חשיפה אפקטיבית: למה אני לא באינסטגרם וגם אתם קרוב לוודאי לא באמת צריכים להיות שם (ואיפה כן)

חשיפה אפקטיבית היא מפתח הזהב להצלחה בשיווק דיגיטלי והשיקול החשוב ביותר שאמור להנחות את כל פעילות השיווק שלכם.

יותר ויותר בעלי עסקים, בכל העולם, בכל נישה ובכל גודל, כבר מבינים שהדרך היעילה והזולה ביותר להגיע ללקוחות פוטנציאליים היא באמצעות כתיבה והפצה של תוכן בעל ערך. וכמו שכולכם כבר יודעים, כדי שההפצה תוביל אתכם אל הלקוחות הנכונים – חשוב לוודא שמדובר בחשיפה אפקטיבית. מה זאת חשיפה אפקטיבית, איך מוודאים שאתם במקום הנכון ומה הטקטיקה היעילה ביותר לחשיפת התוכן שלכם – על כך במאמר שלפניכם. מוזמנים לקרוא, ליישם וכמובן לשתף.

שם המשחק הוא חשיפה

ככל שיותר לקוחות מתאימים נחשפים לתוכן שאתם מייצרים, כך גובר הסיכוי שלכם למנף את התוכן לקשר, ואת הקשר למערכת יחסים, ואת מערכת היחסים ללקוחות משלמים.

נשמע טוב, לא כך?
רק שכדי שזה באמת יקרה, הפעילות השיווקית שלכם צריכה להתאים את עצמה לא לסתם חשיפה בכל מקום ולכל אחד… אלא למשוואת החשיפה האפקטיבית, שאומרת:

יותר חשיפה נכונה לַלקוחות הַנכונים = יותר סיכוי לתרגם את החשיפה להכנסה.

והשאלה החשובה ביותר היא כמובן, מה פירוש “חשיפה נכונה לַלקוחות הַנכונים” ומה זה אומר לגביכם.

המרוץ לחשיפה

בואו נשים על השולחן שתיים מהתוצאות הבולטות ביותר של המֵרוֹץ לחשיפה, ונבין מהי המציאות שבה כולנו פועלים, או לפחות מנסים לפעול.

התוצאה הראשונה של המֵרוֹץ לחשיפה היא …
היצע מטורף של פלטפורמות אינטרנטיות שמציעות לבעלי עסקים כלים ומתודולוגיות להפצת תוכן, שכולן נלחמות על ליבם ועל זמנם של המשווקים, ובשנים האחרונות, ככל שהחשיפה מתבססת יותר ויותר על תשלום – גם על כיסם.

והתוצאה השנייה של המֵרוֹץ לחשיפה היא…
תחושת הצפה מטורפת של בעלי עסקים בכל העולם, שמנסים להיות כל הזמן בכל מקום, כשהם רדופים על ידי תחושה קשה של FOMO – FEAR OF MISSING OUT, בעידודם הנמרץ של מומחי הרשתות החברתיות.

האם גם אתם מרגישים הצפה?
האם גם אתם מרגישים שאתם חייבים להשקיע זמן ואנרגיה וגם כסף כדי ללמוד כלים חדשים, כדי לא להישאר מאחור?
והשאלה המטרידה מכולן: האם זה יוצר לכם תוצאות?

מה המשמעות של חשיפה נכונה ללקוחות הנכונים?

השאלה החשובה ביותר שאנחנו רוצים לשאול את עצמנו היא, מה המשמעות של “חשיפה נכונה לַלקוחות הנכונים”, כי רק חשיפה כזאת – באמת תוביל אותנו אל התוצאות העסקיות שאנחנו רוצים.

והתשובה היא: לפגוש אותם עם תוכן שמציע להם את העזרה שהם מחפשים, במקום שבו הם נמצאים.

נשמע פשוט? זה באמת מאוד פשוט, כשיודעים:
• מי הלקוחות שלכם
• איפה הם נמצאים
• ומה הם מחפשים.

זה הא”ב של כל פעילות שיווקית אפקטיבית:

כי אם הלקוחות הפוטנציאליים שלכם מעדיפים להתכרבל בכורסה נוחה ולקרוא מאמרים שנותנים להם מידע שימושי ברור ואמין, ואתם שולחים להם סרטוני וידיאו מתחכמים או תמונות עם כל מיני פילטרים משוגעים – קרוב לוודאי שהחיבור הזה לא יוליד מערכת יחסים משמעותית.

ולהיפך.
אם הלקוחות הפוטנציאליים שלכם מעדיפים דווקא סרטונים קצרים ומשעשעים, או סטוריז חושפניים שנותנים להם הצצה חפוזה אל מאחורי הקלעים של העסק שלכם או של החיים שלכם – סביר להניח שהם לא יגלו עניין במאמרים מעשיים עם הסבר מעמיק וגישה לתמיד.

וזה בדיוק המקום שבו נכנסים לתמונה ערוצי התקשורת האינטרנטיים

בתחילת הדרך, הפלטפורמה היחידה שאיפשרה לבעלי עסקים לתקשר און ליין ולידע את הגולשים מי הם ומה הם יכולים לעשות בשבילם היו אתרי האינטרנט.

בהמשך, קמו פורטלים של פורומים מקצועיים שאפשרו לאנשי מקצוע לחלוק את המקצועיות שלהם בחינם עם המתעניינים, בתקווה לרכוש את ליבם ואת כיסם.

אחר כך נולדו הבלוגים, שהציעו אינטראקציה ישירה של הכותבים עם הקוראים, והניחו את הבסיס לרשתות החברתיות שבאו בעקבותיהם.

ומפה לשם, צצו ברחבי הרשת אלפי רשתות חברתיות, שמציעות מגוון דרכים ליצירת תקשורת בינאישית באינטרנט, ושהפכו מהר מאוד לחלק מהסביבה העסקית, ככלי שיווקי שמאפשר למשווקים לצוד את עינם של לקוחות פוטנציאליים.

בישראל, כמו בישראל – אין אלפי רשתות וגם לא מאות או עשרות…

• הרשת המובילה היא ללא ספק פייסבוק, שהשכילה להבין כבר על ההתחלה, בשנת 2009, שאם היא רוצה לחדור לשוק הישראלי – היא חייבת לעברת את המערכת מא ועד ת’.
• לינקדין, שממותגת בעולם כרשת עסקית, השאירה את הממשק באנגלית, ונשארה הרחק מאחור
• יוטיוב, שמספקת במה לסרטוני וידיאו, לא מתאימה לכל אחד
• ובחודשים האחרונים מנסים מכל עבר לדחוף לנו בתור הדבר הבא את אינסטגרם.

אז בואו ניקח כמה דקות כדי להבין מה זה אינסטגרם

לפי וויקיפדיה, אינסטגרם היא אפליקציה חינמית לשיתוף תמונות וסרטוני וידאו קצרים של עד דקה, שמאפשרת להוסיף לתמונות ולסרטונים כל מיני מסננים גרפיים. ב- 2012 היא נרכשה על ידי פייסבוק, ומה שהחל כאפליקציית צילום לאייפון, הפך לרשת חברתית, שהאטרקטיביות העיקרית שלה היא מציצנות, ורוב המשתמשים שלה הם צלמים, סלבים, בני נוער ומותגי אופנה ואוכל.

גם מומחי שיווק שדוחפים את אינסטגרם בתור הפרונטיר השיווקי הבא, מודים בין השורות שהקהל העיקרי של הרשת הם צעירים ובני נוער, סד”ג 10-35, שנמשכים לדבריהם אל הפשטות שלה, ואני אומר: אל הקלות הבלתי נסבלת של הרדידות שמאפיינת אותה.

בשורה התחתונה, אינסטגרם היא הדוגמה הקלאסית למשפט המפורסם של מרשל מקלוהן , שאמר שהמדיום הוא המסר. כי זה בדיוק המקום שבו הצורה שבה מועבר המידע חשובה הרבה יותר מהתוכן, שמתאים את עצמו למדיום.

תחשבו על זה ככה:
אם יש לכם מסר שחשוב לכם להעביר בנושא תזונה נכונה או התפתחות אישית או בריאות, או כל תחום אחרת – כשהמדיום של האינסטגרם מאפשר לכם להעביר אותו בתמונה או בווידיאו קצרצר עם אורך חיים של עד 24 שעות, לקהל שרובו הגדול הוא צעירים בגיל 10-35 – האם זה עונה על ההגדרה שלכם ל- “חשיפה נכונה לַלקוחות הַנכונים”?

אם כן – סבבה, לכו על זה.
אבל אם לא – אין לכם שום סיבה להיות שם ולהשקיע שם זמן, אנרגיה וכסף.
וזה נכון לאו דווקא על אינסטגרם, אלא על כל חשיפה ועל כל פעילות שיווקית שאתם עושים או מתכננים לעשות – באינטרנט ובעולם האמיתי.

אז כשאתם מתלבטים באיזה פלטפורמה לבחור ובאיזה ערוץ שיווקי להשקיע את הזמן והאנרגיה שלכם – הנה 2 כללי אצבע שיעזרו לכם לקבל החלטה מושכלת – בלי להיסחף אחרי העדר, בלי לתת ל- FOMO לנהל אתכם, ובלי לדפוק את הראש בקיר:

כלל אצבע מס’ 1 לחשיפה אפקטיבית: תוודאו שהלקוחות האידיאליים שלכם שם

אתם יכולים לעשות תוכן מהבוקר עד הבוקר, ולהפיץ אותו באינטרנט מקיר לקיר, בצורה הכי יצירתית והכי מדליקה והכי מה-שאתם-רוצים… אבל אם הלקוחות האידיאליים שלכם לא נמצאים שם – זה לא ייקח אתכם לשום מקום!

כמו שאמרנו בהתחלה, כדי שתוכלו לתרגם את החשיפה להכנסה – היא חייבת להגיע לַלקוחות הַנכונים. או בפראפרזה על הסלוגן האלמותי של דפי זהב: אם הם לא שם – אתה לא קיים!

זה ממש בסדר ואפילו רצוי לגוון את מבחר התוכן שלכם. 

אתם יכולים לכתוב פוסטים מקצועיים בבלוג ולהפיץ אותם ברשת; אתם יכולים לצלם תמונות, ליצור תמונות עם ציטוטים מעצימים, לשים פילטרים מפה עד מחרתיים, להשתעשע עם כל מיני סוגים של סרטונים, להעלות טיפים, לספר סיפורים, לבנות אינפוגרפיקות…

מבחר התכנים שאתם יכולים לעשות בהם שימוש הוא כמעט אינסופי, והרשת מציעה בלי סוף כלים שיעזרו לכם לעשות את התוכן ללא עלות או בעלויות מאוד נמוכות, ובלי להזדקק לבעלי מקצוע יקרים. זה אחד הדברים הכי כיפים בשיווק הדיגיטלי של ימינו. אם יש לכם רצון וזמן להשקיע ביצירת תכנים בכל מיני פורמטים מיוחדים – אפילו השמים הם לא הגבול.

אבל יש דבר אחד שעליו אתם לא מוכנים להתפשר בשום פנים ואופן, וזה: לוודא שכל העבודה הזאת מגיעה לעיניים הנכונות עבורכם. זה מאסט. ייהרג ובל יעבור.

כלומר… אם אתם רוצים לשחק ברשת סתם – זאת ההחלטה שלכם…

אני כאן, כדי לחבר אתכם לדרך הנכונה ביותר בשבילכם לשיווק העסק, ומה שמעניין אותי, וגם אתכם – זה לתת לכם כלים והדרכה שיובילו אתכם לתוצאות העסקיות שחשובות לכם. ובמקום הזה – כלל האצבע הראשון הוא:
לוודא שהלקוחות האידיאליים שלכם שם.

איך יודעים?
הדרך הטובה ביותר היא לשאול אותם. פשוט תכניסו את השאלה לכל יתר השאלות שאתם שואלים את הלקוחות הפוטנציאליים שלכם, ובמיוחד לשאלות שאתם שואלים את הלקוחות האידיאליים שלכם:

למשל, תשאלו אותם 3 שאלות:
• איפה אתם נמצאים ברשת? (רשתות חברתיות… בלוגים… אתרים… ואולי בכלל לא)
• מאיפה אתם שואבים את המידע שחשוב לכם? (מנוע חיפוש… פורומים מקצועיים… רשתות חברתיות… מפה לאוזן…)
• וכמובן, איך אתם מעדיפים לצרוך את המידע הזה? (כתוב… מצולם…. בווידיאו… פנים אל פנים…)

כמעט כל שבוע פונים אליי תלמידים או לקוחות, ושואלים לעצתי לגבי ערוץ שיווקי כזה או אחר. באופן גורף, המניע לשאלה הוא הצעה מסחרית מגורם כזה או אחר, שמנסה למכור להם את שירותיו. ואז הם באים להתייעץ אתי.

אני שואלת על המספרים, בודקת יחד אתם את הכדאיות הכלכלית, ואז שואלת אותם את שאלת ה-64 מיליון דולר: האם הלקוחות שלכם שם?

וזאת שאלת המבחן האמיתית.
כי אם הם שם – יכול להיות ששווה לכם לבחון את ההצעה במונחים של עלות תועלת, ואולי להגיע למסקנה שזה שווה את המאמץ.

אבל אם הם לא שם – זה לא שווה לכם גם בחינם, מפני שגם לַ”חינם” יש מחיר של זמן, והתעסקות, ועקומת למידה, והתארגנות, והשקעה אנרגטית, ואכזבה כשזה לא מצליח – את כל אלה ועוד חשוב לקחת בחשבון, מפני שהזמן שלכם וה- well being שלכם הוא מצרך יְקַר-ערך, שאתם לא רוצים לבזבז לדעת על פעילות שלא מביאה לכם ערך מוסף משמעותי באמת.

כלל אצבע מס’ 2 לחשיפה אפקטיבית: העדיפו תמיד ערוצים שמאונדקסים בגוגל

וזה כלל האצבע השני שיעזור לכם לקבל החלטה מושכלת כשאתם מתלבטים באיזה פלטפורמה לבחור ובאיזה ערוץ שיווקי להשקיע את הזמן והאנרגיה שלכם: באופן גורף, אתם רוצים להשקיע את הזמן והאנרגיות שלכם באותם ערוצים שגוגל מאנדקסת, כדי שיותר אנשים יוכלו להגיע לתוכן שלכם לאורך זמן.

פלטפורמות התוכן האינטרנטיות, שמשמשות אותנו כערוצים לשיווק העסק, מתחלקות ל-2 סוגים: אלה שנמצאות במאגרי המידע של גוגל ואלה שלא.

מה ההבדל?
בגדול, כשאתם מעלים תוכן לרשת חברתית כמו פייסבוק או אינסטגרם, יש לתוכן הזה תוחלת חיים מאוד קצרה.

כמה קצרה?
ככל שיש לכם יותר חברים או עוקבים שהתוכן שלכם נשפך לתוך הפיד שלכם – כך תוחלת החיים של התוכן שלכם יותר קצרה, והוא מהר מאוד נעלם לתוך הבטן הענקית של הרשת. אם מישהו יגיע אליו אצלו בדף, ויעשה לכם לייק או יגיב – הוא יצוץ ויעלה בחזרה, אבל אין לכם שום שליטה על זה, ובסופו של דבר – הוא ייעלם לבלי שוב .

לעומת זאת, כשאתם מעלים תוכן לבלוג שלכם או לאתר שלכם או לרשת חברתית שכן מאונדקסת על ידי גוגל, כמו למשל, גוגל פלוס, התוכן שלכם נכנס למאגרי המידע של גוגל, ומתחיל להתקדם בתוצאות החיפוש. מה שאתם מרוויחים זה גם את הנוכחות המיידית בתוך הפלטפורמה, וגם הזדמנות להגיע לחשיפה בחיפוש, שרק הולכת ומשתפרת עם הזמן.

וזה חשוב במיוחד היום, כשהאלגוריתם של פייסבוק מעלים לנו חברים מהרשת, וכשיותר ויותר רשתות חברתיות עוברות למודל עסקי שבו אנחנו נדרשים לשלם עבור החשיפה. כי בזמן שליקטתם חברים בפייסוש, גוגל לא הלכה לשום מקום, וכשלמעלה מ-90% מהחלטות הקנייה של צרכנים בכל העולם מתחילות במנוע חיפוש – היא עדיין מקור החשיפה היעיל ביותר ברשת, והיום – יותר מתמיד!

הכלי היעיל ביותר לחשיפה אפקטיבית ברשת הוא בלוג עסקי באתר

הבסיס האולטימטיבי של התוכן שלכם הוא הבלוג העסקי שלכם, שהוא חלק בלתי נפרד מהאתר שלכם.

לפורמט של הבלוג יש כמה יתרונות שאין לשום פורמט אחר:
• קודם כל, יש בו מערכת תגובות אינטראקטיבית שנמצאת בשליטה מושלמת שלכם. בניגוד לפייסבוק, למשל, שבה כל מיני השמצות של טרולים או תגובות לא לעניין עולות ללא שום שיקול דעת של הרשת ובלי שיש לכם יכולת לנטרל אותם, למחוק אותם או לנהל אותם, בבלוג שלכם – אתם בעלי הבית, ואתם מחליטים מה לאשר ומה לדחות, לפני שהתגובה מתפרסמת.

אולי זה לא עולה בקנה אחד עם חופש הביטוי, אבל היי, זה העסק שלכם וזו זכותכם לקבוע מה יהיה בו ומה לא יהיה בו.

• שנית, לכל מאמר בבלוג יש כתובת אחת ייחודית ומזוהה, עם קישור משלה, שמאפשרת לכם להוביל למאמר את הקוראים, מרגע הפרסום ועד בכלל. וברגע שהם יגיעו, וייכנסו לבלוג שלכם – הם יוכלו לשוטט בין המאמרים, לבחור ולקרוא מאמרים שמעניינים אותם, ובגדול – להיחשף אליכם ולבלות אתכם זמן איכות במגרש הכי ביתי שלכם.

• שלישית, באופן מסורתי גוגל מאוד אוהבת בלוגים, והם by far התוכן המועדף עליה כשהיא בוחרת עבור הלקוחות הפוטנציאליים שלכם את התוכן שהם יראו בתוצאות החיפוש. את המידע הזה שמעתי לא מזמן מניל פאתל, שנחשב לאחד הגורואים המובילים בעולם בנושא של קידום אתרים, כך שנכון ל-2018 זהו מידע אמין ובדוק, שכדאי לכם לקחת אותו ברצינות.

• ולבסוף, הבלוג מאפשר לכם להעלות הכל – מאמרים כתובים, סרטוני וידיאו ותמונות, עם או בלי פילטרים שיצרתם באמצעות אפליקציות או באחד מהכלים הרבים שיש ברשת. אם אתם רוצים לקצר או להאריך – זאת ההחלטה שלכם. אם אתם רוצים לגוון ולשנות – זאת ההחלטה שלכם. ותמיד תמיד זה הבלוג – שלכם, ואתם בעלי הבית על התוכן.

וזה לא אומר שאתם מוותרים על נוכחות ברשתות האחרות!
זה אומר, שמרכז הפעילות השיווקית שלכם הוא הבלוג, ובכל פעם שתעלו מאמר חדש או תרצו להזרים תנועה למאמר קיים – פשוט תלכו לרשתות הרלבנטיות עבורכם, אלה שבהן נמצאים הלקוחות הפוטנציאליים שלכם, תשימו קישור למאמר ותזמינו את הקוראים להגיע ולקרוא.

היתרון הגדול הוא, שמי שיגיעו יהיו אך ורק אותם גולשים שהנושא של המאמר באמת מעניין אותם, ואתם תרוויחו תנועה מאוד ממוקדת של גולשים מתעניינים, שיהיה לכם הרבה יותר קל להפוך ללידים ולאחר מכן ללקוחות משלמים.

רוצים חשיפה אפקטיבית? תבחרו את החשיפה שלכם בחוכמה

כבעלי עסקים שמשווקים את העסק באינטרנט, זאת המציאות שבה כולנו חיים: אנחנו כותבים. אנחנו מצלמים. אנחנו עושים וידיאו. ואנחנו מקווים שהאנשים הנכונים יראו את התוכן שלנו וירצו להתחבר אלינו. זה כל הסיפור על קצה המזלג, כשהמטרה היא להגיע לְכמה שיותר לקוחות.

ופה בדיוק טמון שורש הבעיה:
כי כשלכולנו יש רק 24 שעות ביממה, ובפועל עוד הרבה פחות, כי חלק מהזמן אנחנו ישנים, אוכלים ועושים דברים אחרים…

וכשכולנו חשופים כל הזמן להייפ שיווקי שמבטיח לנו עוד ועוד הזדמנויות חסרות תקדים לקטוף את הפירות הקרובים של עוד ערוץ או עוד שיטה או עוד רשת חברתית שעד היום בכלל לא שמענו עליה…

מה שקורה הוא שהרבה מאוד בעלי עסקים, הרבה מדי, עסוקים כל הזמן ברדיפה אחר הפתרון המבטיח הבא, במקום לבסס את השליטה בקיים ולהפיק ממנו את המיטב.

בשורה התחתונה

האינטרנט מציע בלי סוף של הזדמנויות לחשיפה. יש אלפי רשתות חברתיות, מאות אלפי פורומים, מיליארדי אתרים ובלוגים. ההיצע הוא אינסופי והפחד לפספס או להחמיץ הזדמנויות – הוא חלק בלתי נפרד מהחוויה הדיגיטלית, ויש הרבה מאוד אנשים שמתפרנסים מללבות אותו. ועדיין, האפקטיביות של החשיפה שלכם און ליין נבחנת אך ורק בדבר אחד: האם הגעתם לעיניים הנכונות עבורכם, בצורה נכונה.

אז לפני שאתם רצים לאמץ את השיגעון הבא – תעצרו! קחו אוויר! ותחשבו, האם זה הדבר שבו נכון לכם להשקיע עכשיו את הזמן שלכם, את האנרגיות שלכם והרבה פעמים גם את הכסף שלכם.

כמו שיכולתם ללמוד מהכתבה, ברגע הזה – יש 2 שאלות שאתם רוצים לשאול את עצמכם:
האם הלקוחות הפוטנציאליים שלכם נמצאים שם, כלומר: האם לחשיפה שלכם יש סיכוי סביר להוביל אתכם לעוד לידים ולקוחות משלמים
האם גוגל נמצאת שם, כלומר: האם הערוץ השיווקי הזה הוא משהו קצר טווח, נקודתי ומוגבל לחשיפה כאן ועכשיו, אם בכלל, או שהוא חלק ממאגר המידע האלמותי של גוגל, ויש לו פוטנציאל להתקדם עם הזמן בתוצאות החיפוש ובאמת לעזור לכם להגיע ללקוחות שמחפשים אתכם.

כי בסופו של יום, הצלחה העסקית שלכם נבחנת אך ורק בדבר אחד:
ביכולת שלכם להגיע ללקוחות פוטנציאליים ולהפוך אותם, דרך חשיפה של תוכן רלבנטי ובעל ערך, ללקוחות משלמים. ללא כל ספק – בלוג עסקי משלכם, שמהווה חלק מאתר הבית שלכם, ושבו אתם מעלים מאמרים על פי תכנית תוכן אסטרטגית שמתאימה לכם, ומפיצים אותם במקומות הנכונים כדי למשוך אליכם לקוחות פוטנציאליים נכונים – הוא הכלי השיווקי היעיל ביותר, שייתן לכם מענה ממוקד למשוואה החשיפה האפקטיבית: יותר חשיפה נכונה לַלקוחות הַנכונים = יותר סיכוי לתרגם את החשיפה להכנסה.

עכשיו אתם

עד כאן סיפרתי לכם על המרוץ לחשיפה ברשת וציידתי אתכם ב-2 כללי אצבע שיובילו אתכם לחשיפה אפקטיבית באמת. עכשיו הבמה כולה שלכם. איך אתם בוחרים את המקומות שבהם אתם רוצים להיות ברשת? מה הקריטריונים שמנחים אתכם? והאם אתם מרוצים מהתוצאות? מוזמנים לשתף את כולנו, למטה בתגובות.

הצעד הבא שלכם להצלחה

אהבתם? מוזמנים לשתף את הכתבה עם החברים. רוצים לקבל ממני עוד כללים מועילים, עצות טובות והדרכה מעשית לחשיפה אפקטיבית שתוביל אליכם יותר לקוחות ותאפשר לכם להגדיל את ההכנסות? הצטרפו אליי לקורס “שיווק בחיוך” והתחילו לתכנן את תשתית התוכן שתוביל אתכם להצלחה עסקית – במתנה ממני ולגמרי בחינם! לקבלת גישה בחינם לקורס לוחצים כאן.

אודות עידית נעמן

עידית נעמן עוזרת לעצמאים שכותבים וכותבים ולא רואים תוצאות, להקים תשתית תוכן שיווקית מושלמת במהירות ובליווי צמוד, במטרה ליצור חשיפה אפקטיבית ברשת שתוביל אליהם את הלקוחות הנכונים ותאפשר להם להגדיל משמעותית את ההכנסות.

לגישה בחינם למיני קורס "שיווק בחיוך" שיגלה לכם מה באמת מניע את השיווק הדיגיטלי ואיך לתכנן צעד-אחר-צעד את תשתית התוכן השיווקית של העסק - לוחצים עכשיו על הקישור "מתחילים לעשות שיווק בחיוך".

4 תגובות

  1. הילה צור שינזי הגב

    הי עידית,
    אני רואה, שדווקא מותגי אופנה רבים עושים חייל באינסטגרם, ובכלל נראה כי האתר הפך ללוח מודעות מאוד גדול.
    אגב, מי שנהנה לעקוב אחרי סלבס, ויש רבים כאלה, גם מעבר לגיל 35, פשוט מוצא את כל המידע באופן נגיש.
    אני כן מסכימה, שזו פלטפורמה מוצפת, שמזמן איבדה את הקסם התמים של תמונות יפות עם תוכן, ועדיין כשיש אינגייג’מנט טוב, ומשקיעים בפרגון הדדי, אפשר להגיע ללקוחות איכותיים.

    תודה רבה על המאמר המקיף, ונותר לי רק להסכים, שאת עיקר המאמץ כדאי להשקיע בערוצים הנכונים.

    • עידית נעמן הגב

      הי הילה,
      תודה על התגובה המרתקת. אני מסכימה עם כל מילה, וגם מדבריך עולה שבסופו של יום – זה הכל מתחיל ומסתיים בשאלה מי הלקוחות הנכונים לי והאם הם שם.אגב, לעקוס אחר סלבריטאים לא נכנס אצלי לרובריקה של שיווק. שלהם, כן. שלנו, לא 🙂
      וכבעלי עסקים, כשהזמן שיש לנו להשקיע בשיווק קצוב, וכשכל פעילות חייבת להימדד בפרמטרים עסקיים של עלות/תועלת – יש ערוצים הרבה יותר אפקטיביים שמייצרים ROI הרבה יותר משמעותי – גם במונחים של כסף וגם במונחים של זמן ומאמץ. שוב תודה ובהצלחה!

  2. הדס הגב

    תודה על המאמר המועיל, נהניתי לקרוא. הפחתת לי את רגשי האשמה על כך שעוד לא טרחתי ללמוד אינסטגרם (למרות שממש לא פוסלת).

    • עידית נעמן הגב

      הי הדס, תודה על התגובה ונעים להכיר. אם יש לך עכשיו פחות רגשי אשמה – זה כבר מצוין. ועכשיו תוכלי לקבל החלטות ממקום של בחירה אמיתית ושיקול דעת. אני בטוחה שתקבלי את ההחלטה הנכונה! בהצלחה!

השארת תגובה