טיפים אסטרטגיים: 5 טיפים מעולים מסיפור יציאת מצרים שיובילו אתכם לעשייה פורצת דרך

טיפים אסטרטגיים: 5 טיפים מעולים מסיפור יציאת מצרים שיובילו אתכם לעשייה פורצת דרך

שיתוף ב facebook
שיתוף ב google
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
טיפים אסטרטגיים

טיפים אסטרטגיים הם כלי עזר מעולה לקיצור הדרך להצלחה ולשיפור מהיר של התוצאות העסקיות. ועכשיו, כשלפנינו 7 ימים של חג וחול המועד – אין זמן טוב מזה להיערכות, מחשבה ותכנון קדימה! ומה יוביל אותנו ליציאת מצרים העסקית שלנו – אם לא סיפור יציאת מצרים, שהיה ועודנו מאסטרפיס של תכנון לייזר, יישום מדויק ומנהיגות לתפארת…  

במאמר שלפניכם תמצאו 5 טיפים מעשיים ומעוררי השראה מסיפור יציאת מצרים, שיכניסו אתכם לאווירת החג מזווית חדשה ולא שגרתית. הטיפים שהכנתי לכם יציידו אתכם בכלים ובתובנות שיעזרו לכם לתכנן וליישם את פריצת הדרך העסקית שלכם ולהגיע אל הארץ המובטחת צעד-אחר-צעד.  למסלול שיוביל אתכם מהחלומות הגדולים לעסק החלומות שתמיד רציתם – מוזמנים לקרוא, ליישם ולשתף.

 

להורדת חוברת העבודה המעשית שתעזור לכם ליישם את הרעיונות בקלות וביעילות
*** לוחצים פה *** 

 

סיפור יציאת מצרים הוא אחלה סטוריטלינג וחלק מאוד חשוב ומהותי במורשת היהודית. אבל האמת היא, שהוא גם, ואולי קודם כל, סיפור אדיר על מנהיג אדיר שעשה את הבלתי אפשרי והבלתי יאומן בזכות נחישות יוצאת דופן, חכמת חיים מיוחדת במינה ותחושת שליחות חסרת פשרות! אז שימו בצד את המצות והחרוסת ואת כל הרבנים עם השמות המצחיקים מההגדה, ובואו נתמקד הפעם בתובנות העסקיות והאסטרטגיות של הסיפור – בדרך לפריצת הדרך העסקית שאליה אתם מכוונים. כי כשעוצרים לרגע ומתבוננים על התוכן הזה במשקפיים טיפ-טיפה שונים – יש לסיפור יציאת מצרים הרבה מה ללמד אותנו על מנהיגות, יזמות ודבקות במטרה.

מוכנים? יופי!

אז קחו אוויר, והצטרפו אליי לדרך שתחבר אתכם בחזרה אל החלומות, אל השאיפות, ואל 5 עצות טובות שיעזרו לכם למצוא מחדש את מטה הקסם שיאפשר גם לכם להוציא מים מהסלעים שבדרך ולחצות את הים לשניים – בדרך להצלחה!

טיפים אסטרטגיים לשיווק – טיפ מס’ 1: לקבוע מטרות ברורות

כשקוראים את ההגדה, ברור לגמרי שיציאת מצרים התנהלה על פי תכנית פעולה סדורה וברורה, שתוכננה לפרטי פרטים ויושמה בקפידה, צעד-אחר-צעד, עד להשלמת המשימה בהצלחה. כמה חבל שכל כך הרבה בעלות ובעלי עסקים, שמנסים להוציא את העסק שלהם ממצרים, לא מגדירים לעצמם מטרות ברורות ואבני דרך לתהליך. כי התוצאה היא שאתם עובדים נורא קשה, מבזבזים המון זמן ואנרגיה, ממש קריעת ים סוף… אבל התוצאות לא משהו. או לא מה שקיוותם שיהיו…

טוב, אז מה צריך לעשות?

  • קודם כל – להגדיר את המטרה – גם בפרספקטיבה ארוכת טווח (להגיע לארץ הטובה) וגם בטווח הנראה לעין (להיפגש עם פרעה עוד השבוע)
  • יש מטרה? מעולה. עכשיו ורק עכשיו אתם יכולים לרשום את כל מה שיעזור לכם להתקדם אליה ולהשיג אותה בצורה הטובה ביותר – לוחות זמנים, אבני דרך, שיתופי פעולה, אבקת קסמים… ה-כ-ל).

אז מהיום, לפני שאתם רצים קדימה – עצרו. חשבו לאן ברצונכם להגיע. חשבו מה הדרך הכי נכונה שתיקח אתכם לשם. חשבו איך תעשו את מה שצריך הכי נכון והכי פשוט. ועכשיו, ורק עכשיו – לכו על זה!

תחנת עבודה # 1

הכנסו למשימה הראשונה בחוברת העבודה. הגדירו את המטרה ורשמו לעצמכם כל מה שעשוי להוביל אתכם להשגתה בהצלחה. אתם יכולים להיעזר גם בזה.

טיפים אסטרטגיים לשיווק – טיפ מס’ 2: לכוון ללקוחות הנכונים

בספר שמות י”ב, מורה אלוהים לבני ישראל לשחוט שה תמים ולסמן בעזרת דמו את בתי היהודים, כדי להבטיח שיפסח עליהם בזמן מכת הבכורות. הזיהוי המדויק של קהל המטרה היה חלק כל כך משמעותי ביציאת מצרים עד שנתן לחג את שמו… אלא שגם במקרה זה, בעלות ובעלי עסקים רבים מדי, שמנסים להוציא את העסק שלהם מעבדות לחירות, מדלגים על השלב הכל כך קריטי הזה של הגדרת קהל מטרה ספציפי, ומוצאים את עצמם טוחנים לעייפה מסרים נטולי ייחוד, שמדברים אל כולם ו… עוברים לכולם מעל הראש…

טוב, אז מה צריך לעשות?

  • קודם כל – להגדיר מי קהל המטרה הכי טוב עבורכם. בשפה השיווקית קוראים לזה “לקוח/ה אידיאלי/ת”
  • הגדרתם? מעולה. עכשיו, הוסיפו עוד מאפיינים של גיל, השכלה, תכונות אופי, תחומי עניין וכל מה שהופך אנשים רגילים לחברים אהובים (באקדמיה לניהול תוכן “בקטנה” תוכלו למצוא את “לקוח החלומות” – מיני-קורס מעולה שיוביל אתכם צעד-צעד לבחירת הלקוח/ה האידיאלי/ת שלכם – ועכשיו ב-50% הנחה. אל תפספסו!)

מהיום, בכל פעם שאתם כותבים – אתם מכוונים את המסרים השיווקיים שלכם אל הלקוח/ה האידיאלי/ת שלכם. זה הכוח האמיתי של תוכן מוכוון קהל מטרה (או כמו שאני אוהבת להגיד: תוכן ששם את הלקוח במרכז). זה מה שהציל את בני ישראל ואיפשר לנו להיפגש פה עכשיו (אולי עדיין עם מסכות וממרחק 2 מטרים… אבל איך אומרים אצלנו – עברנו את פרעה – נעבור גם את זה)… וזה בדיוק מה שיוביל אליכם את הלקוחות הנכונים לכם.

תחנת עבודה # 2

הכנסו למשימה השנייה בחוברת העבודה (בחרתי לכם תרגיל חמוד ואפקטיבי במיוחד מתוך מיני קורס “לקוח החלומות”. אני בטוחה שגם תלמדו וגם תהנו!)

טיפים אסטרטגיים לשיווק – טיפ מס’ 3: לרכוש את המיומנויות הדרושות

הרבה מים זרמו ביאור בין החלומות של יוסף ועד התכל’ס של משה, שהבין תיכף על ההתחלה שמלים והבטחות זה נחמד, אבל כדי לבנות מנהיגות אמיתית צריך מיומנויות פרקטיות וכלים מעשיים (כמו מים שהופכים לדם ומטה שהופך לנחש… מעשיים, נו…). גם בעניין הזה, יש הרבה מדי בעלות ובעלי עסקים שמעדיפים את הקלות המפנקת של חלומות בהקיץ על פני ההתמודדות הנחושה עם הכלים הפרקטיים והמיומנויות המעשיות, וזאת אחת הסיבות, אם לא ה…, לכך שהעסק שלהם תקוע. נשמע מוכר? תיכף נטפל בזה…

טוב, אז מה צריך לעשות?

  • קודם כל – לערוך מיפוי עומק ולהבין מה המיומנויות הדרושות לכם כדי להתקדם לשלב הבא בפעילות. אולי אתם צריכים ללמוד לעומק את עקרונות הכתיבה השיווקית. אולי אין לכם עדיין משפך שיווקי מה שאומר שאין לכם סיסטם אוטומטי לגיוס לקוחות פוטנציאליים. אולי שמעתם על החשיבות של סטוריטלינג בשיווק אבל לא עצרתם להבין איך עושים את זה… ועוד… ועוד…
  • מיפיתם? מעולה. עכשיו לכו תסתכלו טוב-טוב מה השוק מציע ותבחנו כל תכנית לעומקה, עד שתמצאו את המקום שבו תקבלו את המענה הנכון ביותר לכם. מדגישה: לכם ולא לאחרים (כמו שאומר הבן הרשע… כי בקטע הזה עדיף להיות טיפ-טיפה רשעים… אבל בשום פנים ואופן לא אלה שאינם יודעים לשאול… )

וזאת השאלה הרלבנטית היחידה באמת שעליכם לשאול את עצמכם בשלב הזה: מה אתם צריכים כדי להצליח. אתם. לא מלאך ולא שרף. רק אתם, מול היעדים שלכם ובדרך להצלחה העסקית שלכם (הנה מה שיכול לעזור).

תחנת עבודה # 3

לבירור הצרכים שדרושים לכם – הכנסו עכשיו למשימה השלישית בחוברת העבודה

טיפים אסטרטגיים לשיווק – טיפ מס’ 4: ליישם הלכה למעשה, ובגדול!

תדמיינו… רק תדמיינו מה היה קורה אם במקום להתייצב מול פרעה, מכה אחר מכה, בנחישות ובאומץ, היה משה ממשיך לבהות בסנה הבוער ולחכות למיינדסט המתאים שיקנה לו את תעצומות הנפש להוציא את אבותינו מסיר הבשר… וזה לא שמיינדסט לא חשוב. מיינדסט נכון הוא התחלה מצוינת, אבל אני רואה סביבי המון בעלות ובעלי עסקים שמחכים שתשרה עליהם רוח הקודש של “הסוד” ובינתיים הם עסוקים בדילוגים מרעיון לרעיון ומחלום לחלום אבל לא עושים עם זה שום דבר תכליתי… לא חבל?

אז כמו שסיפור יציאת מצרים מלמד אותנו – רק מי שמיישם – מתקדם, או במלים אחרות: תוצאות הן לא פונקציה של מה שאנחנו יודעים (ובוודאי לא מה שאנחנו חולמים ומתכננים). תוצאות הן אך ורק פונקציה של מה שאנחנו עושים!

טוב, אז מה צריך לעשות? 

  • קודם כל – לקבוע לוח זמנים ברור וריאלי ליישום הפרוייקט, או לכתיבת המאמר, או לביצוע הקמפיין, או ליצירת המוצר – מה שזה לא יהיה – שלב אחר שלב
  • קבעתם? מעולה. עכשיו לכו ללוח השנה, החליטו על ה- D day שלכם = יום הפריצה הגדולה (פרסום המאמר, פתיחת הפרוייקט, התחלת הקורס… טוב, הבנתם), וסגרו את כל הזמן הדרוש כדי לבצע את כל מה שנדרש על מנת להגיע ליום הזה בצורה הטובה ביותר.
  • סגרתם? סימנתם? מירקרתם? מעולה! עכשיו עשו הכל, כולל הכל, כדי לעמוד ביעד.

לרישום מסודר ביומן יש 2 יתרונות חשובים: הראשון, שברגע שסוגרים זמן ביומן – אין יותר מקום לתרצת הנפוצה של הדחיינות (“אין לי זמן”). והשני, והוא לא פחות חשוב – יש הרבה יותר בהירות בראש ופנאי ביום – כי כשיש מועד מתוכנן ביומן – אפשר לפנות את הראש ואת האנרגיות לדברים אחרים.

תחנת עבודה # 4

הכנסו למשימה הרביעית בחוברת העבודה. התחברו מחדש למטרה שהגדרתם בעזרת טיפ מס’ 1, ועכשיו – שימו אותה על המפה ותכננו את המסלול שיוביל אתכם להשגתה.

טיפים אסטרטגיים לשיווק – טיפ מס’ 5: להתחבר למקצוענים שידחפו אתכם קדימה

בכל סיפור טוב יש רגע שבו הגיבור שמתבקש לצאת למשימה – מקבל רגליים קרות, ונדרש מישהו שיעמוד לצדו וייתן לו את הכוח והעידוד לצאת לדרך. בסיפור מסע הגיבור קוראים לו “החכם” (The sage). כשמשה משקשק, אלוהים מצמיד לו את אהרון להיות לו לפה ולעמוד לצדו מול העם ומול פרעה – ברגישות אך בנחישות. לרוע המזל, בעלות ובעלי עסקים רבים מדי מעדיפים להקיף את עצמם באנשים מבינים ורחומים, שמשחררים להם חוט ארוך של הכלה… הבנה… ואמפתיה…  רק שאין דרך בטוחה יותר מזו כדי להיתקע, להנמיך ציפיות, לדרוך במקום ולהרים ידיים.

טוב, אז מה צריך לעשות?

  • קודם כל – חפשו תמיד מצליחנים ומקצוענים שכבר עשו את הדרך בגדול, והיצמדו אליהם
  • מצאתם? נצמדתם (וירטואלית, כמובן)? מעולה! עכשיו, נצלו כל רגע בסביבה המעשירה והמחזקת שסביבכם, כדי לפרוש את הכנפיים כמה שיותר רחב וכמה שיותר רחוק.

האנשים שסביבכם הם אלה שמגדירים את מרחב התעוזה והציפיות שלכם מעצמכם. ככל שתקיפו את עצמכם יותר במצליחנים וביצועיסטים, כאלה שאוכלים אתגרים לארוחת בוקר בלי מלח ומחפשים תמיד את הפסגה הבא לכיבוש (כן, גם היום, ואולי היום יותר מתמיד) – כך תגדילו את המוטיבציה שלכם להתקדם ותרחיבו את גבולות ההצלחה שכבר ממתינה לכם בכיליון עיניים. לכו על זה!

תחנת עבודה # 5

במשימה מס’ 5 בחוברת העבודה שמתי לכם את הפרטים של 3 מהגורואים שאני עוקבת אחריהם כבר שנים בתחום השיווק (שווים שווים), וגם טבלה שבה תוכלו לרשום מי האנשים שחשוב לכם ללמוד מהם וללכת אחריהם.

בשורה התחתונה

טיפים אסטרטגיים לשיווק הם כלי עזר מעולה לקיצור הדרך להצלחה ולשיפור מהיר של התוצאות העסקיות. ועכשיו, כשלפנינו 7 ימים של חג וחול המועד – אין זמן טוב מזה להיערכות, מחשבה ותכנון קדימה! טוב, אז מה יוביל אותנו ליציאת מצרים העסקית שלנו – אם לא סיפור יציאת מצרים, שהיה ועודנו מאסטרפיס של תכנון לייזר, יישום מדויק ומנהיגות לתפארת…

וכמו שיכולתם ללמוד מהמאמר, יש 5 טיפים שיווקים שחשוב לקחת מסיפור יציאת מצריים וליישם בעסק שלכם כאן ועכשיו: לקבוע מטרות ברורות, לכוון ללקוחות הנכונים, לרכוש את המיומנויות הדרושות, ליישם הלכה למעשה את מה שלמדתם, ולהתחבר למקצוענים שיאתגרו אתכם ודחפו אתכם קדימה – אל ההצלחה.

עכשיו אתם

חלקתי אתכם 5 טיפים שיווקיים שמצאתי בסיפור יציאת מצרים ונדלקתי. עכשיו הבמה כולה שלכם. במה אתם נעזרים כדי להחזיר את עצמכם למסלול של עשייה ואפקטיביות? מה עוזר לכם בצמיחה העסקית שלכם? מוזמנים לחלוק את המידע בתגובות, כאן למטה.

הצעד הבא שלכם להצלחה

אהבתם? מוזמנים לשתף את המאמר עם חברים וקולגות.

רוצים לגלות איך לכתוב תוכן אסטרטגי בעל ערך שיהפוך הרבה יותר קוראים לקונים, הרבה יותר מהר ובקלות? הצטרפו עוד היום לתכנית “מסלול הכסף” – ובואו להקים לעסק שלכם משפך מכירה אוטומטי שיזרים לעסק שלכם לקוחות מעולים – על אוטומט.
הנחה מיוחדת למקדימים להירשם רק עד 26.3 בשעה 12:00.

לכל הפרטים ולשיחת ייעוץ והתאמה אתי – לוחצים כאן.

עידית נעמן

עידית נעמן

עידית נעמן מלמדת עסקים לשווק ולהגיע ללקוחות הנכונים בעזרת תוכן. עסקים שאין להם היום תשתית שיווקית און ליין, מפסידים כסף! תכניות הליווי שפיתחתי - יעזרו גם לך להקים במהירות תשתית אוטומטית לשיווק ומכירה, ולטפח עסק משגשג וביטחון כלכלי - בלי לצאת מהבית. לגישה בחינם למיני קורס "שיווק בחיוך" שיגלה לך מה באמת מניע את השיווק הדיגיטלי ואיך לתכנן תשתית שיווקית לעסק, צעד-אחר-צעד - לוחצים עכשיו על הקישור "גם אני רוצה להצליח ולהרוויח".

אז מה חשבת?...

הגעת למקום הנכון!

שלום, עידית כאן. שמחה שהגעת! 

הקמתי את בלוג “דרך התוכן” בשנת 2009, במטרה לחלוק אתך את הידע והניסיון הרחב שצברתי – כעיתונאית, כנלפיסטית וכמנטורית שיווקית.

מזמינה אותך לקרוא, ליישם וכמובן – לשתף!  

פוסטים אחרונים

החתול משה התעורר מבואס. היום הוא יום הולדתו, ואף חבר לא הגיע לברך. “רוצה לחגוג את יום הולדתך? במקום לשבת סתם עצוב – תזמין את השמחה”, מציעה לו רות, חברתו הטובה, ושניהם יוצאים ביחד למסע קסום בעקבות המחשבות והמעשים שמחזירים לחתול משה את החיוך…
כל הפרטים – בלחיצה על הכפתור 

כמו שכבר בוודאי הבנתם, כתיבה היא כוס התה הכי-הכי שלי. תכל’ס, כל החיים…
אבל ברגע שהפכתי לסבתא, חיברתי לכתיבה את כישורי האימון והנלפ שרכשתי בדרך, יחד עם אהבת האיור ששמרתי שנים רבות במגירה והקמתי את 1001books.co.il
הוצאת ספרים שמתמקדת בספרי העצמה ואימון לפעוטות וילדים. 

במקום להמציא בכל פעם את הגלגל ולבזבז זמן יקר על כתיבת מאמר ארוך מדי, מבולבל ולא שיווקי, רכשו עכשיו את קובץ תבניות המאמרים המוכנות שלי, שיעזרו לכם לכתוב מאמרים מקצועיים איכותיים ושיווקיים – בחצי שעה ואפילו פחות. הקובץ כולל הדרכה מעשית ליישום התבניות + הדרכה לשילוב של כתיבה שיווקית.

תבניות לכתיבת מאמרים

שיווק באמצעות תוכן מתבסס על תוכן רלבנטי, שפונה לדמות לקוח ספציפית ונותן לה מענה מותאם. הלקוח הזה הוא לקוח החלומות שלך וכדי להפיק מהתוכן את התוצאות הרצויות – חשוב שתדעי מיהו, מה מאפיין אותו, מה חשוב לו ומה הוא מחפש. כל אלה ועוד – בקורס הדיגיטלי “לקוח החלומות” שיוביל אותך אל הלקוח האידיאלי שלך ב-5 צעדים קצרים וממוקדים.

מיני קורס לקוח החלומות

סדנה דיגיטלית מעשית שבה אני מובילה אותך צעד-אחר-צעד לכתיבת 6 סוגי המאמרים המבוקשים ביותר ברשת – כולל 3 בונוסים מגבירי תוצאות לאיתור מילות המפתח הנכונות, לבניית תמונה מלווה למאמרים ולהפצה אפקטיבית שתזרים למאמרים עוד ועוד קוראים מעוניינים.

מישהו לכתוב איתו

למעבר לקורס החינמי שיגלה לך מה באמת מניע את השיווק הדיגיטלי ואיך תוכלי לתכנן תשתית תוכן שתזרים לעסק שלך לקוחות על אוטומט - מוזמנת למלא את הפרטים.

הפרטים שמסרת שמורים ובטוחים והם ישמשו אותי כדי לחלוק אתך ידע מועיל להצלחתך!

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן