טיפים לשיווק: 5 טיפים מעולים מסיפור יציאת מצרים שיובילו אותך לעשייה פורצת דרך

טיפים לשיווק: 5 טיפים מעולים מסיפור יציאת מצרים שיובילו אותך לעשייה פורצת דרך

שיתוף ב facebook
שיתוף ב google
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin

טיפים לשיווק הם דרך מעולה לקיצור הדרך להצלחה ולשיפור מהיר של התוצאות, אז עכשיו, משפסח כמעט הסתיים, והמצות בדרך לבוידם – קבלי 5 טיפים מסיפור יציאת מצרים שיעזרו לך בדרך לפריצת הדרך העסקית שלך – והיום יותר מתמיד!

אפשר לשחק לא מעט עם מלים במעבר מהחמץ – שמסמל לעת מצוא את החמצמצות של ההחמצה, למצה – שמסמלת שילוב אופטימי ומבטיח של מיצוי, מציאה והמצאה, רק שאני לא בטוחה שמול הפירורים שממלאים את כל הבית וכאב הבטן אחרי 7 ימי אכילת מצות – זה מה שיעבור גם לך בראש. ולכן, במאמר שלפניך, אני רוצה לקחת את הלהטוטנות הזאת צעד אחד נוסף קדימה: מעולם החלומות אל פריצת הדרך הגדולה, הלכה למעשה, לעסק שתמיד רצית ולהצלחה שמגיעה לך. מוזמנת לקרוא, ליישם ולשתף

פסח בדרך להסתיים. וגם כשהשנה הוא היה אחר ושונה מבכל שנה – עדיין כל המטאפורות והדימויים הקשורים אליו נשארו אותו הדבר, ועכשיו אפשר להתחיל לארוז אותם, בתקווה שבשנה הבאה הכל יהיה הרבה יותר בסדר…

אבל האמת היא, שסיפור יציאת מצרים הוא קודם כל סיפור טוב על מנהיגות. אז מעבר לכל ענייני המצות וההגדה, ליקטתי מתוכו 5 טיפים מעולים שיעזרו לך לעשות את הצעד הבא לפריצת הדרך העסקית שתמיד רצית – והיום, כשהשגרה אינה שגרה, והמוכר אינו מוכר – יש לסדר של סיפור ההגדה הרבה מה ללמד אותנו על מנהיגות, יזמות ודבקות במטרה.

אז קחי אוויר, וכמה דקות של חסד – אני יודעת שהימים אינם קלים, הרי שתינו בדיוק באותה הסירה המתנדנדת, אבל בדיוק משום כך – חשוב שניאחז בכל שבב תקווה וחיזוק – כדי לחזור אל עצמנו, אל החלומות ואל השאיפות, ולמצוא את הפנס שיאיר לנו את הדרך. אז – קריאה מהנה ומועילה:

טיפים לשיווק – טיפ מס’ 1: לקבוע מטרות ברורות

כשקוראים את ההגדה, ברור לגמרי שיציאת מצרים התנהלה על פי תכנית פעולה סדורה וברורה, שתוכננה לפרטי פרטים ויושמה הלכה למעשה, צעד-אחר-צעד, עד להשלמת המשימה בהצלחה. כמה חבל שכל כך הרבה בעלות (ובעלי) עסקים, שמנסות להוציא את העסק שלהם ממצרים, לא מגדירות לעצמן מטרות ברורות ואבני דרך לתהליך. כי התוצאה היא שהן עובדות נורא קשה, מבזבזות המון זמן ואנרגיה, ממש קריעת ים סוף… אבל התוצאות לא משהו.

טוב, אז מה צריך לעשות?

  • קודם כל – לתכנן. צעד אחר צעד. בדיוק כמו התכנון המדוקדק של ליל הסדר ושל יציאת מצרים
  • תכננת? מעולה. עכשיו את יכולה להתחיל להתקדם אל היעד בצורה מסודרת, ועל הדרך גם לבחון את אופן ההתקדמות ו/או את תוצאותיה.

מהיום, לפני שאת רצה קדימה – עצרי. חשבי לאן ברצונך להגיע. חשבי מה הדרך הכי נכונה שתיקח אותך לשם. חשבי איך תעשי את מה שצריך הכי נכון והכי פשוט. ועכשיו, ורק עכשיו – לכי על זה!

טיפים לשיווק – טיפ מס’ 2: לכוון ללקוחות הנכונים

בספר שמות י”ב, מורה אלוהים לבני ישראל לשחוט שה תמים ולסמן בעזרת דמו את בתי היהודים, כדי להבטיח שיפסח עליהם בזמן מכת הבכורות. הזיהוי המדויק של קהל המטרה היה חלק כל כך משמעותי ביציאת מצרים עד שנתן לחג את שמו… אלא שגם במקרה זה, בעלות ובעלי עסקים רבים מדי, שמנסים להוציא את העסק שלהם מעבדות לחירות, מדלגים על השלב הכל כך קריטי הזה של הגדרת קהל מטרה ספציפי, ומוצאים את עצמם טוחנים לעייפה מסרים נטולי ייחוד, שמדברים אל כולם ו… עוברים לכולם מעל הראש…

טוב, אז מה צריך לעשות?

  • קודם כל – להגדיר מי קהל המטרה הכי טוב עבורך. בשפה השיווקית קוראים לזה “לקוח/ה אידיאלי/ת”
  • הגדרת? מעולה. עכשיו, הוסיפי עוד מאפיינים של גיל, השכלה, תכונות אופי, תחומי עניין וכל מה שהופך אנשים רגילים לחברים אהובים (באקדמיה לניהול תוכן “בקטנה” תוכלי למצוא את “לקוחת החלומות” – מיני-קורס מעולה שיוביל אותך צעד-צעד לבחירת הלקוח/ה האידיאלי/ת שלך – ועכשיו ב-50% הנחה. אל תפספסי!)

מהיום, בכל פעם שאת כותבת – את מכוונת אל הלקוח/ה האידיאלי/ת שלך. זה הכוח האמיתי של תוכן מוכוון קהל מטרה. זה מה שהציל את בני ישראל ואיפשר לנו להיפגש פה עכשיו (עם מסכות וכפות וממרחק 2 מטרים… אבל איך אומרים אצלנו – עברנו את פרעה – נעבור גם את זה)… וזה בדיוק מה שיוביל אליך את הלקוחות הנכונים לך.

טיפים לשיווק – טיפ מס’ 3: לרכוש את המיומנויות הדרושות

הרבה מים זרמו ביאור בין החלומות של יוסף ועד התכל’ס של משה, שהבין תיכף על ההתחלה שמלים והבטחות זה נחמד, אבל כדי לבנות מנהיגות אמיתית צריך מיומנויות פרקטיות וכלים מעשיים (כמו מים שהופכים לדם ומטה שהופך לנחש… מעשיים, נו…). גם בעניין הזה, יש הרבה מדי בעלות ובעלי עסקים שמעדיפים את הקלות המפנקת של חלומות בהקיץ על פני ההתמודדות הנחושה עם הכלים הפרקטיים והמיומנויות המעשיות, וזאת אחת הסיבות, אם לא ה…, לכך שהעסק שלהם תקוע.

טוב, אז מה צריך לעשות?

  • קודם כל – לעשות מיפוי עומק ולהבין מה המיומנויות הדרושות לך כדי להתקדם לשלב הבא בפעילות
  • מיפית? מעולה. עכשיו לכי תסתכלי טוב-טוב מה השוק מציע ותבחני כל תכנית לעומקה, עד שתמצאי את המקום שבו תקבלי את המענה הנכון ביותר עבורך.

וזאת השאלה הרלבנטית היחידה באמת שעליך לשאול את עצמך בשלב הזה: מה את צריכה כדי להצליח. את. לא מלאך ולא שרף. רק את, היעדים שלך וההצלחה העסקית שלך (הנה מה שיכול לעזור)

טיפים לשיווק – טיפ מס’ 4: ליישם הלכה למעשה, ובגדול!

תדמייני… רק תדמייני מה היה קורה אם במקום להתייצב מול פרעה, מכה אחר מכה, בנחישות ובאומץ, היה משה ממשיך לבהות בסנה הבוער ולחכות למיינדסט המתאים שיקנה לו את תעצומות הנפש להוציא את אבותינו מסיר הבשר… וזה לא שמיינדסט לא חשוב. מיינדסט נכון הוא התחלה מצוינת, אבל אני רואה סביבי המון בעלות ובעלי עסקים שרצים מקורס לקורס ומרעיון לרעיון ומחלום לחלום ו… לא עושים עם זה דבר… אז כמו שסיפור יציאת מצרים מלמד אותנו – רק מי שמיישמת – מתקדמת, או במלים אחרות: זה לא מה שאנחנו יודעות (ובוודאי לא מה שאנחנו חולמות ומתכננות). זה מה שאנחנו עושות!

טוב, אז מה צריך לעשות?

  • קודם כל – לקבוע לוח זמנים ברור וריאלי ליישום הפרוייקט, או לכתיבת המאמר, או לביצוע הקמפיין, או ליצירת המוצר – שלב אחר שלב
  • קבעת? מעולה. עכשיו לכי ללוח השנה, סגרי את הזמן הדרוש לך כדי לבצע כל מה שנדרש על מנת להוציא את התכניות מהכוח אל הפועל, ו… עמדי בזה!

לרישום מסודר ביומן יש 2 יתרונות חשובים: הראשון הוא, שברגע שסוגרים זמן ביומן – התירוץ של “אין לי זמן” כבר לא עובד…  והשני, שברגע שסוגרים זמן ביומן – מפנים את הראש לדברים אחרים.

טיפים לשיווק – טיפ מס’ 5: להתחבר למקצוענים שידחפו אותך קדימה

בכל סיפור טוב יש רגע שבו הגיבור שמתבקש לצאת למשימה – מקבל רגליים קרות, ונדרש מישהו שיעמוד לצדו וייתן לו את הכוח והעידוד לצאת לדרך. בסיפור מסע הגיבור קוראים לו “החכם” (The sage). כשמשה משקשק, אלוהים מצמיד לו את אהרון להיות לו לפה ולעמוד לצדו מול העם ומול פרעה – ברגישות אך בנחישות. לרוע המזל, בעלות (ובעלי) עסקים רבים מדי מעדיפות להקיף את עצמן באנשים מבינים ורחומים, שמשחררים להן חוט ארוך של הכלה… הבנה… ואמפתיה…  רק שאין דרך בטוחה יותר מזו כדי להיתקע, להנמיך ציפיות, לדרוך במקום ולהרים ידיים.

טוב, אז מה צריך לעשות?

  • קודם כל – חפשי מצליחניות ומקצועניות שכבר עשו את הדרך בגדול, והיצמדי אליהן
  • נצמדת (וירטואלית, כמובן)? מעולה! עכשיו, נצלי כל רגע בסביבה המעשירה והמחזקת שסביבך, כדי לפרוש את הכנפיים כמה שיותר רחב וכמה שיותר רחוק.

האנשים שסביבך הם אלה שמגדירים את מרחב התעוזה והציפיות שלך מעצמך. ככל שתקיפי את עצמך יותר במצליחניות וביצועיסטיות, שאוכלות אתגרים לארוחת בוקר בלי מלח ומחפשות תמיד את הפסגה הבא לכיבוש (כן, גם היום, ואולי היום יותר מתמיד) – תגדילי את המוטיבציה שלך להתקדם ותרחיבי את גבולות ההצלחה שכבר ממתינה לך בכיליון עיניים. לכי על זה!

בשורה התחתונה

הרבה בעלות ובעלי עסקים שזקוקים לשיווק כדי להגיע ללקוחות שמחפשים אותם, פועלים על אוטומט, ללא חשיבה אסטרטגית מקדימה, לא מגדירים את הלקוחות הרצויים, לא רוכשים כלים ליישום ונתקעים בסופו של יום עם הרבה חלומות ועם הרבה מאוד אכזבות ותסכול.

כמו שיכולת ללמוד מהמאמר ומסיפור יציאת מצרים, יש 5 דברים קריטיים שחשוב לעשות כדי לדייק וליעל את הדרך להצלחה: לקבוע מטרות ברורות, לכוון ללקוחות הנכונים, לרכוש את המיומנויות הדרושות, ליישם הלכה למעשה את מה שלמדת, ולהתחבר למקצועניות בתחום, כדי שידחפו אותך קדימה, להצלחה מתמשכת ולפריצת הדרך הגדולה.

עכשיו את

חלקתי אתך 5 טיפים לשיווק שיישומם מוביל כל עסק להצלחה, כפי שניתן לראות אותם בסיפור יציאת מצרים. עכשיו הבמה כולה שלך. במה את נעזרת כדי להחזיר את עצמך למסלול של עשייה ואפקטיביות? במה את נעזרת בדרך לצמיחה העסקית שלך? מוזמנת לספר לי, כאן למטה, בתגובות, או להצטרף אליי לקבוצת “עצמאיות כותבות שיווק עם עידית נעמן” בפייסבוק, שבה אנחנו נפגשות כל בוקר בשעה 08:08, לעוד מנה גדושה של מוטיבציה ומשימת תוכן לביצוע, שתעזור גם לך להיכנס בחזרה למוד של עשייה.

הצעד הבא שלך להצלחה

אהבת? מוזמנת לשתף את המאמר עם חברות וקולגות.

