תוכן שיווקי: הקסם הכפול של כותרות גם וגם (ואיך לנצל בחכמה את עוצמת הכפילות)

תוכן שיווקי: הקסם הכפול של כותרות גם וגם (ואיך לנצל בחכמה את עוצמת הכפילות)

שיתוף ב facebook
שיתוף ב google
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin

אתם לא צריכים אותי בשביל לספר לכם שזירת השיווק הולכת ונהיית צפופה יותר מיום ליום. נביאי הזעם של חצי הכוס הריקה יספרו לכם על התחרות הגוברת ועל הקושי ללכוד לקוחות. אוהדי חצי הכוס המלאה, כמו חברתי המופלאה סיגל רוה, יובילו אתכם לראות את ההמונים הנלהבים שרק מחכים לקבל מכם את הבשורה ולרכוש מכם את הסחורה. לא משנה מאיזו כוס שתיתם הבוקר, יש שני דברים חשובים שאין עליהם ויכוח: האחד, הדרך הכי אפקטיבית שלכם להגיע אל הלקוחות היא באמצעות תוכן. והשני, הדרך האפקטיבית היחידה שלכם לגרום לקוראים לקרוא את התוכן שלכם, היא באמצעות כותרת מושכת, חזקה ושיווקית. למשל, כותרת גם וגם, שבה עוסק המאמר שלפניכם. מוזמנים לקרוא, להגיב ולשתף.

כל מי שהתנסה אי פעם בשיתוף פעולה יודע, כי בכל שיתוף פעולה או מיזם משותף יש צד אחד שמקבל תמיד קצת יותר מהצד האחר. קחו לדוגמה את התרנגולת שהציעה לחזיר שיתוף פעולה אטרקטיבי במיוחד: Bacon and eggs…

איך לרכוש ידידים ולהשפיע על אנשים
תוצאות מרנינות יותר הציע בשעתו דייל קרנגי, מי שפיתח את שיטת קרנגי למודעות עצמית ודיבור מול קהל, שקרא לקורס הראשון שלו ולספרו הראשון “איך לרכוש ידידים ולהשפיע על אנשים”. הכותרת  זכתה לתהודה והפכה לשם דבר של כתיבה שיווקית משובחת, ולמה? פשוט מאוד: יש לה מבנה עוצמתי במיוחד, משום שהיא מובילה את הקוראים מתועלת אחת היישר אל תועלת נוספת, שנייה. ושתיים זה תמיד יותר מאחת.

על פניו זה נראה פשוט ביותר, אבל אל תתנו לפשטות לכאורה לבלבל אתכם. הדברים שנראים פשוטים הם בדרך כלל המורכבים ביותר (ע”ע הנסיך הקטן). למעשה, יש קשר עדין-עדין בין התועלת הראשונה לתועלת השנייה; קשר סמוי, ממנו ניתן להקיש כי אם תוכלו להשיג את התועלת הראשונה, תשיגו באופן אוטומטי גם את התועלת השנייה, ו… הופ… יש לנו בבת אחת שתי ציפורים ביד.

הלו… תתעוררו! כולנו מכירים אנשים שיש להם חברים בלי סוף ובכל זאת אין להם השפעה על כלום. נכון או לא נכון? ויחד עם זאת, הקשר של סיבה ומסובב שעולה מהכותרת הכפולה, סייע לקרנגי למכור את הקורס ומאוחר יותר גם את הספר (שאגב, נקרא בעברית “איך לרכוש חברים והשפעה” – תרגום שנטרל לגמרי את הקשר המשתמע בין שתי התועלות).

כותרת מוכרת: צריך שניים לטנגו
כותרת גם וגם היא כותרת שיש לה שני שותפים, וכמו במרבית השותפויות, לאחד השותפים יש תפקיד קצת יותר דומיננטי. למשל:

  • למה כל עסק קטן חייב שיווק באמצעות תוכן (ואיך לכתוב מאמר ב- 20 דקות או פחות)
  • למה כתיבת מאמרים מגדילה את הכניסות לאתר ב- 50%: 3 צעדי מפתח בדרך להצלחה
  • תבניות תוכן – 5 צעדים בלבד בדרך לכתיבה מהירה ויעילה
  • מודל הרמזור. רק 3 צעדים פשוטים לכתיבה שיווקית שמביאה תוצאות בקופה
  • סיפור מסע הגיבור: מודל אפקטיבי לתכנון קמפיין תוכן שיווקי ממוקד לקוח
  • העסק שלך תקוע? כך תייצר צמיחה של 29% בשנה באמצעות שיווק בדואר אלקטרוני.

כותרת גם וגם: לחבר או לא לחבר. זאת השאלה
בכל הדוגמאות, נראה כאילו החלק הראשון יכול לעמוד לבד. הוא באמת יכול, וזה בדיוק הרעיון של כותרות גם וגם. לכתוב את החלק הראשון כך, שהוא מהווה כותרת שלמה ומושכת בפני עצמו. לגמרי-לגמרי לבד, כאשר גם לגמרי-לגמרי לבד הוא יכול לגנוב את ההצגה ולהוביל את הקורא לקריאה ו/או להמרה.

אבל מה אם החלק הראשון לא באמת שלם?
או, אז זהו, שכותרות כמו “מודל הרמזור” או “סיפור מסע הגיבור” לא באמת מסבירות את עצמן, אבל זה בדיוק העניין. התפקיד שלהן הוא לא להסביר דברים עד הסוף, אלא להצית את הסקרנות ולמשוך את הקורא פנימה. חלקה השני של הכותרת יבטיח שהמסר יושלם ויניע את הקורא הלאה, עד הסוף.

וזו בדיוק השיטה שבה עובדות כותרות גם וגם
כותרות גם וגם משתמשות בכוח כפול כדי ללכוד את תשומת לבנו, וכמו שקורה בדרך כלל, כשמשהו מצליח ללכוד את תשומת הלב שלנו – אנחנו נקליק כדי להמשיך ולקרוא הלאה, ובסופו של דבר כנראה שנקרא את המאמר בשלמותו. איך עושים את זה? עם מקף מפריד, נקודתיים, שאלה ותשובה, ו’ החיבור, סוגריים – שמדגישות את חלקה השני של הכותרת, ואפילו על ידי נקודה ברורה וחד משמעית, שסוגרת את החלק הראשון ומייצרת הפתעה בהמשך. העיקר שבסופה של כותרת יהיה לכם קורא מאותגר, מסוקרן ונלהב להמשיך בקריאה, כדי לגלות את התועלות שהובטחו לו, לא פעם אחת, אלא פעמיים: גם וגם.

האויב מס’ 1 של זוגיות טובה הוא השגרה
יכולתי לתת לקטע הזה כותרת גם וגם, כמו: “עוברים לשגרה: שלושת ההרגלים שיחסלו גם את הזוגיות הכי לוהטת”, אבל… זה בדיוק העניין. מינון יתר הוא מתכון בטוח לכישלון. יש המון דרכים ונוסחאות לכתיבת כותרות שיווקיות משכנעות ומלהיבות. למשל:

  • למה דווקא הכותרות הכי אטרקטיביות לא מובילות להמרה אופטימלית
  • או: 5 הסיבות העיקריות שתוקעות גם את הכותרות הכי אטרקטיביות
  • או: איך תתגבר על המכשלה מס’ 1 של כותרות אטרקטיביות שלא עושות את העבודה

הייתם ממשיכים לקרוא את המאמר? אני ארשה לעצמי להניח שכן, כי למרות שהן אינן כותרות גם וגם – הן עושות את העבודה.

אבל מעת לעת, בשביל חיזוק המשיכה הזוגית והעלאת רף הקשר – מומלץ לעשות שימוש בכותרת גם וגם עוצמתית ומעוררת, כמו למשל: זהירות! לא כל כותרת אטרקטיבית מייצרת לקוחות (ומה הסוד החשוב מכולם בדרך לכותרת שתעשה את העבודה).

כשמשתמשים בכותרות גם וגם כתבלין ייחודי ונחשק, ולא על בסיס יומיומי שחוק – שם הן מחוללות את הקסם האמיתי. 

זהירות, לא להגזים (או: כל המוסיף גורע)
כמו בכל דבר, כשמנסים לייצר שיווי משקל בין שני חלקי המאזניים, אפשר לשים תפוח אחד ועגבניה אחת, ולייצר שוויון, ואפשר להעמיס את כל דוכן הפרי כדי לייצר שיווי משקל, אבל לגרום למאזני השקילה לקרוס. בטח כבר פגשתם על הדרך כותרות מעיקות, כמו… רגע… קחו אוויר וקראו את הכותרת הבאה בקול רם:

“למה כתיבה לא מתוכננת עלולה להרוג את מאמצי השיווק שלכם (ואיך תבנו תכנית תוכן אפקטיבית שתקצר לכם את הדרך ותוביל אתכם צעד-אחר-צעד אל קשר לוהט עם הקוראים, שיהפוך אותם מקוראים מזדמנים למעריצים נאמנים)”

הצלחתם לקרוא עד הסוף בלי שייגמר לכם האוויר בריאות? אני לא. זאת בהחלט כותרת גם וגם, שמכניסה את הפאנץ’ ליין לסוגריים – טכניקה חזקה במיוחד, שאמורה להדק את אפקט הסקרנות, אבל… תפסת מרובה – לא תפסת בכלל…

מילת המפתח לשימוש נכון ויעיל של כותרות גם וגם היא “פשטות”.  פשטות היא טקטיקה טובה בכל מה שנוגע לתוכן. היא טובה פי שניים כשהיא באה לידי ביטוי בכותרות גם וגם – פעמיים: בחלק הראשון של הכותרת, ובחלקה השני. הנה הנוסחה לכותרת גם וגם מדויקת ושיטתית:

מסר שיווקי פשוט + מסר שיווקי פשוט = פשוט מסר שיווקי בעל עוצמה כפולה

טובים השניים מן האחד
אף אחד לא הסביר את העוצמה של כותרות גם וגם טוב כמו שלמה המלך, שכתב: “טובים השניים מן האחד: אשר יש להם שכר טוב בעמלם” (קהלת ד,ט).

ביחד – קל יותר להתמודד, להזיז דברים, להניע ולחולל תוצאות. זה נכון בחיים. זה נכון בעסקים. וזה נכון כשמדובר בכותרת המאמר שלכם, שתפקידה לעצור את הקורא, לצוד את עינו ולייצר את הקליק הראשון ביניכם, בדרך לזוגיות צרכנית מתגמלת ומבוססת תוכן. עובדה. אפילו שלמה המלך, החכם באדם, אמר: עדיף להיות בשניים מאשר לבד, כי לשניים יש יותר כוח ויותר סיכוי להצליח ולראות שכר טוב בעמלם…

עכשיו תורכם. חלקתי אתכם את מחשבותיי ועכשיו אשמח לשמוע את מחשבותיכם. האם הנקודות שהעליתי נראות לכם? יש לכם רעיונות נוספים לכתיבת כותרות גם וגם מושכות ואטרקטיביות? מהם? קדימה, הרצפה כולה שלכם… 

עידית נעמן

עידית נעמן

עידית נעמן - ניהול תוכן להעצמה אישית ועסקית. עוזרת לבעלות עסקים עצמאיות, שרוצות להרוויח יותר - למקד את השיווק, לדייק את הכתיבה, ולבנות עסק משגשג דרך תוכן. לגישה בחינם למיני קורס "שיווק בחיוך" שיגלה לך מה באמת מניע את השיווק הדיגיטלי ואיך להתחיל לתכנן את תשתית התוכן השיווקית של העסק שלך, צעד-אחר-צעד - לחצי עכשיו על הקישור "גם אני רוצה לעשות שיווק בחיוך".

אז מה חשבת?...

הגעת למקום הנכון!

שלום, עידית כאן. שמחה שהגעת!  הקמתי את בלוג “דרך התוכן” בשנת 2009, כדי לחלוק אתך את הידע והניסיון האדיר שצברתי בהעצמה אישית ועסקית דרך תוכן – כעיתונאית, נלפיסטית ומנטורית שיווקית. מוזמנת לקרוא, ליישם וכמובן – לשתף. 

פוסטים אחרונים

אם גם אצלכם בבית מבקרות בלילה כל מיני מפלצות או חיות טרף מפחידות – ספר הילדים החדש שכתבתי יעזור לכם לרתום את הפחד לתוצאות בלתי צפויות ומרגשות – עם חרוזים מתנגנים, עיצוב מלא-חן והדפסה איכותית שמותאמת במיוחד לאצבעות קטנות.  

מה עושים כשפוגשים אריה בחושך

במקום להמציא בכל פעם את הגלגל ולבזבז זמן יקר על כתיבת מאמר ארוך מדי, מבולבל ולא שיווקי, רכשו עכשיו את קובץ תבניות המאמרים המוכנות שלי, שיעזרו לכם לכתוב מאמרים מקצועיים איכותיים ושיווקיים – בחצי שעה ואפילו פחות. הקובץ כולל הדרכה מעשית ליישום התבניות + הדרכה לשילוב של כתיבה שיווקית.

12 תבניות מאמרים ספר

שיווק באמצעות תוכן מתבסס על תוכן רלבנטי, שפונה לדמות לקוח ספציפית ונותן לה מענה מותאם. הלקוח הזה הוא לקוח החלומות שלך וכדי להפיק מהתוכן את התוצאות הרצויות – חשוב שתדעי מיהו, מה מאפיין אותו, מה חשוב לו ומה הוא מחפש. כל אלה ועוד – בקורס הדיגיטלי “לקוח החלומות” שיוביל אותך אל הלקוח האידיאלי שלך ב-5 צעדים קצרים וממוקדים.

לקוח החלומות

סדנה דיגיטלית מעשית שבה אני מובילה אותך צעד-אחר-צעד לכתיבת 6 סוגי המאמרים המבוקשים ביותר ברשת – כולל 3 בונוסים מגבירי תוצאות לאיתור מילות המפתח הנכונות, לבניית תמונה מלווה למאמרים ולהפצה אפקטיבית שתזרים למאמרים עוד ועוד קוראים מעוניינים.

מישהו לכתוב אתו - סדנה דיגיטלית

למעבר לקורס החינמי שיגלה לך מה באמת מניע את השיווק הדיגיטלי ואיך תוכלי לתכנן תשתית תוכן שתזרים לעסק שלך לקוחות על אוטומט - מוזמנת למלא את הפרטים.

הפרטים שמסרת שמורים ובטוחים והם ישמשו אותי כדי לחלוק אתך ידע מועיל להצלחתך!

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן