תקופת החגים: איך למנף את חודש החגים לתוכן ייחודי שיחזק את הקשר עם הלקוחות

תקופת החגים שמחכה לכולנו מעכשיו ועד תחילת אוקטובר מעוררת אצל בעלי עסקים רבים חשש שהם עומדים להיעלם מהרדאר של הלקוחות, ושכל המאמצים שהושקעו לאורך השנה בשיווק העסק ובבניית קשר עם הלקוחות – יתאיידו יחד עם הגפילטעפיש של יום כיפור והבילויים של סוכות…

נשמע מוכר? אל דאגה! במאמר שלפניכם אני הולכת לצייד אתכם ב-5 פתרונות יעילים ומוכחים שייתנו לקשר ביניכם לבין הלקוחות זוויות חדשות ומועילות במיוחד, ויאפשרו לכם לנצל דווקא את האווירה השונה של תקופת החגים – כדי לחזק את מערכת היחסים ביניכם, ולהוביל אותם מהר יותר לרכישה. חמשת הפתרונות האלה נוסו בהצלחה רבה על ידי מאות תלמידים ולקוחות, ועכשיו – הגיע התור שלכם. בואו נצא לדרך.

פתרון מס’ 1 לתקופת החגים: תנו להם הצצה מפתיעה מאחורי הקלעים 

אחד המודלים החשובים ביותר בשיווק הדיגיטלי הוא מודל KLT, שתפקידו לסייע לנו להתגבר על הריחוק והניכור של הסביבה הדיגיטלית ולאפשר יצירת קשר בינאישי קשור בינינו לבין לקוחות פוטנציאליים שמגלים עניין בתוכן שלנו.

הרעיון הוא שכדי שיוכלו לרכוש מאיתנו, הם רוצים קודם כל להכיר אותנו ולהתחבר למי שאנחנו, ולמה שאנחנו מייצגים או מוכרים. רק אם מה שהם יפגשו ימצא חן בעיניהם וידבר אליהם – יוכל לצמוח מההיכרות האמון, שבלעדיו לא תיתכן רכישה.

זה הרעיון של חוק “דומה מושך דומה”. אנחנו מתחברים יותר בקלות אל מי שאנחנו תופסים כדומים לנו. זה סוד הכימיה הבינאישית. והיא עובדת שעות נוספות גם בקשר העסקי והמקצועי שלנו עם הלקוחות שלנו.

לאורך השנה, אנחנו מטפחים את מודל ה- KLT דרך פוסטים בעלי ערך, שמספקים ללקוחות הפוטנציאליים שלנו תשובות לשאלות, פתרונות לבעיות ורעיונות לשיפור והקלה. דרך התשובות והפתרונות הם מבינים שאנחנו מקצוענים בתחומנו, וכשאנחנו עוזרים להם – הם גומלים לנו בבוא העת גם ברכישה.

וזה מה שקורה לאורך כל השנה. אנחנו מספקים להם תוכן מקצועי, שמאיר את היכולות המקצועיות שלנו, ומאפשר להם להתרשם מהן.

כשאנחנו מגיעים לתקופת חגי תשרי, שנמשכת בגדול חודש שלם, מערב ראש השנה ועד מוצאי שמחת תורה, עם סופי שבוע בין לבין, אנחנו  – וגם הם – נזרקים החוצה מהמסגרת העסקית שלנו, וכל המגדל שבנינו בעמל רב לאורך השנה – עלול להתערער… או שלא…

כי בעצם, דווקא מהמקום הזה של הלא מקצועי והלא עסקי – יש לכם הזדמנות לחשוף צדדים אחרים שלכם, שיחזקו את הקשר מהיבטים פחות מובנים מאליהם אבל הרבה יותר אישיים ומשמעותיים.

מה למשל?

יוצאים לקניות לקראת החג?

קחו את הקוראים שלכם יחד אתכם למסע ושתפו אותם בהתלבטויות. איזו מתנה לקנות לדודה? כלי יפה להגשה או כרית עם הדפס של משפט נחמד? איזה מפיות לקנות לשולחן החג? לימונים או פרחים? פשוט תנו לקוראים שלכם להיות חלק מחוויית ההכנות לחג.

מכינים את ארוחת החג?

תנו להם הצצה לתהליך הכנת הגפילטע-פיש שלכם, או החלה הטבעונית שלכם – ולוו את הסלפי או את הסרטון בכמה טיפים שקיבלתם מאימא או מסבתא או מהחבר השף…

מתכננים נסיעה לכמה ימים?

ספרו לקוראים שלכם מה אתם עושים עם החתול, מה אתם עושים עם הכלב, איך אתם מתארגנים עם הגינה… בכל נושא יש המון פתרונות, והמון דילמות שצצות בין השורות. הפתרונות שלכם מספרים הרבה על מי שאתם ומה חשוב לכם.

למשל: האם אתם משאירים את הכלב בבית ומבקשים מהבן של השכנים שייתן לו אוכל, או שאתם משאירים אותו לכמה ימים בפנסיון לכלבים, או שאתם לוקחים אותו אתכם, כמו את כל ילדי המשפחה… כי כלב הוא כמו ילד… דרך ההתלבטות אתם מכניסים את הקוראים שלכם לתוך עולמכם, ומאפשרים להם להכיר אתכם ולהתחבר אליכם מכיוונים בלתי צפויים, ובכלל לא עסקיים, אבל דווקא החיבור הלא צפוי הזה – הוא זה שיפתח את הדלת למערכת יחסים הרבה יותר אישית וקרובה.

והכי חשוב, אל תשכחו, כשאתם מכניסים את הלקוחות אליכם למטבח, או לפיקניק המשפחתי או לכל פעילויות שלא תהיה – להזמין גם אותם לחלוק אתכם את חוויות החג האישיות שלהם. מערכות יחסים טובות הן תמיד דו כיווניות. זה מה שיוצר שיחה. זה מה שבונה קשר.

פתרון מס’ 2 לתקופת החגים: תנו להם המלצות לאירועים או פעילויות בחג

המלצות של גולשים הן אחד הכלים המשפיעים ביותר בחוויית הקנייה הדיגיטלית, ששינתה מהקצה אל הקצה את הדרך שבה כולנו צורכים מוצרים ושירותים מסביב לעולם.

בחוויית הבילוי האישית שלי, למשל,  הדיווח ב-Trip Advisor על מסעדות, מלונות וכל מיני פעילויות הפך מזמן להיות חלק בלתי נפרד מהחוויה, ממש כמו התשלום או הטיפ… מפני שגיליתי שגם אני נעזרת יותר ויותר בהמלצות ודיס-המלצות של אחרים, כשאני בוחרת מלון או מסעדה…

חגי תשרי עמוסים באירועים מכל הסוגים, וקל מאוד ללכת לאיבוד בים ההיצע והאפשרויות. וכיוון שמדובר גם בהוצאה, או לומר בעדינות, לא קטנה – זה בדיוק הזמן להפעיל את רשת הקשר החברתית כדי לעדכן ולהתעדכן, ועל הדרך – למצוא חברים עם העדפות דומות, ולקצר להם את הדרך עם המלצות ודיס-המלצות על סמך ניסיונכם.

למשל:

קפצתם לפסטיבל הסרטים בחיפה? תנו להם הצצה על האווירה בעיר ובאירוע, אולי תצליחו אפילו לצוד כמה מפורסמים מתעשיית הקולנוע המקומית ולמשוך אותם לתמונה משותפת, ועל הדרך – ספרו להם לאיזה סרטים בחרתם ללכת (ולמה), והאם אתם ממליצים או לא, ולמה.

החלטתם לשמוע סיפורים בפסטיבל מספרי הסיפורים בגבעתיים? או לקטוף פפריקה בשדות של חוות התבלינים בפסטיבל הפפריקה בבית לחם הגלילית? או לטעות מאכלי עדות אותנטיים ברחוב האוכל בפסטיבל רמלה?

זאת לא המלצה. בסך הכל דפדפתי בכמה מהאינדקסים של אירועי החג, ואין לי מושג מה שווה ומה סתם בזבוז זמן, אבל אם תסעו – תדווחו, ואל תחסכו במילים ובתמונות. כך תוכלו לחסוך לקוראים שלכם זמן, כסף ועוגמת נפש, או להיפך: להוציא אותם מהבית לאירוע מדליק וססגוני, שיעשיר את עולמם ויארגן לכם מקום חם ומיוחד אצלם בלב.

כמו שסיפרתי לכם, אחד המקומות היעילים ביותר לדווח על אירועים וחוויות בחג הוא באתר Trip-advisor, ששם ההמלצות או הדיס-המלצות שלכם ישתלבו בתוכן הכללי ויזכו לחיי נצח.

מקום נצחי פחות אבל לא פחות יעיל הוא הפיצ’ר של הסטוריז – בפייסבוק ובאינסטגראם, ששם אתם יכולים להעלות סיפורים, צילומים וסרטוני וידיאו קצרים ל-24 שעות בלבד.

וגם אם לא עולה לכם בראש שום דבר חכם או מועיל להגיד – פשוט תעלו את התמונה + שם האירוע או המקום + מילה טובה או אזהרת מסע: תבואו או תשמרו מרחק. רק אם יש לכם ילדים עד גיל … או רק אם אתם ממש אוהבים מוסיקה הודית… כאלה… מישהו כבר יראה ויגיד לכם תודה. והוא יכול להיות הלקוח הבא שלכם…

מודעה לגיוס לידים

פתרון מס’ 3 לתקופת החגים: תנו להם טיפים להישרדות בחגים

כמעט חודש ימים של משפחתולוגיה, טיולים ומסעות בליסה ואירוח זו הזדמנות נהדרת לטיפים מחוץ לקופסה, מפני שכשהכל כל כך צפוף ואינטנסיבי בכלל לא בטוח שמה שעובד בדרך כלל – יעבוד גם כאן ועכשיו.

למשל:

אם אתם יועצי זוגיות, והטיפים שלכם מספקים בדרך כלל פתרונות לאינטראקציות יומיומיות בין העבודה שלו לעבודה שלה למפגשים בערב בבית, הדחיסות המשפחתית של חודש החגים מחייבת פתרונות הרבה יותר יצירתיים, שמאפשרים לכם להיות ממש המציל הלאומי.

ואם אתם דיאטניות או מאמנות תזונה, חגי תשרי מספקים לכן כר נרחב של הזדמנויות לשלב כל שיטה אפשרית כדי לתת לקוראים שלכן פתרונות יצירתיים שיוציאו אותם ממלכודות החגים והאירוחים הלא נגמרים שמתלווים אליהם.

מה שבטוח זה שטיפים הם תמיד תוכן מעולה, שמאפשר לכם לתרום מהידע שלכם לאחרים, לעזור להם במצבים קשים, ולרכוש את אמונם – ואין דרך יעילה מזו להפוך אותם מקוראים לקונים.

פתרון מס’ 4 לתקופת החגים: תשלפו את הסמרטפון ותתחילו לצלם קצת אחרת

לכל אחד מאיתנו יש בכיס מצלמה איכותית שרק מחכה להזדמנויות. אז תנו לה להוציא אתכם אחרים מתמיד:

תתפרעו. חפשו זוויות מיוחדות. נושאים לא צפויים. אפילו פיוטיים. שישימו על השולחן את הצדדים הייחודיים שלכם שהקוראים שלכם בדרך כלל לא יכולים לראות.

אם אתם אוהבים חתולים – תעשו לכם יום צילום בעקבות חתולי רחוב.

אם אתם מטפחים גינה בחצר – תעשו לכם יום צילום בגובה הדשא, שיעשה כבוד לאצבעות הירוקות שלכם.

ואם אתם אוהבים ים – בעצם, מי לא אוהב ים – קחו את עצמכם ואת הסמרטפון לכם ולכו לחפש צדפים בחוף, בין האדוות והשחפים והשקיעה הכי יפה בעיר…

ועוד לא אמרתי כלום על חצבים ועננים וחסידות… חגי תשרי הם הסיפתח של הסתיו הישראלי, ואם רק תשימו לב ותאפשרו לעצמכם לראות – תראו שסביבכם מתחוללים המון שינויים קטנים ומעניינים.

אז עכשיו, מששמתם לב, וגם קיבלתם כמה משימות צילום לתעד את תשומת הלב ולהפוך אותה לגשר חדש ומרענן ביניכם לבין הלקוחות שלכם, בואו ניקח את תשומת הלב הזאת אל הצעד הבא, בפתרון הבא – החמישי והאחרון שלי להיום.

פתרון מס’ 5 לתקופת החגים: תנו לתמונות לחבר אתכם בחזרה לסביבה העסקית

תאמינו או לא אבל בסוף זה נגמר וחוזרים לשגרת העבודה והפעילות.

אז כדי שהיום הראשון של החזרה לשגרה לא ייפול עליכם, ועל הקוראים שלכם, בהפתעה גמורה, החלטתי להקדיש את הפתרון החמישי לטכניקה מעולם הסטוריטלינג, ולהזמין אתכם לקחת את התמונות מהפתרון הקודם – צעד אחד קדימה – אל החיבור לעולם העסקי שלכם ואל שגרת הקשר המוכרת ביניכם לבין הלקוחות שלכם.

והנה הנוסחה שתעזור לכם להצליח במשימה תמיד:
תמונה > אמת אוניברסלית > חיבור לסביבה העסקית > דוגמה > הנעה לפעולה

למשל:

נניח שהחלטתם לצלם עננים. בתמונה הראשונה אתם ממקדים את המצלמה בזווית מסוימת ומצלמים את הענן מאותה זווית. בתמונה השנייה, המצלמה ממשיכה להתמקד באותה זווית, אבל הענן זז קדימה. בתמונה השלישית יכול להיות שהוא כבר יצא מהפריים…

ואתם קיבלתם סיפור עם אמת אוניברסלית: שום דבר לא עומד במקום. החיים זורמים ואנחנו משתנים איתם.

ועכשיו – חברו את האמת האוניברסלית הזאת לתחום שבו אתם פועלים:

  • אם אתם יועצי זוגיות – דברו על שינויים במערכת הזוגית
  • אם אתם דיאטניות – דברו על שינויים בתפריט ובהרגלי האכילה
  • אם אתם מטפלים – דברו על שינויים בגוף, בשלד ובתנועתיות
  • אם אתם מאמנים – נו… שינויים זה הלחם והחמאה שלכם…

יש כיוון? תנו דוגמה – כל אחת ואחד בתחום ובנושא שלה. ולסיום, הזמינו את הקוראים להגיב, לתרום מניסיונם, או לספר מה השינוי שהם רוצים לחולל בחייהם…

והנה, הובלתם אותם היישר אל הצעד הראשון של החזרה לשגרה.

היופי הוא, שעכשיו, אחרי שאיפשרתם להם להכיר אתכם מאחורי הקלעים, בזוויות שונות ומיוחדות והרבה יותר אישית מבעבר – גם החזרה לשגרה היא כבר לא חזרה, אלא חיבור לשגרה ממקום אחר, שהוא הרבה יותר אישי, קרוב, מלא, מסקרן ומזמין להעמיק את הקשר ולהוביל אותו אל השלב הבא.

אם אתם רוצים להיכנס קצת יותר לעומק של סטוריטלינג – אני מזמינה אתכם להקליק על הקישור ולצפות בהדרכה נוספת שלי שבה לימדתי איך להפוך רגע בחיים לסיפור משנה חייםhttps://youtu.be/PL_bRvMJVLQ

בשורה התחתונה

תקופת החגים מעוררת אצל בעלי עסקים רבים חשש שהם עומדים להיעלם מהרדאר של הלקוחות, ושכל המאמצים שהושקעו לאורך השנה בשיווק העסק ובבניית קשר עם הלקוחות – ייעלמו כלא היו.

כמו שיכולתם ללמוד מהמאמר, אפשר בקלות רבה לנצל דווקא את תקופת החגים כדי לתת לקשר ביניכם לבין הלקוחות זוויות חדשות ומועילות במיוחד, לחזק את מערכת היחסים ביניכם, ולהוביל אותם מהר יותר לרכישה, בעזרת: הצצה מפתיעה מאחורי הקלעים, המלצות לאירועים או פעילויות בחג, טיפים להישרדות בחגים, צילום של תמונות בסמרטפון בזווית מעט אחרת, וחיבור דרך התמונות בחזרה לסביבה העסקית ולשגרת הפעילות.

עכשיו אתם

עד כאן מניתי 5 פתרונות שיאפשרו לכם למנף את תקופת החגים לתוכן קצת אחר, שירחיב את טווח ההיכרות שלכם עם לקוחותיכם ויפתח פתח להרחבת הקשר והעמקת החיבור ביניכם. עכשיו הבמה כולה שלכם. איזה רעיונות יש לכם לשיווק העסק בתקופת חגי תשרי? מוזמנים לחלקות את הרעיונות עם כולנו, למטה, בתגובות.

הצעד הבא שלכם להצלחה

אהבתם? שתפו את המאמר עם החברים.

אז עכשיו, כשאתם יודעים בדיוק איך למנף דווקא את הפעילות הלא עסקית שלכם בתקופת החגים, כדי ליצור חיבור עמוק יותר ומשמעותי יותר עם הלקוחות שלכם, השאלה הגדולה היא איך לוקחים את החיבור הזה קדימה, כדי להוביל את הקשר האישי שבניתם, מלידים מתעניינים ללקוחות משלמים?

זה בדיוק מה שאני מלמדת במיני קורס “שיווק בחיוך”, שבו אני גם אראה לכם איך להתחיל לתכנן את תשתית התוכן שתוביל אליכם לקוחות משלמים על אוטומט. להרשמה בחינם – לוחצים על הקישור. 

הדרכת וידיאו

 

אודות עידית נעמן

עידית נעמן מובילה עסקים לתוצאות באינטרנט ובעולם האמיתי. דרך הקורסים ותכניות הליווי שפיתחה - היא עוזרת לבעלות ובעלי עסקים למנף את הידע המקצועי שלהם לתוכן בעל ערך, וליצור חשיפה אפקטיבית און ליין כדי להגיע ליותר לקוחות ולהגדיל את ההכנסות.

לגישה בחינם לקורס "שיווק בחיוך" שבו תתחילו לתכנן את תשתית התוכן שתזרים אליכם לקוחות משלמים - לוחצים עכשיו על הקישור "מבוא לשיווק בחיוך".

השארת תגובה