רוצה לקבל ממני עוד המון טיפים מעשיים, עצות טובות והדרכות מעשירות ושימושיות שיעזרו לך להתקדם ולהצליח בעולם התוכן והשיווק באינטרנט? במיוחד בשבילך המתי אצלי באתר את “הספרייה” – מאגר ידע פרקטי לשיווק וניהול תוכן, והוא מוגש לך בחינם ובאהבה – ממני. תמצאי שם מדריכים, תכניות פעולה, צקליסטים, תבניות תוכן וחוברות לעבודה מעשית. ואני כל הזמן מוסיפה עוד ועוד חומרים, אז היכנסי לדף הבית שלי, מלאי את הפרטים ובואי להשרות את עצמם בידע שכל כך חשוב להצלחתך. 

נ.ב. (ככה זה, כמו ביציאת מצרים, היה לי חשוב קודם כל לעזור לך. דף נחיתה מסודר – בדרך. בינתיים תאכלי עוד יומיים מצות…חחח…רק בריאות!)

עידית נעמן

עידית נעמן

עידית נעמן - ניהול תוכן להעצמה אישית ועסקית. עוזרת לבעלות עסקים עצמאיות, שרוצות להרוויח יותר - למקד את השיווק, לדייק את הכתיבה, ולבנות עסק משגשג דרך תוכן. לגישה בחינם למיני קורס "שיווק בחיוך" שיגלה לך מה באמת מניע את השיווק הדיגיטלי ואיך להתחיל לתכנן את תשתית התוכן השיווקית של העסק שלך, צעד-אחר-צעד - לחצי עכשיו על הקישור "גם אני רוצה לעשות שיווק בחיוך".

אז מה חשבת?...

הגעת למקום הנכון!

שלום, עידית כאן. שמחה שהגעת!  הקמתי את בלוג “דרך התוכן” בשנת 2009, כדי לחלוק אתך את הידע והניסיון האדיר שצברתי בהעצמה אישית ועסקית דרך תוכן – כעיתונאית, נלפיסטית ומנטורית שיווקית. מוזמנת לקרוא, ליישם וכמובן – לשתף. 

פוסטים אחרונים

אם גם אצלכם בבית מבקרות בלילה כל מיני מפלצות או חיות טרף מפחידות – ספר הילדים החדש שכתבתי יעזור לכם לרתום את הפחד לתוצאות בלתי צפויות ומרגשות – עם חרוזים מתנגנים, עיצוב מלא-חן והדפסה איכותית שמותאמת במיוחד לאצבעות קטנות.  

מה עושים כשפוגשים אריה בחושך

במקום להמציא בכל פעם את הגלגל ולבזבז זמן יקר על כתיבת מאמר ארוך מדי, מבולבל ולא שיווקי, רכשו עכשיו את קובץ תבניות המאמרים המוכנות שלי, שיעזרו לכם לכתוב מאמרים מקצועיים איכותיים ושיווקיים – בחצי שעה ואפילו פחות. הקובץ כולל הדרכה מעשית ליישום התבניות + הדרכה לשילוב של כתיבה שיווקית.

תבניות לכתיבת מאמרים

שיווק באמצעות תוכן מתבסס על תוכן רלבנטי, שפונה לדמות לקוח ספציפית ונותן לה מענה מותאם. הלקוח הזה הוא לקוח החלומות שלך וכדי להפיק מהתוכן את התוצאות הרצויות – חשוב שתדעי מיהו, מה מאפיין אותו, מה חשוב לו ומה הוא מחפש. כל אלה ועוד – בקורס הדיגיטלי “לקוח החלומות” שיוביל אותך אל הלקוח האידיאלי שלך ב-5 צעדים קצרים וממוקדים.

מיני קורס לקוח החלומות

סדנה דיגיטלית מעשית שבה אני מובילה אותך צעד-אחר-צעד לכתיבת 6 סוגי המאמרים המבוקשים ביותר ברשת – כולל 3 בונוסים מגבירי תוצאות לאיתור מילות המפתח הנכונות, לבניית תמונה מלווה למאמרים ולהפצה אפקטיבית שתזרים למאמרים עוד ועוד קוראים מעוניינים.

מישהו לכתוב איתו

למעבר לקורס החינמי שיגלה לך מה באמת מניע את השיווק הדיגיטלי ואיך תוכלי לתכנן תשתית תוכן שתזרים לעסק שלך לקוחות על אוטומט - מוזמנת למלא את הפרטים.

הפרטים שמסרת שמורים ובטוחים והם ישמשו אותי כדי לחלוק אתך ידע מועיל להצלחתך!

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן