ניהול תוכן: להציע חברות לקוראים? הנוסחה המנצחת לכתיבת בלוג עסקי שעושה את העבודה

ניהול תוכן: להציע חברות לקוראים? הנוסחה המנצחת לכתיבת בלוג עסקי שעושה את העבודה

שיתוף ב facebook
שיתוף ב google
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin

כשנדמה לך שכולם מסביבך כותבים בלוגים ורק העסק שלך מקרטע מאחור, קל מאוד לזנק על העגלה ולהצטרף לשיירה. כאילו… מה הבעיה. תמיד יש מה להגיד על המוצרים והשירותים של העסק… מה, לא?… המממ… לא בדיוק. אם לא טרחת ללמוד תחילה את כללי המשחק, יהיה לך קושי לא מבוטל להתמיד בתהליך הכתיבה, ולא פחות מכך, לכתוב את התוכן המתאים, שיחנך, יבדר וירתק את קוראי הבלוג שלך, ויוביל אותם בתבונה וברגישות לפעולה (וזה, הרי, מה שמבדיל בין בלוג אישי לבלוג עסקי היעד השיווקי בקצה הדרך, שמיועד להוביל את הגולשים מקריאה לקנייה).

סליחה, אבל איך בדיוק בכוונתך להלהיב את קוראי הבלוג שלך? רמז: באופן מפתיע, לא כל שוכני הרשת כוססים ציפורניים בציפייה דרוכה לבלוג החדש שלך, ו.. הי… המוצרים או השירותים שלך זה לא הדבר הראשון שהם חושבים עליו כשהם חושבים על בילוי זמן אטרקטיבי.

אז אחרי שעשינו תיאום ציפיות קצר, הבה נראה איך בכל זאת אפשר לקחת את הבלוג החדש שלך למקום שבו הוא יצית את דימיונם של הקוראים, יניע אותם להצטרף לרשימת הדיוור שלך, יעודד אותם להגיב בצורה אקטיבית, ויתחיל להניע את התהליך השיווקי שבגינו יצאת לדרך מלכתחילה.

הדרך הארוכה היא הדרך הקצרה

רק עוד רגע… התלהבות היא דבר נפלא לרגע, אבל לתכנון נכון יש יתרונות ארוכי טווח. אני מזמינה אותך להתיישב מול המחשב (או דף הנייר, למי שמעדיף להרגיש את המילים לא רק בקצות האצבעות), ולרשום בצורה ברורה וכנה מהן המטרות של כתיבת הבלוג ואיזה יעדים הוא אמור לשרת. נתחיל ב- 5 שאלות:
1. מה הבעיות שהשירות או המוצר שלך אמור לפתור עבור קוראי הבלוג?
2. מה הפתרונות המקובלים לבעיות הללו?
3. למה הפתרונות האלה כבר לא עובדים?
4. מה החברה שלך מציעה שהוא שונה, מיוחד או חדשני לעומת הפתרונות הקיימים?
5. מה אמורים הקוראים לעשות עם המידע שנתת להם?

אם מאמרי הבלוג שלך יצליחו לענות על חמש השאלות הללו, יש סיכוי סביר שהתוכן שלך באמת יספק מידע רלבנטי ובעל ערך לקוראים: הוא ימחיש להם את הידע שלך כמומחה בתחומך, יראה להם עד כמה האתגרים שלהם מוכרים לך, ויבנה ביניכם יחסי אמון והוקרה הודות לפתרונות שימצאו אצלך בבלוג.

עוד שאלות מובילות לעוד תשובות

מעבר לחמש השאלות הבסיסיות, ניתן וכדאי לשאול את עצמך 7 שאלות נוספות, ולא פחות חשובות, שיאפשרו לך להשלים את התשתית האסטרטגית של הבלוג, עם הפנים ללקוחות ולהצלחת העסק שלך:
1. מהן מטרות העסק שלך?
2. מהן מטרות הבלוג שלך?
3. מיהו קהל היעד של הבלוג שלך?
4. מהן התועלות שהמוצרים או השירותים שלך מספקים לאותו קהל יעד?
5. מהם השירותים או המוצרים שהעסק שלך מספק?
6. מה בעצם גורם ללקוחות הפוטנציאליים שלך להרגיש תקועים או להיות תקועים באמת?
7. מה השתנה במציאות שלהם שגורם להם להיות יותר מתוסכלים ומעצים את הכאבים שלהם?

כדי שהבלוג שלך יוכל להמריא, הוא צריך לתת לקוראים תשובות. פתרונות. רעיונות. פתחי מילוט. כדי שהקוראים שלך יקראו את כל התשובות, הפתרונות והרעיונות בבלוג שלך – הוא צריך להיות כתוב בצורה מזמינה, מעניינת ומועילה.

בלוג עסקי טוב הוא חבר לעת צרה

ת’אמת? מה שחשוב לך להציע לקוראים הוא בלוג שהוא לא רק מילים, אלא חבר אמיתי:
הוא מחנך.
הוא מבדר.
הוא מרתק.

חבר כזה, שחוסך לקוראים שלך
כסף
זמן
והשקעה אנרגטית, הוא לא רק חבר אמיתי, אלא חבר אידיאלי…

אבל לפני שרצים רחוק לחברות אידיאלית, כדאי להתחיל קודם כל בחברות אמת: לחנך. לבדר ולרתק את הקוראים אליך על ידי שאלות בתחילתו ובסיומו של הבלוג.

הצגת שאלות לקוראים, מאפשרות להם להגיב, להשתתף ולהעמיק את מעורבותם בעולם התוכן שלך, ולך – להקשיב, ללמוד עוד ועוד על מה שמציק להם או מעניין אותם, כדי לתת להם מענה טוב יותר – במילים, ולא פחות מכך, בשירותים ובמוצרים. כמו שאומרים: חבר בשעת מבחן – הוא חבר לעניין!

מהם האתגרים שעומדים בפניך בעת כתיבת הבלוג שלך? האם כבר הצלחת למצוא את הכיוון הרצוי ל”הצעת חברות” ללקוחות שלך? אני מזמינה אותך לחלוק את הדילמות שלך בתגובות.

עידית נעמן

עידית נעמן

עידית נעמן - ניהול תוכן להעצמה אישית ועסקית. עוזרת לבעלות עסקים עצמאיות, שרוצות להרוויח יותר - למקד את השיווק, לדייק את הכתיבה, ולבנות עסק משגשג דרך תוכן. לגישה בחינם למיני קורס "שיווק בחיוך" שיגלה לך מה באמת מניע את השיווק הדיגיטלי ואיך להתחיל לתכנן את תשתית התוכן השיווקית של העסק שלך, צעד-אחר-צעד - לחצי עכשיו על הקישור "גם אני רוצה לעשות שיווק בחיוך".

אז מה חשבת?...

הגעת למקום הנכון!

שלום, עידית כאן. שמחה שהגעת!  הקמתי את בלוג “דרך התוכן” בשנת 2009, כדי לחלוק אתך את הידע והניסיון האדיר שצברתי בהעצמה אישית ועסקית דרך תוכן – כעיתונאית, נלפיסטית ומנטורית שיווקית. מוזמנת לקרוא, ליישם וכמובן – לשתף. 

פוסטים אחרונים

אם גם אצלכם בבית מבקרות בלילה כל מיני מפלצות או חיות טרף מפחידות – ספר הילדים החדש שכתבתי יעזור לכם לרתום את הפחד לתוצאות בלתי צפויות ומרגשות – עם חרוזים מתנגנים, עיצוב מלא-חן והדפסה איכותית שמותאמת במיוחד לאצבעות קטנות.  

מה עושים כשפוגשים אריה בחושך

במקום להמציא בכל פעם את הגלגל ולבזבז זמן יקר על כתיבת מאמר ארוך מדי, מבולבל ולא שיווקי, רכשו עכשיו את קובץ תבניות המאמרים המוכנות שלי, שיעזרו לכם לכתוב מאמרים מקצועיים איכותיים ושיווקיים – בחצי שעה ואפילו פחות. הקובץ כולל הדרכה מעשית ליישום התבניות + הדרכה לשילוב של כתיבה שיווקית.

12 תבניות מאמרים ספר

שיווק באמצעות תוכן מתבסס על תוכן רלבנטי, שפונה לדמות לקוח ספציפית ונותן לה מענה מותאם. הלקוח הזה הוא לקוח החלומות שלך וכדי להפיק מהתוכן את התוצאות הרצויות – חשוב שתדעי מיהו, מה מאפיין אותו, מה חשוב לו ומה הוא מחפש. כל אלה ועוד – בקורס הדיגיטלי “לקוח החלומות” שיוביל אותך אל הלקוח האידיאלי שלך ב-5 צעדים קצרים וממוקדים.

לקוח החלומות

סדנה דיגיטלית מעשית שבה אני מובילה אותך צעד-אחר-צעד לכתיבת 6 סוגי המאמרים המבוקשים ביותר ברשת – כולל 3 בונוסים מגבירי תוצאות לאיתור מילות המפתח הנכונות, לבניית תמונה מלווה למאמרים ולהפצה אפקטיבית שתזרים למאמרים עוד ועוד קוראים מעוניינים.

מישהו לכתוב אתו - סדנה דיגיטלית

למעבר לקורס החינמי שיגלה לך מה באמת מניע את השיווק הדיגיטלי ואיך תוכלי לתכנן תשתית תוכן שתזרים לעסק שלך לקוחות על אוטומט - מוזמנת למלא את הפרטים.

הפרטים שמסרת שמורים ובטוחים והם ישמשו אותי כדי לחלוק אתך ידע מועיל להצלחתך!

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן