כתיבת תוכן: איך לכתוב תוכן בקלות גם אם אתם מאמינים שאתם לא יודעים לכתוב

כתיבת תוכן: איך לכתוב תוכן בקלות גם אם אתם מאמינים שאתם לא יודעים לכתוב

שיתוף ב facebook
שיתוף ב google
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
כתיבת תוכן

כתיבת תוכן היא ללא ספק המיומנות העסקית החשובה ביותר להצלחת העסק בעידן הדיגיטלי, אלא שבעלות ובעלי עסקים רבים עדיין טוענים בתוקף שהם לא יודעים לכתוב, ומפספסים את המנוף השיווקי החשוב ביותר במאה ה-21. 

נשמע מוכר? האם גם אתם מאמינים שאתם לא יודעים לכתוב (ומפספסים מי-יודע-כמה לקוחות-מעולים?) כי למען האמת, זהו אחד המשפטים שחוזרים על עצמם כמעט בכל שיחה שלי עם לקוחות ותלמידים, ובכל פעם שאני שומעת אותו – אני שואלת שאלה אחת בלבד, שפוקחת את עיניהם בשנייה והופכת את עניין הכתיבה למשהו ממש אבל ממש פשוט. רוצים לדעת איך גם אתם יכולים לכתוב בקלות תוכן מעולה שיזרים לכם לקוחות, גם אם אתם מאמינים עכשיו שאתם לא יודעים לכתוב? מוזמנים להמשיך לקרוא, ליישם וכמובן לשתף

 

רגע… מה זה בעצם אומר שאתם לא יודעים לכתוב?

  • אתם לא יודעים לחבר מילים למשפטים ומשפטים למסרים? אבל זה הרי מה שאתם עושים כל יום כל היום. זה מה שכולנו עושים. כל הזמן. ואתם עושים את זה בכלל בלי לשים לב!
  • אתם לא יודעים לכתוב יפה, כמו שכותבים סופרים מקצועיים? זאת בכלל לא המטרה. אתם ממש לא רוצים שהקוראים שלכם יקראו מה שכתבתם ויגידו לעצמם: אוי, כמה יפה זה כתוב. אתם רוצים שהם יקראו את מה שכתבתם ויגידו לעצמם: וואו. זה בדיוק מה שחיפשתי.
  • אתם לא יודעים לכתוב בצורה שתמשוך אליכם את הלקוחות המתאימים? טוב, אז זה כבר מתחיל להתקרב ללב העניין… שנתקדם?

 

ולמה מתכוונים כשמדברים על כתיבת תוכן?

אז ככה. בשנים האחרונות, הפך האינטרנט לזירת המסחר והפנאי המרכזית של העולם. וזה אומר שגם אתם וגם הלקוחות שלכם נמצאים און ליין, מחפשים און ליין וצורכים און ליין, ואנחנו – כולנו – עושים את זה באמצעות תוכן: קודם כל ובראש ובראשונה טקסט, בתוספת תמונות, וידיאו או אודיו.

למעשה, בניגוד לכלים שהיו מקובלים בתקשורת ההמונים של פעם, בעולם הדיגיטלי – כתיבת תוכן היא הדרך היחידה שלכם לתקשר עם הלקוחות. אם תרצו, כתיבת תוכן היא הדיבור החדש. וככה צריך להתייחס אליה.

 

והכל מתחילים משאלות ותשובות

כשכל תוכן הוא בעצם סוג של מסע גיבור שעובר מהרפתקה להרפתקה עד שהוא חוזר הביתה אחר מכפי שיצא ממנו למסע – תפקיד התוכן שלכם הוא לעזור לגיבור להתקדם בדרך.

בסיפור שלנו, הגיבורים הם הלקוחות, שיוצאים לחפש תשובות, ועוברים אתגרים מאתגרים שונים, עד שהם הופכים ללקוחות משלמים. הדרך ללוות אותם ולהוביל אותם אל הסוף הטוב הוא בעזרת תשובות לשאלות שהם שואלים, או לשאלות שהם לא יודעים לשאול…

כמו למשל:

  • איך מתמודדים עם…(בעיה… קושי… חסם… אמונה מגבילה… חוסר זמן…)?…
  • איך מתגברים על בעיה / איך יוצאים מזה?…
  • מה לעשות כשמרגישים תקועים… / אם לא מצליח לי?…
  • למה זה לא מצליח לי? איך אפשר כן להגיע לתוצאות הרצויות?…
  • למה זה צריך לעניין אותי בכלל?…
  • איך אפשר להתקדם יותר מהר?…

 

זה כל מה שהם רוצים!
ובשביל זה לא צריך “לדעת” לכתוב. בשביל זה – צריך פשוט להיות מי שאתם – המקצוענים שיודעים לענות על שאלות ולתת פתרונות. זה הרי מה שאתם עושים כל יום, לא כך? ועכשיו, צריך רק להעלות את הדברים על הכתב – כדי שהלקוחות הפוטנציאליים שלכם, שגם הם נמצאים באינטרנט – יוכלו למצוא אתכם ולהגיע אליכם.

וזה השינוי הקטן שעושה את ההבדל הגדול. לא לכתוב. להעלות על הכתב. ומה זה אומר?

קרה לכם פעם שפתאום נעלם לכם הקול?

זוכרים את התסכול הזה, שאתם פותחים את הפה – ולא יוצא כלום? זוכרים את התסכול הזה שיש לכם משהו ממש-ממש חשוב להגיד למי שנמצא מולכם, אולי אפילו דחוף – ואתם לא יכולים להגיד את זה?… זוכרים מה עשיתם? קרוב לוודאי שחטפתם את פיסת הנייר הכי קרובה, ואיזה זנב של עט או עפרון או נייד… וכתבתם לו את מה שרציתם להגיד…

 

כי כשזה ממש חשוב, ואין לכם דרך להגיד את זה – אתם כותבים את זה… מה, לא?

וזה פחות או יותר מה שאני אומרת לתלמידים וללקוחות כשהם אומרים לי שהם לא יודעים לכתוב. אני שואלת: תגידו, לעזור ללקוחות שלכם – אתם יודעים? להסביר להם מה שהם צריכים לדעת – אתם יודעים? לענות על השאלות שלהם – אתם יודעים? והתשובה על השאלה הזאת היא תמיד “כן” – כן! ברור! בטח! איזה שאלה! את רצינית?

 

אני לגמרי רצינית. כי זה כל מה שאתם צריכים כדי לכתוב ולהגיע ללקוחות… והנה 3 דרכים שיעזרו לכם להעלות את התשובות שלכם על הכתב.

 

אופציה # 1 לכתיבת תוכן – הקליטו את המפגשים עם הלקוחות

לפעמים, האמונה ש”אתם לא יודעים לכתוב” בעצם משקפת את התסכול הזה שאתם סוחבים עוד מהתיכון, כשלא הצלחתם לעמוד בציפיות של המורה לחיבור. ואני אומרת לכם: תשכחו מזה.

כי כשאין לכם בעיה להסביר ללקוחות שלכם איך לעשות מה, אבל כשאתם צריכים לכתוב את הדברים – אתם נתקעים – פשוט תייצרו לעצמכם מסלול עוקף תקיעות, ותנצלו את המפגשים עם הלקוחות כדי להקליט את המפגש – וליצור לעצמכם תוכן איכותי ובעל ערך, ממש על הדרך.

 

להקלטה של מפגשים עם לקוחות יש לפחות 2 יתרונות:

  • קודם כל – אתם יכולים להעביר להם את ההקלטה ולתת לחיבור ביניכם ערך מוסף של מפגש עבודה שהם יכולים לחזור עליו שוב ושוב, בזמן שלהם ובנוחות שלהם
  • שנית – כיוון שזה המקום שבו אתם במיטבכם – אתם יכולים להריץ את ההקלטה אחורנית, ולנצל את כל העצות הטובות וההסברים המעולים שלכם – כדי להפיק מהם תוכן שימשוך אליכם בדיוק את הלקוחות הנכונים.

כל מה שיישאר לכם לעשות זה בסך הכל לתמלל את ההקלטה – בלי להתעסק עם זה דקה אחת מיותרת! ובלי להיתקע על ניסוחים ותחביר!

 

בואו נחשוב על זה רגע ביחד: הרי הסברתם ללקוח שלכם מה שהיה חשוב להסביר לו. המסר עבר? אין שום סיבה בעולם עכשיו להתחיל ליפייף את הטקסט ולהסתבך. פשוט הפעילו את ההקלטה, וכתבו את ההסברים של עצמכם – מילה במילה.

הקלטה של פגישה עם לקוח מספקת לכם תוכן מעולה, רלבנטי ובעל ערך בדיוק לקהל המטרה הנכון, שוטף ורהוט ובעיקר אותנטי – כמו שאתם כשאתם מסבירים את הדברים ללקוחות שלכם. והכי חשוב – תוכן אינסטנט מוכן להפצה, בלי תירוצים.

 

תכל’ס, איך מקליטים?

