ניהול תוכן: איך לכתוב פוסט שאנשים ישמחו לקרוא

רוב האנשים קוראים כותרות. טוב, קוראים זאת לא בדיוק ההגדרה. מרפרפים על הכותרות בחטף, ומחפשים משהו שילכוד את עינם. התפקיד שלנו, הכותבים, הוא לגרום לעין שלהם להיעצר על המאמר שלנו. ולקרוא אותו. תנו לעצמכם רק 7 שניות כדי למצוא את התשובה

שלום לך. עד שהגעת לשורה השלישית בפוסט הזה, עברו משהו כמו 7 שניות. בזמן הזה היו לך לא מעט סיבות מצוינות להיפרד ממני בקליק ולהמשיך לאתר הבא:

  • נגיד, שלא מצאת מה שחיפשת, והגעת למסקנה שעדיף לחזור לדף התוצאות של גוגל, מאשר לחרוש בין השורות ולחפש את הקטע עם מילות החיפוש שהביאו אותך הלום
  • יכול להיות שכמו שהדברים נראים בעיניך, כל הקטע של האינטרנט הוא הקלקות, ואם לא הקלקת  את דרכך ליעד הבא כעבור  כמה דקות – משהו נפגם בחוויית האינטרנט שלך
  • בכלל, יכול להיות שאת הפוסט הזה יוצא לך לקרוא באמצעות האייפון, מה שמגביל את יכולת ההתעמקות שלך בצורה משמעותית ביותר (וזאת כבר אופרה נפרדת הראויה למאמר נפרד)

אז מה צריך כדי לגרום לקוראים לקרוא את הפוסט מתחילתו עד סופו?

פשוט מאוד. צריך ללכוד את תשומת לבם ל- 7 שניות, ואז לרתק אותם לעוד 7 שניות, ואחר כך למצוא סיבה עבורם להמשיך לקרוא עוד 7 שניות ועוד 7 שניות וכך הלאה… עד לסוף המאמר.

איך עושים את זה? הנה 7 דרכים לעורר מחדש את תשומת הלב והעין של הקורא:

1.      השתמשו בכותרות משנה
לאחר כל שני קטעים, יש לשבור את רצף הטקסט עם כותרת משנה מובלטת. כותרות משנה מאפשרות לקורא לרפרף מעל הטקסט ולהתעכב רק באותם חלקים שבאמת מעניינים אותו

2.      השתמשו בנקודות
אנשים אוהבים רשימות. לקוראים, רשימות עושות סדר בעיניים ובמחשבה. לכותבים, רשימות מאפשרות לזרוק את הרעיונות מבלי להשקיע יותר מידי זמן בבניית רצף לוגי, מה שמקצר משמעותית את משך הכתיבה, מבלי לוותר על איכות התוכן

3.      הקפידו על רווחים
רווחים בין השורות משפרים את ניראות הטקסט, מורידים את העומס על העיניים ומעלים באופן משמעותי את הנאת הקריאה.

4.      אל תוותרו על תמונה
תמונה מוסיפה צבע ועניין, מושכת תשומת לב ומיפה את הטקסט. אני מעדיפה תמונות שמתחברות אל נושא המאמר בצורה אסוציאטיבית, ומהוות סיפור מעניין בפני עצמו

5.      הציגו לקוראים שאלות
ברור שהמאמר שלך מייצג את הידע שלך ומנסה להנחיל מעט מהידע הזה לקוראים. אבל למה לא לשאול את הקוראים כל מיני שאלות על הדרך, שיובילו אותם לחשוב איפה הם בסיפור הזה? ככל שתקדימו לערב את הקוראים בסיפור שלכם, כך יגדל הסיכוי שיגיעו לסוף הפוסט טעוני רשמים, אותם יוכלו לפרוק בחלק של התגובות

6.      דמיינו לנגד עיניכם קורא מסוים
כשאתם כותבים את המאמר, נסו לדמיין מול עיניכם קורא ספציפי, כאילו אתם כותבים ניוזלטר לנמען אחד ויחיד. זאת יכולה להיות חברה טובה, לקוח מועדף או קרוב משפחה אהוב. תהא אשר תהיה הדמות שאליה אתם כותבים – התמקדו בה ורק בה לאורך כל הדרך. התוצאה תהיה כתיבה אישית, קולחת, נעימה וידידותית. גם לפריק קליקים אובססיבי

7.      אל תעברו את מכסת ה- 500 מילה
לא כל אחד יכול לרוץ מרתון. קריאת מאמרים צריכה להיות נינוחה ומהנה, ממש כמו הליכה שכונתית. מאמר קצר, כמו מסלול קצר, יבטיחו שהקורא בדרך יגיע לקו הגמר.

האם יש לך רעיונות נוספים איך ניתן לעניין את הקוראים כדי שימשיכו לקרוא את המאמר עד סופו? אני מזמינה אותך להגיב ולחלוק איתנו את תובנותיך.

אודות עידית נעמן

עידית נעמן היא מומחית מובילה לניהול תוכן דיגיטלי. בקורסים ובהדרכות שפיתחה היא מלמדת בעלות ובעלי עסקים למנף את הידע המקצועי לכתיבה והפצה של תוכן שימושי, רלבנטי ובעל ערך, ולהקים תשתית אוטומטית לניהול תוכן דיגיטלי אפקטיבי.
להורדת המדריך שיראה לכם צעד-צעד איך לעבור מכתיבה של תוכן חינמי למכירה שמביאה לקוחות משלמים - אני מזמינה אתכם ללחוץ עכשיו על הקישור "המדריך המעשי לניהול תוכן אפקטיבי"

2 תגובות

  1. אילה טייכמן הגב

    נפלא!
    מוצא חן בעיני.
    מתכוונת ליישם!
    תודה
    🙂

השארת תגובה