כתיבת תוכן: איך עזרתי ליעל למשוך 2,550 קוראים לאתר בפחות משעתיים (ואני יכולה ללמד גם אתכם)

כתיבת תוכן היא הדרך היעילה ביותר למשוך לאתר לקוחות פוטנציאליים ולבנות את הקשר הנכון שיהפוך אותם מקוראים ללקוחות משלמים.

יחד עם זאת, כדי שהתוכן באמת יעשה את העבודה, הוא חייב לעמוד בכמה כללים בסיסיים אך קריטיים של שיווק באמצעות תוכן: לכוון לקהל מטרה ספציפי, לפנות אליו בשפה המתאימה ולגעת בנקודות התורפה הנכונות. לצערי, אני פוגשת בעלות ובעלי עסקים רבים שלא עוצרים כדי להבין למי בעצם הם פונים ומה הדרך הנכונה להניע אותם לפעולה… ומשום כך כתיבת התוכן שלהם לא מייצרת תוצאות בקופה. נשמע מוכר? האם גם אתם כותבים וכותבים תוכן – אבל לא רואים לקוחות? במאמר שלפניכם תוכלו לקרוא איך עזרתי ליעל בעזרת כתיבת תוכן נכונה למשוך 2,550 קוראים לאתר בפחות משעתיים, ומה היו התוצאות העסקיות של החשיפה. מוזמנים לקרוא, ליישם ולשתף 

יעל היא בעלת מכללה בתחום החינוך. כשהתקשרה, סיפרה שהיא כותבת, ויש לה רשימת דיוור ודף מלא אוהדים בפייסבוק, אבל היא לא מצליחה למלא קורסים. היא הרגישה תקועה, מתוסכלת ומבולבלת. כששאלתי מה גרם לה להתעניין בקורס ניהול תוכן, אמרה שהיא רוצה לשפר את יכולות הכתיבה שלה, כדי להפוך את התוכן לכלי שיווקי אפקטיבי.

“יש לנו המון קורסים ברמה מאוד גבוהה, שנותנים פתרונות להמון אנשים: להורים, ליועצים, לגננות, למטפלות ועוד”, סיפרה. “אני מכירה את השוק ואני יודעת שהקורסים שלנו מצוינים, אבל אני לא מצליחה למלא אותם באנשים, כי אני לא יודעת מה לכתוב כדי להעביר את היתרונות שלנו בצורה מושכת ומזמינה…”.

וזה היה המקום שממנו יצאנו לדרך.

צעד ראשון לכתיבת תוכן נכונה: הגדרנו מחדש את קהל המטרה

הדבר הראשון שאותו עשינו, היה לאפיין קהל אחד, ספציפי ומוגדר, ולמקד את הפעילות השיווקית בו. המיקוד השיווקי היה קריטי כדי להפיק את מלוא התועלת מהתהליך, ואכן, הוא הוביל לתוצאות כמעט מיידיות – גם ברמת החשיפה וגם בהיענות למסרים. השינוי הזה מילא את יעל באושר גדול ובאנרגיות חדשות. היא הרגישה שסוף סוף היא מצאה את הכיוון הנכון עבורה ועבורה העסק שלה, וכתבה לי בהתלהבות:

“…לפני שבוע כתבתי פוסט שבו הזמנתי את לקוחותיי להשתלמות, ולא היו מי-יודע-מה תגובות. אתמול כתבתי אותו פוסט בשיטת “עידית נעמן” וראו זה פלא, היו 12 תגובות! אנחנו רק בשיעור 5 ואני כבר מתחילה לראות ניצנים ראשונים המעידים, שאם כותבים אחרת, מגיעים לקהל לקוחות רחב הרבה יותר…”.  

צעד שני לכתיבת תוכן נכונה: הגדרנו מחדש את הבידול העסקי

אחרי שדייקנו את קהל המטרה הנכון ביותר, היה צורך להגדיר מחדש גם את הבידול העסקי. החלטנו להפסיק “לשחק אותה” ארגון ענק עם מגוון עצום של פעילויות בתחומים שונים, שמנסה להתחרות במתחרים הגדולים, ובמקום זה להגדיר את העסק כמכללת בוטיק קטנה ואינטימית, שתומכת בחלומות ובצרכים של קהל המטרה שהוגדר בשלב הראשון.

הבידול המחודש היה חלק מאוד חשוב בתהליך, מפני שהוא אפשר ליעל לתת מענה מושלם לצרכים ולכאבים של אותו קהל ספציפי ומוגדר היטב, ולהסביר את התועלות שיש לה להציע להם, בצורה מאוד ברורה, מדויקת ומשכנעת. יעל, שהתקשתה בתחילה להיפרד מחזון האימפריה שליווה אותה לאורך שנים, החלה להבין ולשמוח עם היתרונות של הקוטן, ובעיקר עם היתרונות המובהקים של הבידול והדיוק:

“… למדתי לכתוב כך שהלקוח יבין את מה שאני כותבת וזה מדבר אל לבו. ברגע שהגעתי אליו – הוא הגיע אליי בחזרה…”. 

צעד שלישי לכתיבת תוכן נכונה: תכננו מחדש את המסרים בשפה השיווקית הנכונה

אחרי שהגדרנו מחדש את קהל המטרה ואת הבידול הנגזר ממנו, צללנו לתוך העקרונות של כתיבת תוכן, כדי לתת ליעל כלים מעשיים ויעילים שיעזרו לה לתקשר את התועלות הייחודיות שלה בצורה הנכונה והמושכת ביותר.

המאמר הראשון נכתב במסגרת קורס ניהול תוכן ובהנחיה צמודה שלי. כפי שאפשר לראות בתמונה – המאמר יצר תנועה חסרת תקדים לאתר: 2,550 מתעניינים תוך שעתיים בלבד, ששהו באתר בממוצע 4.5 דקות (הממוצע המקובל ל”זמן אתר” הוא… 17 שניות!).

כתיבת תוכן
דוח נתונים מגוגל אנליטיקס על כניסות לאתר בעקבות המאמר

וזו הייתה רק ההתחלה, כי מיומנות הכתיבה של יעל הלכה והשתכללה ממאמר למאמר וממסר למסר. ככל שכתבה יותר, כך היה לה קל יותר לכתוב, וכך גילתה עוד ועוד תועלות מלהיבות שנתנו מענה לקהל המטרה החדש. אפשר היה ממש לראות איך הכיוון החדש שבחרנו, והתכנים שתמכו והדהדו אותו לקהל המטרה הנכון, מובילים לאופק חדש של פעילות ותוצאות. היא הייתה מאושרת מהשינוי ומהתהודה שפעילות הכתיבה שלה החל לייצר:

“… הנוסחאות שאת מלמדת עובדות! את המאמר שכתבנו בשיעור שלחתי בניוזלטר וגם העליתי אותו לפייסבוק, ומיד היו תוצאות: גם לידים מהמייל, גם עלייה של עשרות אחוזים בכניסות לאתר, וגם חשיפה בפייסבוק באלפים”. 

בשורה התחתונה

יעל הגיעה לקורס ניהול תוכן כדי ללמוד כתיבת תוכן נכונה, על מנת לייצר יותר תוצאות עסקיות באמצעות הכתיבה.

כמו שיכולתם לראות במאמר, במסגרת הקורס הגדרנו מחדש את קהל המטרה האידיאלי שלה, מיקדנו את הפעילות העסקית ואת הבידול השיווקי בהתאמה לצרכים של אותו קהל מטרה, וכתבנו מסרים שפנו אל קהל המטרה החדש בשפה שלו ועסקו בנושאים הרלבנטיים עבורו. התהליך עזר למיכל לדייק גם את קהל המטרה וגם את המסרים השיווקיים, ודרכם – את הפעילות העסקית כולה. והתוצאה? עלייה משמעותית בכמות הלידים, בהיקף הפעילות ובתוצאות העסקיות.

שום מאמר מסוג תיאור מקרה לא יהיה שלם בלי לתת ללקוחה אפשרות לספר על התהליך במלים שלה, ולחלוק עם הקוראים את תחושותיה:

“… כמות התלמידים שמתעניינים היום במכללה רבה יותר בצורה משמעותית לעומת לפני התכנית. למדתי לכתוב ולהביא יותר תוצאות באמצעות כתיבת תוכן, כאשר להביא תוצאות פירושו: להביא לידים שמתעניינים במוצר שלי. השיטה שעידית מציגה עובדת! מה שחולל את השינוי זה שלמדתי לכתוב נכון ובצורה שיווקית… מעבר לזה, עידית מאוד מסורה למה שהיא עושה, והיא נותנת את כל נשמתה כדי שהתלמידים יצליחו…”. 

טיפ קטן צידה לדרך

רוצים גם למנף את הפעילות העסקית שלכם באמצעות תוכן? לפני שאתם כותבים, ולו מלה אחת, עצרו הכל והציגו לעצמכם 3 שאלות אסטרטגיות חשובות:

  • מי קהל המטרה שאתם מחפשים ולמה?
  • מה יגרום להם לרצות את הפתרונות שלכם?
  • איך תעבירו להם את המסר הזה בצורה מדויקת ומזמינה?

כדי שהתוכן שלכם יעשה עבורכם עבודה שיווקית יעילה, הוא חייב “להיכנס לראש” של קהל מטרה ספציפי, לדבר בשפה שלו – במובן הכי רחב של המילה, ולהבהיר לו בצורה ברורה ומעשית מה ייצא לו מההצעה שלכם.

עכשיו אתם

עד פה הראיתי לכם איך קורס ניהול תוכן נתן ליעל את הידע והכלים כדי להגדיר מחדש את קהל המטרה הנכון עבורה, ואת תשתית התוכן כדי להגיע להישגים העסקיים הרצויים. עכשיו תורכם. מה תוכלו להוסיף מניסיונכם? באיזה טקטיקות עסקיות ושיווקיות אתם נעזרים כדי להגיע ליותר לקוחות משלמים ולהגדיל את ההכנסות? מוזמנים לשתף פה למטה, בתגובות, כדי שכולנו נוכל ללמוד זה מזה ולצמוח.

הצעד הבא שלכם להצלחה בכתיבת תוכן

אהבתם? שתפו את המאמר עם חברים. רוצים לגלות איך גם אתם יכולים לשפר את כתיבת התוכן שלכם כדי להגיע ליותר לקוחות מתאימים – יותר מהר ובקלי קלות?

מוזמנים להצטרף אליי לסדנת “קוד התוכן“, שבה אני אלמד אתכם לדייק את קהל המטרה הכי נכון לכם, להבין מה עובר לו בראש ומה הוא באמת רוצה, ולכתוב לו מסרים שיווקיים משכנעים שיובילו אות אליכם – מוכן ובשל לרכישה. לכל הפרטים על הסדנה שתעזור לכם לפצח אחת ולתמיד את קוד התוכן האפקטיבי – לוחצים עכשיו על הקישור.

אודות עידית נעמן

עידית נעמן מובילה עסקים לתוצאות באינטרנט ובעולם האמיתי. דרך הקורסים ותכניות הליווי שפיתחה - היא עוזרת לבעלות ובעלי עסקים למנף את הידע המקצועי שלהם לתוכן בעל ערך, וליצור חשיפה אפקטיבית און ליין כדי להגיע ליותר לקוחות ולהגדיל את ההכנסות.

לגישה בחינם לקורס "שיווק בחיוך" שבו תתחילו לתכנן את תשתית התוכן שתזרים אליכם לקוחות משלמים - לוחצים עכשיו על הקישור "מבוא לשיווק בחיוך".

השארת תגובה