הדרך הכי יעילה שאני מכירה היא באמצעות אפליקציית התזכורות הקוליות שיש לכולנו על הנייד.

פשוט פותחים את האפליקציה. לוחצים על הכפתור האדום. ושמים את הנייד על השולחן. זהו. בגמר המפגש – לוחצים שוב על הכפתור האדום ונותנים להקלטה שם רלבנטי.

 

כמה טיפים להקלטה יעילה:

  • בקשו לקבל את הנושאים לשיחה מראש והיערכו בהתאם
  • הקפידו לא להתפרץ לדברי הלקוח כדי שהתשובות יישמעו בצורה מלאה וברורה
  • דברו לאט – זה יעזור ללקוח להבין וזה יעזור לכם אחר כך, לתמלל ב”טייק” אחד

 

אופציה # 2 לכתיבת תוכן – תנו לעצמכם (ולקוראים) הוראות הפעלה

עוד דרך נהדרת לעקוף את מסלול המכשולים של הכתיבה… היא: להכתיב לעצמכם את התשובה, בקול רם. אני קוראת לזה: לתת לעצמנו הוראות הפעלה. ועל הדרך – גם לקוראים שלנו.

 

למה הכתבה עצמית היא רעיון יעיל? כי הרבה פעמים, הקושי לכתוב הוא בגלל דיבור פנימי ביקורתי שתוקע את האנשים. הַכְתָבָה בקול רם מייצרת תמריץ חיצוני מאוד אפקטיבי ופשוט: לכתוב מה שאתם אומרים – כאילו ללקוחות שלכם, אבל בעצם – לעצמכם.

באופן אישי, אני מאוד אוהבת את הדרך הזאת, כי היא חוסכת לי המון זמן על הקשבה חוזרת להקלטה ואיתור של הקטע שיכול לשמש כתוכן.

 

גם להכתבה של תשובות פרקטיות ללקוחות יש 2 יתרונות מופלאים:

  • קודם כל – הכתיבה תהיה מאוד פונקציונלית, היא תיתן תשובות מאוד ענייניות, בלי כל מיני קישוטים וסיפורים צדדיים מיותרים שהרבה פעמים נוצרים במהלך הכתיבה. וזה אומר, שלקוראים שלכם יהיה הרבה יותר קל להתמקד בתשובה, לקבל את הערך המוסף שלה, נטו, ולהכיר לכם תודה גדולה על הישירות ועל הענייניות.
  • שנית – המוח שלכם יתרגל מהר מאוד לפעול על פי פקודה, וברגע שתחליטו לכתוב – הוא יעבור לדום וישתף פעולה. בהתחלה – על פי התכתיב. ובהמשך – בכל דרך שתבחרו. זה פשוט עובד כמו קסם!

 

תכל’ס, איך מכתיבים?

לפעמים, הקושי הגדול שלנו הוא למצוא על מה לכתוב, לכן, בתור התחלה – כדאי שתענו על שאלה אמיתית של לקוח אמיתי, מפני שזה בדיוק מה שיכניס אתכם לאזור הגאונות שלכם, שבו אתם פועלים במיטבכם.

יש שאלה? מעולה. אתם פותחים דף חדש בוורד, ועכשיו – אתם עושים שני דברים במקביל:

  • אתם מכתיבים לעצמכם בקול רם את השאלה ואחריה את התשובה
  • ובו זמנית – אתם מתקתקים את השאלה ואת התשובה על המקלדת.

 

בלי לערוך. בלי לנסח. בלי לעצור. מכתיבים וכותבים. תנו לעצמכם להגיד את התשובה עם משחקים של אינטונציה, אפשר להוסיף פה ושם תנועות ידיים – בדיוק כמו שהייתם עושים, לו הייתם עומדים מול הלקוח ומסבירים לו את הדברים בעל פה.

אגב, אופציה נוספת היא באמת לעמוד מול הלקוח, בפייסבוק, ולחזור בדיוק על אותו תהליך, רק שהפעם – הלקוח נמצא יחד אתכם און ליין. הוא לא ישמע את ההכתבה שלכם לעצמכם, אבל הוא מאוד ייהנה מהתוצאה הברורה והעניינית. ואתם תגלו – שהשד ממש לא נורא, והוא אפילו יכול להיות כיפי!

 

אופציה # 3 לכתיבת תוכן – השתמשו בתבניות תוכן מוכנות

תבניות תוכן מוכנות, שמותאמות לתחום העיסוק שלכם ונותנות מענה לתוכן שאתם רוצים לכתוב אבל מתקשים לכתוב – הן ממש הפתרון האולטימטיבי עבורכם.

 

במקום לשבור את הראש ולהיתקע; במקום להרגיש מתוסכלים ולא להצליח להתקדם; ובעיקר, במקום להגיד לעצמכם כל הזמן שאתם לא יודעים לכתוב – ולוותר על היתרונות שכתיבת תוכן מקנה לכם – אתם יכולים להיעזר בתבניות תוכן מוכנות, שכל מה שצריך לעשות בהן, זה רק להכניס פנימה את הפרטים הרלבנטיים שלכם – והופ, התוכן שלכם גמור ומוכן.

 

לתבניות תוכן מוכנות יש לפחות 3 יתרונות:

  • קודם כל הן עושות לכם סדר ושכל – התבנית מנחה אתכם איך להתחיל את המסר, איך להתקדם ואיך לסיים – בלי לשכוח שום דבר בדרך
  • שנית – הן חוסכות לכם המון כאב ראש וזמן – לא צריך להמציא כל פעם את הגלגל מחדש. פשוט בוחרים את התבנית שמתאימה לתוכן שאתם רוצים לכתוב, עוקבים אחר ההנחיות, צעד-אחר-צעד, ופועלים לפיהן, בלי לחשוב יותר מדי ובעיקר, בלי לבזבז זמן יקר שאין לכם
  • ושלישית – כמו בכל נוסחה, גם תבניות תוכן מספקות את המסגרת הנכונה, ומאפשרות לכם להכניס פנימה את עצמכם, רק אם אתם רוצים וככל שאתם רוצים – במידה הרצויה לכם.

 

תכל’ס, איך משתמשים בתבנית תוכן?

זוכרים את השאלה מאופציית ההכתבה? או את אופציית העצות הטובות שתמללתם מההקלטה של המפגש עם הלקוחות?

תבנית תוכן מוכנה מראש מאפשרת לכם לקחת את הדאטא שהפקתם ולהגיש אותו לקוראים בצורה הרבה יותר מובנית ומושכת. פשוט לשפוך את המידע לתוך התבנית לפי ההנחיות, וזהו.

 

וזה מה שאני כל כך אוהבת בתבניות תוכן

בהתחלה, תוכלו להיצמד לתבניות בלי לשנות דבר.

ובהמשך, ככל שהתבנית תיתן לכם תחושת ביטחון גדולה יותר של מסגרת והכוונה – כך תרגישו יותר ויותר חופשיים להכניס פנימה יותר מעצמכם ומעולם התוכן של הלקוחות שלכם, עד שהכתיבה תהפוך לחלק בלתי נפרד ממי שאתם. וזה יקרה הרבה יותר מהר מכפי שאתם יכולים לדמיין לעצמכם עכשיו. 

 

תכנית מסלול הכסף

בשורה התחתונה

כתיבת תוכן היא ללא ספק המיומנות העסקית החשובה ביותר להצלחת העסק בעידן הדיגיטלי, אלא שבעלות ובעלי עסקים רבים עדיין טוענים בתוקף שהם לא יודעים לכתוב, ומפספסים את המנוף השיווקי החשוב ביותר במאה ה-21.

 

כמו שיכולתם ללמוד מההדרכה, גם אם אתם מאמינים באמת ובתמים שאתם לא יודעים לכתוב – יש לפחות 3 דרכים להתגבר על התקיעות, ולאפשר לכם למצוא דרכים חלופיות ומסלולים עוקפים, כדי להוביל את המסרים החשובים שלכם אל הלקוחות שמחפשים אתכם ברשת. ממש בקלות.

 

עכשיו אתם

עד פה חלקתי אתכם 3 טכניקות מעולות שבהן אני משתמשת לייעול הכתיבה, ואין לי ספק שהן יעזרו לכם לייצר תכנים מעולים לשיווק העסק – גם אם אתם מאמינים שאתם לא יודעים לכתוב… עכשיו הבמה כולה שלכם. באיזה טכניקות אתם משתמשים או ניסיתם להשתמש כדי להתגבר על החסמים ולכתוב תוכן לשיווק העסק? מוזמנים לשתף את כולנו בתגובות, פה למטה.

 

הצעד הבא שלכם להצלחה

אהבתם את המאמר? מוזמנים לשתף אותו עם החברים.

רוצים ללמוד לכתוב בקלות ובמהירות, תוכן אסטרטגי בעל ערך שיהפוך הרבה יותר קוראים לקונים? תבניות תוכן הן רק אחד הכלים שבהם אנחנו משתמשים בתכנית “מסלול הכסף” כדי להקים לעסק שלכם משפך מכירה אוטומטי שיזרים לעסק שלכם לקוחות מעולים – על אוטומט, ותוך 6 שבועות בלבד! הצטרפו עכשיו ותנו לעסק שלכם הזדמנות חדשה לזרוח בענק!
לכל הפרטים ולתיאום שיחת ייעוץ והתאמה אתי – לוחצים כאן.
עידית נעמן

עידית נעמן

עידית נעמן מלמדת עסקים לשווק ולהגיע ללקוחות הנכונים בעזרת תוכן. עסקים שאין להם היום תשתית שיווקית און ליין, מפסידים כסף! תכניות הליווי שפיתחתי - יעזרו גם לך להקים במהירות תשתית אוטומטית לשיווק ומכירה, ולטפח עסק משגשג וביטחון כלכלי - בלי לצאת מהבית. לגישה בחינם למיני קורס "שיווק בחיוך" שיגלה לך מה באמת מניע את השיווק הדיגיטלי ואיך לתכנן תשתית שיווקית לעסק, צעד-אחר-צעד - לוחצים עכשיו על הקישור "גם אני רוצה להצליח ולהרוויח".

אז מה חשבת?...

הגעת למקום הנכון!

שלום, עידית כאן. שמחה שהגעת! 

הקמתי את בלוג “דרך התוכן” בשנת 2009, במטרה לחלוק אתך את הידע והניסיון הרחב שצברתי – כעיתונאית, כנלפיסטית וכמנטורית שיווקית.

מזמינה אותך לקרוא, ליישם וכמובן – לשתף!  

פוסטים אחרונים

החתול משה התעורר מבואס. היום הוא יום הולדתו, ואף חבר לא הגיע לברך. “רוצה לחגוג את יום הולדתך? במקום לשבת סתם עצוב – תזמין את השמחה”, מציעה לו רות, חברתו הטובה, ושניהם יוצאים ביחד למסע קסום בעקבות המחשבות והמעשים שמחזירים לחתול משה את החיוך…
כל הפרטים – בלחיצה על הכפתור 

כמו שכבר בוודאי הבנתם, כתיבה היא כוס התה הכי-הכי שלי. תכל’ס, כל החיים…
אבל ברגע שהפכתי לסבתא, חיברתי לכתיבה את כישורי האימון והנלפ שרכשתי בדרך, יחד עם אהבת האיור ששמרתי שנים רבות במגירה והקמתי את 1001books.co.il
הוצאת ספרים שמתמקדת בספרי העצמה ואימון לפעוטות וילדים. 

במקום להמציא בכל פעם את הגלגל ולבזבז זמן יקר על כתיבת מאמר ארוך מדי, מבולבל ולא שיווקי, רכשו עכשיו את קובץ תבניות המאמרים המוכנות שלי, שיעזרו לכם לכתוב מאמרים מקצועיים איכותיים ושיווקיים – בחצי שעה ואפילו פחות. הקובץ כולל הדרכה מעשית ליישום התבניות + הדרכה לשילוב של כתיבה שיווקית.

תבניות לכתיבת מאמרים

שיווק באמצעות תוכן מתבסס על תוכן רלבנטי, שפונה לדמות לקוח ספציפית ונותן לה מענה מותאם. הלקוח הזה הוא לקוח החלומות שלך וכדי להפיק מהתוכן את התוצאות הרצויות – חשוב שתדעי מיהו, מה מאפיין אותו, מה חשוב לו ומה הוא מחפש. כל אלה ועוד – בקורס הדיגיטלי “לקוח החלומות” שיוביל אותך אל הלקוח האידיאלי שלך ב-5 צעדים קצרים וממוקדים.

מיני קורס לקוח החלומות

סדנה דיגיטלית מעשית שבה אני מובילה אותך צעד-אחר-צעד לכתיבת 6 סוגי המאמרים המבוקשים ביותר ברשת – כולל 3 בונוסים מגבירי תוצאות לאיתור מילות המפתח הנכונות, לבניית תמונה מלווה למאמרים ולהפצה אפקטיבית שתזרים למאמרים עוד ועוד קוראים מעוניינים.

מישהו לכתוב איתו

למעבר לקורס החינמי שיגלה לך מה באמת מניע את השיווק הדיגיטלי ואיך תוכלי לתכנן תשתית תוכן שתזרים לעסק שלך לקוחות על אוטומט - מוזמנת למלא את הפרטים.

הפרטים שמסרת שמורים ובטוחים והם ישמשו אותי כדי לחלוק אתך ידע מועיל להצלחתך!

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן