סדר באתר: איך לעשות סדר פסח באתר הבית ולמשוך יותר לקוחות בעזרת תוכן ב-3 צעדים פשוטים

סדר באתר זאת עוד משימה שכדאי לבצע רגע לפני החג: לנער את הטקסטים המאובקים, לארגן מחדש את המילים, ולפתוח את הדלת ללקוחות שיגיעו.

בינינו, הרבה מאוד אתרים נבנים ללא חשיבה אסטרטגית ובלי כלים אפקטיביים שיהפכו את התנועה שמגיעה ללידים מעוניינים, וכך הם תקועים און ליין כאבן שאין לה הופכין. המונה דופק אבל הלקוחות לא. נשמע מוכר? האם גם אתם השקעתם הון באתר המאובק שלכם, רק כדי לגלות שההשקעה לא מניבה את התוצאות המקוות? אז הנה ההזדמנות שלכם. ערב פסח הוא זמן מצוין לעשות סדר גם באתר ולתת לו מראה עכשווי, מדויק ומושך. מוזמנים לקרוא, ליישם, לשתף ולהשאיר מילה חמה בתגובות.  

עם יד על הלב, מתי בפעם האחרונה כתבתם משהו חדש באתר שלכם? מתי בפעם האחרונה הסתכלתם על מה שכתוב ושאלתם את עצמכם האם הוא עדיין תקף, או שהגיע הזמן להחליף ולעדכן? ומתי בפעם האחרונה צלצל לכם לקוח שהגיע לאתר שלכם וכל כך התרשם, שמיד הרים לך טלפון כדי לקבוע פגישת עבודה?

יש דברים שעובדים רק באגדות
בחיים האמיתיים, רוב הגולשים שמגיעים לאתר שלכם, מחפשים משהו מאוד ספציפי. אם תוך 3 שניות הם לא יבינו שהם הגיעו למקום הנכון – הם כבר באתר הבא. וגם אם הם מצאו אצלכם באתר את מה שחיפשו, סביר להניח שהורידו לעצמם את הדברים והמשיכו בחיפוש, לעוד מידע. כך או כך, לאתר שלכם הם כנראה לא יחזרו, בעיקר מפני שאחרי כמה דקות של חיפוש וגלישה מאתר לאתר ומקישור לקישור, הם כבר לא באמת זוכרים מה הם מצאו היכן.

בסטטיסטיקה זה אומר, שרק 2% מהאנשים שמגיעים לאתר שלכם משאירים אחריהם סימן. כל היתר, 98% – יבואו וילכו ולא תדעו מי הם היו או איך למצוא אותם. וזה ללא ספק מאוד מתסכל!

לכן, התפקיד שלכם הוא לוודא שהאתר שלכם רלבנטי, עדכני, מעשיר ושימושי, ושיש בו אפשרות להירשם או להשאיר פרטים, כדי שתוכלו להמשיך את הקשר באופן יזום. וזה תמיד מתחיל ונגמר בתוכן. (ולפני שכל החוכמולוגים ירוצו לחפש איזה קישור לא מעודכן אצלי באתר – תאמינו או לא – יש אנשים שזה מה שעושה הם את היום… אני כבר אומרת: עם 200 פלוס מאמרים בבלוג – קצת קשה לעקוב אחר כל הקישורים המשתנים. כשאני רואה – אני מחליפה. אם אתם רואים – תספרו לי בבקשה, ותודה מראש).

מודעה מומנטום

צעד מס’ 1: עושים ניקיון

מה קורה אצלכם בבית ערב פסח? פתאום מנקים את כל הפינות שאף אחד לא שם אליהן לב כל השנה, מה? משליכים את כל שיירי החמץ, מנקים ומסדרים מחדש את הארונות, דופקים את השטיחים ומגעילים את הכלים… נשמע מוכר? ניקיון הפסח באמתלת ביעור החמץ מהבית היה לאורך השנים הזדמנות פז להעיף מסביבת החיים שיירי מזון עתירי חיידקים, מים עומדים מלאי טפילים וטינופת שהצטברה במהלך השנה.

גם באתר שלכם מצטברים מדי יום מסמכים מיותרים, קישורים דפוקים וקילומטרים של מילים שלא מקדמות את האתר שלך לשום מקום ראוי. אז ממש כמו בבית, אנחנו הולכים עכשיו לנער את האתר, בייט אחר בייט. שנתחיל?

האם כל העמודים רלבנטיים והמידע שכתוב בהם תקף?
אם לא – כדאי להסיר אותם, או לפחות להסתיר אותם מעיני הקוראים.

מה מצב הקישורים באתר?
קישורים הם הדלתות שדרכן עוברים הזחלנים של מנועי החיפוש. אם הם לא תקינים – לא הזחלנים ולא הקוראים יוכלו להגיע לאתר שלכם ו/או להסתובב בתוכו. יודעי דבר ממליצים על XENU – תכנה חינמית שיודעת לזהות ולתקן קישורים שבורים. שווה בדיקה. (גילוי נאות: לא ניסיתי).

האם האתר שלכם כתוב אינטרנטית?
הרבה יותר מדי פעמים אני מתבקשת להיכנס לאתר הבית, ומגלה שם סדינים אינסופיים של מילים פצפונות. מי בכלל יכול לקרוא דברים כאלה?… אם זה המצב אצלכם, יש לכם כמה משימות לביצוע:

  • להפריד בין הקטעים. הפרדתם? יופי, עכשיו –
  • להוסיף תת-כותרת לכל 2-3 קטעים (בתנאי שהם עוסקים באותו עניין, כמובן). הוספתם? מעולה. עכשיו –
  • לקצר את המשפטים. לקצר כך שאפשר יהיה לקרוא את המשפט בלי לחזור חזרה להתחלה כדי להיזכר במה מדובר. קיצרתם? על הכיפק. עכשיו –
  • בכל מקום שיש רשומה – מומלץ להחליף את הפסיקים בבולטים. בשבילכם, זה הרבה יותר קל לכתוב, בלי להתעסק במילות קישור ותחביר. בשביל הקוראים, זה הרבה יותר קל לקריאה וברור להבנה. וזו המטרה העליונה שלנו: להנגיש את התוכן שלנו לקוראים במידה המקסימלית.

האם האתר שלכם כתוב בשפה שבני אדם מבינים?
לכל מקצוע, ובמיוחד לבעלי מקצועות מתמחים כמו מטפלים, מקצועות בריאות וכד’, יש שפה מקצועית מיוחדת משלהם. הרבה מדי פעמים, דווקא אותם בעלי מקצוע, שוכחים שמי שאמור לקרוא את הדברים אינו קולגה, אלא לקוח שאינו מכיר את הז’רגון המקצועי המיוחד. התוצאה: טקסט אליטיסטי, לא מובן, בגובה 20 אלף רגל מעל קהל המטרה. דבר אחד ברור: שיווק לא ייצא מזה.

עכשיו, עם המודעות לבעיה, אני מציעה לכם לעבור על המאמרים ועל הדפים הסטטיים באתר שלכם. במחשבה שנייה, כדאי שמישהו אחר יעבור על דפי האתר. מישהו שאין לו שום קשר למקצוע שלכם. אם הוא יבין – אחלה. אם לא – הנה עוד משימת ניקיון לביצוע. להיפטר מכל המונחים והביטויים והמושגים שאנשים בני תמותה לא מבינים.

צעד מס’ 2: מבשלים

שנה אחר שנה, פסח אחר פסח, רק אחרי שהבית ממורק, מצוחצח, מבריק ובעיקר נקי מחמץ – אפשר להתחיל לבשל את מטעמי החג. כך גם האתר שלכם. אחרי שניקיתם אותו, הסרתם ממנו את מה שלא רלבנטי, ווידאתם שהוא מדבר אל הקוראים בגובה העיניים וכל יתר פעילויות הניקיון – הגיע הזמן לבשל את המהלך השיווקי, ולהכניס לאתר טופס רישום לניוזלטר.

מסובך? ממש לא, אבל מחייב כמה תהליכים שכדאי להכיר:
כדי שהקוראים שלכם יתרצו לתת לכם את כתובת המייל שלהם (כאשר ברור להם לגמרי כי הם עלולים להיות קורבנות של הצפת מייל מעצבנת ומציקה), צריך לפתות אותם עם תוכן איכותי מאוד, ומאוד-מאוד רלבנטי לעניינם.

האם ידוע לכם:

  • מי הם?
  • מה כואב להם?
  • מה הפתרון שיש לכם להציע להם?
  • מה התשובות שהם מחפשים?

השאלות האסטרטגיות הן המרכיבים הכי בסיסיים של כל תוכן. האם היה עולה בדעתכם להכין עוגה, בלי לבחון ולהכין תחילה את מרכיבי המתכון? ולא סתם, אלא להכין בדיוק-בדיוק את מה שכתוב במתכון, בלי לשנות ובלי לאלתר…?

מתנה חינמית – מרכז הפעילות השיווקית
אחרי שהגדרתם את המאפיינים של לקוחותיכם (לכתוב. בטח שלכתוב), יש באפשרותכם לתכנן את המתנה החינמית האולטימטיבית שתמשוך אותם לתת לכם את המייל שלהם. מבלי להתייחס לתוכן עצמו, זה יכול להיות ספר אלקטרוני, מדריך בנושא חשוב כלשהו, דו”ח על פעילות שניתן ללמוד ממנה על העסק שלהם, או אפילו סדרת טיפים שיעזרו ללקוחות שלכם לנהל את העסק שלהם או לפתור את הבעיה שלהם על הצד הטוב ביותר.

אחרי שהכנתם מתנה חינמית, צריך להכין דף נחיתה שיבצע עבורכם את השכנוע ויוביל את הקוראים להצטרף לרשימת הדיוור שלכם. זה יכול להיות דף עצמאי און ליין, או דף באתר – שהוכשר להיות דף נחיתה, וזה יכול להיות מיני דף נחיתה, עם מסר שיווקי מרוכז ומושך, שיופיע בכל דפי האתר שלכם (כמו באתר שלי).

ברוב המקרים, אם אינכם אושיה טכנית, זה המקום שבו אפשר להכניס לתמונה תומך טכני, שישתול עבורכם את הטופס ו/או יטמיע לכם את דף הנחיתה (למרות שהאתרים של היום ידידותיים גם למשתמשים לא טכנולוגיים).

תכנת דיוור מקצועית – אי אפשר בלי
כדי להשלים את המהלך, כדאי מאוד לרכוש תכנת דיוור מקצועית, כמו “סמוב” (אני אוהבת את סמוב מפני שהיא נותנת מענה מאוד אינטואיטיבי וחכם גם לדיוור האלקטרוני וגם לאוטומציה). והנה גם קישור השותפים שלי להרשמה. מבטיחה לכם שתקבלו שטיח אדום.

לא להאמין, אבל ממש לא מזמן נתקלתי באדם מפורסם מאוד, שמנהל את הקשר שלו עם לקוחותיו באמצעות אאוטלוק. “ואת בטח שולחת את המסרים ידנית, בקבוצות של 20 מסרים כל פעם”, אמרתי למזכירתו. “נכון”, היא השיבה. “איך עושים את זה אחרת?”… ובכן, עושים את זה אחרת. רק אחרת: רשימת דיוור היא כלי המכירה מס’ 1 בעידן הדיגיטלי, ולא ניתן להקים אותה בצורה נכונה, אפקטיבית וחוקית (דגש על חוקית) ללא תכנת דיוור מקצועית.

המנה האחרונה שאי אפשר בלעדיה היא בלוג
אם אין לכם אפשרות להוסיף בלוג באתר שלכם, אני ממליצה מכל הלב להיפרד לשלום מהיצור הפרה-היסטורי שהשקעתם בו המון כסף רק לפני כמה שנים, ולהעביר את הפעילות האינטרנטית שלכם לאתר-בלוג מבוסס מערכת wordpress. פסח הוא זמן נהדר לשינויים ושיפורים, ואם החלטתם לבסס את השיווק של העסק שלכם על תוכן – בלוג הוא כלי חיוני (וגם כיפי) שאי אפשר בלעדיו.

היתרון הגדול של מערכת wordpress הוא שהיא חינמית. היתרון העוד יותר גדול של מערכת wordpress הוא שהיא מאפשרת לכם לשלב בין עמודי אתר סטטיים – ממש כמו עמודי האתר ה”תדמיתי” שלכם (תדמית זה נחמד, אבל זה לא מביא כסף…), לבין רשומות בלוג דינמיות, שמתחדשות עם כל פוסט חדש, מושכות לאתר את מנועי החיפוש ומאפשרות לכם לייצר חשיפה אפקטיבית און ליין. אגב, בקורס הדגל שלי “אלופי התוכן” אני מעניקה לתלמידים אתר מעוצב וכיפי לתפעול – במתנה. הנה כל הפרטים. אולי הגיע הזמן לעשות סדר בעסק הרבה מעבר לאתר

צעד מס’ 3: עושים סדר

עכשיו, כשהבית מצוחצח ומטעמי החג מוכנים, אפשר להתיישב לשולחן ולערוך את הסדר כהלכתו – סימן אחר סימן, שנה אחר שנה. זה תמיד אותו הדבר: קדש. ורחץ. כרפס. יחץ. מגיד. רחצה. מוציא מצה… גם לשיווק באמצעות תוכן יש ריטואל קבוע, וכדי להפיק את מירב התועלת מהתוכן שלכם – חשוב לבצע את התהליך השיווקי צעד אחר צעד. וזה תמיד מתחיל מתוכן:

ארבע קושיות לתוכן אפקטיבי
• מה המטרה של התוכן שלכם?
• מי קהל המטרה של התוכן שלכם ואיפה הם נמצאים בתהליך הקנייה?
• מה הפתרונות שעליכם להציע, כדי לקדם את קהל המטרה שלכם לשלב הבא בתהליך הקנייה?
• מה ברצונכם שהקוראים יעשו כאשר הם יסיימו את הקריאה?

אלה 4 השאלות שעליכם לשאול את עצמכם, כדי לבנות את התוכן הנכון שיניע את התהליך כולו. ממש כמו בליל הסדר, כאשר הקושיות ששואל הילד הקטן, הן הכוח המניע לסיפור יציאת מצרים.

בשורה התחתונה

הרבה מאוד אתרים נבנים ללא חשיבה אסטרטגית ובלי כלים אפקטיביים שיהפכו את התנועה שמגיעה ללידים מעוניינים, וכך הם תקועים און ליין כאבן שאין לה הופכין. המונה דופק אבל הלקוחות לא.

כמו שיכולתם ללמוד מהמאמר, ערב חג הפסח הוא זמן מעולה לעשות סדר גם באתר. סדר באתר זאת עוד משימה שכדאי לבצע רגע לפני החג: קודם כל לנער את הטקסטים המאובקים, אחר כך לארגן מחדש את המילים, ותכל’ס לעשות סדר ולפתוח את הדלת ללקוחות שיגיעו.

עכשיו אתם

עד פה ציידתי אתכם ב-3 מהלכים קריטיים שיעזרו לכם לאוורר את האתר ולעשות בו סדר פסח כהלכתו. עכשיו הבמה כולה שלכם. מה תוכלו להוסיף מניסיונכם? מוזמנים לכתוב לנו עצות טובות בתגובות, למטה.

הצעד הבא שלכם להצלחה

אהבתם? מוזמנים לשתף את המאמר עם חברים וקולגות.

רוצים לקבל ממני עוד הרבה רעיונות טובים והדרכות פרקטיות שיעזרו לכם לעבוד פחות, להרוויח יותר ולבנות עסק משגשג בעזרת תוכן? מוזמנים להצטרף אליי למועדון השיווק באינטרנט – “מומנטום”, וליהנות מהדרכות מעולות לשיווק באמצעות תוכן, בצירוף תמיכת עומק שוטפת בקבוצת המועדון הסגורה. לכבוד חג הפסח – חודש ראשון ב-65 ש”ח בלבד, ללא התחייבות ארוכת טווח.

לכל הפרטים על התועלות והיתרונות של מועדון “מומנטום” לשיווק באינטרנט – לוחצים כאן. 

ובינתיים – חג שמח לכם, לאהובי לבכם ולכל בית ישראל! בהצלחה!

אודות עידית נעמן

עידית נעמן עוזרת לעצמאים שכותבים וכותבים ולא רואים תוצאות, להקים תשתית תוכן שיווקית מושלמת במהירות ובליווי צמוד, במטרה ליצור חשיפה אפקטיבית ברשת שתוביל אליהם את הלקוחות הנכונים ותאפשר להם להגדיל משמעותית את ההכנסות.

לגישה בחינם למיני קורס "שיווק בחיוך" שיגלה לכם מה באמת מניע את השיווק הדיגיטלי ואיך לתכנן צעד-אחר-צעד את תשתית התוכן השיווקית של העסק - לוחצים עכשיו על הקישור "מתחילים לעשות שיווק בחיוך".

9 תגובות

  1. דני וקסלר הגב

    כרגיל מאמר כתוב יפה ובעל ערך מוסף.אהבתי את הטיפים . ישלך הצעה כיצד באמצעות דף נחיתה מגדילים את רשימות הדיוור שלנו … אשמח לתשובה וחג שמח. ואגב כעת שהפייסבוק הוריד מאד את החשיפה של דפי העסק (ולא ניתן לששוק בפייסבוק ללא פרסום ממומן) הגיע הזמן להשקיע בקידום אורגני בגוגל לאתר, מה עוד שחלק גדול מההמלצות הטובות שאת מציעה כאן יפתרו במהלך קידום האתר

    • עידית נעמן הגב

      תודה דני. נתחיל מהסוף: אני מטיפה זמן רב לכך שפייסבוק שאחרי ההנפקה אינה רשת חברתית אלא חברה שצריכה למקסם את הרווחים של משקיעיה. תלמידים שלי לעולם לא יתבססו על פייסבוק, אבל ייהנו ממה שאפשר כל עוד אפשר (ואני מסכימה שהוויראליות של פייסבוק שואפת לאפס ללא תשלום). לגבי דף נחיתה – מעבר למבנה הנכון ולכתיבה שיווקית משכנעת – חייבת להיות מתנה מעוררת עניין, שקוראי הדף ירצו לקבל ולשם כך ימסרו את הפרטים. כמו שאמר זוהר עמיהוד בתגובתו: זה הכל מתחיל, ממשיך ונגמר בתוכן.

  2. שרי גל הגב

    עידית יקרה,
    בכל פעם מחדש אני נהנית מהכתוב, מנידה בראש להסכמה ואומרת לעצמי- היא מבינה על מה היא מדברת. כתיבה קולחת, מכוונת, שפיצית. נ- ה-ד-ר !!!!
    חג שמח יקרה , שרי גל

    • עידית נעמן הגב

      תודה לך שרי. כמו שאת יודעת, אני מעריצה ותיקה ונאמנה של הכתיבה הנפלאה שלך ושל המקצועיות שלך בכל מה שקשור לטיפול בגיל השלישי – הפנימי. חג שמח והמון תוכן עוזר ומסייע!

  3. זהר עמיהוד הגב

    אתר אינטרנט זה לא “שגר ושכח”, זה נכס שצריך לטפל בו כדי שיעבוד עבורינו: יביאו לנו יותר לקוחות ויצור לנו יותר הזדמנויות לפניות ו/או מכירות.
    אני מוצא הרבה פעמים אנשי עסקים המתעסקים באתר, מתעסקים בעיצוב האתר, בשינוי הלוגו (מה שאת קוראת לו מיתוג) והם מצפים שזה יגרום ליותר לקוחות ויותר פניות – אז, זה לא. נקודה. סימן קריאה.
    מה שיגרום ליותר לקוחות להגיע זה תוכן.
    מה שיגרום ללקוחות להישאר זה תוכן.
    מה שיגרום ללקוחות לחזור זה תוכן ועוד פעם תוכן.
    כדי שהלקוחות יוכלו להגיע לתכנים, לקרוא אותם יש לדאוג שהם גם יוכלו לנווט באתר. כי אם הם יוכלו לנווט בקלות, גם גוגל יוכל. ואכן תוכנת Xenu עוזרת למצוא את הקישורים השבורים: אלה הקישורים המובילים לשום מקום וממאיסים את האתר על הגולשים. Xenu יעזר למצוא את הקישור השבור, התיקון בידיו של בעל האתר.
    חג שמח

  4. אילנה ברטל הגב

    עידית, תודה רבה לך על הטיפים המעולים.

  5. איילת כהן דמיון הפקות הגב

    אחלה פוסט!! :))

השארת תגובה