ניהול תוכן דיגיטלי 2019: 7 הטרנדים הלוהטים של השנה לשיווק העסק

ניהול תוכן דיגיטלי, או content marketing, הוא אחד התחומים הדינמיים והמשתנים בין כל מקצועות השיווק – בכל נישה ובכל תחום. חשוב לדעת, שהשינוי הוא לא רק מהיר, הוא גם יכול לשנות לגמרי את הפרקטיקה של השיווק – כך שמה שהיה אתמול נדרש וחיוני, יכול להפוך מחר למוקצה ואפילו בר ענישה על ידי אלוהי הפייסבוק או הגוגל.

וזה אומר שכדי להצליח – חשוב מאוד לשמור את האצבע על הדופק, להכיר את השינויים ולדעת להפיק מהם את המיטב. אז לכבוד השנה החדשה – אני מזמינה אתכם להצטרף אליי כדי לגלות מה הולכים להיות הטרנדים הלוהטים של השיווק הדיגיטלי בשנת 2019 ואיפה הם פוגשים אתכם ואת העסק שלכם. בסוף המאמר, יהיו לכם ביד כללי אצבע עכשוויים ומעשיים, שיעזרו לכם לאמץ את 7 הטרנדים הבולטים ביותר, כדי למנף את המהפכה הדיגיטלית של 2019 ליותר לקוחות ויותר הכנסות. מוזמנים לקרוא, ליישם וכמובן לשתף!

טרנד 2019 # 1: אותנטיות, שקיפות ושיווק מבוסס ערך 

מה זה אומר? 

בשיווק, אותנטיות, שקיפות וערך חשובים תמיד. אבל ב- 2019 זה יהיה הכרחי. ואם התוכן שלכם לא משקף במדויק את קול המותג שלכם ואת הערך שאתם רוצים להעביר לקהל המטרה שלכם – עדיף שלא תכתבו. 

כמה נתונים כדי לסבר את האוזן:

  • 86% מהצרכנים אומרים שאותנטיות היא הגורם המשפיע ביותר שמוביל להחלטת הקנייה
  • 73% מהצרכנים ישלמו יותר על מוצר אם החברה שמאחורי מבטיחה שקיפות
  • 94% מהצרכנים אומרים שהם יישארו נאמנים למותג שמציע שקיפות מוחלטת. 

וממש אין צורך לומר שחברות שלא מספקות לצרכנים שלהן שקיפות, ולא מייצרות תוכן אותנטי – יתקשו להתקדם. בלי להזכיר שמות…

  • תחשבו רגע על חברת מזון שמדגישה את מוטיב הבית על האריזה – ומייקרת את המוצר המוביל שלה, עד כדי כך, שהוא הופך להיות סמל של מחאה חברתית שלמה
  • או על חברת אופנה שמכניסה דוגמנית חצי עירומה וקשורה לתא המטען של מכונית, כדי למכור בגדים… 

אני לא יודעת איך אתם, אבל לי יש רשימה של מותגי אופנה ומזון שלא נכנסים אליי הביתה, אך ורק בגלל שהשיווק שלהם מעביר מסרים שמנוגדים לסולם הערכים שלי, או שהוא לא עמד בהבטחה המוצהרת שלהם. 

כי כשאנחנו מדברים על תוכן בעל ערך, או אם תרצו, על העברת ערך באמצעות תוכן – המטרה של ניהול תוכן דיגיטלי לא שמה פוקוס אך ורק על מכירה של מוצר או קידום של מותג, אלא על הערך המוסף לקהל המטרה: לחנך, ללמד, לשעשע, להעביר מסרים חברתיים חשובים. 

מפני שרק כך – התוכן שלכם משדר תחושה של שקיפות ואותנטיות, ובתמורה, בונה את האמון ביניכם לבין הלקוחות שלכם. 

ואיך אתם יכולים להיערך לטרנד של האותנטיות?

הדרך הטובה ביותר לספק לקוראים שלכם ערך באמצעות תוכן, היא לוודא שהתוכן שלכם עומד ב-3 קריטריונים:

  • שהוא באמת ובתמים נותן ביטוי לחזון שלכם
  • שההצעה שלכם באמת עוזרת לקהל המטרה שלכם להשיג את המטרות שהבטחתם
  • ושנוכחות התוכן שלכם מאפשרת להם להתחבר אל המותג שלכם ממקום אמיתי ובעל ערך.

למשל:

  • inc.com – המקום שבו יזמים ובעלי עסקים יכולים למצוא מידע מועיל, עצות, תובנות, מקורות והשראה לניהול וצמיחת העסק
  • homemadesimple.com – מגזין של פרוקטר אנד גמבל, שפונה לאימהות עובדות שמג’נגלות בין עבודה לבית – מציע להן מתכונים ורעיונות לארגון הבית בקלות ובמהירות, כדי שיהיה להן יותר זמן איכות עם המשפחה. 

תוכן שמחבר בין החזון שלכם לבין הביצועים השיווקיים והעסקיים שלכם – מאפשר לכם להוכיח ללקוחות שלכם שבאמת אכפת לכם מהדברים שאתם מצהירים שאכפת לכם מהם.

אני קוראת לזה “מצפן התוכן”. בתכנית “אלופי התוכן” לומדים המשתתפים לזהות את מצפן התוכן שלהם, כדי להבטיח שהתוכן שהם כותבים יהיה בהלימה מול ההבטחה שלהם לצרכנים.  

וזה ממש חשוב, כי רק תוכן כזה יאפשר לכם להמריא עם הצרכנים לאופק החדש של 2019 – שהולך לשים הרבה יותר דגש על הערכים שמשותפים לכם ולהם. 

טרנד 2019 # 2: תוכן מותאם לקוח ורצוי שיהיה אינטראקטיבי

מה זה אומר? לפי המחקרים –   

  • 78% מהצרכנים אומרים שתוכן שמותאם להם אישית – הוא גורם מכריע בהחלטת הקנייה שלהם
  • ושככל שהפילוח והאפיון האישי מדויקים יותר – הם מגדיל משמעותית את היקף הרכישה.
  • כמו שמראים המחקרים, גם נגיעות של תוכן אינטראקטיבי, שמאפשר לצרכנים להשמיע את קולם ולקחת חלק בשיחה – מייצרות בידול בהשוואה למתחרים, מגבירות את האנגייג’מנט, ומייצרות יותר תחושה של אמון ואמינות אצל הקוראים / הצופים. 

וזה די מובן מאליו, בעצם, לא כך?

קודם כל, מפני שכאשר מאפשרים לצרכנים לקחת חלק בתוכן – הם לא רק תורמים את חלקם בתוכן גולשים, שזה תמיד טוב, הם גם מרגישים שהם חלק מהעשייה – וזה גורם להם להרגיש הרבה יותר שייכים וקרובים. 

ומעבר לזה, ככל שהפניה אישית יותר ואקטיבית יותר – היא מצליחה לייצר קשר אישי מעבר למרחק, וליצור חיבורים ייחודיים עם הקוראים גם דרך הרעש הדיגיטלי, חיבורים – שמקדמים אותם עוד שלב בדרך להפוך ללקוחות משלמים.  

ואיך אתם יכולים להיערך לטרנד של האינטראקטיביות?

כעסקים קטנים, לרובכם אין תקציבי עתק לתכנות מתקדמות שיודעות לעשות את הפילוח וגם לייצר את האינטראקציה. ולכן, אני רוצה להציע 3 כיווני פעולה שכולם מתבססים על תוכן, וכולם זמינים, זולים וקלים לביצוע: 

  1. הדרך הקלה והפשוטה ביותר להעביר תוכן מותאם אישית, היא כמובן ליצור קשר עם הלקוחות, כדי לשמוע על ההתנסות שלהם עם המותג שלכם. וזה בהחלט מחזיר אותנו גם לחשיבות הרבה של איפיון הלקוח האידיאלי שלנו, והבנת המאפיינים הייחודיים שלו. 
  1. דרך אחרת היא להכניס את החיבור האישי לכתיבה שלכם, וזה ללא ספק יקל עליכם באופן משמעותי את כל עניין הכתיבה. 

פשוט כשאתם כותבים – דברו עם הקוראים שלכם.

  • נהלו אתם שיחה בגובה העיניים דרך המילים הכתובות. תנו להם את ההרגשה שהם לא רק קוראים את המאמר, אלא הם ממש שומעים את הקול שלכם, ורואים את הפנים שלכם, כשאתם מדברים.
  • תנו להם הזדמנות להשמיע את הקול שלהם. אני קוראת לזה “גשר לקשר”, כי כשאנחנו מזמינים את הקוראים לקחת חלק במאמר, ולהשתמש בתגובות כדי לשתף את יתר הקוראים בידע, בניסיון ובתובנות שלהם – אנחנו מאפשרים למונולוג החד כיווני שלנו, ככותבים, להפוך לדיאלוג דו כיווני בינינו לבין הקוראים שלנו. 

זאת בדיוק המשמעות של אינטראקטיביות, וזה אחד החלקים היותר משמעותיים שיהפכו את המאמר שלכם לכלי שמייצר תקשורת נכונה עם הקוראים. 

  1. הדרך השלישית ליצירת אינטראקטיביות בהתאמה ללקוחות עוברת בתכנת הדיוור:
  • נתוני המעקב של התכנה מאפשרים לנו לפלח את המנויים ברשימת הדיוור לפי חיתוכים מחיתוכים שונים, ולשלוח להם מסרים מותאמים.
  • והכלים המתקדמים של האוטומציה, מאפשרים לנו לדייק גם את שרשרת המסרים, כך שתגובות שונות של מנויים – יובילו למסרים שונים, בהתאמה לתגובה.

 מילת המפתח היא “רלבנטיות”. בשנת 2019 תידרשו לחשוב על עוד ועוד דרכים, שיאפשרו לכם לדייק את התוכן שלכם מול הלקוחות, ולאפשר לקהל הקוראים לקחת חלק פעיל בשיח.  

טרנד 2019 # 3: עלייה משמעותית בחיפוש הקולי בגוגל

מה זה אומר?

נכון ל- 2017 42% מהצרכנים הגדירו את החיפוש הקולי בנייד כ”חיוני” והמספרים רק עלו מאז. בהתחשב בעובדה שלמעלה מ-50% מהקוראים הפוטנציאליים שלכם מוצאים וצורכים את התוכן שלהם דרך הנייד, וגם המספר הזה נמצא כל הזמן בעלייה – המשמעות היא: שינויים מרחיקי לכת בהתנהגות הצרכנית, שמושפעת ישירות מהחיפוש הקולי בנייד.

וזה אומר:

  • יותר תוכן אודיו שיוכל לתת מענה לחיפוש הווקאלי
  • והתאמה של אסטרטגיית הקידום של העסק שלכם לחיפוש הקולי, כדי שהמחפשים יוכלו למצוא אתכם

ואיך אתם יכולים להיערך לטרנד של החיפוש הקולי?

הנה 3 דברים שכדאי לתת עליהם את הדעת. לא יום לימודים ארוך, אבל בהחלט דורש מחשבה והיערכות:

  • הם שואלים – אתם עונים – שאילתות של חיפוש קולי מנוסחות הרבה פעמים בצורת שאלה: מי?… היה האדם הראשון שדרך על הירח? מה?… מזג האוויר בבודפשט בסופ”ש הקרוב? איפה?… מתי?… כמה?.. למה?… איזה?.. וכמובן – איך?… שהיא שאלת ההדרכה האולטימטיבית – עוד נדבר עליה בהמשך…

וזה אומר שאם אתם רוצים להתברג במקום טוב בתוצאות החיפוש הקולי, כדאי שהתוכן שלכם יספק מענה לשאלות של המבקרים הפוטנציאליים באתר שלכם

  • הם שואלים – אתם עונים תשובה מלאה וברורה – מעבר למבנה השאלה, התאימו את התוכן שלכם לשאילתות החיפוש הקולי, גם בצורה התשובה: תנו לו תשובה מלאה ובהירה בגובה העיניים, במונחים ובשפה של קהל המטרה שאליו אתם מכוונים.
    כדי לגלות מה אנשים מחפשים ואיך להציג את זה בצורה נכונה –
  • השתמשו באפשרות ההשלמה האוטומטית של גוגל, כדי לגלות מה השאלות הנפוצות שעולות בחיפוש, כי הן משקפות את החיפושים של הגולשים
  • ו… אמצו לעצמכם הרגל, לנהל שיחות עם לקוחות ולקוחות פוטנציאליים עם עט ביד ולרשום את השאלות שעולות בשיחה, בדיוק כפי שהן נאמרות – מילה במילה
  • הם שואלים בנייד – ודאו שאתם שם – תוודאו שהתוכן שלכם מותאם לגלישה במכשירים ניידים, כי אם התוכן שלכם לא ייראה טוב על המסך הקטן – אף אחד לא יטרח לקרוא אותו. הניראות בנייד לגמרי לא מובנת מאליו, מפני שככל שהתוכן יותר מעוצב, כמו למשל בדפי נחיתה, כך ההתאמה לנייד עלולה לבלבל את כל הסדר של רכיבי התוכן ואתם עלולים להפסיד לקוחות פוטנציאליים.

אלופי התוכן מודעת השקה

השאלות של החיפוש הקולי קשורות ישירות לטרנד הבא שחשוב לתת עליו את הדעת בשנת 2019, והוא:

טרנד 2019 # 4: חיפוש מבוסס מיקרו-מומנטס 

מה זה אומר? 

קוליות או כתובות, הצרכן החדש, שהסמרטפון הפך כבר מזמן להארכה של כף היד הפיזית שלו, מחפש בנייד תשובות מהירות לשאלות שעולות כאן ועכשיו. גוגל קוראת לזה “מיקרו מומנטס” והיא מחלקת אותם לפי 4 קטגוריות:

  • יש רגעים של “אני רוצה לדעת” – כשמישהו מחפש או עורך תחקיר ברשת אבל לא בהכרח נמצא במצב לרכישה

. מסתבר ש-66% ממשתמשי הניידים  פונים לסמרטפון שלהם כדי לחפש משהו שזה עתה נחשפו אליו בפרסומת בטלוויזיה

  • יש רגעים של “אני רוצה ללכת” – כשמישהו מחפש עסק מקומי או שוקל לקנות מוצר בחנות בסביבה

לפי הסטטיסטיקה, 82% ממשתמשי הניידים ייעזרו בסמרטפון כדי למצוא את מה שהם מחפשים במנוע החיפוש

  • יש רגעים של “אני רוצה לעשות” – כשמישהו רוצה עזרה לבצע או להשלים משימה או לנסות משהו חדש

הנתונים מראים ש-91% ממשתמשי הניידים פונים לסמרטפון שלהם כשהם צריכים לבצע משימה כזאת או אחרת. ואם מאמרי הדרכה מסוג “איך לעשות מה” הם המאמרים הכי נקראים ברשת, רק דמיינו את מאות מיליוני שעות הצפייה של סרטוני הדרכה ביוטיוב, שנותנים מענה להכל כולל הכל וגם לכל מה שלא ידעתם שאפשר בכלל לשאול…

  • ויש רגעים של “אני רוצה לקנות” – כשמישהו כבר בשל לקנייה ורק נזדקק לעזרה בישורת האחרונה של החלטת הקנייה.

איך זה נראה במספרים? מסתבר ש- 82% מבין משתמשי הניידים נעזרים בסמרטפון בדרך להחליט מה לקנות, מה שמוביל לעלייה של 29% ברכישות דרך הנייד.

הסוגים השונים של המיקרו-מומנטס מזמינים תוכן שיענה על השאלות – קולי או כתוב. ולמרות שהרעיון של מיקרו-מומנטס איננו חדש, אין ספק שגם ב- 2019 ימשיך הצרכן הדיגיטלי לחפש תשובות מיידיות בסמרטפון, והצורך בתוכן שייתן מענה לארבעת סוגי הרגעים – רק יגדל.

ואיך אתם יכולים להיערך לטרנד של המיקרו-מומנטס?

בגדול, לתוכן שנותן מענה למיקרו-מומנטס יש שני כיוונים:

  • מצד אחד, כדאי שיהיה לכם תוכן קצר ולעניין, כמו: שאלות ותשובות, תוכן אודיו קצר וממוקד, או סטוריז בפייסבוק וגם באינסטגרם – אם זה מתאים לקהל המטרה שלכם
  • ומצד שני, כל הרעיון של מתן מענה לסוגים השונים של מיקרו-מומנטס הוא לתת לקהל המטרה שלכם את כל מה שהם מחפשים, כדי להתחיל לבנות ביניכם מערכת יחסים יותר עמוקה ומתמשכת.וזה אומר שככל שתקדישו לתשובות שלכם יותר זמן ומחשבה, ותכסו את הנושא מכל צדדיו בעזרת תוכן ארוך ומעמיק שמביא את כל ההיבטים של הנושא – כך תנטרלו את התנגדויות אפשריות, ותקצרו את הזמן שייקח להם להתקדם בתהליך הקנייה.

ארוך או קצר, קולי או כתוב – חשוב שהתוכן שלכם יהיה זמין לקהל המטרה בפורמט הכי הגיוני ומתאים לאותה מטרה. 

למשל: אם אתם רוצים להסביר איך אפשר לשלם על רכישת המוצרים שלכם, אין שום הגיון ליצור לשם כך סרטון וידיאו של 5 דקות, ואפשר בהחלט להסתפק בתשובה קצרה בדף השאלות הנפוצות או בהערת שוליים בדף המכירה.

טרנד 2019 # 5: יותר צ’טבוטים ובינה מלאכותית

מה זה אומר?

הרעיון של מיקרו-מומנטס, שממחיש דפוס צרכני של חיפוש מיידי וצורך במענה מיידי – פותח דלת רחבה לשימוש הרבה יותר נפוץ בצ’טבוטים, שיוכלו לתת את המענה המתבקש 24/7.

בניגוד לעמיתיהם בני האנוש, בוטים לא רק נמצאים שם מסביב לשעון, הם גם שומרים על רמה אחידה של שירות לקוחות: הם אף פעם לא מאבדים את הסבלנות, הם תמיד ידידותיים, כפי שתכנתו אותם להיות, ובניגוד לעובדים בשר ודם הם גם לא מבקשים העלאה במשכורת ולא שובתים כדי לקבל תנאי שכר הולמים…

וזאת בדיוק הסיבה שמחקרים מנבאים צמיחה מהירה של תעשיית הבוטים, פשוט מפני   שהם חוסכים לעסקים עלויות של כוח אדם. …ומי שחשש מהשתלטות הרובוטים על הציביליזציה האנושית – אז כן… הנה זה מתחיל.

בוט איכותי ידע לענות גם על שאלות פתוחות, ולהשתמש בלמידת מכונה כדי למצוא את התשובה הטובה ביותר לשאלות נפוצות.

העניין הוא, שמרבית הבוטים שפגשתי עד היום, נתקעו אחרי 3-4 שאלות, ונשמעו יותר כמו המחשב המעצבן מאודיסיאה בחלל 2001 מאשר כמו אר.טו.די.טו המתוק.

אבל ללא ספק – ב- 2019 כדאי לשקול את הכדאיות הכלכלית של שילוב בוט ככלי שיווקי לעסק. במיוחד לאור העובדה שהשיפור התמידי בטכנולוגיית למידת מכונה ובינה מלאכותית יקנו לבוטים מקום חם בלב גם אצל הצרכנים.

אז איך אתם יכולים להיערך לטרנד של הצ’טבוטים?

בשלב זה, השימוש היעיל ביותר בבוטים הוא:

  • להזין אותם בתשובות מהירות לכל השאלות הפשוטות שחוזרות על עצמן בנוגע לשירותים או למוצרים שלכם
  • לאפשר להם לאסוף מידע ומשוב מהצרכנים, כדי שבני האדם בעסק יוכלו לנתח את הנתונים ולהגיע למסקנות אופרטיביות
  • בכל מה שנוגע לתוכן, אפשר להפיל על הבוט גם את תיק המידען של העסק, כדי שיוכל להפנות את הצרכן המתעניין למקורות מידע נוספים, או למוצרים נוספים שקשורים לנושא השיחה
  • ומעבר לזה – הכי חשוב שהבוט שלכם ידע מתי לעצור ולהעביר את השיחה לבני האדם בעסק … כי לפחות בשלב הזה, ובהנחה שרובנו עדיין חיים מחוץ לסט של “מלחמת הכוכבים” – הצרכן המודרני הממוצע לא באמת מצפה מהצ’טבוט לענות על כל שאלה, אבל הוא כן מצפה ממנו לדעת להפנות אותו לכיוון המתאים או לאדם המתאים.

וזה בדיוק מה שקרה לי השבוע בשיחה עם צ’טבוטית בשם בטי. כשהשיחה בינינו הובילה לשאלות שלא הייתה לה עליהן תשובה – היא הבטיחה לי שהבוסים החכמים שלה יחזרו אלי עם כל התשובות… אני עדיין מחכה…

אז הנה הפאנץ’: כשהבוט שלכם מבטיח לצרכן שיחזרו אליו – כדאי שלא תשברו לו את המילה. 

 

טרנד 2019 # 6: תוכן ארוך Long-Form Content

נכון שתשובות קצרות ומידע קצר וממוקד מאוד חשובים במענה למיקרו-מומנטס, אבל כמו שראינו, יש גם מקום, ואפילו מקום חשוב, לתוכן ארוך ומעמיק, ולא רק לטובת המיקרו-מומנטס, אלא מסיבות רבות וטובות נוספות.

  • תוכן ארוך בונה קשר – מתאים במיוחד לעוקבים היותר נלהבים שלכם, שהם אלה שיהפכו מהר מאוד להיות ממליצים נלהבים. וזה אפילו הגיוני כשחושבים על זה: ככל שמישהו יותר מעוניין בנישה שלכם, כך הוא רוצה לדעת עליה יותר
  • תוכן ארוך בונה אמון – דווקא בסביבה כל כך עמוסה בתכנים לא מקצועיים ולפעמים אפילו מטעים – קוראים רבים מחפשים מקורות מידע יותר מעמיקים, והפורמט של המאמר הארוך מייצר יותר אמון.
  • תוכן ארוך מתקדם יותר מהר בתוצאות החיפוש – קצת מצחיק להגיד, אבל לתחושה הזאת שותף גם האלגוריתם העכשווי של גוגל, שגם הוא מזהה תוכן ארוך כתוכן איכותי יותר, ולכן, הוא דוחף אותו מהר יותר וגבוה יותר בתוצאות החיפוש (זאת, בהנחה, כמובן, שהתוכן איכותי מלכתחילה)
  • תוכן ארוך בונה אוטוריטה – מנועי החיפוש והקוראים אוהבים תוכן ארוך גם מפני שהוא מהווה המחשה לאוטוריטה שלכם בתחום.
  • והתוצאה: תוכן ארוך זוכה ליותר שיתופים – עובדה. ולא זו בלבד שתוכן ארוך זוכה ליותר שיתופים חברתיים בהשוואה לתוכן קצר, ככל שהמאמר ארוך יותר – עולה הסבירות שישתפו אותו.

ואיך אתם יכולים להיערך לטרנד של התוכן הארוך?

נורא פשוט. אתם מתחילים לכתוב תוכן יותר ארוך. עוד יותר ארוך.

כמה ארוך זה ארוך?

בין 1000 מילה על פי מקור אחד, ל-2000 מינימום לפי מקור אחר.

ללא ספק, הרבה יותר קל לכתוב תוכן קצר, אבל כמו שראינו, תוכן ארוך שווה את ההשקעה, מכל הבחינות, כמובן, כל זמן שתקפידו לספק מידע איכותי, מעשיר ומעורר מחשבה, שיוכל לשמש כמקור מידע שימושי ומהימן לקוראים.

תבניות מאמרים - מודעה

מה זה אומר, שמעכשיו כל המאמרים שלנו יהיו ארוכים ומייגעים?

חס וחלילה, וזה לוקח אותנו לטרנד התוכן המוביל ה-7 והאחרון של שנת 2019, שהולך לשנות את כל מה שהיכרנו על תוכן, קידום ומה שביניהם… קבלו את …

טרנד 2019 # 7: כתיבה באשכולות נושאים

מה זה אומר? תשמעו סיפור:

השבוע הלכתי לגוגל לחפש מידע בנושא מסוים, והגעתי למאמר מאוד מעניין, שהפנה אותי לדף מרכזי באותו נושא. אז לחצתי על הקישור – והגעתי למאמר מעמיק ומפורט שהכיל כל מה שאפשר היה להגיד על הנושא שחיפשתי, וגם רשימה של קישורים שכל אחד מהם עסק בהיבט ספציפי אחר של אותו נושא. המחשבה הראשונה שלי הייתה: וואו, זה גאוני. אני גם רוצה לארגן את החומרים באתר שלי בצורה כזאת…

בלי לדעת – הגעתי לאשכול נושא.

כמה ימים אחר כך הלכתי לחפש טרנדים – וגיליתי שזה הטרנד הכי לוהט של עולם התוכן בשנת 2019, באדיבות מלכת האינטרנט הבלתי מעורערת – גוגל.

אשכולות נושא הם מקבצי מאמרים שעוסקים בנושא אחד מכל היבטיו, ואם דיברנו קודם על תוכן ארוך – זה המקום שבו הוא יבוא לידי ביטוי בצורה הטובה ביותר. וזה הרעיון:

  • יוצרים דף מרכזי אחד שעוסק בנושא מכל כיוון אפשרי – והוא, מן הסתם, יהיה ארוך ומאוד מקיף,
  • ואז יוצרים דפים ספציפיים שעוסקים בהיבטים השונים של הנושאים – בעיקר, כמאמרים בבלוג
  • ואז מחברים אותם בקישורים אל הדף המרכזי.

כדי להבין איך הדבר הזה נראה – אני מזמינה אתכם לדמיין פרח גדול של תוכן: הנושא המרכזי הוא התפרחת הפנימית, הנושאים הספציפיים הם עלי הכותרת, והקישורים מחברים את עלי הכותרת אל התפרחת הפנימית.

אז מה הקטע של גוגל בסיפור?

מסתבר שהאלגוריתם של גוגל מייחס חשיבות גדולה במיוחד לאשכולות נושא, כי בעיניים שלו, זוהי דרך מצוינת להבטיח שאתם לא סתם זורקים ביטויי מפתח במאמרים כדי לתחמן את המערכת, אלא שאתם ממש מקדישים לנושא מחשבה, על מנת להעניק לקוראים שלכם מידע רלבנטי ובעל ערך שקשור לאותו נושא.

וזה אומר שמעכשיו, בעלי עסקים שכותבים תוכן יצטרכו לקחת בחשבון לא רק את ביטויי המפתח שבהם משתמשים הקוראים בחיפוש, אלא גם להתייחס לנושאים שהם מחפשים, ולתת להם מענה מקיף ושלם, בצורת אשכולות נושא.

ואיך אתם יכולים להיערך לטרנד של אשכולות הנושא?

קודם כל לקחת אוויר ולהירגע. כי כשחושבים על זה… זה לא רק הגיוני. זה ממש מתבקש. וזה הופך את משימת התוכן שלכם להרבה יותר כיפית ו… משתלמת.

אם יש משפט אחד שאני אומרת שוב ושוב לתלמידים שלי בתכנית “אלופי התוכן”, המשפט הזה הוא: אל תשימו את כל הידע שלכם בכל מאמר. תפזרו אותו. “הפרד ומשול”. יותר מאמרים – יותר חשיפה. ואני מודעת היטב לקושי שיש להם לעשות את זה, כי כמו כל מקצוען – גם הם מרגישים שהם צריכים לכסות את הנושא מכל צדדיו, ועוד קצת, כי אחרת – זה לא יהיה מספיק מקצועי… לא כך?

וזה בדיוק מה שאשכולות נושא עושים:

הם מאפשרים לכם לשפוך קודם כל את ה-כ-ל בדף המרכזי, ואז, לאט לאט, לפרק את ההיבטים השונים במאמרים נפרדים, שמציגים אותם מזווית יותר מעשית – כמו שהקוראים שלכם מחפשים, ולחבר אותם אל דף הנושא, כדי לאפשר לקוראים, וגם לגוגל, לראות את התמונה השלמה, ויחד אתה – לראות ולהבין את המומחיות שלכם.

גאוני, אמרתי?

בשורה התחתונה, אתם רוצים שהאתר שלכם יהפוך להיות ה-מקור ה-ראשון למידע בתחום שבו אתם פועלים. וברגע שתתחילו לארגן את המידע באשכולות של נושאים – סביר להניח שגם הקוראים שלכם וגם האלגוריתם של גוגל מאוד יעריכו את המחווה. 

בשורה התחתונה

ללא ספק, האתגר השיווקי העיקרי של שנת 2019 יהיה להגיע ללקוחות הרחוקים להפליא דרך סביבה דיגיטלית רועשת וצפופה להחריד.

כמו שיכולתם ללמוד מההדרכה, בשנה הקרובה אנחנו נשאל יותר שאלות, ניתן לצ’טבוטים לענות, נדבר אל המסכים ונכתוב תוכן באשכולות, וכל הטרנדים שראינו מצביעים על מסקנה אחת ברורה:

גם אם תהליכי היצירה וההפצה של התוכן עומדים לעבור שינויים מרחיקי לכת, כל מה שקשור לניהול תוכן דיגיטלי ולשיווק באמצעות תוכן – ימשיך להיות קריטי להצלחה העסקית שלכם, ואפילו הרבה יותר מבעבר.

אז תתחילו לכתוב. או תמשיכו לכתוב. ואם אתם רוצים לעשות את זה כמו שצריך, בלי לבזבז זמן יקר וכסף טוב על ניסוי וטעייה – אני כאן, כדי לקצר לכם את הדרך ולהוביל אתכם לַתוצאות הרצויות – בקלות ובמהירות.

עד כאן אני ועכשיו אתם

אספתי עבורכם את 7 הטרנדים השיווקיים הלוהטים של שנת 2019 כדי שתוכלו להתארגן מבעוד מועד ולהוביל את העסק שלכם להצלחה. מה תוכלו להוסיף מניסיונכם? מה הטרנד שאתם שוקלים לאמץ עוד היום? מה הטרנד שמדבר אליכם יותר מכולם? מוזמנים לשתף את כולנו למטה, בתגובות.

הצעד הבא שלכם להצלחה

אהבתם את המאמר? מוזמנים לשתף אותו עם החברים.

רוצים לקבל ממני עוד המון טיפים מעשיים, עצות טובות והדרכות מעשירות ושימושיות שיעזרו לכם להתקדם במהירות ולהצליח בגדול בעזרת ניהול תוכן דיגיטלי אפקטיבי? אם עדיין לא נרשמתם – מוזמנים להירשם עכשיו בחינם למיני קורס “שיווק בחיוך” כדי לגלות מה באמת מניע את השיווק הדיגיטלי (קרוב לוודאי שזה לא מה שאתם חושבים), איך זה קשור אליכם (קשור ועוד איך!), ואיך להתחיל לתכנן את תשתית התוכן שתזרים אליכם את הלקוחות הנכונים לכם – לגמרי בחינם. לקבלת המתנה – לוחצים פה.

אודות עידית נעמן

עידית נעמן עוזרת לעצמאים שכותבים וכותבים ולא רואים תוצאות, להקים תשתית תוכן שיווקית מושלמת במהירות ובליווי צמוד, במטרה ליצור חשיפה אפקטיבית ברשת שתוביל אליהם את הלקוחות הנכונים ותאפשר להם להגדיל משמעותית את ההכנסות.

לגישה בחינם למיני קורס "שיווק בחיוך" שיגלה לכם מה באמת מניע את השיווק הדיגיטלי ואיך לתכנן צעד-אחר-צעד את תשתית התוכן השיווקית של העסק - לוחצים עכשיו על הקישור "מתחילים לעשות שיווק בחיוך".

השארת תגובה