כתיבת תוכן: 2 השאלות שכל בעל עסק חייב לשאול את עצמו

כתיבת תוכן: 2 השאלות שכל בעל עסק חייב לשאול את עצמו

שיתוף ב facebook
שיתוף ב google
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin

השבוע, הזמנתי את מנויי הרשימה שלי לקבל במתנה תבנית תוכן לכתיבת מאמר מושך לקוחות ב- 15 דקות או פחות. תגידי, שאל אותי קולגה, אנשים לא חושבים שאת פריירית, כשאת מחלקת מתנות בחינם? “לא”, אמרתי. “המנויים שלי יודעים שהחזון שלי הוא לעזור להם לעשות תוכן אפקטיבי יותר לעסק, במינימום זמן ומאמץ ומקסימום תוצאות, והדרך שלי לעזור להם ולמשוך אותם היא כתיבת מאמרים ומוצרי תוכן – גם בחינם”. קוראים לזה שיווק בתוכן (Content Marketing), וזאת לא האג’נדה שלי בלבד. זאת האג’נדה של כל משווקי העידן הדיגיטלי: להציע מידע חופשי-שימושי ובעל ערך, במטרה לבנות קהל. המידע מסייע להם לפתור בעיות ולמצוא תשובות. ובהמשך, כשהם יחליטו לרכוש מוצר או שירות – הם יבואו באופן טבעי אל מי שעמד לצדם וסיפק להם את המידע שהיה דרוש להם: אני. אתם. אנחנו.

1. נתחיל מהשאלה שכולכם בוודאי רוצים לשמוע את התשובה עליה:
למה שיווק בתוכן כל כך חשוב לעסקים שלכם?
והתשובה? הרי היא לפניכם:

שיווק בתוכן חשוב מכמה וכמה סיבות:

חשיפה – קודם כל, שיווק בתוכן מאפשר לנו לשים חומרים בעלי ערך ברחבי הרשת – חופשי ומאושר לכל מי שצריך ורוצה. היום, כל אחד, החל בתאגידי ענק וכלה בעסקים קטנים של אדם אחד, מציע משהו בחינם כדי למשוך לקוחות אל העסק. אם יש לכם נוכחות שיווקית באינטרנט (אתר, בלוג, אתרי שיתוף או רשתות חברתיות) – כדאי מאוד שגם לכם יהיה תוכן זמין ומועיל להציע.

  • אנגייג’מנט –  החומרים החינמיים הללו עובדים עבורנו 24 שעות ביממה, והם בונים עבורנו את הדבר החשוב ביותר שאפשר לבנות בין בני אדם: מערכת יחסים. הקופירייטרית האמריקנית סוניה סימון מדברת על עקרון ה- KLT  – Know Like Trust. כלומר, לקוחות שרוצים לקנות מאיתנו, צריכים לעבור תחילה תהליך רגשי בן 3 שלבים:
  1. השלב הראשון הוא KNOW להכיר. אף אחד מאיתנו לא אוהב לקנות חתול בשק. לפני שאנחנו קונים, אנחנו רוצים להתרשם, לבדוק, למשש, לנסות אם אפשר. נוח לנו יותר לקנות מאנשים שאנחנו מכירים.
  2. אבל לא סתם מכירים. מכירים ומחבבים. כי אנחנו, וכמונו גם הלקוחות שלנו, מעדיפים לרכוש דברים מאנשים שיש לנו איתם חיבור רגשי טוב. שאנחנו מרגישים נעים בחברתם.
  3. מתוך תחושת ההיכרות והנעימות צומח גם האמון. אנחנו מתחילים להרגיש שאנחנו יכולים לסמוך על המוכרים. לתת בהם אמון. זה ה- Trust של עקרון ה- KLT. רק אחרי שעברנו את התהליך, או העברנו את לקוחותינו דרכו –  יכול להגיע שלב המכירה.

 עקרון ה- KLT עובר נהדר במכירות פנים אל פנים. אבל מה עושים עם לקוחות שנמצאים באינטרנט?
והתשובה היא: באמצעות כתיבת תוכן, שיעביר את הקורא דרך התהליך הרגשי הדרוש לקנייה, באמצעות המילים הנכונות, ויעשה עבורכם את השיווק.

כשאני אומרת “תנו למילים לעבוד בשבילכם” – בדיוק לזה אני מתכוונת. וכשאתם מייצרים תוכן שכתוב בצורה נכונה ונמצא במקום הנכון – אתם יכולים להגיע, לגעת ולהניע בבת אחת הרבה מאוד אנשים.

  • מעמד אוטוריטה – אבל המטרה של שיווק בתוכן היא לא רק לבנות מערכת יחסים עם הקהל שלך, אלא לבנות אתכם כאוטוריטה, וכאן נכנסת לתמונה נדיבות הידע. טעות גדולה שעדיין בעלי עסקים לא מעטים עושים, היא לחשוב שאם יחלקו את הידע שלהם – אנשים לא יבואו אליהם יותר. בהקצנה, אלה אותם בעלי עסקים שעדיין מסובבים את הראש בכל פעם שהם פותחים את הפה, כדי לראות מי מצותת לדבריהם.

 ואני אומרת: נגמר עידן הקלפים על החזה. כל המידע, כל הידע, כל התשובות – הכל נמצא ברשת. השאלה היחידה שעליכם לשאול את עצמכם, היא האם המתחרים שלכם יכתבו את התוכן וימשכו את הלקוחות, או שאתם תהיו אלה שתפתרו בעיות ותעזרו לאנשים – ותקצרו את הפירות.

2. והשאלה השנייה שבוודאי מעניינת אתכם היא:
איך עושים שיווק בתוכן שבאמת עובד.
והתשובה? בבקשה:

כך תעשו שיווק בתוכן בצורה נכונה – צעד אחר צעד:

  • צמצמו את מרחב הנושאים – אמרנו שאנחנו פה כדי לתת לקהל שלנו תוכן שמתמקד בבעיות ובנושאים הכי ספציפיים שלהם. לכן, גם אם יש באינטרנט בלי סוף מידע כללי, זמין ונגיש, הוא לא עונה על צורך הספציפיות. לעומת זאת, כאשר תציעו משהו ספציפי וייחודי לקהל ספציפי וייחודי – סביר להניח שתצליחו ליצור קשר (ספציפי) עם הרבה יותר קוראים.
  • אל תדחפו להם מוצרים  – המטרה החשובה ביותר של התוכן שלכם היא לבנות קשר עם הקהל שלכם. לא למכור. למעשה, אתם ממש לא רוצים למכור להם, כי לא זה מה שהאנשים מצפים לו. כל הרעיון של שיווק בתוכן הוא להציע משהו בחינם, אבל משהו בעל ערך, כדי לבנות את האמון ולבסס את הקשר. מאוחר יותר תוכלו להגיע גם למכירה. אחר כך…
  • הקשיבו לקהל שלכם – חשוב לעקוב אחר תוצאות פעילות התוכן שלכם. יש לכם בלוג (כי אם עדיין אין לכם בלוג – אני ממליצה לכם לפתוח בלוג כבר מחר בבוקר)? תבדקו: איזה פוסט זכה להכי הרבה קריאות? איזה וידיאו זכה להכי הרבה צפיות? איזה תוכן נשאר מיותם ואף אחד כמעט לא קרא אותו? ניטור קבוע של פעילות התוכן שלכם תראה לכם, שחור על גבי מסך, איזה תוכן הקהל שלכם אוהב, רוצה ומעריך. סדר שוק טוב מזה – לא תוכלו למצוא, גם אם תשלמו כסף רב. תגובות הקוראים בבלוג שלכם, לעומת זאת, יעזרו לכם למקד את תחומי העניין ולתת לקוראים עוד ממה שהם רוצים וצריכים.
  • לכו על תפריט תוכן עשיר – אנשים שונים מעדיפים לצרוך תוכן בפורמטים שונים. יש מי שאוהבים לקרוא טקסט. פשוט להדפיס, להתכרבל בכורסא ולסמן את הדברים החשובים במרקר. יש מי שמעדיפים לצרוך תוכן על הדרך ולצפות בווידיאו, דווקא דרך הנייד.  אחרים, יעדיפו דיסק CD או קובצי שמע על דיסק און קי – שיהפכו עבורם שעת פקקים אבודה לשעה של עבודה ולמידה.

שם המשחק בשיווק בתוכן הוא חשיפה.
ולא סתם חשיפה, חשיפה אפקטיבית, שמדברת את הלקוחות הפוטנציאליים בגובה העיניים, פוגשת אותם במקומות הנוחים להם, יוצרת טרפיק ומניעה לפעולה. תנו להם הזדמנות לצרוך אתכם בדרכים שונות. זה טוב להם וטוב לכם.

חוק שאלת הפתיחה:
שיווק בתוכן משנה את שאלת הפתיחה במפגש שלכם עם לקוחות. במקום לשאול כמה זה עולה – הם ישאלו אתכם מתי תוכלו לפגוש אותם הכי מהר שאפשר. הייתם רוצים? תתחילו לכתוב בלוג ולתת לידע שלכם לעבוד עבורכם! באמת.

בשורה התחתונה: שתפו את הידע שלכם עם הקוראים שלכם בנדיבות ובחכמה, והם יחזרו אליכם בריצה לעוד, גם בתשלום ואפילו תשלום נאה – כי בזכות הידע שחלקתם, תזכו למעמד של מומחים וברי סמכא.

עידית נעמן

עידית נעמן

עידית נעמן - ניהול תוכן להעצמה אישית ועסקית. עוזרת לבעלות עסקים עצמאיות, שרוצות להרוויח יותר - למקד את השיווק, לדייק את הכתיבה, ולבנות עסק משגשג דרך תוכן. לגישה בחינם למיני קורס "שיווק בחיוך" שיגלה לך מה באמת מניע את השיווק הדיגיטלי ואיך להתחיל לתכנן את תשתית התוכן השיווקית של העסק שלך, צעד-אחר-צעד - לחצי עכשיו על הקישור "גם אני רוצה לעשות שיווק בחיוך".

אז מה חשבת?...

הגעת למקום הנכון!

שלום, עידית כאן. שמחה שהגעת!  הקמתי את בלוג “דרך התוכן” בשנת 2009, כדי לחלוק אתך את הידע והניסיון האדיר שצברתי בהעצמה אישית ועסקית דרך תוכן – כעיתונאית, נלפיסטית ומנטורית שיווקית. מוזמנת לקרוא, ליישם וכמובן – לשתף. 

פוסטים אחרונים

אם גם אצלכם בבית מבקרות בלילה כל מיני מפלצות או חיות טרף מפחידות – ספר הילדים החדש שכתבתי יעזור לכם לרתום את הפחד לתוצאות בלתי צפויות ומרגשות – עם חרוזים מתנגנים, עיצוב מלא-חן והדפסה איכותית שמותאמת במיוחד לאצבעות קטנות.  

מה עושים כשפוגשים אריה בחושך

במקום להמציא בכל פעם את הגלגל ולבזבז זמן יקר על כתיבת מאמר ארוך מדי, מבולבל ולא שיווקי, רכשו עכשיו את קובץ תבניות המאמרים המוכנות שלי, שיעזרו לכם לכתוב מאמרים מקצועיים איכותיים ושיווקיים – בחצי שעה ואפילו פחות. הקובץ כולל הדרכה מעשית ליישום התבניות + הדרכה לשילוב של כתיבה שיווקית.

12 תבניות מאמרים ספר

שיווק באמצעות תוכן מתבסס על תוכן רלבנטי, שפונה לדמות לקוח ספציפית ונותן לה מענה מותאם. הלקוח הזה הוא לקוח החלומות שלך וכדי להפיק מהתוכן את התוצאות הרצויות – חשוב שתדעי מיהו, מה מאפיין אותו, מה חשוב לו ומה הוא מחפש. כל אלה ועוד – בקורס הדיגיטלי “לקוח החלומות” שיוביל אותך אל הלקוח האידיאלי שלך ב-5 צעדים קצרים וממוקדים.

לקוח החלומות

סדנה דיגיטלית מעשית שבה אני מובילה אותך צעד-אחר-צעד לכתיבת 6 סוגי המאמרים המבוקשים ביותר ברשת – כולל 3 בונוסים מגבירי תוצאות לאיתור מילות המפתח הנכונות, לבניית תמונה מלווה למאמרים ולהפצה אפקטיבית שתזרים למאמרים עוד ועוד קוראים מעוניינים.

מישהו לכתוב אתו - סדנה דיגיטלית

למעבר לקורס החינמי שיגלה לך מה באמת מניע את השיווק הדיגיטלי ואיך תוכלי לתכנן תשתית תוכן שתזרים לעסק שלך לקוחות על אוטומט - מוזמנת למלא את הפרטים.

הפרטים שמסרת שמורים ובטוחים והם ישמשו אותי כדי לחלוק אתך ידע מועיל להצלחתך!

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן