3 לוקיישנים עם דירות להשקעה במכירים סבירים – יכול להיות שבשלב הבא, נציע גישה לקובץ של תיאורי מקרה ועדויות של לקוחות שהיו בדיוק באותו מקום ונעזרו בנו כדי למצוא את דירת ההשקעה החלומית שלהם.  

בשורה התחתונה 

כמו שראינו, בעלות ובעלי עסקים רבים משוכנעים שאין מה לכתוב על התחום שבו הם עוסקים והם מאוד מתוסכלים מכך שהם לא יכולים להשתלב במעגל השיווק הדיגיטלי.

האם גם אתם עדיין מרגישים שאין לכם מה להגיד ושמיציתם כל מה שהיה לכם לומר על התחום שבו אתם עוסקים? כי כמו שיכולתם לראות, לכם – יש מעכשיו אבן קסמים הלוא היא “אבן העזרה“. מעכשיו, בכל פעם שתרצו לכתוב תוכן – מאמר, פוסט, ניוזלטר, סרטון וידיאו או כל תוכן אחר –  קחו את האבן ליד, ותשאלו את עצמכם:

איך אני עוזר/ת ללקוחות הפוטנציאליים שלי להגשים את החלומות או לפתור את הכאבים – דרך התחום שבו אני פועל/ת. 

עכשיו, דמיינו לעצמכם שאתם זורקים את אבן העזרה למים. ובחרו את האדווה שהכי מתאימה לכם.

תכנית פעולה מעשית לביצוע

  1. בחרתם באדווה הראשונה?
    זה מעגל הכאב – המעגל המיידי. ממוקד לקוח.
    עצה:
    הכינו רשימה של הכאבים של הלקוחות שלכם
  1. בחרתם באדווה השנייה?
    זה מעגל הפתרונות – המעגל המשני. ממוקד פתרונות מקצועיים
    עצה: התחילו לאסוף טיפים, עצות מעשיות, חומרים מקצועיים
  1. בחרתם באדווה השלישית?
    זה מעגל התמיכה – המעגל המשלים. ממוקד פתרונות משלימים.
    עצה:
    חשבו מה מפריע לחיבור בין המעגל הראשון והשני, והציעו פתרונות משלימים, כמו: התפתחות אישית, העצמה, מוטיבציה, תכנות תומכות, צ’קליסטים, תהליכים, תחומים משלימים ועוד…

מה עושים עם זה בתכל’ס?

  • תוכלו להתמקד בכאב או להתמקד בפתרונות
  • תוכלו לשלב בין הכאב לבין הפתרונות
  • לפרק אותם לצעדים יותר קטנים ובסיסיים ולהרכיב אותם מחדש
  • וכמובן שתמיד אפשר לחבר אותם לאקטואליה או למסרים שחשוב לכם להעביר באותה נקודת זמן.

למשל:

  • אם דיברנו על ניהול משימות אפקטיבי – אפשר לדבר על ניהול משימות בתקופה של חגים כשהעסק סגור ועדיין צריך לייצר הכנסות
  • אם דיברנו על ביטויי חיפוש מבוקשים – אפשר לכתוב מאמר על שינויים בכמות החיפושים כמדד לשינויים בהרגלי הצריכה (חורף מול קיץ, למשל)
  • אם דיברנו על תפריט נטול גלוטן – אפשר להציע מתכונים לקיץ עם תחליפי גלוטן
  • ואם דיברנו על דירות להשקעה – אפשר לדבר על הירידה במחירי הדירות ועל ההשפעה האפשרית על שוק הדירות להשקעה…

ברגע שתלמדו לעשות שימוש נכון באבן העזרה ובמעגלי האדוות – תגלו כמה קל לכם למצוא נושאים לכתיבה שמדברים בדיוק על מה שמעניין וחשוב לקוראים שמתאימים לכם, התוכן שלכם ימשוך בדיוק את הקוראים הנכונים, ופתאום תגלו – שאתם עושים תוכן אליפות!

נושאים לכתיבת תוכן

עכשיו תורכם

עד כאן ציידתי אתכם בתכנית פעולה מעשית שתעזור לכם לייצר תוכן אינסופי בכל תחום ובכל נישה, ולכתוב עוד ועוד מאמרים שיעזרו לכם להגיע ללקוחות הנכונים. עכשיו הבמה כולה שלכם. איזה טיפ תוכלו להציע לבעלי עסקים שעדיין מתקשים לבחור נושא למאמר? מוזמנים לשתף את כולנו בתגובות, פה למטה.

הצעד הבא שלכם להצלחה

אהבתם? מוזמנים לשתף את המאמר עם חברים.

רוצים לקבל ממני עוד הרבה טיפים מועילים, עצות טובות והדרכות תוכן שיעזרו לכם להגיע ללקוחות שמחכים לכם? אם עדיין לא הצטרפתם לדף העסקי שלי בפייסבוק – עכשיו הזמן להצטרף ולבלות אתי זמן איכות מלא תוכן! כאן לוחצים ומצטרפים 

אודות עידית נעמן

עידית נעמן עוזרת לעצמאים שכותבים וכותבים ולא רואים תוצאות, להקים תשתית תוכן שיווקית מושלמת במהירות ובליווי צמוד, במטרה ליצור חשיפה אפקטיבית ברשת שתוביל אליהם את הלקוחות הנכונים ותאפשר להם להגדיל משמעותית את ההכנסות.

לגישה בחינם למיני קורס "שיווק בחיוך" שיגלה לכם מה באמת מניע את השיווק הדיגיטלי ואיך לתכנן צעד-אחר-צעד את תשתית התוכן השיווקית של העסק - לוחצים עכשיו על הקישור "מתחילים לעשות שיווק בחיוך".

השארת תגובה