ניהול תוכן: איך לכתוב פוסט שאנשים ישמחו לקרוא

ניהול תוכן: איך לכתוב פוסט שאנשים ישמחו לקרוא

שיתוף ב facebook
שיתוף ב google
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin

רוב האנשים קוראים כותרות. טוב, קוראים זאת לא בדיוק ההגדרה. מרפרפים על הכותרות בחטף, ומחפשים משהו שילכוד את עינם. התפקיד שלנו, הכותבים, הוא לגרום לעין שלהם להיעצר על המאמר שלנו. ולקרוא אותו. תנו לעצמכם רק 7 שניות כדי למצוא את התשובה

שלום לך. עד שהגעת לשורה השלישית בפוסט הזה, עברו משהו כמו 7 שניות. בזמן הזה היו לך לא מעט סיבות מצוינות להיפרד ממני בקליק ולהמשיך לאתר הבא:

  • נגיד, שלא מצאת מה שחיפשת, והגעת למסקנה שעדיף לחזור לדף התוצאות של גוגל, מאשר לחרוש בין השורות ולחפש את הקטע עם מילות החיפוש שהביאו אותך הלום
  • יכול להיות שכמו שהדברים נראים בעיניך, כל הקטע של האינטרנט הוא הקלקות, ואם לא הקלקת  את דרכך ליעד הבא כעבור  כמה דקות – משהו נפגם בחוויית האינטרנט שלך
  • בכלל, יכול להיות שאת הפוסט הזה יוצא לך לקרוא באמצעות האייפון, מה שמגביל את יכולת ההתעמקות שלך בצורה משמעותית ביותר (וזאת כבר אופרה נפרדת הראויה למאמר נפרד)

אז מה צריך כדי לגרום לקוראים לקרוא את הפוסט מתחילתו עד סופו?

פשוט מאוד. צריך ללכוד את תשומת לבם ל- 7 שניות, ואז לרתק אותם לעוד 7 שניות, ואחר כך למצוא סיבה עבורם להמשיך לקרוא עוד 7 שניות ועוד 7 שניות וכך הלאה… עד לסוף המאמר.

איך עושים את זה? הנה 7 דרכים לעורר מחדש את תשומת הלב והעין של הקורא:

1.      השתמשו בכותרות משנה
לאחר כל שני קטעים, יש לשבור את רצף הטקסט עם כותרת משנה מובלטת. כותרות משנה מאפשרות לקורא לרפרף מעל הטקסט ולהתעכב רק באותם חלקים שבאמת מעניינים אותו

2.      השתמשו בנקודות
אנשים אוהבים רשימות. לקוראים, רשימות עושות סדר בעיניים ובמחשבה. לכותבים, רשימות מאפשרות לזרוק את הרעיונות מבלי להשקיע יותר מידי זמן בבניית רצף לוגי, מה שמקצר משמעותית את משך הכתיבה, מבלי לוותר על איכות התוכן

3.      הקפידו על רווחים
רווחים בין השורות משפרים את ניראות הטקסט, מורידים את העומס על העיניים ומעלים באופן משמעותי את הנאת הקריאה.

4.      אל תוותרו על תמונה
תמונה מוסיפה צבע ועניין, מושכת תשומת לב ומיפה את הטקסט. אני מעדיפה תמונות שמתחברות אל נושא המאמר בצורה אסוציאטיבית, ומהוות סיפור מעניין בפני עצמו

5.      הציגו לקוראים שאלות
ברור שהמאמר שלך מייצג את הידע שלך ומנסה להנחיל מעט מהידע הזה לקוראים. אבל למה לא לשאול את הקוראים כל מיני שאלות על הדרך, שיובילו אותם לחשוב איפה הם בסיפור הזה? ככל שתקדימו לערב את הקוראים בסיפור שלכם, כך יגדל הסיכוי שיגיעו לסוף הפוסט טעוני רשמים, אותם יוכלו לפרוק בחלק של התגובות

6.      דמיינו לנגד עיניכם קורא מסוים
כשאתם כותבים את המאמר, נסו לדמיין מול עיניכם קורא ספציפי, כאילו אתם כותבים ניוזלטר לנמען אחד ויחיד. זאת יכולה להיות חברה טובה, לקוח מועדף או קרוב משפחה אהוב. תהא אשר תהיה הדמות שאליה אתם כותבים – התמקדו בה ורק בה לאורך כל הדרך. התוצאה תהיה כתיבה אישית, קולחת, נעימה וידידותית. גם לפריק קליקים אובססיבי

7.      אל תעברו את מכסת ה- 500 מילה
לא כל אחד יכול לרוץ מרתון. קריאת מאמרים צריכה להיות נינוחה ומהנה, ממש כמו הליכה שכונתית. מאמר קצר, כמו מסלול קצר, יבטיחו שהקורא בדרך יגיע לקו הגמר.

האם יש לך רעיונות נוספים איך ניתן לעניין את הקוראים כדי שימשיכו לקרוא את המאמר עד סופו? אני מזמינה אותך להגיב ולחלוק איתנו את תובנותיך.

עידית נעמן

עידית נעמן

עידית נעמן - ניהול תוכן להעצמה אישית ועסקית. עוזרת לבעלות עסקים עצמאיות, שרוצות להרוויח יותר - למקד את השיווק, לדייק את הכתיבה, ולבנות עסק משגשג דרך תוכן. לגישה בחינם למיני קורס "שיווק בחיוך" שיגלה לך מה באמת מניע את השיווק הדיגיטלי ואיך להתחיל לתכנן את תשתית התוכן השיווקית של העסק שלך, צעד-אחר-צעד - לחצי עכשיו על הקישור "גם אני רוצה לעשות שיווק בחיוך".

אז מה חשבת?...

הגעת למקום הנכון!

שלום, עידית כאן. שמחה שהגעת!  הקמתי את בלוג “דרך התוכן” בשנת 2009, כדי לחלוק אתך את הידע והניסיון האדיר שצברתי בהעצמה אישית ועסקית דרך תוכן – כעיתונאית, נלפיסטית ומנטורית שיווקית. מוזמנת לקרוא, ליישם וכמובן – לשתף. 

פוסטים אחרונים

אם גם אצלכם בבית מבקרות בלילה כל מיני מפלצות או חיות טרף מפחידות – ספר הילדים החדש שכתבתי יעזור לכם לרתום את הפחד לתוצאות בלתי צפויות ומרגשות – עם חרוזים מתנגנים, עיצוב מלא-חן והדפסה איכותית שמותאמת במיוחד לאצבעות קטנות.  

מה עושים כשפוגשים אריה בחושך

במקום להמציא בכל פעם את הגלגל ולבזבז זמן יקר על כתיבת מאמר ארוך מדי, מבולבל ולא שיווקי, רכשו עכשיו את קובץ תבניות המאמרים המוכנות שלי, שיעזרו לכם לכתוב מאמרים מקצועיים איכותיים ושיווקיים – בחצי שעה ואפילו פחות. הקובץ כולל הדרכה מעשית ליישום התבניות + הדרכה לשילוב של כתיבה שיווקית.

12 תבניות מאמרים ספר

שיווק באמצעות תוכן מתבסס על תוכן רלבנטי, שפונה לדמות לקוח ספציפית ונותן לה מענה מותאם. הלקוח הזה הוא לקוח החלומות שלך וכדי להפיק מהתוכן את התוצאות הרצויות – חשוב שתדעי מיהו, מה מאפיין אותו, מה חשוב לו ומה הוא מחפש. כל אלה ועוד – בקורס הדיגיטלי “לקוח החלומות” שיוביל אותך אל הלקוח האידיאלי שלך ב-5 צעדים קצרים וממוקדים.

לקוח החלומות

סדנה דיגיטלית מעשית שבה אני מובילה אותך צעד-אחר-צעד לכתיבת 6 סוגי המאמרים המבוקשים ביותר ברשת – כולל 3 בונוסים מגבירי תוצאות לאיתור מילות המפתח הנכונות, לבניית תמונה מלווה למאמרים ולהפצה אפקטיבית שתזרים למאמרים עוד ועוד קוראים מעוניינים.

מישהו לכתוב אתו - סדנה דיגיטלית

למעבר לקורס החינמי שיגלה לך מה באמת מניע את השיווק הדיגיטלי ואיך תוכלי לתכנן תשתית תוכן שתזרים לעסק שלך לקוחות על אוטומט - מוזמנת למלא את הפרטים.

הפרטים שמסרת שמורים ובטוחים והם ישמשו אותי כדי לחלוק אתך ידע מועיל להצלחתך!

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן