טיפים לשיווק: 5 טיפים מעולים מסיפור יציאת מצרים שיובילו אתכם לפריצת דרך עסקית

טיפים לשיווק הם דרך מעולה לקיצור הדרך להצלחה ולשיפור מהיר של התוצאות, אז קבלו 5 טיפים מסיפור יציאת מצרים שיעזרו לכם בדרך לפריצת הדרך העסקית שלכם.

אפשר לשחק לא מעט עם מלים במעבר מהחמץ – שמסמל לעת מצוא את החמצמצות של ההחמצה, למצה – שמסמלת שילוב אופטימי ומבטיח של מיצוי, מציאה והמצאה, רק שאני לא בטוחה שמול הפירורים על השולחן וכאבי הבטן אחרי 7 ימי אכילת מצות – זה מה שיעבור גם לכם בראש. ולכן, במאמר שלפניכם, אני רוצה לקחת את הלהטוטנות הזאת צעד אחד נוסף קדימה: מעולם החלומות אל פריצת הדרך הגדולה, הלכה למעשה, לעסק שתמיד רציתם ולהצלחה שמגיעה לכם. מוזמנים לקרוא, ליישם ולשתף

פסח הסתיים. כל המטאפורות והדימויים הקשורים אליו נארזו עד השנה הבאה. אבל האמת היא, שסיפור יציאת מצרים הוא קודם כל סיפור טוב על מנהיגות. אז מעבר לכל ענייני המצות וההגדה, ליקטתי מתוכו 5 טיפים מעולים שיעזרו לכם לעשות את הצעד הבא לפריצת הדרך העסקית שתמיד רציתם:

טיפים לשיווק – טיפ מס’ 1: לקבוע מטרות ברורות

כשקוראים את ההגדה, ברור לגמרי שיציאת מצרים התנהלה על פי תכנית פעולה סדורה וברורה, שתוכננה לפרטי פרטים ויושמה הלכה למעשה, צעד-אחר-צעד, עד להשלמת המשימה בהצלחה. כמה חבל שכל כך הרבה בעלות ובעלי עסקים, שמנסים להוציא את העסק שלהם ממצרים, לא מגדירים לעצמם מטרות ברורות ואבני דרך לתהליך. והתוצאה היא שהם עובדים נורא קשה, מבזבזים המון זמן ואנרגיה, ממש קריעת ים סוף… אבל התוצאות לא משהו.

טוב, אז מה צריך לעשות?

  • קודם כל – לתכנן. צעד אחר צעד. בדיוק כמו התכנון המדוקדק של ליל הסדר ושל יציאת מצרים
  • תכננתם? מעולה. עכשיו אתם יכולים להתקדם אל היעד בצורה מסודרת, ועל הדרך גם לבחון את אופן ההתקדמות ו/או את תוצאותיה.

מהיום, לפני שאתם רצים קדימה – עצרו. חשבו לאן ברצונכם להגיע. חשבו מה הדרך הכי נכונה שתיקח אתכם לשם. חשבו איך תעשו את מה שצריך הכי נכון והכי פשוט. ועכשיו, ורק עכשיו – לכו על זה!

טיפים לשיווק – טיפ מס’ 2: לכוון ללקוחות הנכונים

בספר שמות י”ב, מורה אלוהים לבני ישראל לשחוט שה תמים ולסמן בעזרת דמו את בתי היהודים, כדי להבטיח שיפסח עליהם בזמן מכת הבכורות. הזיהוי המדויק של קהל המטרה היה חלק כל כך משמעותי ביציאת מצרים עד שנתן לחג את שמו… אלא שגם במקרה זה, בעלות ובעלי עסקים רבים מדי, שמנסים להוציא את העסק שלהם מעבדות לחירות, מדלגים על השלב הכל כך קריטי הזה של הגדרת קהל מטרה ספציפי, ומוצאים את עצמם טוחנים לעייפה מסרים נטולי ייחוד, שמדברים אל כולם ו… עוברים לכולם מעל הראש…

טוב, אז מה צריך לעשות?

  • קודם כל – להגדיר מי קהל המטרה הכי טוב עבורכם. בשפה השיווקית קוראים לזה “לקוח/ה אידיאלי/ת”
  • הגדרתם? מעולה. עכשיו, הוסיפו עוד מאפיינים של גיל, השכלה, תכונות אופי, תחומי עניין וכל מה שהופך אנשים רגילים לחברים אהובים (והנה גם קישור להדרכה מעולה בנושא קהל המטרה)

מהיום, בכל פעם שאתם כותבים – אתם מכוונים אל הלקוח/ה האידיאלי/ת שלכם. זה הכוח האמיתי של תוכן מוכוון קהל מטרה. זה מה שהציל את בני ישראל ואיפשר לנו להיפגש פה עכשיו… וזה בדיוק מה שיוביל אליכם את הלקוחות הנכונים לכם.

טיפים לשיווק – טיפ מס’ 3: לרכוש את המיומנויות הדרושות

הרבה מים זרמו ביאור בין החלומות של יוסף ועד התכל’ס של משה, שהבין תיכף על ההתחלה שמלים והבטחות זה נחמד, אבל כדי לבנות מנהיגות אמיתית צריך מיומנויות פרקטיות וכלים מעשיים (כמו מים שהופכים לדם ומטה שהופך לנחש… מעשיים, נו…). גם בעניין הזה, יש הרבה מדי בעלות ובעלי עסקים שמעדיפים את הקלות הבלתי נסבלת של החלומות על פני ההתמודדות הנחושה עם הכלים הפרקטיים והמיומנויות המעשיות, וזאת אחת הסיבות, אם לא ה…, לכך שהעסק שלהם תקוע.

טוב, אז מה צריך לעשות?

  • קודם כל – לעשות מיפוי עומק ולהבין מה המיומנויות הדרושות לכם כדי להתקדם לשלב הבא בפעילות
  • מיפיתם? מעולה. עכשיו לכו תסתכלו טוב-טוב מה השוק מציע ותבחנו כל תכנית לעומקה, עד שתמצאו את המקום שבו תקבלו את המענה הנכון ביותר עבורכם.

וזאת השאלה הרלבנטית היחידה באמת שעליכם לשאול את עצמכם בשלב הזה: מה אתם צריכים כדי להצליח. אתם. לא מלאך ולא שרף. רק אתם, היעדים שלכם וההצלחה העסקית שלכם.

מודעה לבלוג

טיפים לשיווק – טיפ מס’ 4: ליישם הלכה למעשה, ובגדול!

תדמיינו… רק תדמיינו מה היה קורה אם במקום להתייצב מול פרעה, מכה אחר מכה, בנחישות ובאומץ, היה משה ממשיך לבהות בסנה הבוער ולחכות למיינדסט המתאים שיקנה לו את תעצומות הנפש להוציא את אבותינו מסיר הבשר… וזה לא שמיינדסט לא חשוב. מיינדסט נכון הוא התחלה מצוינת, אבל אני רואה סביבי המון בעלות ובעלי עסקים שרצים מקורס לקורס ומרעיון לרעיון ומחלום לחלום ו… לא עושים עם זה דבר… אלא שכמו שסיפור יציאת מצרים מלמד אותנו – רק מי שמיישם – מתקדם.

טוב, אז מה צריך לעשות?

  • קודם כל – לקבוע לוח זמנים ברור וריאלי ליישום הפרוייקט, או המאמר, או הקמפיין, או המוצר – שלב אחר שלב
  • קבעתם? מעולה. עכשיו לכו ללוח השנה שלכם, סגרו את הזמן הדרוש לכם כדי לבצע כל מה שנדרש על מנת להוציא את התכניות מהכוח אל הפועל, ו… עמדו בזה!

לרישום מסודר ביומן יש 2 יתרונות חשובים: הראשון הוא, שברגע שסוגרים זמן ביומן – התירוץ של “אין לי זמן” כבר לא עובד…  והשני, שברגע שסוגרים זמן ביומן – מפנים את הראש לדברים אחרים.

טיפים לשיווק – טיפ מס’ 5: להתחבר למקצוענים שידחפו אותך קדימה

בכל סיפור טוב יש רגע שבו הגיבור שמתבקש לצאת למשימה – מקבל רגליים קרות, ונדרש מישהו שיעמוד לצדו וייתן לו את הכוח והעידוד לצאת לדרך. בסיפור מסע הגיבור קוראים לו “החכם” (The sage). כשמשה משקשק, אלוהים מצמיד לו את אהרון להיות לו לפה ולעמוד לצדו מול העם ומול פרעה – ברגישות אך בנחישות. לרוע המזל, בעלות ובעלי עסקים רבים מדי מעדיפים להקיף את עצמן באנשים מבינים ורחומים, שמשחררים להם חוט ארוך של סלחנות… הבנה… ואמפתיה…  רק שאין דרך בטוחה יותר מזו כדי להיתקע, להנמיך ציפיות, לדרוך במקום ולהרים ידיים.

טוב, אז מה צריך לעשות?

  • קודם כל – חפשו מצליחנים ומקצוענים שכבר עשו את הדרך בגדול, והיצמדו אליהם
  • נצמדתם? מעולה! עכשיו, נצלו כל רגע בסביבה המעשירה והמחזקת שסביבכם, כדי לפרוש את הכנפיים כמה שיותר רחב וכמה שיותר רחוק.

האנשים שסביבכם מגדירים את מרחב התעוזה והציפיות שלכם מעצמכם. ככל שתקיפו את עצמכם יותר במצליחנים ומקצוענים, שאוכלים אתגרים לארוחת בוקר בלי מלח ומחפשים תמיד את הפסגה הבא לכיבוש – תגדילו את המוטיבציה שלכם להתקדם ותרחיבו את גבולות ההצלחה שכבר ממתינה לכם בכיליון עיניים.

בשורה התחתונה

הרבה בעלות ובעלי עסקים שזקוקים לשיווק כדי להגיע ללקוחות שמחפשים אותם, פועלים על אוטומט, ללא חשיבה אסטרטגית מקדימה, לא מגדירים את הלקוחות הרצויים, לא רוכשים כלים ליישום ונתקעים בסופו של יום עם הרבה חלומות ועם הרבה מאוד אכזבות ותסכול.

כמו שיכולתם ללמוד מהמאמר ומסיפור יציאת מצרים, יש 5 דברים קריטיים שחשוב לעשות בדרך להצלחה: לקבוע מטרות ברורות, לכוון ללקוחות הנכונים, לרכוש את המיומנויות הדרושות, ליישם הלכה למעשה את מה שלומדים, ולהתחבר למקצוענים בתחום, כדי שידחפו אתכם קדימה, להצלחה מתמשכת ולפריצת הדרך הגדולה.

עכשיו אתם

חלקתי אתכם 5 טיפים לשיווק שיישומם מוביל כל עסק להצלחה, כפי שניתן לראות אותם בסיפור יציאת מצרים. עכשיו הבמה כולה שלכם. במה אתם נעזרים בדרך לצמיחה העסקית שלכם? אנא, חלקו משהו מניסיונכם עם הקוראים, כאן למטה, בתגובות, כדי שכולנו נוכל ללמוד ולצמוח.

הצעד הבא שלכם להצלחה

אהבתם? שתפו את המאמר עם החברים! רוצים לקבל ממני עוד תובנות מאירות עיניים, הדרכות מתקדמות לשיווק פורץ דרך והמון עצות טובות ומעשיות לכתיבה קלה ומהירה של תוכן לשיווק העסק? במיוחד בשבילכם כתבתי את “המדריך המעשי לניהול תוכן אפקטיבי” שייקח אתכם צעד-צעד בדרך מכתיבת תוכן חינמי למכירה, והוא שלכם – באהבה ממני ולגמרי בחינם! אז אם עדיין לא הורדתם את המדריך – הקליקו פה עכשיו. ושיהיה בהצלחה!

אודות עידית נעמן

עידית נעמן היא מומחית מובילה לשיווק וניהול תוכן באינטרנט. בקורסים ובהדרכות שפיתחה היא מלמדת בעלות ובעלי עסקים למנף את הידע המקצועי שלהם לתוכן שימושי, רלבנטי ובעל ערך, ולהקים משפך שיווקי שמזרים להם לקוחות ומגדיל את ההכנסות.
להורדת המדריך שיראה לכם צעד-צעד איך לעבור מכתיבה של תוכן חינמי למכירה שמייצרת לקוחות משלמים - אני מזמינה אתכם ללחוץ עכשיו על הקישור "המדריך המעשי לניהול תוכן אפקטיבי"

6 תגובות

  1. מיכל בן דוד הגב

    את מדהימה !
    תודה רבה.

  2. אמיר הגב

    כתיבה יפה מאד. עצם המחשבה לקחת נושא המוכר הן לקורא הכללי והן לקורא הספציפי יוצר תחושה של היקשרות והנעה לפעולה. יישר כח!

  3. דבורי הגב

    התגובה שלך כאן
    אחרי חג שמח עידית!
    נהניתי מהמאמר ומהקריצה התנ”כית.

השארת תגובה